کودکانه هایم تمامی ندارد

There Is No End To My Childhood

نه به تدریس مجازی 😏

از همان روزهای اولیه ی تعطیلی دانشگاهها و شروع قرنطینه، من هی به روی خودم نیاوردم که باید برای دانشجوهایم تدریس مجازی بگذارم و حتی میگفتم اگر دانشگاه هم بگوید بگذارید قبول نمیکنم! آخر وقتی سر کلاس، چشم در چشم دانشجوها درس میدهی و هزار و یک جنگولک بازی هم در می آوری که درسهای سنگین برایشان جذابیت پیدا کند و گوش بدهند و یاد بگیرند، باز خیلیهایشان چیز زیادی یاد نمیگیرند؛ وای به وقتی که بخواهی ویس یا ویدئو بفرستی.

خلاصه که من سکوت کردم، دانشگاه و دانشجوهایم هم سکوت کردند! فقط یک بار یک نفرشان در تلگرام سراغ گرفت که او هم قبل از این که من پیامش را باز کنم خودش پاکش کرد! 

هفته پیش، مدیر گروهمان، در گروه اساتید روانشناسی از ما خواست که برای هر کلاسمان یک گروه تشکیل دهیم و تدریس مجازی را شروع کنیم. من که به روی مبارک نیاورده سوت زنان صحنه را (و البته نه گروه را) ترک کردم! اما یک عده استاد وظیفه شناس، ضمن تشکر از زحمات مدیر گروه، اعلام کردند که از همان هفته اول تعطیلی، نگذاشته اند پشت دانشجوها باد بخورد و فورا گروه تشکیل داده اند یا در گروههایی که از قبل داشته اند، تدریس مجازی گذاشته اند و حالا اصلا انگار نه انگار که از این ترم، فقط سه جلسه کلاس رفته ایم؛ آنها اصلا عقب نیستند 😐😐😐 من هم در دلم اینجوری 😒☹ نگاهشان کردم و باز به روی خودم نیاوردم.

تا این که دو سه روز پیش، یک دفعه به گروه جدیدی با اسم اساتید دانشگاه فلان اضافه شدم که علاوه بر اساتید و مدیر گروهها، مسوول آموزش و رییس دانشگاه هم در آن بودند و گفتند که برای هر استاد، در ایتا یک کانال ساخته ایم و دانشجوهایش را عضو آن کرده ایم و شما هم بشتابید عضو شوید و خبر بدهید تا ادمینتان کنیم و تدریس از طریق ویس یا ویس و پاور را شروع کنید؛ آن هم با حضور مدیر گروه و مسوول آموزش! 😕 

یعنی دیگر هیچ چاره ای نبود. مجبوووووور بودم تدریس مجازی داشته باشم. من قبلا برای یک موسسه آزاد خیلی معروف در اصفهان، چند تا درس را به صورت مجازی تدریس کرده ام (که الان سی دی هایش در سر تا سر کشور پخش می شود) و میدانم چه کار مزخرف و حوصله سربری است؛ به خاطر همین خیلی زود این بخش همکاری را قطع کردم و فقط تدریس حضوری را ادامه دادم. اما الان دانشگاه خودمان مجبورم میکرد مجازی تدریس کنم.

خلاصه این که تا لینک کانالم که مشکل داشت اصلاح شود و من بتوانم عضو شوم یک روز طول کشید. امروز به مسوول  پیام دادم که آقای فلانی لطفا مرا ادمین کنید! اما... اتفاقی که افتاد این بود که ایتا قطع شد!😄💃💃💃

و الان من دست به دعایم که خدایا! کرونا ویروس را نابود کن و تا نابود نکرده ای، ایتا را وصل نکن! 🙏😂
  • ادامه مطلب
خودت باش
۲۶ اسفند ۹۸ , ۱۴:۴۰

انوقتی که 90 دقیقه کلاس بود وقت کم بوده حالا با 25 تا 30 دقیقه!!!

کاش یخورده از شهریه رو کم می کردن!

اگه کرونا برا دهه شصتیا آمده بود ما رو تو مدرسه و دانشگاه قرنطینه می کردن تا با درس و مشق شکستش بدیم!!!

 

پاسخ :

دو تا ۲۵ تا ۳۰ ثانیه! استدلالشون اینه که تو تدریس مجازی اتلاف وقت کمتری هست! حالا انگار سر کلاس ما نشستیم با دانشجوها خاطره میگیم! 😐😒


وااااااای جمله آخرت خیلی خوب بود. دمت گرم. کلی خندیدم. 🤣🤣🤣🤣
Reyhane R .
۲۶ اسفند ۹۸ , ۱۴:۲۶

من تجربه آموزش مجازی در دانشگاه رو نداشتم و در مدرسه هم امسال تجربه کردم.

خانوم معلم موطلایی بسیار فعال بوده تو این زمینه و از همون روزهای اول اموزش رو به صورت جدی و منظم شروع کرد.چون اینا کلاس اولی هستن و اگه ولشون کنی همین نیمچه سوادی که تا حالا یاد گرفته بودن رو هم فراموش میکنن.😅

ولی این بنده خدا الان دور از جون شما به غلط کردن افتاده.چون اینجا طرفشون والدین هستن نه صرفا خود بچه ها.خیلی ها جدی نمیگیرن و پیگیری نمیکنن.

واقعا هم کارشون سخته.کلی باید وقت بزارن و محتوا تولید کنن و چقدر باید با والدین سروکله بزنن و آخرشم هیچی به هیچی😕

+به ما هم گفتن باید ایتا رو نصب کنید و برید اونجا!!! اینقدر حرصم گرفت که نگو.که اینجوری تعیین تکلیف میکنن و مردم رو مجبور میکنن به استفاده از پیام رسان هایی که دوزار هم نمی ارزن!

پاسخ :

تدریس مجازی برای بچه ها، مخصوصا دبستانیها، مخصوصا اولیها خیلی سخت تره. خدا صبرشون بده و صبرت بده واقعا 😬🙄

+ حالا من چون با یه سری نهادهای دولتی، مث شهرداری و اینا همکاری دارم، همون اوایل ایتا و سروش رو نصب کردم که ارتباطمون تو فضای مجازی قطع نشه. ایتا که کارش عین تلگرامه. ولی با سروش زیاد کار نکرده م.
 الانم خدا رو شکر تو کانال دانشجوها هنوز ادمینم نکرده. دو بارم پیام دادم به مسوول آموزش فقط جواب داده اکی! ان شالله آخرشم یادش میره منم که دیگه یادآوری نمی کنم (یعنی الان اگه برم ببینم منو ادمین کرده میام اینجا ببینم اون چشم شور کیه؟😒😂😂😂)
هوپ ...
۲۶ اسفند ۹۸ , ۱۱:۴۹

ببین قبل از برگزاری کلاس صد بار وویست رو چک کن سوتی ندی که پخش بشه توی فضای مجازی و سوژه ات کنن و مجبور بشی کنج عزلت برگزینی!

پاسخ :

من اولین مشکلم اینه که صدام لوسه؛ فکر کنم تو فضای مجازی پخشش کنن بگن خاله ی مهد کودک داره روانشناسی دانشگاه درس میده 😄
غ ز ل
۲۶ اسفند ۹۸ , ۱۰:۵۶

چی میشه تمام شه این وضعیت :|
اونوقت کلاسهام هم رو روالش میفته

پاسخ :

به زودی میشه ان شالله.
البته کلاسها که دیگه رو روالش نمی افته. چون اگه مجازیها رو برگزار نکنیم، بعد عید باید روزهای آفمون رو بریم کلاس جبرانی بذاریم و تازه تداخل کلاسها پیش میاد و هزار و یه دردسر دیگه
هـی وا
۲۶ اسفند ۹۸ , ۰۳:۰۳

عموما کسی راضی نیست از این سبک آموزش :|

پاسخ :

ولی انگار چاره ای هم نیس. حالا کاش بازدهی داشته باشه
ترنج
۲۶ اسفند ۹۸ , ۰۱:۵۶

همه دعاهات همین قدر سریع میگیرن😜

پاسخ :

🤦‍♀️🤣🤣🤣
می بینی تو رو خدا؟! نذاشتن اقلا ۲۴ ساعت خوشحال باشم
محمد حسین
۲۵ اسفند ۹۸ , ۲۳:۵۱

سلام

خیلی خوبه این وضعیت [خنده شیطانی]

اصلا بیشتر نقاط مهم مسیر زندگی من توی تعطیلات ها مشخص شده.

الآن که وقت تدریس نیست، الآن وقت کارهای عقب افتاده است.

اتفاقا به فکر یه ترم مرخصی هم بودم که غیر ممکن بود اما خدا نشون داد که هیچ غیر ممکنی وجود نداره.

تدریس خیلی خوبه، همه نوعش به من احساس خودشکوفایی میده. اگه میشد یه حرکتی شبیه آکادمی خان میزدم

اون سامانه خوبی اش اینه که میشه فی المجلس گفتگو کرد (البته فکر کنم فقط متنی)، اگر قلم داشتید هم خوب میشد، من قبلا یه کلاس مجازی داشتم.

اما درود به استادای خودمون که هیچ حرکتی هنوز نزدند، البته شاید در آینده زدند ولی بعید میدونم.

من که موضوع پروژه ام هم هنوز مشخص نشده بود خیلی از دوستام تو بقیه رشته ها الآن میتونن رو پروژشون کار کنن.

 

پاسخ :

سلام.
خیلی خوبه؟!😒 
آخه الان تدریس جزء کارهای عقب افتاده س!
به من همه نوع تدریسی حس خوب میده جز مجازی اونم از خونه (نه از محل کار و تو فضای مناسب این کار). مثلا فکر کنید من دارم تدریس میکنم یهو مامانم در رو باز کنه بیاد تو بگه پس قرار بود امروز تو ناهار کنی، هنوز سرت تو گوشیه؟! 😄


خب ما باید اون جوری که دانشگاه میگه و تو فضایی که میخواد تدریس کنیم.

این درود شامل حال منم میشد اگه آموزش دانشگامون سر از خود واسم کانال نمیزد و دانشجوهام رو اد کن!😕 
منم بعید میدونم. اساتیدتون اهل این قرتی بازیا نیستن 😄
x
۲۵ اسفند ۹۸ , ۲۲:۳۷

 متنفرم از این شرایط ... فقط خوشحالم که کارم هیچ کدوم از این جاها گیر نیست نه دانشجو ام نه دانش اموز نه استاد نه والدین (ایکون فخر فروشی!) 

یکم مخم سوت کشید شرایط رو خوندم ... (اون دوستی که گفت کلی فیلم اموزشی و صداگذاری واسمون گذاشتن!) 

 

حالا از این حرفا بگذریم ....اوقات فراغتتون رو چطور می گذرونید ؟ خیلی دوست دارم بدونم ....اهل مطالعه و این صحبت ها هستید یا کارای دیگه می کنید ؟(هر کس جواب بده خوشحال میشم!) 

 

پاسخ :

منم متنفرم... خوش به حالت واقعا؛ منم جای تو بودم فخر میفروختم 😊

خدا رو شکر دانشگاه ما در اون حد انتظار نداره. اون شرایط دیگه واقعا ظالمانه س.


اگه منظورت این روزهای کروناییه: بخش عمده ش به خونه تکونی میگذره! در کنارش چند تایی فیلم دیدم، کارهای مربوط به کار جدید رو از خونه انجام میدم، وبگردی، ورزش در منزل، ویدئو کال با دوست و آشنا و... برای مطالعه و ادامه کتاب نویسیم هم خیلی مشتاقم، ولی خب فرصت نشده هنوز.
محسن رحمانی
۲۵ اسفند ۹۸ , ۲۱:۱۰

ان شاالله .این ویروس لعنتی داغونمون کرد 

پاسخ :

فقط باید دعا کنیم و رعایت ....دااااااغون شدیم واقعا
مشتاقٌ الیه
۲۵ اسفند ۹۸ , ۲۱:۰۵

من نمیدونم چرا اون شنبه نمیاد... زیرلفظی هم که دادیم!

پاسخ :

والا... من که هنوزم منتظرم از شنبه همه چیز به روال عادی برگرده. حالا بالاخره یه شنبه ای عادی میشه دیگه. 😐
mr point
۲۵ اسفند ۹۸ , ۲۰:۵۲

من که میخوام یه وویس بفرستم برای دانش آموزها

اول در مسیج های ذخیره شده ده هااااا بار اون رو تکرار میکنم و هزاران بار تپق میزنم یا کلمه ای رو اشتباه میگم

و یکبار هم که درست حرف میزنم صدای پیکان همسایه و روشن شدنش میاد

خلاصه با هزار مکافات بالاخره موفق میشیم یه وویس ۱۰ دقیقه ای بگیرم

برای یه وویس ۱۰ دقیقه ای ۳ ساعت وقت میزاریم اخرشم هیچی به هیچی

پاسخ :

یعنی قربون همون وقت که سر کلاس حنجره پاره میکنیم!

ولی اگه خدایی نکرده، یه مدت طولانی شرایط این باشه، نمیشه انقد حساسیت نشون داد. کل وقتتون رو میگیره.
آبان ...
۲۵ اسفند ۹۸ , ۲۰:۳۲

تدریس واقعا کار سختی است ..

انلاین اش به هم سخته !

من روحیه تدریس ندارم !

مشاوره انلاین و تلفتی را هم اصلا نمی پسندم ..اون موقع که حضوری ادم حرف میزنه هیچ تاثیری نداره ..انلاین که واقعا حس راحتی به ادم دست نمیده ..البته که مت کلا مخالف انلاین خیلی چیزهام ..حتی خرید اینترنتی را هم به سختی کنار میام 

پاسخ :

بله سخته. ولی من چون عاشقشم از سختیهاشم لذت میبرم. تنها سختیش که ازش لذت نمیبرم، مجازی بودنشه! 
بر عکس تو، من حس میکنم یکی از دلایل آفرینشم اینه که تدریس کنم 😍

ولی با قسمت آخر کامنتت صد در صد موافقم. مشاوره آنلاین و تلفنی، کیفیتش خیلی پایین میاد. تازه من که مراجعهای اصلیم بچه هان، آنلاین باشه فقط میتونم با مامان و باباشون حرف بزنم. با بچه که نمیشه نشست حرف زد! 
منم تا حالا خرید اینترنتی نکردم و اصلا حس خوبی بهش ندارم. به نظرم لذت خرید به حضوری بودنشه.

نیــ روانا
۲۵ اسفند ۹۸ , ۲۰:۱۸

سلام شارمین جان

به ما هم اولتیماتوم دادند باید کلاس مجازی داشته باشید

من با نماینده های کلاسها هماهنگ شدم و در حد معرفی منابع اصلی و فرعی و ارسال فایل پی دی  اف برای دروسی مثل زبان تخصصی باهاشون همکاری کردم 

شما خیلی زرنگید بابا

سه جلسه رو کی برگزار کردید

من فقط برای یکی از کلاسام که از هفته اول دانشجوی نصفه نیمه داشت سه جلسه کلاس تشکیل دادم

کلاس دارم ی جلسه هم تشکیل نشد حتی

خلاصه به ما گفتند باید مجازی عضو بشید تو سامانه و هزارتا اپلیکیشن کوفت و زهرماری نصب کنید و از طریق اونا تدریس کنید

بعد همه اینا تو کانال تلگرام دانشگاه اعلام میشد

من به یکی از ادمینا تو واتساپ پیام دادم که تو کانال واتساپ هم اینا رو اعلام کنید

و وقتی اعلام کردند دیدم علاوه بر معرفی همه اون اپلیکشین ها و سوالات متداول و ... دقیقا 17 قسمت فیلم آموزشی برای اساتید هست + یک فیلم آموزشی تولید محتوا + یک فیلم آموزشی صداگذاری :/

هرچی حساب کردم دیدم من تا آخر تعطیلات اگر قید همه فیلمای سرگرمیم رو بزنم فقط میتونم همین فیلمای آموزشی و ... رو ببینم و دیگه نمیرسم به مرحله استفاده ازشون و تدریس مجازی :)))

اینجاست که شاعر می فرماید:

چه خبرتووووونههههه؟؟؟؟؟ :دی

پاسخ :

سلام عزیز دلم.

وای یا خدا! واقعا چه خبرشونه اینا؟؟؟؟؟!!!! به دانشگاه خودمون راضی شدم. به ما گفتن اگه نیازه پاور، در غیر این صورت فقط ویس. بعد ما به ازای هر جلسه ۹۰ دیقه ای دانشگاه که کنسل شده، باید دو تا صوت ۲۵ تا ۳۰ دیقه ای بذاریم.


دانشگاه ما روی حضور دانشجوها و تشکیل کلاسها خیلی حساسه. قشنگ از اولین جلسه همه میان. حتی اونایی که هنوز انتخاب واحد نکرده ن میان. مثلا من یه درس داشتم این ترم، دو نفر ثبت نام کرده بودن. به مدیر گروه گفتم نیام؟ گفت نه بیا. رفتم با یه کلاس پر دانشجو مواجه شدم! گفتن ما هنوز فایلمون باز نشده نتونستیم انتخاب واحد کنیم! یعنی نیت انتخاب درسم داشته باشن پامیشن میان 🤦‍♀️
yasna sadat
۲۵ اسفند ۹۸ , ۲۰:۱۰

اخه بدیشم اینجاس بعد عید هم همین بساطه..

 

 

انقدرم کار گفتن بهمون تو این به اصطلاح تعطیلات که ....🤐

پاسخ :

به ما فعلا گفتند بر اساس تعداد جلسات کنسل شده ی قبل عید، برگزار کنید.تا ۱۵ فروردین هم وقت داریم. ان شالله از بعد عید به روال عادی برمیگردیم (ولی نه از اون روال عادیا که قرار بود از شنبه داشته باشیم 😏).

پیک نوروزی دارید؟ 😄
yasna sadat
۲۵ اسفند ۹۸ , ۱۹:۵۴

وای وااای دست رو دلم نزار از شدت مزخرفیه این کلاسای مجازی.‌

ما با این برنامه آدوب کانکت برگزار میشه کلاسامون  هیچی نمیفهمیم وجدانا...کلی هم نت میبره فقط.

یعنی جدی اینا رو از ما میخوان امتحان بگیرن؟😐

پاسخ :

حالا کاش حداقل یه جوری براتون برگزار میکردن که نت کمتری میبرد.

من که مطمئنم هر چی مجازی تدریس کنم، باز دوباره باید حضوری هم بگم. 😩 نمیدونم چه جوری یه سری همکارام فرت و فرت دارن کارگاه مجازی هم برگزار میکنن. من حتی مراجعهام ازم خواستن جلسات مشاوره مون رو آنلاین ادامه بدیم قبول نکردم. نمیشه واقعا. 🙄
برای گرفتن آدرس کانال تلگرامم، کامنت خصوصی همراه با آدرس وبلاگتون بذارید
Designed By Erfan Powered by Bayan