کودکانه هایم تمامی ندارد

There Is No End To My Childhood

شکوه لطفتان را با کدامین عمر صدها ساله پاسخ می توانم داد؟!

حالا که فقط چند ساعت از آخرین گریه ام می گذرد آمدم بنویسم حالم به اندازه وقتی که پست چند سازیم چنان بی سر و سامان همه شب و پستهای غمناک دیگرم را می نوشتم بد نیست و این را مدیون کامنتهای خصوصی و عمومی، اسم دار و ناشناس شما هستم. شما که تقریبا هیچ کدامتان حتی یک بار هم مرا ندیده اید و خیلیهایتان شاید اولین بار بود که گذارتان به وبلاگ من می افتاد. اما آن قدر خوب بودید (هستید) که نتوانستید از کنار غصه های یک غریبه یا یک دوست مجازی هرگز دیده نشده بی تفاوت بگذرید. کامنتهایتان ساده بود اما دنیایی حرف داشت. با خیلی از کامنتها دلم لرزید، مور مور شدم، بغض کردم، اشک ریختم و یا لبخند زدم. از لا به لای همین کامنتها بود که خدا بی سر و صدا به دلم برگشت! همین دیشب جایی خواندم که به حرفهای دیگران گوش دهید چون گاهی خدا از زبان دیگران با شما حرف می زند. و بلافاصله به یاد کامنتهای شما افتادم. خدا این بار از زبان شما با من حرف زد! نه این که بگویم بلافاصله بعد از اولین بغض یا لرزش دل یا اشک یا لبخندی که نتیجه کامنتهایتان بود لبریز از خدا شدم... نه... اما حس خوب تک تک کلماتتان، آرام آرام در رگهایم جریان پیدا کرد و همین یکی دو شب پیش بود که بعد از نماز و سر افطار از صمیم قلب دعا کردم. ادای نذری را که مدتها بود رهایش کرده بودم از سر گرفتم، امن یجیب خواندم، و یواشکی در دلم صدایش کردم. نشنیدم که جواب بدهد ولی یک حس خوب کمرنگ از دلم گذشت. و این را مدیون شما هستم. حالا آن مشکلی که می خواهد مرا از پا در بیاورد هنوز به قوت سر جایش است. من هم به قوت غمگینم! اما این بار غمی بدون ناامیدی و خشم از خدا. این بار به جای قهر بچگانه و سکوت احمقانه از او خواستم ما را تسلیم خواسته هایش کند، صبرمان بدهد و حتی اگر قرار است همه عمرمان را با غم سپری کنیم، دست کم عاقبت به خیرمان کند. همین قدر دعا هم خیلی زیاد است؛ نیست؟! و من این را مدیون شما هستم!


+ شاعر عنوان: مشیری

هوپ ...
۲۹ ارديبهشت ۹۸ , ۱۸:۰۱
عزیزم همون طور که خودت گفتی حیفه که خدا باشه و تو رو غم ببره. نه؟

پاسخ :

همین طوره رفیق.
میم میم
۲۹ ارديبهشت ۹۸ , ۱۶:۱۷
سلام یادم میاد  هربار که خواستم یه دلداری کوچک یا جمله ی آرامش بخش براتون بنویسم ، منصرف شدم چون یقین داشتم که انقدر دوست خوب اطرافتون هست که دیگه زیاده گوییه من جز گرفتن وقتتون چیز دیگه ای براتون نخواهد داشت.
فقط یه چیزی که دوست دارم بهتون بگم اینه که یک درصد احتمال بدید که اون آدمی که فکر میکنید یه شخصِ مجازیه، به شما به دید یک انسانِ واقعی نگاه . نه یه دوستِ موقتی و مجازی

پاسخ :

سلام.
نه این چه حرفیه. تک تک کامنتها برای من ارزشمند و دلگرم کننده بود. حتی همین که به فکرتون رسیده بود که دلداری یا جمله آرامبخش بنویسید هم برام ارزشمنده. ممنونم.

نکته خیلی جالبی بود. اینجوری بهش نگاه کرده بودم‌. یادم افتاد یه بار یه نفر از این که دوست مجازی خطابش کردم دلخور شد.
غ ز ل
۲۹ ارديبهشت ۹۸ , ۱۲:۰۱
از خدا میخوام به بزرگی خودش برات خدایی کنه
دلم میخواد میتونستم برای خوشحال شدنت کاری کنم
شارمین سختیها هم تمام میشه. یک روزی مثل من با یک حس قشنگ به این روزا نگاه می کنی و از اعماق وجودت میگی خدایا ممنونم که اجازه دادی حست کنم، برات اشک بریزم و حرف بزنم، از دردایی بگم که برای خودمم نمیتونستم تعریفشون کنم و تو اینقدر خوب شنیدی که فرای اونچه ازت خواستم بهم بخشیدی
یک روزی سجده شکر بجا میاری از آرامشی که تو قلبت ریخته و عشقی که تو دلت جا گذاشته

پاسخ :

غزل جانم کامنتهای پر از محبت و خالصانه و دلگرم کننده ت که از اعماق وجودت برام می نویسی بزرگترین و قشنگترین کاریه که برای خوشحالیم داری انجام میدی. ممنونم ازت و امیدوارم این همه خوبیت به خودت و زندگیت و دختر و همسرت برگرده.❤
گندم بانو
۲۸ ارديبهشت ۹۸ , ۱۲:۳۱
به قول سلنا گومز:
Who says you're the only one that's hurting?
اولا و دوما و سوما دعا میکنم مشکلت زود زود حل بشه و شادی جای غصه‌هاتو بگیره.
(میدونم دوما و سوما غلطه‌ها! ولی حوصله نداشتم بگم ثانیا و اینا!)
و اما چهارما! من مطمئنم تو میتونی یه راهی پیدا کنی که این مشکلو حلش کنی. 💪💪

پاسخ :

حق با سلنا ست.
مرسی گندم جان. مرسی از مهربونیت. من هم مطمئنم تو از پس کار جدید به بهترین نحو ممکن برمیای و اتفاقهای خوبی چشم به راهت هستن
خودت باش
۲۷ ارديبهشت ۹۸ , ۲۲:۵۴
خدا رو شکر.خیییییلی خو‌شحالم که الان حالت بهتره.

پاسخ :

مرررررسی عزیزم😙😙😙
مهربانو
۲۷ ارديبهشت ۹۸ , ۲۲:۲۳
شارمین جانم دوست ندیده ام . برات دریا دریا حال خوب ارزو می کنم 

پاسخ :

ممنونم ازت دوست مهربونم. امیدوارم آرزوی قشنگت هزار برابر به خودت برگرده.
آبی
۲۷ ارديبهشت ۹۸ , ۲۲:۱۰
شارمین عزیزم خیلی خوشحالم به چنین نتایجی رسیدی و حالت بهتر از قبل شده.
شارمین من بشدت از شعار دادن و معلم اخلاق بودن بیزااارم خیلی بیزارم یک درصد فکرشو بکن من بخوام معلم اخلاق بشم و شعاری حرف بزنم خیلی مضحکه چون هر چی هست همیشه گفتم و هر طور دلم خواست رفتار کردم پس نمیتونم شعاری و مثل معلم اخلاق ها بشم و چیزی که بهش باور ندارم رو بگم .
من واقعا به باورهایی که در کامنتهای قبل نوشته بودم رسیدم باید از خدا بخواهیم مراقب مون باشه و عاقبت خوبی نصیب مون بکنه این دعا کاملا حق همه ماست و به نظرم در این دنیا هیچ چیزی ناب تر از عاقبت به خیری نیست.
شارمین زندگی کردن در این دنیا فقط موفقیتها در زمینه های مختلف نیست باید فلسفه زندگی رو درک کرد در عمل هضمش کرد درسته سخته اما خدای هستی خودش خواسته بندگانش تسلیم باشند خوشی و ناخوشی هر دو رو تجربه کنند خود خدا میخواد بندگانش قوی باشند و یک طورهایی میخواد میزان علاقه واقعی مخلوق هاشو نسبت به خودش محک بزنه قبول دارم گاهی همون قدرت برترش منجر به تصمیماتی از طرف او میشه که در مخیله آدمها نمی گنجه دلخوری تو هم در این شرایط طبیعی ست ولی راهی جزء مطیع بودن نمی مونه .
اگر به این باور رسید که هنر زندگانی به اینه که با وجود غم ها و شادی های دنیا هم دوستش داشته باشیم و خدا قدرت بی انتهایی ست که اااصلا از قهر و سکوت بندگانش هراسی نداره قهر بندگانش در برابر قدرت بی نظیرش معنا نداره دیدن واقعیتها خیلی معادلات ذهنی تغییر میده.
شارمین جان تو دختر خیلی خوبی هستی فضای مجازیه نیاز متقابلی مطرح نیست که از روی تعارف این برداشت رو داشته باشم از مطلب هم میشه تا حدودی به نتایجی از شخصیت نویسنده رسید میشه خودواقعی بودنت رو از نوشته هات احساس کرد غلو نمیکنی به فضای مجازی هم خیلی معقولانه نگاه میکنی درک بالایی داری کلا هر خوبی و لطفی از دیگران ببینی حق توست اصلا اهل تعارف و خودشیرنی نیستم رابطه مجازی برام قابل احترامه ولی مهم نیست که بخوام بخاطرش قربون صدقه کسی برم پس حرفام از روی تعارف نیست شارمین باور کن تو برای من یک دوست مجازی هستی که ندیدمت اما فوق العاده به خاطر غمی که در نوشته هات حس کردم نارااااحت شدم با خوندن پستهای غمناک دلم میخواست کنار هم بودیم و بغل ت میکردم امیدوارم حال دلت روز به روز بهتر بشه و خدا بهت صبری بده که بتونی با این موضوع کنار بیایی.        

پاسخ :

اینم از اون کامنتهای خیلی خاصت بود آبی جانم‌. نمی تونی تصور کنی چقدر نگاهت به خدا رو دوست دارم‌ دوست دارم بشینم و ساعتها برام از خدا بگی. جدی میگم.‌


به خاطر محبت زیاد و صادقانه ات بی اندازه ازت ممنونم آبی جان. همدلی و مهربونی تو و بقیه دوستان رو با همه وجودم می فهمم و بودنتون و حرفای خوبتون بهم آرامش میده. 
می دونی یه زمانی وقتی کامنتهات رو تو وب دیگه ای می خوندم گاهی به خودم می گفتم دلم می خواد منم روزانه نویس بودم و این خانم برام کامنت میذاشت. اون قدر خوب می نوشتی و تحلیل می کردی که همیشه دلم می خواست فرصتی بود که خودم رو از نگاهت ببینم. و حالا باید بگم نگاه قشنگی که بهم داری واقعا خوشحالم می کنه. چون اطمینان دارم که حرفات از سر تعارف نیست. در واقع کامنتهات یک جور بغل کردن محکم و صمیمیه! ممنونم ازت و امیدوارم همیشه بهترینها تو تقدیرت باشه و عاقبت به خیر باشی.
حمیده
۲۷ ارديبهشت ۹۸ , ۱۰:۱۱
آخییییییییشششششش ^_^

پاسخ :

عزیز دلم😍
صریح نویس
۲۷ ارديبهشت ۹۸ , ۰۲:۵۳
خداراشکر که من به سهم خودم تونستم یه کاری کرده باشم. خداروشکر. خداروشکر. 
من یه پیشنهادی براتون دارم. مولانا زیاد بخونید. منم وقتی حال و احوال شما را داشتم حضرت نجاتم دادند. زیاد بخونید. قلبتون آروم میشه. روحتون صفا پیدا میکنه. 
دلتون رو پر از مهرخدا کنید. نه خشم. دنیا واقعا کثیفه ولی باید باهاش کنار اومد و زندگی کرد. دلتون رو پر از خوبی و مهر کنید.
دل چو بی مهر شد از سینه جدا باید کرد
مرده هرچند عزیز است نگه نتوان داشت

پاسخ :

بله. واقعا ممنونم.
مولانا ساده و در عین حال شگفت انگیزه. چتد سال پیش یک بار مثنوی معنوی رو یک دور کامل خوندم. مرسی از توصیه هاتون.
من ...
۲۷ ارديبهشت ۹۸ , ۰۲:۴۱
خداروشکر
بنظرم حال الان رو مدیون خودت هستی که با یه تصمیم بالغانه از بقیه خواستی تا تو رو در تجربیاتشون شریک بکنن
امیدوارم به بهترین شکل و بهترین حال دلت آروم بگیره🌹

پاسخ :

ممنونم عزیزم.
هر چی آرزوی خوبه مال تو🌺
برای گرفتن آدرس کانال تلگرامم، کامنت خصوصی همراه با آدرس وبلاگتون بذارید
Designed By Erfan Powered by Bayan