کودکانه هایم تمامی ندارد

There Is No End To My Childhood

خلیل

از بین پیامبران خدا، ابراهیم یکی از کسانی است که خیلی دوستش دارم! (خدا مرا ببخشد ولی دو تا از انبیا هم هستند که هیچ جوره نمیتوانم با آنها کنار بیایم! 🙄🤦‍♀️).

ابراهیم پیامبر جذابی است؛ زندگی خیلی جالبی دارد؛ با فراز و نشیبهای زیادی مواجه میشود؛ به شدت صبورانه و مطیعانه برخورد میکند (برخلاف من که به شدت کم صبر و طلبکارم!🙄) و خدا هم که چقدر هوایش را دارد! 

اتفاقهای زندگی ابراهیم جالبند: تماشای زنده شدن پرندگانی که خودش کشته و له و لورده مخلوطشان کرده! فکرش را بکنید! خیلی با حال است ها! باحالتر آن لحظه ای که جلوی چشمش، آتش تبدیل به گلستان میشود! فکر کنم از همین جا است که خلاقیت در ابراهیم رشد میکند!

ابراهیم در دعوت مردم به پرستش خدا، خیلی خلاق است؛ یک جا وانمود میکند ستاره پرست و خورشیدپرست و... است تا در نهایت برسد به این که خدای غروب کردنی و رفتنی به درد نخور است! یک جا تبری را که با آن به جان بتها افتاده است روی دوش بت بزرگ میگذارد تا همه تقصیرها را گردن او بیندازد و از همه اعتراف بگیرد که از بتها کاری ساخته نیست! یعنی من خراب این نقشه کشیدنها و خلاقیتهایش هستم 😁

اما نقطه اوج زندگیش آنجا است که بعد از سالها به سراغ پسری که در بیابان رهایش کرده است میرود و هنوز از راه نرسیده، او را به کار میگیرد تا خانه خدا را بسازد. بعد هم میخواهد سرش را ببرد! 😐 اصلا هم با خدا دعوایش نمیشود؛ غر نمیزند؛ لوس بازی در نمی آورد؛ قهر راه نمی اندازد؛ انتظار منت کشی ندارد و خلاصه هیچ کدام از کارهایی که من میکنم را نمیکند! 😉 و خب خدا هم خوب از خجالتش در می آید! من اما همیشه فقط دنبال آن قسمت ی هستم که خدا از خجالتم در آید! بدون آن که کمترین صبوری و مطیعانگی! ابراهیم را داشته باشم!😶😕

نمیدانید چقدر دلم میخواست مثل ابراهیم بودم! صبوری اش را داشتم؛ اعتمادش به خدا را؛ تسلیم بی چون و چرایش را؛ و لذت درک توجه های بی شمار و خاص خدا را...😍🙄



+ جبرئیل را هم خیلی دوستش دارم؛ حس خوبی به آدم میدهد! 😉


  • ادامه مطلب
خودت باش
۲۲ مرداد ۹۹ , ۲۱:۱۰

من یوقتا فکر می کنم فرشته ها هی به ندا سرکوفت میزنن اینا همونایی که می گفتی اشرف مخلوقاتن!!!

احتمالا اگه خدا بشینه بشماره بیشتر از ان چیزی که به ذهن ما برسه از خجالتمون در امده.

فکر کنم یکی از پیامبرا یعقوب باشه اون یکی کیه؟

پاسخ :

خدا یه حضرت علی رو کنه فرشته ها میشینن سر جاشون😉

اون که بعله. ولی واسه ابراهیم یه چیز دیگه بود!

اون یکی رو هم یاقوت تو کامنتش نوشته
بانوچـه ⠀
۱۲ مرداد ۹۹ , ۰۸:۳۵

نه من نبودم :دی

 

ما هیچ‌کدوممون تحمل امتحانایی که ابراهیم پس داد رو نداریم با اولین امتحان سخت دین و ایمونمو یادمون می‌ره

پاسخ :

:)

همین طوره
یه نفر(Arezooo)
۰۹ مرداد ۹۹ , ۲۳:۰۳

راستش این چند روز منتظر یه اتفاقی بودم که خیلی به خاطرش داغون شدم پست شما رو که خوندم اشکم دراومد مخصوصا اون قسمت که گفتین فقط منتظریم خدا از خجالتمون دربیاد...

چقدر من بنده بدیم ولی انتظار دارم خدا هوامو داشته باشه...

انصافا حرفاتون حرف دله که اینقدر به دل میشینه. دلم لرزیدو و یه دل سیر گریه کردم...

التماس دعا🙏🙏🙏

پاسخ :

عزیزم😍 چه روح لطیفی داری که با این پست گریه کردی؛ من باید بهت بگم التماس دعا

ان شالله اون اتفاق به بهترین شکل ممکن براتون بیفته
بلاگردون بلاگرونه
۰۹ مرداد ۹۹ , ۲۲:۳۷

برای همین صبوری و اطاعته محضه که بهش میگن خلیل الله :)

حالا اونهایی که باهاشون کنار نمیاید کیا هستن؟ :))

 

پاسخ :

دقیقا به همین دلیل، اسم پست رو گذاشتم خلیل.☺

یه راهنمایی میکنم: دو تا پیامبری که زیاد صبور نبودن!


+ اسم وب رو دیدم حس کردم شش نفر در آن واحد برام کامنت گذاشتن! کدومتونید خب؟ ثریا؟🙄😁
صخره نورد
۰۹ مرداد ۹۹ , ۲۱:۳۵

یعنی خراب مقایسه خودتون با پیامبر خدا هستم، خصوصا اون بخشی که انتظار دارید خدا از خجالتتون در بیاد :))))

خیلی خوب نوشته بودید :)

پاسخ :

🤦‍♀️😂 جای مامانم خالی چپ چپ نگام کنه!

خوبی از خودته 😘
اریانه
۰۹ مرداد ۹۹ , ۲۰:۳۰

اخه انصافا چسبامون داره از هم باز میشه اینقدر صبر کردیم...بعضی وقتا فکر میکنم نکنه خدا یکم تو محاسباتش بی دقتی کرده و بیشتر از گنجایشمون بهمون تکلیف داده...

ولی شدیدا و قلبا اعتقاد دارم خدا نگاهم میکنه...

البته منم همیشه طلبکارم://

حالتون همیشه خوش استاد،عیدتون مبارک:-))

پاسخ :

یه تعابیر جذابی به کار میبریا 😄
نه بابا کدوم صبوری؟ ما که همه ش در حال غر زدنیم! این که صبر نیست. چیزی رو که نمیتونیم (یا حالش رو نداریم) عوض کنیم زورکی پذیرفتیم و غرغر میکنیم! 😏


حالا من همیشه م طلبکار نیستم؛ ولی خب خیلی وقتها هستم... اکثر وقتها...


مرسی عزیزم. تو هم همین طور
یاقوت
۰۹ مرداد ۹۹ , ۱۹:۰۹

حضرت ابراهیم تشکر می کنن ازت .. و حضرت موسی و نوح چپ چپ نگات می کنن(فک کنم بزرگواران به خودشون گرفتن.. همون دو نبی ای که ... )

من با حضرت اسرافیل خیلی حال می کنم یه دوتا صور می زنه تمام (کاش من اسرافیل بود)

 

روز عرفه س دعا در حال ما فراموش نشه .. قربان صفا و مرامت

پاسخ :

اومد دایرکت مستقیم از خودمم تشکر کرد 🙄
نوح که بنده خدا کلی اذیت شد و صبوری کرد!  از زن و بچه هم شانس نداشت.
من مشکلم با پیامبران کم صبره! 😐😄

اسرافیل؟! 🤪 تو از اولشم روحیاتت خشن بود 🤦‍♀️😂


من فعلا تو اون حالم که واسه خدا کلاس میذارم بیاد نازم رو بکشه! اونم محل نمیذاره 😐
میرزا مهدی
۰۹ مرداد ۹۹ , ۱۶:۲۵

اگر دلت نمیخواهد که جای جبرائیل هم باشی، باید بگویم که خدا هم دوست داشتنی ست ها D:

چه میدونم والله... کاره دیگه آدم ممکنه دلش بخواد

 

 

+خیلی خیلی خیلی زیاد این مطلبت رو دوست داشتم دکتر!

پاسخ :

😂🤦‍♀️
نه من دیگه انتخابم رو کردم! فقط ابراهیم! 🙄


+ زنده باشید.
برای گرفتن آدرس کانال تلگرامم، کامنت خصوصی همراه با آدرس وبلاگتون بذارید
Designed By Erfan Powered by Bayan