کودکانه هایم تمامی ندارد

There Is No End To My Childhood

تیپاکس

با خودم فکر کردم: "چه کاریه تو این وضعیت قرمز پا شم برم خیابون فلان، برای خرید یه بسته. می‌شینم خونه سفارش می‌دم برام بفرستن در مرکز." و بعد از یک سرچ کوچک، سفارشم را ثبت نموده و نشستم به در نگاه کردم!


چند روز بعد، خانمی تماس گرفت و گفت صرفه‌نظر از این که مشتری گزینه‌ی پست را برای ارسال انتخاب کرده باشد یا تیپاکس، آن‌ها هر جا که در محدوده‌ی خدمات تیپاکس باشد، از آن استفاده می‌کنند.


تمام اطلاعات من در مورد تیپاکس، همان‌هایی بود که موقع ثبت سفارشم سرچ کرده و خوانده بودم و چنگی هم به دلم نزده بود. ترجیح داده بودم از پست استفاده کنم که آشناتر و مطمئن‌تر است. ولی خانم تماس‌گیرنده گفت که حق انتخابی وجود ندارد!


چهارشنبه‌ی پیش، پیامکی دریافت کردم که نوشته بود برای دریافت بسته‌ام به فلان دفتر تیپاکس مراجعه کنم. گفتم لابد برده‌اند مرکز و من نبوده‌ام. ولی بعد سرچ کردم و دیدم در سایتشان نوشته در صورت عدم حضور، دو بار دیگر هم مراجعه می‌کنند.


بعد از تعطیلات عید غدیر، با همان شماره‌ای که پیامک زده بود تماس گرفتم. مردی جواب داد و هر چه گفتم سلام فقط گفت بله؟ (با لحنی که بیش‌تر مناسب گفتن کلمه‌ی "بنال" بود.) گفتم: "من یه بسته داشتم. برام پیامک زدید خودم بیام بگیرم. علتش چیه که ارسال نشده؟!" طرف زرتی! گوشی را قطع کرد! 😳


دوباره تماس گرفتم و سوالم را پرسیدم. گفت: "آدرس شما در محدوده‌ی ما نیست!" جلل الخالق! ما درست در همان منطقه بودیم. ولی او منطقه‌ی دیگری را اسم برد و با بی‌حوصلگی مثال‌زدنی گفت: "شما تو محدوده‌ی اونا هستید و اگه خواستید بسته‌تون رو بفرستم اون‌جا." فکر کردم: "خب چه کاریه؟! بفرستید برای خودم." و همین که خواستم جواب بدهم قطع کرد!


رفتم در سایتشان و برای برخورد نامناسب تیپاکس‌یار و عدم خدمت‌رسانی درست ثبت شکایت کردم! بعد زنگ زدم به شماره‌ی ثابت دفترشان. خانمی گوشی رو برداشت و با صدای شل و ول جوابم را داد؛ آن هم چه جواب دادنی! هر چه من می‌پرسیدم داد می‌زد و از یک نفر دیگر می‌پرسید: "میگِد فلان‌جا خدمت‌رسانی ندارید؟!" و... در نهایت آن‌ها هم همان حرف آقاهه را زدند.


زنگ زدم به سایتی که از آن‌ها خرید کرده بودم و گفتم که شرایط این طور است و من اگر می‌خواستم خودم اقدام کنم که سفارش اینترنتی نمی‌دادم. خانمه کمی گیج شد و در نهایت گفت تماس می‌گیرد صحبت می‌کند و آخرین راه این است که به آن‌ها بگوید بسته را با پیک برایم بفرستند و هزینه بگیرند. بعد هم با احتیاط اضافه کرد که حالا اگه دیدید هزینه‌ش زیاده و از پسش برنمی‌یاید بگید ما پرداخت کنیم. 


یک جوری گفت که انگار می‌خواهد مرا در رودربایستی بگذارد. ولی من به محض دریافت بسته و پرداخت هزینه، فیش مربوط به پیک را برایش فرستادم و نوشتم: 


"سلام. روز به خیر. با توجه به این که انتخاب من ارسال از طریق پست بوده و شرایطی که پیش اومد وقت زیادی از من گرفت برای پیگیری، به نظرم درستش اینه که این هزینه توسط .... (اسم سایت) پرداخت بشه. تشکر"


در نهایت هزینه برایم واریز شد. البته که هزینه‌ی زیادی نبود (۲۵ تومان). ولی همین که منی که قبلاً در چنین شرایطی تسلیم محض بودم، الان بدون هیچ خجالت و عذاب وجدانی، از حق خودم دفاع کردم و تاوان اشتباه بقیه را پرداخت نکردم حس خوبی بهم داد. یعنی در تمام طول این ماجرا، خود مظلوم چند سال پیشم را می‌دیدم و از خود فعلی‌ام تشکر می‌کردم که رشد کرده و مسوول و جرات‌ورز شده است.


  • ادامه مطلب
غزل سپید
۱۱ مرداد ۰۰ , ۱۶:۲۹

شارمین جان بیست و پنج هزار تومان خیلییی هست.خوب کردی فیش رو فرستادی.اینجور مواقع آدم دلش نمیخواد یک ریال خرج کنه...روان آدم رو به فنا میدن با این برخوردهاشون.

من واسه مامانم به عنوان هدیه یک لباسشویی خریدم قبل از عید، مونده بودم با چی بفرستم.توی فکر تیپاکس بودم اینقدرررر آه و نفرین از خدمات تیپاکس توی یک پیجی خوندم منصرف شدم.گرچه مهرداد مطلع نبود،رفته بود پرسیده بود و البته گفته بودن وسایل اینجوری معمولا نمیبرن.منم از اون نظرات عصبانی بودم به مهرداد گفتم می‌خوام صد سال سیاه نبرن،من هل پوک دست اینا نمیدم چه برسه به خدا تومن لباسشویی...مهرداد جا خورده بود،نمیفهمید چرا عصبانیم😂😂😂

متاسفانه مثل اینکه تیپاکسمونم به چیزای دیگه مون میاد.

پاسخ :

آره راستش حتی اگه ۵ تومن هم بود می‌فرستادم براشون.
عزیزم 😁
واقعا 😔
هوپ ...
۱۱ مرداد ۰۰ , ۱۴:۴۸

من تا به حال از شرکت تیپاکس خوبی نشنیدم همه ناراضین! ولی خودم تا به حال سابقه نداشته گذرم بهشون بیوفته.

تبریک میگم بهت. این جرئت ورزی واقعا نیازه واسه ما. منم همینم. اصلا کوتاه نمیام. 

واسه خرید همون شلوار روپوش کلینیکم یه سایز کوچیکتر فرستادن و قبول نمیکردن. گفتم باید اشتباهتون رو اصلاح کنین و باید هزینه پست رفت و برگشت رو خودتون بدین و خودشون دادن. اصلا هم خجالت نکشیدم!

پاسخ :

من فکر کردم شاید حالا این نمایندگی‌شون این طوری بوده. ولی تا الان که تو هیچ کامنتی، کسی ازشون تعریف نکرده :)

مرسی عزیزم. آره واقعا آدم این طوری روان خودش هم آسوده‌تره.
تو هم خوب کاری کردی 😘
شارمین امیریان
۱۱ مرداد ۰۰ , ۱۳:۲۶

صبح از دفتر مرکزی تیپاکس زنگ زدن گفتن شما ثبت شکایت کردین؟ گفتم بله برای منطقه ما خدمت‌رسانی نداشتن. میگه بله شما جز‌ء اون منطقه نیستید. 😐 می‌گم برخوردشون هم این طوری بود. می‌گه من عذرخواهی می‌کنم. روزتون به خیر. خدانگهدار!

 

همین یعنی؟! 😂 خسارت نمی‌دن بابت صدمه‌ی روحی که به خاطر رفتار نامناسبشون به من وارد شد؟! 🤪

x
۱۱ مرداد ۰۰ , ۱۰:۳۰

هوووف دختر واقعا حضوری می رفتی راحت تر بودی با این همه دنگ و فنگ :)

عافرن به تغییراتت 

پاسخ :

این همه دنگ و فنگ غیرقابل پیش‌بینی بود اخه :)
فدات
مهربانو
۱۱ مرداد ۰۰ , ۰۹:۱۵

شارمین جانم لطفا دعا کن منم به همچین درجه ای برسم عزیزم:(

پاسخ :

به نظرم تو خیلی خیلی مهربونی :)
واران ..
۱۱ مرداد ۰۰ , ۰۳:۳۳

تیپاکس که حرفش رو نزنین  اصلا من کلا قبولش دیگه ندارم !

قشنگ نابوده :/

 

 

+

سلام 

اگر الان تو تلگرام بودم و این پستت  رو میدیدم برای تشویق فقط اون استیکر جغدی که داره کف میزنه و تشویق میکنه رو برات میفرستادم :)

👏👏👏👏👏

 

آفرین ❤❤❤

منم هفته پیش بعد مدتها یاد گرفتم از حقم کوتاه نیام :دی 

 

پاسخ :

:/

سلام.
مرسی تصورش کردم 😁
😘
خیلی عالیه
صورتی .‌‌‌‌
۱۱ مرداد ۰۰ , ۰۱:۳۹

منم شنیدم تیپاکس کیفیتش خیلی بده.

آفرین واقعا. من یه بار یه سایت فروش کتاب باهام این کارو کرد و فقط تونستم ازشون انتقاد کنم. ولی پولمو پس نگرفتم. نوشته بودمش ولی لینکش رو پیدا نکردم. 

پاسخ :

منم تو یه نرحله‌ای، در این حد برام کافی بود که صدای اعتراضم رو به گوش مسوولین برسونم. الان مدتیه رفتم تو فاز احقاق حقوق! :)
نرگس بیانستان
۱۱ مرداد ۰۰ , ۰۰:۴۰

کیف کردم ازت :)

پاسخ :

قربونت 😘
گندم بانو
۱۱ مرداد ۰۰ , ۰۰:۳۲

چقدر خوشحال شدم که کوتاه نیومدی.آفرین

پاسخ :

فدای تو 😘
محمد حسین
۱۰ مرداد ۰۰ , ۲۳:۵۵

 

تازگی به خاطر این که هم تعداد سایتام کمتر از قبل شده و هم زود به زود آنلاین میشم در لحظه پست های جدید و نظراتم را میبینم. البته گاهی میگم بذارم بعد. مثل تلفن که میگن بذار چند تا زنگ بخوره. خود تلفن را ولی من هر چی هم زنگ بخوره جواب نمیدم چون به نظرم کسی کار خاصی نداره معمولا. ولی گوشیم کوچکترین حرکتی که بکنه میدوم سمتش ولی اکثرا یا همراه اوله یا اشتباه گرفته، همراه اول مثلا میگه آهنگ های انتظار … ، یعنی این قدر نمیفهمه :/

مرحله بعد کنجکاوی ام اینه که آزمون چی؟ چون فرق میکنه بعضیاش مهمه که اصل باشه ولی بعضیاش را میشه اصلا خودتون درست کنید. من متخصص شده م عاخه (از این ایموجی عینک دودی دارا) :))اصلا میگفتید از همین جا میخریدم میفرستادم براتون! از این تعارف اصفانیا، چون سایتش بد نیست، خودم هم اگر میخواستم از سایت میخریدم :))

ولی تیپاکسم من شنیده بودم خوبه، خوب شد گفتید این جوره

پاسخ :

اهان. بله منم یه وقتایی بعضی از پست‌ها رو از تنور درنیومده می‌خونم :)
داداشای منم تا وقتی پیشمون بودن هیچ کدوم هیچ وقت تلفن خونه رو جدی نمی‌گرفتن! 
وای همراه اول دست از سر من برنمیداره تا ذره‌بین را نصب کنم! :/

نه اینو نمی‌شد! :))) اسم تست رو دایرکت کردم.
بقیه‌ی دوستان هم ظاهرا تجربه خوبی ندارد. اون طور که اون سایت می‌گفت، هزینه‌ی بیش‌تری هم به نسبت پست می‌گیره.
یاسی ترین
۱۰ مرداد ۰۰ , ۲۲:۴۹

چقدر بی‌مسئولیتی آدما رو مخه. چقدر وقیح بودن!!!! باورم نمیشه...

 

چه خوب که انقدر عوض شدی.

منم قبلا از حقم دفاع نمی‌کردم اما الان محاله بزارم این اتفاق بیفته چونکه بعدا خیلی خودمو سرزنش میکنم که چرا ساکت موندم.

پاسخ :

خیلی زیاد. دست کم می‌تونستن مودبانه‌تر برخورد کنن.

خدا رو شکر که این تحول در تو هم به وجود اومده.
الان واقعا باورم نمی‌شه یه زمانی انقد ساده از حقم می‌گذشتم و تازه توجیه هم می‌کردم.
البته هنوزم یه جاهایی جای کار دارم.
یاس ارغوانی
۱۰ مرداد ۰۰ , ۲۲:۴۶

دست جیغ و کف مرتب 👌👏👏👏👏👏👏👏👏😀

واقعا برخورد با صلابت خیلی لازمه خیلی :))

پاسخ :

مرسی مرسی 🙋‍♀️

واقعا :)
خودت باش
۱۰ مرداد ۰۰ , ۲۲:۴۴

من تو خاطرم مظلومیت شما نمی گنجه!

اما کار خوبی کردی که هزینه رو گرفتی.

پاسخ :

اُه! یاد اون بحث ابتدای رفاقتمون افتادم. 😂
😘
محمد حسین
۱۰ مرداد ۰۰ , ۲۲:۲۵
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

سلااام

من این چند سال خیلی پیگیری کردم

البته اکثرا روال کار کاملا مشخص بوده و شرکت ها معتبر و به چنین آدمایی بر نخورده بودم اگر دفعه اول به چنین آدمایی بر میخوردم که خیلی برام سخت میشد نزدیک شدن بهش. مثلا دانشگاه شهرکرد کارمندایی داشت که اصلا برخوردشون خوب نبود و راه منم دور برای همین هی دنبال کردنش را عقب مینداختم ولی اصفهان اکثرشون خوب بودن برای همین من هم جراتم بیشتر میشد که حتی مواقع مشکل هم کنار نیام و برم دنبالش

میشه کنجکاوی کنم! :)) چی میخواستید از **** **** بخرید؟ دستگاه سنجش یا آزمون؟

پاسخ :

سلام.
بله این بداخلاقی‌ها کار رو سخت‌تر می‌کنه.
ولی هر چی بریم تو دل مشکل راحت‌تر می‌شه...

اِ... اسم سایت رو دیدید! 😁 آزمون
برای گرفتن آدرس کانال تلگرامم، کامنت خصوصی همراه با آدرس وبلاگتون بذارید
Designed By Erfan Powered by Bayan