کودکانه هایم تمامی ندارد

There Is No End To My Childhood

"عرق سرد"

دردی که حس کردم، بیشتر از آنکه به خاطر بی عدالتی قانونهای مردانه و ظلم و تعصب کور یک مرد باشد، به خاطر زنی بود که نقش مهمی در اجرای آن قانون پرتبعیض مردانه و کمک به تعصب و ظلم علیه زنی دیگر داشت...


+ اینجا است.

احسان ..
۱۳ اسفند ۹۸ , ۱۴:۵۵

سلام

خدائیش قوانین بر علیه ما مردا سخت تره!

الان من چرا نمیتونم آلکساندرا رو هایجک کنم بیارم ایران؟:)

پاسخ :

سلام.
خدا صبرتون بده که انقد مظلوم واقع شدید 😉🙄
حتما اصول هیجک رو بلد نیستین. وگرنه شدنیه!
پا ییز
۱۳ اسفند ۹۸ , ۱۴:۰۴

@من...

شما پاسپورت و ویزا تا حالا گرفتی؟ خودم با بابا رفتیم که امضا بزنن عزیزم 

سنمم پایین نبود

۲۸ ساله بودم 

 

 

 

بله نه همیشه ولی این هست 

حالا تصور کن برعکسش پیش بیاد 

مرد فررررت میره صیغه می کنه چون اسلام گفته مرد نباید بی زن بمونه، چون نیاز داره! 

 

زن گرم و اینا رو عزیزم چجوری میحوای ثابت کنی؟ 

بله همه چیز مردونه است 

فقط یهو یه مردی مثل ن. .ا بلند‌میشه میگه کلی توصیه اخلاقی!! برای رابطه با زنان داریم!!! بعد اینو معادل قوانین می کنه!!! بعدم میگه اسلام را بد اجرا می کنن بد نیست!! 

در حالیکه اسلام اگه نگاهش جنسیتی نبود درباره مرد قانون نمیذاشت درباره زن توصیه اخلاقی‌

 

پاسخ :

من به طور صد در صدی قبول دارم که قوانین هم به نفع مردهاست هم در عمل به نفع مردها تفسیر میشه.
فقط یه سوال: منظورت از قوانین اسلام، قوانین جمهوری اسلامیه؟ یا قواعد فقهی؟ یا چیز دیگه؟
البته صحبت در این باره تخصص هم میخواد.
ماهور بانو
۱۳ اسفند ۹۸ , ۱۳:۲۹

ولی بازی سحر دولتشاهی بر خلاف نقشش عالی بود

پاسخ :

آره واقعا. تونسته بود خیلی طبیعی و خوب اون نقش رو دربیاره.
ماهور بانو
۱۳ اسفند ۹۸ , ۱۱:۵۴

منم دیدم فیلم رو و واقعا افسوس خوردم به حال خودمون که چه بیرحمانه باهامون برخورد میشه

پاسخ :

بدتر از همه بیرحمی یی هست که خودمون نسبت به همجنسامون داریم. شاید به خاطر همینه که نمیتونیم حقوقمون رو به دست بیاریم. از ما ست که بر ما ست.
من ...
۱۳ اسفند ۹۸ , ۰۶:۱۲

سلام

عطف به کامنت پاییز

دختر مجرد بدون اجازه پدرش اجازه خروش از کشور داره

متاسفانه فقط این زن متاهله که باید اجازه خروج داشته باشه

پاسخ :

سلام.
قوانین جالبی داریم واقعا :/
__PARNIAN __
۱۳ اسفند ۹۸ , ۰۲:۵۴

قرار بود فردا ببینیمش :)

+البته میدونم اعصابمان خورد خواهد شد. ولی چاره ای نیست چون فیلمی نیست!

پاسخ :

ان شالله که نوقع دیدنش هی نگی شارمین خدا ازت نگذره که فیلم رو واسم بیمزه کردی 🤭🙄
+ دقیقا! دیشب با خودم فکر کردم یا باید فیلم طنز بیمزه و لوث ببینیم یا فیلم قوی اعصاب خردکن!
پا ییز
۱۲ اسفند ۹۸ , ۲۳:۴۵

آره عزیزم مطمئنم 

نیاز قانونی زن به همخوابگی هر چهارماه یکباره! 

یعنی مردی اگر ۱۱۹ روز زنش را ول کنه بعد بیاد کنارش بخوابه اوکیه :|

دیگه این گرم مزاج و سرد مزاج و اینا رو هم واسه عمه زنان گفتن :/ فقط مردا آدمن انگار 

ولش کن برپ تو این بحث اعصابم بدجور خرد میشه 

 

 

 

 

آره از اون زنه حالم به هم میخورد 

پاسخ :

من الان یه سرچ کردم، نوشته بود این چهار ماه حداکثر زمان ممکنه اونم در شرایط خاص نه همیشه. و یه سری چیزای دیگه هم بود در مورد این که چنین حکمی در مورد زن جوون یا گرم مزاج نیست. حالا این که جدای از مردونه بودن قوانین، موقع اجرای موارد متعادلتر هم نگاه مردونه وجود داره یه بحث دیگه س.


از طرف دیگه وکیله هم یه خانمه که بیشتر به فکر شهرت خودشه تا حل یه یه معضل مربوط به حقوق زنان. حتی اونایی هم که تو فضای مجازی از دختره طرفداری میکنن، بیشتر به نظر میاد ژست روشنفکرانه شونه نه دفاع واقعی. به نظرم این چیزا رو هم خیلی خوب نشون داده بود‌.
پا ییز
۱۲ اسفند ۹۸ , ۲۳:۲۵

آخه منم فیلم رو دیده بودم 

اولش خیلی عصبی شدم 

ولی مشخصا داستان اون فیلم جوریه که با خودت میگی چرا اون زن اونجوری کرده و اینا 

ولی منم به شدت مخالفم که زن از خودش اختیاری نداشته باشه 

که مرد تا همه جا تعیین تکلیف کنه 

 

یادم از یه چیزی اومد که ظاهرا بی ربط اما باطنا مرتبطه: 

سر کارگاهی بودیم که مشاور می گفت چند مدل کار داریم 

کاری که دوست داری و باید انجام بدی

کاری که دوست نداری و باید انجام بدی مثلِ 

مثلِ چی؟ مثل سکس با شوهر وقتی نمیخوایش 

 

و من با خودم فکر کردم این اگر تجاوز نیست که مثلا شوهر باهات بحث دعوا کتک کاری حتی کرده باشه و بعد به زور از تو سکس بخواد پس چیه؟ اما دین این حق رو به زن نمیده! و میگه واجبه نیاز جنسی مرد رو برطرف کنی

در عوض به مرد میگه مستحبه!!! نیاز جنسی زنتو برطرف کنی! 

 

حالا قضیه گذرنامه هم همینه 

فقط زن مطلقه به اجازه کسی نیاز نداره 

قبلش پدرش بعدش شوهرش 

اما ببین کدوم پسر جوان به این اجازه ها نیاز داره 

پوففف

پاسخ :

منم اولش همین به ذهنم رسید که زنه زیاده خواهه. ولی بعد کم کم برام به این نتیجه رسیدم که یه قضیه دو طرفه س. یعنی هیچکدوم درک درست و مهارت زندگی مشترک نداشتن (حالا یکی کمتر یکی بیشتر). ولی حتی در این صورت هم باز قانون به شکل احمقانه ای، تبعیض آمیز و به نفع مرد بود/ هست.  و البته در کنارش، یک زن بود که نذاشت این فرد از تبصره ای که طبق اون میتونست بدون اجازه خارج بشه استفاده کنه که به نظرم این غم انگیزتر از مساله قانون و تبعیض بود!


این که واجبه زن نیاز همسرش رو برطرف کنه (من نشنیده بودم برعکسش مستحبه، مطمئنی؟) در کنار هزار و یک واجب دیگه س. اونها رو نمی بینن و نمیگن. متاسفانه دارن حق و تکلیف رو از هم جدا می کنن. هر زن و مردی یه سری تکالیف و در کنارش یه سری حقوق دارن. نمیشه فقط تکالیف زن و حقوق مرد رو دید. ولی متاسفانه این عین کاریه که دارن انجام میدن.
پا ییز
۱۲ اسفند ۹۸ , ۲۳:۱۵

بیست کیلو کم کرده بود، شده بود اون؟ 

!!

پاسخ :

😂😂😂
حالا نگا کن این وسط به چی گیر میده ها! 🤭🤦‍♀️
برای گرفتن آدرس کانال تلگرامم، کامنت خصوصی همراه با آدرس وبلاگتون بذارید
Designed By Erfan Powered by Bayan