کودکانه هایم تمامی ندارد

There Is No End To My Childhood

حرف خاصی نیست

۱. من که یادم نمی‌آید ولی خواهر جان می‌گوید یک زمانی که دانشجو بوده‌ام، دختر عمه بهم گفته است تو هم تا بیکاری درس بخوان و من جواب داده‌ام: اون وقتی رو که شماها به بازارگردی و دورهمی و غیبت کردن می‌گذرونید من درس می‌خونم!😌🤭 از خودم راضی‌ام!👏🏾


۲. احساس می‌کنم حالم خیلی بهتر است. حتی با این که هنوز سر مزار گریه می‌کنم، باز هم به نظرم بهتر شده‌ام. نمی‌دانم تسلیم است یا افزایش ظرفیت یا غرق شدن در کار. ولی بیش‌تر از همه فکر می‌کنم نتیجه باز شدن بعضی از گره‌ها در جلسات روان‌درمانی‌ام باشد.


۳. حرفم را پس می‌گیرم! آدم‌ها بعد از ۱۴ سال، اگرچه ظاهرشان بالغ‌تر شده است، اما می‌توانند درست به اندازه ۱۴ سال گذشته روی اعصاب باشند!😐


۴. یکی از دیدارهای وبلاگی‌ام، به مرحله دوم رسید! محمدحسین را برای جلسه‌ای که مربوط به رشته‌اش است دعوت کردم کلینیکم. نظرم عوض شد! اصلاً هم خجالتی نیست. ولی با محمدحسینی که این‌جا دم و دقیقه می‌فرستمش توی اتاقش تا به کارهای زشتش فکر کند خیلی فرق دارد!🤭بعد از جلسه، یکی از شرکت‌کننده‌ها در مورد او گفت که چه‌قدر پسر تیز و نکته‌سنج و دقیقی است.


۵. من همیشه معتقد بودم (و البته هستم) که "سکوت کردن برای این که خودش بفهمد" خیلی کار زشت و چیپ و بی‌فرهنگانه‌ای است! مثلاً می‌روی خواستگاری و دختر را نمی‌پسندی اما زنگ نمی‌زنی که خبر بدهی. یا برای استخدام، مصاحبه می‌گیری و به کسانی که رد شده‌اند چیزی نمی‌گویی. هنوز هم معتقدم بی‌فرهنگی است ولی این را هم اضافه می‌کنم که گاهی فرهنگ نه شنیدن هم نداریم! به محترمانه‌ترین شکل ممکن برای داوطلب منشی‌گری توضیح داده‌ام که به فلان دلیل، نمی‌توانیم خدمتتان باشیم و ان‌شالله به زودی کار بهتری پیدا کنید و برایش آرزوی موفقیت کرده‌ام. بعد او طلبکار شده است! 😐

  • ادامه مطلب
خودت باش
۲۲ بهمن ۰۰ , ۲۲:۱۳

۱.فاطمه گفت؟

حتی اگه کسی از سر بیکاری درس بخونه، بازم به بقیه ربطی نداره!

۲.خدا رو شکر

۳. من میشناسمش؟

۵. خخخ

پاسخ :

۱. بزرگ‌ترین دختر عمه‌م. 
والا
۲. بوس😘
۳. بله :/
عابر
۲۲ بهمن ۰۰ , ۱۵:۱۸

سلام. اگه سنتی برن خواستگاری و نپسندن زنگ بزنن چی باید بگن که برخورنده هم نباشه چون یه دوستی داشتیم نپسندیده بودن زنگ زدن گفتن ممنون از پذیرایتون ولی پسر ما الان شرایطش رو نداره اما خانواده دختر میگفتن پس چرا اومدید . کار به جایی رسید که مادر پسر مجبور شد بگه من خواستم ادب رو رعایت کنم ولی نپسندیدیم . حالا من فکر میکنم ممکن اگر زنگ هم بزنن به اون طرف بربخوره، ولی پیشنهاد شما رو هم دوست دارم بشنوم. 

پاسخ :

سلام.
به نظر منم این که گفتن پسر ما شرایطش رو نداره قشنگ نبوده. چون آدم قبل خواستگاری رفتن باید شرایطش رو بسنجه نه بعدش (البته من اینم دیده‌م که دختر بعد از خواستگاری بگه الان قصد ازدواج ندارم که اینم جالب نیست چون کسی که قصد ازدواج نداره خواستگار راه نمی‌ده)

مامان من زنگ می‌زد برای اون دختر آرزوی خوشبختی می‌کرد و می‌گفت ان‌شالله یه داماد خیلی بهتر از پسر من نصیبتون بشه.

یکی از آشناهامون هم گفته بود دخترتون سطح تحصیلاتش بالاتر از پسر ماست و طرز فکرشون شبیه نیست و آرزوی خوشبختی کرده بود.

بعضی‌ها هم شنیدم زنگ می‌زنن یه موردی رو محترمانه مطرح می‌کنن. مثلا از دختر کلی تعریف می‌کنن و می‌گن خیلی پسنیدیدیم ولی پسرمون هر چی فکر کرد، به این نتیجه رسید که نمی‌تونه با خانم شاغل زندگی کنه.

به نظرم این که خونواده پسر محترمانه بگن و  به خونواده دختر بربخوره مشکل از خونواده دختره. چه‌طور خودشون به خیلی‌ها نه می‌گن ولی هر پسری باید اونها رو بپسنده؟!

De Sire
۲۲ بهمن ۰۰ , ۱۰:۳۳

سلام 

۱. ولی برخلاف شما واقعا خیلی ها از بیکاری درس میخونن 

۲. خدا رو شکر 

۵. چقدر این قضیه توی خواستگاری رو مخه

 

پاسخ :

سلام عزیزم.
۱. بله بین دانشجوهام زیاد دیدم. ولی به نظرم حتی اگه از سر بیکاری درس می‌خوندم گفتن نداشت؛ اونم از طرف کسی که خودش تقریبا هیچ کار مهمی نمی‌کنه. :)
۲. فدات
۳. خیلی زشته واقعا. تو خواستگاری‌های داداشم، من هیچ وقت نذاشتم مامانم سکوت پیشه کنه!
الهه
۲۲ بهمن ۰۰ , ۰۷:۱۳

سلام

وقت تون بخیر

یه سوالی ازتون داشتم. 

مشاوره برای کودک از چه سنی شروع می شود؟ آیا می توان برای بچه های زیر دوسال هم مشاوره گرفت؟

پاسخ :

سلام. وقت به خیر.
والا من برای نوزاد هم مشاوره داده‌م تا حالا.
سن اصلا مهم نیست. هر وقت والدین حس کردن چیزی در ارتباط با بچه هست که نیاز به کمک دارن می‌تونن برن پیش مشاور. منتها در مورد بچه زیر سه سال، معمولا حضور خود بچه نیازی نیست و روان‌شناس فقط با والدین صحبت می‌کنه.
هوپ ...
۲۲ بهمن ۰۰ , ۰۰:۵۶

قرار بود دومی من باشم ولی :-(

پاسخ :

خب دیدارهای من و محمدحسین هیچ کدوم به قصد دیدار نبوده‌ها! هر دو تاش اهداف صد در صد علمی داشت. 

الان روز آف تو من کلاس دانشگاه رو دارم از این هفته 😭
یاسی ترین
۲۲ بهمن ۰۰ , ۰۰:۱۷

ما هم ازت راضی هستیم 😌

خدا ازت راضی باشه 😌

 

فرهنگ نه شنیدن هم خدایی خیلی مسئله مهمیه. همین که پذیرش ندارن باعث میشه آدما هم هی نخوان رفتار منطقی نشون بدن. البته دلیل نمیشه ها ولی خوب شاید اینم تشدیدش کنه

پاسخ :

🤭

بله به همین فکر می‌کردم. این که خب اون سکوته اون قدرها هم بی‌فرهنگانه نیست تو چنین شرایطی!
به هر حال که من همچنان "نه" خودم رو محترمانه اعلام می‌کنم حتی اگه فحش بخورم!
محمد حسین
۲۱ بهمن ۰۰ , ۲۳:۱۶

سلااام

1. یه بار یکی از مدیران مملکت (همون آشنای خوب دلسوزی که میگفت چرا موهاتو زدی) به من شبیه این جمله را گفت که بعضیام کار پیدا نمیکنن هی ادامه تحصیل میدن :))

3. هر بار که این 14 را میگید من یاد داستان خودم و مخاطبم میافتم که یعنی ممکنه 2 سال تبدیل بشه به خیلی بیشتر، چون توی این داستان اصلا تقاضایی هم نبود.

4. سایتشنم باز رفت بالا :)) گفته بودم که من مشکلی با مردم ندارم، فقط بلد نیستم، ولی تو بعضی کارا چون مهارت پیدا کرده م اصلا خجالت نمیکشم. اما توی همونا که مهارت پیدا کرده م هم گاهی زیاد حساس میشم. مثلا بعد فکر میکردم به دو نفر که سؤال کردن باید میگفتم مشکلشون را باید به یه مشاور شغلی یا تحصیلی بگن و همه چیز ممکنه، برای درس شاید بشه ولی برای رشته نمیشه از روی زمان و سختی قضاوت کرد. یه چیزم بعد یادم اومد، من یه بار سبک کنندانه! گفتم دکتر امیریان منظورم شما نبودیدا اون بود که فامیل شما نیست و رییس چیزه، و اشتباه هم گفتم، بعد یادم اومد که اون هم روانشناسی خونده، هم مشاوره، معلم هم بوده. درست هم نمیدونم الآن چه درمانی میکنه.  زیاد دانشگاهمون را بدش را گفتم اونقدرا هم بد نیستن.

پاسخ :

سلام.
۱. عجججب... هیچ جوره براشون قابل درک نیست که کسی ممکنه درس خوندن رو دوست داشته باشه و طبق برنامه ادامه تحصیل بده نه از سر ناچاری.

۳. اگه قراره تقاضایی باشه نذارید به ۱۴ سال برسه! بلاتکلیفی اصلا خوب نیست.

۴. بله :))
ولی از من خجالت می‌کشیدید😁
نمی‌دونم کدوم دو نفر رو می‌گید. اون ۹۰ دیقه‌ای که من حضور داشتم این حس رو نکردم.
من متوجه شدم منظورتون ایشونه و فکر کنم بقیه هم متوجه شدن. چون اگه منظورتون من بود که اونجا حضور داشتم حتما شکل گفتنتون فرق می‌کرد. 
و تازه به نظرم سبک‌کنندانه هم نبود. اتفاقا برداشت من این بود که منظورتون اینه که وقتی ایشون با این رشته دارن فلان کار رو می‌کنن یعنی هیچ مشکلی نداره!
منم نظرم رو دانشگاهمون زیاد مثبت نیست متاسفانه.

در کل بازم ممنون که زحمت کشیدید.
برای گرفتن آدرس کانال تلگرامم، کامنت خصوصی همراه با آدرس وبلاگتون بذارید
Designed By Erfan Powered by Bayan