کودکانه هایم تمامی ندارد

There Is No End To My Childhood

این دفعه از خوابم خیانت چکه می‌کرد 😂

غزل سپید آمده بود خانه‌مان.😍 در هال ایستاده بود و خواهرهایم آن‌جا داشتند اسم_فامیل بازی می‌کردند. تصمیم گرفتم غزل را به اتاق خودم ببرم تا معذب نباشد.😌 اما او بدون تعارف، چادرش را برداشت و از جالباسی آویزان کرد. بعد نشست با نوشین اسم_ فامیل کند.😳


نوشین به من گفت گرسنه است و بروم برایش غذا ببرم.😒 رفتم آشپزخانه دیدم سالادمان کم است تصمیم گرفتم کمی گوجه به آن اضافه کنم. در حال خرد کردن گوجه، خود نوشین هم آمد و شروع کرد کمکم کند. 


به فکرم رسید از غزل هم بپرسم سالاد شیرازی پر از گوجه دوست دارد یا نه. همان وقت، غزل خوشحال و شاد و خندان به آشپزخانه آمد و نشست کنار ما و شروع کرد خیار خرد کند و در همین حال مدام با نوشین می‌گفت و می‌خندید! 😒


خرد کردن گوجه و خیار که تمام شد، آن‌ها بدون توجه به من، از آشپزخانه بیرون رفتند و من ماندم تا سالاد جا بیفتد و برایشان غذا ببرم! 😐😂


 



+ چکه‌ی اول خیانت 🤪

  • ادامه مطلب
خودت باش
۲۰ شهریور ۰۰ , ۲۳:۲۲

این مکافات عملت هست!(دوستی من و نوشین که یهویی با شما صمیمی تر شدم)

پاسخ :

😂
البته اسم‌های مستعار رو قاطی کردی. نوشین خواهر اولیه. تو منظورت شیرینه.
محمد حسین
۱۵ شهریور ۰۰ , ۲۱:۵۴

اون کتاب یونگ که گفتم خوبه ولی نیست دیگه الکترونیک و پادکستش هست:

https://fidibo.com/book/101140-%D9%BE%D8%A7%D8%AF%DA%A9%D8%B3%D8%AA-%D8%AA%D8%AD%D9%84%DB%8C%D9%84-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%A8-%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%A7

 

https://fidibo.com/book/4092-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%AA%D8%AD%D9%84%DB%8C%D9%84-%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%A7

پاسخ :

ممنون. لطف کردی
غزل سپید
۰۸ شهریور ۰۰ , ۲۱:۰۵

دم حامد سپهر گرم که لو داد تو رو. حتی خودم حالیم نشد. بس که مظلومم.

پاسخ :

😂😂😂

حامد سپهر
۰۶ شهریور ۰۰ , ۱۰:۳۶

این قسمت ترفند کار کشیدن از مهمان حتی در خواب:))

پاسخ :

😂
منم هی اه و ناله خیانت‌دیدگی سر می‌دم که ترفندم لو نره 😂
محمد حسین
۰۵ شهریور ۰۰ , ۱۴:۰۲

خواهش میکنم. حس کردم اشتباه شدا، مرضیه معروفه!!
برای دستیابی به ناخودآگاه توی زندگی، کتاب های هورنای قدیمیه ولی خوبه. اگر خواستید خودکاوی را هم میفرستم با تعبیرخواب، هم کلاسیکه هم کاربردی. خودکاوری روش و مراحل و امکان تحلیل خود هست، به خود نیاز های روان‌رنجور فقط یه فصل اشاره کرده و توی بقیه کتاباش مشروحش هست.اونم انسانگرا بود در واقع. از طرفی یه جور مادر نظریه طرحواره درمانی هم هست.

چرا دیگه همین طور که خودتون گفتید، اگر اینا را کسی بفهمه روش ها را بهتر به کار میبره. توی کار کودک نقاشی کودک و بازی کودکان بر همین اساسه. هر چند جدیدا گسترده شده ولی مبناش کار ملانی کلاین بوده.

پاسخ :

🙏🙏🙏
غزل سپید
۰۵ شهریور ۰۰ , ۰۱:۲۲

آقا ببین چه خبره!!!

رسما خائن شدم رفت😂😂😂

بابا من دختر خوبیم. حالا بده آدم فامیل دوستش رو دوست داشته باشه؟؟!!!😬😑

پاسخ :

😂😂😂
نه اولویت‌بندیا مهمه. تو باید با من بیش‌تر دوست باشی یا با خواهرم؟! مساله این است! 😂
محمد حسین
۰۴ شهریور ۰۰ , ۲۲:۵۵

بله هر وقت خواستید بگید تا بفرستم.

اون تشخیص روان تحلیلی ارجمند کاربرد زیاد داره یه بار دیگه هم معرفی کردم. درباره تیپ های شخصیته که تکمیل شده نه تا تیپ مرضیه معروفه که البته کم و زیاد هست بین نظرات مختلف. البته نویسنده اشاره کرده که اولا ما هدفمون طبقه بندی بی هدف نیست و این بر اساس خرد روان تحلیلی و تجربه است که از همه نظریه های روان تحلیلی یعنی سایق و ایگو و روابط و خود به صورت مکمل برای توصیف و علت شناسی و رویکرد ارتباط و درمان استفاده میکنه و این نیاز به یه مقدار تخصص داره، که دارید. البته واقعا هم بحث ها از اون تکرار عقده اختگی که خنده داره فراتر میره و عمقش درک میشه (توی اون کتاب روان درمانی کابانیس هم مقدمه اش گفته که همه فکر میکنن روان تحلیلی درباره بچه هایی میگه که میخوان با والدینشون بخوابن اما در حقیقت هسته اصلیش یه روش برای درک و تفاهمه. اون کتاب توی زندگی نه ولی برای تکنیک های مصاحبه یعنی تکنیک های محتوایی اش، مفیده) . دومین نکته نانسی مک ویلیامز اینه که این تیپ ها همیشه روان رنجور نیست یه طیفی معرفی میکنه از سالم تا روان پریش. این رویکردش باعث میشه توی زندگی ازش استفاده کنیم (مثلا نمونه ساده کاربردش میشه کتاب عشق ویرانگر، اینجا هم امکان اون کاربرد و موارد دیگه عمیق ترش هست) و این کتاب باعث میشه توی کار درمان هم با آگاهی بیشتر شخصیت را ارزیابی کنیم. فهرستش هم توی سایتش هست. فیلم های خود نویسنده هم توی یوتیوب هست.
به نظرم کلاسیک های قدیمی این بینش را نمیده. البته شاید به خاطر رویکرد تجربی باشه. توی نظریه پردازی فلسفی کتابای کلاسیک بهتره، ولی با رویکرد تجربی باید نظریه ها تالیف بشن.

پاسخ :

مرسی بابت توضیحات خوبتون.

اولش داشتم فکر می‌کردم خانم مرضیه معروف کیه که ۹ تا تیپ شخصیتی پیشنهاد داده و چرا من تا حالا اسمش رو نشنیده بودم 😐😂

اینایی که می‌گید احتمالا تو حیطه کودک چندان کاربردی نداشته باشه ولی با این حال مشتاق شدم بخونم.

به نظر من اصل کلیدی تفکرات فروید همون بحث "ناخودآگاه" هست و اون روش خاص روانکاویش هست. هر چند یه انتقاداتی به روش تحقیق فروید وارد شده ولی من این بحث ناخودآگاه رو خیلی قبول دارم و به نظرم کاربردهای تشخیصی درمانیش عالی هستن. حتی خیلی از مخالف‌های فروید، از این کاربردها استفاده می‌کنن و نمی‌دونن مبناش دیدگاه فرویده.
در کل من الان بیشتر دنبال اینم که در مورد رویا و ضمیرناخودآگاه و روش‌های دستیابی به ضمیرناخودآگاه، مطالب درست و درمون و عمیق و ترجیحا دست اول بخونم؛ این بار با یه نگاه متفاوت از قبل. 
و به نظرم خوبه قبل از خوندن اثار جدید، اون قدیمی‌ترها رو هم بخونیم تا به دید بهتری برسیم و ارزیابی بهتری بتونیم داشته باشیم.

اطلاعات خیلی خوبی بهم دادید. ممنون. بی‌زحمت هر کدوم از این کتاب‌ها رو دارید بذارید دم دست تا هر موقع از فاز یللی تللی فعلی دراومدم هماهنگ کنیم برام بفرستید


یاس ارغوانی🌱
۰۴ شهریور ۰۰ , ۲۲:۰۲

تجربه ثابت کرده اتفاقا در هر موردی کاربردیه این ضرب المثل😂😂😂

پاسخ :

کاش زودتر می‌دونستم 😥😂😂
محمد حسین
۰۴ شهریور ۰۰ , ۲۱:۱۵

دوایی که میخواین اتفاقا توی مشتمه!! :)))

تعبیر رویا فروید را من دارم، نیاز هم ندارم، اگر بخواین میفرستم براتون.
کامل هم نخوندم، چون من از کتابای کلاسیک زیاد خوشم نمیاد مخصوصا از فروید. خیلی روده درازی میکنه.

یه مجموعه درس گفتار های تعبیر خواب از یونگ هم هست اون بهتره گسترده تر هم هست ولی اونم کمیابه من پیدا نکردم. 
فروید فقط چند تا جزوه طور خلاصه خودش داره درباره کلیت نظریه اش هست که اونا به نظرم خوبه جدید هم اومده تو بازار، نشر مروارید زده به اسم نظریه روانکاوی.
توی خلاصه ها هم کاپلان بهتر از همه گفته. 
درباره شرح سایکودینامیک هم که یه بحث مفصله کتابای خوبی سراغ دارم که البته زیاد هم سخت نمیشه چون جدیدیاشون سعی می‌کنند به عنوان به رویکرد مکمل که بینش میده ارائه اش کنند.

مثل کتاب روان درمانی روان تحلیلی کابانیس و کتاب تشخیص روان تحلیلی نانسی مک ویلیامز که ارجمند زده، اونا را من دارم، خیلی خوبه. چیزایی که یاد گرفتم از همون مک ویلیامزه بیشتر، که درباره شخصیته.
البته پیش نیازش همون نظریات فروید و یه کم هورنای مثلا راه های نو در روانکاوی و یه کم روابط شی مثلا کتاب درآمدی بر روابط شی و روانشناسی خود سنت کلر و یه کم مکانیسم های دفاعی مثلا کتاب 101 مکانیسم دفاعی بلکمن  و آسیب شناسی روانی پویشی مثلا کتاب گابارد هست.

پاسخ :

اوه چه قدرم مشتتون پر بود.👌

چند تا از اون جزوه‌مانندهای فروید رو چند سال پیش خونده‌م و به نظرم خیلی جالبن و گاها خنده‌دار حتی!

نظریه‌ی فروید رو بر اساس منابع دست دوم هم خونده‌م هم تدریس کرده‌م. اتفاقا خیلی‌ام بحث جذابیه برای دانشجوها! 😂 ولی الان ترجیح می‌دم بیشتر به منابع دست اول مراجعه کنم. 

الان تصمیم دارم یه دوره‌ای مطالعه تخصصی رو بذارم کنار فقط رمان بخونم. این دوران بگذره هماهنگ کنیم کتاب تعبیر رویا رو ازتون بگیرم.

کتاب‌های انتشارات ارجمند چیزی هست که تو زندگی فردی خودمونم موثر باشه یا صرفا مباحث تخصصی روانکاویه؟
ربولی حسن کور
۰۴ شهریور ۰۰ , ۱۸:۵۹

سلام

یه سوال

توی واقعیت هم ایشون خونه تون اومدن تا حالا؟

پاسخ :

سلام.
تا حالا همدیگه رو ندیدیم 😁
یاس ارغوانی🌱
۰۴ شهریور ۰۰ , ۱۸:۰۸

بابا خانم دکتر از شما بعدیه مگه نشنیدید میگن هیچ قت دوستت رو با دست دیگت اشنا نکن! حالا با خواهر که اصلا و ابدا😂😅

 

 

پاسخ :

آغا من فکر می‌کردم این ضرب المثل زیبا در مورد دوست جنس مخالف باشه 😂
غزل سپید
۰۴ شهریور ۰۰ , ۱۶:۰۶

شارمین...

میدونی این حست و خوابت ریشه ش چیه؟

اینکه من به خواهر دوستم گفتم واسش کادو انتخاب کنه و بگیره😂😂

پس بیا چند نکته رو بهت بگم.در عالم واقعیت هم اینجوریه که من آدم بسیاااارر راحتی هستم.یعنی واقعا یهو میرم خونه یکی واسه اولین بار، در کسری از زمان جوری جولان میدم که اگر یکی از در وارد بشه فکر می‌کنه من میزبانم 🤦🏻‍♀️🙄😂

بعد من واقعا با خواهرای دوستام خیلی روابط خوبی برقرار میکنم، اصلا یک مدل دیگه دوست میشیم، همین دیشب با خواهر یکی از دوستام یکساعت چت میکردم و کلییی عکس قدیما رد و بدل کردیم و در این حد که خواهر دوستم عکسا رو فرستاده بود واسه خود دوستم و امروز دوستم اومد گفت وااای چه عکسای باحالی داشتی و منم گفتم تو امتحان داری مزاحمت نشدیم😑😬🤦🏻‍♀️😂اونم گفت بابا یک ذره روحیه که لازم دارم.خخخخخ

یا مثلا همین خواهر دوستم که رفت واسش کادو گرفت رو من تا حالا یکبار هم حضوری ندیدم اما کلی با هم رفیقیم😂

خلاصه که روابط عمومی غوغا می‌کنه 😂😂

پاسخ :

اره راس می‌گی... چون من واقعا تو کف اون کارت مونده بودم. 

البته تو خواب من کارت از این حرفا گذشته بود؛ کلا به من محل نمی‌ذاشتی. منم مث بچه مظلوما همه‌ش حواسم بهت بود یه وقت بهت بد نگذره 😂

خلاصه که باید حواسم جمع باشه تو واقعیت با خواهر من آشنا نشی روابط‌عمومی‌مالیش کنی! 🤣🤣🤣🤣
محمد حسین
۰۴ شهریور ۰۰ , ۱۵:۰۶

سلااام

من دوباره یه چیز خودشیفتگانه! بگم وسط بحث غیر جدی دوستانه دعوام نمی‌کنید؟!
 

مخ را درست گفتن. واقعا خواب ها آدم را به جالبی اتفاقات ذهنش هدایت می‌کنند.

این احساس بی توجهی توی خواب ها خیلی شایعه. اغلب مربوط به درون فکنیه و این ارتباط بی توجهی با کارتون هم که یه تداعی خیلی روشنیه.

آرزو و رشک و اجتناب هسته اصلی خواب ها و حتی علامت ها هسند.

هنوز هم به فروید ایمان نمیارید؟

پاسخ :

تو که بلاکی 😒😂

سلام.
اتفاقا من جدیدا بحث خواب دیدن و ضمیرناخودآگاه برام خیلی پررنگ شده دنبال کتاب تفسیر رویای فروید هستم ولی برای خرید الکترونیک پیداش نکردم. شما جایی سراغ نداری؟


یاسی ترین
۰۴ شهریور ۰۰ , ۱۲:۴۷

الهی بگردمت 🥺🥺🥺

زخم خورده‌ی کی بودی تو 💔💔💔💔

 

عاشق مختم 🤣🤣🤣

پاسخ :

که با من هر چه کرد آن آشنا کرد 😂😂😂

مخم رو چیکار داری؟😂
غزل سپید
۰۴ شهریور ۰۰ , ۱۲:۱۹

حالا سارا و اردک رو مرور کنیم...

من کدوم چترم الان؟؟؟😂😂😂

شارمین جان دو دقیقه حسادت نکن آنالیز کنم

پاسخ :

🤣🤣🤣🤣
تو چتر قرمز
من چتر آبی
نوشین چتر سفید 
غزل سپید
۰۴ شهریور ۰۰ , ۱۲:۱۶

واااااااییی😂😂😂😂

از دست تو.

حالا چیه در حد یک خواب هم اجازه نداریم به خواهرت نزدیک بشیم؟!!!!

خیانت؟؟؟؟

بابا حسود پلاستیکی کی بودی شما؟؟؟ بده معذب نبودم، تازه اومدم کار هم میکنم؟؟؟!!😂😂😂😬😬😍

پاسخ :

خیلی حرصم دادی غزل 😂😂😂
اصلاً به من محل نمی‌ذاشتی؛ خواهرمم محلم نمی‌ذاشت 😒

واقعا خونه خودتون بود انگار... انقد ریلکس بودی 🤣🤣🤣
غ ز ل بانو
۰۴ شهریور ۰۰ , ۱۱:۴۵

عیب نداره بیا سالادها رو با هم میخوریم :)))

پاسخ :

آره منم باید به اون غزل خیانت کنم بیام با این غ ز ل سالاد بخورم 😂
برای گرفتن آدرس کانال تلگرامم، کامنت خصوصی همراه با آدرس وبلاگتون بذارید
Designed By Erfan Powered by Bayan