کودکانه هایم تمامی ندارد

There Is No End To My Childhood

یک درّه سکوت و یک بیابان فریاد!

سلام 

(چند تا پست در میان یادم می‌آید که قرار بوده اول هر پست سلام کنم! باید نخی چیزی به انگشتم ببندم تا یادم نرود! 😁)

.

.

.

تمام مدتی که با هم در اتاق تنها بودیم این طور پیش رفت که من دو ساعت پیوسته و مستمر حرف می‌زدم و او در سکوت مطلق گوش می‌داد. حرف‌هایم که تمام می‌شد، یک جمله می‌گفت که می‌توانست شروع یک عالم توضیحات و حرف‌های دیگر باشد. مشتاقانه نگاهش می‌کردم و آماده شنیدن بودم. اما در نهایت ناباوری حرفش تمام می‌شد! 😵


یعنی فقط همان یک جمله را می‌خواسته بگوید و نیازی به توضیحات بیش‌تر نمی‌دیده است!🤫 ولی این حجم از کم‌حرفی و سکوت، اصلا در باور من نمی‌گنجید و به خاطر همین سکوتش را به پای این می‌گذاشتم که می‌خواهد کمی نفس بگیرد و ادامه دهد!🤭


پس با همان حالت اشتیاق، تماس چشمی‌ام را ادامه می‌دادم؛ و وقتی او معذب می‌شد و سرش را پایین می‌انداخت، تازه می‌فهمیدم حرفش تمام شده و قرار نیست توضیح بیش‌تری بدهد.😧 آن وقت بود که دلم می‌خواست چشم ببندم روی به خطر افتادن کیان اسلام! و موهای سرم را دانه دانه بِکَنم و همان وسط کُپه کنم!🤯


واقعا بعضی از آدم‌ها چه قدر جالب کم‌حرف هستند!😷 حتی جایی که آمده‌اند تا اطلاعات بدهند، آن‌هم در مورد خودشان، و درک می‌کنند که ارائه‌ی این اطلاعات چه قدر ضروری است، باز هم نمی‌توانند بیش‌تر از چند جمله حرف بزنند. 🙄 آن وقت من... در شرایط معمولی هم حرف نزنم قطعاً می‌میرم! 🤪


  • ادامه مطلب
حامد سپهر
۱۱ ارديبهشت ۰۰ , ۱۵:۳۱

فکر میکردم اومدم و روزتون رو تبریک گفتم !!

روزتون البته با تاخیر مبارک امیدوارم همیشه موفق باشین

من همیشه فکر میکنم اینکه یکی کم حرفه یا درونگراست یا خجالتیه به خودیه خود برا خودش مشکلی به وجود نمیاره و عذابش نمیده حالا شاید اطرافیان از این قضیه ناراحت باشن ولی خودش همینجوری راحتتره و وقتی بخواییم یه نفر رو که کم حرفه رو کاری کنیم که پر حرفی کنه اینجوری بیشتر عذاب میکشه

پاسخ :

ممنون از محبتتون. 
آره خب به هر حال هر کسی یه مدله. البته هستن کسایی که واقعا دلشون می‌خواد حرف بزنن ولی ساختار وجودی‌شون این طوری نیس.

صبا ..
۱۱ ارديبهشت ۰۰ , ۰۴:۱۰

وای چقدر هوش کلامی خوب بود :) 

 

پاسخ :

:)))
x
۱۰ ارديبهشت ۰۰ , ۱۸:۳۴

این ‌‌پست رو خوندم یاد یکی از اقوام افتادم...آنقدر گزاف و بی وقفه و عین رادیو حرف میزنه هر وقت قراره بیاد خونه مون اگر خونه باشم میذارم میرم بلکه سردرد نگیرم :))) من آدم پرحرف یا خوش سر و زبون زیاد دیدم اما این یه چیز عجیب غریبیه .... واقعا کمی گزینش نمی کنه بین حرف هایش :))

پاسخ :

اخی 😊🤭
x
۱۰ ارديبهشت ۰۰ , ۱۸:۳۱

من کلا خیلی درونگراو کم حرف بودم بعد فکر کن در برهه ای زمان رفتم سر شغلی که  آنقدر مجبور بودم حرف بزنم ٫ ساعت نه شب دیگه توان نداشتم حرف بزنم یا هر چی الان کمی  به اعتدال رسیدم ... البته همیشه تو دوره ای از زمان که میومدم خونه با مامانم حرف میزدم و براش تعریف می کردم ‌‌.... آلان یکی دو هفته اس حوصله ی تعریف تو خونه هم ندارم ‌..... این جوری بگم تا ازم سوال نپرسن یا اضطراری ندونم حرف نمی‌زنم ..

 

 

پاسخ :

:)
متاسفانه خیلی‌ها این روزها کم‌حوصله شدن و کم‌تر حرف می‌زنن
Reyhane R .
۱۰ ارديبهشت ۰۰ , ۱۷:۰۶

روزت مبارک دوست خوب و با کمالاتم😊😍🌺

من که میدونی برعکس شما خیلی کم حرفم و تا مجبور نشم حرف نمیزنم و بیشتر دوست دارم شنونده باشم تا گوینده.فک کنم یکم زیادی درونگرام🤪

البته تو خونه خودمون اینجوری نیستم.

اینجا صبح تا شب و شب تا صبح مجبورم فک بزنم و جواب سوال بدم🤦‍♀️😁

پاسخ :

مرسی ریحان عزیزم. 😍

در مقایسه با من بله. ولی در مقایسه با اون آقا پرحرف به حساب میای 😂

ببین منم درونگرام. ولی هوش کلامی بالایی هم دارم! اینا دو تا مقوله جداست.😊

اون آقا تو خونه و با زن و بچه هم همین طور بود 😅



خودت باش
۱۰ ارديبهشت ۰۰ , ۱۶:۳۲

احتمالا از فامیلای فرشته بوده!!!

پاسخ :

نه فرشته بهتر از اونه. 😂
غزل سپید
۱۰ ارديبهشت ۰۰ , ۰۰:۵۷

مرسی که از این پر حرفی من یک ویژگی مثبت برام تراشیدی. نمیدونی که من خودشیفته رو چطور سر ذوق آوردی. رفتم یک سرچی کردم ببینم این هوش کلامی چیه...از این به بعد کسی گذشته ی پر از حرفم رو به یادم بیاره سریع میگم این نشان مخصوص حاکم بزرگ...نه این هوش کلامیه!!! خخخخ. دمت گرم

(چقدر هم غلط تایپی داشتم توی نظری که گذاشتم.ببخشید)

 

پاسخ :

😂 دیگه خلاصه سر هر چیزی کسی بهت تیکه انداخت بیا تا یه اسم باکلاس براش پیدا کنم برات بری چش و چارشون رو دربیاری 🤦‍♀️😂😂😂

حالا گذشته از شوخی، واقعا هم این ویژگی به هوش کلامی برمی‌گرده. و به نظر من ویژگی خوبی هم هست. هر چند گاهی یه دردسرهایی هم داره. 
نرگس بیانستان
۱۰ ارديبهشت ۰۰ , ۰۰:۴۱

روزت مبارک روان شناس قشنگ :)

شاید موتورش روشن نشده بوده. 

 

پاسخ :

مرسی گل نرگس.

خانمش گفت همیشه همینه 😵😅
آبان ...
۰۹ ارديبهشت ۰۰ , ۲۲:۰۳

روزت مبارک شارمین مهربون 

پاسخ :

ممنون آبان جان. لطف داری
فامس (مهسا)
۰۹ ارديبهشت ۰۰ , ۲۱:۴۴

روزتون مبارک*_*

پاسخ :

ممنون عزیزم😘
سما نویس
۰۹ ارديبهشت ۰۰ , ۲۱:۳۷

سلام روزتون مبارک.ممنون که به ما کمک می‌کنین تا خودمون رو بهتر بشناسیم و تسلط بهتری روی خودمون داشته باشیم.

پاسخ :

سلام. مرسی سما جان.
این طوری میگی احساس می‌کنم بار بزرگی رو دوشمه :)
فندوقی
۰۹ ارديبهشت ۰۰ , ۱۷:۲۱

روزت مبارک روانشناس صبور و نمونه😘

پاسخ :

مرسی فندقی جان. لطف داری :*
ربولی حسن کور
۰۹ ارديبهشت ۰۰ , ۱۷:۱۸

سلام

خاله ام تعریف میکرد که با شوهرش سوار ماشین میرفتن اصفهان

توی گردنه خاله ام گفته بود وای حوصله ام سررفت یه چیزی بگو

شوهرش هم گفته بود رسیدیم به گردنه!

یک ساعت بعد اول شهر اصفهان خاله ام گفته بود چرا چیزی نمیگی دلم پوسید

شوهرش هم گفته بود رسیدیم به اصفهان!

البته خودمونیم خودم هم دست کمی از اون خدابیامرز ندارم!

راستی روزتون هم مبارک

پاسخ :

سلام.
:))))


من فکر نکنم با یه همچین مردی آبم تو یه جوق! (جوی) بره! :) چه برسه به مسافرت رفتن و چه برسه به یه عمر زندگی مشترک!!!

خدا رحمتشون کنه.

مرسی
یاسی ترین
۰۹ ارديبهشت ۰۰ , ۱۷:۱۵

نه دیگه عادت کردم به مدلش 😁😁😁 این چالش‌ها واسه سال اول دوم بود 😁

دقیقا تعریف کردنش هم همینطوره 😑 یک کلمه میگه آدم تو کف میمونه هرچی هم سوال میکنی به نتیجه نمیرسی ولی میدونی چیه خدا براش سه تا حرف‌بزن فرستاده که مخش رو نوبتی بپکونن  😂😂😂😂

 

روزت مبارک خانم دکتر ❤❤❤

پاسخ :

خوبه که عادت کردی :)))
همین سه تا حرف‌بزن برای دنیا و آخرتش بسه :))))
غزل سپید
۰۹ ارديبهشت ۰۰ , ۱۶:۰۹

سلام

روزتون مبارک... امیدوارم همواره سلامت و موفق باشید

درباره خود پست اینکه واااااایییی من خیلیییییییی حرف میزنم. قدیم که اصلا نمیفهمیدم و وقتی ندونی هم تلاشی در جهت کنترلش نمیکنی! اما از وقتی خودم واقفم به این مساله خیلیییی تلاش میکنم که حداقل نیم نگاهی هم به فضا و موقعیت و شرایط داشته باشم. اما بازم یهو میبینید رفت یک جای صد پشت غریبه، به چشم برهم زدنی جمع رو دست گرفتم و یک مشت آم دور خودم جمع کردم!!! وااای وای .

حالا از مشکلات من تو خونه ین بود که مثلا بچه دبیرستانی بودم ی روز میومدم خونه کمتر از هر روز حرف میزدم و جیغ جیغ میکردم! حالا مثلا کاری داشتم یا درگیری دیگه ای داشتم. مامان گیرررررررررررررر که نه تو ی چیزیت هست! تو هر روز کلیییی برامون حرف میزدی. چیزی شده؟ با کسی بحثت شده؟ کسی چیزی گفته؟!!! فکر کنم دلش هزار راه میرفت و کلی فکر مربوط و نامربوط درباره م میکرد. باز اگر حرف میزدم یکوقتایی میگفتن خب دیگه مامان بسه. برو به کارات برس.خخخخخ

خلاصه که گاهی دوست داشتم چند روزی هم که شده جای ادمهای کم حرف باشم ببینم چطوریه!!!

پاسخ :

سلام.
ممنون از محبتت...


این که خودتم نمی‌دونستی خیلی حرف می‌زنی و بنابراین کنترلشم نمی‌کردی نشون میده واقعا هوش کلامیت از همه ماها بیشتره :)))
من در کودکی چنان بچه بی‌زبون و کم‌حرفی که بودم دومی نداشت! از نوجوونی نطقم باز شد اونم فقط برای خودیا! بعد هی مرحله به مرحله پیش رفتم و شکوفا شدم! :)))
محمد حسین
۰۹ ارديبهشت ۰۰ , ۱۵:۵۱

سلااام دکتر

من بعد از مدتها به مناسبت روز روانشناس یه سؤال میخوام بپرسم. که علمی نیست، درمانی هم نیست، تربیتی هم نیست. مربوط به رویکرده. و در واقع سؤال هم نیست اظهار نظره. خیلی هم جدی نیست البته یه دفعه به ذهنم رسیدشاید هم قبلا بهش اشاره کرده بودم.

شما در زمینه اختلالات یادگیری مگه کار نمیکنید؟ از جهت عصبی_شناختی هم بررسی میکنید مسأله را یا نه؟ اگر آری که پس چطور علاقه به زیست شناسی ندارید؟ و اگر خیر هم که پس چه کار میکنید؟ 

یه حدس هایی میزنم ولی نمیدونم ارتباط این شاخه ها چطور ممکنه مثلا فکر میکنم که رویکرد تربیتی فرق داشته باشه و به تقویت توانایی ها توجه داشته باشه و احتمالا به خاطر همین ارتباطش با موضوع کودکان با نیازهای خاص پررنگ شده جدیدا. و رویکرد مغز و اعصاب یا توانبخشی هم که مشخصه که آزمایش میکنه و اینا. ولی این وسط ما روانشناس ها پس چه کاره ایم :)) این طور که دیدم بعضی از ما!! خیلی روی زمینه عصبی هم دقیق میشن مثلا استاد فریبا :)) خیلی نکات دقیقی میگفتن توی زمینه عصبی_شناختی اختلالات هوشی و یادگیری و ارتباطی. البته بازم یه حدسهایی میزنم، فکر کنم این طوری به سمت یه بنیان نظری حرکت میکنیم که یافته ها و کاربرد های دیگه را یکپارچه میکنه و جهت میده.

پاسخ :

سلام. 
آقا به مناسبت روز روان‌شناس کادو یا شیرینی می‌دن؛ سوال نمی‌پرسن که! :)))

بذار اینو بعد افطار جواب بدم! :)
نگار
۰۹ ارديبهشت ۰۰ , ۱۴:۳۶

روزُکم مبروک..🌷

پاسخ :

😅
مرسی نگار جان💐
فامس (مهسا)
۰۸ ارديبهشت ۰۰ , ۲۳:۳۱

باید دوره هایی باشه حتما یا به وجود بیاد تحت عنوان چگونه در سکوت  ذهن یک دیگر را بخوانیم با چشمانمان چگونه صحبت کنیم.

 

خیلی بده اینجوری همش کلافه ایی و معذب بعد همیشه نگرانم نکنه زیاد صحبت کردم  طرف مقابل حوصلش سر رفته نکنه  داره اینجوری میکنه که بگه کافی همون چند جمله ایی که حرف زدی  الان من ادامه بدم ندم....  این دسته از ادما اکثرا منو بین چند راهی میذارن و ذهن در حال پردازش داغون میشه:/

پاسخ :

در واقع می‌شه گفت هست :)
اگه زبان بدن رو بدونی، تا حد زیادی می‌تونی متوجه بشی که طرف از بی‌حوصلگی و بی‌علاقگی حرف نمی‌زنه یا صرفا کم‌حرفه و این که آیا تو زیهدی حرف زدی و حوصله‌ش رو بردی یا با وجود کم‌حرف بودن خودش،از حرفای تو لذت می‌بره.


من متوجه می‌شم فازش چیه ولی خب دوست دارم بیش‌تر حرف می‌زد. 
_ Narges _
۰۸ ارديبهشت ۰۰ , ۲۲:۰۴

من جایی که باید حرف بزنم حرف میزنم البته توی جمع غریبه نه. مگر خیلی صمیمی حتی جمع آشناهم زیاد حرف نمیزنم

حس کلافگی توی متن کاملا معلومه :)

پاسخ :

پس به نظر نمیاد پرحرف باشی :)
واقعا کلافه بودم از دستش 🤦‍♀️😄
رنگین کمان
۰۸ ارديبهشت ۰۰ , ۲۰:۴۱

بدتر از همه من یه وقتا مثلا تو واتس اپ شش هفت صفحه پیام تایپ میکنم برای همسرم و هزاران حرف و دلیل و استدلال و اینا مینویسم و بعد ایشون میاد میبینه مینویسه مثلا عزیزم اینقدر خودتو ناراحت نکن،چیزی نشده که

به خدا فقط همین :|

نهایت واکنشش سه یا چهار کلمه است

بعد من نمیدونم الان یه بلایی سرش بیارم یا هیچی نگم

شنیده بودم مردا کم حرفن ولی اینقدر اخه؟؟؟

اینقدر حرص درار

بی تعارف بگین اگر مشاور لازمیم ماهم :))

پاسخ :

وای وای آدم دلش می‌خواد همون‌جا گوشی و خودش و زندگیش رو در هم بپیچه! 😁 

نه راحت باش :)))
فامس (مهسا)
۰۸ ارديبهشت ۰۰ , ۱۸:۵۱

من با ادم هایی که راحت باشم  خیلی پرحرفم  طوری  از صفر مطلق شروع به حرف زدن می کنیم تا میرسیم به درجه ی جوش. 

بعد ارتباط برقرار کردنم با آدم های کم حرف یه جورایی برام سخته  همش معذب میشم می بینم هرچی تلاش کنم  بیشتر از دو جمله حرف نمی زنن  منم سکوت کامل میشم. 

پاسخ :

من آدم به این کم حرفی به عمرم ندیده بودم. یعنی حس می‌کردم حتی بابت همون یه جمله‌ای هم که می‌گه اذیت می‌شه! بعد خب ما تو موقعیتی هم نبودیم که بگم اشکالی نداره، پس منم متقابلا سکوت می‌کنم!
یاسی ترین
۰۸ ارديبهشت ۰۰ , ۱۱:۱۶

وای 😂😂😂 منم تو این موقعیت بودم 

فکر میکنی میخواد ادامه بده نگو تموم شده 😂😂😂😂

 

چند روز پیش به همسرم گفتم یه چیزی بگم، سرش تو کار خودش بود نگفت بگو، آلما از اونور گفت بگوووو 😁 مردیم از خنده 

همسر از اون کم‌حرفاس و من پرحرف و دختری انفجار حرف 

 

بعدش هم هی اصرار میکرد بگو دیگه مامانی چی میخواستی بگی بگووووو

پاسخ :

خیلی بده... واقعا حرفشون باید ادامه‌دار باشه. چه طوری می‌تونن سکوت کنن؟! 🤯😂


وااای آلما 🤣🤣🤣🤣

بارها و بارها پیش اومده خواهرزاده‌هام با تصمیم و قول جدی که: "اصلا حرفدنمی‌زنم" میان تو اتاق من مثلا نقاشی بکشن و واقعا تمام مدت مشغول حرف زدنن. اصلا هم دست خودشون نیست. بعدم اگه مثلا در مجموع دو دیقه سکوت کرده باشن، انقد بهشون سخت می‌گذره که می‌رن به مامان‌هاشون می‌گن سر قولم بودم و حرف نزدم 😄



یه وقتا دلت نمی‌خواد همسرت رو بزنی؟! داداش من کم حرفه‌. مجرد بود گاهی می‌اومد یه جمله در مورددیه اتفاق جالب که تو جمع دوستاش افتاده بود می‌گفت. بعد من دلم می‌خواست بیش‌تر بدونم، سوال پیچش می‌کردم و اونم به این نتیجه می‌رسید که: اصلا کاش برات تعریف نکرده بودم😂 (اسم یه جمله گفتن رو می‌ذاشت تعریف کردن!!! 🤪)
نگار
۰۸ ارديبهشت ۰۰ , ۱۱:۰۹

من کلا خوش حرفم😂 ( دیدی غذا شور شده، نمیخوان عیب روش بذارن میگن خوش نمک.. منم نمیگم پر حرف، میگم خوش حرف) بعد همین من خوش حرف یه جاهایی اووووف اونقدر ساکتم که چی.. اونجور وقتا به خودم میگم طفلی کم حرفا، چه سخته زندگی این مدلی

پاسخ :

😂
حالا من معمولا می‌گم هوش کلامی بالایی دارم! ولی اینم همونه 😂

آره واقعا سکوت برای ماها سخته. البته منم یه وقتایی به شدت در قعر چاه سکوت فرو می‌رم!
𝐀𝐲𝐥𝐢𝐧 𝐔𝐍𝐈𝐕𝐄𝐑𝐒𝐄--
۰۸ ارديبهشت ۰۰ , ۰۹:۵۰

منم به شدت پر حرفم..یعنی پیش اومده با دوستای صمیمیم از "امبر هرد چجوری جرات کرده اینجوری بگه" استارت زدیم و رسیدیم به "سلام کاپمو دیر فرستادم قبول نکرد"XD

پاسخ :

:)))


وای چقدر دلم برای جمع‌های دوستانه یا فامیلی که توش کلی هیاهو می‌کنیم و از هر دری حرف می‌زنیم و تازه بعدش یادمون میاد یه عالمه خرف دیگه‌م داشتیم و فرصت گفتنش نشده تنگ شده!
گندم بانو
۰۸ ارديبهشت ۰۰ , ۰۹:۴۲

منم تا کامنت گذاشتم برگشتم پیجم کامنت تو رو دیدم :)

البته اولش فک کردم هوپ کامنت داده! :)))

ست زدین! :)

پاسخ :

:)
پروفایل من، چشم آرمینِ. خیلی دخترونه‌س ولی :)
گندم بانو
۰۸ ارديبهشت ۰۰ , ۰۹:۲۸

من همیشه پر حرف نیستم... اما اگه با کسی باشم که باهاش راحت باشم مخ ش رو میخورم! :)))))

پاسخ :

اِ منم الان داشتم برای تو کامنت می‌ذاشتم 😁
منم خیلی‌ها فک می‌کنند کم‌حرفم چون هر جا دلم نخواد حرف بزنم نمی‌زنم! ولی در کل قابلیتش رو دارم که خیلی حرف بزنم! 
برای گرفتن آدرس کانال تلگرامم، کامنت خصوصی همراه با آدرس وبلاگتون بذارید
Designed By Erfan Powered by Bayan