کودکانه هایم تمامی ندارد

There Is No End To My Childhood

آیا کرونا دارم؟

بعد از حدود بیست سال (یا بیشتر) که هر سال در قُل تابستان و اوج گرما نشانه هایی شبیه سرماخوردگی (ابریزش، سرفه، گرفتگی صدا و کمی بیحالی) در من به منصه ظهور میرسد، امسال به لطف ویروس جدید، یک حساسیت فصلی را هم نمیتوانم با خیال راحت بگیرم!

سه روز است تمام نشانه های مانوس حساسیت فصلی هر ساله ام را دارم اما برخلاف سالهای قبل، که با آرامش تمام صبر میکردم تا از همان دری که آمده است برگردد، حالا هر نیم ساعت یک بار (با کلی مبالغه البته) در گوگل سرچ میکنم: "نشانه های ابتلا به کرونا" تا مبادا نشانه جدیدی کشف شده باشد که با نشانه های من بخواند و آزمایش لازم شوم! ولی نمیدانم چرا تازگیها، سرعت علم، از سرعت اینترنت هم کمتر شده است و اکثر پیجها همان قبلیها را میگویند. من هم خودم را با همانها چک میکنم:

خستگی؟ در اوج سرحالی و سلامت هم وقتی از ۸:۳۰ صبح تا ۶ عصر کارگاه اموزشی به آن پرتکاپویی داشته باشی خسته میشوی!

درد جسمی؟ اگر در تمام تایم "فوق الذکر!"، یک جفت کفش پاشنه خیلی بلند پوشیده باشی و هی این ور و آن ور بروی، پاهایت درد نمیگیرد؟

سرفه های خشک؟ ندارم. گاه تک سرفه ولی نه خشک.

درد قفسه سینه؟ اصلا! تازه همان دردی که چند وقت پیش در سمت چپ سینه داشتم هم تمام شده است!

سردرد؟ از شدت کم خوابیدن!

از دست دادن حس چشایی؟ به هیچ وجه!

بی اشتهایی؟ گرسنه میشوم ولی حوصله خوردن ندارم مگر به ضرورت!

از دست دادن حس بویایی؟ نمیدانم! یادم نمی آید آخرین بار کی چیزی را بو کرده ام. خب پس باید تست کنم! خوراکی توی دستم را بو میکنم؛ هیچ بویی نمیدهد! از خودم میپرسم: اصلا مگه اینا بو دارن؟ 

دنبال یک چیز بودار میگردم (البته نه از آآآن بودارها! از اییین بودارها). میروم سمت باغچه و بینی ام را میچسبانم به  برگهای سبز شمعدانیها که عاشق بویشان هستم؛ هیچ بویی نمیدهند!! همیشه بهارها هم!

به سراغ عطر مامان میروم که بوی تندی دارد. بو میکنم؛ انگار نه انگار! نگران میشوم و بلند ولی با لحن طنز میگویم: تست کرونام مثبت شد! بویاییم رو از دست دادم! هیچ کس محلم نمیگذارد هز بس هیچ وقت فرق شوخی و جدی ام معلوم نیست!

کمی از عطر را به انگشتم میزنم و انگشتم را به صورت عمودی، زیر بینی ام در قسمت راست میگیریم؛ واقعا هیچ بویی نمیدهد! به خودم دلداری میدهم: بقیه نشونه ها رو نداری که! و در ادامه به دنیای بدون بو فکر میکنم که اصلا دوست داشتنی نیست و غم دنیا روی دلم می نشیند. 

دست عطر زده ام را این بار به صورت افقی زیر بینی ام میگیرم و دوباره بو میکنم! بو میدهد! انگشتم بو میدهد. سمت چپ بینی ام بویایی دارد و طبیعتا چون سمت راست به خاطر حساسیت فصلی گرفته است، بو را حس نمیکند!😐😐😐


یعنی آدم باید دلش برای حساسیت فصلی عذاب آور ولی با خیال راحتش هم تنگ بشود؟ انصاف است؟ 😒😒😒



+ پنج دقیقه بعدتر نوشت: حالا که دوباره پست را میخوانم، گویا نشانه ها به افسردگی شبیه تر است تا کرونا 😐🙄😱🤭

خودت باش
۰۷ مرداد ۹۹ , ۲۱:۴۳

چرا پاشنه بلند؟ خیلی سخته برا یکی دوساعتم اونوقت شما هشت نه ساعت باهاش راه رفتی!!

بلا به دور... ایشالا همیشه سلامت باشی.

پاسخ :

"بُکشم و مقبولم کن" رو که شنیدی؟ اینم جریانش همونه 😉

ممنون. تو هم سلامت باشی.
حامد سپهر
۰۴ مرداد ۹۹ , ۰۲:۵۹

الان آدم پاشنه پاش هم درد میگیره میندازه گردن کرونا:))

کم مونده کرونا به حرف بیاد بگه ناموسن این دیگه کار من نبود:))

بلا به دور ایشالا ، از خبرها دوری کن خوب میشی

پاسخ :

آره والا 😂
رفتم دکتر گفت التهاب غدد لنفاوی گلو 😐
هوپ ...
۰۳ مرداد ۹۹ , ۱۱:۱۳

آخ آخ گفتی... منم امسال آلرژی هر ساله ام اومده و هر بار که یادم میره قرص بخورم و علائم نشون میدم سکته ناقص رو زدم!

پاسخ :

من کلا اهل قرص خوردنم نیستم. دمنوش و شربت عسل و اینا میخورم و مدام دارم برای بقیه توضیح میدم که سرما نخوردم و هر سال همین حساسیت فصلی رو دارم.
منتظر اتفاقات خوب (حورا)
۰۳ مرداد ۹۹ , ۰۹:۴۴

من هیچ وقت دچار حساسیت فصلی و .. نمی‌شدم. امسال فقط دارم عطسه می‌کنم! عطسه که دیگه نشانه محسوب نمیشه؟! مامان گیر داده تو چرا همش عطسه می‌کنی؟ :|

پاسخ :

نه اتفاقا یه جایی نوشته بود اگه عطسه باشه نشونه کرونا نیست ولی سرفه خشک هست
پا ییز
۰۳ مرداد ۹۹ , ۰۶:۳۱

خدا ریشه کن کُنَدِش

پاسخ :

الهی آمیییییین
محمدحسین قربانی
۰۳ مرداد ۹۹ , ۰۱:۰۲

همیشه وبلاگتون پر از حس مثبت و حال خوب بوده برای من. امیدوارم حال بدی اگر هست هر چه سریعتر بگذرد چون به خوش انرژی بودنت ما عادت کردیم:) 

پاسخ :

زنده باشید. ممنون.
ماهور بانو
۰۳ مرداد ۹۹ , ۰۰:۱۷

هر چه بیشتر بهش فکر کنی بیشتر به خودت نزدیکش میکنی..

 

اسمشم نیاریم حتی😊

 

پاسخ :

عملا شدنی نیست چون بحث داغ این روزهاست؛ هر چقدر هم دنبالش نباشی، مدام در موردش میشنوی
برای گرفتن آدرس کانال تلگرامم، کامنت خصوصی همراه با آدرس وبلاگتون بذارید
Designed By Erfan Powered by Bayan