کودکانه هایم تمامی ندارد

There Is No End To My Childhood

برای با تو نبودن بهانه کم داریم!

1. دختره کلاس اول دبستان بود و برادرش سوم دبستان. داشتند کارتون نگاه می کردند. اگر حضور مرا فاکتور بگیریم، جمع، خانوادگی بود. دختره جلوی تلویزیون روی شکم دراز کشید و دستهایش را زیر چانه اش گذاشت.؛ لذتبخش ترین حالت تلویزیون دیدن در کودکی! اما بابایش فورا با لحن پرخاشگرانه گفت: "زهرا پاشو بشین. زشته." دختره مثل فنر از جایش پرید و نشست ولی به حالت اعتراض گفت: "حسین هم خوابیده." بابایش با تحکم گفت: "تو دختری!"


2. بعد از دو دهه بفهمی اتفاقی که آن روزها به خاطرش لبریز از خوشحالی و هیجان بوده ای، سرابی بیش نبوده است. دو دهه دیگر (اگر باشم) چه سرابهای دیگری را در زندگی ام شناسایی خواهم کرد؟


3. بزرگترین، کشدارترین، زجرآورترین و تلخ ترین تنهایی دنیا آن است که بین کسانی باشی که صادقانه و با همه وجودشان دوستت دارند و نگرانت هستند و اگر لازم باشد برای خوشحالی ات هر کاری می کنند ولی همه اینها چیزی از احساس تنهایی ات کم نکند. این تنهایی هستی شناختی است که هیچ تنهایی روزمره ای با آن برابری نمی کند. 


4. پوستر فراخوان تست روان شناختی را که قرار است در فلان کلینیک برگزار کنم استوری کرده ام و زیرش نوشته ام که اگر کسی سوالی دارد در خدمتم. آن وقت دختر عمه جان آمده است به عنوان سؤال، زیر آن پوستر، با آن همه کبکبه و دبدبه اش، نوشته است: «قصد ازدواج داری؟» و تازه یک نفر دیگر (که چون از دوستان وبلاگی است که این جا هم حضور فعال دارد، اسمش را نمی برم و ترجیح می دهم بگذارم خودش خودش را لو بدهد =) )، بدون هیچ گونه احتمال تبانی با دخترعمه جان آمده است نوشته است:«خانوم شما قصد ازدواج ندارید؟» من هم برای اولی نوشتم: «آره ولی نیازش ندارم. می خوای تو بردارش .» و به دومی جواب دادم: «یکی داشتم دادم دختر عمه جان. حالا اگه بازم پیدا کردم می ذارم مال تو.» باز به دوست وبلاگی که صرفاً خنده تحویلم داد. از دختر عمه جان دو تا فحش تمیز و مرتب هم خوردم!


5. دو بار در مورد حرفهای عجیب و غریبی که دو تا حاج آقا فرموده بودند نوشتم! انصاف نیست حرف خوبی را که از حاج آقای دیگری شنیدم نگویم. فقط همین قسمتش را شنیدم که می گفت حتی حضرت ابراهیم هم فرصت مورد سوال قرار دادن عقاید مذهبی را داشته است (همان جریان مشاهده زنده شدن مرده ها)؛ پس چرا ما اجازه چنین چیزی را به کسی ندهیم؟ چه قدر درست می گفت. فقط حیف که اگر هم اجازه بدهند، از یک طرف کسی برای پاسخگویی درست وجود ندارد یا اگر داشته باشد خیلی نادر است و از طرف دیگر یک عده فرق مورد سوال قرار دادن به قصد درک بیشتر موضوع با زیر سوال بردن به قصد از بیخ و بن کندن موضوع را تشخیص نمی دهند. ولی اصل حرفش را دوست داشتم.


+ شاعر عنوان: محمدحسن جمشیدی

+ شاید عنوان ربط زیادی به پست نداشته باشد. بیشتر یک بند مستقل است برای خودش!

  • ادامه مطلب
حمیده
۱۹ ارديبهشت ۹۸ , ۱۷:۱۶
کیه ناموست ؟ :((((((

پاسخ :

تو نمی شناسی... در واقع خودمم نمی شناسم!😁
Nilou far
۱۹ ارديبهشت ۹۸ , ۰۹:۱۷
۱:ازنظرمن،اونجور خوابیدن واسه پسرا خوب نیست نه دخترا😁من کلا ذهنم نسبت به پسرا خوب نیست.طفلی دختره،تا بزرگ بشه معلوم نیست چقد این جمله رو بشنوه!
۳:اینو منم تجربه ش کردم.
۴:آره دیدم سوالاتشونو😁میذاشتی مزایده،هرکی بیشتر پول داد میدادی بهش.

پاسخ :

۱. 😁 استغفرالله! خدا رو شکر بچه ت دختره. وگرنه هر کاری می کرد می گفتی نکن. چرا؟ چون تو پسری!😂 دختره فکر کنم الان ۱۷_۱۸سالش باشه. خدا می دونه چی ازشدر اومده باشه!

۳. گاهی حس بدیه. فکر کنم بیشتر آدمها حداقل یه بار حسش کرده باشن.

۴. 😁 مشکل اینجاست که هر دو تاشون ناموس دارن! 😂
حمیده
۱۸ ارديبهشت ۹۸ , ۲۳:۴۷
تویی دیگه عچقم ^_^

پاسخ :

منم ناموس دارم 😒
آبی
۱۸ ارديبهشت ۹۸ , ۲۱:۵۴
شارمین عزیزم عباداتت قبول باشه .
من در سیستم خانوادگی بزرگ شدم (غیرمذهبی)که اگر شناختی نسبت به حاج آقاها داشته باشم همون مختص گروه اول حاج آقاهایی ست که وصل به قدرت هستند(اونم به خاطر زندگی کردن در جامعه ای ست که توسط همینا اداره میشه) با حاج آقاهای گروه دوم آشنایی ندارم اااصلا با حاج آقا غیرمتصل به قدرت کاری ندارم و نمیتونم درباره شون نظر بدهم نمی شناسمشون
گروه اول متصل به قدرت همه جا حضور دارن از دانشگاه و ادارات و غیره ببین شارمین عزیز نظر تو حتما منطقی و محترمه منظورم از اون کامنتم این بوده که خودت گفتی دو مورد حرف عجیب حاج آقاها رو نوشتی انصاف نیست حرف خوب دیگری رو ننویسی منم نوشتم همه شون خوبن وصل شدن به سیستم بعضاشون رو بی انصاف کرده یعنی کلیت حاج آقا بودن بد نیست قابل احترام هستند خودشون بیراهه رفتند که حرفهای عجیب و غریب هم میزنند .
شارمین جان خودت که میدونی نظرات من و تو در این موضوعات طبیعتا تفاوتهایی داره من فقط میخوام منظور خودمو بگم و نظرت حتما قابل احترامه درسته در هر گروهی آدم خوب و بد وجود داره کلا انسان مصون از گناه نیست ولی از نظر شخصی نرمالش اینه که در هر گروهی آدم های بد هم نباید بیشتر از آدمهای خوبش باشند عزیزم تکلیف گروه اول که معلومه حاج آقای انگشت شمار خوبی هم وجود دارن اما درصد قابل توجهی از بدهاشون مملکت به این روز انداخته بحث سیاسی نداریم ها موضوع فقط حاج آقاهای گروه اول هستند و متاسفانه شارمین خوبم باور کن راس همه امور و اصل نقش آفرینی های حاج آقاها در مملکت اول از همین قدرت و گروه اول شروع میشه خودت به خوبی اشاره کردی نه لزوما قدرت سیاسی میتونه هر قدرتی باشه خودت که بهتر میدونی هر قدرتی یعنی محیط آموزش اونم در سطح عالی در دانشگاهها یا در آموزش و پروش در ادارات بزرگ در مساجد در اجتماع به هر حال مگه میشه نقش روحانیون در این سیستم اسلامی کتمان کنیم همه جا در حال نقش آفرینی هستند اینها اصلا چیزهای کمی نیست .
درباره حاج آقا غیرمتصل واقعیتش شناختی ازشون ندارم اما اگر خوب هستند خب طبیعیه از چیزی هراس ندارند حقیقت میگن اگر بد هستند خب اینم طبیعیه انسان اساسا بدذات باشه اگر به جایی وصل هم نباشه منافعی هم در میان نباشه به خاطر همون بدذاتی که بدترین خصلته حقیقت رو انکار میکنه در این باره من واقعا در همین حد میتونم بگم هر چند حقیقتا این گروه نقش خیلی مهمی ایفا نمیکنند چون خیلی دیده نمیشن
در کامنت قبل منظورم به حاج آقاهای اصلی نقش آفرین بوده شارمین اونا چنین ذهنیتهایی از روحانیون در سطح جامعه بوجود آوردند ما که نمیتونم اصل رها کنیم به فرع بپردازیم کشور دست گروه اوله و این سیستم مبناش حاج آقا محوری ست بله در هر گروهی خوب و بد داریم اما زمانیکه در گروه کفه قسمتی از از گروه از قسمت دیگر سنگین باشه حاج آقا در جامعه هویت خوب خودشو از دست میده هر چی هست از بالایی هاست تا اصل وظیفه خودشو به درستی انجام نده فرع که کاره ای نیست .
مرزبندی قطعی نکردم اما حتما قبول داری حاج آقا متصل با غیر متصل داریم و هر چه هست همان حاج آقاهای متصل هستند که از درونشون انگشت شمار خوب اونم در چهار دهه بیرون آمده میدونی چرا گفتم اگر وصل به قدرت نباشند حقایق میگن چون چندتاشون خیلی راحت میشه نام برد تا کنار گذاشته شدند مثل همین حاج آقا حرفهای خوب زدند مسله اینجاست که خوبهاش کم هستند حرفم میدونی چیه من شخصا معتقدم حاج آقاها نباید وارد سیاست می شدند اینطوری هویت روحانیت محفوظ بود و همه سوال می پرسیدن پاسخ بیطرفانه ای میگرفتند و نیازی به بیخ و بن کندن کسی هم نبوده البته الان که خود خودشون دین رو از بیخ و بن کوبیدن.
منظورم صد در صد نبود اگر وارد سیاست نمی شدند اکثریت شون خوب بودند وقتی دین یک مسله شخصی ست و نباید وارد سیاست بشه اونا مجبور میشن در مسائل شخصی دیگران دخالت کنند و مجبورن به سیاست هم دینی نگاه کنند تا بمانند اصلا استعداد اجرایی و مدیریتی ندارن به هر حال گره خوردن منافع شخصی و قدرت بهم همیشه خرابی داشته به همه تعمیم دادند حتما روش نادرستیه ولی خوبهاش زیاد نیستند.
به قدرت ربطش دادم دقیقا به خاطر اینکه قدرت تمام هوبتش بر مبنا روحانیت هست و روحانیون در تمامی مراکز اداری و دانشگاهی نقش فعالی دارند اتفاقا خیلی واضح میشه حضورشون حس کرد اینم قدرته دیگه .تعداشون هم در این مکان ها کم نیست در کل مگه در مملکت چه تعداد روحانی داریم همه که طلبه نمیشن بخش قابل توجهی شون از موقعیت استفاده میکنند.

پاسخ :

آبی جان در مورد چیزهایی که نوشتی خیلی حرفها میشه زد. من با بخشی موافقم و با بخشی مخالف. اما دوست ندارم در مورد این مسائل بحثی داشته باشم.  کلا حرفم چیز دیگه ایه. این که نمیشه هر جا اسم حاج آقا اومد فورا بر علیهشون حرف زد. اتفاقا حاج آقایی که من اینجا ازش حرف زدم حاج آقای متصل به قدرت بود و از نظر جایگاه تفاوت خاصی با اون دو تای دیگه نداشت. بحثم فراتر از حاج آقا و سیاست و... است. وگرنه من هم طرفدار روحانی جماعت در حالت کلی نیستم و حتی در زندگی شخصیم از یه گروهشون ضربه ی بدی خوردم.
حمیده
۱۸ ارديبهشت ۹۸ , ۰۰:۴۹
یعنی با گل و شیرینی خدمت برسیم؟ :)))))

پاسخ :

تو مگه خودت ناموس نداری؟ 😅
آبی
۱۸ ارديبهشت ۹۸ , ۰۰:۳۵
سلام عزیزم
1.فکر کنم بابای دختر خواسته از همین الان عادتش بده و قاطعانه بهش بگه "تو دختری " حواست همیشه جمع باشه به درستی یا نادرستی این مسله کاری ندارند تفکر و دیدگاهشونه و طبق قوانین و چارچوبهای تربیتی شون پیش میرن تا ملکه ذهن دختر بشه "تو دختری". فارغ از اینکه جامعه آدمهای خوب و بد داره و هر کسی روش خاص خودشو در پیش میگیره دقیقا دلیل اینکه بخش قابل توجهی از زنان جامعه همیشه با خودشون میگن "تو دختری" و "تو زنی" و "تو ضعیفی" به خاطر همین قوانین تربیتی خانواده هاشون ست در همه ابعاد زندگیشون خودشون رو محکوم میدونند .
2.زندگی همینه دیگه زندگی رازها و رمزهای داره که در طول زمان کشف میشه ممکنه گاهی ردپای سراب هم دیده بشه.
4.چه قدر خوب جواب شون دادی . حالا که درباره تمیز و مرتب بودن بعضی حرفهایی که معنا خوبی نداره اشاره ای داشتی باید بگم من اگر موردی از رفتار کسی ببینم حتما بهش بیشعور رو میگم بیشعور یک صفت تلخی ست معنی خوبی هم نداره کسی که با این صفت تلخ مورد خطاب قرار گرفته از سوختن یا فرار کردن از این حقیقت تلخ این مورد رو فحش خطاب میکنه حالا فرضا فحش باشه اشکال نداره ها گاهی لازمه به طرف مقابل که رفتار جالبی نداشته گوشزد کنم تا بلکه شاید شعورش رو بالا ببره منم ادعای باشعوری ندارم تلاش میکنم باشعور باشم نه مدعی اش .تعارفات ظاهری و الکی دوست ندارم بعضیا رفتار نادرستی ببینند تازه طرف مقابل رو تشویق میکنند!! 
فقط همین "بیشعوری" بلد هستم به نظرم فحش های رکیک فقط شخصیت فحش دهنده زیرسوال میبره اصلا خوب نیست .
5.حاج آقاها خوب هستند اگر همه شون به قم تشریف می بردند و وارد مسائل قدرت و سیاست نمی شدند در جای خودشون و حوزه تخصص شون فعالیت میکردند خوب بودند اما خب قدرت طلبی و وصل شدن به بابصیرتها دگرگونشون کرده به هر حال انسان مصون از گناه نیست اینها هم پیامبر نیستند تحت تاثیر قدرت طلبی بعضیاشون بی انصاف میشن جواب درست بدهند منافع شون به خطر می افته حاج آقا خوب در اقلیت قرار دارند مگر اینکه به جایی وصل نباشند حقایق میگن. قدرت سیستم به عقاید مذهبی مردم گره خورده همونی که خودشون میگن درست میدونند برای همین جای بحث و سوالی نمی بینند فرضا سوال هم بشه باز منتهی میشه به اسلام از نوع بابصیرتهای صراط مستقیم ولایت !!
شارمین عزیز واقعیت تلخی ست در این چهل سال توسط مذهبی نماها به عقاید مذهبی مردم شخم زده شد چی زیرسوال برده بشه اگر به بیخ و بن کندن باشه که باید تحریف هایی که در این سالها به نفع منافع عده ای انجام شده از بیخ و بن بکندن و درستش کنند چی رو زیر سوال ببرند؟؟
آنچه پیداست قبل انقلاب مردم عقاید مذهبی قلبی داشتند اصلا ریاکاری معنا نداشته واقعا .

پاسخ :

سلام آبی جان.
۱. بله متاسفانه همین طوره.
۲. سراب شدن یه آبادی بیست ساله خیلی درد داره آبی... خیلی...
۴. در واقع میشه گفت بی شعور فحش بامحتواست؛ برخلاف اکثر فحشها که هدفشون فقط تحقیره. 
خوشبختانه اطرافیان من اهل فحش رکیک نیستن. بیشتر از همون تمیزهاش استفاده می کنند!
۵. راستش آبی جان تجربه به من نشون داده که چرت و پرت گفتن یا درست و از سر صداقت حرف زدن همیشه هم به وصل بودن یا نبودن به قدرت ربط مستقیم نداره. البته که  معمولا قدرت به خیلی چیزها آسیب میزنه (نه لزوما قدرت سیاسی.... هر قدرتی) ولی مسائل تاثیرگذار دیگه ای هم هست. من بین هر دو گروه حاج آقاهای متصل به قدرت و غیرمتصل به قدرت خوب و بد دیدم.
کلا من با این مرزبندیهای قطعی موافق نیستم. در هر زمانی و در هر مکانی و در هر گروهی جنس خوب و بد وجود داره. کم و زیاد داره ولی هیچ کدوم صد در صدی نیست. البته این نظر منه.

مرسی از کامنت خوبت عزیزم.
خودت باش
۱۷ ارديبهشت ۹۸ , ۲۱:۵۹
1.احتمالا یه نسبتی با ننه داشته!
4.حالا بیا و خوبی کن!عجب دوره زمونه ای شده …
5.حاج آقا و اینقدر روشنفکری!!!!!!!

پاسخ :

۱. نه. فامیل نیست. بیا در گوشت بگم کی بود.
۴. والا! کیه که بیاد قصد ازدواجش رو راحت ببخشه به دیگرون !😅
۵. خخخ
حمیده
۱۷ ارديبهشت ۹۸ , ۱۰:۳۲
فقط حیف رضا نبود اونم بپرسه شیرینی رو کی میخوریم تا جمعمون جمع شه :-"""" چه دوست وبلاگی ِ مهربونی داری که هممممش به فکر کامل کردن دینته :-"""""""

پاسخ :

خدا برا تو پایه ی آتیش سوزوندن رو میرسونه. نگران نباش! 😁
مرررسی دوست مهربونم. 😍 ولی با خرما خرما گفتن دهن شیرین نمیشه ها! 😂 
مهربانو
۱۷ ارديبهشت ۹۸ , ۰۹:۵۵
1-مورد 1 داغووونم کرد :((
2-چه حس بدی داره 
3-چیزی نمیگم چون این احساس رو در بعضی از عزیزانم دیده م ولی برای خودم پیش نیومده و درکش سخته .
4-خیلی باحاال بود چه جواابی دادی  :))
5-اره واقعا خیلی خوب گفته . 
6-عزیزی :))

پاسخ :

۱. فقط به خاطر این که عموی دختره اونجا بود، دختره نباید روی شکم دراز می کشید! تازه اونم یه دختر لاغر مردنی!

۲. خیلی

۳. امیدوارم هیچ موقع برات پیش نیاد.
 
۴. 😂 دیگه کاری بود که از دستم بر می اومد!

۵. اوهوم.

۶. فدات مهربونم. =)
مهدی
۱۷ ارديبهشت ۹۸ , ۰۸:۰۱
1. اشتباه اشتباه اشتباه تربیتی فرهنگی
3. از درون مثل خوره عمل می کنه
5. موافقم هم با حاجی و هم شما

پاسخ :

۱. 😔 
۳. دقیقا
۵. مرسی =)
احسان ..
۱۷ ارديبهشت ۹۸ , ۰۵:۴۳
سلام
ببخشیدا فحش تمیز و مرتب مثلا در چه حدی؟
لطفا اگر تراکتتون جا داره یه جمله هم از قول من در مورد بانو الکس بنویسید:)

پاسخ :

سلام.

در حد خیلی ملایم و منطقی! از اینا که زیادم فحش به حساب نمیاد ولی معنی خوبی ام نداره!

حتتتما 😂
برای گرفتن آدرس کانال تلگرامم، کامنت خصوصی همراه با آدرس وبلاگتون بذارید
Designed By Erfan Powered by Bayan