کودکانه هایم تمامی ندارد

There Is No End To My Childhood

همه‌ی منشی‌های من! (1)

در کمال تاسف و تاثر، دوباره شرایطی پیش آمده است که مجبورم منشی‌ام را عوض کنم. راستش را بخواهید یک زمانی وقتی یکی از دوستان در وبلاگش از دست منشی‌ها نالید و کامنترها همراهی‌اش کردند، با خودم گفتم: «بلد نیستید چه طور منشی‌داری کنید!» ولی حالا به این نتیجه رسیدم که یا منشی‌داری واقعاً معضل بزرگی است یا خودم هم منشی‌داری بلد نیستم!


چند روز پیش شروع کردم پستی در مورد «همه‌ی منشی‌های من، از آغاز تا اکنون» بنویسم ولی شک داشتم برای شما به قدر کافی جذابیت داشته باشد و بین ادامه دادن و ندادن مردد بودم. اما دیروز اتفاقی در مورد منشی جدید افتاد که گلبرگ‌هایم ریخت و تصمیم گرفتم حداقل این یکی را برایتان تعریف کنم.


دختری که دیروز به عنوان منشی آزمایشی، در کلینیکم شروع به کار کرد، دهه هفتادی و متاهل بود و گفت که سابقه‌ی صندوق‌داری در رستوران و کار در کافه دارد. روابط اجتماعی‌اش بد نبود و همین سوابق شغلی نشان می‌داد که احتمالاً با دشواری کم‌تری از پس کار برخواهد آمد. 


اما در کمال تعجب، موقع تلفن زدن و تلفن جواب دادن، یک عالم استرس داشت و وقتی این را بهش گفتم با دستپاچگی گفت: «خانم دکتر من اصلاً آدم حرف‌بزنی نیستم!» :/  به نظرتان آدم حرف‌نزن، باید برای شغل منشی‌گری درخواست بدهد؟! حالا این‌ها به کنار، اتفاق خنده‌دارتری هم افتاد:


حدود یک ساعت بعد از حضورش در کلینیک، ازم خواست خصوصی حرف بزنیم و گفت که همین الان باید برود. چون «خارسو»ش نمی‌داند که او کار پیدا کرده و با کار کردنش مخالف است؛ اگرچه همسرش مشکلی ندارد. کمی در مورد مشکلاتش با جناب خارسو (=مادرشوهر) حرف زد و گفت نمی‌داند از کجا فهمیده او سر کار است و بلند شده آمده در خانه‌شان و حالا او باید خودش را برساند و ثابت کند که سر کار نبوده است! بنده خدا کلی هم وحشت‌زده بود و در برابر این اعتراض من که: «آخه این جوری که نمی‌شه. روزهای بعد هم شاید همچین مشکلی پیش بیاد. این که درستش نیست.» گفت که باید برود حرف‌هایشان را بزنند و ببیند می‌تواند روزهای بعدی را بیاید یا نه! :/


البته که من همان جا پرونده‌ی ادامه‌ی همکاری را بستم و به سراغ گزینه‌های بعدی رفتم. ولی واقعا نکنید این کارها را! مخاطبم مادرشوهرها و شوهرها است البته! مادرشوهرهایی که سرشان توی زندگی پسر و عروسشان است و پسرهایی که مادرهایشان را جمع نمی‌کنند! 


خلاصه که حالا شارمین مانده است و حوضش! البته این بار متقاضی‌های جالبی برای منشی‌گری دارم که قرار است با یکی دو نفر هماهنگ کنم چند روزی آزمایشی بیایند و بعد انتخاب کنم. حتماً یک پست هم در مورد آن‌ها می‌ذارم.

  • ادامه مطلب
x
۱۱ مرداد ۰۰ , ۲۳:۴۹

باور کن صندوقداری هیچ ربطی به روابط عمومی بالا نداره :)) 

یاد اوایل کارم افتادم 

من آدمی به شدت درونگرا بودم و کارم برونگرایی زیادی می طلبید !

باورم نمیشد دوام بیارم ولی آوردم!!! 

شب ها ساعت ۹ که میشد توان حرف زدن نداشتم می خوابیدم !!! نه که خستگی جسمی داشته باشم صرفا ٫ نه ‌.... روحم خسته بود آدمی که می تونست روزهای زیادی  رو سکوت زندگی کنه حالا باید حواسش به خیلی چیزها می بود و حرف میزد و دیگری می کرد و تلفن جواب میداد!

هنوزم برام عجیبه چجوری دوام آوردن و چجوری شد !

پاسخ :

بالاخره صندوق‌دار با مردم در ارتباطه؛ نباید برای یه مکالمه ساده استرس بگیره.

چه قدر اذیت شدی! 😔
غزل سپید
۱۱ مرداد ۰۰ , ۱۶:۳۷

واقعا زن و مرد باید بتونن دور زندگی مشترک و تصمیماتشون دیوار محکمی بچینند ...چقدر متأثر میشم همچین چیزهایی میبینم و میشنوم.کم هم نیست،در هر قشری هم هست،ما خودمون هم مدام در حال ریختن سیمان و خرید آجر هستیم...ولی شده پترس بشیم نمیذاریم دیوار آسیب ببینه.

پاسخ :

بله متاسفانه خیلی زیاده.
چقدر تمثیلت رو دوس داشتم.
خودت باش
۱۰ مرداد ۰۰ , ۲۲:۴۷

امان از دست این خارسوها!!!

بنویس ما مشتاقیم...

رمز لطفاً!

پاسخ :

امان امان!
حتما...
واتساپ می‌فرستم
ربولی حسن کور
۱۰ مرداد ۰۰ , ۲۱:۳۷

سلام

الانه که همه دختران جویای کار اصفهان براتون کامنت بگذارن!

پاسخ :

سلام.
😁
خیلی خوب می‌شه :)
نگار
۱۰ مرداد ۰۰ , ۱۶:۰۹

دیگه خیلی داره رمزی میشه.

وقتشه قهر کنم برم تو اتاقم

پاسخ :

تو باید منو بفرستی اتاقم به این رفتار زشتم فکر کنم 😂
اکثر رمزی‌ها در مورد آرمینه. اگه می‌خوای رمزش رو برات بفرستم
حامد سپهر
۱۰ مرداد ۰۰ , ۱۴:۰۳

یه دندونپزشکی میرفتم یه منشی داشت نگو و نپرس ، یعنی در برخورد اول فکر میکردی منشی و دکتر جاشون عوض شده هر سری هم که میرفتیم یه جاشو عمل کرده بود :)) آخرش هم دعوامون شد باهاش

پاسخ :

:))) 
دیگه اون کی بوده که شما که روحیه مسالمت‌جو دارید باهاش دعواتون شده :)
تسنیم ‌‌
۱۰ مرداد ۰۰ , ۱۱:۵۴

سلام

من پیشنهاد می‌کنم همه‌ی ماجراهای همه‌ی منشی‌هاتونو بنویسین. من که خیلی دوست دارم بخونم :)

پاسخ :

سلام.
باشه عزیزم. 
سعی می‌کنم جالب‌ترهاش رو بنویسم :)
برای گرفتن آدرس کانال تلگرامم، کامنت خصوصی همراه با آدرس وبلاگتون بذارید
Designed By Erfan Powered by Bayan