کودکانه هایم تمامی ندارد

There Is No End To My Childhood

کودکانه هایم تمامی ندارد...

یک بار در همین وبلاگ، یک نفر به طور ناشناس از من پرسید که چه طور میتوانم بچه ها را این همه دوست داشته باشم! راستش را بخواهید برای من هم عجیب است که بعضیها چه طور میتوانند بچه ها را دوست نداشته باشند! من حتی این طور هستم که وقتی به بچگیهای یک آدم بزرگ فکر میکنم یا عکسهای بچگیهایش را میبینم بیشتر از قبل دوستش دارم یا مثلا وقتی احساس دوست داشتن یک نفر در من فوران میکند، حتما  به این که وقتی بچه بوده است چه کار میکرده هم فکر میکنم و دلم میرود برای دیدن عکسهای آن وقتهایش. اصلا فراتر از همه اینها، وقتی در مورد یک قاتل، قاچاقچی، چاقوکش، معتاد، دزد و هر فرد دیگری که زندگی غیراخلاقی دارد و انسانیتش را با چیزهای بی ارزش معاوضه کرده است فکر می کنم، بی تردید لحظه تولدش را در ذهنم تصور میکنم که بوی فرشته میداده است و تمام روزهای کودکیش را، که پر از معصومیت بوده و میشده لپش را کشید یا بغلش کرد و چرخید یا با کاغذ رنگی برایش ماسک یا تاج سر ساخت و خوشحالش کرد! و آن وقت به اندازه همه دنیا، دلم برای کودکی که بزرگ شده و به چنین سرنوشتی رسیده میسوزد! در حالی که شاید اگر به او فقط به عنوان یک بزرگسال نگاه کنم و در نظر نگیرم که زمانی کودک بوده است، چیزی جز نفرت نثارش نخواهم کرد!

  • ادامه مطلب
حمیده
۱۶ اسفند ۹۸ , ۲۳:۱۰

تو همون ۵، ۶ سالگی باید تافت بزنی دیگه نری جلوتر :))

پاسخ :

برچسب عقب مانده ذهنی میخوریم که! 😂
نیــ روانا
۱۶ اسفند ۹۸ , ۱۴:۵۰

درود بیکران

هزار بار اومدم بنویسم عاشق عنوان وبلاگتم ولی فکر کردم حرف بی ربطیه

مرسی که با نوشتن این پست این فرصت رو در اختیار من گذاشتی که احساسات غلیان کرده م رو بالاخره به منصه ظهور برسونم :دی

 

خیلی عالیه که اینهمه بچه ها و دنیاشون رو دوست داری و نشون میده چقدر روحت هنوز کودکانه و لطیف هست

من هم خیلی عاشق بچه ها هستم و خیییلی سخت میتونم جلو خودمو بگیرم که بچه ای رو ببینم و باهاش بای بای نکنم یا لبخند نزنم یا اگر در دسترس باشه لپش رو نکشم 

فکر کن با اتفاقات این سالهای اخیر کلی سعی کردم خودمو سرکوب کنم که مبادا برداشت اشتباهی بشه و کلی عقده ای شدم :))

ولی وژدانا تو سه هیچ از من جلوتری

من دیگه باکودکی ی قاتل و معتاد و ... زیاد درگیر نمیشم

شاید گاهی بگم چی میشه ی بچه معصوم به اون نقطه میرسه

ولی نه در حدی که تو نوشتی 

پاسخ :

دروووود 😘
عزیزم 😍 اگه میدونستم که زودتر این فرصت رو در اختیارت میذاشتم 😉

آره خیلی بده که بچه ها دیگه نمیتونن و نباید به هیچ غریبه ای اعتماد کنند 😔

من حتی یه دوره ای دلم میخواست به شیوه حضرت مریم بچه داشته باشم 🙄😂😂😂😂🤦‍♀️
خودت باش
۱۶ اسفند ۹۸ , ۱۴:۳۹

بچه ها خیلی خیلی خوبند. یوقتا مامان من از این ویژگی (زیاد دوست داشتن بچه ها) شاکی می شه.

من وقتی نمی تونم با یه آدمی، هیچ رقم کنار بیام، بچگی شو تصور می کنم. بعدش حس بهتری بهش پیدا می کنم...

پاسخ :

بچه ها هم خوبند هم حال خوب کن.
پس تو هم مث خودمی 😍

+ یه بار یکی از فامیهای دایی سومیم میگفت من تا حالا هیچ فامیلی رو ندیدم اندازه فامیل شما عشق بچه باشن، از کوچیک و بزرگ و پیر و جوون همه تون یه جور خاصی بچه ها رو دوس دارید و بهشون محبت میکنید. 😊
سمیرا شیری
۱۶ اسفند ۹۸ , ۰۷:۲۹

همیشه برام سوال بوده که چطووووووور بعضیا نمیتونن دیوونه‌ی بچه‌ها باشن؟! :) من دیوونه‌ی این موجودات شگفت‌انگیزم :)

سلام استاد حالتون خوبه؟ :)

راستی استاد ممنون از جواب خیلی خوبتون به سوالم، بسیار استفاده کردیم :)

پاسخ :

موجودات شگفت انگیز 😊 چه عبارت خوبیه برای توصیف بچه ها👌
سلام سمیرا جان. مرسی. 
خواهش می کنم عزیزم 😘
*AZRA* gh
۱۵ اسفند ۹۸ , ۲۳:۰۳

معصومیت های کودکانه هنوز تو شما زندس و چقدر خوبه ...؛ ) قدر بدونید ♥

پاسخ :

عزیزمی
محمد حسین
۱۵ اسفند ۹۸ , ۲۲:۳۱

[یک خنده عریض و عمیق]

پاسخ :

😊😉
__PARNIAN __
۱۵ اسفند ۹۸ , ۲۲:۲۹

حالا این که هیچی

ما که بچه هارو دوست داریم. چیکار کنیم بچه ها دوسمون داشته باشن😁

پاسخ :

پرنیان جون بچه ها بزرگترهایی که باهاشون بچگی میکنند و بهشون گیر نمیدن و از ته دل محبت میکنند رو دوست دارن. یه راه خوب برای محبوب واقع شدن بین بچه ها، بازی کردن باهاشون یا شرکت تو بازیهاشونه؛ همراهی فعال بدون امر و نهی. و یه راه دیگه شوخی و مسخره بازی، بدون زیر سوال بردن شخصیت بچه. کلا احترام به بچه ها خیلی تو جذبشون مهمه (مثلا من همیشه به طور خاص و جداگونه با بچه ها سلام و احوالپرسی می کنم یا موقع پذیرایی اول از بچه ها شروع می کنم)
برای گرفتن آدرس کانال تلگرامم، کامنت خصوصی همراه با آدرس وبلاگتون بذارید
Designed By Erfan Powered by Bayan