کودکانه هایم تمامی ندارد

There Is No End To My Childhood

انتخاب

اگر حق انتخاب داشتید:

از بین 

دنیایی که سرشار از ترسهای ناشناخته، اندوه بی پایان و رنجی تصورناشدنی و در عین حال مملو از امید و انگیزه و تلاش برای رهایی است

و دنیایی که ترس و رنج کمتری دارد اما امید در آن رنگ باخته و به پایان رسیده و اندوهی بی پایان بر آن سایه انداخته است،

کدام را انتخاب میکردید؟

زینب
۲۰ آبان ۹۹ , ۰۸:۳۰

خانم شارمین سلام

 نمیدونم  پیام منو میخونید یا نه ..خیلی اتفاقی وبلاگتون روپیدا کردم و همه پستهاتون رو خوندم  .اصلا نمیدونم همدردری چجوریه و یا چه حرفی ممکنه فقط کمی حالتون رو خوب کنه ولی  فقط خدااا میدونه با خوندن پست هاتون چقدر گریه کردم.

منم 24اردیبهشت امسال خواهر زاده 18 ساله م رو از دست دادم و هر و لحظه و هر ساعت ک یادش میفتم میمیرم و زنده نمیشم. چون واقعا مثل پسرم بود. تو این 6 ماه هر روز میرم خونه خواهرم و ذره ذره آب شدنش رو میبینم. فقط زجر میکشم.

حرفایی ک میزنید خیلی شبیه حرفای آبجیمه. همیشه میرم پیشش درباره شما براش حرف میزنم.

نمیدونم چی بگم فقط میتونم بگم  خدا رحمتش کنه و امیدوارم  خدا یه مرهم بزاره رو دلتون.  

 

پاسخ :

سلام عزیزم.
متاسفم که پستهام داغ دلت رو تازه میکنه. میدونی وقتی گفتی خواهرزاده ۱۸ ساله م رو از دست دادم یه جور بدی دلم ریخت... پشت بعضی از جمله های به ظاهر ساده، یه کوه زجره و هر کسی این زجر رو درک نمیکنه... خدا رحمتش کنه و به شما و خواهرت و همه داغ دیده ها صبر بده
بانوچـه ⠀
۱۹ آبان ۹۹ , ۱۲:۱۱

انتخاب سختیه...

پاسخ :

به شدت
معلوم الحال
۱۹ آبان ۹۹ , ۱۱:۰۸

امید چیه؟ یه سراب که هی میگه بیشتر تلاش کن و تندتر بدو!

من دیگه به هیچی امید ندارم. خیلی وقته. اگه امید واقعا وجود داشت بالاخره باید نتیجه تلاش هامون رو میدیدیم. به همین خاطر ترس و رنج کمتر رو تحمل میکنم.

پاسخ :

😔
محمد حسین
۱۹ آبان ۹۹ , ۰۹:۵۴

سلااام 

ببخشید یه نکته تکمیلی پس باید اضافه کنم

بله اگر اینجوری باشه به نظرم اون که ما توی واقعیت حق انتخاب نداریم درست باشه ولی اولویتمون اینه که هم امید باشه هم رنج نباشه اگر این امکان نباشه بله گزینه یک بهتره که رنج باشه ولی امید هم باشه  اما خب گاهی اوقات نمیشه و باید گزینه دو را تجربه کنیم

به نظرم این وضعیت ها به خاطر عشق بوجود میاد، که تا هست آدم ترس و رنج داره ولی امید هم داره، ترس از دست دادنش و آسیب دیدنش و امید به کمال و بدست آوردنش اما اگر کاملا از دست بره، هیچی که هیچی، آدم نابود میشه

مثل رابطه نوزاد و شیرمادر

ولی خب همیشه امید هایی هست

 

پاسخ :

سلام.
به خاطر همینه که دنیا جای قشنگی نیست... به خاطر این که گاهی مجبوریم رنج بدون امید رو تحمل کنیم. ذات دنیا با رنج گره خورده ولی با وجود رنج هم میتونست زیبا باشه اگر امیدی بود...


موافقم که به خاطر عشقه...
میرزا مهدی
۱۹ آبان ۹۹ , ۰۹:۳۵

خوب در اون صورت هم دومی :|

پاسخ :

برید همون نماز شبتون رو بخونید شما :)
هـی وا
۱۹ آبان ۹۹ , ۰۸:۴۰

قطعا دنیای اول بهتره هرچند اون امید واهی و الکی باشه 

+متاسفانه ما داریم توو دنیای اول زندگی میکنیم بدون امیدی که توو دنیای دوم باشه

پاسخ :

بله امید واهی بهتر از ناامیدیه، تا وقتی امیدوار باشیم که واهی نیست...
صبا ..
۱۹ آبان ۹۹ , ۰۱:۱۵

خب قضیه این هست که ما حق انتخاب نداریم! 

 

گزینه اول مفهوم زندگی تو این دنیا هست.

گزینه دوم شاید تو یه دنیای دیگه معنی دار باشه ولی اینجا و تو این سیاره نه! 

پاسخ :

تصور که میتونیم بکنیم...


یعنی نمیشه تو این دنیا و تو این سیاره، آدم کاملا ناامید باشه؟! 
محمد حسین
۱۹ آبان ۹۹ , ۰۰:۳۹

نمیدونم

آخه امیدها و ترس و رنج ها به هم وابسته اند انتخابش سخته .

اما اگر ممکن باشه به نظرم بدون ترس و رنج نیازی به امید نیست بستگی داره چه مصداقی توی ذهنمون باشه من مفهوم خالیش را در نظر گرفتم.

 

پی نوشت: خیلی غبطه میخورم به شما که میتونید  درباره حس هاتون بنویسید حتی بهتر از قبل.

این شاید اثر سوگ باشه که آدم ها شیوه تعامل و بروز احساساتشون رهاتر میشه.

من با این که هنوز توی بیان ناراحتی و خوشحالی خیلی خوب نیستم اما بعد از یه تجربه ناراحت کننده ای نگاهم به بروز احساسات تغییر کرد.

پاسخ :

من تجربه کردم که میتونن ربطی به هم نداشته باشن!

نه بدون ترس و رنج؛ با ترس و رنج کمتر ولی بدون هیچ امیدی...


پ.ن. دقیقا این اثر سوگه... من تو این ۵۵ روز به شیوه هایی ابراز هیجانات کردم که هرگز نکرده بودم و حتی قبلا خجالت میکشیدم از انجام این شیوه ها ولی الان نه...
نیــ روانا
۱۸ آبان ۹۹ , ۲۳:۲۹

نه منظورم کتاب ۱۹۸۴ بود

اون که ۸۸ هس :دی

پاسخ :

امان از آدم کتاب نخون! 🤦‍♀️
حامد سپهر
۱۸ آبان ۹۹ , ۲۳:۱۳

اگه واقعا امید واهی نباشه مسلما اولی رو انتخاب میکنم

پاسخ :

گاهی حتی امید واهی، بهتر از ناامیدیه. ولی خب اون ناامیدی که در نتیجه درک واهی بودن امید ایجاد میشه، خیلی زجرآورتره
نیــ روانا
۱۸ آبان ۹۹ , ۲۱:۳۷

خوب در اون صورت صد درصد گزینه اول

حتی با وجود امید کم هم زندگی خیلی خیلی سخت میشه

چه برسه به ناامیدی محض

دیوانه کننده س 

یاد ۱۹۸۴ می آفتم من

و البته تجربه های تلخی که همیشه از یادآوری و گفتنشون فرار کردم 

پاسخ :

امید باید باشه حتما... زندگی بدون امید فرقی با مرگ نداره...


۱۹۸۴؟ یا ۱۳۸۴؟
یاقوت
۱۸ آبان ۹۹ , ۲۰:۵۲

با این که نمی فهمم چطور اندوه بی پایان داره ولی مملو از  امید و انگیزه س .. جدا از این اشکال من انتخابم اولی هست

پاسخ :

اندوه بی پایان تو هر دو موقعیت هست. ولی تو اولی فکر میکنی امکان نداره بی پایان باشه، تو دومی قبول کردی که پایانی برای اندوهت نیست
زهرا طلائی
۱۸ آبان ۹۹ , ۲۰:۱۶

گزینه اول

پاسخ :

امید باید باشه برای زندگی
نیــ روانا
۱۸ آبان ۹۹ , ۱۹:۲۶

الان ما تو ترکیب این شرایط زندگی می کنیم

یعنی هم رنج شدید و هم ناامیدی و دلسردی از تلاش برای تغییر

بنابراین از نظر من جفتش ایده آله

حالا ایده ال که نه

ولی خوب در مقایسه با شرایط موجود حداقل بهتره 

پاسخ :

ولی من منظورم ناامیدی محضه
میرزا مهدی
۱۸ آبان ۹۹ , ۱۸:۴۷

برای اینکه ریا نشه، دومی... :)

پاسخ :

و اگه بخواین ریا بشه؟!
محمد حسین
۱۸ آبان ۹۹ , ۱۸:۳۵

سلااام

گزینه دو

 

پاسخ :

سلام‌
بدون امید؟! میشه؟
عاطفه -
۱۸ آبان ۹۹ , ۱۷:۰۳

اولی. 

پاسخ :

امیدواری خیلی خیلی خوبه
آریانه
۱۸ آبان ۹۹ , ۱۵:۲۶

وقتی امید داشتن رو کنار شرایط حال حاضر تو ذهنم قرار میگیره،اونقدر مضحک میاد به نظرم که اصلا بهش فکر نمیکنم...اعتقاد ندارم که ادم برای زندگی حتما به امید نیاز داره،میشه بدون امید هم سر کرد...

گزینه اول رو به خاطر امیدش نه ولی به خاطر ناشناخته بودن و شاید هیجانش بیشتر دوست دارم و احتمالا اگر حق انتخاب داشتم،انتخابم بود....با اینکه نبودن امید مشکل خاصی نیست برام،وبیشتر اون نداشتن ذوق و بی حسی اذیت کننده ای که تو گزینه دوم گریبان ادمو میگیره مشکلمه،و گزینه دوم انتخابم نیست،اما شرایطی هست که الان دارم...

 

پاسخ :

ما جای همدیگه نیستیم ولی فکر میکنم شاید اگه از دست دادن امید رو به سبک من تجربه کرده بودی، شاید نظرت در مورد امید چیز دیگه ای بود... امیدوارم هیچ وقت متوجه نشی چی میگم 😔
دُردانه ‌‌
۱۸ آبان ۹۹ , ۱۴:۴۸

اولی

پاسخ :

از امیدواری نمیشه گذشت
아일린❣️𝐸𝑁𝐺𝐸𝑁𝐸 ❣️
۱۸ آبان ۹۹ , ۱۴:۴۳

گذینه اول:)

پاسخ :

امید...
پیمان کرامتی
۱۸ آبان ۹۹ , ۱۴:۰۲

بی شک اولی

پاسخ :

این معجزه امیده
Reyhane R .
۱۸ آبان ۹۹ , ۱۳:۴۲

قطعا گزینه اول.

آدمی به امید زنده است ):

پاسخ :

اون انرژی و توانی که امید به آدم میده واقعا مثال زدنیه
معلوم الحال
۱۸ آبان ۹۹ , ۱۳:۲۷

سلام

انتخاب سختیه. اگه فقط این دو تاباشن من گزینه دوم رو انتخاب میکنم :(

پاسخ :

میتونی بدون امید زندگی کنی؟
ربولی حسن کور
۱۸ آبان ۹۹ , ۱۳:۰۳

سلام

در جائی که ترس و رنج کمتری وجود داره چرا باید امید از بین بره و اندوه بی پایان وجود داشته باشه؟

پاسخ :

یه دلیلش میتونه این باشه که تو دوره رنج بیشتر، با همه ی همه ی توان و انرژیت برای از بین بردن اون رنج تلاش کردی ولی نتیجه متناسب با این تلاش رو نگرفتی و چیزی که از حجم ترس و رنجت کمتر شده، در برابر چیزهایی که دادی تا رنجت کم بشه، خیلی خیلی ناچیزه... نمیدونم تونستم منظورم رو برسونم یا نه...


یه دلیل دیگه ش میتونه این باشه که تو دوره رنج بیشتر، یک حامی قوی و قابل اعتماد داشتی ولی تو دوره رنج کمتر، اونو از دست دادی.
منتظر اتفاقات خوب (حورا)
۱۸ آبان ۹۹ , ۱۳:۰۲

اولی

پاسخ :

احتمالا به خاطر وجود امید
یاسی ترین
۱۸ آبان ۹۹ , ۱۲:۲۶

منظورم گزینه اول بود 😑😁

پاسخ :

🙏🌸
یاسی ترین
۱۸ آبان ۹۹ , ۱۲:۲۰

سلام 😊

گزینه دوم 

برای گرفتن آدرس کانال تلگرامم، کامنت خصوصی همراه با آدرس وبلاگتون بذارید
Designed By Erfan Powered by Bayan