کودکانه هایم تمامی ندارد

There Is No End To My Childhood

نظرتون؟

سلام.


۱. چه خانم هستید و چه آقا، لطفا بنویسید تعریفتان از زن خوشبخت چیست؟ 



۲. چه خانم هستید و چه آقا، لطفا بنویسید تعریفتان از مرد خوشبخت چیست؟


توضیح مهم: 

منظورم دقیقا "زن" خوشبخت و "مرد" خوشبخت است و این دو سوال مستقل از یکدیگرند؛ لطفا نیایید اعتراض کنید که چرا روی جنسیت تاکید دارم! درست است که ما اول انسان هستیم و بعد زن یا مرد. اما من فعلا کاری به این که اول چه هستیم ندارم! میخواهم نظرتان را در مورد خوشبختیمان به عنوان آنچه بعد از انسان بودن هستیم بدانم!😉 به هر حال اگر بین زن بودن و مرد بودن فرقی وجود نداشت که دو جنس آفریده نمیشد!😐


+ نظرات بدون نیاز به تایید نمایش داده میشوند.

❣️Ailin Senpai❣️
۲۵ مرداد ۹۹ , ۲۰:۳۶

به عنوان کسی که خودش نان باینری عه، خوشبختی عمیق ما فقط همینه که کسایی مثل شما که این چیز هارو میدونن و تحقیرمون نمیکنن بیشتر باشن:)

پاسخ :

بالاخره یه روز این مسائل هم حل میشه آیلین 😊
❣️Ailin Senpai❣️
۲۵ مرداد ۹۹ , ۱۸:۵۳

حقیقتا یه چیزی رو باید بگم،

چرخه جنسیت ها فقط به زن و مرد محدود نمیشه، پس اگه تاکیدتون روی جنسیته همشونو بنویسیدD:

+به عنوان کسی که با بدن دخترونه متولد شده، تعریفم از کسی که زنه(یا حداقل مثل من بدن دخترونه داره) و خوشبخته، کسیه که آزادی بیان داشته باشه. کسیه که بتونه توی جایی که زندگی و کار میکنه آزاد و راحت باشه. و کسیه که خوشحال باشه!

اما تعریفم از فرد خوشبختی که مرده و یا بدن پسرونه داره، کسیه که اطلاعات زیادی داشته باشه. منظورم فقط ریاضی و فیزیک نیست، اون مرد اگه یه روز عاشق بشه باید در مورد وجود زن یا مردی که رو به روشه بدونه. با توجه به چیزایی که از دوست و فامیل های پسر و ترنسم دیدم اونا عمیقا با دونستن اینکه دوست یا پارتنرشون با هر جنسیتی که باشه چه نیاز ها و شرایطی داره احساس مفید بودن و خوشبختی میکنن:)

پاسخ :

بله آیلین جان‌. حق با توئه. متاسفانه ذهنمون عادت کرده فقط دو جنسیت در نظر بگیریم و حواسمون نباشه به جز این اکثریت، اقلیتهایی هم داریم که میشه تعریفی از خوشبختیشون داد.


تعریفهات جالب بود. مرسی
سمیرا :)
۲۴ مرداد ۹۹ , ۱۵:۱۱

سلام استاد  :)
حالتون خوبه؟
به نظر‌ من زن خوشبخت، زنی هستش که تسلیم نگاه غالب به خودش به عنوان " جنس دوم" نشه. کسی که شکست‌ناپذیر باشه و هیچ عاملی نتونه از راه و مسیری که برا خودش ترسیم کرده، منصرفش کنه.( فقط زن‌ها می‌دونن که یه زن برای خودش بودن و تلاش برای رضایت خودش، چقدر باید با موانع دست و پنجه نرم کنه)

 بتونه بین منطق و احساسش توازن برقرار کنه. احساسات و عاطفه‌اش به عنوان نقطه قوتش باشه نه نقطه ضعفش. انقدر نخواد به یکی تکیه کنه و همه‌ی تلاشش این باشه که رو پا خودش بایسته و برای ازدواج دنبال کسی باشه که پا به پای هم مسیر زندگی رو برن نه کسی که یه تنه کل بار‌ هستی این آدم رو به دوش بکشه تا خانوم احساس راحتی و خوشبختی کنه :|
در کل زنی که با عشق و رضایت و استقلال، برای خودش و اهداف و برنامه‌هاش کفش آهنین می‌پوشه، زن خوشبخت می‌دونم و این مساله هم به نظرم اصلا منافاتی با مجرد یا متاهل بودن زن نداره و مطمئنم وجود چنین زنی در هر خانواده‌ای باعث میشه که بقیه هم تا حدی احساس خوشبختی رو تجربه کنن.
اما منم مثل شما هیچ ذهنیت قطعی در مورد مرد خوشبخت ندارم، خودشونم که نمیگن حداقل آدم بدونه :|

( بیشتر شبیه شعارها و چرندیات سخنرانی‌های انگیزشی شد:)) ولی خب من از بچگی ذهنیتم نسبت به یه زن خوشبخت این بوده )

پاسخ :

سلام سمیرا جان.
منم کاملا با نظرت موافقم. مرسی که نوشتی عزیزم.

اریانه
۲۳ مرداد ۹۹ , ۱۸:۳۲

اووم،فکر کنم منظورمو ناقص رسوندم...از زندگیش نه،از خودش راضیه...

اینقدر افراد دیدم که بینهایت از دور همه چیشون تکمیله،بعد باهاشون هم صحبت میشم،همش حسرت میخورن که چرا اینجوری نیستن،چرا فلان جایگاه نیستن،چرا این رو ندارن...یکم بیشتر باهاشون صحبت میکنم،میبینم چیزی که شدن به انتخاب خودشون نبوده،تحت تاثیر شرایط،مجبور به انتخاب شدن،و در نهایت از چیزی که شدن راضی نیستن...

نمیگم رضایت به چون و چرا داشته باشن،ولی وقتی ادم هدفی که انتخاب میکنه،درست و بدون تاثیر از شرایط باشه،به اون هدف هم برسه،من فکر میکنم خوشبخته...چون رضایت داره از خودش و هدفی که انتخاب کرده...

با خانوم های ازدواج کرده،حالا تو بهترین شرایط از هر نظر هم نشین شدم،میگن من اگه ازدواج نمیکردم،الان فلان شخص تو فلان جا میبودم...

با خانوم های مستقل و خیلی خفن صحبت میکنم،میبینم هی حسرت میخورن داره سنشون زیاد میشه ولی ازدواج نکردن و بچه ندارن...

با یکی که مثلا تو شغل دبیری شماره یکه،حرف میزدم،هنوز غصه سال کنکورشو میخورد که چرا بیشتر نخوند پزشک بشه...

با یه خانوم پزشک حرف زدم،ناراحت بود از انتخابش و شغل فرسایشی،میگفت من تو ذاتم هنر بود،به خاطر اصرار والدین اومدم این رشته...

اینا هدفشون رو با رضایت انتخاب نکردن،تحت تاثیر شرایط،انتخاب کردن و خب عادیه که تا صد سال بعد هم امکانش باشه که از خودشون رضایت نداشته باشن...

و اینکه اگر هدف رو با رضایت انتخاب کنی ولی بهش نرسی بازم به نظرم امکان داره حس خوشبختی نداشته باشی...

اون خانومایی که حس زندگی میدن بهم،از زندگیشون و بیشتر از زندگی که الان واسه همه سخته،از خودشون به خاطر نوع زندگشون راضین،به نظرم خوشبختن...حالا به هر شکل و با هر هدفی که باشن...انتخاب خودشون بوده و بهش رسیدن...پس راضی و خوشبختن...

و این مورد بیشتر واسه خانوم ها صادقه،همون جور که اشاره کردن،تو این محیط خیلی سخته یه خانوم راهی که واقعا دوست داره و انتخاب خودشه رو پیش بگیره...

چرا هیچکی مرد خوشبخت رو نمیدونه؟؟:///....عجب!!

پاسخ :

👏👏👏
خیلی خوب بود کامنتت.

یا مرد خوشبخت نداریم کلا یا به قول نیروانا اونا همین که مَردن خوشبختن؛ تعریف نمیخواد!😁
fatemeh
۲۳ مرداد ۹۹ , ۱۷:۳۹

من هرچی فکر کردم دیدم بهترین تعریف خوشبختی اونیه که انسان کامل بیان میکنه و ب نوعی برند هست بنابراین اون هایی که ب چشمم خورد تقدیمتون کردم💐

 

پاسخ :

ممنونم. لطف کردید
fatemeh
۲۳ مرداد ۹۹ , ۱۷:۳۴

خوشترین و آسوده ترین زندگى راکسى دارد که خداوند سبحان او را قناعت ببخشد و همسرى پاک و شایسته عطایش فرماید .

امام على علیه السّلام/
غرر الحکم: 3295 منتخب میزان الحکمه: 422

fatemeh
۲۳ مرداد ۹۹ , ۱۷:۳۲

کسى که عالم نباشد سزاوار نیست که خوشبخت شمرده شود .

امام صادق علیه السّلام/
تحف العقول : 364 منتخب میزان الحکمه : 272

fatemeh
۲۳ مرداد ۹۹ , ۱۷:۳۰

یـکى از خـوشبختى هاى مـرد ایـن است که فرزندانى داشته باشد که کمک کار و یاور او باشند .

 

امام  سجاد علیه السّلام/الکافی: 6 / 2 / 2 منتخب میزان الحکمه: 612

fatemeh
۲۳ مرداد ۹۹ , ۱۷:۲۰

چهار چیز نشان خوشبختى مرد است، زنش پارسا باشد و فرزندانش نیکوکار باشند، و معاشرانش صالح باشند و روزى خویش را در شهر خود به دست آورد.

پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله/نهج الفصاحه

fatemeh
۲۳ مرداد ۹۹ , ۱۷:۱۳

خوشبخت کسی است که در نفس خود فراغتی یابد و به کار اصلاح آن بپردازد.

امام صادق علیه السّلام /
بحارالانوار، ج78، ص 203.

fatemeh
۲۳ مرداد ۹۹ , ۱۷:۱۲

خالی بودن دل از کینه و حسادت، از خوشبختی بنده است.

امام علی علیه السّلام /غررالحکم، ح 5083.

fatemeh
۲۳ مرداد ۹۹ , ۱۷:۱۰

خوشبخت ترین مردم کسی است که نفس او متقاضی طاعت خدا باشد.

امام علی علیه السّلام /غررالحکم، ح 3396.

fatemeh
۲۳ مرداد ۹۹ , ۱۷:۰۸

بالاترین خوشبختی، استواری در دین است
امام علی علیه السّلام/غررالحکم، ح 2869.

fateme
۲۳ مرداد ۹۹ , ۱۷:۰۶

کوشش در راه اصلاح توده ی مردم، از کمال خوشبختی است./
امام علی علیه السّلام/غررالحکم، ح 9361.

fatemeh
۲۳ مرداد ۹۹ , ۱۶:۵۱

خوشبخت کسى است که از (سرنوشت) دیگران پند بگیرد و بدبخت کسى است که فریب هوا و هوس خود را بخورد.

امام على علیه السّلام
نهج البلاغه، خطبه 86.

پاسخ :

🌹🌹🌹
هوپ ...
۲۳ مرداد ۹۹ , ۱۶:۵۰

تعریف خودم از زن خوشبخت یا تعریف جامعه ایرانی از یه زن خوشبخت؟!

من یه زن مستقل با اعتماد به نفس و خوشحال رو زن خوشبخت میدونم، حالا میخواد طرف سینگل باشه یا توی رابطه و ازدواج. 

تعریفم از مرد خوشبخت هم واقعا سوال سختیه چون تالا بهش فکر نکردم. مرد خوشبخت شاید کسیه که تمام اجزای حیاتی زندگیش سر جای خودشون باشن، شغل پول خانواده عشق 

پاسخ :

منم تعریفم از زن خوشبخت دقیقا همینه.
در مورد مرد ایده ای نداشتم ولی نظر تو رو پسندیدم
fatemeh
۲۳ مرداد ۹۹ , ۱۶:۴۷

سلام

 

خوشبخت کسى است که زیر دستانش به واسطه او خوشبخت شوند و بدبخت کسى است که زیردستانش به واسطه او بدبخت شوند.

امام على علیه السّلام
منبع :
مناقب آل ابی طالب علیه السّلام، ج 2، ص 370.

پاسخ :

🌹🌹🌹
هستی ...
۲۳ مرداد ۹۹ , ۱۴:۵۳

سلام. من چند وقتی هست دنبالتون می کنم اما اولین بار کامنت میذارم..

به نظر من زن خوشبخت زنی هست که عشق تو زندگیش جریان داشته باشه خودش عاشق باشه و از عشق طرف مقابلش به خودش مطمئن باشه..

پاسخ :

سلام. مرسی که روشن شدید 🌹
و ممنون از نطرتون 😊
محمد حسین
۲۳ مرداد ۹۹ , ۱۳:۱۶

سلااام

نظر تخصصی من :)) اینه که خوشبختی یه احساسه و یه احساس مربوط به خود آدم و در اثر درک آدم از نزدیکی به اهدافش بوجود میاد. این خب برای آدم های مختلف فرق داره از دو جهت هم درک نزدیکی هم جنس هدف ها و خب هدف ها هم زمینه های مختلف داره اما بعضی هدف ها هم مربوط به کل زندگی اند، پس هر شخصی یه جور احساس خوشبختی میکنه بسته به این که چه اهدافی داشته باشه که اونها هم وابسته به عقاید و باور ها و شخصیتشه که خودش وابسته به عوامل محیطی و زیستی و اجتماعی و فرهنگی ... است. اما میشه یه طبقه بندی کرد مثلا اقوام مختلف یا جنسیت های مختلف به طور کلی چه نوع اهدافی دارند. البته باید در زمینه خاص دید و با بررسی عوامل خاص.

در باره زن و مرد مثلا مسأله ازدواج یک هدف مشترک و تقریبا شایعه اما به خاطر دلایل فرهنگی و زیستی تفاوت هایی توی همین هدف هست پس خوشبختی از نگاه اونها هم متفاوته، حالا ما تفاوت فرهنگیش را میزاریم کنار چون خیلی وسیع میشه و مختلف اما از نگاه زیستی در کل پستانداران به دلایل زیستی و محیطی زن هدف مهمترش ازدواج همراه با اطمینان و تعهده و مرد هدف مهمترش ازدواج همراه با جذابیته، حالا به زبان ساده یعنی زنی احساس خوشبختی در ازدواج میکنه که همسرش قابل اعمتاد باشه اما حنبه ذهنی اش هم هست که خود زن به همسرش اعتماد کنه و مردی احساس خوشبختی در ازدواج میکنه که همسرش دوست داشتنی باشه و باز هم جنبه ذهنی مهمه یعنی خود مرد همسرش را دوست داشته باشه. اما خب عوامل فرهنگی و شخصیتی توی همین مورد هم باز دخالت میکنند هم در تعیین این هدف هم در درک ذهنی از نزدیکی به اون.

میخواین بقیه جنبه های زندگی را هم بررسی کنم؟ :)))

اصلا میشه یه پژوهش داشته باشیم به اسم "معیار های غالب احساس خوشبختی در مردان و زنان ایرانی و عوامل مؤثر بر آن" :)))

پاسخ :

سلام.
مخم سوخت آقا... 🤭

من واقعا به خاطر این ویژگی تحلیل گری تحسینتون میکنم. شاید از نظر محتوایی یه جاهایی باهاتون هم عقیده نباشم ولی فرایند نظریه پردازیتون! رو دوست دارم؛ این که سعی میکنید ابعاد مختلف هر چیزی رو ببینید خیلی خوبه. 
البته تهش نظر شخصی خودتون رو نگفتیدها 😉

ببین چه جوری از دل یه پست موضوع پژوهش درمیاره ها! اصلا بیا روی همین موضوع کار کن پسرم! اسم منم نفر اول بزن (منبع ایده بودم دیگه 😐🤦‍♀️🤭)
مسیح
۲۳ مرداد ۹۹ , ۰۹:۵۷

زن موفق

1- تا 25 سالگی ازدواج موفقی کرده باشه

2- تا 27 سالگی، شغل با درامد کافی همراه با احترام بدست اورده باشه. به شخصه معلمی رو برای خانم ها خیلی می پسندم

3- تا 30 سالگی، فرزند اولش به دنیا اومده باشه

4- تا 33 سالگی فرزند دوم ش رو به دنیا اورده باشه

5- تا 35 سالگی، از درامد خودش تونسته باشه یه ماشین بخره و توی خونه ای زندگی کنه که متعلق به خودش یا همسرش هست

مرد موفق

ایده ای ندارم

پاسخ :

به نظرم باید میگفتید مرد موفق مردیه که همسری با ویژگیهای مذکور در موارد ۱_۵ داشته باشه! 😁

مسیح رو به عنوان اسم آقا میشناختم. ولی با این کامنت، فکر میکنم شاید از اون اسمهایی باشه که برای خانمها هم میذارن. چون بعیده یه مرد این طور دقیق و زمانبندی شده برای زن موفق برنامه داشته باشه ولی در مورد جنس خودش هیچ ایده ای نداشته باشه 🤔

حامد سپهر
۲۳ مرداد ۹۹ , ۰۹:۴۹

من منظورم این نبود که لزوما این خوشبختی با ازدواج حاصل میشه چون سوال شما به زن ومرد اشاره میکرد اینو گفتم چون تو بیان آمیانه زن ومرد به کسایی میگیم که ازدواج کرد و فکر کنم سوال شما اینو میرسوند در حالیکه اگه سوالتون درمورد یه انسان خوشبخت بود حالا چه مرد چه زن شاید جوابها فرق میکرد

در کل یه انسان خوشبخت کسیه که یه حس دورنی از مهم بودن و مورد احترام بود و استقلال رو احساس کنه

پاسخ :

نه خب... تو پست و جواب بعضی کامنتها هم گفتم؛ نه منظورم زن و شوهره نه انسان به طور کلی. یک زن به طور جداگانه و یک مرد به طور جداگانه. حالا ممکنه یه نفر معتقد باشه زن و مرد جدا از هم خوشبخت نیستن؛ اکی پس این فرد خوشبختی رو در ازدواج (زمانش، کیفیتش و...) می بینه! ولی باز تو همینم خوشبختی برای زن و مرد ممکنه یه فرقایی داشته باشه. باز اگه معیارمون ازدواج هم نباشه همین طوره. خوشبختی رو در معنی وسیعش در نظر نگیرید آقای سپهر. خوشبختی به عنوان یک زن و به عنوان یک مرد. شاید باید این طوری بگم: شما به عنوان یک مرد، اگر چطور زندگی یی داشته باشید از مرد بودنتون راضی هستید و فکر میکنید یه زن در چه شرایطی از زن بودنش راضیه!
دخترمعمولی
۲۳ مرداد ۹۹ , ۰۱:۰۴

نمیدونم والا. پس فکر میکنم من صلاحیت جواب دادن به این سوالا رو ندارم: دی چون فکر کنم کلا دنیاهامون خیلی با هم متفاوته. تعریفامون فرق داره با هم.

من مطمئنم اگه مرد هم بودم، باز تعریفم همین بود از خوشبختی و باز هم به همین دلیل خودمو خوشبخت میدونستم :). حتی الان هم که دارم به زور سعی میکنم یه تعریفی از زن خوشبخت بدم دقیقا بر مبنای جنسیتش، بازم نمیتونم :|.

پاسخ :

تعریف بیشتر آدما از خوشبختی با هم فرق داره عزیزم. چون هر کس دنیای خودش رو داره. اما بازم میگم من منظورم خوشبختی در معنای کلی و نهایی نیست. منم اگه بخوام کلی بگم قطعا یه تعریفی از خوشبختی دارم که هیچ ربطی به جنسیت نداره. ولی میشه موقتا اون تعریف رو معلق کرد و به زن بودن و مرد بودن فکر کرد و خوشبختی تو این سطح رو تعریف کرد. 
همراز دل
۲۲ مرداد ۹۹ , ۲۳:۳۱

بله درسته، منظورم دقیقاً همین بود

البته این نوع خوشبخت بودن فقط در مورد متأهل ها صدق می کنه و در مورد زن و مرد مجرد ممکنه از شکل یکسانی و شبیه بودن بیرون بیاد

پاسخ :

اهان آره... میشه خوشبختی زن و مرد رو با در نظر نگرفتن خونواده، جور دیگه ای تعریف کرد
ربولی حسن کور
۲۲ مرداد ۹۹ , ۲۳:۲۱

سلام 

زن خوشبخت یعنی زن من 

مرد خوشبخت یعنی مرد مجرد 

بالاخره بین این همه کامنت جدی و فلسفی یه کامنت طنز هم لازمه

خواهشا جدی نگیرید!

پاسخ :

سلام.
😂
مرسی که فضا رو تلطیف کردین 😅✌
دخترمعمولی
۲۲ مرداد ۹۹ , ۲۲:۵۵

منم از اونام که معتقدم سوال غلطه، چون واقعا نمیشه طوری دسته بندی کرد که تمام زن ها با معیارهایی که برای اون دسته تعریف میکنیم خوشبخت باشن. هر کسی یه چیزی براش مهمه و بر اون اساس احساس خوشبختی مسکنه، زن و مرد هم نداره.

به شخصه فکر میکنم آرامش چیزیه که باعث میشه احساس خوشبختی کنم و چیزی که باعث میشه احساس آرامش داشته باشم، عدم وابستگی و دلبستگیه.

به نظرم اگه هر چیزی اعم از خانواده داشتن و کار داشتن و مادر بودن و غیره رو به عنوان دلیل خوشبختیم اسم ببرم، در صورت از دست دادن اون چیز دیگه خوشبخت نیستم و این چیزیه که من نمیخوام.

به نظرم خوشبختی چیزی ورای امروز و فردا و لحظه و زمان و حتی مکان و کلیه ی مادیات و متعلقاته.

و از اون جایی که خوبی مطلق که ورای زمان و مادیات باشه میشه تعریف خدا، فکر میکنم بتونم بگم داشتن خدایی که همواره منو در بر گرفته و بهم لطف داره، دلیل اصلی خوشبختیمه. البته اگه خدا بهم این قابلیتو بده که به دیگران طوری کمک کنم که اونا هم حس خوشبختی کنن، باز توی همون حس خوشبختیم یه پله میرم بالاتر :).

پاسخ :

وقتی من تو متن سوال مینویسم "تعریفتان از... چیه" مسلما دنبال معیار و دسته بندی نیستم. خیلی ساده فقط تعریف و نظر شخصی افراد رو میخوام. (تعریف شما چیه نه حقیقت مطلق و کلی!)
و همون طور که هم در متن و هم در پاسخ به کامنتهای بقیه دوستان توضیح دادم، منظورم انسان خوشبخت نیست؛ بلکه دقیقا زن و مرد خوشبخته. یعنی باید یه پله بیاید پایینتر و به این انسان، به عنوان انسانی که زنه و انسانی که مَرده نگاه کنید. به احتمال زیاد تو تعریف خوشبختی (نه در معنای خیلی کلی و آرمانی) یه تفاوتهایی بین زن و مرد هست؛ چون خیلی از خواسته ها و اولویتهای آدمها به جنسیتشون هم ربط داره.
نیــ روانا
۲۲ مرداد ۹۹ , ۲۲:۲۸

به نظرم خیلی خیلی نسبی هست تعریف خوشبختی

ولی از نظر من زن خوشبخت زنی هست که هیچچچ کس ازش هیچچچ انتظار و توقعی نداشته باشه و بتونه برای خودش زندگی کنه

مجبور هم نباشه آشپزی کنه :دی

کلا به نظرم خوشبختی وقتی معنا پیدا میکنه که همه کارهات رو با رضایت قلبی انجام بدی نه از روی اجبار

 

تو جامعه مرد سالاری مثل ایران صرف مرد بودن مساوی خوشبختیه و شرط و شروط نمیخواد

چون خیلی از اجبارهایی که برای زن وجود داره برای مرد معنی نداره ایششششش

پاسخ :

زنی که مجبور نیس آشپزی کنه ملکه مسلم خوشبختیه✌😅

من تو تعریف زن خوشبخت، تا حد زیااااادی باهات موافقم. ولی هیچ تصوری از مرد خوشبخت ندارم 😐🤭
خودت باش
۲۲ مرداد ۹۹ , ۲۱:۳۴

زن خوشبخت کسیه که سخت نمیگیره!

من همیشه شما رو نماد یه آدم خوشبخت می دونم.

پاسخ :

تعریف قشنگیه.
واقعا؟ 😍 مرسی 🙏
اریانه
۲۲ مرداد ۹۹ , ۲۰:۰۷

راستش فکر میکنم کسی خوشبخته که از درون به رضایت تمام و کمال از خودش رسیده باشه...

تو هر بعدی از زندگی از خودش رضایت داشته باشه...

از نظر من،زن خوشبخت راستش با شرایطش معنی پیدا میکنه،یکی که ازدواج کرده،بچه داره،مادر و همسر خوبیه،از خودش راضیه و این حس رضایت رو به من هم منتقل میکنه به عنوان یه شخص سوم،خب این خوشبخته...یه زن دیگه ازدواج نکرده،ولی تمرکزش کاملا رو کارشه،و از این موضوع حس رضایت داره،خب بازم به من منتقلش میکنه...فکر میکنم وقتی ادم تو راه هدف و برنامه ای که داره،به چیزایی که میخواد برسه و گام برداره،حس خوشبختی داره...

مرد خوشبخت هم کسیه که یه زن خوشبخت تو زندگیش باشه:دی

پاسخ :

پس زن خوشبخت کسیه که از زندگیش راضیه و به هدفاش رسیده.

واقعا هم مردی که زنش از زندگیش راضی باشه و مدام غرغر نکنه خوشبخته 😁
یاقوت
۲۲ مرداد ۹۹ , ۱۸:۴۷

حالا که نمی تونم اون جمله های قبلیو بگم .. ولی اینارو میگم (شعر گفتم)

ببین ورای اینکه عواملی که باعث حس خوشبختی می شه  بین دو جنس چندان تفاوتی با هم ندارند و اینکه حس خوشبختی هر فرد با فرد دیگه ای متفاوته و سلیقه ای .. ولی به نظر من (نظر منه و دلیل بر درست بودن اون نیست) .. یه زن خوشبخت کسی که از نظر علمی و اجتماعی به روز باشه از لحاظ مالی مستقل باشه ودر کنارش اون  لطافت (سخت شد جمله ش نمی تونم جمعش کنم) وزنانگی اینا رو ام داشته باشه و فداشون نکنه ...ویه گوش شنوا باشه که با ذوق کارهای که کرده و غرغراشو بهش بگه  .. بقیه سم دیگه خسته شدم [ زبان افتاده از دهان][ عود کردن دیسک گردن][برخاستن دود از کله]

پاسخ :

اتفاقا یاد یه شعر سنتی افتادم که البته اون یه کم زیادی بی تربیتیه 🙈


خوشبختی در معنلی کلی شاید برای زن و مرد فرقی نداشته باشه ولی وقتی جزئی نگاه کنیم خیلی فرقها داره. الان خودتم وقتی به جنسیت نگا کردی یه تعریفی ازن خوشبخت دادی.
من تا  حد نسبتا زیادی باهات موافقم. بیا که شونه هات رو سفارشی ماساژ بدم
حامد سپهر
۲۲ مرداد ۹۹ , ۱۸:۲۱

خب خوشبختی یه حسه و تو هیچ قالبی نمیگنجه و هیچ نسخه ایی وجود نداره که واسه همه زندگیا بطور یکسان جواب بده

در حالت کلی زن و مرد خوشبخت کسایی هستن که یه حس امنیت و آرامش درونی و ثبات و اعتماد به هم رو در کنار همسرشون تجربه کنن

وگرنه خیلی چیزهای دیگه مثل پول و مقام و موقعیت اجتماعی و ... هستن که به تنهایی کافی نیستن برا خوشبختی

پاسخ :

منظورم نسخه کلی نبود؛ نظر شخصی خودتون بود.
پس از نظر شما هم خوشبختی بدون ازدواج معنایی نداره؟

محسن رحمانی
۲۲ مرداد ۹۹ , ۱۸:۱۶

زن و مردی میشن خوشبخت که تو مجموعه ای به نام خانواده باشن تشکیل خانواده بدن و با هم خانواده رو به قله ی موفق ببرند.

پاسخ :

🌹🌹🌹
منتظر اتفاقات خوب (حورا)
۲۲ مرداد ۹۹ , ۱۷:۵۹

برای جامعه بگم کلیشه‌ای میشه:-))) ولی در حالت کلی خوشحال کردن یک نفر، ایجاد تغییر مثبت توی زندگی حتی یک نفر، خوشحالم می‌کنه!

اینکه بتونم از توانایی که دارم استفاده مثبتی بکنم خوشحالم می‌کنم! احساس خوشبختی برای من در ازای ساکن نبودنم هست!

پاسخ :

چقدر خوب😊
یاقوت
۲۲ مرداد ۹۹ , ۱۷:۴۲

والا یه چند خط نطق کرده بودم بسیار پر معناطوری که فک خودم افتاده بود اصن  ولی پرید و ثبت نشد .. دیگه حوصله م نمی کشه بازم نشخوارشون کنم ...

پاسخ :

ای بابا 🤦‍♀️
میرزا مهدی
۲۲ مرداد ۹۹ , ۱۷:۴۰

به نظرم منظورتون در خانواده و در یک جمع دو نفره زناشوییه. واِلا حتما میگفتید یک انسان خوشبخت و تفکیک جنسیت نمیکردید.

پس با این فرض:

از دید من مرد خوشبخت یعنی من. مردی که در کنار همسرش آرامش داره. در کنار همسرش دچار توهمات و شک نمیشه. درکنار همسرش صداقت رو به معنی و اقعی کلمه درک میکنه. در کنار همسرش زیبایی رو همونطوری که هست، میبینه. در کنار همسرش به معرفت میرسه و در کنار همسرش راه رسیدن به کمال رو تندتر طی میکنه.

و از دید من زن خوشبحت یعنی من... (عه نه...چیز... ببخشید!) 

راستش نمیدونم به این سوال خیلی فکر کردم و گاهی درموردش هم حرف زدیم با همسر.

مثلا اگر خصوصیاتِ خوب خودم رو بگم و بگم همسری که با مردی اینچنینی زندگی میکنه، خوشبخته، ممکنه پاسخ شما باشه، اما به همه ی اون دلایل، همسر من اصلا احساس خوشبختی نمیکنه.

پس واقعا نمیدونم.

و اما یک انسان خوشبخت از نظر من اون انسانیه که به خدا و مهربونی خدا ایمان داشته باشه. همین و به همین سادگی/.

 

پاسخ :

نه منظورم در خانواده و به عنوان زن و شوهر نبود. زنی که مجرده یا متاهل. مردی که مجرده یا متاهل. به نظرم اگه به خوشبختی در اون معنای کلی و آرمانی نگاه نکنیم و از اون نگاه کلی به انسان یه کم کوتاه بیایم میتونیم در مورد این که یه نفر به عنوان یه زن چطور احساس خوشبختی میکنه حرف بزنیم.

چقدر خوبه که خودتون رو مرد خوشبختی میدونید و چنین نگاهی به همسرتون دارید. 
البته اگه شما انقد حس خوشبختی دارید، مطمئنا خانمتون هم داره. مگه میشه آدم در کنار کسی که حس خوشبختی نداره، احساس خوشبختی کنه و عامل خوشبختیش هم همونی باشه که خودش احساس خوشبختی نداره؟ (عجب جمله ای شد🤭).

منم با تعریفتون از انسان خوشبخت موافقم
همراز دل
۲۲ مرداد ۹۹ , ۱۷:۲۱

سلام

یه زن زمانی خوشبختی رو با تموم وجودش احساس می کنه و اون خوشبختی از جنس آرامش می رسه که تو زن بودنش تقریباً به تکامل و رشد رسیده باشه یعنی یه همسر و مادری باشه که خانواده اش از وجودش گرما و نور محبت دریافت کنن و اینکه از سمت همسفر زندگیش حس امنیت بهش تزریق بشه

یه مرد هم وقتی که ببینه تلاش هاش نتیجه داده و خانواده اش به وجودش افتخار می کنن و بتونه براشون امنیت روحی و روانی ایجاد کنه که سرتاسر زندگیش حس آرامش جریان داشته باشه اون حس خوشبختی رو تو وجودش احساس می کنه.

در کل به نظرم حس خوشبختی در زن و مرد تقریباً می شه گفت یکسانه. 

 

پاسخ :

یکسان از این جهت که از نظر تو خوشبختی برای هر دو جنس به خانواده ربط داره و حس خوب در خانواده، یعنی خوشبختی. اما همون طور که جدا جدا هم اشاره کردی، فکر میکنی این حس خوب به تناسب جنسیت، به شکل متفاوتی در زن و مرد ایجاد میشه.
درست متوجه شدم؟
آبان ...
۲۲ مرداد ۹۹ , ۱۶:۵۳

خوشبخت اونی که عشق واقعی داشته باشه 

همه چی دنیا بهانه است ..تهش هرچقدر میدوی وقتی شب تنهایی ..تنهایی ...

حالا می دونم یه سری ها می گن نظرم اشتباهه ولی من این اشتباه دوست دارم ...

پاسخ :

مرسی که نظرت رو گفتی آبان جان. 
اینجا اصلا درستی و اشتباهی نظرات مهم نیست؛ من دنبال این بودم که نظرات واقعا شخصی (و نه کلی) رو بدونم و این هم نظر شخصی توئه.
این تعریف رو برای هر دو جنس میگی؟
Faez eh
۲۲ مرداد ۹۹ , ۱۵:۳۱

خوب کردن حال بقیه آدم ها:)

که منجر به حال خوب خود آدم میشه:)

پاسخ :

🌹
این تعریف مرد خوشبخته یا زن خوشبخت؟
محمدحسین قربانی
۲۲ مرداد ۹۹ , ۱۵:۲۲

سوال خوشبختی و موفقیت و... چون نسبی هستند سخت میشه جواب داد ولی نظر شخصی من اینه مرد خوشبخت کسی هس که میتونه توازن مناسبی بین زندگی کاری و زندگی شخصیش و زندگی اجتماعیش برقرار کنه و توی هر سه تا هم موفق و اثربخش باشه. 

زن خوشبخت هم همین چیزا رو میخاد به نظرم فقط یه تفاوت‌های ریزی دارن مثلا میزان احساسات و اقتدار و مهربانی متفاوتی نیاز دارند به طبع روحیات مختلفی که دارند و شاید برای برخی زنها زندگی کاری اینقدر اهمیت نداشته باشه

 

پاسخ :

دقیقا منم دنبال نظرات شخصی بودم چون احتمالا جواب کلی به اون صورت وجود نداره.
تعریفتون رو دوس داشتم.
فکر کنم برای شمام اینجوری بود که تعریف مرد خوشبخت راحت تر از زن خوشبخت باشه!
Little Pumpkin
۲۲ مرداد ۹۹ , ۱۴:۰۴

زن خوشبخت و مرد خوشبخت.

جفتشون از یه ریشه هستند ، ریشه‌ی اونها انسان بودنه.

و چه چیزی انسان هارو خوشبخت میکنه؟!

خوشبختی برای هر انسانی متفاوته.

زن ها ممکنه با گرفتن یه گل رز احساس خوشبختی کنند و مرد ها با خوردن یه ناهار خوشمزه.

انسان خوشبخت کسیه ک از زندگیش و چیزی که هسته راضی باشه.

خوشبختی غالبا مبنی بر یک کار بزرگ و چیزای بزرگ نیست. گاهی وقتا با داشتن چیزهایی به ریزی مورچه احساس خوشبختی میکنیم:)

پاسخ :

توضیح مهم داخل پست رو بخونید خب!😉
گفتم کاری به اون خوشبختی که مربوط به انسانه ندارم! یک انسان به عنوان یک زن و یا به عنوان یک مرد، با چه چیزی خوشبخته؟ 
و این که درسته هر کسی خوشبختی رو به چیزی میدونه. ولی من الان دارم یه سوال کاملا فردی میکنم نه کلی! از نظر شخص شما مرد خوشبخت و زن خوشبخت چطور تعریف میشه؟
در ضمن منظورم یه حس خوب لحظه ای نیست! خوشبختی به عنوان یه حسی که تو کل زندگی جریان داره منظورمه.
منتظر اتفاقات خوب (حورا)
۲۲ مرداد ۹۹ , ۱۳:۵۹

نمی‌تونم خودم رو جای یه آقا بذارم بیینم در چه حالی احساس خوشبختی می‌کنه. اما در مورد خودم اگر احساس کنم به درد بخور نیستم احساس خوشبختی می‌کنم. اگر زنی نباشم بدون هیچ کار مثبت و حرکت رو به جلویی احساس خوشبخت بودن می‌کنم.

پاسخ :

منم هر چی فکر میکنم نمیتونم تعریفی از خوشبختی یه مرد داشته باشم!😊
به درد بخور برای کی؟ 
محسن رحمانی
۲۲ مرداد ۹۹ , ۱۳:۴۱

من هردو سوال با یه جواب پاسخ می دم 

 

خانواده.

پاسخ :

بیشتر توضیح بدین
برای گرفتن آدرس کانال تلگرامم، کامنت خصوصی همراه با آدرس وبلاگتون بذارید
Designed By Erfan Powered by Bayan