با خودم فکر کردم: "چه کاریه تو این وضعیت قرمز پا شم برم خیابون فلان، برای خرید یه بسته. میشینم خونه سفارش میدم برام بفرستن در مرکز." و بعد از یک سرچ کوچک، سفارشم را ثبت نموده و نشستم به در نگاه کردم!
چند روز بعد، خانمی تماس گرفت و گفت صرفهنظر از این که مشتری گزینهی پست را برای ارسال انتخاب کرده باشد یا تیپاکس، آنها هر جا که در محدودهی خدمات تیپاکس باشد، از آن استفاده میکنند.
تمام اطلاعات من در مورد تیپاکس، همانهایی بود که موقع ثبت سفارشم سرچ کرده و خوانده بودم و چنگی هم به دلم نزده بود. ترجیح داده بودم از پست استفاده کنم که آشناتر و مطمئنتر است. ولی خانم تماسگیرنده گفت که حق انتخابی وجود ندارد!
چهارشنبهی پیش، پیامکی دریافت کردم که نوشته بود برای دریافت بستهام به فلان دفتر تیپاکس مراجعه کنم. گفتم لابد بردهاند مرکز و من نبودهام. ولی بعد سرچ کردم و دیدم در سایتشان نوشته در صورت عدم حضور، دو بار دیگر هم مراجعه میکنند.
بعد از تعطیلات عید غدیر، با همان شمارهای که پیامک زده بود تماس گرفتم. مردی جواب داد و هر چه گفتم سلام فقط گفت بله؟ (با لحنی که بیشتر مناسب گفتن کلمهی "بنال" بود.) گفتم: "من یه بسته داشتم. برام پیامک زدید خودم بیام بگیرم. علتش چیه که ارسال نشده؟!" طرف زرتی! گوشی را قطع کرد! 😳
دوباره تماس گرفتم و سوالم را پرسیدم. گفت: "آدرس شما در محدودهی ما نیست!" جلل الخالق! ما درست در همان منطقه بودیم. ولی او منطقهی دیگری را اسم برد و با بیحوصلگی مثالزدنی گفت: "شما تو محدودهی اونا هستید و اگه خواستید بستهتون رو بفرستم اونجا." فکر کردم: "خب چه کاریه؟! بفرستید برای خودم." و همین که خواستم جواب بدهم قطع کرد!
رفتم در سایتشان و برای برخورد نامناسب تیپاکسیار و عدم خدمترسانی درست ثبت شکایت کردم! بعد زنگ زدم به شمارهی ثابت دفترشان. خانمی گوشی رو برداشت و با صدای شل و ول جوابم را داد؛ آن هم چه جواب دادنی! هر چه من میپرسیدم داد میزد و از یک نفر دیگر میپرسید: "میگِد فلانجا خدمترسانی ندارید؟!" و... در نهایت آنها هم همان حرف آقاهه را زدند.
زنگ زدم به سایتی که از آنها خرید کرده بودم و گفتم که شرایط این طور است و من اگر میخواستم خودم اقدام کنم که سفارش اینترنتی نمیدادم. خانمه کمی گیج شد و در نهایت گفت تماس میگیرد صحبت میکند و آخرین راه این است که به آنها بگوید بسته را با پیک برایم بفرستند و هزینه بگیرند. بعد هم با احتیاط اضافه کرد که حالا اگه دیدید هزینهش زیاده و از پسش برنمییاید بگید ما پرداخت کنیم.
یک جوری گفت که انگار میخواهد مرا در رودربایستی بگذارد. ولی من به محض دریافت بسته و پرداخت هزینه، فیش مربوط به پیک را برایش فرستادم و نوشتم:
"سلام. روز به خیر. با توجه به این که انتخاب من ارسال از طریق پست بوده و شرایطی که پیش اومد وقت زیادی از من گرفت برای پیگیری، به نظرم درستش اینه که این هزینه توسط .... (اسم سایت) پرداخت بشه. تشکر"
در نهایت هزینه برایم واریز شد. البته که هزینهی زیادی نبود (۲۵ تومان). ولی همین که منی که قبلاً در چنین شرایطی تسلیم محض بودم، الان بدون هیچ خجالت و عذاب وجدانی، از حق خودم دفاع کردم و تاوان اشتباه بقیه را پرداخت نکردم حس خوبی بهم داد. یعنی در تمام طول این ماجرا، خود مظلوم چند سال پیشم را میدیدم و از خود فعلیام تشکر میکردم که رشد کرده و مسوول و جراتورز شده است.
- يكشنبه ۱۰ مرداد ۰۰ , ۲۲:۱۰
- ادامه مطلب