کودکانه هایم تمامی ندارد

There Is No End To My Childhood

اندکی تحریف در چالش سی کالج

نمی‌دانم چه عادت زشتی است که چالش‌های وبلاگ یاس ارغوانی را یک تغییری می‌دهم و می‌نویسم!


جریان از این قرار است که باید روزی یک واژه از وبلاگی، کتابی، جایی پیدا کنی و در موردش یک جمله بنویسی. 


حالا از آن‌جایی که من به احتمال قوی یک رگه از فلان شهر عزیز کشورمان دارم، حال گشتن و پیدا کردن کلمه ندارم. لذا برای این که شما هم کاری کرده باشید! دعوت می‌کنم زیر این پست، در هر کامنت فقط یک کلمه بنویسید تا من در پاسخ با آن جمله بسازم!😌


هر چند تا کلمه که دوست داشتید بنویسید فقط هر کدام در یک کامنت جدا گانه. مرسی🌺



کامنت‌ها بدون تایید نمایش داده می‌شود

جانان
۲۰ بهمن ۰۰ , ۱۸:۵۱

سلام و درود شارمین خانوم عزیز 🌹

ممنونم از توضیح‌ کوتاه و خوب‌ات ! 😍

"آدمی ساخته‌ی انتخاب‌های خویش است" + ژنوم (دی ان ای) کهن الگویی ک یونگ مدِ نظرش هست .

یک کلمه کم داشت ک مطمئنن فراموش کرده بودی 🤔

آدمی (جانداری) ساخته از ژنوم+انتخاب‌های خویشتن 🤍💚

اما واژۀ بعدی 😀

انسان 

میرزا مهدی
۱۹ بهمن ۰۰ , ۰۸:۳۰

سلام

"مِهرورزی"

پاسخ :

سلام.
به نظرم خیلی قشنگ‌تر از عشق هست. آدم می‌تونه در معنی عام کلمه مهرورزی کنه. می‌تونه همه آدم‌هایی که می‌شناسه و نمی‌شناسه رو دوست داشته باشه و حتی از آدم‌ها هم فراتر بره و عاشق همه موجودات جاندار و بی‌جان کره خاکی باشه. خیلی قشنگه به نظرم.
جانان
۱۹ بهمن ۰۰ , ۰۳:۳۲

اگزیستانسیال 

پاسخ :

چیزی که تو این مکتب دوست دارم تاکیدش روی اجتناب‌ناپذیری انتخابه و این که آدم مسوول انتخاب‌های خودشه. به نظرم اگه ما یه ذره روحیه اگزیستانسیالیستی داشتیم انقد همدیگه رو محکوم نمی‌کردیم و می‌پذیرفتیم که "آدمی ساخته‌ی انتخاب‌های خویش است"!
مرتضی پورظهیر
۱۸ بهمن ۰۰ , ۲۳:۱۹

احساس

پاسخ :

یکی از اولین قدم‌ها برای حال خوب، شناخت و پذیرش احساساتمونه
مرتضی پورظهیر
۱۸ بهمن ۰۰ , ۲۳:۱۸

آزادی

پاسخ :

همیشه یه محدودیت‌هایی داره. هیچ وقت مطلق نیست
مرتضی پورظهیر
۱۸ بهمن ۰۰ , ۲۳:۱۸

امید

پاسخ :

یه وقتی همه وجودم امید بود. به جای اکسیژن امید استنشاق می‌کردم. الان دیگه نه...
مریم بانو
۱۸ بهمن ۰۰ , ۱۴:۳۶

عشق اول !

پاسخ :

تو عشق اول عاشق فک می‌کنه خبریه.تو بعدیا می‌فهمه خبری نیست. فرقش همینه 😂
مریم بانو
۱۸ بهمن ۰۰ , ۱۴:۳۵

مریم بانو:)

پاسخ :

شوخ... تخس... تودار... دهه هفتادی خوب!😉
تسنیم ‌‌
۱۸ بهمن ۰۰ , ۱۴:۱۴

شکست عشقی 😌

پاسخ :

فکر کنم دیگه وقتشه کامنتها رو ببندم😂

به نظرم آدم دو سه ماه بعد از شکست عشقی دیگه باید پاشه یه تکونی به خودش بده بره سراغ عشق بعدی... 🙄😂 چی می‌شه عزاداری و غم و غصه! اون که رفته دیگه رفته :)
نگار
۱۸ بهمن ۰۰ , ۱۳:۴۸

۱۴سال پیش😎

پاسخ :

وای🤣🤣🤣🤣🤣

باشه می‌گم😌
تازه لیسانسم رو گرفته بودم. تازه تو کانون پرورش فکری استخدام شده بودم. همزمان کنکور ارشد قبول شدم. برام سخت بود هم کار کنم هم درس بخونم ولی شد :)


سوالی که نداری؟ توضیحات کامل بود😌
یاسی ترین
۱۸ بهمن ۰۰ , ۱۲:۲۱

حست درسته دوست من 😏

ای جانم چشم‌های آرمین 🥺🥺🥺🥺❤️❤️❤️❤️

 

 

شارمین جان، قشنگم، 

میشه هر سوال مشکوک به فسق و فجور را به کودکان مربوط نکنی؟ با تشکر 😒 ما دو ساعت میشینیم فکر میکنیم یه چیزی دربیاریم گیرت بندازیم. کاری نکن به چیزی بگم هیچ رقمه یه بچه نخوره 🤣🤣🤣🤣🤣 خود خودش باشه 😁😈

پاسخ :

خدایا خودم رو به تو می‌سپارم✋
فدات عزیزم😘😘😘




خود خودش😂 باشه قول می‌دم بیا بگو 🤦‍♀️
حامد سپهر
۱۸ بهمن ۰۰ , ۰۹:۳۰

محله‌ی جلفا

پاسخ :

خیلی کم گذارم می‌افته اون طرفا. ولی در کل جای متفاوت و خوبیه. من همیشه عاشق تفاوتهام
حامد سپهر
۱۸ بهمن ۰۰ , ۰۹:۲۷

22 بهمن

پاسخ :

قرار نبود سیاسیش کنیدها! :)))

عمیقا معتقدم مردمی که چهل و چند سال پیش برای تغییر حکومت تلاش کردن، نیت خیر و دل پاکی داشتند. ولی متاسفانه اونایی که باید قدردان می‌بودن و هوای این مردم احساساتی، باغیرت، فداکار و جان بر کف رو داشته باشن نداشتن و ندارن. خیلی دلم میسوزه برای زجرهایی که در مسیر رسیدن به اتفاق 22 بهمن و بعد از اون کشیده شد و خونهایی که ریخته شد و همه پایمال شدند. میدونم مردمی داریم که اگه باهاشون خوب تا میکردن هنوزم دلسوز و فداکار بودن برای این سرزمین
x
۱۸ بهمن ۰۰ , ۰۱:۳۳

مالاکیتی

پاسخ :

دختری که از معیارهاش کوتاه نمیاد و خط قرمزاش رو نمی‌شکنه
x
۱۸ بهمن ۰۰ , ۰۱:۳۱

خدا بگم چی کارت نکنه :)) 

خندم گرفت از مثال « لب مارمولک 🤣»

تا حالا فکر می کردم مارمولک ها فقط دم دارن 🤣

تهش سر دارن 

لب آخه ؟! 👻خیلی بانمک بود 

پاسخ :

😂😂😂
اطرافیان همیشه بهم می‌گن مگه تا حالا مارمولک بوست کرده😂😂😂
واران ..
۱۸ بهمن ۰۰ , ۰۰:۵۴

شباهنگ / دردانه 

پاسخ :

وقتی شباهنگ بود نمی‌شناختمش. اولین بار با دردانه آشنا شدم. یه دختر به شدت دقیق و منظم که تا ته یه یزی رو درنیاره ول نمی‌کنه! عجیب‌ترین قسمتش اون‌جاست که کارهای همه رو دوششه با این که خودشم کلی کار داره.
یاسی ترین
۱۷ بهمن ۰۰ , ۲۳:۵۷

در مورد جوابت موافقم.

بعدی!

 

چشم‌هایش

پاسخ :

خب خدا رو شکر تایید شد :)


یه حسی بهم می‌گه داری قدم به قدم می‌ری سمت فسق و فجور!😁

آرمین وقتی نوزاد بود چشم‌هاش خیلی خاص بود. مردمک‌هاش به شدت مشکی و قسمت سفید چشماش یه حالت شیری که ته‌رنگ آبی خیلی کمرنگ داشت. 
بزرگ که شد، شد قهوه‌ای تقریبا روشن. یه دختر همسایه داریم دو سه سال از من کوچیکتره، عاشق چشمهای آرمین بود. مامانش می‌گفت هر وقت آرمین رو تو کوچه می‌دیدیم دخترم می‌گفت مامان یه کم باهاش حرف بزن که سرش رو بلند کنه نگاه کنه من چشماش رو ببینم! (آرمین با خانومای همسایه گپ می‌زد ولی واسه دختراشون خیلی سربه‌زیر بود)
مریم بانو
۱۷ بهمن ۰۰ , ۲۳:۵۵

ناموس

پاسخ :

نه این که: "من ناموس کسی نیستم" نه این که سرش رو ببری تو خیابونا نمایش بدی!😥
من ناموس کسی‌ام که حواسش بهم هست و با عشق ازم مراقبت می‌کنه ولی نه محدودم می‌کنه نه به هیچ عنوان و با هیچ دلیل و بهانه‌ای بهم آسیب می‌زنه.
x
۱۷ بهمن ۰۰ , ۲۲:۵۴

عشق

پاسخ :

همه چیز نیست ولی می‌تونه چیز بدی نباشه، می‌تونه هم باشه. 
نگار
۱۷ بهمن ۰۰ , ۲۲:۵۴

بوسه

پاسخ :

من بچه‌ها رو خیلی بوس می‌کنم ولی انقد بدم میاد یه بچه بوسم کنه. می‌دونم خنده‌داره ولی به نطرم لبای بچه‌ها مث لب مارمولکه! دلم یه جوری می‌شه وقتی بوسم می‌کنن🤣🤣🤣
یاقوت
۱۷ بهمن ۰۰ , ۲۲:۵۱

یاقوت😜

پاسخ :

یه مخفی‌کار شوخ بامزه که زیر خاکی میاد زیر خاکی می‌ره😂
یاسی ترین
۱۷ بهمن ۰۰ , ۲۲:۱۱

خوب خوب میبینم که خودت درخواست فسق و فجور دادی 😌😏

 

ولی من خیلی خانومم 😌

 

مادر

پاسخ :

بچه مثبت کی بودی تو؟! 
ببین چی کار می‌کنی بقیه باید جور تو رو بکشن 🤣🤣🤣



مادر بودن خیلی قشنگه اگرچه می‌تونه خیلی هم خودخواهانه باشه. مادر واقعی لزوما کسی نیست که بچه به دنیا آورده. بعضیا بچه دارن ولی مادر نیستن. بعصیا بدون بچه از مادر هم مادرترن 
واران ..
۱۷ بهمن ۰۰ , ۱۸:۲۷

شارمین 

 

پاسخ :

این اسم رو فقط به خاطر این انتخاب کردم که متفاوت و خاص باشه. ولی الان بهش علقه دارم. سارا اسم یکی از عروسکاش رو گذاشته شارمین. با این موضوع که بعضیا فکر می‌کنند اسم پسره اصلا کنار نمیام. به نظرم خیلی دخترونه‌س :)
حس می‌کنم شارمین جنبه بیرونی منه و اسم واقعیم جنبه درونیم!
آرا مش
۱۷ بهمن ۰۰ , ۱۷:۳۷

شیرینی خامه‌ای :))

پاسخ :

میونه خوبی باهاش ندارم؛ نه از ترس چاقی یا جوش صورت! فقط طعم خامه رو دوست ندارم. با این حال همیشه از تماشای شیرینی خامه‌ای‌های رنگارنگ که کلی خلاقیت توش به کار رفته لذت می‌برم.

تو خونه ما همیشه شیرینی خامه‌ای‌ها سهم آرمین بود؛ تنها کسی بود که خیلی دوست داشت.
گندم بانو
۱۷ بهمن ۰۰ , ۱۷:۲۴

والا ما اسممون بد در رفته، وگرنه کجا ما شیرازیا اینطوری‌ایم؟ 😅😅

 

 

پاسخ :

من کی گفتم شیراز! &)


یه اعترافی بکنم؟
می‌خواستم تا تو نیومدی این پست رو جمع کنم برم نیای کلمات سخت آبروبر بگی :))))))
یاسی هم حالا میاد کلمات فسق و فجوری میده :))))
یاس ارغوانی🌱
۱۷ بهمن ۰۰ , ۱۷:۰۹

نرگساهم شمارو خیلی دوست دارن😄

منم یک نرگس هستم.

پاسخ :

عزیزم *-*
چه قدر بهت میاد نرگس :)
یاس ارغوانی🌱
۱۷ بهمن ۰۰ , ۱۶:۵۰

نرگس

پاسخ :

گل نرگس رو خیلی دوست دارم. وقتی یکی میگه اسمم نرگسه اولین کاری که می‌کنم اینه که مطمئن بشم نرگسه یا نرجس. تو بازیهای بچگی اسم من و خواهرم معمولا نرگس و نیره بود! اسم خوبیه
واران ..
۱۷ بهمن ۰۰ , ۱۶:۲۷

هوپ 

:)

پاسخ :

اولین کسی که طلسم دیدار وبلاگی رو واسم شکست. یه رفیق ساده در عین حال پیچیده، چشم عسلی خوشگل جذاب
‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 𝐀𝐲𝐬𝐚
۱۷ بهمن ۰۰ , ۱۶:۲۳

بارون / باران

پاسخ :

وقتی بارون میاد حس می‌کنم خدا داره همه بقچه‌های رحمت و محبتش رو روی سر زمین باز می‌کنه. یا شایدم آسمون داره زمین رو از این بوسهای خیس تفی دلچسب می‌کنه!!! :)))))
فاطمه
۱۷ بهمن ۰۰ , ۱۶:۰۱

سلام 

پاسخ :

سلام.

در مورد سلام بنویسم یعنی؟

سلام کردن به نظرم خیلی قشنگه. اگه عمیق بشی یعنی دوستت دارم چون ارزشمندی! یعنی باهات در صلحم. یعنی از من به تو آزاری نمی‌رسه. سلام کردن رو سرلوحه زندگیتون قرار بدید فرزندانم!
Reyhane R .
۱۷ بهمن ۰۰ , ۱۵:۵۷

بیبین کارادا (:

 

 

 

سلام.دید و بازدید عید 😄

پاسخ :

والا :)))

دید و بازدید عید برام طعم به شدت دوست‌داشتنی دوران کودکی رو داره. دید و بازدیدهای گروهی دلچسب و پر از خنده و شادی خیلی حال می‌داد. هنوزم دوسش دارم البته


کلماتی که برام تداعی میشه:
بوی پرتقال - گز- ما آمدیم نبودید- کفش نو پاشنه بلند- عیدی- 
برای گرفتن آدرس کانال تلگرامم، کامنت خصوصی همراه با آدرس وبلاگتون بذارید
Designed By Erfan Powered by Bayan