کودکانه هایم تمامی ندارد

There Is No End To My Childhood

از طرف خدا حرف نزنیم! لطفا!

در دوران لیسانس یک همکلاسی یمنی و سنی مذهب داشتم که با وجود تاهل، هیچ وقت به صورتش دست نمی‌زد و می‌گفت که ما این کار را حرام می‌دانیم. حتی یک بار صاحبخانه‌شان به زور صورتش را بند انداخته و گفته بود شوهرت وقتی ببیند چه قدر خوشگل شدی دیگر خودش می‌فرستدت آرایشگاه. ولی شوهرش بهش گفته بود تا وقتی دوباره موهای صورت و ابروهایت در نیامده، جلوی چشم من نباش! 🤦‍♀️ شوهرش معتقد بود اگر خدا می‌خواست تو این شکلی باشی، از اول همین طور می‌آفریدت! 😐 و من می‌گفتم پس دیگر ناخن‌هایت را کوتاه نکن و بهش بگو اگر خدا می‌خواست ناخن‌های من کوتاه باشد، مرا طوری می‌آفرید که ناخن‌هایم بلند نشود! 😏

نمونه‌ی مشابه این طرز فکر، در یکی از خانم‌های فامیل خودمان هم هست. خانمی که بعد از فوت همسرش مجرد ماند و به شدت معتقد بود که اگر خدا می‌خواست من شوهر داشته باشم، همسرم را نمی‌برد! 😐😐😐 من هم یک بار که افتاده بود روی دور نصیحت که تو چرا ازدواج نمی‌کنی و از این حرف‌ها، با خنده بهش گفتم خدا اگر می‌خواست من متاهل باشم، از اول مرا متاهل می‌آفرید! 😏

نمونه‌ی دست به نقدتر، افرادی که پروتکل‌های بهداشتی رت رعایت نمی‌کنند و معتقدند مرگ دست خداست! پیشنهاد می‌کنم بروند یک مشت قرص یا مقداری سم بخورند و نگران هیچ چیز نباشند! تا وقتی خدا نخواهد نمی‌میرند! 😕
  • ادامه مطلب
دلفین
۲۵ ارديبهشت ۰۰ , ۱۳:۲۶

حرف منم هست ، از طرف خدا حرف نزنیم :(

پاسخ :

🙏🌷
پیمان کرامتی
۰۶ ارديبهشت ۰۰ , ۱۵:۱۹

امان از تعصب...

پاسخ :

امیدوارم از وجود همه‌مون ریشه‌کن بشه 
گندم بانو
۰۴ ارديبهشت ۰۰ , ۱۷:۰۰

چقدر من از کیبورد گوشیم متنفرم:))

همیشه به جای هر مینویسه تر، به جای برای مینویسه زرای! و یه عالمه کلمه دیگه که همیشه اشتباه میشه 🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️😅😅

 

آره، منم فکر میکنم گرچه جبر وجود داره، اما منکر اختیار ما نمیشه. مثالش وضعیت شغلی امروز ایران داغونه و این جبره. اما خیلیا تو همین وضعیت فکرشونو به کار انداختن و درآمدایی خیلی بیشتر از کارمندا دارن، که این میشه اختیار.

البته جنگیدن با جبری که بعضی مردا، یا بعضی خونواده‌ها ایجاد میکنن اکثر اوقات سخت‌تر از جنگیدن با جبر خداست:))

پاسخ :

😂

آره این مثال خوبیه به نظرم. من به دانشجوهام می‌گم این که ما با خونواده‌هامون یه فرقایی داریم یعنی آزادی این که از یه جهاتی شبیهشونیم یعنی جبر! یعنی قاطیه کلا! 😄

:))
سما نویس
۰۴ ارديبهشت ۰۰ , ۰۱:۱۱

 خدایا.دیگه حرفی نمونده.پیامبری که انقدر به نظافت اهمیت می‌داده.بعیده.من گمونم این حدیث از همون احادیث جعلیه.

پاسخ :

نمی‌دونم سما جان. ممکنه جعلی باشه یا ممکنه یه توضیح و تفسیری براش وجود داشته باشه. به هر حال علمای اهل سنت بر اساس این، ابرو برداشتن رو حرام می‌دونن. ولی شیعه‌ها اگه یه جور نامتعارف نباشه حرام نمی‌دونن. 
خودت باش
۰۳ ارديبهشت ۰۰ , ۲۳:۲۹

وای چقدر خوب جوابش رو دادی!آفرین... خیلی خوب بود.

 

 

پاسخ :

:))))
سما نویس
۰۳ ارديبهشت ۰۰ , ۲۳:۰۴

یا خدااااااا.اولین بار بود مورد اول رو می‌شنیدم.

پاسخ :

:)
راستش منم فقط از همون خانم شنیده بودم و حالا که گندم هم گفت بعضی از اهل سنت که می شناسه این طوری نیستن شک کردم که نکنه من اشتباه متوجه شدم. به خاطر همین سرچ کردم و متوجه شدم که واقعا یه همچین حکمی دارن. اینجا
نیــ روانا
۰۳ ارديبهشت ۰۰ , ۲۰:۵۵

۱- آقا مگه حرام نبود خانومه چرا خام صابخونه شده؟😱😂

۲- اون کرونساق منو یاد ی چیزی انداخت کارشناسی بودم ی دوستمون ی جوک تعریف کرد که  یکی میزنه تو سر ی قوربغه و اون میگه قور قور قور این خوشش میاد و چند بارتکرار میکنه تهش قورباغه میگه قور قور ق.و.ر.و.م.س.ا.ق

من معنی این کلمه رو نمیدونستم و به نظرم بسی بامزه اومد و اومدم خونه جلو همممه تعریف کردم 🔫😥

خلاصه کلی ملامت شدم بابت داشتن چنین دوستانی و تکرار چنان حرفهایی 😭

پارسال داشتم همین خاطره رو برای همکار جان تعریف میکردم و تهش گفتم البته الان معنیش رو میدونم 😎

گفت چیه معنیش؟ گفتم یعنی بی غیرت

خندید و گفت هنوزم نمیدونی😂😂 و بعد با ذکر تاریخچه برام شرح داد گفت خوب نیس تو این سن اینقدر چشم و گوش بسته باشی 😂😂

پاسخ :

۱. گفتم که زوری! 😅 خود خانمه بدش نمی‌اومد انگار. چون اینا رو با خنده برای ما تعریف می‌کرد. بابت گناهی که مرتکب شده بود هیچ عذاب وجدانی نداشت! 😂😂😂

۲. واقعا تو چرا انقد معصومی نیروانا؟! 🤣🤣🤣
من تو دوره دبیرستان یه معلم فلسفه داشتیم که آقا بود و فلسفه رو به جذاب‌ترین شکل ممکن تدریس می‌کرد و ما سر کلاسش کلی می‌خندیدیم. 
بعد این اقا همیشه از کلمه قالتاق برای توصیف ادمای خاطراتش یا ادمای تاریخ فلسفه استفاده می‌کرد (معنیش همون پدرسوخته‌س تقریبا😅). یه بار من و دوستام رفتیم از فرهنگ لغت، معنی دقیق قالتاق رو نگا کنیم، دیگه اون یکی کلمه رو هم دیدیم 😂😂😂
گندم بانو
۰۳ ارديبهشت ۰۰ , ۱۹:۰۱

یاد کلاس دینی دبیرستان افتادم.

روزایی که درس جبر و قضا و قدر و اختیار و اینا داشتیم...

و اینکه آخرشم نفهمیدیم چی به چیه!:))))

به نظر میاد باید اینجوری بگیم که «اختیار وجود داره، اما خدا تر جا خودش صلاح بدونه جبر رو وارد میکنه»:)))

هر چند دارن هاردی، نویسنده محبوب من، معتقده مسئولیت کامل همه چیز با خودته.

مثلا میگه نباید بگی دیر اومدم چون ترافیک بود. بلکه باید ترافیک رو از قبل پیشبینی میکردی.

این دیدگاه رو دوست دارم. اینکه این تویی که داری زرای زندگیت تصمیم میگیری. حالا جهان بیرون هر جوری که هست میتونی براش برنامه ریزی کنی....

.

بومی‌های اینجا بلوچ هستن و سنی. بین خانما هم کسایی هستن که اصلاح میکنن و هم کسایی که اصلاح نمیکنن. به نظرم تا حدی ربط به خود فرد داره تا مذهبش

پاسخ :

تو احتمالا دیدگاه فلسفی محبوب منو هم می‌پسندی پس :) اگریستانسیالیسم هم حرفش همینه. ما همیشه در حال انتخابیم و در برابر نتایج این انتخاب‌ها مسوولیم. 
من اینو خیلی قبول دارم. در کنارشم به خواست خدا هم اعتقاد دارم. ولی نه به این معنی که هیچ کاری نکنم و بشینم تا خدا یه کاریش بکنه!



نمی‌دونم والا... ولی فکر نکنم یه چیز فردی بود. چون می‌گفت حرامه. نمی‌گفت ما قبول نداریم. شاید بین مذاهب مختلف سنی فرق می‌کنه یا حتی مراجع تقلید متفاوت دارن! (البته من نمی‌دونم سنی‌ها مرجع تقلید دارن یا نه🤦‍♀️😅)
ربولی حسن کور
۰۳ ارديبهشت ۰۰ , ۱۷:۱۷

(۱۶+)

سلام

ربط چندانی نداره اما یاد یکی از اساتید دانشگاه افتادم که می فرمودند اگه خدا میخواست آدم ختنه بشه همون طوری درستش میکرد

ببخشید

پاسخ :

سلام.
خوبه این دیدگاه رو در مورد لباس پوشیدن نمیفرمودند! :/
آبلومو ویسم
۰۳ ارديبهشت ۰۰ , ۱۷:۰۹

راستش نمیدونم معنی اون کلمه فارسی چیه..

پاسخ :

تو گوگل سرچ کنید
یاسی ترین
۰۳ ارديبهشت ۰۰ , ۱۵:۴۱

خصوصی در خدمتم 😂😂😂😂

پاسخ :

خدمت از ماست :)
یه نفر(Arezooo)
۰۳ ارديبهشت ۰۰ , ۱۴:۲۱

سلام...

بله کاملا حق با شماست.  راستش بعد از ارسال کامنتم یه مقدار پشیمون شدم چون به این فکر کردم که قطعا یه سری کارای من هم به دید بقیه عجیبه و شاید با خودشون میگن خدایا مارو از دست این بشر نجات بده🤦‍♀️

ممنون ازتون بابت یادآوری❤

پاسخ :

سلام عزیزم.
منم همیشه به همین موضوع در مورد خودم فکر می‌کنن. مخصوصا که بعضی وقتا، حتی خودمم یه سری تفکرات قبلی خودم رو قبول ندارم.🤦‍♀️

فدات 😘
نرگس بیانستان
۰۳ ارديبهشت ۰۰ , ۱۳:۵۹

خدا عقل مون بده :/ 

پاسخ :

عقل سالم البته :) 
یاسی ترین
۰۳ ارديبهشت ۰۰ , ۱۳:۲۶

ای وای راست میگیا😂😂😂😂 

 

پاسخ :

برو تو اتاقت به کار زشتت فکر کن 🤣🤣🤣

+ یه چیزای دیگه‌ای هم می‌خواستم بگم، حیف که خانواده نشسته 🤦‍♀️😅
_ Narges _
۰۳ ارديبهشت ۰۰ , ۱۱:۴۳

دیشب داشتم با خودم فکر میکردم خدا این عقل رو به ادم داده. درسته یه مسائلی سخته دربارش فکر کردن و تبیین کردنش ولی یه مسائل پیش پا افتاده و مسائل خرافی که عقل میتونه بگه درسته یا غلط پس چرا آکبند میذاریمش برای اون دنیا. برای اینکه بره زیر خاک مار و عقرب بخورتش. حیف نیست؟

اصلا به این فکر میکنم خدا این نعمت رو داده ما استفاده نکردیم مثل جاهلا پیش رفتیم اون دنیا خدا ازمون سوال بپرسه چی بگیم؟

پاسخ :

ان شالله همه‌مون بتونیم عقلمون رو به طور درست به کار ببریم. گاهی تو عاقل بودن هم دچار سوء تفاهم می‌شیم حتی! کلا رسیدن به حقیقت سخته خیلی.
𝐀𝐲𝐥𝐢𝐧 𝐔𝐍𝐈𝐕𝐄𝐑𝐒𝐄--
۰۳ ارديبهشت ۰۰ , ۱۱:۲۷

منم میتونم درس نخونم و بگم اگه خدا میخواست امتحانامو قبول شم، قبول میشدم😂

پاسخ :

آره دیگه 😅
ادم فضایی🧝‍♀️
۰۳ ارديبهشت ۰۰ , ۱۱:۲۶

مرسیییی

پاسخ :

😘
پریسا ..
۰۳ ارديبهشت ۰۰ , ۱۰:۰۶

برای اعتبار به افکار پوسیده مون پای خدا رو وسط نکشیم لطفا :)

پاسخ :

:)

نه پای خدا، نه علم، نه عقل، نه سنت، نه انسانیت، نه جامعه، نه فرهنگ، نه هیچی خلاصه! گاهی به پای این‌ها هم می‌ذاریم 🤦‍♀️🙄
معلوم الحال
۰۳ ارديبهشت ۰۰ , ۰۸:۵۲

الله اکبر :)

پاسخ :

✊✌
:)
x
۰۳ ارديبهشت ۰۰ , ۰۱:۰۵

آیا راست می گویند در شهر ما مردم حاضر جوابند ؟! :)

پاسخ :

:))
ادم فضایی🧝‍♀️
۰۳ ارديبهشت ۰۰ , ۰۰:۵۲

وه:/

واقن حرفی ندارم:/

پاسخ :

🤦‍♀️

اسم بامزه‌ای انتخاب کردی 😊
یاسی ترین
۰۳ ارديبهشت ۰۰ , ۰۰:۳۸

عجب 😂😂😂😂

پاسخ :

بعععله 😂
راستی تو چرا دوباره بچه‌دار شدی؟ اگه خدا می‌خواست دو تا بچه داشته باشی، آلما رو دوقلو می‌آفرید 😂😂😂
یه نفر(Arezooo)
۰۳ ارديبهشت ۰۰ , ۰۰:۳۰

تصورشم برام وحشتناکه هنوز آدمایی با این طرز تفکر هستن و ترسناکتر اینکه که داریم در کنارشون زندگی می کنیم...🤦‍♀️

خدا خودش باید نجاتمون بده😐

راستش با اینجور آدما برخورد داشتم و می دونم چقدر توجیه کردنشون سخته. تازگی ها دارم تمرین میکنم بگم شما درست می فرمایید و از بحث فرار کنم🤦‍♀️

پاسخ :

ارزو جان من به این نتیجه رسیدم که ما آدما هر کاری دلمون بخواد می‌کنیم و توجیهشم می‌تراشیم! حالا یکی با خواست خدا توجیه می‌کنه، یکی یه جور دیگه. شاید خودمونم اگه دیگران زیر ذره‌بین بذارن، رفتارهای مشابه داشته باشیم.


منم مدت‌هاست در مورد کرونا با covidiotها تقریبا هیچ بحثی نمی‌کنم. :)
آبلومو ویسم
۰۳ ارديبهشت ۰۰ , ۰۰:۱۲

خوابگرد توی یه نظرسنجی برای معادل کلمه‌ی covididiot به معنای کسایی که پروتکل های بهداشتی رو رعایت نمیکنن رسیده بود به اصطلاح کرونساق!!! :))) (کرونا+قورمساق) (اگه اشتباه نوشتم تصحیحم کن)

پاسخ :

😏
covidiot
البته اون کلمه‌ای که فارسی‌زبان‌ها با کلمه‌ی کرونا ترکیب کردند، معنی شرم‌آوری داره‌ها 🤦‍♀️
اقلیما ...
۰۳ ارديبهشت ۰۰ , ۰۰:۰۲

جل الخالق:/

ببین چه قدر شاخ در آوردم از پستت که منه خاموش روشن شدم، 😂

پاسخ :

😂
به نظرم دستاورد خوبی بود برای این پست 👌😄
ناشناس
۰۳ ارديبهشت ۰۰ , ۰۰:۰۱

چه خشن! 😂

پاسخ :

😌😅
برای گرفتن آدرس کانال تلگرامم، کامنت خصوصی همراه با آدرس وبلاگتون بذارید
Designed By Erfan Powered by Bayan