کودکانه هایم تمامی ندارد

There Is No End To My Childhood

اگر چه نزد شما تشنه ی سخن بودم؛ کسی که حرف دلش را نگفت من بودم

گشتی زدم در گذشته هایم و باور کردم هر جا کسی باوری را که به او داشتم شکست، در چشمم شکسته شد؛ دود شد؛ مردود شد! 

دریافتم هیچ چیز مثل اعتماد، مثل باور، مثل اطمینان، مثل صداقت ثابت شده، مرا اسیر قید هیچ رابطه ای نمیکند؛ حتی پررنگترینهایش! 

دریافتم فرو ریختن اعتماد در من، بی صدا است؛ در سکوتی تلخ یا شاید مخفی شده پشت واژه هایی تلخ تر! 

من هرگز به هیچ کس نگفته ام دیگر به تو اطمینان ندارم! اما همیشه جسم بی جان اعتمادهایم را زیر آجرهای شکسته دیوار فروریخته دروغها و دوروییها رها کرده ام و رفته ام! 

هرگز بازگشتی در کار نبوده است؛ دست کم دلم برنگشته است و آدمها گذشته از دلشان، چه چیزی برای پایبند شدن، حتی در سطحی ترین نوع خودش، دارند؟! 


+ ولی یک استثنا وجود دارد! فقط یکی!

++ شاعر عنوان: محمدعلی بهمنی

  • ادامه مطلب
خودت باش
۲۷ ارديبهشت ۹۹ , ۱۸:۳۶

اصلا نمیتونم حدس بزنم!!!!

پاسخ :

پس هیچی دیگه 😉
خودت باش
۲۲ ارديبهشت ۹۹ , ۱۸:۳۶

نر یا ماده؟

میشناسمش یا نه؟

آشناس یا غریبه؟

و...

پاسخ :

تو بگو کی مد نظرته من میگم آره یا نه😉
تا سه تا حدس میتونی بزنی 😁
خودت باش
۲۱ ارديبهشت ۹۹ , ۱۹:۳۲

دختر تو چقدر خوبی! چقدر خوب زندگی می کنی...

آقا من دنبال فهمیدن این استثنا هستم؟!؟

پاسخ :

خوبی از خودته. اتفاقا من همیشه فکر میکنم تو چقدر خوبی و خوب زندگی میکنی 😊
نه نباش 🙄
یلدا
۱۴ ارديبهشت ۹۹ , ۱۲:۳۹

سلام میبخشید قصدم دخالت نیست

داشتم لینکهاتون را میخوندم اکثرا جالب بودند

اما وب هفت که در لینکهاتون هست خیلی رکیک مینویسه. فقط برام عجیب بود که لینکش‌کردید

بازهم عذر میخوام فقط برام سوال شد اینکه چرا

البته میدونم به خودتون مربوط هست نمیدونم چرا پرسیدم 

 

پاسخ :

سلام.
بله حرفتون رو قبول دارم. معمولا از کلمات رکیک استفاده میکنه که منم این ویژگی وبش رو دوست ندارم. ولی یه جور صداقت و سادگی تو وبش حس میکنم که دوست دارم! یه حس شخصیه فقط.
ناشناس
۱۳ ارديبهشت ۹۹ , ۲۱:۰۲

ببخشید مگه شما تا حالا تو چند تا رابطه بودید؟ چرا هیچ وقت از این رابطه ها نمی نویسید؟ الان هم تو رابطه هستید؟

پاسخ :

منظورم رابطه در معنی خاصش نبود. همه جور رابطه ای منظورمه. با اعضای خونواده، فامیل، دوست، همکار و... که خب در این معنی، آدم همیشه تو رابطه های مختلفه.
اریانه
۱۳ ارديبهشت ۹۹ , ۱۸:۵۲

میدونی،نمیدونم،فکر کردم یکم زیادی فاز منفی داره،دپ میشه جو...

هر طور راحتی ،من مشکلی ندارم:-))

پاسخ :

قل قل احساسات بود به نظر من. چون قشنگ از ته ته دلت اومده بود دوسش داشتم. پس تاییدش میکنم😊
محمد حسین
۱۳ ارديبهشت ۹۹ , ۱۱:۵۲

سلاام

ببخشید میپرم وسط افکار خصوصیانه تون:

 

اعتماد نکنید اگر توانید تا در در غم بی اعتمادی نمانید

این از همون اگرهاست

 

فکر کنم شما بیش از حد به آدمیزاد و دنیا خوشبین هستید و این باعث میشه بیش از حد از بعضی کاراش ناراحت بشید و بعد در یک دوسویگی گرفتار بشید و بعد چون نمیخواید به کسی آسیبی بزنید در آخر خودتون را مقصر بدونید

باید یه کم متعادل ترش کنید مثلا از اون طرف بعضیا هستندکه بیش از حد به آدمیزاد بدبین هستند و از همه کاراش ناراحت و آماده برای پرخاشگری، البته اونا هم از اول این طور نبودند و بر دو قسم اند یه سری مثل شما بودند اول بعد روزگار این جورشون کرد، یه سری هم از ترسشون از اول به مرگ گرفتند که به تب راضی بشه

 

اون نظر را جواب ندادید هم طوری نیست، یه چیزایی پیدا کردم و به اوشون گفتم

پاسخ :

سلام.

خب من اصلا قبول ندارم که برای جلوگیری از بی اعتمادی نباید اعتماد کنیم. مث اینه که میگن بهترین راه کاهش طلاق، ازدواج نکردنه!

من "بیش از حد" خوشبین نیستم. ولی هم خوش بینم هم آدمها رو فراتر از خوش بینی و اعتماد و این بحثا دوسشون دارم. در واقع به نظرم همه آدمها خوبن مگر این که بر خلافش ثابت بشه. و حتی وقتی خلافش ثابت بشه بازم دوسشون دارم از این جهت که به هر حال انسانن با یه عالمه فراز و نشیب تو زندگیشون (شاید بهتر باشه به جای دوست داشتن بگم براشون خوبی و خیر میخوام).
و به نظرم خوش بینی و اعتماد دو تا مقوله نسبتا جدا هستند (البته همپوشیهایی دارند). برای من خوش بینی کلی تر از اعتماده. ممکنه به خیلیها اعتماد نکرده باشم ولی خوش بین باشم. 
خوش بینی یعنی این که نیمه پر لیوان رو ببینم. یعنی بیشتر احتمال بدم اتفاق خوب میفته نه بد. ولی اعتماد یعنی دیگه مطمئنم که اتفاق خوب می افته!
مثلا فرض کنید فردی رازی رو در مورد من میفهمه، اگه بهش خوش بین باشم، میتونم امیدوار باشم که اون راز رو برملا نکنه (و در عین حال میدونم که ممکنه بکنه. ولی زیاد رو این امکان فکر نمیکنم؛ گرچه میدونم هست). اما اگه بهش اعتماد داشته باشم، با قطع و یقین میدونم که فاش نمیکنه.
این توضیحها رو دادم تا بگم تعداد آدمایی که من بهشون اعتماد دارم شاید اون قدرها هم زیاد نباشه و اصولا به راحتی اعتماد نمیکنم. اما از یه طرف ممکنه بقیه خوش بینی منو به حساب اعتمادم بذارن و از طرف دیگه، با این تعریف از اعتماد، طبیعیه که شکسته شدنش، برای من سنگین باشه.
تاره من اصلنم خودمو مقصر نمیدونم😄 مگر این که تو اعتماد کردن عجله کرده باشم.


بنده خدا
۱۳ ارديبهشت ۹۹ , ۰۷:۳۲

اعتماد ... مثل شکستن یه استخون شاید زیاد صدا نده ولی حتی ضرب دیدگی اش هم آدمو آزرده می‌کنه و اگه شکسته باشه بدتر دیگه نمیتونی تو زندگی هم قدمش باشی

پاسخ :

👌👌👌
واقعا همین طوره
اریانه
۱۳ ارديبهشت ۹۹ , ۰۳:۰۴

دل کندن از کسی که تعلق خاطری نداری بهش و اطمینانتو شکسته،از کارای خوب دنیاست و راستش انچنان سخت نیست!!

ولی وای به زمانی که اون اطمینان لعنتی از طرف کسی شکسته باشه که تو دل لعنتی ترت واسش،یه جای بزرگ داری،تو مغزت،یه خروار خاطره داری.

جدال نابرابر عقل و قلب...،وقتی مغز حساب گرت هی بهت هشدار میده دور شو‌ و فاصله بگیر ،ولی دلت،اخ از دلت احمقت ،وا نمیده،محکم و سخت رو علاقه اسطوره وارش پافشاری میکنه..،حتی  با بی رحمی تمام،مغزتو گول میزنه و خاطرات خوب و‌دوست داشتنی قبل از بی اعتمادی رو یاد اوری میکنه..

مگه یه ذهن ،یکم سلول خاکستری ،چقدر میتونه در برابر اون همه احساس مقاوت کنه؟؟

گول میخوره.

ولی یه ترس مزمنی تو تک تک حرکاتش باقی میمونه،ترس از شکستن دوباره.

اگه سر اون یه نفرم مثل بقیه گول نمیخورد اینقدر ترسو نمیشد.

یه ترسوی بی رحم که فقط به همون یه نفر اجازه داده،به بقیه حتی یه اوانسم نمیده!!

اینقدر زیبا بود که حتی نتوستم صبر کنم تا احساساتمو تو یه برگه کاغذ وارد کنم،همین جا نوشتم،ممنون🌷🌷

پاسخ :

اریانه دلم میخواد کامنتت رو تایید کنم خب! تایید کنم؟ 🙄

+ مرسی اجازه دادی 😉
دلساخته های آنی
۱۳ ارديبهشت ۹۹ , ۰۲:۲۶

بنظرم این مدل شخصیت خیلی خوبه :) 

نظر من اینه حداقل

پاسخ :

مرسی. خودمم از این ویژگیم ناراضی نیستم. 😊 البته چیزب نبست که خودم در خودم ایجاد کرده باشم و در نتیجه بتونم بهش افتخار کنم!
مشتاقٌ الیه
۱۳ ارديبهشت ۹۹ , ۰۰:۵۵

استثنا همیشه وجود داره، ممکنه آدم بخواد یه راه برگشتی باقی بگذاره :)

امیدوارم اتفاق بدی نبوده باشه :)

پاسخ :

اتفاق بد نه. کلی گفتم 😊
برای گرفتن آدرس کانال تلگرامم، کامنت خصوصی همراه با آدرس وبلاگتون بذارید
Designed By Erfan Powered by Bayan