کودکانه هایم تمامی ندارد

There Is No End To My Childhood

یک روز معمولی!

از بالای پل هوایی، میدان آزادی را تماشا می‌کنی. جان می‌دهد برای این که در قاب دوربین گوشی‌ات ثبتش کنی و زیرش بنویسی: آزادی! شهر آرام است.

اما همین که از پل پایین می‌آیی، واقعیت مثل پتک توی صورتت کوبیده می‌شود؛ از ابتدا تا انتهای چهارباغ، پر از ما.مور است. چهره‌های پوشیده و ناپوشیده‌شان را با دقت نگاه می‌کنی: هر کدام یکی شبیه خودت! شبیه همه مردم شهر؛ فقط با لباس فرم و اس.لحه و با.توم در دستشان. و این تفاوت مهمی است.


نمی‌توانی با تصور لحظه‌ای که با همین دست‌ها، دختران خود را در آغوش می‌گیرند کنار بیایی. ناخودآگاه درد ضربه‌های با.توم را بر روح دردمندت احساس می‌کنی. انگار تو همه‌ی مردم شهری با همه‌ی غربت و مظلومیتشان.


سوار اتوبوس می‌شوی. نمی‌دانی کسانی که کنارت ایستاده‌اند دوستند یا دشمن. آن‌ها هم با تردید براندازت می‌کنند. بعضی‌ها با خشم و کینه. بعضی‌ها با نگرانی. یکی که پوششش هیچ شباهتی با تو ندارد، تو را با لبخندش غافلگیر می‌کند. انگار این، تنها راهی است که به آدم‌های دور و برت بگویی من دشمنت نیستم.


اشک در چشم‌هایت حلقه می‌زند. دلت می‌خواهد همه را بغل کنی؛ از آن دختر جوانی که با سوئی‌شرت و جین و بدون روسری کنارت ایستاده تا خانم چادر مشکی که ساق دست و پوشیه دارد. دلت می‌خواهد به همه بگویی: ما یکی هستیم. ما مردمیم. مردم واقعی. که به هم لبخند می‌زنیم...



+ تل.گرامم قطع شد و با هیچ فی.لتر.شکنی کار نمی‌کند. بازگشت همه به سوی بیان است! اما اگر راه حلی برای وصل مجدد دارید لطفا برایم بنویسید.

محمد حسین
۰۷ آبان ۰۱ , ۰۰:۱۶

فیلمای این هفته دانشگاه اصفهان را دیدید؟
به اندازه همه مردم اصفهان جبران کردن، نمیدونم چرا این نوع بی ادبی را دوست دارم، این حقه به نظرم

پاسخ :

ندیدم.

محمد حسین
۰۷ آبان ۰۱ , ۰۰:۱۳

اگر بخوام به زبان تحلیلگرانه نازل بشم باید بگم این همون عینکای بد و تفرقه و خفقان بود که دربارش هشدار میدادم!
و اگه بخوام به زبان پیامبرانه نازل بشم باید بگم همبستگی برای نابودی خشونت و قدرت طلبی راه آزادی بشره!

پاسخ :

بله همین تفرقه بدترین چیزه
آبان ...
۱۸ مهر ۰۱ , ۱۲:۰۶

نمی دونم اینکه ادم پول بگیره ادم های دیگر را بزند چه حسی می توانه داشته باشه 

واقعا عجیبه 

پاسخ :

خیلی عجیب 😢
ربولی حسن کور
۱۸ مهر ۰۱ , ۰۶:۰۸

انگار چشممون زدین!

چند دقیقه بعد از این که براتون کامنت گذاشتم پروکسی های ما هم قطع شد!

پاسخ :

ای وایِ بر من! یه چشم شور نداشتم که به حول و قوه الهی اونم پیدا کردم😂
یاسی ترین
۱۷ مهر ۰۱ , ۲۳:۱۴

آه از این اوضاع دردناک... 

چه قشنگ نوشتی ❤️

چه خوبه که برگشتی اینجا 😍

پاسخ :

😢😢😢
مگه من می‌تونم به قشنگی تو بنویسم؟
فدات😍😍😍
ربولی حسن کور
۱۷ مهر ۰۱ , ۲۰:۲۸

سلام 

اول فکر کردم رفتین تهران!

برای ما که تلگرام (با پروکسی) و آیمو تنها شبکه های اجتماعی هستند که وصل میشن

پاسخ :

سلام.
نه ما خودمون یه میدون آزادی داریم که دروازه شیراز صداش می‌کنیم! :)

اونم که من چشم زدم🙄
Reyhane R
۱۷ مهر ۰۱ , ۱۶:۴۴

عه گفتم نیستی چند روزه😕

برات پیغامم گذاشته بودم تازه.

 

برا من با پروکسی باز میشه و راه حل دیگه ای ندارم.

 

+ چه خوب بود متن❤

پاسخ :

از فردای روزی که کانال عمومی زدم تل.گرامم قطع شد :/
عزیزم😍 ان‌شالله زود وصل بشه برم بخونم.

منم پروکسی داشتم ولی دیگه کار نمی‌کنه.

خوبی از خودته :)
نرگس بیانستان
۱۷ مهر ۰۱ , ۱۵:۴۸

ی پرو   کسی دیگه:))

پاسخ :

هیچ کدوم از پروکسی‌هایی که داشتم دیگه کار نمی‌کنه. در نتیجه وصل نمی‌شم و نمی‌تونم پروکسی جدید بگیرم که وصل بشم. :/
هوپ ...
۱۷ مهر ۰۱ , ۱۵:۰۴

از دیروز شرایط اینترنت افتضاح‌تر شده‌. من واقعا عصبیم و نمیدونم این درد رو به کی بگم. چقدر دلم میخواد پست بعدی رو بنویسم و با این اعصاب خراب نمیتونم‌

پاسخ :

عزیز دلم می‌فهمم چی می‌گی😢 کاش وسط این همه اتفاق بد، یه کورسوی امیدی بود...
یاس ارغوانی🌱
۱۷ مهر ۰۱ , ۱۴:۴۱

پروکسی :)))

پاسخ :

جواب کامنت قبلی رو بخون :)
نرگس بیانستان
۱۷ مهر ۰۱ , ۱۴:۳۸

امیدوارم قدر خودمون مردم رو بدونیم

 

با پرو   کسی چی؟

پاسخ :

واقعا.

اولش با پروکسی بودم. ولی یهویی قطع شد دیگه وصل نمیشه.
برای گرفتن آدرس کانال تلگرامم، کامنت خصوصی همراه با آدرس وبلاگتون بذارید
Designed By Erfan Powered by Bayan