کودکانه هایم تمامی ندارد

There Is No End To My Childhood

حال من خوب است اما...

این که حالم خوب است را از گلدانهایی که پشت پنجره اتاقم نشسته اند و مرا غرق لبخند و لذت می کنند می فهمم.

از هفته ای دو روز، با ذوق و شوق تمام، باشگاه رفتنم، آن هم ایروبیک، آن هم بعد از این همه سال که از اولین تصمیمم برای ثبت نام در باشگاه می گذرد.

از وفاداری ام به عهدی که سال گذشته، در شلوغ ترین روزهای پاییزی ام با خودم بستم و بر اساس آن، با رد بعضی از کلاسهای پیشنهادی دانشگاه، چشم بستم روی پول بیشتر و در عوض به خودم اجازه نفس کشیدن دادم! 

از گذرم از کفش پاشنه بلند گران قیمتی که بعد از یک عالم گشتن، خریده بودمش و بازگشتم به کفش اسپورت رنگ روشن و شلوار جین حتی گاهی برای دانشگاه!

از مانتوهای گل گلی جلو باز و روسری های رنگی رنگی که در کلینیک می پوشم و با بچه هایی که برای درمان می آیند کل ساختمان را روی سرم میگذارم و آن قدر با هم ورجه وورجه و جیغ و ویغ می کنیم که بعد از رفتن هر مراجع، حس میکنم سه تا مراجع دیده ام!

از چند روز در هفته ای که از تدریس در کلاسهای لبریز از دانشجوهای دهه هفتادی و دهه هشتادی سرشار از عشق و لذت می شوم.

از وقتی که برای پیج عمومی (کاری)ام گذاشتم و ظرف مدت کوتاهی، فالورها را به حدود سه برابر افزایش دادم و به قول همکار گذشته ام، ترکاندم!

از خودکارهای رنگارنگی که یک روز بدون هیچ برنامه قبلی، وارد لوازم التحریر فروشی شدم و آنها را خریدم.

از اتاقی که مدتی است اصلا و ابدا به هم ریخته نمی شود، در حالی که همیشه وقتی ذهنم آشفته یا سرم شلوغ باشد، این اتاق می تواند با تفاوت فاحش و حفظ برتری خود، با به هم ریختگی (و البته نه کثیفی) خوابگاه پسران رقابت کند! 

از جلسات مشاوره گروهی که هر هفته، هر چند در سکوت مطلق، ولی به هر حال شرکت میکنم.

همه ی اینها، به من میگوید که حالم خوب است... اما هیچ کس و هیچ چیز برای توجیه حفره ی عمیقی که درون خودم احساس می کنم حرفی نمی زند!



+ در سکوت، اما با عشق، می خوانمتان. 😍

++ باز هم کامنتها بدون تایید نمایش داده می شود. در اولین فرصت، پاسخ مینویسم.

+++ دلم "دوستت دارم." میخواهد؛ این که من بگویمش! به کسانی که دور و برم هستند و از همه دوست داشتنهایم باخبرند. اما واژه هایش فقط در خلوت به زبانم می آید. به شدت دوستشان دارم و به شدت از گفتنش به خودشان می پرهیزم. کلماتم به لبخندهایی تبدیل می شود که تحویلشان می دهم! 


ادمین
۱۶ آبان ۹۸ , ۲۳:۳۰

درسته معلمین واجب الحترام هستند ولی باور کنید لطفی در کار نبود واقعیت و گفتم . 

خیلی خوبه که میتونید با تمام سنین ارتباط برقرار کنید. 

چقدر عنوان پستتون قشنگ بود 

حال من خوب است اما با تو بهتر میشوم...

پاسخ :

ممنونم.
الان پس  نگم لطف دارید؟😁
م.ت
۱۴ آبان ۹۸ , ۱۷:۳۴

سلام . چقدر خوب 

اصلا چقدر خوب که میتونید اینهمه کار رو انجام بدید و اینهمه دوست دور خودتون جمع کنید . 

پاسخ :

سلام.
ممنونم. نظر لطف شماست.
mina
۱۳ آبان ۹۸ , ۱۴:۴۳

عزیزم امیدوارم همیشه همینجوری حال دلت خوب باشه

پاسخ :

مرسی مینا جان🌷
شارمین امیریان
۱۲ آبان ۹۸ , ۱۶:۰۸

برای دوست گلی که در مورد حفره عمیق درونش، قبل از ازدواج، کامنت خصوصی گذاشت:

 

م جان! خیلی خوشحالم که به چیزی که میخواستی رسیدی. نکته قشنگی که اشاره کردی این بود که بعد از ازدواجت متوجه شدی این خودت هستی که برای خوشحالیت باید کاری بکنی. 

 

حفره عمیق درون من، خیلی خیلی درونیه! فکر نمی کنم با حضور هیچ آدمی یا هیچ حسی (حتی عشق و صمیمیت) بتونم این حفره رو از بین ببرم. حتی گاهی، حس می کنم رابطه ها این حفره رو عمیق تر می کنه. من جای خالی چیزی فراتر از این دنیا و آدمهاشرو توخودم حس می کنم و می ترسم برای پر کردن این جای خالی دیر شده باشه. 😔

خاموش*
۱۲ آبان ۹۸ , ۱۱:۴۶

سلام،وقت تون بخیر وسلامتی

میخواستم بگم که من عکس اول پست (شمعدانی و..) رو برای خودم سیو کردم،اجازه هست ازش استفاده کنم؟

اگه راضی نباشین حذفش میکنم،درپناه خدا شاد باشین.

پاسخ :

سلام. وقت شما هم به خیر.
قابل شما رو نداره :)
هـی وا
۱۱ آبان ۹۸ , ۰۹:۳۷

ان شاءالله همیشه حال دلتون خوب باشه

+چقدر عروسک :دی عکس رو که دیدم منتظر بودم از برادر زاده ای خواهرزاده ای یا یه فسقلی بنویسید که به عکس بخوره :))

پاسخ :

ممنونم. شما هم.
+ نه اینجا یه گوشه از اتاقم تو کلینیکه. 😁
خودت باش
۱۰ آبان ۹۸ , ۱۱:۵۵

همه چی که خوبه!

حفره رو هم پرش کن...

پاسخ :

ابعاد این حفره فرازمانی و فرامکانی ست! 🙄
*AZRA* gh
۰۸ آبان ۹۸ , ۱۵:۴۴

+++اصلا خوب نیست :(

پاسخ :

+++ اوهوم =(
لبخند ماه
۰۸ آبان ۹۸ , ۰۰:۱۰

سلام شارمین جان. دوستت دارم ها را بلند بگوییم تا گوش فلک کر شود..

پستت پر بود از لطافت و سرزندگی و شادابی.. پر از زندگی.. پر از حال خوب.. حفره را بیخیالش..

ارادتمندیم بسی

 

پاسخ :

سلام عزیزم. همیشه نه، ولی گاهی سخته. باید حسش بیاد.
خدا رو شکر که حس لطافت و سرزندگی پست رو گرفتیم.
ما بیشتر =)
Reyhane R
۰۷ آبان ۹۸ , ۲۳:۱۹

چه خوب که عکس گذاشتی.حس خوبش به ما هم منتقل شد.دخترکوچولو هم دید و از دومیه که شان د شیپ و تویتی و بقیه دوستان توش حضور داشتن کلی خوشش اومد و سوال پیچم کرد حسابی😅😊😊

پاسخ :

عزیزم خانوم کوچولو =)
انقد با این عروسکها بچه ها رو درگیر می کنم و بازیهای مختلف می کنیم که حد نداره. 
یه بار یه پسر کوچولو از یکی از عروسکها خوشش اومده بود، وسط بازی یواشکی بوسش می کرد =)))
حمیده
۰۷ آبان ۹۸ , ۱۴:۱۵

یه دو خط هم عاشقانه در وصف فلفل دلمه‌ای می‌نوشتی خب ^_^ :)))))

 

همیشه حال دلت، خصوصا حال ِ اون حفره خوب ِ خوب باشه خانوم *_*

پاسخ :

فکر کنم اون حفره جای خالی همین فلفل دلمه ای باشه🤣

مرسی رفیق
گندم بانو
۰۷ آبان ۹۸ , ۰۸:۵۴

امیدوارم زود زود خوب بشی شارمین جانم. :**** اونقدر خوب که هیچ حفره کوچیکی هم تو دلت نباشه :*

پاسخ :

فدای تو گندم جانم.
مریم بانو
۰۶ آبان ۹۸ , ۲۰:۱۲

من نیز.

 

حس میکنم یه چیزی سرجاش نیست..

پاسخ :

به نظرت چی کار باید کرد؟
*AZRA* gh
۰۶ آبان ۹۸ , ۱۵:۴۳

آخی چه پست قشنگی .از اون پست هایی که لبخند رو مدت طولانی گوشه ی لب آدم قفل میکنه ....:)))

+++دقیقا...

 

پاسخ :

عزیزم.... خب خدا رو شکر...
+++ خوب نیس. مگه نه؟
محدثه
۰۶ آبان ۹۸ , ۱۰:۱۷

اینکه میگی یه حفره عمیق حس میکنی ، درکت میکنم شارمین.... منم قبلا داشتم ...

پاسخ :

دیدی یه غم عجیبی رو چاشنی همه شادیها و لحظه های خوب می کنه؟😔
چاره ای هم براش پیدا کردی؟
غ ز ل
۰۶ آبان ۹۸ , ۰۹:۵۲

خوب بیا از گفتن دوستت دارم به من شروع کن

خجالتت که بریزه همگانی میشه:)))

اونوقت میتونی به همه اونا که دوست داری بگی حستوک

پاسخ :

غزل دوستت دارم😋

خجالت نمیکشم. حسش نیست. دوستت دارم دور دلم میچرخه و نمیاد رو زبونم.
مخ سوخته
۰۶ آبان ۹۸ , ۰۰:۲۸

سلام.

خدا را شکر.

من فکر میکردم مشاوره گروهی فقط مال خارجه.

ممنون از پاسختون از به کار بردن روش منظورم انتخاب یک روش برای درمان یک مورد بود.

و یه توصیه از یه دهه هفتادی (از ویژگی های ما اینه که در جوانی پیر میکده هستیم): از مورد آخر بپرهیزید. بعضی وقت ها هم آدم میخواد به کسی بگه دوستش دارد اما دیگه امکانش نیست. مخصوصا برای خانواده و دوستان که معمولا به خوبی هاشون عادت میکنیم.

پاسخ :

سلام.
نه اینجا هم هست.
اهان منظورتون اینه که چه جوری می فهمم برای این کیس خاص از چه روش درمانی استفاده کنم؟ خب به نظرم وقتی تشخیص درست انجام بشه، آدم نصف بیشتر راه رو رفته. من اوایل بیشتر دنبال پروتکلهای درمانی از قبل آماده بودم. کتاب هم که بهتون گفتم خیلی زیاد میخوندم. کتابهایی که بیشتر از بعد نظری، روش های درمانی عملی رو میگه. وقتی تو تشخیص قوی باشی و یه عالم روش برای هر مشکل بلد باشی و تو موقعیتهای مختلف تجربه شون کنی، کم کم دستت میاد که کجا از چه روشی استفاده کنی. یه چیز صد در صدی نیست. ممکنه وسط کار متوجه بشی این روش برای این فرد خاص جواب نمیده. باید آمادگی و شهامتش رو داشته باشی که فورا روش دیگه ای استفاده کنی. تو جلسه تشخیص باید سعی کنی با ویژگیهاو علاقمندیهای مراجعت آشنا بشی و از اونها برای انتخاب روش استفاده کنی. ببینید هیچی قطعی نیست. یه جاهایی آزمون و خطاست فقط. ولی هر چی بیشتر تجربه کنی و هر چی دستت پرتر باشه، میزان خطات کمتر میشه.


مورد آخر یعنی از نگفتن جمله دوستت دارم؟ 

یه حرفایی از این دانشجوهای دهه هفتادی سر دلم مونده که... استغفر الله...😏
آبان ...
۰۵ آبان ۹۸ , ۲۳:۴۰

حال خوب نایاب است ....

پاسخ :

دلم میخواد یه روز بیام ببینم از حال خیلی خوبت نوشته باشی آبان
هوپ ...
۰۵ آبان ۹۸ , ۲۲:۳۸

این خلا درونی از چی میاد استادجان؟

پاسخ :

فکر کنم از جای خالی یه باور خیلی اساسی و عمیق و محکم😔
__PARNIAN __
۰۵ آبان ۹۸ , ۲۱:۱۱

از پستتون زندگی میباره :)

پاسخ :

عزیزی😘
مشتاقٌ الیه
۰۵ آبان ۹۸ , ۲۰:۴۱

سلام استاد. حالتان که خوب است شکرخدا...

:)

پاسخ :

سلام آقای وکیل آینده!😊
شکر خدا
برای گرفتن آدرس کانال تلگرامم، کامنت خصوصی همراه با آدرس وبلاگتون بذارید
Designed By Erfan Powered by Bayan