کودکانه هایم تمامی ندارد

There Is No End To My Childhood

لبت گر بی سخٖن باشد، نگاهت صد زبان دارد!

چند وقت پیش پیج ترامپ را سرچ کردم تا مبادا "پیج ترامپ ندیده" از دنیا بروم! frown جدیدترین پستش را خواندم که البته چیزی هم از آن در خاطرم نمانده است. بعد نگاهی سرسری به کامنتهای زیر پست انداختم و توجهم به کامنتی نسبتاً طولانی به زبان فارسی جلب شد! از آن کامنتهای "جان بر کفانه" با این مضمون که ما تمام قد در مقابل امریکا ایستاده ایم و برای دفاع از وطن و ناموسمان از جان هم می گذریم اما نمیگذاریم امریکا فلان کند و بهمان کند و خلاصه که ما خیلی خفنیم! حواستان باشد! cool

 

در پاسخ به این کامنت، حدود ۹۰ کامنت به زبان انگلیسی نوشته شده بود. مضمون اولین کامنتها این بود که یکی بیاید این کامنت را ترجمه کند ببینیم چه گفته است. بعد کم کم سر و کله مترجمها و زبان فارسی بلدها پیدا شد و گفتند که این بشر، تروریست است و دارد به امریکاییها اعلام جنگ می دهد و می خواهد امریکا را با خاک یکسان کند!!! devil 

 

کم کم یک نفر آن وسط پیدایش شد که معتقد بود این فرد نمی تواند ایرانی باشد. چون ایرانی ها خیلی مهربان و خوب و دوست داشتنی هستند و این حتما از فلان نژاد است! یکی دیگر نوشت حتی اگر در ایران هم زندگی کند لابد از فلان نژاد است. ایرانی ها که این طوری نیستند! heart

 

و خلاصه این بحث شیرین! ادامه پیدا کرد تا بالاخره یک نفر نوشت که اصلا در این کامنت اعلام جنگ و این مزخرفات وجود ندارد و این بنده خدا فقط اعلام کرده است که اگر امریکا حمله کند ما هم جلویش می ایستیم... این جا بود که پیج ترامپ را بستم و رفتم که به کار و زندگی ام برسم!wink

 

نتیجه های اخلاقی:

۱. زیر پست ترامپ، به زبان فارسی کامنت نگذارید تا برای کسانی که فارسی بلد نیستند، سوء تفاهم به وجود نیاورید و به کسانی که فارسیشان خوب نیست فرصت سوء ترجمه و برداشت اشتباه ندهید. یادتان باشد که زبان فارسی با همه شکوه و عظمت و قداستش، زبان بین المللی نیست که همه جا و برای همه قابل استفاده باشد؛ بلد نیستید انگلیسی بنویسید اصلا ننویسید. نمی میرید که! indecision (به قول شاعر سکوت کنید "که این سکوت منطقی تره").

 

۲. نیازی نیست دم و دقیقه شجاعت و رشادت و جان بر کفیتان را در چشم ترامپ و مردم کشورش فروکنید تا حساب کار دستشان بیاید. بدون این کارها هم از نظر آنها، شما به طور پیش فرض، تروریست هستید! devil(هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد.)

 

۳. با توریستها (و نه تروریستها!) مهربان باشیم! شاید یک وقتی، زیر یک پستی، مثلا در پیج رییس جمهور کشوری، کسی به ما تهمت یا حرف ناشایستی زد که خودمان به علت ضعف در زبان انگلیسی متوجهش نشدیم و حتی اگر متوجه شدیم و بلد بودیم جواب بدهیم جوابمان سندیت نداشت (چون دُمی بودیم که به نفع روباهمان شهادت می دادیمwink)! بالاخره یک نفر نباید خاطره خوبی از ما داشته باشد و بیاید از حیثیتمان دفاع کند؟!

 

۴. پیج ترامپ را نخوانید! بروید به کار و زندگیتان برسید!🙄

 

+ شاعر عنوان: مهدی سهیلی

  • ادامه مطلب
اتشی برنگ اسمان
۲۲ مرداد ۹۸ , ۲۳:۱۶

سلام خانم دکتر عزیز

وب رو ورق زدم و تقریبن هرچی عمومی بود تا شهریور نود و هفت خوندم

خیلی قلم روان و دل صادق و پاکی دارید

فقط ی سوْال

پیج هایی ک رمزی هستن، رمز تعلق میگیره ؟

پاسخ :

سلام عزیزم.
خیلی لطف داری.
اغلب پستهای رمزی رو فقط یه تعداد انگشت شمار از دوستای نزدیکم میخونن.^_^
مهدی
۲۱ مرداد ۹۸ , ۱۱:۴۸

انقدر خوب و شیرین نوشته بودی که دلم نمیخواد با بحث های اجتماعی سیاسی حالم رو خراب کنم. 

خلاصه که کلی لبخند به لب تا تهش خوندم و کیف کردم. اصلا هم کامنت ها رو نخوندم که نظرات کارشناسی دوستان رو بدونم ;-)

پاسخ :

نظر لطف شماست ^_^ خوشحالم خوشتون اومد.
اتفاقا کسی نظر کارشناسی نذاشته =)
محمدامین آقایی
۲۱ مرداد ۹۸ , ۱۱:۳۶

سلام وبلاگ زیبایی دارین خوشحال میشم بهم سر بزنید

پاسخ :

سلام. نوشته های قشنگی دارید. دنبالتون کردم.
M- u-m
۲۰ مرداد ۹۸ , ۲۱:۴۶

سلام. 

اولین باره اومدم اینجا. چه فضای زیبایی داره! :)

 

فقط تورو خدا به من بگید چجوری اصلا به ذهنتون خطور کرد که برید پیج ترامپ رو سرچ کنید؟؟!!! خوودااایااااا :)))

پاسخ :

سلام.
خوش اومدی. نگاهت زیباست عزیزم.

^_^ خب همیشه می شنیدم که ایرانیا حتی به پیجهای غیرفارسی هم رحم نمیکنند و میرن فحش و تهدید فارسی می نویسن و تو ذهنم بود یه بار خودم برم ببینم ولی چون زیاد برام مهم نبود یادم می رفت. بعد یه بار گوشی دستم بود و صدای اخبار رو شنیدم که داشت به یکی از شاهکارهای جدید ترامپ اشاره می کرد. گفتم فرصت خوبیه الان برم ببینم چه خبره! =)
شارمین امیریان
۲۰ مرداد ۹۸ , ۲۰:۳۱

پ جان ایمیلت رو چک کن عزیزم.

شارمین امیریان
۲۰ مرداد ۹۸ , ۰۰:۱۵

پ عزیز!

همه کامنتهات رو براش فرستادم. گفت یه سری حرف باهات داره که به صورت ویس می فرسته تا برات ایمیل کنم. ^_^

یک زن
۱۹ مرداد ۹۸ , ۱۹:۴۱

من از سیاسیون فقط جواد ظریف را دارم و بس😊

پاسخ :

بازم به شما. خواهر من فقط آنگلا مرکل رو فالو می کنه😂

من از سیاسیون فقط مسعود استاد رو موقتا فالو می کنم! ترامپ رو همینجوری یه بار سر زدم فالو نمی کنم.


+ چقدر وبت خوبه ^_^
خودت باش
۱۹ مرداد ۹۸ , ۱۸:۱۶

قبلنا فقط وب می خوندی الان پیج هم  می خونی!!!!!

پاسخ :

آخه ترامپ وب نداره 😂
شارمین امیریان
۱۸ مرداد ۹۸ , ۲۳:۰۶

 پاسخ کامنت دوم دوست عزیزی که در مورد کنکور مشورت خواست:

 

عزیزم من نمی تونم بهت بگم بیا از بین اون چند گزینه ای که خودت میگی پیش روته دقیقا بیا و این یا اون گزینه رو انتخاب کن. تصمیم نهایی رو خودت باید بگیری و من فقط سعی کردم نقاط مثبت و منفی هر انتخاب رو بهت بگم. الان هم بهت پیشنهاد می کنم بیا یکی یکی به هر کدوم از گزینه های پیش روت فکر کن. مزایا و معایب هر کدوم رو بنویس و ببین در شرایط تو کدومش مناسب تره. البته به نظر من به گزینه های دیگه جز دانشگاه رفتن هم فکر کن. یه مشاور خوب پیدا کن و با مامان و بابا برو پیشش تا به هر سه تاتون کمک کنه فراتر از کنکور و دانشگاه به زندگی پیش روت نگاه کنید. من مطمئنم اگه تو و خونواده ت با این دغدغه ها و نگرانیها کنار بیاید و به آرامش برسید موفقیتهای بیشتر و بزرگتری در انتظارته.

 

در ضمن اگه خواستی با اون دوستی که در جواب کامنت اولت در موردش نوشتم (که وارد یه رشته هنری شد) حرف بزنی (از طریق وبلاگ) ایمیلت رو بذار تا آدرس وبش رو برات بفرستم یا اگه به ایمیل دسترسی نداری موقتا یه وب بزن تا آدرس رو کامنت کنم.

 

بانوچـ ـه
۱۸ مرداد ۹۸ , ۱۱:۵۳

بعضی وقتا با طرفداریمون بیشتر ضربه میزنیم به اون چیزی که داریم ازش دفاع میکنیم

پاسخ :

متاسفانه همین طوره
هـی وا
۱۸ مرداد ۹۸ , ۰۲:۰۹

کلا پیج شخصیت ها که برید بیشتر از اینکه به مطلب طرف دقت بشه میان و جایی برای طنزپردازیه افراده

 

پاسخ :

درسته... از این شخصیتها بودم پیج عمومی نمی زدم!
فرزاد رفیعیان
۱۷ مرداد ۹۸ , ۲۲:۴۳

باید به ترامپ گفت

: حیف باشد که تو باشی و مرا غم ببرد

پاسخ :

😂
شماره ش هنوز دست سفارت سوئیسه. زنگ بزنید بهش بگید 😂
حمیده
۱۷ مرداد ۹۸ , ۲۰:۴۱

:)))))))

 

طفلی دختر خوب و پاکدامنیه، از شانس بدش بابای گور به گورش ترامپه :))))))

پاسخ :

الان بگم عاقبت گرگ زاده گرگ شود... یا بگم پدر ایوانیکا با بدان بنشست...
هوپ ...
۱۷ مرداد ۹۸ , ۲۰:۳۰

جونم بالا میاد تا کامنت بذارم. چقدر تغییر کرده بیان. :-/ 

دیروز خوندم پستت رو نتونستم نظر بذارم! یادم رفت چی میخواستم بگم

پاسخ :

یه کاری می کنن همین ما چار تا بلاگر هم ول کنیم بریما =/
شارمین امیریان
۱۷ مرداد ۹۸ , ۱۵:۱۴

در پاسخ به کامنتی که نخواسته بود عمومی بشه:

 

اول کلی تر بگم:

عزیزم تو همیشه یه دختر کاملا موفق و درسخون بودی و طبیعیه که خودت و اطرافیانت سطح توقع بالایی در مورد قبولی در دانشگاه داشته باشی. احتمالا همیشه تو مدرسه، معلمها و بچه ها به عنوان کسی که همون سال اول، تو بهترین دانشگاه ایران، پزشکی قبول میشه بهت نگاه میکردن و خودت هم همین انتظار رو داشتی. وقتی این انتظار برآورده نشده احتمالا واکنشهای نامناسبی از طرف بعضی اطرافیان دیدی و خودت هم حسابی غافلگیر شدی. طبیعیه تو چنین شرایطی خودت رو سرزنش کنی و اعتماد به نفست رو از دست بدی.

 

ولی خانوم گل... اینو در نظر بگیر که کنکور اصلا و ابدا یه آزمون استاندارد و عادلانه و حتی منطقی نیست. اگه تو چند سال کنکور دادی و تو رشته ای که میخواستی قبول نشدی نشونه ضعف تو نیست؛ این کنکور چیزی نیست که واقعا دانش و تواناییها رو بسنجه و باعث ورود قوی ترها به دانشگاه بشه. متاسفانه سرنوشت سازترین آزمونه ولی بررگترین اشتباهات در اون وجود داره. این تقصیر تو نیست. البته تو باید ببینی اشتباهات خودت کجاها بوده و اونها رو برطرف کنی. چیزی که من میگم برداشتم از کامنت توئه و شاید خودت بتونی به نکات بهتری در مورد خودت برسی.

 

به نظر من اولین اشتباهت، محدود کردن خودت به چند تا رشته انگشت شماره. این کار باعث شده خیلی از فرصتهای خوب دیگه رو از دست بدی. نمیدونم تا چه حد با رشته های مختلف آشنایی داری. اینو کلی میگم. غالبا کنکوریها رشته های مورد نظرشون رو بر اساس کلاس و پرستیژش انتخاب می کنند، مخصوصا شاگرد زرنگایی که توقع بقیه ازشون بالاست. در حالی که ممکنه وقتی وارد اون رشته شده ن ببینن واقعا چیزی که می خواستن نبوده یا ممکنه وارد رشته دیگه بشن و ببینن چقدر خوب خواسته شون رو تامین می کنه. به نطرم سعی کن با رشته های متنوع آشنا بشی. با دانشجوهای رشته های مختلف حرف بزن و ازشون اطلاعات بگیر. 

 

دوم این که اگه اضطراب داری (نه فقط در مورد کنکور... تو هر زمینه ای) حتما حتما حتما اولین کار تو برنامه ت رو بذار درمان این اضطراب. اضطراب و کمال گرایی گاهی واقعا فلج کننده ستو زندگی و باعث مبشه نتونی از توانمندیهات به خوبی استفاده کنی.

 

جواب سوالهات:

در مورد رشته روان شناسی ، درسته این رشته در حال اشباعه. ولی بعضی گرایشهاش (مثل روانشاسی صنعتی) هنوز جای کار داره. البته اینم بهت بگم. تو کشور ما، الان تقریبا همه رشته ها اشباعن! کشور پره از پزشک و مهندس و روانشناس و...  و برای سر کار رفتن تو هر رشته ای یا باید پول داشته باشی یا پارتی یا توانمندی علمی و اجرایی خیلی بالا. درسته الان کلی روان شناس داریم ولی این افرایش کمیت متاسفانه با افزایش کیفیت زیاد همراه نیست و قطعا روان شناسهای باکیفیت می تونن خودشون رو از بین بیسوادهایی که فقط یه مدرک گرفتن بالا بکشن و کم کم جای خودشونو پیدا کنن. ولی طول میکشه. متاسفانه تو کشور ما خیلی چیزها سر جای خودش نیست و هر تصمیمی بگیری سختی های خاص خودش رو داره.

 

من با دانشگاه آزاد زیاد موافق نیستم. ولی اگه بری و در طول تحصیلت فداتر از کلاسهاتون کتاب بخونی و کارگاه بری و خودت رو قوی کنی و برای قبولی ارشد دولتی برنامه ریزی کنی (البته بدون استرس) گزینه بدی نیست.

 

در مورد زبان من با نظر خودت موافقم. فقط این نکته رو در نظر داشته باش که با ادامه تحصیل در رشته زبان، اگه بخوای میتونی عضو هیات علمی دانشگاه بشی یا در مدارس تدریس کنی. شاید این تنها تفاوتش باشه. و البته اگه بخوای کلاس ازاد هم برگزار کنی وقتی مدرک دانشگاهی دانشگاه داشته باشی معتبرتری (هر چند مهمتر،کیفیته)

 

یه چیزی ام بهت بگم عزیزم. با این که می تونم بفهمم چقدر دانشگاه رفتن برات مهمه (چون خودم هم از این روحیات داشتم) ولی سعی کن به خودت بقبولونی که دانشگاه رفتن همه چیز نیست و تو ممکنه از طریق دیگه بتونی هم به موفقیتهای بیشتری برسی و هم از زندگیت لذت بیشتری ببری. یکی از خواننده های همین وبلاگ، تو دوره دبیرستان جزء بهترینها و زرنگترینها بود و همه مطمئن بودیم تو بهترین دانشگاه بهترین رشته رو میاره. بعد شرایط طوری پیش رفت که با وجود قبولی، تصمیم گرفت نره دانشگاه و وارد یه کار هنری شد و الان به شدت موفق و باکیفیته و از کار خوش لذت می بره. اونم یه زمانی همه آمالش در فلان دانشگاه و فلان رشته بود. ولی الان فکر نمی کنم یه در صد از شرایطش ناراضی باشه.

 

نمیخوام بگم بی خیال دانشگاه شو. ولی زندگیت رو در دانشگاه منحصر نکن. بشین یه لیست از علاقمتدیهای دیگه ت بنویس.این طوری خودت و امکاناتت و مسیرهای پیش روت رو بهتر می شناسی و مطمئن باش به آرامشت هم بیشتر کمک می کنه.

 

امیدوارم تونسته باشم بهت کمک کنم عزیزم. اگه بازم سوالی داری تا جایی که بتونم در خدمتم.😘

 

پاسخ :

دختر گل! هیچی تو زندگیت اندازه آرامشت مهم نیس
شارمین امیریان
۱۷ مرداد ۹۸ , ۱۳:۰۹

گل دختری که برام کامنت گذاشتی و در مورد کنکور راهنمایی خواستی و گفتی که کامنتت رو تایید نکنم:

عزیزم یا آدرس وبت رو بذار تا تو وب خودت برات کامنت بذارم و جواب بدم یا این که بگو جواب رو به صورت کامنت زیر همین پست برات بذارم. هر جور که راحت تری. ^_^

حمیده
۱۷ مرداد ۹۸ , ۰۹:۱۴

به جایش پیج ِ ایوانکا دختر ترامپ را بنگرید و به این پری روی زیبا، جلوه گر ِ قدرت خدا، داف ِ داف ها، فتبارک الله احسن الخالقین بگویید. :)))))))

پاسخ :

😂
یاد اون زمانی افتادم که ترامپ شماره ش رو داده بود سفارت سوئیس که ایران بهش زنگ بزنه بعد جوکسازهای همیشه در صحنه می گفتن اگه به جا شماره خودش شماره دخترشو داده بود تا الان ۸۰ میلیون ایرانی زنگ زده بودن!
البته بماند که از نظر ما دخترا هر دختری خوشگل تر از خودمونه از سه حال خارج نیست؛ یا با آرایش قشنگ تر شده یا با جراحی زیبایی یا با فتوشاپ، وگرنه که خودمون خوشگل تریم😂😂😂
گندم بانو
۱۷ مرداد ۹۸ , ۰۸:۵۸

وای شارمین! خیلی خوب بود! :)))))))))))))))))

پاسخ :

عزیزم. مرسی😍😘
واران ..
۱۶ مرداد ۹۸ , ۲۳:۵۸

سلام 

اومدم پست دیدارتون رو با هوپ جان بخونم و  آنقدر گشتم و گشتم که  به پست ترامپ رسیدم :)))

من هیچوقت مورد ۴ رو انجام نخواهم داد !

میدونین چرا ؟!

چون اونقدر برام مهم نیستند نه ایشون نه هیچ کدوم از سیاستمداران جهان  :))

 

 

 

+

یه سوال البته ببخشید ها که مربوط به این پست تون نیست.

پست  دیدارتون با هوپ برداشته شده ؟!:)

اگر دوست داشتین میتونین  این قسمت سوالم  رو سانسور کنید . 

 

 

 

پاسخ :

سلام واران جان..

منم کاملا باهات موافقم... فقط میخواستم "پیج ترامپ ندیده از دنیا نرم" 😂

+ نه عزیزم. پست قبل از همین پسته. این لینکشه:
http://behappy.blog.ir/post/553


مخ سوخته
۱۶ مرداد ۹۸ , ۲۰:۰۶

خیلی ممنون

دیدم "بدیدم و استرس دار تر شدم"

البته من ارشدش را میخواستم کارشناسی یه رشته دیگه بوده ام ارشد به خاطر علاقه تغییر دادم

دو سه مورد تجربه کار با بچه ها داشته ام اما اغلب نا موفق بوده به نظر خودم! شایدم اونا خیلی شرور! بودند.

با نوجوان راحت تر بوده ام

 

 

پاسخ :

خواهش می کنم.
خب استرستون دقیقا از چیه؟ مگه نمیگید از سر علاقه این رشته رو انتخاب کردید؟ از چه چیز این رشته خبر نداشتید که الان متوجهش شدید و استرس گرفتید؟ دیگه اسم کودک که تو عنوان رشته بود و شما می دونستید کار با بچه هاست.

کار فردی و تو فضای کلینیک با بچه ها خیلی خیلی راحت تر از کار با یه گروه بچه تو کلاسه (از نظر مدیریت و کنترل شیطنتهاشون). فقط بچه هایی که بعصی از اختلالها (مث بیش فعالی) رو  دارن خیلی از آدم انرژی میگیرن و غالبا کار باهاشون سخته.

تازه شما الان با یه تجربه محدود و از نظر خودتون ناموفق دارید به این رشته نگاه می کنید که استرس می گیرید. به این فکر کنید که قبل از این که بخواید کار درمانی با بچه ها رو شروع کنید کلی واحد درسی در این زمینه پاس کردید و از نظر تئوری قوی شدید. کارورزی هم میرید. سوالهاتون رو هم از استادها می پرسید. کلی کارگاههای خوب هم هست که می تونید شرکت کنید؛ کتابهای کاربردی عالی تو این زمینه هست که بخونید. و بعد هم در حین کار کلی تجربه به دست میارید. تازه شما به عنوان روانشناس کودکان استثنایی مجبور نیستید تو همه حیطه های مربوط به رشته تون کار کنید. الان تو شهر ما یکی از بهترین مشاورهای کودک که دکتری همین رشته مورد نظر شما رو داره، کارش رو محدود کرده به اختلالات یادگیری و یه سری از مشکلات رفتاری (نه همه مشکلات). خود منم یه سری حیطه ها رو کلا از کارم حذف کردم و تو کلینیک می دونن بچه هایی که با فلان اختلال یا مشکل ارجاع داده میشن رو نباید برای من بذارن. اینها کم کم در حین کار دستتون میاد که تو چه حیطه ای بیشتر تمایل به کار دارید.حتیمی تونید کارتون رو محدود به نوجوونها بکنید.
فقط اگه ان شالله قبول شدید به کلاسها و کتابهایی که پاس می کنید اکتفا نکنید. تا می تونید کتابهای خوب دیگه رو هم بخونید و کارگاه برید.


اینم لیست دروس ارشد:
مخ سوخته
۱۶ مرداد ۹۸ , ۱۹:۰۶

سلام

با چهارمی بیشتر از بقیه موافقم

و در کل با نخواندن پیج ها موفقم

یه کمکی میخواستم استاد : اون سؤالی بود که یه بار برای کودکان استثنایی پرسیدم! برای انتخاب رشته خودم بود جزء انتخاب هام گذاشتم الآن استرس گرفتم که نکنه قبول شم و دوست نداشته باشم

پاسخ :

سلام.
اصل همون چهارمیه!

خب اگه روان شناسی و کار با بچه ها رو دوست دارید مطمئن باشید از این رشته لذت می برید. براتون یه لینک میذارم عنوان کل درسهایی که تو دوره کارشناسی این رشته هست رو نوشته. ببینید شاید خوشتون اومد و استرستون تموم شد.

__PARNIAN __
۱۶ مرداد ۹۸ , ۱۷:۴۴

خیلی پست خوبی بودد 😂😂😂

پاسخ :

مرسی پرنیان جان =)
برای گرفتن آدرس کانال تلگرامم، کامنت خصوصی همراه با آدرس وبلاگتون بذارید
Designed By Erfan Powered by Bayan