کودکانه هایم تمامی ندارد

There Is No End To My Childhood

بوی عرق و دود سیگار اتاق را پر کرده بود...

اگر به شما بگویم بنشینید فیلم سیاه و سفیدی را تماشا کنید که در تمام طول آن، ۱۲ مرد با صورت‌ها و لباس‌های خیس از عرق در یک اتاق جمع شده‌اند و در حالی که سیگار پشت سیگار روشن می‌کنند، در حال بحث و دعوا و گاها توهین به همدیگرند، حاضرید وقت ارزشمندتان را برای دیدنش بگذارید؟!


اگر این سوال را از من پرسیده بودند قاطعانه می‌گفتم نه؛ البته قبل از این که "۱۲ مرد خشمگین" را دیده باشم؛ فیلمی که کل ماجرایش همین چیزی است که برایتان گفتم.


این ۱۲ مرد، هیات منصفه‌ای هستند که باید درباره گناهکار یا بی‌گناه بودن پسربچه‌ی ۱۸ ساله‌ای که دادگاه رای به قاتل بودنش داده است تصمیم نهایی بگیرند. 


در شروع کار، ۱۱ نفر معتقدند بر اساس شواهد قطعی، پسرک گناهکار و قاتل است. فقط یک نفر می‌گوید که مطمئن نیست. و از آن‌جایی که رای هیات منصفه تنها وقتی مورد قبول است که هر ۱۲ مرد به یک عقیده رسیده باشند، بحث‌ها و بررسی‌ها شروع و ماجرای فیلم ساخته می‌شود.


اول از همه، من آن یک نفر را دوست داشتم و دلم می‌خواست جرات و عقلانیت او را در خودم داشتم. این که یک‌تنه در برابر ۱۱ فرد کاملا مطمئن مطمئن و بی‌حوصله بایستی و بگویی: ولی من شک دارم (و نه این که مطمئنم شما اشتباه می‌کنید) خیلی حرف است‌ها!


بعد این را دوست داشتم که آن‌ها تمام احتمالات را بررسی می‌کنند، شواهد را می‌بینند، یک چیزهایی را آزمایش می‌کنند، با تعصبات و پیش‌فرض‌های ذهنی‌شان، که روی دیدگاهشان اثر گذاشته، مواجه می‌شوند و...


چه‌قدر دلم می‌خواهد ۸۰ میلیون جمعیتی که در این کشور زندگی می‌کنیم، آن ۱۲ مرد خشمگین بودیم!

  • ادامه مطلب
محمد حسین
۰۶ آبان ۰۱ , ۲۳:۵۸

خوبه که 12 مرد خشمگین باشن
اما یه تعدادشون به حق دوست دارن شبیه شخصیت اصلی فیلم هاراگیری(1962) باشن
یه تعداد دیگه هم از همه جناح ها هستن که دوست دارن همون سامورایی باشن ولی در واقع همون ارباب و مشاوراش هستن!

پاسخ :

متاسفانه ندیده‌م این فیلم رو
الی
۲۶ مهر ۰۱ , ۱۱:۰۱

فیلم 12 مرد خشمگین، به نظرم یکی از شاهکارهای سینمای کلاسیک هست

البته به نظرم نه تنها سینمای کلاسک کلا از بهترین های سینماست

پاسخ :

منی که هیچ وقت فیلم کلاسیک جزء انتخاب‌هام نیست رو هم به شدت جذب کرد
ربولی حسن کور
۲۱ مهر ۰۱ , ۱۵:۰۶

سلام

تعریف فیلمشو زیاد شنیدم ولی هنوز ندیدمش

فعلا هم که امکان دانلود فیلم وجود نداره

پاسخ :

سلام.
من آنلاین دیدم. 
ان‌شالله شما هم بتونید ببینید
یاقوت
۲۱ مهر ۰۱ , ۱۲:۰۳

دوبار دیدمش یادم نیست دقیقا فقط صحنه هایی ازش یادم میاد :((( وضع حافظه م خیلی خرابه 

پاسخ :

اخه همه صحنه‌هاش مث همدیگه‌س😂 حرفاشون مهمه
واران ..
۲۱ مهر ۰۱ , ۰۱:۵۰

منم به احتمال زیاد این فیلم رو خیلی سال پیش دیدم ولی یادم نیست  اسمش چی بود؟🤔

اسمش چی بود خواهر خانوم ؟! 🤔

اگر اونی که من دیدم منم اون یک نفر رو یادمه دوست داشتم !

 

 

 

پاسخ :

اسمش ۱۲ مرد خشمگین هست

:)
آبان ...
۲۰ مهر ۰۱ , ۲۳:۴۳

این فیلم جز محبوب ترین فیلم های حقوقی است 

پاسخ :

حق دارید واقعا
Reyhane R
۲۰ مهر ۰۱ , ۲۲:۲۰

منم دیدم و خوب بود.

 

ولی همونطور گفتی برای اونایی که بی حوصله ان و  دنبال هیجان، احتمالا فیلم خسته کننده ای خواهد بود.چون باید بشینی قشنگ به صحبت هاشون گوش بدی (:

پاسخ :

آره قشنگ گفتگومحوره.
من قبلا یه پی‌دی‌اف داشتم چند صفحه از کتاب همین فیلم بود و خیلی خوشم اومد ولی نتونستم بقیه‌ش رو پیدا کنم. شاید اگه این پیش‌زمینه رو نداشتم همون اول که این مردها وارد اتاق میشن می‌گفتم فیلم مزخرفیه و نمی‌دیدم :)
هستی ...
۲۰ مهر ۰۱ , ۲۰:۲۵

سلام، بسیار فیلم قشنگی بود و اینکه در طول فیلم متوجه دلیل روانشناختی اصرار بعضی ها بر مقصر دیدن پسر می‌شدیم نیز جالب بود.

 

پاسخ :

بله واقعا جالب بود. اصلا انگار یه فیلسوف و روان‌شناس پشت فیلم بودن
𝙇𝘶𝘯𝘢𝘭𝘪𝘯 --
۲۰ مهر ۰۱ , ۱۹:۰۹

میبینمش حتمااااا

البته بعد از کنکورم..ولی میبینمش:>

پاسخ :

موفق باشی :)
** دلژین **
۲۰ مهر ۰۱ , ۱۷:۲۴

خیلیی قشنگه این فیلم 

الان دقیقا همین شده :) 

نگاه کن چقدر از ادمها این بار از تعصباتشون کوتاه اومدن ... 

مقایسه کن با سال های قبل ... 

قابل قیاس نیست این بار :) 

هرچی بیشتر بگذره در این کشور اینقدر شواهد و اتفاقات و جنایات علنی میبینن که تا مصداق ۱۲ امین نفر (اخرین نفر)هم کوتاه میاد

پاسخ :

دلژین جان خوشحالم که دوباره به وبلاگ‌نویسی برگشتی :)

به نظرم نگاه انتقادی و به قول اون اقایون، شک عقلانی، واسه بی‌تعصبی و کشف حقایق، برای همه‌مون لازمه.
برای گرفتن آدرس کانال تلگرامم، کامنت خصوصی همراه با آدرس وبلاگتون بذارید
Designed By Erfan Powered by Bayan