کودکانه هایم تمامی ندارد

There Is No End To My Childhood

منطق خیلی از ماها:

یه عده‌ای مث من فکر نمی‌کنن؛ اونا احمقن.

یه عده‌ای با استدلال‌های من قانع نمی‌شن؛ اونا خودشون رو زدن به خواب.

درست و غلط از نظر یه عده یه چیز دیگه‌س؛ اونا بی‌سوادن.

یه عده کاری که من می‌کنم رو نمی‌کنن؛ وابسته‌ن و اون طرف منافعی دارن.

یه عده کاری که من درست نمی‌دونم رو انجام می‌دن: اراذل و اوباشن.

خلاصه که صراط المستقیم و مبنای تفکر و عمل و باورهای درست منم و هر کس که مثل من نباشه خیلی خره!

محمد حسین
۰۶ آبان ۰۱ , ۲۳:۵۲

تقریبا همه از اولش همین بودیم

ولی مهم اینه که بعضیا نمیتونن خودشون را کنترل کنن توی بیان این نظرات خودمدارانه شون و خودخواهی و خشونت هم بهش اضافه میشه

اون سکوت هم مهمه و اینطوریه که خاصیت گروهه، البته در حالت افراطیش، گروه دوست داره شبیه یه واجد بشه (گروه اندیشی) و بقیه اعضاش را هم مطیع خودش کنه (فرمانبرداری) و اضدادش را هم خفه کنه (مارپیچ سکوت)

پاسخ :

تحلیل خوبیه
محبوب حبیب
۳۰ مهر ۰۱ , ۰۰:۰۳

شارمین جان بعنوان روانشناس واست یه سری داده واسه بررسی آوردم. 

 

 

از اینجا یه سیر حرف ها رو بخون.

 

 

https://mahboobehabib.blog.ir/1401/07/29/%D8%AF%D8%B9%D9%88%D8%AA-3

 

 

و این فرهنگ جدید هم اضافه کن. 

 

هر کسی راجع به چیزی که من می‌خوام حرف بزنه، همین الان حرف نمی زنه و سکوت کرده  اونم ....

همه موارد بالا در موردش صدق می‌کنه!!!

 

روان شناسی سکوت... 

لطفاً پیگیری کن آزادی بیان تعریف شده آزادی سکوت هم تعریف بشه. 

مرسی :))

 

 

 

 

پاسخ :

مرسی محبوب جان.
یه نگاه کلی انداختم. در اولبن فرصت میام دقیق‌تر می‌خونم و کامنت می‌دم
ربولی حسن کور
۲۸ مهر ۰۱ , ۱۵:۲۹

سلام

یعنی شما فکر میکنین این طور نیست؟

پاسخ :

سلام.
حتما همین طوره :))))
پریسا
۲۷ مهر ۰۱ , ۲۰:۱۱

سلام

عالی ،آفرین.خدا شما رو حفظ کنه.

پاسخ :

سلام.
سلامت باشی
** دلژین **
۲۷ مهر ۰۱ , ۱۸:۴۸

الان منظورت رو واضح متوجه شدم شارمین 

متنت نیاز به باز کردن و توضیح بیشتری داشت 

بله حالا بسیار هم موافقم ❤️ 

مرسی دید خوبیه 

پاسخ :

فدات :)
** دلژین **
۲۷ مهر ۰۱ , ۱۸:۱۰

تو دیگه چرا دختر اسیر روانشناسی زرد میشی :) 

یاقوت درست میگه 

حق و باطل مشخصه 

تو هیچ وقت میتونی بگی قتل و کشتار در جبهه ی حقه ؟ 

هیچ وقت میتونی بگی ایجاد رعب و وحشت و بعد دستگیری افراد زیر ۱۸ سال در مدارس در جبهه ی حق قرار میگیره؟  

هیچ وقت میتونی بگی قتل دختران ۱۶ ساله و ۱۸ ساله حقه شارمین ؟ 

میتونی بگی اختلاس و فساد در کدوم جبهه قرار میگیره ؟

میتونی بگی دلاری که در عرض یک ماه ۵ هزارتومن گرون شد ، خط فقری که رسید به ۱۸ میلیون تومان در کدوم جبهه اس؟ 

تا فردا صبح میتونم برات از اینها بیارم شارمین :) خودت دیگه بهتر از من بلدی ! 

اگر تو بطن جامعه باشی خیلی خوب حق و باطل رو میفهمی !  

این نوع طرز فکر که نوشتی ، منجر به انفعال و شانه خالی کردن از بار مسئولیت روانی پذیرش مسئولیت میشه :) 

این که تو انسان باشی ، انسانیتت حکم میکنه در برابر اتفاقات سیاسی و اجتماعی روز کشورت مسئولیت بپذیری و در برابر ظلم بایستی و برای حق تلاش کنی :) 

بله در این حین من ممکنه ۴ تا فحش بخورم ، ۴ تام فحش میدم ، اما این طبیعی ترین واکنش انسانی در برابر مقابله است  شارمین ! 

ی مثال قدیمی هست میگن تو دعوا حلوا خیرات نمیکنن :)) اون طرفیا بع من میگن فاحشه ی هرزه منم میگم احمق ...  

همونه ...

اینا ظاهر دعوا و بحث و جنگه ... 

باطن چیز دیگه ایه !  

پاسخ :

این که روان‌شناسی زرد نیست:) این بر اساس ویژگی‌های ذهنیت فلسفیه که تو برنامه‌های پرورش تفکر تو همه دنیا سعی می‌کنن پیاده کنند.

ببین فکر کنم منظورم رو خوب نرسوندم. هیچ کس قتل و کشتار و خشونت رو حق نمی‌دونه و هر کسی که این کارها رو انجام بده قطعا محکومه. من بیشتر حرفم رو منطق پشت خیلی از قضاوت‌هامونه که فکر می‌کنیم همه تحلیل‌های ما از اتفاقات کاملا درسته و مو لای درزش نمی‌ره. آدم همیشه باید آماده باشه بر اساس اطلاعات جدیدی که به دست میاره تو معادله‌های قبلیش تغییر ایجاد کنه وگرنه دچار تعصب و جمود فکر می‌شه حتی اگه ظاهرا خیلی روشنفکر باشه. این باعث انفعال نمی‌شه. باعث می‌شه از همون سوگیری تاییدی که خودتم تو وبلاگت نوشته بودی تا حد زیادی دور بشیم. وقتی می‌گیم سوگیری تاییدی یه خطای شناختیه باید در نظر بگیریم این خطا در کمین همه‌مون هست. فکر نکن این حرفا توجیه جنایاتیه که انجام شده یا دعوت به سکوته. فقط می‌گیم کاش در کنار همه کارهایی که داریم می‌کنم، تفکر منطقی رو هم فراموش نکنیم. وگرنه ممکنه یه بار دیگه خون‌هایی که ریخته شده پایمال بشه.
جواب کامنت دوم یاقوت رو هم اگه دوست داشتی بخون. اون‌جا هم منظورم رو توضیح دادم
یاقوت
۲۷ مهر ۰۱ , ۱۷:۲۶

شارمین جان می دونم منظورت از پست چیه و من تقریبا بی ربط بوده کامنتم ولی راستش خیلی خشمگینم و اینجا سریزش کردم .. شرمنده

پاسخ :

ببخشید که تاییدش نکردم. چون می‌دونم تایید کنم این‌جا خون و خون‌ریزی راه می‌افته :)
یاس ارغوانی🌱
۲۷ مهر ۰۱ , ۱۶:۰۵

خیلی هم خوب. واقعا چیزی شبیه این همیشه در جریانه و فقط آدمی که اهل خرد و اندیشه‌ هست میتونه از این مدل تفکرات دور بشه :)

پاسخ :

تازه همونم به سختی
Mim
۲۷ مهر ۰۱ , ۱۵:۳۶

تمام چیزی که من دلم میخواست به بعضی ادماتو این روزا بگم و در خلاصه ترین و بهترین حالت بیان کردید

چقدر خوشحالم کسایی مثل شماهم هستن بین این همه ادم متعصب

 

پاسخ :

لطف داری. امیدوارم بتونم بی‌تعصب باشم. آدم به حکم آدم بودنش به هر حال تعصباتی داره که ممکنه واسه خودشم روشن نباشه
فاطمه صاد
۲۷ مهر ۰۱ , ۱۳:۳۳

میون این همه پست سیاسی این رو خوندم و چباید بگم چدر درست نوشتین...

پاسخ :

مرسی :)
بانوچـه ⠀
۲۷ مهر ۰۱ , ۱۲:۳۵

امیدوارم مردم در گفتگو و تحقیق و تفکر رو روی خودشون نبندن

پاسخ :

منم امیدوارم :)
یاقوت
۲۷ مهر ۰۱ , ۱۱:۱۹

همینه که من میگم:))... درسته تا حدی ولی باور کن بازم میشه راست و ناراست رو سوا کرد با عقل و منطق البته نه هجوم احساسات و تعصب .. همیشه همین بوده ناحق که نمیاد بگه آره من ناحقم همیشه سفسطه می کنه .. البته  فک کنم بیشتر نظرت درباره گفتگو و مکالمه بین دو طرفه که بلد نیستن چطور حرف بزنن و برای به کرسی نشاندن حرفشون توهین می کنند  .. راستش صبر ایوب میخواد بحث کردن با کسانی که با هر منطق و ادله ای بازم رو حرف ناصحیح شون اصرار دارن ..حالا بگو کاملا درست می گی آباریکلا دخترم:))

پاسخ :

باشه باشه تو کارت درسته :)))
از شدن که بله تا حدی می‌شه. ولی قطعی نیست. به سادگی نیست. نمیشه قضاوت‌های کلی کرد. نمیشه گفت صد در صد حق با منه و به هر کسی که مثل من فکر نمی‌کنه می‌شه توهین کرد. حتی اگه واقعا حق با من باشه دلیل نمیشه به بقیه توهین کنم و اونا رو احمق بدونم.
خیلی چیرها درستی و غلطیش در طول زمان مشخص می‌شه. برای هر کدوممون بارها پیش اومده به حقیقتی مطمئن بودیم و حتی براش جنگیدیم ولی گذر زمان نشون داده که اشتباه بوده. من نمی‌گم به چیزی که حقیقت می‌دونیم پایبند نباشیم. می‌گم این همه از مردمی که مثل ما فکر نمی‌کنن طلبکار و در برابرشون حق به جانب نباشیم که بعدها به احتمال یک در صد هم که شده شرمنده خودمون در درجه اول نشیم. ببین دارم تاکید می‌کنم "مردم". تقابل مردم با مردم مد نظرمه. ممکنه بخشی از حقیقت پیش ما باشه و بخشیش نه. اگر حقیقت کاملا روشن و شفاف بود،هیچ کس از پذیرشش اجتناب نمی‌کرد. اما خیلی جاها، به لطف خیلی‌ها (از دو طرف) چنان حق و باطل به هم آمیخته که حداقل می‌شه بعضی چیزها را به حالت تعلیق درآورد و این همه حق جانب نبود (هر دو طرف منظورمه). 
مرتضی پورظهیر
۲۷ مهر ۰۱ , ۰۹:۳۵

اونایی که فکر میکنن میدونن خیلی خطرناک تر از کسایی ان که نمیدونن

پاسخ :

گاهی همین طوره متاسفانه
یاقوت
۲۶ مهر ۰۱ , ۲۳:۳۲

ببین حق کاملا معلومه .. تو این دور زمونه که اطلاعات براحتی بدست میاد اونی که ناحقه سفسطه می کنه و خودشو به اون راه می زنه و خودشو حق می دونه خودش کاملا می دونه ناحیه ولی مصلحتش ایجاب می کنه که ناحق رو حق جلوه بده

پاسخ :

اتفاقا تو این دوره زمونه چنان حق وباطل رو میشه درهم آمیخت که معلوم نباشه چی واقعا درسته چی غلط. یه نگاه به رسانه‌های خبری دو طرف بنداز. 
چیزی که من دارم می‌بینم سفسطه و خطاهای شناختی هر دو طرفه و هر طرف هم فکر می‌کنه حق که خیلی روشنه طرف مقابل چقدر احمقه یا چه منافعی داره که نمی‌فهمه. به این سادگیا نیست
.. میخک..
۲۶ مهر ۰۱ , ۱۶:۴۵

بارش حق :`)

پاسخ :

:)
برای گرفتن آدرس کانال تلگرامم، کامنت خصوصی همراه با آدرس وبلاگتون بذارید
Designed By Erfan Powered by Bayan