کودکانه هایم تمامی ندارد

There Is No End To My Childhood

کرونای گودزیلا!

گذاشتم شبکه نمایش. داشت فیلم گودزیلا را پخش میکرد. یادم افتاد اوایل دوران کرونا میگفتم از کرونا بگذریم گودزیلا می آید.  چقدر از آن زمان گذشته و کرونا آن قدر مانده بود که گودزیلا را فراموش کرده بودیم! 

اما حالا دیگر گودزیلا آن موجود افسانه ای که فقط توی فیلم هست به نظر نمی آمد و میشد همین فردا در شبکه های مجازی و بعد در اخبار، از وجود گودزیلا خبر دهند!

به مامان گفتم: "اینجا گودزیلا هم که بیاد و به مردم بگن بیرو نیاین یا زره ضدگودزیلا بپوشید تا گودزیلا نخورتتون، الا و بلا میگن نهههه ما بااااااید بریم بیرون؛ هیچی ام نمیپوشیم گرممونه! گودزیلا هم یا دروغه یا ایشالا نمیخورتمون یا کلا ولش کن!"

همین که این را گفتم صحنه ای را نشان داد که مردمی که از ترس گودزیلا (یا شاید هم به دستور شهردار) شهر را ترک کرده بودند داشتند پیگیری میکردند که برگردند به شهر! در حالی که آنجا هنوز پر از گودزیلا بود! 😐😐😐

نشستم تا ته فیلم را دیدم. یک جایی، آدمها خانه ای را که پر از گودزیلا بود منفجر کردند و فکر میکردند همه گودزیلاها کشته شده اند. حالا فکر میکنید واکنششان چی بود؟ 

بعد از آن همه تعقیب و گریز با یک عالم گودزیلای غول پیکر ترسناک و دیدن خورده شدن دوستانشان و در رفتن لحظه آخری از زیر دست و پا و حتی دهان و دندان گودزیلاها، همین که فکر کردند آنها نابود شده اند، دختر و پسره نگاه عشقولانه به هم تحویل دادند آقاهه هم گفت که میرود یک لیوان قهوه بخورد! (او گفت قهوه، راست و دروغش با مترجم!)

حالا در دنیای واقعی ما، کارشناسها پیش بینی کرده اند که آدمها تا سالها بعد از رفع کامل ویروس کوچولوی کرونا (و شاید هم تا همیشه)، دیگر نمیتوانند به روال عادی زندگی قبلی برگردند؛ چون اکثرا دچار چیزی شبیه اختلال اضطراب پس از سانحه و موارد مشابه آن میشوند! 

البته در کنار این تفاوت فاحش، در همین صحنه، شباهت احمقانه ای هم بین ما و آنها وجود داشت: آنها سرخوشانه فکر میکردند همین که آن ساختمان موشکباران شده و در آتش سوخته، به این معنی است که دیگر گودزیلایی وجود ندارد. 

ولی ناگهان بزرگترین و ترسناکترین گودزیلا، از لابه لای خرابه های ساختمان بلند شد و به آنها حمله کرد! این صحنه شما را یاد چیزی در کشور خودمان نمی اندازد؟ 

مثلا این که یک زمانی آمدند گفتند فلان بیمارستان و بهمان بیمارستان، از مبتلایان کرونا خالی شده است و مردم این را گذاشتند به حساب پایان کار کرونا و پا گذاشتند روی پروتکلهای بهداشتی و قرمزی این روزها را به ما هدیه دادند!

آخرین صحنه فیلم چه بود؟ 

آخرین گودزیلا نابود شد. اما همان موقع، تخم گودزیلایی که در ساختمان منفجرشده، سالم مانده بود ترررررق شکست و یک بچه گودزیلای بدترکیب سرش را بیرون آورد؛ این در حالی بود که در طول فیلم، به ما گفته بودند هر گودزیلا در لحظه تولد تعداد زیادی تخم در شکم دارد و بنابراین آنها خیلی سریع تکثیر میشوند!😐

کروناهایمان باردار نباشند صلوات!🤪


+ من دوباره افتاده ام روی دور پست گذاشتن!

خودت باش
۲۲ مرداد ۹۹ , ۲۱:۲۸

من اگه بودم تلویزیون رو خاموش می کردم!

پاسخ :

برا من جذاب بود که از منظر کرونا، به گودزیلا نگا کنم 🤪
محسن رحمانی
۲۲ مرداد ۹۹ , ۱۱:۴۰

سلام چرا غمگین هستید؟

پاسخ :

سلام.
ترجیح میدم در موردش چیزی نگم.
ربولی حسن کور
۲۰ مرداد ۹۹ , ۰۹:۵۴

سلام

یه نکته باحال درمورد فیلم گودزیلا بهتون بگم

اولین باری که این فیلمو دیدم به زبان اصلی بود و اعلام شد آزمایشات هسته ای کشور فرانسه در جزایر اقیانوس آرام باعث به وجود اومدن این موجود شده و ژان رنو هم یه کماندو فرانسوی بود که اومده بود تا این موضوعو جمع کنه

اما وقتی همین فیلمو توی تلویزیون ایران دیدم آزمایشات هسته ای توسط آمریکا انجام شده بود!

اما درمجموع گودزیلای آمریکائی یه سر و گردن که چه عرض کنم چندتا سر و گردن از سلف ژاپنی بالاتر بود

پاسخ :

سلام آقای دکتر.
جدی؟! 😁 عججججب!
ولی باز همین نکته هم جزء شباهتهای کرونا و گودزیلا محسوب میشه.
بی نام
۱۹ مرداد ۹۹ , ۰۸:۳۵

رحم کردن به ماسک زدن و پروتکل مروتکل نیس که... پزشکی که هنوز ماهیت بیماری رو نمیدونه و نمیدونه چطوری منتقل میشه یا چطوری درمان میشه و کلا هیچی راجع بهش نمیدونه چطور میتونه ماسک و یه سری چیزها رو برای پیشگیریش تجویز کنه؟! به هیچ وجه اعتقاد ندارم!! اصلا هرچی بیشتر مسئولین روی این قضیه پافشاری میکنن من بیشتر بی اعتقاد تر میشم!!

البته نظر شما هم محترمه... ما بی رحمیم!! :)

پاسخ :

این ندونستن، مطلق که نیست. به هر حال یه چیزایی رو میدونن حالا نه به طور قطع ولی هست چیزهایی که بدونن. و تو چنین شرایطی بهترین کار عمل بر اساس احتیاطه. مطمئن نیستیم این کارها پیشگیری قطعی باشه ولی احتمالا هست و فعلا فراتر از این چیزی نمیدونیم. پس بهتره به همین چیزی که میدونیم یا احتمال میدیم عمل کنیم. چون چیز کوچیکی نیس که بی توجهی کنیم. مساله سلامتی و جون خودمون و دیگرانه. تو چنین شرایطیه که میگن احتیاط شرط عقله.
ربطی به پافشاری کردن یا نکردن مسوولین ما نداره. متخصصها تو همه جای دنیا دارن روی ماسک و فاصله تاکید میکنند. 
بی رحم نباش خب 😉
بی نام
۱۹ مرداد ۹۹ , ۰۸:۰۹

من از اون آدمام که نه به ماسک نه دستکش نه ضدعفونی کننده نه پروتکل نه فاصله ی اجتماعی نه هیچی اعتقاد ندارم متاسفانه... گودزیلا هم بیاد میشه مسالمت امیز باهاش زندگی کرد... البته الانم داریم با یه سریشون به اسم مسئول که خونمون رو تو شیشه کردن و ذره ذره دارن نابودمون میکنن و برخلاف گودزیلا که یهو میکشتمون و راحت میشم دارن زجر کشمون میکنن؛ زندگی میکنیم و آخ هم نمیگیم! گودزیلا ها که گوگولی تر و تربیت پذیرن و میشه باهاشون در صلح زندگی کرد (برگرفته از کارتون مربی اژدها) ولی امان از مدل انسانیش!!!

پاسخ :

عزیزم وقتی خودت به خودت و اطرافیانت رحم نمیکنی و مراقب خودت و دیگران نیستی، چه طور میتونی انتظار داشته باشی مسوولین به فکرمون باشن؟ 
Reyhane R .
۱۸ مرداد ۹۹ , ۲۲:۱۹

عاقا من اشتباه دیدم.اصفهان هم قرمزه همچنان😅😅

خیلی هم خوب شد اصن.چه معنی میده ما قرمز باشیم شما نباشین؟😁

پاسخ :

نیگا کن حالا 😒😉
پس اون اولا که ما تو کرونا دست و پا میزدیم شما هنوز رنگ کرونا به خودتون ندیده بودید چی؟! 😁
رحیم فلاحتی
۱۸ مرداد ۹۹ , ۲۱:۴۵

ای بابا ! با این اوضاع گودزیلا بیاد بخورمون راحت شیم :))

پاسخ :

واللللا🤦‍♀️😅
Reyhane R .
۱۸ مرداد ۹۹ , ۱۴:۰۳

گودزیلا /:

چه فیلمایی میبینی شارمین /:

عاقا من اتفاقی الان داشتم شبکه خبر رو میدیدم.

اصفهان وضعیتش سفید شده.خوشبحالتون‌.ما همچنان قرمزیم ):

پاسخ :

😅
من موقع غذا خوردن حتما باید تلویزیون ببینم. دیگه اون موقع بهترین فیلم در حال پخش همین بود 😐 البته قبلا هم یه بار دیده بودم 😐😐

جدی؟! آخه ما قرمز بودیم. چطوری یهوو از قرمز میپریم سفید؟! یه کم مشکوک به نظر میاد 🤔
منتظر اتفاقات خوب (حورا)
۱۸ مرداد ۹۹ , ۱۰:۵۲

ولی جدی من هر بار فکر می‌کنم چطور قبلا خیلی راحت بیرون چیزی می‌خوردم یا فکر می‌کردم همه جا تمیز بود:| اصلا یه جوریه!

پاسخ :

شما خیلی رفتی تو جو کرونا حورا جان 😉
محمد حسین
۱۸ مرداد ۹۹ , ۰۱:۴۲

سلااام

چه جالب

پاسخ :

سلام.
بله 😊
سین دال
۱۷ مرداد ۹۹ , ۲۳:۱۸

نکته ی دیگه اش اینه اونقدر زندگیم بهداشتی و استریل شده که دیگه یه سرماخوردگی ساده هم نمی گیریم و لنفوسیت های خاطره امون به مرور کم میشن و سیستم ایمنی امون ضعیف و ضعیف تر میشه

در نتیجه بعد کرونا ممکنه با سرماخوردگی یا آنفولانزای معمولی هم بمیریم :/

پاسخ :

ای بابا 🤦‍♀️ من اینو نمیدونستم دیگه... داریم برمیگردیم به دنیای قبل از پیشرفت علم پزشکی که با کوچکترین بیماری میمردند! 
برای گرفتن آدرس کانال تلگرامم، کامنت خصوصی همراه با آدرس وبلاگتون بذارید
Designed By Erfan Powered by Bayan