کودکانه هایم تمامی ندارد

There Is No End To My Childhood

فیلمانه

قرار بود در عید کلی فیلم ببینم؛ ولی اواخر هفته اول، بالاخره آقای ناشر توانست مرا قانع کند که به طور فشرده روی کتابی که از انتشارش منصرف شده بودم کار کنم و آن را به نمایشگاه کتاب برسانم و خلاصه نیمه دوم عیدم به فنا رفت و هنوز هم در فنا هستم!


اما فیلمهایی که در نیمه اول عید دیدم (و راستش زیاد هم انتظاراتم را برآورده نکرد):


۱. جامه دران (۱۳۹۳_حمیدرضا قطبی): یادم نیست کدام بلاگر این فیلم را در وبش معرفی کرده بود ولی هر که بود دستش درد نکند. با این که فیلم، یک داستان معمولی داشت طرز روایت آن خیلی جذاب بود. هر قسمت فیلم از دید یکی از شخصیتها روایت می شد و کم کم پازلی از کلیت ماجرا در ذهن شکل می گرفت و چینش قطعات قبلی اصلاح می شد. دوستش داشتم.


۲. قوی سیاه (۲۰۱۰_ آرونفسکی): داستان یک بالرین وسواسی و کمال طلب که تلاش می کند به هر قیمتی که شده یک نقش خاص را در یکی از اجراهایشان به دست آورد. برای من که زیاد اهل دیدن فیلمهای خارجی نیستم و کلا فیلمهای بدون سانسور نمی بینم، این فیلم خیلی خاص بود؛ طوری که با هیجان و ترس محو آن شده بودم. همه جور صحنه ای در فیلم دیده می شد: ترسناک، خاک برسری!، عاطفی، جنایی، روان شناختی، دوستانه، خانوادگی و... و من با وجود این که دوستش داشتم و کلی هم از رقص باله خوشم آمد، به محض تمام شدنش آن را حذف کردم!


۳. لامبورگینی (۱۳۹۵_ محمد اسدنیا): از من بپرسید می گویم حتی اسم "فیلم" و "طنز" را هم نمی شود روی آن گذاشت. بیشتر شبیه یک نمایش مدرسه ای بود با اتفاقهای در هم بر هم و بیمزه که تهش از خودت می پرسیدی: "خب حالا که چی؟!" هیچ منطقی در اتفاقهای فیلم نبود و آن بازیگری که اتفاقها حول محور او می چرخید (و اتفاقا خود کارگردان است!) به شدت مصنوعی، ناشی و نچسب بازی می کرد. خلاصه که لامبورگینی را نبینید!

+ بعدا کلیپی از کارگردان دیدم که گفته من این فیلم را به خاطر مشکلات مالی قبول کردم و در مورد داستان آن هیج دفاعی ندارم ولی کسی که آن نقش را بازی کرده من نیستم و یکی دیگر است (ولی نمی گوید کیست و اسم خودش میان بازیگرهاست!)


۴.من سالوادور نیستم (۱۳۹۴_منوچهر هادی): با وجود موضوع نسبتا تکراری، به نظر من خوب و جذاب کار شده بود و بازیگرهای نقش اول آن هم که جذابیت ذاتی خودشان را داشتند. طنز خوبی بود. لبخند و خنده و قهقهه به لبم آورد.


۵. روز هشتم (۱۹۹۶_ ژاکو فان دورمال): داستان یک مرد جوان مونگول که دلش نمیخواهد در موسسه نگهداری از عقب ماندگان ذهنی زندگی کند و با فرار از آنجا ماجراهای زیادی به وجود می آورد که باعث اشک و لبخند بیننده می شود! صحنه پایانی فیلم بی نهایت غیرمنتظره و دردناک است. اما کلیت فیلم آدم را به یاد فیلم ایرانی "بچه آسمونی" می اندازد. 


۶. بابای اجباری (1388- عباس مرادیان): طنز جذابی نبود. اما دست کم پیام قشنگی داشت. اولش فکر کردم از این فیلمهای مزخرفی است که فقط جنگ تن به تن زن و مرد برای نمایش برتری خود را نشان می دهد. ولی خوشبختانه موضوع انسانی تری داشت.


۷. تگزاس (1396- مسعود اطیابی): در مورد این مثلا طنز فقط این سوال را دارم که چرا فکر کرده اند اگر به ادا و اطوارهای بی مزه و تکراریشان رنگ و لعاب خارجکی بزنند و چند تا زن  بدون روسری شلوار تنگ پوشیده قاطی اش کنند جذاب و خنده دار می شوند؟ خلاقیت و هنرشان  در همین حد است یعنی؟!


۸. کباب غاز (1390- صالح دلدم): اگر قبلا داستان جذاب و زیبای "کباب غاز" جمالزاده را نخوانده بودم، امکان نداشت این فیلم را (که بر اساس همان داستان نوشته شده) ببینم. اصلا همه قشنگی این داستان به قلم شیوا و جذاب جمالزاده است و به نظرم تبدیل آن به فیلم، باعث شده بود هیچ چیز از آن باقی نماند!


۹. رالف خرابکار ۲: رالف اینترنت خرابکن (2016- ریچ مور و فیل جانستون): اولین انیمیشنی که امسال دیدم. عالی نبود ولی خوب بود و حتی می شد از آن با اهداف آموزشی  (در رابطه با دوستی و مسایل مربوط به آن) برای بچه ها استفاده کرد. (قابل توجه خودت باش!)


10. هتل ترانسیلوانیا 3 (2018، تارتاکوفسکی): با آن همه انتظاری که برای انتشار این انیمیشن کشیدم، وقتی بالاخره دانلود کردم و دیدمش، کلی توی ذوقم خورد. هتل ترانسیلوانیای 1 عالی و متفاوت بود. 2 خوب و متفاوت بود اما در مورد 3 فقط می توانم بگویم خوب معمولی با یک موضوع نسبتاً تکراری و نه چندان جذاب.


11. هی آرنولد (۱۹۹۶_ بارتلت): رویم به دیوار، این انیمیشن را با این که خیلی کودکانه بود و موضوع چندان جذابی هم نداشت، دوست داشتم! البته کودکانه که می گویم به این معنی نیست که در آن یک دختربچه عاشق همکلاسی اش نباشد و سرانجام با نیروی عشق خود مشکل بزرگ زندگی او را حل نکند!

  • ادامه مطلب
آبی
۱۷ فروردين ۹۸ , ۱۸:۴۲
سلام شارمین جان 
راستش گفتی دیدن فیلم جدیدا شروع کردی و در این زمینه بی تجربه ای پس برای معرفی فیلم محدودیتی در جدید یا کمی قدیمی تر نمی بینم بعضی فیلم ها برای کسانیکه اهل دیدن فیلم بصورت مستمر هستند قدیمی به نظر میاد به هر حال سعی میکنم بدون در نظر گرفتن زمان ساخت فیلم نام ببرم این نکته بگم حضور ذهن ندارم هر چی خاطرم مونده نام می برم.
درباره فیلم خارجی هم باید یک توضیحی بدهم من گاهی فیلم خارجی نگاه میکنم اونم حتما بدون سانسور و زبان اصلی هست در پستت اشاره کردی کلا فیلمهای بدون سانسور نمی بینی نمیدونم یعنی احساس میکنم بعضی فیلم هایی که دیدم برای معرفی شون تردید دارم به هر صورت حضور ذهن ندارم و این لیست ارائه شده فیلمهایی هست که در ذهنم مانده .

فیلم های سینمایی ایرانی
خط ویژه ،بی پولی ،سعادت آباد،دوران عاشقی،زندگی جای دیگری است ،سنتوری،برف روی کاج ها،درباره الی،فروشنده،جدایی نادر از سیمین، قصه پریا،زیر سقف دودی، زرد ، تقاطع، دعوت، عصر یخبندان، من همسرش هستم،گذشته ،سوپراستار، پارک وی، اشک سرما،هامون(فیلم ساخت دهه شصته فیلم ماندگاریست اگر ندیدی ببین)

فیلم های سینمایی کمدی
توفیق اجباری،اسب حیوان نجیبی است ،نهنگ عنبر 1و2،گشت ارشاد ،دایره زنگی ،ورود آقایان ممنوع ،اکسیدان ،هزارپا ،لونه زنبور ،کاتیوشا،همیشه پای زن در میان است ،زاپاس، پوپک و مش ماشاالله،مصادره،مهمان مامان،اجاره نشین ها

سریال خانگی چند ساله در ایران مرسوم شده سریال عاشقانه اثر منوچهر هادی فیلم متوسط خوبی بود،سریال ممنوعه که جدیدا ساخته شده به خاطر بازیگرانش (امیر جعفری ،نیکی کریمی ) فقط چند قسمت اوایل نگاه کردم فیلم اصلا جالبی نیست ،رقص روی شیشه جدیدست فقط رنگ و لعاب بهش دادن با اینکه بازیگران خیلی معروف و شایسته ای داره ،نهنگ آبی خیلی دوست دارم با یک تیم کاملا نامبروان با داستان جدید
فیلم جنگی فقط از کرخه تا راین (خیلی این فیلم زیبا درباره جنگ و فداکاریهای جانبازان ساخته شددر سن کم این فیلم برای اولین بار دیدم و چند بار هم در سال های اخیر نگاه کردم .عاشق موسیقی این فیلم هستم محبوب ترین فیلم جنگی برام هست کلا برای شهدا جنگ هشت ساله فارغ از هر عقیده و دیدگاه سیاسی براشون احترام زیادی قائلم .
فیلم کیمیا(خیلی فیلم خوبیه بیتا فرهی و خسرو شکیبایی از بهترینهای سینما ایران هستند)،بوی پیراهن یوسف فیلمی ست که دیدم و دوستش دارم اصلا فیلم های جدیدی که درباره جنگ ساخته میشه نگاه نکردم اخراجی ها ده نمکی دوست نداشتم .
شارمین جان برای دیدن فیلم باید بازیگرها و کارگردان و جنس نگاه و بازی شون شناخت وگرنه دیدن فیلم فرصت زیادی میگیره و رضایت جلب نمیکنه مسله کاملا سلیقه ای ست حاتمی کیا دیروز دوست داشتم حاتمی کیا امروز دوست ندارم پس دیدن فیلم های امروزش برام جزء وقت تلف کردن و نارضایتی چیزی دیگه ای نداره اصغر فرهادی خیلی دوست دارم نیت و محتوا فیلم هاشو میفهمم لذت می برم سبک فیلمسازی فریدون جیرانی برام جذابه داریوش مهرجویی فیلم هاش وزنه سنگینی داره اجاره نشین ها یک کمدی فوق العاده ست نمیشه تک تک شون نام ببرم به نظرم باید کارگردان و بازیگرها خوب شناخت تا انتخاب درست بدون صرف زمان زیاد فیلم نگاه کرد .
همین دیدن فیلم کمدی بازیگرانی مثل جواد عزتی،امیر جعفری،مهران مدیری،رضا عطاران،پژمان جمشیدی،احمد مهرانفر،محسن تنابنده،هومن سیدی،حمید فرخ نزاد،مرجانه گلچین،و... واقعا کمدی بلد هستند در سال دهها فیلم کمدی تولید میشه بعضیاشون معلومه در هر فیلمی که علی صادقی جواد رضویان مهران غفوریان بازی کنند یک کمدی تکراری ست این افراد هیچ خلاقیتی در کمدی نداشتند و پسرفت شون باعث شده در هر فیلم کمدی حاضری بزنند. 
 
فیلم های خارجی
تمامی فیلم های نیکول کیدمن،کیت وینسلت،ناتالی پورتمن،آنجلیا جولی، اما استون،جنیفر لارنس، کریستن استوارت در طول سالهای گذشته نگاه کردم برخی از فیلم هاشون یادم مونده نام می برم سال ساخت فیلم شاید اشتباهی نوشته باشم آخه دقیقا یادم نیست .
خریدار شخصی (محصول فرانسه)،جوی (2015)،لا لا لند(2016)،آقا و خانم اسمیت(2005)،شهبانوی بیابان(2015)،نابغه (2016)،جاده انقلابی(2008)،عشق و سیگار(2005)،کتاب خوان (2008)،افراط آمریکایی ،دیوانه وار،گریس موناکو(2014)،بدون تعهد(2011)،کافه سوسایتی ،دفترچه امیدبخش،گناه اصلی،فقط باهاش کنار بیا (2011)،کشتن گوزن مقدس،الکساندر
من همه فیلم های مونیکا بلوچی رو دیدم خیلی دوستش دارم بسیار بازیگر توانایی ست فیلمهای زیادی بازی کرده چند تا از فیلم هاش معرفی میکنم مالنا ،برگشت ناپذیر،اسکپتر،چقدر مرا دوست داری ،مرا به خاطر بسپار عشق من

سریال خارجی
لاست خیلی قوی و خوب ساخته شده همه فصل هاشو نگاه کردم
دورغ های کوچک و بزرگ بازیگرش نیکول کیدمن ست اینم نگاه کردم
سریال چند تا دیگه دیدم اسم شون یادم نیست
فیلم های ماریدن کوتیار و لتیسیا کاستا دو بازیگر فرانسوی پیگیری میکنم بازیگران توانمندی هستند اگر علاقمند به فیلم های فرانسوی هستی بگید تا اسم فیلم هاشو معرفی کنم.
راستش فیلم های خارجی در طول این سالها کم ندیدم اما واقعا همینا یادم مونده همه شون بدون سانسور با زبان اصلی دیدم نمیدونم سانسورشده کدوم فیلم ها موجود هست .


مهربانوی عزیز و دوست داشتنی خیلی خوشحالم نظراتم در مورد دیدن فیلم ها بانظرات شما همسو بود مهربانو عزیز همیشه ارادتمند شما بودم و هستم .

پاسخ :

سلام عزیزم.


واااای چه قدر فیلم. مرسی آبی جان. خیلی لطف کردی.

یه تعداد انگشت شمارش رو دیدم. مثل سنتوری و جدایی نادر از سیمین که هر دو عالی بودن.

در مورد بازیگرهای طنز هموطن هم باهات موافقم. البته من یه سری از کارهای مدیری رو اصلا دوست ندارم. به خصوص کارهای اولش.


 ان شالله کم کم دانلود کنم و ببینم. ممنونم
رضا
۱۷ فروردين ۹۸ , ۱۶:۲۰

خواهش می‌کنم.

نه، سایت imdb سایت دانلود فیلم نیست، یک سایت مرجع و منبع که اطلاعات جامعی درباره همۀ فیلم‌های تاریخ سینما داره، فیلم‌های همۀ کشورها از جمله ایران.

اتفاقا چند وقت پیش می‌خواستم یکی دو سایت دانلود فیلم(که ضمن رایگان بودن کیفیت خوب و متنوعی از فیلم‌ها دارند) به‌تون معرفی کنم. مثل سایت زیر:

http://mydiba.xyz/

آرشیو انیمیشن این سایت:

http://mydiba.xyz/genre-movies/%d8%a7%d9%86%db%8c%d9%85%db%8c%d8%b4%d9%86/

پاسخ :

درسته. وقتی سر زدم متوجه شدم. ممنون به خاطر توصیحات و لینکهای جالبی که گذاشتید. 
رضا
۱۷ فروردين ۹۸ , ۱۵:۱۶

توضیح درباره فیلم نوآر:

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85_%D9%86%D9%88%D8%A2%D8%B1

البته می‌دونم از فیلم‌های این ژانر خوش‌تون نمی‌یاد.

منم که سینما برام مقولۀ جدیه ست گاهی تحت تاثیرِ عمیق برخی فیلم‌هایی قرار می‌گیرم، درباره بعضی از این فیلم‌ها هم در وبلاگم نوشتم.

هتل ترانسیلوانیای 1 رو سال‌ها قبل دیدم اما از دید من انیمیشنی نبود که بخوابم دوباره ببینم، اما فیلمی مثل کارخانه هیولاها رو می‌شه بارها دید.

برای فیلم‌های خارجی می‌تونید از سایت imdb هم استفاده کنید که یه سایت مرجع و معروف‌ترین سایت در زمینه سینماست:

https://www.imdb.com/

امتیاز تماشاگران و منتقدی به فیلم، جوایزی که برده، یا نظر افرادی که فیلم رو دیدند و اطلاعاتی متنوع درباره هر فیلم، می‌تونه به شما درباره فیلم‌هایی که هنوز دانلود نکرده و ندیدید کمک کنه.

لیست 250 فیلم برتر سینما هم که خانم حمیده گفتند در همین سایت قابل مشاهده‌ست:

https://www.imdb.com/chart/top?ref_=tt_awd

پاسخ :

ممنون به خاطر همه توصیحها و لینکها. لطف کردید.

این همون سایتیه که یه بار دیگه هم معرفی کرده بودید برای دانلود فیلم شب من در خانه مو. درسته؟
حمیده
۱۷ فروردين ۹۸ , ۱۴:۰۲
تازه دو تا سریال فوق خفنم این ماه فصل آخرشون میاد، ببین من چه حالیم *_* :))))))

آره هست. یه لیست ۱۰۰ فیلم برتر تاریخ هست، یکی ۲۵۰، جفتشونم خوبن!

پاسخ :

تو و این همه خوشبختی محال نیست اصلا 😉


ممنون عزیزم
رضا
۱۷ فروردين ۹۸ , ۱۳:۳۵

سلام

منُ که می‌دونید نافم را با فیلم و سینما بریدند!

به دلیل همین علاقۀ قدیمی و پیگری جدی‌م، سعی کردم آثار باارزش تاریخ سینما رو ببینم و علاقه اصلی‌م فیلم‌های کلاسیک تاریخ سینماست(به خصوص دهه سی تا پنجاه میلادی)، از فیلم‌های نوآر گرفته تا کمدی‌های کلاسیک و فیلم‌های موزیکال.

در دیدن فیلم‌های کمدی چندان سخت‌گیر نیستم. خنده و خندیدن در جامعه و شرایطی که درش هستیم سخت شده و فیلم یکی از ابزارهایی‌ست که می‌تونه ما را برای ساعتی از دنیای واقعی بیرون ببره و تاثیر خنده هم بر روحیه و سلامت روح و جسم قابل انکار نیست.


یادمه قبلا که صحبت فیلم شد گفتید صرفا انیمیشن می‌بینید و من چند انیمیشن به‌تون معرفی کردم. حالا که فیلم‌ در ژانرهای دیگه هم می‌بینید باید لیستی از فیلم‌های خوب و باارزش به‌تون معرفی کنم.


از این 11 فیلم 4 فیلم رو دیدم، قوی سیاه رو خیلی سال پیش دیدم و جزئیاتش یادم نیست اما بازی ناتالی پورتمن حیرت‌انگیزه و فضای وهم‌آلود فیلم در اجرا خوب از کار دراومده.

روز هشتم هم که اون شخصیت عقب افتاده ذهنی بامزه و همدلی‌برانگیزش تماشاگر رو با خودش همراه می‌کنه، و تلفیقی از شاد و سرخوشی‌های این شخصیت در کنار تلخی‌هایی زندگیش، ک تماشاگر رو متاثر می‌کنه.  

معمولا دنبال‌سازی‌ها‌ مثل سری اول فیلم‌ها موفق نیستند. هتل ترانسیلوانیا1 رو دیدم و نظرمو جلب نکرد. اما قسمت 1 رالف خرابکار را پیشنهاد می کنم ببینید(قسمت 2 رو ندیدم)، یا بین او چند انیمیشن معرفی شده "کارخانه هیولاها" و "چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم"، که دیدن اولی رو اکید توصیه می‌کنم!

می‌دونستم "من سالوادور نیستم"  کمدی خوبی نیست اما از تیزرهاش فکر می‌کردم مخاطب رو می‌خندونه اما وقتی فیلم رو دیدم فهمیدم سخت در اشتباه بودم! فکر کرده بودند رفتن به یک کشور خارجی و صرفِ بودن رضا عطاران برای ساخت یه فیلم کمدی کافیه! تگزاس هم با نیم‌نگاهی به فروش بالای من سالوادور نیستم ساخته شد، و ایضا اینها هم فکر کرده بودند رفتن به برزیل و استفاده از بازیگر زیباروی خارجی، شوخی با پله و فوتبال و همینطور استفاده از زوج امتحان پس دادۀ پژمان جمشیدی و سام درخشانی و لودگی بازیگران جذابیت کافی داره و فروش فیلم رو تضمین می‌کنه و نیازی به داستان یا موقعیت‌های کمدی جذاب و فکر شده ندارند، یک فیلم بی‌سر و ته و به معنای واقعی کلمه فاجعه، با بازی بسیار بد بازگیرانش. متاسفانه فروش فیلم هم کم نبود و قسمت دومش هم ساخته شده.

متاسفانه فیلم‌هایی از این دست به مرور سلیقه سینمایی مردم رو تنزل دادند و می‌بینیم فیلم‌های باارزش اون طوری که باید دیده نمی‌شند اما در عوض کمدی‌های سخفیف(با توسل به لودگی، عبور از خط قرمزها یا شوخی‌های جنسی) فروش‌های بالایی دارند.


با این فیلم‌هایی که دیده بودید همون بهتر که هفته دوم برای فیلم دیدن به فنا رفت!


+نمایشگاه کتاب برای دریافت نسخه امضا شده (و رایگان!) کتاب‌تون خدمت می‌رسیم!

پاسخ :

بله در جریانم!

فیلم نوآر چیه؟

همون انیمیشن رو هم زیاد ندیدم! صرفا ترجیحم رو گفتم. 
میدونید من چون بصری ام خیلی تحت تاثیر فضا و هیجانات فیلم قرار می گیرم. به خاطر همین ترجیح میدادم انیمیشن یا طنز (هر چند بی مایه) ببینم تا یه فیلم جدی تر. فیلمهای جدی و قوی گاهی به شدت منو تحت فشار هیجانی قرار میدن و من تا مدتها درگیرشونم.
با این حال از لیستتون استقبال می کنم. ممنون.

در مورد قوی سیاه و روز هشتم باهاتون موافقم ولی در مورد هتل ترانسیلوانیای ۱ اصلا و ابدا. من خیلی دوسش داشتم. ولی خب چند وقت پیش با ذوق فراوان برای داداشم گذاشتمش و همون ۲۰ دیقه اول متوجه شدم چقدر با بی میلی و برای این که تو ذوق من نخوره می بینه. منم خودم پاشدم لپ تاب رو جمع کردم!☹

این سه تا انیمیشن که نوشتید تو برنامه هامه که ببینم.

ولی سالوادور به نظر من از نظر خنده داری بد نبود. فقط موضوعش خیلی بچگانه و نچسب بود. 

در مورد تگزاس باهاتون موافقم.

شایدم سلیقه چیپ مردم فیلمسازها رو ترغیب به ساختن اینجور فیلمها کرده!

خخخ... حالا دیگه انقدرم داغون نبود. چند تا فیلم خوبم که دیدم!

+ قابل شما رو نداره. ولی من که اونجا نیستم!

مری
۱۷ فروردين ۹۸ , ۱۰:۱۴
سلام خانم دکتر شارمین عزیز
منم جامه دران و سالوادر و تگزاس و رالف و هتل پنسلوانیای 1 و 2 رو دیدم .. از تگزاس زیاد خوشم نیومد.. جامه دران فضای غمگینی داشت .. رالف جالب  بود 
چون 1و2 دو ندیده بودم گفتم از اول شروع کنم ☺
.. داستان قوی سیاه رو دوست داشتم ولی رویکرد جدید فیلمسازان دنیا که سعی میکنن همجنس بازی رو عادی کنن نمی فهمم .. واصلا اصلا دوست ندارم
فیلم کتاب سبز رو حتما ببینید خیلی جالبه 

پاسخ :

سلام مری جان.
در مورد تگزاس موافقم.
جامه دران غمگین بود. ولی من نوع روایتش رو دوست داشتم.
هتل ترانسیلوانیا ۳ رو ندیدی هم ندیدی! =) خیلی خاص نیست. راستی نظرت در مورد یک و دو رو نگفتی.

به نظر من قوی سیاه یه جورایی این رو هم القا می کرد که آدم نرمال تو هر موقعیتی حواسش به مسائل جنسیه و از این طریقه که به یه زندگی موفق و شاد میرسه!
همجنس گرایی از نظر علمی تایید شده س. ولی چیزی که الان داره آگاهانه و ناآگاهانه ترویج میشه همجنس بازیه متاسفانه.
مهربانو
۱۷ فروردين ۹۸ , ۰۹:۰۲
سلام عزیزم
چقدر نظرات من و آبی عزیز در مورد دیدن فیلم همسو بود . 

یکی از استثناعاتی که تو جشنواره امسال ندیدم  غلامرضا تختی بود که این روزها دو بار رفتم دیدمش و فهمیدم چقدر واجب بوده که دوبار ببینم . 

پاسخ :

سلام مهربانو جان.
دو تا آدم فرهیخته ی اهل فیلم.


همیشه علاقه زیاد تو و مهردخت به فیلم دیدن برام جالب و قابل تحسین بوده.
آبی
۱۶ فروردين ۹۸ , ۲۰:۴۰
وقت تون بخیر شارمین عزیز
نظر شخصی و کلی درباره دیدن فیلم دارم و همیشه طبق همون عمل میکنم در واقع اگر غیر از اون موارد باشه دیدن فیلم برام لذتبخش نیست من طبق سلیقه ام فقط فیلم نگاه میکنم و به معنا واقعی این موضوع انتخاب فیلم ها در زمینه های مختلف برام محدود کرده .
11 مورد فیلم نام برده شد من فقط سه فیلم نگاه کردم همیشه اینطور بوده هر لیستی از فیلم بخونم فقط دو سه تاش دیدم البته کلا دوران دبیرستان و دانشگاه خیلی جدی تر پیگیر سینما بودم.
تا از سبک کارگردان و نوع نقش آفرینی بازیگرها فیلم خوشم نیاد غیرممکنه بتونم اون فیلم نگاه کنم حتی اگر بهترین داستان داشته باشه درستش اینه که سینما رو گلچین شده ندید و با هر فیلم خوبی که ساخته شده لذت برد اما خب من روحیه و سلیقه ام محدود به برخی از کارگردانها و بازیگرهاست حتما آثار یکسری کارگردانان و بازیگران ایرانی و خارجی دنبال میکنم .
مورد 2 ، 4، 7دیدم .
قوی سیاه:ناتالی پورتمن یکی از بهترین بازیگران سینماست فیلم خوبی بود البته سال 2010 ساخته شد من 2012 دیدم زمان زیادی از دیدن این فیلم گذشته خیلی حضور ذهن ندارم اما یادمه فیلم جالبی بود گاهی فیلم خارجی نگاه میکنم به نظرم لطف فیلم خارجی بدون سانسور و زبان اصلی بودنشه زندگی واقعی رو نشون میده مثل فیلم ایرانی غیرواقعی و ساختگی نیست آخه کدوم خانمی سراغ داریم هنگام خوابیدن روسری داشته باشه تو فیلمهای ایرانی زن و شوهر باهم مثل غریبه ها رفتار میکنند روبوسی و دست ممنوعه ست کار خوبی کردی حذفش کردی سیستم من از حذف فیلم های خارجی خبری نیست دلیلی برای حذفشون نمی بینم. 
من عاشق رقصیدنم رقص باله، شافل، تانگو کاملا بلدم رقص باله خیلی عالیه حق داری کلی ازش خوشت اومده باشه.   
من سالوادور نیستم :من فکر میکردم فیلم کمدی خیلی قوی و قابل دفاعی ست اما وقتی دیدمش حس کردم چقدرررر زیاد از حد نگاه عوامل فیلم تجاری بوده فروش فیلم هم خوب شده بود ولی واقعا از منوچهر هادی کارگردان حرفه ای و بازیگران حرفه ای انتظار بیشتری بود باهات موافقم با این حال جذابیت خودشو داشت چون رضا عطاران هنرمند کمدی درجه یک هست طنز خوب بلده محاله تماشاگر فیلمش خنده و قهقهه نداشته باشه.
تگزاس:به خاطر پژمان جمشیدی این فیلم نگاه کردم به نظرم پژمان چمشیدی بازیگر بااستعدادی ست که کمدی خیلی خوب بازی میکنه این فیلم هم هدفش تنها و تنها فقط تجاری و فروش بوده ذره ای برای خودشون و مخاطب ارزش قائل نشدند یک فیلمی که حتی برای سرگرم شدن هم انتخاب عاقلانه ای نیست به نکته خوبی اشاره کردی رنگ و لعاب دقیقا به خاطر همین رنگ و لعاب ملت میرن بلیط میخرن پژمان جمشیدی و سام درخشانی قبلا سابقه خوبی بعنوان دو کمدی درکنار هم داشتند مردم از این مسله هم فریب میخورن به این میگن رفتار فریبکارانه کارگردان در راستای فروش فیلم نه چیز دیگری .
راستش سریال خانگی خوبی اخیرا ساخته شده ایام عید نتونستم فیلم نگاه کنم قبل عید از فیلم نهنگ آبی ساخته فریدون جیرانی خیلی خوشم آمد آقای جیرانی حرفه ای ست کلا کارگردان مورد علاقه منه بازیگرهاش ویشکا آسایش و لیلا حاتمی دوست دارم شاید اگر کارگردان و بازیگرهاش این افراد نبودند اصلا این فیلم نگاه نمیکردم با اینکه داستان فیلم جدیده و تکراری نیست برای همه فیلمها فاکتور کارگردان و بازیگر مدنظر میگیرم مثال زدم تا بگم تنوع در دیدن فیلم با هر بازیگر و کارگردانی برام امکانپذیر نیست و خیلی خوبه که لیست فیلم هات در زمینه های مختلفه و تنوع داره.   

پاسخ :

وقت شما هم به خیر آبی جان. امیدوارم تعطیلات خوبی رو پشت سر گذاشته باشی و روزهای خوب چشم انتظارت باشن.


خیلی خوبه که برای فیلم دیدن معیار داری. من فیلم دیدن رو جدیدا شروع کردم و در این زمینه واقعا بی تجربه م. به خاطر همین بیشتر فیلمهایی که دیگران توصیه می کنند رو می بینم و گاهی ام الکی فیلم دانلود می کنم! خوشحال میشم فیلمهای خوبی که تا حالا دیدی رو بهم معرفی کنی.
یکی از دلایلی که باعث شد من در عین حال که قوی سیاه رو دوست داشتم ازش بترسم و حذفش کنم شباهتی بود که بین خودم و اون دختر دیدم! آبی منم یه زمانی که خیلی دور نیست در رابطه با کارم به شدت کمال طلب بودم و از همه چیزم می گذشتم تا توی کار ایده آل باشم. الان دیگه نه به اون شدت. ولی حس کردم اون آدم گذشته نزدیک منه و این منو ترسوند.

وای تو باله بلدی؟ خیلی عالیه. تانگو هم رقص قشنگیه. شافل رو ندیدم تا حالا.

رضا عطاران بازیگر بانمکیه. من ازش خوشم میاد. 

در مورد تگزاس هم باهات موافقم. 
یادمه یه بار یکی از بازیگرای زن به شدت اعتراض کرده بود به استفاده از بازیگرای خارجی تو فیلمها. عین جملاتش یادم نیس. ولی پشت حرفش این بود که اگه حضور زن بدون حجاب تو فیلمهامون اشکالی نداره خب به خودمون اجازه این کار رو بدید تا پولش هم تو جیب خودمون بره. به نظر من که حرفش کاملا درست بود.


مهدی
۱۶ فروردين ۹۸ , ۱۷:۴۸
شما کتاب می نویسید؟! چه خوب:-)
چه زمینه ای می نویسید؟

پاسخ :

بله. =)
کتابهای کاربردی تربیتی.
حمیده
۱۶ فروردين ۹۸ , ۱۶:۲۷
۳ ۴ ۷ و ۱۰ رو دیدم و تا حد زیادی موافقم باهات! 
منم عید سریال the 100 رو دیدم. ۵ فصله و فصل پایانیش آخر این ماه میاد. هر فصل هم بین ۱۳ تا ۱۶ قسمت بود. فصل ۱ و ۲ جذاب بود و از فصل ۳ به بعد مثل هتل ترانسیلوانیا یه روند تکراری داشت!

در کل دیدن ِ ۲۵۰ فیلم برتر دنیا رو توصیه می‌کنم. چیزای جذابی داره *_*

پاسخ :

گفته بودی معتاد سریال شدی نمی دونستم تا این حد! =)

لیستش اینترنت هست؟ اتفاقا خیلی دلم میخواست فیلم خوب بشناسم و ببینم.مرسی رفیق
Nilou far
۱۶ فروردين ۹۸ , ۱۳:۵۰
من فقط ۴ و ۷ رو دیدم.
نمیدونم چرا طنزهای ایرانی شبیه همه چی هست الا طنز.
من یه فیلم هم دیدم به اسم خوک،تو ژانر طنز،ولی اصلا و ابدا خنده دار نبود،شایدم مشکل از منه😁

پاسخ :

سالوادور به نظر من بد نبود. من باهاش خندیدم. ولی تگزاس رو دوس نداشتم.
من بعضی از سریالهای طنز ایرانی رو دوست دارم. مثلا لیسانسه ها. ولی اکثرشون چنگی به دل نمیزنن. یه سریال طنز بود چون اکثرا دوسش دارن اسم نمیبرم. من واقعا حالم ازش بد می شد از بس نچسب و حرص دربیار بودن. حتی پنج دیقه م نمی تونسم تحملش کنم. شاید منم مشکل دارم!😁
من ...
۱۶ فروردين ۹۸ , ۱۱:۰۳
فقط مورد۱۰ رو دیدم
و خیلی توی ذوقم خورد
داستان لوس و تکراری
حیف اون همه گیگ‎(:‎

پاسخ :

بقیه هم به جز دو سه تاشون خیلی چنگی به دل نزد.
منم همین طور. 
هیولا بودنشون نقش چندانی تو موضوع نداشت (برخلاف 1 و 2 که اصلا محور فیلم همین بود). شاید به خاطر همین این قدر لوس و تکراری شده بود.
واقعا حیف =)
برای گرفتن آدرس کانال تلگرامم، کامنت خصوصی همراه با آدرس وبلاگتون بذارید
Designed By Erfan Powered by Bayan