کودکانه هایم تمامی ندارد

There Is No End To My Childhood

«به نظر من»های شارمین

1. به نظر من، یک دسته از آدمهای به شدت قابل ترحم، آنهایی هستند که از نوشتن یا گفتن چیزهایی که موافق عرفِ کل یا بخشی از جامعه نیست، صرفاً به این دلیل که حرص کسی را در آورده اند، لذت می برند! اگر این نشانه بارز مشکل شخصیتی و سادیسم نیست، پس چیست؟!

2. به نظر من سخت ترین شغل دنیا، خانه داری است. ترجیح میدهم شغلی داشته باشم که مجبور باشم هر روز هفته، روزی 12 ساعت و بدون هیچ گونه تعطیلی کار همراه با اعمال شاقه داشته باشم ولی صرفاً یک خانه دار نباشم (البته توجه دارید که درمورد این ترجیح، درجات بالایی از مبالغه هم به کار بردم!). خانه داری شامل یک مجموعه کارهای فوق العاده تکراری است که در انزوا و بدون دیدن هیچ بنی بشری انجام می شوند و در عین حال که به شدت مهمند و یک روز انجام ندادنشان، تبعات ناگواری خواهد داشت، به شدت هم دیده نمی شوند و بی اهمیت و ساده به نظر می رسند. در عین این که به شدت خسته کننده و کسالت آورند، در پایان یک روز خانه داری کردن (که کل آن به شستن و تمیز کردن و پختن و یخ حوض شکستن و... گذشته)، انگار که هیچ کاری انجام نداده ای. در ضمن هر کاری هم که انجام بدهی و هر چه قدر هم که برای آن وقت گذاشته باشی، به سرعت نتایج ملموسش از بین می رودو کلی زحمت دیگر به بار می آورد: از صبح تا ظهر سرگرم پخت وپزی؛ ظهر همه می آیند «فِرتی» می خورند و تو با یک کوه ظرف کثیف تنها می مانی! و بدتر از همه وقتی است که با یک مشت آدم بی چشم و رو مواجه باشی که معتقدند زن باید با داشته ها و نداشته های شوهرش بسازد اما حق ندارد غذایش بسوزد یا در آن یک دانه موی ناقابل پیدا شود یا هر چیز دیگر و هرگز بابت هیچ کدام از کارهای زن تشکر نکنند (وظیفه اش است دیگر! مگر نیست؟!) ولی کوچکترین کم کاری یا مشکل در غذا یا هر چیز دیگر را چماق کنند و در سر او بکوبند و بدترتر از همه این که شب به خانه بیایند و طوری پا روی پا بیندازند و با شربت و آبمیوه و ... پذیرایی شوند که گویا همسرشان صبح تا شب لم داده بوده است روی تخت و دور و برش خدم و حشم راه می رفته اند و مرد بدبخت خسته و کوفته و رنجدیده به خانه برگشته است! خلاصه که خانه داری نه هیچ جذابیتی دارد نه هیچ تنوعی نه هیچ پایانی نه هیچ نتیجه ملموس و مادی شخصی که بتوانی روی آن برای خودت (و در زندگی دنیوی ات) حساب کنی و نه غالبا مورد توجه قرار می گیرد و به چشم می آید!
+ اینها نه به معنی بد دانستن خانه داری است و نه دیدگاه مرا در مورد شاغل بودن یا نبودن زنان بیان می کند؛ فقط شکایتی است علیه آنهایی که اهمیت و سختی خانه داری را نمی فهمند!

3. به نظر من هیچ برادری نمی تواند آن قدری که خواهرش او را دوست دارد، خواهرش را دوست داشته باشد؛ حتی اگر خیلی سعی کند!

4. به نظر من، دروغ را می توان به سه قسمت کلی (با یک عالم زیرمجموعه) تقسیم کرد: 1. جور دیگر گفتن حقیقت: مثلا سیگاری باشی ولی بگویی من سیگاری نیستم. 2. مخفی کردن بخشی یا همه ی حقیقت (نگفتن حقیقت و تلاش برای این که خود فرد مقابل هم از طریق دیگری آن را نفهمد): مثلاً سیگاری باشی ولی در این مورد چیزی نگویی و وقتی یک نفر را در حال سیگار کشیدن می بینی آه بکشی و بگویی ببین چه طور دارد خودش را نابود می کند و... 3. نگفتن بخشی یا همه ی حقیقت (وانمود کردن به این که فلان چیز وجود ندارد): مثلا سیگاری باشی و در این مورد حرفی نزنی و جلوی فرد مقابل هم سیگار نکشی. ولی تلاش دیگری برای مخفی کاری نکنی و وقتی فهمید بگویی خب پیش نیامد که بگویم یا نپرسیدی! من این سه نوع دروغ را از نظر نفرت انگیزی این طور مرتب می کنم: 2- 1- 3.

5. به نظر من  مهم ترین عامل تحقیر شدن زنان و مورد ظلم و تبعیض قرار گرفتن آنها، رسوب تفکرات زن ستیزانه و کمبود عزت نفس در خود زن ها است و نه خودبرترپنداری و بی انصافی مردها.
  • ادامه مطلب
خودت باش
۲۷ فروردين ۹۸ , ۲۲:۰۶
1.از بس خل هستن
2.😞
3.علاوه بر این برادرا نمی تونن این قضیه مهم رو درک کنن!
4. 2و3خیلی بد هستن خیلی!

پاسخ :

۱. بسیااااااار
۲. 😞
۳. برادرها معتقدن علتش دوست داشتنی تر بودن خودشونه! =)
۴. خیییییییلی
Nilou far
۲۷ فروردين ۹۸ , ۱۷:۳۲
اما از نظر ادم تنبلی مثل من خانه داری راحت تر از شغل داشتنه.مثلا تو خانه داری میتونی یه روز کارنکنی،اما شغل که داشته باشی باید هر روز کله سحر پاشی و بری سرکار،هر روز هم همون کارای تکراری،فقط شغل داشتن یه چیزش خوبه که بابتش پول میگیری😁اما تو خانه داری این همه زحمت میکشی و هیچی به هیچی،تازه خیلی از مردها هم که یه زبون تشکر خشک و خالی هم ندارن.(البته موافقم اگه مرد نمک نشناس باشه خانه داری خیلی هم بده)

همشون نفرت انگیزن.وقتی خوندمش خاندان شوهرجان اومد جلو چشمم.اونا حتی راست رو هم دروغ میگن!چقد از این خصلتشون بدم میاد بعضی وقتا دلم میخواد بزنم زیر گریه😁
اکثرا حرفاشونو از من قایم میکنن چون میگن تو دروغ نمیگی و هرچی ازت بپرسن راستشو میگی!!!

پاسخ :

در کل که هر چیزی هم حسن داره هم عیب.  تو بعضی خونه ها یا بعضی شرایط حتی یه روز هم نمی تونی کار نکنی. تازه فرد شاغل هم می تونه گاهی مرخصی بگیره. یا مثلا تو شغل من همیشه جنبه های جدید به تکراریها می چربه. من کلا اعصاب کار تکراری و بی تنوع ندارم! بیشتر منظورم این بود که کار خونه اون قدری که سخت و پراهمیته به چشم نمیاد.

چه جالب! یعنی در واقع راستگویی تو رو ویژگی منفی ت می دونن نه مثبتت! بهشون از قول امام علی بگو: «عاقل دروغ نمی گوید حتی اگر از راه دروغ به خواسته خود برسد.» و از قول نمی دونم کدوم معصوم: «النجات فی الصدق». =)
مهربانو
۲۷ فروردين ۹۸ , ۱۰:۱۸
سلام عزیزم روز و روزگارت بخیر باشه شارمین جان 
1- افراد سرخورده ، ظاهرا خشمگین و باطنا" غمگین از انجام این کارها لذت میبرند چون وجودشون پر از گره های کور و عفونت های روحیه .. بله کاملا نشونه های مشکل روانه و کاش همه شون به این موضوع واقف باشند و تا دیر نشده دنبال درمانشون رو بگیرند .

2-میدونی که من زندگی شلوغ و پر مسئولیتی دارم ، درمورد کارهای خونه خیلی بالذت انجامش میدم و احساس میکنم روح زندگی در دستان پر از لطف کسانی که انجامش میدن جاریه فرقی نمیکنه کی باشه چون به تقسیم کار به شدت اعتقاد دارم . اینکه صرفا" وظیفه باشه یه سری کارهای روتین رو فقط یه نفر انجام بده ، نتیجه ش میشه خستگی و بی حوصلگی اون طرف و درست و کافی انجام نشدن کارها و اتوماتیک وار طلبکاری و قدرنشناسی دیگران . تو خونه هایی که فقط زن و مادر خونه وظیفه ی انجام کارها رو داره (فرهنگ نسبتا" پایینی حکم فرماست)پس زن شاکی و بقیه طلبکارن . 

3-فکر کنم همینطوریه که میگی .. البته ذات عاشق پیشه ی زنانه و ذات منطقی مردانه هم میتونه دلیلش باشه .

4-درسته ، دررروغ خیلی مدل های مختلف و زیادی داره.. بجز اونها که کلا مریضند و حتی برای پیش و پا افتاده ترین مسائل دروغ میگن (مثلا وقتی میرسند جایی و با تاکسی اومدن که دوتا مسافر داشته اگر شده بگن سه نفر تو ماشین بودیم هم دروغشون رو میگن ) بقیه ی ادم ها از ترس یا خجالت و چیزهایی از این قبیل دروغ میگن . 

بنظرم تو این مملکت همه مون دروغ گوهای خبره ای شدیم . 

5-از مهمترین عواملش دست کم گرفتن خود زنان توسط خودشونه . 

و در آخر عزیز دل من هستی خانم گل 


پاسخ :

سلام بانوی مهر. همه لحظه هات به خیر و خوشی.

1. کااااش...

2. دقیقا همین طوره عزیزم.

3. اوهوم. ما خانمها معمولا احساساتی تریم و بی حساب و کتاب دیگران رو دوست داریم. حالا اگه این دیگران خانواده باشن که دیگر بیشتر تر.

4. اونهایی که عادتشونه که واقعا غیرقابل تحمل میشن گاهی.
کاش بتونیم اون قدر قوی باشیم که موج بدیها ما رو نبره.

5. اگه خودمون خودمون رو باور کنیم و به خودمون و همجنسهامون ظلم نکنیم مردها هم بیشتر برامون احترام قائل خواهند بود.


حتی دیدن اسمت هم انرژی مثبته چه برسه به کامنتت و لطف و محبتت دوست مهربونم
مهدی
۲۷ فروردين ۹۸ , ۰۹:۲۷
1. شما درست میفرمایید.
2. این هم شما درست میفرمایید.
3.این هم درست ولی, دلیلش دوست داشتنی تر بودنِ برادرهاست ;-)))
4. اخ اخ اخ از مورد 3 و بعد 2 و 1
مورد 3 نفرت انگیزترین هست.
5. نداشتنِ مدیریت در استفاده از سلاح هایِ مرگبارِ زنانه. گاهی این ور بوم و گاهی اون ورِ بوم

پاسخ :

3. =)) بعععععله ؛-)

4. ترتیب بندی منو به کل به هم ریختید! =)

5. ما از داروهای تقویتی برای خودمون استفاده کنیم، نیازی به استفاده از سلاحهای مرگبارمون نداریم! =) با جمله آخرتون به شدت موافقم.
آبی
۲۶ فروردين ۹۸ , ۲۳:۲۳
شارمین عزیز متوجه منظورت شده بودم کلی درباره این مسله نظرمو نوشتم زنی که برای خودش ارزش قائل باشه و با مردی ازدواج کرده باشه که معنای زندگی مشترک درک بکنه هیچ کاری براش سخت نیست منظورم فراتر از خانه داریه هیچ کاری براش سخت نیست همه سختیها حتی با گذر زمان براش شیرین میشه چون یک زن از ازدواج آرامش میخواد نه ارباب توانمند نمک نشناس.
زنی که برای خودش ارزش قائل نشه یا حتی فرضا بشه با مردی ازدواج بکنه که معنای زندگی مشترک و قدردانی درک نکنه همه کار براش سخت میشه که هیچ بلکه زندگی کردن براش سخت سخت تر میشه خانه داری فقط بخشی از این مسائل هاست پس خودارزش پنداشتن و انتخاب درست شریک زندگی اصل زندگیست مردی که به خانه داری همسرش اینطور نگاه میکنه ازدواج واقعی نکرده فقط برای خودش همخانه انتخاب کرده.
زنی که اعتماد به نفس نداره مرد انصاف نداره زندگی از پایه ویرانه مسله فراتر از سخت بودن خانه داریه .
شارمین جان درباره زندگی خودم نوشتم منظورم این نبوده که زندگی من ایده آله همه چی اوکی ست میدونم تو اینقدر باشعوری که می فهمی منظورم ایده آل بودن نبوده کلی میگم سوءتفاهم نشه من بدون هیچ مشکلی زندگی میکنم زندگی مشترک همش گل وبلبل نیست هر کی اینو گفته دورغه من و همسرم کاملا از نظر خانوادگی هم سطح هستیم از دوران مجردی این مسائل به ما یاد دادند و هر دو به این سبک زندگی عادت داریم که زن و مرد باید با هم به کارهای خونه رسیدگی کنند بهم کمک کنند همسرم مادر بااعتماد به نفسی داره طبیعی ست که به جنس زن نگاه طلبکارانه نداشته باشه منم در خانواده ای بزرگ شدم که از زور شنیدن و تشکر نکردن بیزارم تشکر و احترام متقابل قانون زندگی مشترکه.
آره سیگاری هستم اتفاقا در کامنتهای قبلی در وبهای دیگه گفته بودم من سیگار کشیدن عمل بدی نمیدونم که مخفی اش کنم خودم خواستم انتخابش کردم من کلا روحیاتم این طوریه هر کاری که انجام دادم بدون ترس و خجالت میگم چون تصمیمات خودم بوده محیط زندگیم (تهران)طوریه که سیگار کشیدن بد نیست یک دلیل دیگه اش اینه که برای دیگران زندگی نمیکنم فقط برای دل خودم تصمیم میگیرم نقاب زدن دوست ندارم حتما متوجه شدی من حالات درونی خودمو راحت بروز میدم و با هیچ احدی تعارف ندارم در فضای واقعی هم با دوستانم به معنای حقیقی دوست واقعی هستم چون اگر از ته دل نباشه خودم اذیت میشم با کسانیکه دوستشون ندارم اصلا رابطه فرمولیته ندارم نیازی به این کار نمی بینم شارمین در زندگی هیچ چیزی زیباتر از راحت بودن نیست انسان از درون رها شده و آزاد میشه مطمئن باش هر سوالی بپرسی با صداقت جوابش میدم البته منظورم این نیست که پاک و منزه ام منم میتونم اشتباه کنم اما غالبا اون چه که هست گفتم فضای واقعی اینطوریم دیگه فضای مجازی که خیلی آدم راحت تره.
تو کار خوبی میکنی اهل دود نیستی . 

پاسخ :

بله درسته عزیزم. باهات کاملا موافقم.

درباره زندگی خودت هم متوجه منظورت شدم. می دونم هیچ انسانی روی کره خاکی زندگی ایده آل نداره و حتی بهترین زندگیها هم نمیشه مطلقا بدون تنش و مشکل باشه. مهم اینه که چطور با این تنشها و مشکلات برخورد کنند. قبلا تو کامنتهات تو وبهای دیگه در مورد روابطت با همسرت خونده بودم و خوشم می اومد این طوری هستید. الان هم صرفا از همین جهت گفتم. وقتی دو نفر بلوغ فکری داشته باشن، طبیعیه که بتونن بهتر با هم کنار بیان.

مرسی بابت کامنتهات آبی جان.

یک مرد!
۲۶ فروردين ۹۸ , ۲۲:۱۴
چقدر سومی درسته

واقعا خواهر چقدر میتونه برادرش رو دوست داشته باشه و همیشه ازش حمایت کنه

در عجبم از این خلقت دوست داشتنی 

پاسخ :

خدا همه خواهر و برادرها رو برای هم نگه داره.
کژال ^_^
۲۶ فروردين ۹۸ , ۲۲:۰۹
من عاشق وقتاییم که میدونم طرف داره دروغ میگه ولی صبر میکنم تا قشنگ هرچی میخواد بگه بعدش که تموم میشد به روش میارم:)) تا حالا با این روش خیلی هارو از دروغ گفتن رهانیدم:)) 

پاسخ :

منم از این کارها کردم! صبر می کنم یه شرایط مناسب پیش بیاد یه جور خیلی طبیعی و بدون این که مستقیما حرفی بزنم، به طرف می فهمونم تمام مدت می دونستم داره دروغ میگه.😁
آبی
۲۶ فروردين ۹۸ , ۲۱:۰۴
سلام و وقت تون بخیر
1.شارمین جان خشم درون هر آدمی رو مبتلا به مشکلات شخصیتی حاد میکنه وقتی کسانیکه در چنین شرایطی قرار دارند به خودشون کمک نکنند و برای مخفی کردن و درمان خشم شون راه حل منطقی نداشته باشند شاید فقط تونستن خودشون رو کمی و خیلی لحظه ای آروم کنند اما نمیدونند این خشم درون فقط نابودکننده خودشان هست حرص در آوردن دیگران یکی از نشانه های آسیب های این خشم ست درسته قابل ترحم هستند و باید از این خوشی خیلی حقیری که دارند ازشون گذر کرد بهتر از اون میشه گفت چه حرصی ؟! مگه یک آدم با خوندن و شنیدن حرفهای یک آسیب دیده و پراز خشم چقدر میتونه حرص یخوره ؟؟ برای مخاطب و شنونده هم کم کم از میزان حرص خوردن کاسته میشه متوجه میشه این نوشته ها و گفته های از روی خشم و زخمه نه نوشته ها و گفته های از روی حقیقت .من مظمئنم هر کسی به این نتیجه برسه و با این دیدگاه بخونه و شنونده باشه حتما حرص نمیخوره زمان می برد اما امکانپذیره.
2.به نظر من خانه داری رو نمیشه به شاغل و غیرشاغل دسته بندی کرد زن شاغل هم کارهای خونه انجام میده به هر حال همین کارهای تکراری خانه بخشی از زندگیست بستگی داره چه قدر علاقه زن خانه و همکاری خانواده نقش داره .شارمین جان همه چی به فرهنگ خانواده ربط داره نمیشه این مدل خانه داری رو به همه تعمیم داد .
خانه داری هم طبعا می تونه جذابیت هایی داشته باشه چند گروه زن خانه دار داریم بعضی از زنان فوق العاده باسلیقه خلاق اهل مطالعه و رسیدن به خودشون هستند زن خانه دار امروزه شاید جایگاه خاصی نداشته باشه چون واقعا استقلال مالی برای یک زن الان خیلی مهمه و محدود کردن به خانه داری چندان نمیتونه قابل دفاع باشه ولی کلا خانه داری هنر خودشو میطلبه و باز هم میگم بستگی به طرز فکر خانواده داره این مواردی که گفتی در دوران گذشته بیشتر مرسوم بوده در خانواده هایی که زن هویتی نداره مرد هیچ تشکری نمیکنه تا زن اعتماد به نفس و استقلال نداشته باشه مرد به خودش چنین اجازه ای میده که زن رو به چشم خدمتکار خونه اش نگاه کنه توانایی مالی زن صرفا داشتن شغل نیست پشتوانه همه جوره منظورم هست میدونی شارمین این مسائل مربوط به نوع شرایط و روحیات زن و مرد ست وگرنه مبنا خانه داری اینها نیست .
من شاغلم و طبیعتا به صورت جدی درگیر کارهای خونه نیستم اما خب یکسری کارها باید انجام بدهم علاقه زیادی به آشپزی ندارم اما گاهی با دقت غذا درست میکنم من و همسرم به نوبت آشپزی می کنیم خرید برای خونه خیلی دوست دارم کلا میانه ام با خرید کردن خوبه امروزه امکانات زیاد شده خانه داری چندان سخت نیست اینکه غذا نسوزه یا یک تار مو در غذا پیدا نشه وگرنه چماق بر سر زن خواهد شد این موارد بیشتر به سیاست زن خانه و شخصیت مرد خانه برمیگرده درباره دستپخت همدیگه نظر میدیم اما همراه با احترام متقابل .سیاست زن باید طوری باشه که نذاره این بی حرمتی به زحماتش انجام بگیره شخصیت مرد هم نباید بذاره مشکلات و ایرادات آشپزی چماق بر سر زن واقع بشه به نظرم تربیت و فرهنگ خانواده مهمه و نباید خانه داری زنان رو اینگونه بهش نگاه کنیم اینطور که از خانه داری گفته شد و متاسفانه بخشی از فرهنگ برخی از خانواده هاست زن خدمتکار خانه ست مرد هم طلبکار این اااااصلا اسمش زندگی مشترک نیست .
3. خیلی عاااااااالی اشاره کردی. از این موردها همه مون زیاد دیدیم یک مسله کاملا اثبات شده
منم خیلی ززززززززززززیاد برادرم دوست دارم برادرمم در عمل بارها و بارها به من ثابت کرد خیلی دوستم داره اما من میدونم دوست داشتن من نسبت به برادرم بی انتهاست و برادرم هر چقدر مرا دوست داشته باشه باز به اندازه بی انتهایی دوست داشتن من نسبت به او نیست دلیلش هم اینه که زنان نسبت به مردان قدرت احساس و عاطفه شون عمیق تره.
4.من سیگاری هستم از بچگی از سیگار خوشم می اومد یادمه وقتی خواهر بزرگم سیگار می کشید کشش و میل به این موضوع در درونم بود آدمهای اطرافم بعضیاشون سیگاری هستند اواخر دوران دانشجویی سیگاری شدم حالا مگه چیه که باید درباره سیگاری بودن نبودنش دورغ تحویل دیگران داد کسی رو هرگز تشویق به سیگاری شدن نمیکنم اما کسی که سیگاری هست و خودش مخفی اش میکنه در واقع به شعور و تصمیم خودش بی احترامی میکنه من با اراده و تصمیم خودم سیگاری شدم چرا باید مخفی اش کنم ؟!!! همیشه راحت گفتم سیگاری ام . اشخاصی که به خاطر این مسله دورغ میگن به نظرم افرادی هستند که برای دل خودشون زندگی نمیکنند و ماسک گذاشتن بر چهره در زندگی براشون عادیه.
5.مردها مقصر نیستند خیلی راحت میشه اینو ثابت کرد در جامعه نیمی از زنان شاد و قوی زندگی میکنند مشکلات همیشه هست اما کلی دارم میگم کمتر اذیت میشن جایگاه شون معلومه خب اینها "زن" هستند دیگه ولی نیمی از زنان دیگه همین جامعه که اتفاقا "زن" هم هستنددر شرایط تحقیر آمیز به سر می برند و اتفاقا از همه طلبکارند که حق شون ضایع شده این زنان معتقدندمردها توانا آفریده شدند زنان تباه شده و از خودگذشته خلق شدند شارمین جان اگر جامعه و فرهنگ مشکل داره بحثی نیست ایران فقر فرهنگی کم و بیش داره اما خب چرا همه صددرصد زنان همین مملکت در شرایط مشابه قرار ندارند؟؟
بعضیا واقعا هیچ کمی از مردان ندارند کاملا دارای اراده و هویت فردی هستند پس درسته این خود اون نیمی از زنانی که تحقیر میشن مورد ظلم قرار گرفتندمقصرن عده ای زنان معتقدن مرد همین که به زن ابراز محبت بکنه بهشون لطف خیلی بزرگی شده خارج از وظیفه اش عملی مرتکب شده حتما باید جبرانش کنند این کمبود عزت نفس نشات گرفته از شرایط نادرست حمایتی خانواده ها هم هست چنین زنانی اصولا ضعیف بزرگ شدند ضعیف همسرداری کردند جنسیت شون ضعیف در ذهن شون جا افتاد در کل اینقدر تو سری خور زندگی کردند براشون افتخاره در کنار یک مرد مثلا قوی زندگی می کنند غافل از اینکه هر مردی بدون استثنا با یک زن تو سری خور ضعیف ازدواج بکنه حتمااااااااااااااا بدون شک مرد قوی و توانمندی خواهد شد قرار گرفتن در کنار شریک ضعیف نرمالش اینه که طرف مقابل قهرمانه برای همین از دید چنین زنانی مرد برتر و گاهی از درد دل بهش بی انصاف میگن .    

پاسخ :

سلام عزیزم.
۱. دقیقا همین طوره. البته بعضیها هم آسیب ندیده ن فقط کله شون زیادی باد داره!
۲. ببین حرفاتو قبول دارم. منظورم بیشتر این بود که زنی که صرفا خانه داره کارش خیلی خیلی سخته ولی به اون اندازه که سخته درکش نمی کنند و بهش بها نمیدن. 
خوشبختانه تو و همسرت خیلی قشنگ تونستید در مورد این جور مسائل هماهنگ بشید. ولی قبول داری که اکثر زنها چنین اعتماد به نفسی و اکثر مردها چنین انصافی ندارن؟

۳. دقیقا میفهمم چی میگی آبی جان.

۴. خیلی خوبه آدم بتونه خود واقعیش باشه. بعضی آدمها دروغ به معنی عرف نمیگن ولی گاهی نگفتن بعضی چیزها (که به هر دلیلی لازمه گفته بشه) دروغ بدتریه. 
سیگار کشیدن فقط یه مثال بود. نمی دونستم سیگار می کشی؛ چون هیچ وقت موضوعی در این زمینه پیش نیومده بود که حرفی در موردش زده بشه. من کلا اهل دود نیستم. 
وقتی تو به راحتی میگی سیگار می کشم به احتمال زیاد تو موارد دیگه هم صداقت داری. 

۵. افرین... خیلی خوب گفتی آبی جان... 
حتی همون زنهای قوی و شاد بیشتر از این که از طرف مردها مورد انتقاد قرار بگیرند، از طرف زنهای دیگه بهشون ایراد گرفته میشه که چرا مستقل و توانمندند نه وابسته و ضعیف!
هر کسی خودش با رفتارش به دیگران میگه که چطور با من برخورد کنید! 
حمیده
۲۶ فروردين ۹۸ , ۲۰:۳۳
شما چند تا حوض دارین که هر روز یخاشو میشکنی؟ :-؟ ذهنمو به خودش مشغول کرده :-"" :)))))


پاسخ :

هی می شکنم هی دوباره یخ می زنه! =)))
میم میم
۲۶ فروردين ۹۸ , ۲۰:۲۴
سلام
اگر مطمئن نبودم که همسرم دسترسی به نت نداره، گمان میکردم شما خودشی:D چون مدام درمورد این مسائل حرف میزنه

پاسخ :

سلام.
به نظر می رسه ما زنها یک روحیم در میلیونها بدن! =)))

برای گرفتن آدرس کانال تلگرامم، کامنت خصوصی همراه با آدرس وبلاگتون بذارید
Designed By Erfan Powered by Bayan