کودکانه هایم تمامی ندارد

There Is No End To My Childhood

عججججب!

چند سال پیش دانشجویی داشتم که با دیگران رفتار محترمانه و دوستانه‌ای داشت و به نسبت سنش، بالغانه رفتار می‌کرد. از نظر درسی هم خوب بود. کلا در طول تحصیلش، دو سه تا درس با من داشت که در همه‌اش، متوسط رو به بالا بود. ولی از استادهای دیگر شنیده بودم که درس‌خوان نیست.


ترم قبل، در روزهای امتحانات، عکسی از یک برگه‌ی امتحانی برایم فرستاد و نوشت: "استاد ببخشید میشه سریع جوابای اینو به من بگید؟" 😳 سین کردم و جواب ندادم. در دلم گفتم از این آدم بعید است. نمی دانستم دوباره دانشجو شده است؛ ولی به هر حال واکنشی نشان ندادم و مساله تمام شد.


امروز، باز دیدم پیام داده و احوالپرسی کرده و نوشته یه زحمتی می‌تونید بکشید؟ جواب ندادم. نوشت: "استاد اگر من تو یه امتحان گیر کنم میتونید شما کمکم کنید هزینشم هر چه قدر باشه بهتون میدم."😳😳😳 این عین پیامش است، بدون هیچ تغییری.


سین کردم و جواب ندادم. یکی دو تا پیام دیگر هم داد که من باز نکزدن و او شروع کرد به زنگ زدن! باز واکنشی نشان ندادم. ولی کمی بعد، برایش نوشتم: "سلام. فکر نمی‌کنید آدم نباید از استادش انتظار تقلب داشته باشه؟!" 


نوشت: "من انتظار تقلب نداشتم ازشما فقط خواستم کمکم کنید از راه درس دادن همین ،شما یه زمان تودانشگاه استاد من بودید ولی الان من که باشما درس ندارم درضمن دانشگاه من اصفهان نیست. ومن بهتون گفتم که هزینه ش هر چقدر بشه پرداخت میکنم."


اولین پیامش را که این‌جا آوردم، برای خودش کپی_پیست کردم و زیرش نوشتم: "برداشت من از این جمله تقلب هست. و اصلا بحث هزینه نیست. قطعا من نیازی به چنین هزینه‌ای ندارم."


نوشت: "هر جوری که دوست دارید ومایلید فکر کنید من بهتون اعتماد کردم همچین حرفی رو زدم وگرنه همچین آدمی نیستم بخوام به هرکسی رو بزنم. به فرض مثال میگم اگر هم کمک می‌کردید جای دوری نمیرفت."


و من، منی که در تمام طول عمرم، به تعداد انگشتان یک دست هم کسی را بلاک نکرده‌ام، او را بلاک کردم! 


گذشته از گستاخی عجیبش، دلم می‌خواهد بدانم چرا فکر کرده است می‌تواند از استادی تقلب بگیرد که همیشه سر کلاسشان می‌گفته است تقلبی که شما دانشجوها می‌کنید، فرق چندانی با تقلب در انتخابات و تقلب در مسائل مالی (اختلاس) و این طور جرم‌های بزرگ ندارد. چون شما و آن‌ها، همگی دارید در حد وسعتان تقلب می‌کنید و تخم‌مرغ‌دزد، شتردزد می‌شود و از این‌جور سخنرانی‌ها! 



+ گندم جان! امیدوارم در ادامه‌ی کامنت‌های قبلی که من از هر چه انتقاد کردم آمدی نوشتی: "منم همین کارو می‌کردم"، نیایی بنویسی من هم تقلب می‌کردم! 🤦‍♀️😁


  • ادامه مطلب
دُردانه ‌‌
۰۵ خرداد ۰۰ , ۱۲:۰۷

من یه آه بکشم و برم...

 

فکر کن طرف عذاب وجدان هم نداره از کارش! :

پاسخ :

دیگه عذاب وجدان قدیمی شده گویا! 😕🙄
گندم بانو
۳۱ ارديبهشت ۰۰ , ۱۲:۵۰

پیرو کامنت دکتر ربولی که کلاس سوم سمع یادش نمیومده، من کلاس چهارم مقدس یادم نمیومد.:)))

روی جلد پاک کنم نوشتم معنی مقدس چی میشه؟ دادم پشت سریم.

نوشت میشه پاک، تو هم فلان کلمه رو بگو:))))

تو نمازخونه امتحان داشتیم، خیلیم جلو بودیم. همیشه احساس میکنم معلممون منو دیده:))))

.

بعد دیگه تقلب نکردم تا دانشگاه،سال سوم. یه دونه سوال گرفتم و مردم از استرس. همین دو بار بود.:))) 

 

ولی آبجی کوچیکه خدایگان تقلبه:))

پاسخ :

عزیزم😁😍

بدیش هم اینه که معمولا تقلب رو زدنگی می‌دونن و فکر می‌کنن ماها بی‌عرضه‌ایم!
Bahar 1999
۳۰ ارديبهشت ۰۰ , ۲۱:۲۶

راستش واقعا تقلب کار درستی نیست

و اینکه  اصلا تعجب کردم واقعا  خیلی گستاخانه است که به  استاد درخواست تقلب کنی وهمچنین بگی هزینه اشو پرداخت میکنم

این روزایی که مجازی میگذرونیم مطمعنن بدون تقلب نمیگذره😂ولی خب واقعا ایشون کارشون درست نبوده ،تقلب میخواست انجام بده خودش انجام میداد دیگه چرا بیاد به استاد بگه 😂😂😂😂

پاسخ :

اون بخش پرداخت هزینه و حتی تاکید روی این قضیه، بدتر از درخواست تقلب بود حتی!

من همه تلاشم رو میکنم که شرایط تقلب حتی تو آزمون مجازی به حداقل ممکن برسه! 😅
یاسی ترین
۳۰ ارديبهشت ۰۰ , ۱۹:۳۵

آره 😂😂😂😂😂

پاسخ :

😂😂😂
نگار
۳۰ ارديبهشت ۰۰ , ۱۹:۱۴

چقدر اینجا همه آدمهای خوبِ کم تقلبی هستن، من برم تو وبلاگ خودم، به کارای بدم فکر کنم😭

 

پاسخ :

اون لنگه دمپایی من کووووو؟! 
لیلی
۳۰ ارديبهشت ۰۰ , ۱۹:۰۵

من تو دوران دوازده سال تحصیلم دوبار تقلب کردم و وقتی وارد دانشگاه شدم و مهارت و اعتماد به نفس همکلاسی هام توی تقلب رو دیدم فهمیدم دنیام خیلی فرق می کرده و وقتی تفاوت نمره هد و معدل رو دیدم 

پاسخ :

انگار کامنتت کامل نرسیده عزیزم.

من همیشه معتقد بودم نمره‌ی کمی که خودم به دست بیارم شرف داره به نمره‌ی کاملی که با تقلب به دست بیاد. 
گندم بانو
۳۰ ارديبهشت ۰۰ , ۱۷:۲۷

ولی اینکه چرا پیشنهاد هزینه داده، این دیده تو خودت مشتریای مطبتو میپرونی، گفته جیبت خالیه با پیشنهادش وسوسه میشی 😂😂😂😂

به قول اون خانمه تو پست خودم، بهت گفته شیرینیتم محفوظه 🤦🏻‍♀️😂😂

پاسخ :

😂🤦‍♀️
من کی مشتریامو پروندم؟! اهان به خاطر اون پست می‌گی که گفتم می‌شه هی کشوندشون کلینیک ولی من این کار رو نمی‌کنم؟! 🤦‍♀️😅


یعنی واقعا اینا ما رو چی می‌بینن که از این پیشنهادها می‌دن؟! 🤔😫
گندم بانو
۳۰ ارديبهشت ۰۰ , ۱۷:۲۴

من اصن حرفی از انحراف زدم؟!

ضرب‌المثلو کامل نگفته بودی، تذکر دادم.

حالا اینکه دو خودت چی برداشت کردی، به من چه 😜😜😜😂😂😂😂😂

پاسخ :

من برم تو اتاقم به انحرافات ذهنی خودم فکر کنم! 😂
سما نویس
۳۰ ارديبهشت ۰۰ , ۱۶:۴۲

والا.من خودم یک درصد عرضه‌ی تقلب ندارم.الانم که مجازی شده خدا میدونه رو هم رفته 3 نمره تو تمام درسام تقلب نکردم.انقدر که بلد نیستم..ولی خب دوستان ماشالله این ایام مجازی خیلی مستفیض شدن...ولی ایشون دیگه نوبر بودن.واقعاً که رو رو برم:))))

پاسخ :

من اصلا اعتقادی به تقلب ندارم. به نظرم آدم خودش رو گول می‌زنه با تقلب. 
تو همین دوران مجازی هم اگه استاد واقعا بخواد خیلی راه‌ها برای جلوگیری از تقلب یا حداقل کم کردنش انجام داد.

آره واقعا از گونه‌های خاص بودن ایشون :)))
نیــ روانا
۳۰ ارديبهشت ۰۰ , ۱۴:۳۵

سلام

1. اون تخم مرغ دزد نبود قبلا؟ فکر کنم مرحله تخم دزدی حتی بعد از شتردزدی هم قفل باشه ها :))))

2. بچه پررووووو!!!! دقیقا از پیامش معلومه منظورش تقلب بوده دانشجوهای ما هم برای تکالیف کلاسی همین ترفند رو دارن و میان میپرسن من ی مفهومی رو متوجه نمیشم یا میشه این رو برای من توضیح بدین و .... (چیزایی که مربوط به درس تو نیست) من اوایل گول میخوردم الان میگم روی پای خودت بایست جانم و البته که نود درصد مواقع اصلا جواب نمیدم

+ یاد اون دانشجوم افتادم که نمره نمی خواست :))

پاسخ :

سلام عزیزم.

۱. من که به خاطر جنبه بالای انتقادپذیریم😎 اصلاحش کردم. ولی واقعا وقتی می‌گیم تخم‌مرغ‌دزد باید در ادامه هم بگیم شترمرغ‌دزد! (فکر کنم وسوسواس قرینه دارم! 😅)

۲. نمی‌دونم یعنی فکر کرده بود حالا می‌رم به دانشگاهشون گزارش می‌دم که سعی کرد وانمود کنه منظورش تقلب نبوده؟! من اصلا نمی‌دونم کی و کجا قبول شده. 
آره منم این مورد رو داشتم بهشون می‌گم از استاد درستون بخواید بیش‌تر توضیح بدن و گاهی‌ام جواب نمی‌دم. 
ولی در کل ما که دانشجو بودیم چی بودیم، بعضی از دانشجوهای الان چی‌ان! آدم می‌مونه! 😕
+پرروها زیادن 😉
یاسی ترین
۳۰ ارديبهشت ۰۰ , ۱۳:۰۱

هرکسی بالاخره یه دونه تقلب رو کرده دیگه 😁 (مشخصه دارم یه جوری میگم که‌ دعوام نکنی؟) ولی ایشون خداوندگار رو بوده :/ من حرفی برای گفتن ندارم 😂

پاسخ :

خب قبول دارم اینو 😅🙈

اره تازه مث اون دختر کفش قرمزه، به من حرف پس می‌ده و بلبل زبونی هم می‌کنه 😂😂😂
ربولی حسن کور
۳۰ ارديبهشت ۰۰ , ۱۲:۴۷

سلام

شاید باورتون نشه اما کلاس سوم دبستان موقع امتحان قرآن هرکاری کردم معنی کلمه سمع یادم نیومد و از روی دست بغل دستی نگاه کردم و هنوز به خاطرش عذاب وجدان دارم! (جناب بغل دستی الان متخصص هستند و توی فیروزآبادی مطب دارند)

پاسخ :

سلام.
اخی... از این که این قضیه رو با جزئیات یادتونه، دقیقا مشخصه عذاب وجدان دارید. 
سین دال
۳۰ ارديبهشت ۰۰ , ۱۲:۲۸

فکر کنم همه در طول زندگی‌امون چند باری تقلب کردیم ولی نه دیگه با این ابعاد :/

نه با درخواست از استاد!!!

نه با پرداخت هزینه!!!

آقا بشین بخون دیگه چقد سخته مگه :/

پاسخ :

والا... همینُ بگو 🤦‍♀️

من یه زمانی یه استاد داشتم می‌گفت تقلب کنید ولی نذارید من بفهمم و کسی که نتونه تقلب کنه بی‌عرضه‌س و  از این چرندیات. خب آدم از هم‌چین استادی انتظار تقلب داشته باشه باز یه کم قابل قبوله. نه من که همیشه سعی می‌کردم به راه راست هدایتشون کنم تا تقلب نکنن😕
نرگس بیانستان
۳۰ ارديبهشت ۰۰ , ۱۱:۲۴

والا منم تقلب میکردم ولی دیگه اینکه ادم از استادش بخواد تقلب کنن دیگه نوبره :))) بعضی ها عجب رویی دارن :))

پاسخ :

به قول دوستم انگار با من خیلی احساس راحتی می‌کرده. 😕 و حالبه که فکر می‌کرده پبشنهاد هزینه بده من ترغیب می‌شم! انگار من محتاجم! 😐😐😐
مهرو
۳۰ ارديبهشت ۰۰ , ۱۰:۳۱

چقدر عجیب

پاسخ :

بله 🙄
مهربانو
۳۰ ارديبهشت ۰۰ , ۰۹:۲۴

شارمین جان دیگه با چیزایی که تو عمرم دیدم، فکر کنم از هیییچی تعجب نکنم ... خدایی تو این چیزایی که داره اتفاق می افته رو باور می کردی؟؟ 

یه پدر و مادر سه نفر (تا اینجا) رو کشته باشند و سلاخی کرده باشندکه دوتاش بچه ی خودشون باشه اصلا هم عذاب وجدان نداشته باشند؟؟

پاسخ :

انقدر بابت اون قضیه ذهنم درگیر شد و به هم ریخته‌م، مامان و بابا گفتن دیگه اصلا اخبارش رو پیگیری نکن. واقعا دیگه نمی‌خوام بهش فکر کنم. هیچ واژه‌ای براش ندارم. 😭😭😭
گندم بانو
۳۰ ارديبهشت ۰۰ , ۰۷:۲۹
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

******** ******* ***** ***** *********

*** ****** ***** ****

***** *** ******* ***** ******* ***** 

پاسخ :

گندم 😅
ذهن‌ها را باید شست! 😂
گندم بانو
۳۰ ارديبهشت ۰۰ , ۰۷:۲۸

واااای جا خوردم یهو نوشتی گندم جان فلان:)))))

 

نه، اما یه خاطره مشابه دارم، نه درمورد تقلب. درمورد توجیه‌های احمقانه! که به زودی پستش میکنم:))

پاسخ :

😂
یهو یادم افتاد اون روز تو گفتی شارمین هر چی رو تو انتقاد می‌کنی من انجام دادم و من جواب دادم که برم یه پست انتقادی دیگه بذارم ببینم انجام دادی یا نه 😂


منتظر پستت هستم. 😍
محمد حسین
۳۰ ارديبهشت ۰۰ , ۰۰:۳۲

سلااام

خب بعضی ها تقلب را تقلب نمیدونن

البته من خودم از مخالفانشم همیشه هم ثابتش کردم، به جز چند تا از امتحانات کلاسی راهنمایی، و چند تا امتحان دبیرستان، یعنی بازم هست و حالا یادم نیست؟!! :))

این عجیبه که  چرا به یه استاد گفته

و چرا پیشنهاد پول داده

و با این که میدونسته مخالفید

پاسخ :

سلام.
ولی تقلب تقلبه حتی اگه کسی تقلب ندونه!


و چند تا امتحانات لیسانس و چند تا هم ارشد 😂



بله عجیب بودنش به همینه. یه جورایی توهین‌آمیزه.
خودت باش
۲۹ ارديبهشت ۰۰ , ۲۳:۰۶

رو نبوده که سنگ پا بوده!!!!

پاسخ :

والا 
برای گرفتن آدرس کانال تلگرامم، کامنت خصوصی همراه با آدرس وبلاگتون بذارید
Designed By Erfan Powered by Bayan