کودکانه هایم تمامی ندارد

There Is No End To My Childhood

کرونای حج رضایی!

دوست بابا به تازگی دوران کرونایی خیلی سختی را پشت سر گذاشته و بعد آمده با آب و تاب برای بقیه تعریف کرده است. از آن روز به بعد، معیار بابا برای کرونا، همان دوستش، یعنی حج رضا است و به کمتر از آن قانع نمی‌شود. به خاطر همین، الان هم که هر سه‌مان مبتلا هستیم، اصلا زیر بار نمی‌رود! بهش می‌گویم: " بابا داری سرفه می‌کنیا! چرا می‌گی کرونا نیست؟" جواب می‌دهد: "حج رضا جوری سرفه می‌کرده که گلوش زخم می‌شده و نفسش می‌گرفته." می‌گویم: "یه کم سرم درد می‌کنه." می‌گوید: "حج رضا از سردرد به خودش می‌پیچیده." مامان می‌گوید: "بدنم خسته و بی‌حاله" جواب می‌دهد: "حج رضا دو قدم راه هم نمی‌تونسته بره." خلاصه که همه نگران کرونای چینی و انگلیسی و هندی و... هستند و ما نگران کرونای حج رضایی! 😂

نگار
۲۵ ارديبهشت ۰۰ , ۱۱:۴۷

دکتر رفتم اما گویا علائمم مثل کرونا نبود و بهم نگفت گه تست بده. .

+

😘

پاسخ :

بازم خدا رو شکر. همیشه سلامت باشی 😘
نگار
۲۵ ارديبهشت ۰۰ , ۰۴:۱۷

منم خیلی بهترم.

شارمین جان لطفاً بگو وااای خوب شد خب دادی از حالت، وای خیلی نگرانت بودم 😂😂 سنگ روی یخ نشم خودم اومدم حالمو بیان میکنم...😂😂

پاسخ :

خدا رو شکر بهتری عزیزم. تست هم رفتی؟


😂 بله خب واقعا بایدم خبر می‌دادی. نمی‌شه که بیای بگی حالم خوب نیست و بری دیگه نیای. اتفاقا تو فکرت بودم 😊
یاسی ترین
۲۴ ارديبهشت ۰۰ , ۱۴:۳۱

سلام عزیزم  

نگران شدم... 

الان چطوری؟ بهتری؟ مامان اینا چطور؟

خیلی خبر بیمار شدنتون رو به شکل فان بیان کردی آدم نمیدونه بخنده یا ناراحت بشه 😂

پاسخ :

سلام یاسی جان.
چیز خاصی نیست‌. خدا رو شکر مال هر سه تاییمون خفیف بود. الانم بهتریم. فقط یه کم بی‌حالیم که با استراحت خوب می‌شه.

😂 قشنگ خودمونم با همین شوخی و خنده‌ها این دوران رو طی کردیم 
پیمان کرامتی
۲۳ ارديبهشت ۰۰ , ۱۷:۲۸

ولی روحیه خوبیه

احتمالا میخواد کم نیارین

سر خانوادت سلامت

پاسخ :

بله همین‌طوره :)
ممنون. سلامت باشید
x
۲۳ ارديبهشت ۰۰ , ۱۳:۳۴

آهنگ « تنت سلامت گل من» از رضا صادقی را برای شارمین پلی می کند

پاسخ :

😁😍🙏
غزل سپید
۲۳ ارديبهشت ۰۰ , ۰۳:۱۶

عزیزم امیدوارم زود زود سلامتی کامل به دست بیارین...

شیفته بابا و حج رضا شدم که

پاسخ :

مرسی غزل جان!
😁
AE
۲۳ ارديبهشت ۰۰ , ۰۳:۰۰

قصدتون از افشا شدن راز بیماران کامنت من بود؟

(البته که  کامنت بعدی واضحا خطاب به چیزی بود که من نوشتم) 

 

من آدم کامل و بدون خطایی نیستم ولی ازینکه در این زمینه از کمیته اخلاق در یک کشور دیگه کمک گرفتم ( با توجه به اینکه مشابه همچین کمیته ای در ایران وجود نداره یا من نمی‌شناسم ) اصلا احساس خطا نمیکنم. برای من به عنوان کسی که در هر دو رشته در حال تحصیله اهمیت زیادی داشت تا با ارزش‌های اخلاقی در این زمینه بیشتر آشنا بشم و تاکید هم کرده بودم که بیشتر به خاطر دونستن حد و مرز مطالبی که در وبلاگ خودم منتشر می‌کنم این ایمیل رو نوشته بودم. 

من جواب سوالاتم  رو تا حد بسیار زیادی بعد از پاسخ شون به طور واضح گرفته بودم ؛ بزرگترین اشتباه من در این زمینه تنها وقتی بود که صرف ترجمه متن ایمیل و انتشار اون تو وبلاگ مذکور کردم. اونم تنها به خاطر اینکه خودشون نظر خواهی کرده بودن. 

 

من خیلی خسته ام ؛ با دیدن کامنت شما خیلی بیشتر خسته شدم . 

قطعا برای زندگی شخصی من کمترین تفاوتی ایجاد نمی‌کنه که یک نفر از اینکه در یک شهر یا روستا از اشتباهات افرادی که برای درمان بهش مراجعه کردن برای دیگران تعریف کنه ، اما برای من هرگز مایه خجالت نیست که از حقوق افرادی دفاع کنم که شاید خودشون آشنایی با حقوق شون ندارن.

نوشته بودن من موضوع رو خیلی جدی گرفتم! اگر می‌خوام رفراندوم بگذارم یا یه همچین چیزی ؛ برگزاری رفراندوم رو می گذارم بر عهده خودشون ؛ اما از اینکه چنین مسئله ای رو جدی میگرم (حتی خیلی جدی) شرمگین نیستم 

پاسخ :

نه. تو کامنت اول به هیچ وجه منظورم شما نبودید. منظورم موضوع رازداری به طور کلی بود و اشاره‌ی غیرمستقیم به نظرسنجی وبلاگ آقای دکتر داشتم و دغدغه‌ای که این روزها تو وبلاگ ایشون و دکتر هوپ دیدم. هیچ کامنت خاصی منظورم نبود و البته شما تنها کسی نبودید که زیر اون پست کامنت گذاشتید و با پست‌های ایشون مخالفت کردید. پس دلیلی نداره فکر کنید منظورم در کامنت اول شما بودید.

در کامنت دوم آقای دکتر مستقیما به محتوای کامنت شما اشاره کرده‌ن و من در پاسخ نوشته‌م به خاطر نسبی و زمینه‌ای بودن مصادیق اصول اخلاقی نمی‌شه از یک کشور برای کشور دیگه تعیین تکلیف کرد و این رو خودتون هم تو کامنتتون و از طرف اون کمیته‌ی آلمانی نوشته بودید. پس چی باعث می‌شه کامنت من خسته‌ترتون کنه؟ من توهینی به شما کردم؟ این که به نظر شما کارتون درست بوده و به نظر ما نه، فقط یه تفاوت دیدگاهه. نمی‌فهمم چرا این اختلاف نظر این قدر اذیتتون می‌کنه.

مساله رازداری برای من هم واقعا جدی و مهمه و به خاطر همین اشاره‌ای به مسائل مراجعینم نمی‌کنم. برای آقای دکتر هم واقعا جدی و مهمه و به خاطر همین تو همه‌ی این سال‌ها با تاکید و پافشاری زیاد، شهرشون رو از مخلطبین مخفی نگه داشتن و الان هم چون دغدغه داشتن نظرسنجی گذاشتن. و فکر نمی‌کنم منظورشون این بود که این موضوع زیاد جدی نیست. بلکه با این کار شما که مطالب وب ایشون رو برای کمیته‌ی کشوری با فرهنگ کاملا متفاوت ترجمه کنید مخالف بودن. چون ایشون هدفشون این بود که ببینن آیا اکثریت افراد بابت خوندن خاطراتشون حس بد می‌گیرن یا نه. این چیزیه که به مردم ما و فرهنگ ما وابسته‌س نه یه کشور با فرهنگ کاملا متفاوت. کلا تو کدوم کشوری انقد براشون عادیه که تو هررررر زمینه‌ای (حتی مشکلات و گرفتاری‌های خودشون) جوک بسازن و بخندن؟ خب این تو فرهنگ ما هست و تو فرهنگ اون‌ها شاید نه. از خیلی جهات دیگه هم فرق داریم. خودشون هم مستقیما گفتن خیلی‌هاش وابسته به فرهنگه. و خب این‌که نظر اون‌ها وحی مطلق که نیست. برای کشور خودشون قانونیه که بر اساس شرایطشون گذاشتن. ولی برای کشورهای دیگه لزوما راهگشا نیست.

یاسی
۲۳ ارديبهشت ۰۰ , ۰۲:۲۴

اگه یکی مثل اون افرادی که تو پست بعد ازش گفتی تو زندگیت می‌بود و بهت ظلم میکرد، خیلی ظلمای تلخ و سنگین، می‌بخشیدیش؟ شعاری نه ها. چقدر طول می‌کشید که بگذری؟

پاسخ :

نمی‌دونم واقعا. ولی فکر می‌کنم بستگی به این داشت که اولا خودم چه‌قدر ظلم‌پذیر بودم و با ایفای نقش قربانی یا با وانمود به این که متوجه نیستم چی داره می‌گذره، بهش اجازه دادم بهم مسلط بشه و دوما اون فرد چه قدر آگاهانه و از سر بدجنسی این کارها رو می‌کنه.
خودت باش
۲۲ ارديبهشت ۰۰ , ۲۲:۴۰
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

با اینکه گفته بودی ترجیح میدی آشناها خاموش باشند اما در این مورد سکوت رو جایز ندیدم.

دقت کردی در مورد شما در اکثر موارد ** **** *** وجود داره؟؟؟

پاسخ :

واح! من کی گفتم ترجیح می‌دم آشناها خاموش باشن؟! انگار روزه روت اثر گذاشته‌ها 😂😂😂اتفاقا برعکس، من گفتم بدم میاد کسی که تو دنیای واقعی منو می‌شناسه، خاموش بخونتم. 😉



برووووو 😂😂😂
یاقوت
۲۲ ارديبهشت ۰۰ , ۱۹:۳۷

تنتون از کرونای حج رضایی دور ایشالله.. احتمالا ی آلرژی فصلی است اگرم کروناست ایشالله در حد نوه و نتیجه حج رضا باشه...

پاسخ :

مرسی عزیزم.
کروناس ولی در حد همون نتیجه‌ی حج رضا 😄
نگار
۲۲ ارديبهشت ۰۰ , ۱۹:۱۶

منم حالم بده. معلوم نیست سرماخوردگیه کرونائه چیه:/

روز دومه و اینجوری خسته شدم، خدا سلامتی بده به امثال حج رضایی ها....

 

الان اون مرحله از مریضی ام که دوست دارم ناله کنم، حتی در کامنت دونی شما. سپاس ..‌‌‌‌‌آییی

پاسخ :

ان شالله که کرونا نباشه ولی خیلی احتیاط کن و مراقب باش. 

ناله کن! اصلا مریضیه و این ناله‌هاش! خیلی به آدم می‌چسبه؛ روحیه رو قوی می‌کنه انگار 😂
آبان ...
۲۲ ارديبهشت ۰۰ , ۱۶:۰۲

امیدوارم زودی خوب شی شارمین 

احتمالا یه سرماخوردگی ساده است. مگرنه کرونا حاج رضایی که این جور نیست :)

پاسخ :

ممنون آبان جان.
😂
غ ز ل
۲۲ ارديبهشت ۰۰ , ۱۶:۰۲

اما از دست حج رضا :)))))

 

الان چطوری؟

پاسخ :

والا :)))))



شکر خدا. دقیقا الان رو بخوام بگم، خوبم نسبتا. ولی حدود یک ساعت پیش واقعا حالم بد بود. یک ساعت خوابیدم بهتر شدم. :)
هوپ ...
۲۲ ارديبهشت ۰۰ , ۱۵:۲۵

عه کرونایی شدی شارمین؟ عجب 🤐

چرا خب؟ از کی گرفتین؟ 

خوبی الان؟

پاسخ :

آره دیگه 😬
نمی‌دونم والا... هیچ حدسی نمی‌تونم بزنم. 
یه کم خوبم یه کم نه. 
فقط امیدوارم در همین حد بمونم به احوالات حج رضا دچار نشم! 🤦‍♀️
Mavi Lotus
۲۲ ارديبهشت ۰۰ , ۱۲:۴۹

امیدوارم خیلی زود حال‌تون خوب بشه

مواظب خودتون باشید.

پاسخ :

ممنون 🙏🌷😊
ربولی حسن کور
۲۲ ارديبهشت ۰۰ , ۱۱:۰۲

اون که به جای خودش

من که اسم نمینویسم مطالب وبلاگم سر از کمیته اخلاق آلمان درآورده وای به حال شما

همین حج رضا خودمونا گفتین دیگه؟!

پاسخ :

والا 😂
درسته اصول عمده‌ی اخلاقی جهان‌شمول هستند ولی مصادیق یه بخش عمده‌شون، واقعا زمینه‌محوره و به شرایط بستگی داره. جالبه که خود کمیته هم اشاره کرده بود که ما بعضی‌هاش رو درک نمی‌کنیم و نمی‌تونیم نظر بدیم. 
بله همون 😁
ربولی حسن کور
۲۲ ارديبهشت ۰۰ , ۰۹:۵۸

سلام

لابد اگه به پدرتون بفرمائین توی وبلاگ پست گذاشتین میگن حج رضا اصلا نمیتونست توی وبلاگ بنویسه!

پاسخ :

سلام.
😂
اول جمله‌تون رو که خوندم فکر کردم ادامه‌ش این باشه که بابا و حج رضا راضی‌ان که اسرار پزشکی‌شون با ذکر نام تو وبلاگ فاش شده؟! 😂😂😂 اصلا اسم شما رو می‌بینم یاد اسرار پزشکی می‌افتم دیگه! 😂
محمد حسین
۲۲ ارديبهشت ۰۰ , ۰۹:۳۲

سلااام

:)))

انشالله زودتر خوب بشید

پاسخ :

سلام.
:)))
مرسی 🙏
گندم بانو
۲۲ ارديبهشت ۰۰ , ۰۸:۴۲

امان از این باباها:))

مامان من کرونا گرفت و خوب شد،بعد بابام گرفت. بعد دیدی که مامانا کلا هر چی هم مریض باشن باز همه کارا رو میکنن. مخصوصا که اولش همه فکر میکردن مامانم آنفولانزا داره فقط.

بعد بابام به همه میگفت خانمم کرونای خفیف داشته،من کرونا شدید! مامانمم حرص میخورد:))

پاسخ :

گوله نمکن:))))
آخی 🤦‍♀️😄
کلا مردها موقعی که مریض می‌شن فکر می‌کنن چی شده حالا! :)
سما نویس
۲۲ ارديبهشت ۰۰ , ۰۱:۵۶

:))))).خنده فراوان:)))این یک اتفاق مسری بین پدرهاست.

پاسخ :

😂
^_^ khakestari
۲۲ ارديبهشت ۰۰ , ۰۱:۳۶

ای بابا....

ایشالا به خیری بگذره و بزودی خوب بشین

خیلی مراقب خودتون باشید

پاسخ :

:)
ممنون عزیزم :*
نرگس بیانستان
۲۲ ارديبهشت ۰۰ , ۰۱:۲۴

:)))))

خدا سلامتی بهتون بده عزیزم ^_^

پاسخ :

مرسی نرگس جون :*
هـی وا
۲۲ ارديبهشت ۰۰ , ۰۱:۱۳

ان شاءالله به زودی حال هر سه نفرتون مثل حاج رضا خوب میشه 

استراحت رو سر لوحه خودتون قرار بدید :دی

پاسخ :

ممنون :)
همین کار رو می‌کنیم :)
برای گرفتن آدرس کانال تلگرامم، کامنت خصوصی همراه با آدرس وبلاگتون بذارید
Designed By Erfan Powered by Bayan