کودکانه هایم تمامی ندارد

There Is No End To My Childhood

نه به نبودن تو، وقتی جایت در همه جای تاریخ این همه خالی است... +بعداگذاشت!

اگر معتقدید مردم نباید کاری کنند که دشمن و اراذل و اوباش فرصتی برای ایجاد اغتشاش و ناامنی به دست آورند، لطفا از خودتان، که اسم «مسوول» را یدک می کشید، شروع کنید و کاری نکنید که مردمی با این همه شرافت و نجابت، که تا به حال در هر شرایطی کوتاه آمده اند و با هر سختی که پیش آمده ساخته اند و هر جا لازم بوده  برای دفاع از وطن، مقابل دشمن ایستاده و جان داده اند، به این جایشان برسد و کاری کنند که دشمن و اراذل و اوباش فرصتی برای ایجاد اغتشاش و ناامنی به دست آورند!
 
 
اگر واقعا «مردم» هستید و نه اراذل و اوباش، و معتقدید ما مردم برای گرفتن حقمان و برای این که بالادستیها از خر شیطان پایین بیایند لازم است قربانی بدهیم و آتش زدن و تخریب کردن اموال شخصی و عمومی و آسیب زدن به این و آن، هزینه ای است که برای رسیدن به مقصود باید پرداخت کرد، لطفا برای پرداخت این هزینه، از خودتان مایه بگذارید و به نشانه ی اعتراض، بنزین بریزید روی خودتان و کبریت بکشید؛ اما دست از سر مردمی که نسل در نسل دارند تاوان همه چیز را می دهند بردارید!
 
 
#نه_به_گرانی
#نه_به_اغتشاش
#نه_به_ناامنی
#نه_به_تصمیمهای_ناگهانی
#نه_به_تخریب_اموال_شخصی_و_عمومی
#نه_به_نبودنت =(
 
 
+ بعدا گذاشت؛ برای جبران انرژی منفی این پست:
 
من بارها و بارها با این اهنگ ساسان پاشایی فر آرام شده ام و امروز تقدیمش می کنم به شما.
سجاد عبدی
۰۲ آذر ۹۸ , ۱۱:۰۴

آفرین خیلی خوب بود،خدا ریشه ظالم رو تو هر لباس و جایگاهی که هست خشک کنه ...

پاسخ :

ممنون. 
الهی آمین
غ ز ل
۳۰ آبان ۹۸ , ۱۲:۰۰

ببین دوستم همه اون آسیب زننده ها مردم عادی نبودن

دوستای ما دیده بودن تو مهرشهر یک عده نقاب دار مسلح به بانکها حمله کرده بودن اول دوربینا رو کنده بودن و کارشون تو بانک که تمام شده بود اونجا رو آتیش زده بودن

و همونا عامل غارت فروشگاههای زنجیره ای شده بودن

و من از اون روز که فهمیدم ناراحتم برای کارکنان اون فروشگاهها که قطعا از قشر ضعیف جامعه هستند

وگرنه کارمندای بانک که حقوقشون سر جاست

پاسخ :

به نظر منم مردم عادی نمی تونن انقدر وقیح باشن و انقدر حساب شده تخریب کنن. ولی به هر حال احتمالا مردم عادی هم بین اونا و تحت تاثیر اونها و با فوران خشم به حقشون، یه کارهایی کرده باشن.
خودت باش
۲۹ آبان ۹۸ , ۲۰:۳۷

خریت یه عده به اسم مسیول آرامش رو از همه گرفته(با خشم خوانده شود)!

آهنگت حس خوب داشت .بعضی وقتا حضورش رو حس نمی کنم و...ط

پاسخ :

خدا شر ظالم رو به خودش برگردونه.

مرسی😍 تو این بعضی وقتا اهنگ رو دوباره گوش کن
مخ سوخته
۲۹ آبان ۹۸ , ۱۹:۱۷

خداحافظ عمو

لطفا جواب سؤالهای منو ندید

 

 

 

پاسخ :

بسم الله😳
یه لحظه موندم چی دارید میگید...
بعد یهو متوجه شدم از زبون دیوی استفاده کردید😂😂😂
خیلی خوب بود.
چشم. جواب میدم
حامد سپهر
۲۹ آبان ۹۸ , ۱۸:۵۶

راستی چه آهنگ ملایم قشنگی:)

پاسخ :

مرسی😊 
بی نام
۲۹ آبان ۹۸ , ۱۷:۳۸

خب برداشت شما اشتباه بود شارمین عزیز 

من واقعن نمیتونم نظر بدم در مورد سیاست و این به اون معنا نیست که درمورد هیچ چیز نظر ندم...

نظرم اینه که نظری ندارم چون این قضیه پیچیده تر از این حرفهاست 

فقط خدا عاقبت هممون رو بخیر کنه

پاسخ :

پس احتمالا تعریف من و شما از نظر ندادن و از محدوده ای که اگه در موردش نظر بدیم، در واقع در مورد سیاست نظر دادیم با هم فرق داره =)

منم به شدت موافقم که قضیه پیچیده تر از تحلیلهای ماهاست. خیلی پیچیده تر. اون قدر دستهای پشت پرده و اتفاقهای پشت پرده هست که ما ازش خبر نداریم و بنابراین قضاوتهامون نمی تونه قطعی و درست باشه.

الهی آمین... درست ترین حرفی که میشه تو این شرایط زد همینه. 
حامد سپهر
۲۹ آبان ۹۸ , ۱۶:۲۱

نمیخوام خیلی پیچیده ش کنم ولی یه چیزی ته ذهنم رو قلقلک میده اونم اینکه افراد ماسک دار این اختشاشات یا اونایی که از دیوار سفارتها بالا میرن یا لباس شخصی ها همشون یه گروهن

یعنی یه سناریوی تکراری برا سرکوب اعتراضات مردم اینه که مثلا سال ۸۸ پرچم امام حسین رو آتش میزنن که بگن اینا با دین شما هم مخالفن یعنی انگشت میذارن دقیقا جایی که نقطه ضعف مردمه  در حالیکه آتش زننده ها هم از خودشون بودن

همیشه هزینه سوختن چندتا بانک و فروشگاه و پمپ بنزین و کشته و زخمی شدن چند نفر کمتر از از دست دادن حکومته

 

پاسخ :

به نظر من این رو میشه در حد یه احتمال در کنار سایر احتمالات بهش نگاه کرد. ممکنه این طوری باشه. البته من به شخصه با این احتمال چندان موافق نیستم. چون به نظرم اونها مردم رو خوب می شناسن و می دونن با راههای خیلی ساده تر و خیلی خیلی کم هزینه تر هم میشه ساکتشون کرد. از طرف دیگه، فکر می کنم اگه کار خودشون بود، رسانه های خارجی حمایت نمی کردن.
نمی دونم والا... هیچ نظری رو نمیشه قطعی دونست. همه ش احتمالاته. ان شالله شرّ هر ظالمی به خودش برگرده.
بی نام
۲۹ آبان ۹۸ , ۱۳:۱۵

سلام 

من با ناامنی و اغتشاش و آسیب به اموال عمومی مخالفم ،از سیاست هم هیییییچ سر رشته ای ندارم و چون از سیاست بیزارم هیچ سر رشته ای هم نخواهم داشت و نمیدونم که این ها مردم هستند یا اراذل فقط میدونم نمیتونم در این مورد نظری بدم چون اون پدری که بچش بیماره و داروی کمیابش هر روز گرونتر میشه و حالا با این گرونی بنزین باز هم همه چیز گرونتر میشه فقط میخواد خشمش رو خالی کنه و به این فکر نمیکنه که اگه مترو خراب شد چکار کنه 

حالا یسری هم این وسط از آب گل آلود ماهی بگیرن

 

پاسخ :

بی نام عزیز... شما میگی نمی تونم نظری بدم ولی در عمل نظر دادی :) و برداشت من از نظرت این بود که مردم بودن که اموال عمومی رو خراب کردن!😊
اولا به نظر من اینها هم مردم بودن هم اراذال و اوباش و اون طرفیها، که از همین خشم به جا و به حق مردم سو استفاده کردن و تحریکشون کردن که به هموطنهای خودشون و اموال عمومی آسیب بزنن.
بعید میدونم مردم عادی، اندازه ی یه بانک یا حتی یه اتوبوس، مواد مورد نیاز داشته باشن و بردارن بیارن تو خیابون به این قصد که خشمشون رو خالی کنن! اونی که تو میگی، اون تخریبی که از سر خشم زیاد انجام میشه و فرد به عاقبت کارش فکر نمیکنه، معمولا برنامه ریزی شده نیست. یه لحظه خشم فوران میکنه و فرد، دیگه به عواقب کارش فکر نمی کنه.
دوما من نمیگم مردم حق ندارن عصبانی بشن. اتفاقا خیلی هم حق دارن و خیلی هم تا حالا صبوری کرده ن. ولی اقدامی که در عمل به ضرر خودشون و یه سری افراد مظلوم دیگه مثل خودشونه چه دردی رو دوا می کنه؟ به قول یکی از بلاگرها، با این کارها فقط جای ظالم و مظلوم عوض میشه. 
اگه خدایی نکرده یه نفر تو خیابون می اومد شما رو به قصد کشت میزد چون مثلا قیافه تون به طرفدارهای حکومت میخوره، میگفتین طفلکی تقصیری نداره از این حکومت کشیده و بچه ش مریضه و همه چیز داره گرون میشه یا می گفتین خب تقصیر من چیه که کتکش رو باید بخورم. منم یکی مث خودش؟
شارمین امیریان
۲۹ آبان ۹۸ , ۰۰:۴۹

یه نفرتونم محض رضای خدا نیومدید بنویسید: "چقد آهنگ پاشایی فر خوب بود. مرسی. اه!" 😏😂😂😂

گندم بانو
۲۸ آبان ۹۸ , ۲۲:۵۵

امان از این روزا... امان از همه چی...

 

فقط اینکه اونی که کبریت میکشه‘ اونی که تیر شلیک میکنه‘ اون مردم نیست... فقط یه جوری نشون میدن که ما فک کنیم مردمن!!!! که بگن آخ که ما چه مظلومیم!!!

پاسخ :

ان شالله زود روزهای خوب برسن.

اعتراف کنم نفهمیدم واقعا منظورت همینه که نوشتی یا به یه عده ای طعنه زدی؟ یا اعتراف نکنم و وانمود کنم فهمیدم؟!😉
مینا
۲۸ آبان ۹۸ , ۲۰:۴۲

خب خداروشکر عزیزم

چشم حتما

میدونی من خیلی واسم مهمه دوستام ازم ناراحت نشن

اونا ازم دلگیر باشن منم حالم خوب نیست

خوشحالم که متوجه شدی اون یکی دیگس و از من دلگیر نیستی

پاسخ :

دختر مهربون دوست داشتنی 😍

ایشون دو سه سالی هست از این جور کامنتها میذاره و حتی وقتی با اسم دیگه کامنت بذاره تشخیص میدم کیه. 😁
مینا
۲۸ آبان ۹۸ , ۱۷:۵۱

شارمین اون مینایی که کامنت گذاشته من نیستمااااا

پاسخ :

عزیزم! مینا جان نگران نباش. من از لحن و محتوای کامنتهاتون متوجه میشم کدوم مینا تویی و کدوم نیستی. :) البته آیدیهاتونم فرق می کنه. ولی بازم محض احتیاط، لطفا همیشه آدرس هم بذار. =)
هوپ ...
۲۸ آبان ۹۸ , ۱۵:۵۷

دقیقا دولت نباید گزک دست اراذل میداد با این بی تدبیری و خریتش جسارتا!!

نه به نبودنت!!

پاسخ :

اگه یه در صد خودشون رو مقصر می دونستن خیلی اتفاقها فرصت بروز پیدا نمی کرد.

=(
مینا
۲۸ آبان ۹۸ , ۱۵:۴۸

نمی دونم چرا همش حس می کنم که شما یکی از بستگان نزدیک تون در یکی از نهادهایی که به شدت مورد غضب مردم واقعی هست، مشغول به کار هست

 

پاسخ :

چون عادت دارید بدون دلیل عقلانی و صرفاً بر اساس تعصبها و پیش فرضهای غیرمنطقی که برای خودتون مسلم فرضش کردید، کسانی رو که مثل شما فکر نمی کنند قضاوت کنید.
الی
۲۸ آبان ۹۸ , ۱۵:۳۱

سلام شارمین جانم،اولا خوش به حال شما بیانی ها که وبهاتون باز میشه بلاگفا از شنبه باز نمیشه😕در واقع نت من هیچ چیز جز بیان رو باز نمیکنه😬

کاملا موافقم باهات،دقیقا بخش اول پستت رو دیشب ره همسر جان میگفتم،که چرا خود مسئولین گرامی با گند کاریهاشون هیزم تو اتیش بقول خودشون اغتشاش گر ها میریزن...

از طرفی هم مردم واقعا دیگه بریدن،هر روز که بیدار میشیم شاهد نابودی اینده مون هستیم و حرف هم که میزنیم منافق میشیم...

ولی لعنت بر اون معترضی که برای اعتراض به شرایط فعلی تولیدی و زندگی هم وطنش رو نابود میکنه،بقیه ی جاها که به دولت مربوط اصلا غصه نداره...

پاسخ :

سلام الی مهربونم.

بععععله... ما بیانیها از اولشم لای پر قو بزرگ شدیم &) :)))

والا... اگه اونها این کارها رو نکنن که مردم هم، دور از جون جمع، مرض ندارن اعتراض راه بندازن که یه عده فرصت طلب هم بیان ناامنی ایجاد کنند. یکی نیس بگه شما که می دونید دشمن دارید اقلا هوای خودی ها رو داشته باشید که ناخودی ها خودشون رو نخود هر آش نکنن. =/

خب آخه اموال عمومی و اموال دولتی هم فرق دارن! وقتی بی آر تی و مترو رو آتیش میزنن فردا من و توی بی گناه تو رفت و آمدمون دچار مشکل میشیم. به حضرات هیچ فشاری وارد نمیشه! از طرفی درمورد همون جاهای کاملا و صد در صد دولتی هم باز ضرر اصلیش برای مردمه. اون کارمند بانکی که نه سر پیازه نه ته پیاز، و حالا با این خرابی ها کارش رو دست کم برای یه مدت از دست میده گناهش چیه؟ ته تهش هم اینه که از حق خود ما میزنن یا یه جاهای دیگه کم میذارن تا اینجاها رو تعمیر کنن. از جیبشون که نمیدن. 
صـَ ـبا
۲۸ آبان ۹۸ , ۱۲:۵۷

خیلی خوب بود.

پاسخ :

مرسی. خوبی از خودته
ابان
۲۸ آبان ۹۸ , ۱۱:۳۳

بعد این همه سال این شهر یک خط مترو پیدا کرد . نابودش کردند...بی ارتی اتیش زدند ..جوان بی گناه زخمی کردند ...چی حل شد ..هیچی ...ادم نمیدونه از دست مسئولان حرص بخوره یا از دست مثلا مردم ..که من اینا را جز مردم نمی دونم ...

پاسخ :

واااای آبان... تو دقیقا می فهمی من چی دارم میگم. حرف منم همین بود. من فقط دلم به حال خودمون، به حال هموطنهام می سوزه که از خودی و غیرخودی ضربه می خورن و پناهی ندارن. و امیدوارم پناه مطمیئنمون هر چه زودتر آشکار بشه.
ماجده 🤓
۲۸ آبان ۹۸ , ۱۱:۲۹

چقدر موافقم با حرفتون🙃

هعییییی...

پاسخ :

ان شالله همه چیز ختم به خیر بشه. هر چند شاید خیلی از اتفاقهایی که برای هموطنهای بیگناه و مظلوممون افتاده دیگه هرگز قابل جبران نباشه.
مهرداد
۲۸ آبان ۹۸ , ۱۱:۲۲

مردم اکثرا به بانک ها و فروشگاه های بزرگ که تحت مدیریت یک ارگان خاص هست آسیب می زنند. این موارد به نظرم موجه است. چون بانک ها و مدیریت فروشگاه های بزرگ منبع فساد هستدن امروز در ایران. 

 

در انقلاب 57 مردم سینماو کافه و تئاتر آتش می زدند چون فکر می کردند آن جا منبع فساد است. 

 

باید دید چرا امروز نگرششان عوض شده و آن موقع آن طور فکر می کردند و امروز این طور. 

پاسخ :

متاسفانه در کنار این بانکها و فروشگاهها، و علاوه بر اونها، هم اموال شخصی زیادی تخریب شد، هم اموال عمومی زیادی که منبع فساد نبودن و مردم عادی ازشون استفاده می کردن تا زندگی راحت تری داشته باشن (مثل مترو که آبان مثال زد) از بین رفتن و هم خیلی از مردم عادی به لحاظ مالی و جسمی و جانی و روانی آسیب دیدن یا کارشون رو از دست دادن. به نظر من هدف، وسیله رو توجیه نمی کنه. چرا باید مردم عادی که خودشون تحت فشارن، تاوان بدن؟ به لحاظ روانی هم کسی که مدتها در برابر هر ظلمی سکوت می کنه و بعد ناگهان می زنه به سیم آخر و می خواد انتقام ظلمی که بهش رفته رو از عالم و آدم بگیره، فرد سالمی نیست. این افراط و تفریطه. حالا در هر دوره ی تاریخی و با هر  اسمی که انجام شده باشه هیچ فرقی نمی کنه. 
پوریا قلعه
۲۸ آبان ۹۸ , ۱۱:۲۰

سلام

ازت میخوام بیایی وبلاگم و وقت با ارزشتو اونجا سپری کنی و مطالب زیبا بخونی و عکس های زیبایی رو ببینی... دوست داشتی دنبال کن

نظر یادت نره :)

پاسخ :

سلام.
کژال ..
۲۸ آبان ۹۸ , ۱۱:۰۵

بین اینهمه هشتگ اون " نه به نبودنت" خیلی خوب بود،حس میکنم توی این اوضاع آدم باید یکیو داشته باشه که بهش زنگ بزنه و بگه نگران نباش هرچی بشه من کنارتم بنزین گرون شد اشکال نداره از این به بعد پیاده با هم قدم میزنیم بیشتر کنار هم میمونیم،حیف که نیست :(

پاسخ :

عزیزم... کژال جان چه تفسیر رمانتیکی از این هشتگ داشتی. =) به دلم نشست.
میرزا مهدی
۲۸ آبان ۹۸ , ۱۱:۰۲

سلام

پسندیدم

پاسخ :

سلام.
سپاس.
مهرداد
۲۸ آبان ۹۸ , ۱۱:۰۲

به هر حال مردمی که تخریب می کنند  هم معتقدند حق شان خورده شده.

 

کسی که مورد ظلم واقع شده را سخت می شود راضی کرد که ظلم نکند. بخصوص وقتی تنها راه پیش رویش قانون «عمل و عکس العمل» باشد. 

پاسخ :

کی حقشون رو خورده؟! بقیه مردم؟! اگه رییس شما، حقوقتون رو به ناحق واریز نکنه، شما از کیف همکارتون، که حقوق خودش هم واریز نشده، دزدی می کنید تا به حقتون برسید و از رییستون انتقام بگیرید؟!


با قسمت دوم کامنتتون موافقم. ولی باز به نظرم توجیه مناسبی نیست. چون باز هم عمده ضرر داره به خودمون وارد میشه. یعنی هم بقیه تو سرمون می زنن هم خودمون تو سر هم می زنیم. این راهش نیست. کسی که کنترل خشمش از دستش خارج شده، هر چه قدر هم که حق داشته باشه و دیگران مقصر باشند، باز هم به خودش و دیگرانی که مقصر نیستن آسیب میزنه. و این منصفانه نیست.
برای گرفتن آدرس کانال تلگرامم، کامنت خصوصی همراه با آدرس وبلاگتون بذارید
Designed By Erfan Powered by Bayan