کودکانه هایم تمامی ندارد

There Is No End To My Childhood

سوژه بَرون + پاسخنامه تشریحی اضافه شد! 😏

بانوچه این پست هوپ را خواند و سوژه این پست به ذهنش آمد. من هم پست او را خواندم و عین سوژه اش را به عنوان موضوع پست خودم انتخاب کردم (البته با اخذ مجوز کتبی!):


«سوالات ملت... از روز اولی که من وارد این حرفه [و مقطع تحصیلی] شدم تا کنون:»


دانشجوها ازت حساب می برن؟ بله

دانشجوها سر به سرت نمی ذارن؟ نه

بلدی کلاس رو اداره کنی؟ بله

پسرم تو کلاست داری؟ بله

با پسرا کلاست چه می کنی؟ همان که با دخترهای کلاسم می کنم!

پسرا مسخره بازی در نمیارن؟ گاهی چرا.

تا حالا شده دانشجوت ازت خواستگاری کنه؟ خیر

کلاس بچه ها رو بیشتر دوست داری یا دانشجوها؟ هر دو

به  دانشجوهات رو می دی؟ گاهی بله

از اون استاد سختگیرای؟ تا حدودی

دانشجوهات رو اذیت می کنی؟ اگه درس نخونن بله

وای حوصله داری این قدر درس می خونی؟ بله

تو هنوزم درس می خونی؟ بله

مگه استادم درس می خونه؟ اگه بخواد دانشش به روز باشه بله

پس تو مگه فارغ التحصیل نشدی؟ هنوز کار داری؟ چرا... بله.

یه همکار تو این دانشگاه نداری تورش کنی واسه استخدامتم کمکت کنه؟ همکار دارم، تور ندارم.

این قدر که تو این دانشگاوای (=دانشگاهها هستی) هنوز یکیا نَجُسی؟ نگشتم که بجورم.

چه فایده که این قدر درس می خونی؟ نخوندنش چه فایده؟

خسته نشدی؟ اصلا

با همکارای مرد یه جا هستید؟ حرفم می زنید؟ بله. فراوان!

حالا که فارغ التحصیل شدی دیگه شوور می کنی؟ خودت چی فکر می کنی؟!

چی کار می کنی که همیشه سرت شلوغه؟ کار

چقدر حقوق می گیری؟ خیلی

تو که حتما ماهی 7-8 تومن میگیری؟ نه؟ دکترم دیگه! :/

این پولا که می گیری رو چی کار می کنی؟ خرج

مگه آشپزی ام بلدی؟ بله

تخمات جوجه شد؟ (کنایه از این که چی شد اومدی مهمونی یا...) اونا جوجه شد. ولی دوباره میخوام تخم بذارم!

تو که خودت بچه نداری چه جوری می خوای بچه های مردم رو درمون کنی؟ به سختی! :/

حالا دکتر چی هستی؟ دکتر روح و روان!

تو چه دکتری هستی که نمی دونی درمان فلان بیماری چیه؟ از اون دکترا!

دفترچه بیمه بیارم؟ خیر.

بلدی آمپول بزنی؟ خیر. (دلش رو هم ندارم!)

مگه تو دکتری؟ بله

تو چرا یه ذره کلاس نمی ذاری؟ درخت هر چه پربارتر افتاده تر😋

شما مشاوره م میدی؟ بله

مشاوره تلفنی ام میدی؟ خیر

مشاوره ازدواجم میدی؟ خیر

این مشاوره ها فایده م داره؟ به شدت

چرا انقد گرون می سونید؟ نرخ مصوبش همینه

نمیشه یخده ارزون تر بسونید که هی آدما بیان؟ خیر

فلان جا هم مطب داری؟ خیر

با دکتر امیریان (یکی از روانشناسهای معروف اصفهانی) نسبتی ندارین؟ چشم دیدنشم ندارم!

با اون یکی دکتر امیریان (یکی دیگر از روان شناسهای معروف اصفهانی) چی؟ خیر.

پس فامیلاتون اتفاقی مث هم شده؟ چه جالب بله ولی هر گردی که گردو نیس!

هنوز با دکتر فلانی (استاد راهنمام و رییس سابقم) کار می کنی؟ خیر

چرا دیگه با دکتر فلانی کار نمی کنی؟ مستقل شدم

وای این چه موضوعیه تو برداشتی؟ خیلی سخته. چه جوری تونستی کار کنی؟ خیلی دوسش داشتم. با عشق!

دکتر فلانی برای استخدامت کاری نکرد؟ هیج کاری

مگه دکتر فلانی برات پارتی بازی نمی کنه؟ به هیچ وجه

آزمون جذب ثبت نام کردی؟ =/

انقدر که درس خوندی آخرش چی شد؟ دکتر شدم حداقل ماهی ۷-۸ تومن میگیرم:/

اینا که به ما می گوی خودتم استفاده می کنی؟ بله

آبجیات دیگه همه سوال تربیتیاشون رو از تو می پرسن؟ همه ش رو نه

تو که این قدر بچه دوس داری و علمشم داری چرا شوور نمی کنی؟ چون عشق و علم با عمل فرق داره.

آخه میشه بچه رو نزد؟ بله

شما خودتم بچه داری؟ خیر

تا حالا با بچه ها کار کردی یا فقط این نظریه ها را تو کتاب خوندی؟ تا حالا با بچه ها کار کردم

به نظرت این بچه بیش فعال نیس؟ نه. فقط شیطونه

خانوم دکتر مگه نباید بچه ها به حرف ماماناشون گوش بدن؟ (سوء استفاده از خانوم دکتر در حضور کودکان هوادارش!) منو قاطی نکنید!

به نظرت خوب میشه؟ فایده م داره؟ اگه به توصیه ها عمل کنید حتما

یقن ساعتی سیصد چارصد تومنم می سونی؟ طبق نرخ مصوب نظام روانشناسی پول میسونم.

حاضری با لیسانس/ فوق لیسانس ازدواج کنی؟ سکوت

حالا حتما باید طرفتم دکتر باشه؟ سکوت

پشیمون نیستی درس خوندی؟/ پشیمون نیستی ازدواج نکردی؟ اصلا

به دانشجوهات نمره میدی؟ اگه استحقاقش رو داشته باشن

دانشگاه اصفهان هم تدریس داری؟ خیر

مامانت هیچی نمیگه همش سرت تو این کتاباس؟ مامانم به تصمیمات من احترام میذاره.

بعد از دکتری بازم چیزی هست؟ (مقطع بعدی) پسادکترا یا پست داک

نمی خوای از ایران بری؟ خیر

تو چرا هنوز موندی ایران؟ ادم رفتن نیستم

اون ور برات کار هست؟ بله

کی وقت داری یه مشاوره رایگان می خوام؟ شماره کلینیک رو یادداشت کن!

میشه حالا تلفنی جواب بدید بعد برم پیش یه مشاور؟! =/ مشاوره تلفنی بازدهی نداره

تو دانشگاه با چادری؟ بله

سر کلاس با چادری؟ خیر

تو چه جوری انقد حوصله بچا رو داری؟ چون دوستشون دارم خیلی زیاد خیلی شدید

سر کلاس بحث سیاسی / مذهبی هم می کنید؟ بله

دارو هم می نویسی؟ خیر

ببین این دارو برا چی خوبه؟ بزن تو اینترنت

می تونی این نسخه رو برا من بخونی؟ بله

میشه فشار منو بگیری؟ بله

از جواب آزمایش سر در میاری؟ خیلی کم

تو که دکتری چرا ماشین نمی خری؟ به رانندگی علاقه ای ندارم

دکترم از این حرفا میزنه؟ مگه دکتر آدم نیس؟

دکتر تو چرا با لهجه حرف می زنی؟ جمع خودمونیه ها!

تو کلاس هم همین جور حرف می زنی؟ گاهی موقع نقل قول مستقیم یا موقع شوخی کردن

اینا رو به دانشجوهاتم میگی؟ اگه لازم بشه حتما

شارمین من اینو چی کارش کنم؟ (با لحن و چهره ای پر از حرص، وقتی از دست بچه خونشون به جوش اومده). بزنش (با لحن و لبخند شیطانی)

نیگا کن چی کار می کنه، اون وقت تو میگی نباید بچه را زد؟ خب بزنش! 

چه جوری این همه چیز بلدی؟ با تلاش فراوان

خانوم دکتر خوب میشه؟ (گاهی با لحن مستاصل گاهی با لحن مردد) ان شالله

با این تیپ دانشگام میری؟ گاهی

دانشگام روسری سر می کنی یا اونجا رو با مقنعه میری؟ با مقنعه

تو رو با دانشجوها اشتباه نمی گیرن؟ زیاد

آ باباشا چیکا کنم؟ (در پاسخ به توصیه های تربیتی- روان شناختی!) یه جلسه با همدیگه تشریف بیارید.

و...



محمد ..
۱۴ آذر ۹۸ , ۱۸:۴۴

سلام 
امیدوارم همیشه موفق باشی
ممنون میشم یه سری به من بزنی 
و من رو هم دنبال کنی

پاسخ :

سلام.
ممنون.
دنبالتون کردم.
شنگول العلما
۱۳ آذر ۹۸ , ۱۲:۵۲

سلام 

خدا توفیق بیشتر بده با این همه کار خوب و مفید . ^_^

توفیق چادر سر کلاس هم با اینکه سخته بده ان شاء الله ^_^ 

 

پاسخ :

سلام.
سلامت باشید. ممنون. کدوم همه کار مفید و خوب؟! کار خاصی نمی کنم. :)
مانتوهایی که سر کلاس می پوشم مدلشون جوریه که دست کمی از چادر ندارن! ^_^
;)
۱۳ آذر ۹۸ , ۰۱:۳۱

سلام

عاااشق لهجه اصفهونیتم😂😂

پاسخ :

سلام.
ممنون 😁
فرزانه
۱۳ آذر ۹۸ , ۰۰:۴۳

سلام میتونم رمزتونو داشته باشم؟

البته که به دست آوردن اعتماد روانشناسا سخته ولی خوشحال میشم بهم اعتماد کنین

پاسخ :

سلام.
فرزانه خانم صفحه کلید پستهای قفل شده رو از اون بالا بخونید.
بانوچـه ⠀
۱۲ آذر ۹۸ , ۲۳:۴۴

وای وای وای اعصاب عالی مستدام :))

پاسخ :

:))
خلاصه خواستم بدونی که تنها نیستی 😁
شارمین امیریان
۱۲ آذر ۹۸ , ۱۸:۰۱

سلام.

لطفا اول صفحه کلید پستهای قفل شده رو بخونید و اگه واجد شرایط! بودید رمز بخواید تا شرمنده تون نشم 😊🙏🌺

http://behappy.blog.ir/page/%DA%A9%D9%84%DB%8C%D8%AF

حامد سپهر
۱۲ آذر ۹۸ , ۱۷:۲۹

ما خیلی وقته چهار گوشه رو بوسیدیم و کفشهارو آویزون کردیم:))

پاسخ :

:))

فرستادم براتون.
محدثه
۱۲ آذر ۹۸ , ۱۱:۱۶

عاقا این سوال ننوشتی که... از من میپرسن یعنی الان من چجوری ام؟!!!!!:oooo!!خب من چی بگم حالا دکترام ندارم. ترم اول دوم بودم.. الان جواب میدم تو که باید بستری بشی والا دیگه:)))))))

پاسخ :

😁 از من کسی تا حالا اینو نپرسیده یا شاید یادم نمونده
محدثه
۱۲ آذر ۹۸ , ۰۷:۴۶

خانم جان این رمز بالا اون رمز قبلی نیست؟ اع!!! 

پاسخ :

نه عزیزم. کلید پستهای رمزدار رو اون بالا بخون
الی
۱۱ آذر ۹۸ , ۱۴:۱۶

اوووووه چه خبره این همه سوال😥 خدا قوت خانم دکتر😂

پاسخ :

البته الان دیگه کمتر می پرسن. ولی به هر حال اینها سوالهای پرتکرار هفت سال اخیره 😁
حامد سپهر
۱۱ آذر ۹۸ , ۰۸:۳۰

سلام استاد

پستها چرا یهو رمزی شد؟

پاسخ :

سلام.
پستهای دفترچه خاطرات رو چند سالیه می نویسم و از اول رمزی بودن. دوست ندارم یه وقت چشم دانشجوهام بهش بیفته.

اگه تعهدنامه کتبی میدید که هیچ وقت تو رشته و شهر ما دانشجو نخواهید شد که براتون بفرستم. 😁
ادمین
۱۰ آذر ۹۸ , ۱۷:۱۸

من کاری به اونطرف قضیه ندارم . قرار مراقبت زبانی بود. فراموش نکردید که.

از اون مهمتر کسایی که شما رو باید بشناسند میشناسند. اون بنده خدا هم یه چیزی گفت حالا... جدی نگیرید

 

نشد از نام سگ کهف کتاب الوده

پاسخ :

باشه... باشه... تسلیم 🙌 😁 حق با شماست. 
م.ت
۱۰ آذر ۹۸ , ۰۸:۴۲
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

** *** **** ***** **** **** ** *

****** *** ****** ****** البته با عرض معذرت

پاسخ :

حتما دلیلی داشته که این کار رو کردم. =)
جالبه شما اون طرف قضیه رو نمی بینید.
ادمین
۱۰ آذر ۹۸ , ۰۰:۳۴

راستی رمز و زدم اشتباه بود :-)

پاسخ :

کدوم رمز؟
رمز اینجا یا چله؟
ادمین
۱۰ آذر ۹۸ , ۰۰:۳۲

معذرت بخاطر غیبت . دو ساعت هست رسیدم . همه رو توضیح میدم . 

الانم اومدم لینک و بردارم و برم 

پاسخ :

خواهش می کنم.
لبخند ماه
۰۹ آذر ۹۸ , ۲۰:۱۰

جوابها رو خوندم😊

پاسخ :

🙋‍♀️😘
رمز که داری لبخند جان؟
Reyhane R
۰۹ آذر ۹۸ , ۱۹:۱۹

میدونی همون ۴۵ دیقه پنجاه شصت تومن هم برای خیلیا مبلغ زیادیه و سختشونه.چون معمولا به یکی دو جلسه هم مشکل رفع نمیشه و باید چندین جلسه ادامه بدن تا به نتیجه برسند.

البته الان که فک کردم دیدم خوب اون بنده خدا که روانشناس یا روانپزشک یا هر تخصص دیگه ای هست و مشاوره میده هم کلی وقت و هزینه و تلاش کرده تا به اینجا رسیده و باید حق الزحمه اش (درسته؟) رو بگیره.

من میگم همونقدر که جسم احتیاج به درمان و توجه و رسیدگی داره روح و روان صد برابر بیشتر باید مورد توجه قراربگیره.مثلا باید یه سازمان های حمایت کننده ای مثل بیمه ها این وسط میبودند که این هزینه ها رو پشتیبانی کنند که نه مراجعه کننده بخاطر مشکلات مالی بی خیال مشاوره بشه و نه مشاورها ضرر کنند.

بیماری های روحی و مشکلات رفتاری دورو برمون خیلی زیاد شده این روزها و خیلی هاشون با مشاوره و راهنمایی و صحبت کردن و راهکار دادن حل میشن واقعا.

پاسخ :

میدونی ریحانه جان. حرفت رو قبول دارما. ولی این مدت که دارم تو حیطه مشاوره کار می کنم متوجه شدم که برای اکثر مردم هزینه بهونه س!  در واقع آدمها اون قدر برای سلامت روانشون اهمیت قائل نیستن که بخوان خرج کنند. خیلی وقتها مراجع میاد کلی چونه میزنه و میگه ندارم و نمیتونم و... در حالی که وضع مالیش خوبه و میدونیم جاهای دیگه چه خرجها که نمی کنه. 
Reyhane R
۰۹ آذر ۹۸ , ۱۵:۴۱

عالی بود😊

لبخند آوردی رو لبم.مخصوصا با اون لهجه ی با مزه ی اصفهونی (:

بعضیاشون اتفاقا سوال ما هم بودند.😁😁

مثل اونکه چرا هزینه مشاوره انقدر گرونه و چرا ارزونتر نمیسونید(!) که مردم بیشتر برن؟

ولی خوب انقدر با ابهت و خشن جواب دادی که من دیگه جرأت نمیکنم چیزی بگم در این مورد🙄

پاسخ :

وجودت عالیه عزیزم🤩
خب پس به جوابتون با چاشنی خشانت رسیدید!😂
در مورد هزینه ها یه توضیح جدی بدم: 
ببین نظام روانشناسی هر سال نرخ مصوبش رو اعلام می کنه. این نرخ تو تهران و مراکز استانها و شهرستانها فرق داره. بر حسب مدرک تحصیلی و مرتبه علمی هم فرق داره. مثلا گرون ترینش میشه مال عضو هیات علمی دانشگاههای تهران با مرتبه استاد تمامی که ۱۶۵ تومن برای ۴۵ دیقه س و کمترینش مال کارشناس ارشد غیرهیات علمی شهرستانی که ۵۳ تومن برای ۴۵ دیقه س. این مرکزی من کار می کنم طبق نرخ مصوب میگیره. ولی خب خیلی از مراکز یا مشاورها، وقتی معروف میشن بیشتر میگیرن کسی ام نه نظارت می کنه نه شکایت.
گندم بانو
۰۹ آذر ۹۸ , ۱۵:۲۷

شارمیییییین ... چه بامزه جواب دادی ^___^

شارمییییییین ... شااااارمییییین

خوشم اومده هی صدات بزنم :))))))

پاسخ :

😁

اتفاقا شاعر هم می فرماید: صدا کن مرا/ صدای تو خوب است 😍😘😉
ساره
۰۷ آذر ۹۸ , ۲۳:۲۸

من خواننده وبلاگ شما بودم برای مدت ها

ولی حالم ی جوری میشه که تمام حرف های وبلاگ دور و بر شوهر می چرخه!!

واقعا اطرافیان شما آنقدر بی فرهنگ هستن که در مورد دانشجوهای پسر!! همکار مرد!! حرف زدن با همکار مرد!!

سوال بپرسن؟؟؟ 

واقعا متاسفم

شما که به قول خودتون تحصیل کرده هستید دیگه چرا!!

 

پاسخ :

"تمام" حرفهای وبلاگ دور و بر شوهر میچرخه؟؟؟!!! معلومه یا خواننده وبلاگ من نبودید و نیستید یا انقد ذهنتون دور و بر شوهر میچرخه که فقط مطالبی که در این مورد هست رو می بینید و به چشمتون میاد و در ذهنتون می مونه و حتی مطالبی که ربطی به این موضوع نداره رو یه جوری بهش ربط میدید.‌وگرنه که هر کسی با یه نگاه کلی به مطالب وبلاگ به راحتی متوجه میشه که مطالب مربوط به این موضوع چقدر کم هستند و حتی در مقایسه با خیلی از وبلاگهای دیگه خیلی خیلی ناچیزند.

اتفاقا یکی از نشانه های بارز بی فرهنگی برخی از اطرافیان من اینه که وقتی رفتاری رو طوری تفسیر میکنند که با انتظارات خودشون (اگرچه انتظارات نامعقول) جور درنمیاد می پرسن: شما که تحصیلکرده ای دیگه چرا! 
مخ سوخته
۰۷ آذر ۹۸ , ۲۰:۲۸

سلام

وقتی جواب نظرم را نمیدید فکر میکنم چیز بدی گفتم

پاسخ :

سلام.
نه اینجوری فکر نکنید. جواب دادنم دیر و زود داره سوخت و سوز نداره!🙂
پرینازم ...
۰۷ آذر ۹۸ , ۰۹:۵۴

سلام
خیلیم عالی :)

پاسخ :

سلام عزیزم.
عالی وجودته
مهدی
۰۷ آذر ۹۸ , ۰۷:۵۳

هااااااهااااا خیلی خوب بود خانم دکتر.

واااقعا بعضی ها انگار رسالتشون سوال پرسیدنه!!! باباجانم خب 2دقه زبان به دهان بگیرید. من هم این مشکلات رو دارم تو مهمونی ها! تازه واسه من بیگاری مجانی هم داره:-(

فک می کنن که هرچی خراب شده تو خونشون رو من بلدم خودم درست کنم.

پاسخ :

لطف دارید.
رسالت رو خوب اومدید! باید مدام آدم رو چک کنن ببینن کِی، کجا، با کی، چرا و چه طور چه کاری رو انجام میده 😂
هر تخصصی آدم داره باید رایگان در خدمت آشناها باشه تازه یه وقتا غر هم میزنن
یاقوت
۰۶ آذر ۹۸ , ۲۰:۱۶

چه کوچولوی گوگولی مگولیی بودین:)))

پاسخ :

مرسی عزیزم.
پروفایلم بچگیهای داداشمه. البته شدیدا شبیه خودم بود اون موقعها. 
حمیده
۰۶ آذر ۹۸ , ۲۰:۰۷

اینا هرکدوم میتونه عنوان یه پست باشه ها :)))) 

پست اخرم بنویس " خانوم دکتر، دگزا خوبه یا بکمپلکس؟ " :)))))))

پاسخ :

سکوت می کنم که این سکوت منطقی تره :/ 😉
خودت باش
۰۶ آذر ۹۸ , ۱۶:۲۹

این سوالا تمومی نداره!

ولی جوابای شما خیلی خیلی باحاله، منتظر جواباتون هستم عزیز...

پاسخ :

خیلی کمتر شده. ولی تموم نمیشه.
اینجوری مزه نمیده. باید رو در رو بگم برات😂
دچارِ فیش‌نگار
۰۶ آذر ۹۸ , ۱۳:۳۸

اسمتون شارمینه؟

دانشجوها دست نمیندازن اسمتون رو؟ :)

پاسخ :

اسم واقعیم نیست.

دچارِ فیش‌نگار
۰۶ آذر ۹۸ , ۱۳:۲۶

حالا کلاس رو چطوری اداره میکنین؟

پاسخ :

رو یه انگشت!☝️
جویا
۰۶ آذر ۹۸ , ۱۳:۱۵

مادر بزرگ من می گفتن ننه تو درس خوندی به نظرت الان استانوفین (دقیقا با همین گویش) بخورم .

یک دفعه هم می گفتن ننه دیگه الان کلاغ های روی درختم درس خوندن !!!!

پاسخ :

😂😂😂😂😂
یعنی با اون خط دوم از عرش به فرش کشیدنت😂😂😂
خیلی خوب بود خط دوم. کلاغهای روی درختم درس خوندن😂😂😂
دچارِ فیش‌نگار
۰۶ آذر ۹۸ , ۱۳:۰۶

نوجوان تا چند سال رو شامل میشه؟ :)

اون اصطلاح یعنی خبری خوشی بود 😏

پاسخ :

قبلا تا ۱۸ بود. الان جدیدا تا ۲۴_۲۵ سال شده انگار! ولی من معمولا تا ۱۴_۱۵ ساله ها رو باهاشون سر و کار دارم.

اهان... پس با "اُف" فرق داره😀
گندم بانو
۰۶ آذر ۹۸ , ۱۲:۲۵

راستش دلم میخواد یه روز بیام بشینم سر کلاست! :))) آخه استادای ما همه پیرمرد داغون بودن! میخوام ببینم کلاس یه خانوم دکتر جوون و خوشکل چجوریه! :))

پاسخ :

عزیزم🤩 اگه در طول سال تحصیلی اومدی اصفهان ازت دعوت می کنم به عنوان مهمون ویژه بیای سر کلاسم.😉 چشمات خوشکل می بینه 🤩
ما هم تو دوره لیسانس فقط پیرمرد داشتیم. ولی تو دوره دکتری فقط با اساتید جوون کار می کردم. استاد راهنما و دو تا استاد مشاورام هیچ کدوم به ۴۵ سال نمیرسیدن.
دچارِ فیش‌نگار
۰۶ آذر ۹۸ , ۱۲:۰۱

اوف شما مشاورین!؟

مشاوره مفتی هم میدین؟ (میخوام یه بخش از مددجویان بهزیستی رو بفرستم خدمتتون) لازم به ذکر است که من یه بهزیستی زدم توی فضای مجازی

پاسخ :

اوف؟! 😶
مشاور کودک و نوجوانم.
اقا این یه جا رو از ما نگیرید! فقط همین بلاگستانه که کسی از من مشاوره نمیخواد!😂😉
جویا
۰۶ آذر ۹۸ , ۱۱:۱۴

خیلی باحال بود 

چطور بعضی ها به خودشون اجازه میدن از مسائل خصوصی ادم بپرسن 

اون جمله اخر آ باباشا چی کار کنم خیلی باحال 

پاسخ :

زنده باشی.
والا... مخصوصا که خیلیهاشون اصلا رابطه نزدیکی باهام ندارن. یا بارها بهشون جواب دادم ولی بازم به یه شکل جدید می پرسن.

😉 باباها معمولا کمتر همکاری میکنن. 
نرگس بیانستان
۰۶ آذر ۹۸ , ۱۱:۰۸

به به خانم اصفهانی :)))

آقا خیلی خُب لهجه ها رو سِکِه کردی 😂😂😂

 

پاسخ :

مخلصیم 🙋‍♀️
😂😂😂اینها دقیقا با همین لهجه تو ذهنم ثبت شده 😉
پا ییز
۰۶ آذر ۹۸ , ۱۰:۱۲

مشاورها مگه کسیو پیش دکتر هم می فرستند? 

دکترها خودشونم جلسات مشاوره میذارن اونو چی میگین? دکترها یه قرص شروع می کنن میگن اینو فلان مدت بخور بعد بیا مشاوره 

یا دکتزهایی که میگن روان درمانگر هستن 

قرص قوی نمی نویسن و اصلش را میذارن رو مشاوره، ولی باز هم قرص را می نویسن

 

مشاور که ناامید کنه دیدم، اما دکتر نه 

روانشناس ولی نرفتم 

پاسخ :

ببین روند درست اینه که فرد اول بره پیش مشاور یا روانشناس و اون بررسی کنه ببینه مشکل در حدیه که نیاز به دارو داره یا با درمان روانشناختی قابل حله. اگه مشکل اون قدر شدید باشه که امکان روان درمانی نباشه اول باید دارودرمانی رو شروع کرد و همزمان روان درمانی. مثلا فرض کن یه نفر اونقدر افسرده س که حتی حوصله یه کلمه حرف زدن با مشاورش رو نداره. چه برسه به این که راهکارهاش رو انجام بده. این اول باید دارو مصرف کنه و حتما همزمان روان درمانی. اما اگه افسردگی هنوز قدمهای اولشه میشه بدون دارو کار کرد.
تا جایی که من میدونم کار دکترها (روانپزشکها) به اندازه کار روانشناسها عمیق نیست و عمده کار درمانیشون همون دارو هست. غالبا وقت مشاوره هاشون هم در حد یه ربع بیست دیقه س. من فقط یه روانپزشک رو میشناسم که ممکنه دارو هم نده و کامل روی رواندرمانی کار کنه که اونم از ایران رفت. هر کسی بره پیش روانپزشک حتما باید دارو مصرف کنه. در حالی که خیلی وقتها واقعا نیاز نیست.

نمیدونم منظورت از ناامید کردن چیه؟ یعنی بگه مشکلت حل شدنی نیس یا این که تو از برخورد و حرفها و کارهاش این حس بهت دست بده که نمی تونه بهت کمکی بکنه؟
حامد سپهر
۰۶ آذر ۹۸ , ۰۸:۴۸

خانوم دکتر تا حالا کسی" دکی" صداتون کرده؟:)))

اینم اضافه کنید به سوالها

پاسخ :

:)))
خیلی از دوستام "دکی" یا "دکی جون" صدام می کنند. چون من اوایل که دکتری قبول شده بودم خیلی حساس بودم کسی خارج از محیط کار و روابط کاری دکتر صدام نکنه. دوستامم الا و بلا میخواستن بگن دکتر. دیگه سر دکی به توافق رسیدیم که هم دکتر توش مستتره هم خودمونیه (من خودم کلا تا بشه اسامی رو مخفف می کنم!)
__PARNIAN __
۰۶ آذر ۹۸ , ۰۱:۱۳

کِی؟ D:

پاسخ :

🤦‍♀️😂
کدوم روومیخوای بدونی؟😁
سمیرا شیری
۰۶ آذر ۹۸ , ۰۰:۲۸

سلام 

آ  من اَنقَزه لهجدون رو دوس می‌دارم :) 

من عاشق اون بخش خوندن نسخه و آزمایش و تجویز دارو ام که تا هر کی میره دانشگاه اولین انتظاری که در اطرافیان به ویژه پدربزرگ مادربزگ‌ها به وجود میاد اینه که در همه‌ی زمینه‌ها به ویژه پزشکی و دارویی میخوان کل خاندان رو به خودکفایی برسونن :|

ما مورد داشتیم که مادربزرگ اومده پیشم و گفته سمیرا من به تجویز این دکترا اعتقادی ندارم از اولشم ازش خوشم نیومد. ببین مرتیکه چی برا آرتروزم نوشته، همه‌ی داروهاشو کوبوندم تو سرش و گفتم نوه‌ام یه عمره داره درس می‌خونه، اون می‌دونه چی برام خوبه :|

پاسخ :

سلام سمیرا جان.
عزیزم😍 خوبم حرف میزنیا.

من چون علوم انسانی ام، تو دوره لیسانس و ارشد توقعات پزشکی ازم نداشتن. از وقتی وارد دکتری شدم و به خصوص دو سال اخیر که دفاع کردم باید به سوالهای پزشکی جواب بدم وگرنه که خیلی بی سوادم!😶

ای جااااانم... فقط مامان بزرگت😂😂😂... دلم خواست محکم بغلشون کنم 🤩😍
لبخند ماه
۰۵ آذر ۹۸ , ۲۳:۵۰

😊😚

پاسخ :

😘😘😘
گندم بانو
۰۵ آذر ۹۸ , ۲۳:۳۳

وای منم دلم خواست جواب این سوالا رو بدونم!!! ^___^

پاسخ :

گندم خونت حلال شد 😤😂😂😂
کدوماش رو میخوای بدونی؟ خصوصی بگو که بهت بگم.
(الان تو ذهنم اومد من میگم کدومو بگم؟ تو میگی همممممشو بگو؛ به سبک اون تبلیغه😉)
لبخند ماه
۰۵ آذر ۹۸ , ۲۳:۰۶

منتظر جوابها میمونیم😎😊

پاسخ :

😁 هدف فقط طرح سوال بود 🤦‍♀️
هوپ ...
۰۵ آذر ۹۸ , ۲۲:۱۴

بازم میگم خوشحالم بانوچه ایده گرفت و تو هم از اون ایده گرفتی!

خراب لهجه ها شدم رفت! یقن! دانشگاوای :-)))

پاسخ :

دکتر تو الهام بخش بیانی! 😍
معلومه به لهجه ما حسادت میکنیا 😉
مخ سوخته
۰۵ آذر ۹۸ , ۲۲:۱۳

وعه ماشالاشون باشد چی چی سؤال میپرسن آ خسم نیمیشن

پاسخ :

بیبین کاراشونا🤯 اصه آدم دل مالِش میگیره بَسکی سوال میپرسن
پا ییز
۰۵ آذر ۹۸ , ۲۱:۳۷

ای ول دمتون گرم بابا

راستش همونقدر که به ارشد های روانشناسی و مشاوره راستش را بخواهید نمیتونم اطمینان کنم، پی اچ دی ها به نظرم لز روانپزشکها خیلی سر تر باید باشن هوم?

و یه سوال 

شما تو مناطق دیگه ی کشور اشخاص سراغ دارید که خصوصی بپرسم? 

پاسخ :

قربونت.
خب به نظر من کلی نمیشه گفت. هم ارشد روانشناسی/ مشاوره قوی داریم هم ضعیف. هم پی اچ دی قوی داریم هم ضعیف. و به نظرم نمیشه پی اچ دی روانشناسی رو با روانپزشک مقایسه کرد. دو تا فیلد کاری جدا دارن که البته یه جاهایی مسیرشون به همدیگه نزدیک میشه. ولی در حالت کلی به نظرم بدون تشخیص روان شناس نباید به روانپزشک مراجعه کرد.
نه متاسفانه. 
__PARNIAN __
۰۵ آذر ۹۸ , ۲۱:۲۲

جواباشون کو؟ D:

پاسخ :

پرنیاااان 😂
برای جوابها باید یه پست جداگانه بذارم😵
پا ییز
۰۵ آذر ۹۸ , ۲۱:۲۲

ا... اسم واقعیتونه? 

و اینکه فکر می کردم روانشناس/ مشاور هستید

روانپزشکید? یا پی اچ دی? 

پاسخ :

"امیریان" رو میگی؟ نه واقعی نیس. اون دو تا روانشناسی که گفتم فامیلشون عین فامیل واقعی منه‌.
مشاور کودک و نوجوان هستم و پی اچ دی دارم. ولی خیلی ها فکر میکنن هر دکتری پزشکه. یه سری سوالها رو به خاطر همین می پرسن.
برای گرفتن آدرس کانال تلگرامم، کامنت خصوصی همراه با آدرس وبلاگتون بذارید
Designed By Erfan Powered by Bayan