کودکانه هایم تمامی ندارد

There Is No End To My Childhood

انیمیشن‌هایی که ماه رمضان دیدم (1)!🙄

۱. کرالاین (2009-Coraline)

یک شب که حال دلم خوب نبود، تصمیم گرفتم خودم را با انیمیشن درمان کنم! کرولاین را انتخاب کردم و تازه حس ترس هم بهم اضافه شد! برای منی که نهایت فیلم ترسناک دیدنم این بود که سال‌ها پیش، همان‌طور که آرتین فیلم واقعا ترسناک می‌دید اتفاقی چند دقیقه‌ای را می‌دیدم، کرولاین واقعا فیلم ترسناک محسوب می‌شد. کلاً نمی‌فهمم آن ارواح و جادوگر و اتفاق‌های یک جورکی،در انیمیشن کودک چه کار می‌کرد!

+ البته این را قبل ماه رمضان دیدم.


۲. موآنا (2016-Moana)

قشنگ بود. دوستش داشتم. چقدر هم طراحی آدم‌هایش، مخصوصا نقش اول داستان (موآنا) خوشگل و واقعی بود. رقص و آوازهای خوبی هم استفاده شده بود. آوازها را خیلی خوب به فارسی برگردانده بودند. به نظرم در کل خلاقیت زیادی به کار رفته بود و غافلگیری‌های خوبی داشت و در عین حال طنزش هم جذاب بود. مخصوصاً آن خروس لاغرمردنی خنگ که برای من واقعا خنده‌دار بود.


۳. اسکوب (2020-Scoob‎)

اصل داستان برای من آن‌قدرها جذاب نبود. اما دوبله‌ی عالی‌اش آدم را جذب می‌کرد. یعنی طوری دوبله کرده بودند که حس می‌کردی داری فیلم ایرانی نگاه می‌کنی. از جمله قشنگ‌ترین کارهایشان این بود که هر جا باید آهنگی پخش می‌شد، قشنگ از آهنگ‌های خواننده‌های ایرانی استفاده کرده بودند و قسمت پایانی کار هم که با ترانه‌ی به شدت مورد علاقه‌ی من، در دوران کودکی، تمام شده بود: دختر ایرونی! 😄


۴. غارنشین‌ها: عصر جدید (2020-The Croods: A New Age)

وای چقدر خوب بود 😍 کلی خندیدم... خیلی جذاب بود. جلوه‌های بصری فوق‌العاده‌ای داشت. پیام نهایی‌اش این بود که چشم روی تفاوت‌ها ببندید و با هم دوست باشید و مخصوصاً قدردان خانواده‌هایتان باشید. من اگر خارسو بودم و اگر از آن خارسوهایی بودم که دلم می‌خواست پسر و عروسم تا ابد در خانه‌ی ما زندگی کنند، حتماً این فیلم را برایشان پخش میکردم! 😂 حالا هم که خارسو نیستم، واقعاً یک قسمت‌هایی‌اش را دلم می‌خواست استوری کنم!


۵. ویلابی‌ها (2020- The Willoughbys)

😐😐😐 یک جوری اعصاب  و روان آدم را به بازی می‌گیرد که کلا ترجیح می‌دهم در اعتراض به آن سه دقیقه سکوت کنم! البته شاید هم برای من که به شدت دوستدار کودک هستم چنین حسی داشت. ولی واقعا زیر پا گذاشتن حقوق کودک توسط والدین را به یک شکل عجیبی نشان می‌داد که حرص آدم را درمی‌آورد!


۶. تور جهانی ترول‌ها (2020- Trolls World Tour‎)

این را هم دوست نداشتم! شاید چون تماما در مورد انواع موسیقی بود و خب من آدم موسیقایی نیستم و حتی اسم خیلی از موسیقی‌ها را نشنیده بودم. البته ایده‌اش را دوس داشتم؛ این که از انواع موسیقی برای نشان دادن تفاوت آدم‌ها و ضرورت وجود این تفاوت‌ها و رفاقت در عین تفاوت استفاده کرده بود جالب بود. ولی در کل آن قدر از انواع اقسام موسیقی استفاده کرده بود که سرم رفت!


۷. روح (2020- Soul)

به طور کاملاً اتفاقی، در این انیمیشن هم موسیقی، مطرح بود، هر چند نه آن‌قدرها! انیمیشن قشنگی بود ولی راستش را بخواهید برای من از آن دست چیزهایی بود که به نظرم آمد آن قدرها هم که می‌گفتند خاص و متفاوت نبود و حتی بعضی از قسمت‌هایش به نظرم نخراشیده و یک جوری بود! مثلاً من خنگ بودن شخصیت‌های ماورائی داستان را دوست نداشتم. در واقع انتظار داشتم نگاهشان به مساله روح و دنیای قبل و بعد از دنیای مادی، کمی خاص‌تر و لطیف‌تر و معنوی‌تر باشد. هر چند منکر خلاقیت‌هایشان نیستم. مخصوصا قسمتی که ۲۲ خاطراتش با افراد مختلف را تعریف می‌کند را دوست داشتم. اما به هر حال پیام داستان برای من بیش از اندازه تکراری و بدیهی بود و شای همین تا حدی توی ذوقم زد.


ادامه دارد...


+ همه‌ی اینها را زینب (خواهرزاده جان) معرفی کرده است.

  • ادامه مطلب
ربولی حسن کور
۲۰ ارديبهشت ۰۰ , ۱۱:۴۶

سلام

یک و چهار و هفت را دیدم. روح که اسکار هم برد. راستی قسمت دوم غار نشینان چند ماهه اومده اما به پای قسمت اولش نمیرسه

پاسخ :

بله روح خیلی معروف شد و شاید به خاطر همین انتظار من بالا بود.
حتما می‌بینم. مرسی که گفتید 😊
فامس (مهسا)
۰۴ ارديبهشت ۰۰ , ۲۳:۲۵

سلام

ممنون بابت این انیمیشن ها...

اینقدر حوصلم سر میرفت که نمی دونستم چی ببینم...

فیلم ها هم دیگه به سلیقه من نیستن  توی یه گودال سیاه بی انتها افتادم:(

پاسخ :

سلام.
امیدوارم خوشت بیاد.
منم وقتی بی‌حوصله‌م ترجیح می‌دم انیمیشن ببینم و نه فیلم
صبا ..
۰۳ ارديبهشت ۰۰ , ۰۳:۵۵

یکی دو روز قبل از اینکه این پست رو بگذارید من توصیه شده بودم به دیدن روح. بعد که شما هم گذاشتید تصمیم گرفتم ببینمش. 

به نظر من اصلا فیلم هدف ماورایی نداشت و پیامش از نظر من فقط این بود که ما نیومدیم تو این دنیا که خاص باشیم و کار خارق العاده ای کنیم. این که معمولی هستیم و میخوایم زندگی کنیم و میتونیم از چیزهای ساده لذت ببریم کافی هست. 

بیشتر به نظر من فیلم روانشناسانه بود تا معادمحور.  

پاسخ :

بله باهات موافقم. 
ولی به هر حال وارد فضاهای ماورائی هم شده بود و من دوست داشتم در همین حدی که واردش شده یه کم خاص‌تر عمل کنه. البته سلیقه شخصی من این بود.
Mina
۰۲ ارديبهشت ۰۰ , ۱۷:۳۱

خواهش میکنم اره همون زیرنویس منظورمه.

پاسخ :

😘
Mina
۰۲ ارديبهشت ۰۰ , ۱۰:۲۶

سلام شارمین جان روز بخیر

میشه بهت انیمه معرفی کنم؟(نسبت به انیمیشن امریکایی به نظرم داستان پردازی بهتر و عمق کارشون خیلی بیشتره.

 این انیمه درباره مشکلات کودکی یه دختر کر و لاله اسمش  silent voice 

نمیدونم کار رمانتیک دوست دادی یا نه اما انیمه your name هم خیلی قشنگه. 

پیشنهاد میکنم دو تاشو با زبان اصلیش ببینی (ژاپنی) چون کار دوبلوراشون محشره و دوبلورهای کشورای دیگه کیفیت کارشون پایین تره.

اگه دوستشون داشتی بهم بگو تا بازم انیمه معرفی کنم

پاسخ :

سلام مینا جون.
ممنون عزیزم.
انیمه رو با زبان اصلی ببینم که متوجه نمیشم چی به چیه... یا منظورت با زیرنویسه؟
𝐀𝐲𝐥𝐢𝐧 𝐔𝐍𝐈𝐕𝐄𝐑𝐒𝐄--
۰۱ ارديبهشت ۰۰ , ۲۱:۰۱

اصلا از روی کتاب ساخته شده فیلمش!

پاسخ :

😊
پیمان کرامتی
۰۱ ارديبهشت ۰۰ , ۱۸:۱۳

توشون روح دیدم که من نگرفت

پاسخ :

اونقدرا جذاب نبود
𝐀𝐲𝐥𝐢𝐧 𝐔𝐍𝐈𝐕𝐄𝐑𝐒𝐄--
۰۱ ارديبهشت ۰۰ , ۱۲:۵۷

کورالین کتابش خیلی خیلی بهتر از فیلمشه به نظر من

البته فیلمش یه استاپ موشن فوق العادست ولی خب بازم کتابش جالب تر و مرموز تره مخصوصا که شخصیت اضافی توش نیست:)

+انیمه Your Name رو ام اگه ندیدین حتما ببینین!^^

++در مورد روح، میدونید خب در واقع این انیمیشن یه پیام فوق العاده، ولی برای تینیجر ها داشت بیشتر. من که واقعا تحت تاثیرش قرار گرفتم حتی گریه ام کردم براشD:

+++اگه حوصله دیدن انیمه با یه فصل 13 قسمتی که هر قسمتش 20 دقیقه یا یه ربع بیشتر نیست رو دارین، انیمه Yuukoku no Moriarty یا Moriarty The Patriot یا اسم فارسیش موریارتی وطن پرست رو هم ببینین. البته اگه میخواین با بچها ببینین نزارین زیر 12 ساله ها ببینن..یکوچولو قد نخود خشنهXD چون یه اقتباس موریارتی ورژن از شرلوک هلمزه فک کنم مشخصه چجوریه:>

(وجدان:البته فصل دومشو تازه دارن میسازن:/XD)

پاسخ :

نمی‌دونستم کتاب هم داره.

یکی از خوبی‌های این طور پست‌ها اینه که با یه عالمه فیلم و انیمیشن و انیمه جدید آشنا می‌شیم. :)


مرررسی
گندم بانو
۰۱ ارديبهشت ۰۰ , ۰۷:۰۴

نه قضیه والت دیزنی خیلی پیچیده‌تر از این حرفاست. یه سرچ بزن «حقایق والت دیزنی»

مثلا هیچ وقت تو هیچ انیمیشنی اسم خدا آورده نمیشه، ممنوعه!

حالا سرچ کنی چیزذی عجیبی متوجه میشی

پاسخ :

اهان. پس برم سرچ کنم.
من رو این حساب گفتم که گاهی فیلم‌های خارجی تو این زمینه‌ها خیلی خاص هستن و یه همچین انتظاری داشتم.
تیلوتیلو
۰۱ ارديبهشت ۰۰ , ۰۰:۴۶

سلام

یادم افتاد من مدتهاست انیمیشن ندیدم

احتمالا دلیلشم این هست که پایه انیمیسن دیدنم ازم خیلی خیلی دور شده

یادش بخیر

خیلی کیف داره انیمیشن دیدن

پاسخ :

سلام تیلو جان.
منم انیمیشن رو به فیلم ترجیح می‌دم و خب پایه‌های انیمیشن دیدنم هم زیادن؛ البته با سلیقه‌های متنوع... و مجبوریم رای بگیریم تا یه انیمیشن انتخاب کنیم با هم ببینیم 😅
Amir .M
۰۱ ارديبهشت ۰۰ , ۰۰:۲۶

برای دانلود از سایت های بدون سانسور اگه استفاده کنید بهتره

بقیه سایت ها فیلم رو خراب میکنن...

من برعکس شما خیلی فیلم نمیبینم😁

منظورم از Emma مینی سریالEmma 2009 

بود با این اسم چندتا فیلم و سریال هست

 فیلم Little Fish  هم خوبه

پاسخ :

انیمیشن‌ها رو چون می‌خوام بچه‌ها هم ببینن ترجیح می‌دم سانسورشده باشن.

اهان پس اما هم سریاله😄
Little fish رو می‌بینم حتما.
تشکر
ن. ..
۳۱ فروردين ۰۰ , ۲۳:۵۴

یه انیمیشن کامل تو سایت آپارات هست؟ یا قابل دانلود کردنه؟ 

پاسخ :

آره هم کامله هم قابل دانلوده هم باکیفیته. من اکثر فیلم و انیمیشن‌هام رو از اپارات می‌گیرم.
البته من تو گوگل سرچ می‌کنم و از طریق گوگل میرم اپارات. چون یه وقتایی یه اسمی رو تو خود آپارات سرچ می‌کنی نمی‌یاد ولی گوگل نشون می‌ده که داره.
آبلومو ویسم
۳۱ فروردين ۰۰ , ۲۳:۴۴

سلام. من هیچکدوم از انیمیشن‌هایی که معرفی کردی رو ندیدم هنوز. اما یه مطلب نظرمو جلب کرد که گفتم درباره‌ش کامنت بذارم. و اون اینه که به نظرم صرف اینکه یه فیلم‌نامه‌ای بصورت انیمیشن اجرا و منتشر میشه، دلیل نمیشه برای بچه‌ها خوب باشه. بعنوان مثال چند شب پیش داشتم انیمه‌ی "مدفن کرم‌های شب‌تاب" رو میدیدم که به کارگردانی و نویسندگی همون کارگردان انیمیشن سریالی "آنه با موهای قرمز" ایسائو تاکاهاتا ست (الان سرچ کردم). درجه بندی سنی‌ـش رو نتونستم پیدا کنم اما وقتی به برادر کوچکترم میگفتم دارم فلان انیمه رو می‌بینم، بهم گفتش چندبار از تلویزیون (بعنوان برنامه‌ی کودک) دیدش و چندبار وسطش گریه کرده.

خب من نمیخوام داستان انیمه رو اینجا اسپویل کنم اما بعد از دیدنش فهمیدم یه همچین انیمه‌ای برای من ِ بالغ هم ناراحتی آورده چه برسه به برادر کوچکترم.

همین‌ها خلاصه.. ببخشید طولانی شد.

پاسخ :

سلام.
بله دقیقا. به نکته خیلی خوبی اشاره کردید. 
اتفاقا مدفن کرم‌های شب‌تاب رو منم از تلویزیون دیدم. واقعا دردناک بود. 😔 بعصیا معتقدن بچه‌ها باید با واقعیت‌های تلخ اشنا بشن. ولی من می‌گم بخوایم نخوایم این اتفاق یه زمانی می‌افته. پس چرا عجله کنیم؟!
Amir .M
۳۱ فروردين ۰۰ , ۲۳:۳۹

هانیبال اونقدرام وحشتناک نیست البته :)

Emma

This Is Us

Friends

How I Met Your Mother    

اینا کمدی و عاشقانه هستن    

پاسخ :

من فقط دیدم نوشته ژانر وحشتناک :)
مرسی بابت معرفی 🙏
اِما رو اتفاقا دانلود کردم ولی بعد که می‌خواستم ببینم متوجه شدم کیفیتش خیلی پایینه و منصرف شدم. ولی حتما دوباره دانلود می‌کنم.

نگفتم بهتون که سریال هم نمی‌بینم؟! 🤦‍♀️😅 ترجیح میدم تو یه نشست نهایتا ۳ ساعته همه چی تموم شه :)

Reyhane R .
۳۱ فروردين ۰۰ , ۲۲:۵۶

سلام (:

از اینایی که گفتی من ۴و۷ رو دیدم.غارنشینان باحال بود.ولی بنظر من برای بچه های زیر ده سال مناسب نیست😁

روح هم فیلم خوبیه.ولی خوب به قول تو زیادی بزرگش کردن.یه فیلم معمولی قشنگ بود.🙂

+ کوکو و فردیناند رو هم اگه ندیدی ببین.قشنگن.البته کوکو کلا موضوعش در مورد موسیقی هست 🤭😊

پاسخ :

سلام عزیزم

اونی که من دیدم سانسورشده ولی سانسورش خیلی تابلو بود. یعنی یه جوری بود که بچه نفهمه چی شد ولی ماها بفهمیم!
البته نمی‌دونما شایدم سبک خود انیمیشنه همین بوده 😅

بله ندیدم. بازم موسیقی که! 😂
یاسی ترین
۳۱ فروردين ۰۰ , ۲۱:۲۰

ترول‌ها :/ فکر کنم پارسال بود دیدیم. از اون موقع آلما گفت من راکم و تا الان هم هر کار خشنی میکنه میگه چون که من راکم :/ یا لباس‌های عجیب غریب که میپوشه 

تقصیر خودمونه به نظرم این انیمیشن‌ها براش زوده

پاسخ :

عجججب 🤣
آخه نتیجه نهایی انیمیشن هم اینه که همه‌ی آهنگ‌ها خوبن حتی راک که خشنه...😐
یاسی ترین
۳۱ فروردين ۰۰ , ۲۱:۱۸

ااااااا چقدر زیاد دیدی 

تازه ادامه هم دارد 😁😁😁 خوش به حالت 

غارنشینان و سول رو چند ماه اخیر هزار بار دیدیم 🤣 آلما قفلی میزنه رو کارتونا منم پایه‌م عاشق انیمیشنم

پاسخ :

هر وقت گرسنگی بهم فشار میاره فیلم می‌بینم یادم بره😅

منم عاشق انیمیشنم. 
ولی این کار بچه‌ها که یه انیمیشن رو هزاران بار می‌بینن یه وقتا واقعا دیگه سرسام‌آور میشه! خدا صبرت بده یاسی 😂
ن. ..
۳۱ فروردين ۰۰ , ۲۰:۵۶

از کجا دان می کنید؟ 

پاسخ :

آپارات
نماشا
تماشا
Amir .M
۳۱ فروردين ۰۰ , ۲۰:۴۵

انیمیشن‌های خوبی رو دیدین

ولی ماه رمضون فقط سریال Hannibal میچسبه!

پاسخ :

سرچش کردم. من ژانر وحشت دوست ندارم. :)
گندم بانو
۳۱ فروردين ۰۰ , ۱۹:۵۴

من سول رو خیلی دوست داشتم. خب نمیشه از والت دیزنی توقع معنویت داشت:))) و خب من فکر میکنم بدیهی بودنش برای تو، به خاطر اینه که تو خودت عند این حرفایی و همیشه همین توصیه‌ها رو برای همه داری. ولی ماها گاهی یادمون میره که زندگی آب تنی کردن در حوضچه اکنون است:)

 

موآنا رو هم با آبجی کوچیکه دیدم... یادش بخیر واقعا...

 

در جستجوی نمو رو هم ببین. با مزه ست. شگفت انگیزا هم خوبن. گیسو کمد و صد البته brave, و فرار مرغی. و ریو. و inside out و مالیفیسنت.

چقد من انیمیشن دیدم 😅😅😅

پاسخ :

:) حالا نه این که انتظار داشته باشم دیزنی کار رو طوری پیش ببره که لحظه مرگ گاردنر، نکیر و منکر بیان بالا سرش 🤦‍♀️😅 ولی می‌شد تو همون سبک غربی خودشونم می‌شد معنوی‌تر باشه شاید 😏

واقعا یاد آبجی کوچیکه‌ت به خیر. من پست‌هایی که در موردش می‌نوشتی رو خیلی دوست داشتم.

گیسوکمند و اینسایت آت رو دیدم. بقیه رو می‌ذارم تو لیست. مرررسی
سین دال
۳۱ فروردين ۰۰ , ۱۹:۴۶

۱ و ۷ رو دیدم فقط

کورالین تا سال‌ها کابوس من بود 😶 آخه بچه‌ی هفت ساله رو چه به کورالین دیدن 😶 مخصوصا که طاقت نیاورده بودم تا آخر ببینمش و به پایان خوشش نرسیده سی‌دی رو دور انداخته بودم و ذهنم درگیرش مونده بود. بعدها دوباره نشستم مجبور کردم خودمو که تا تهش ببینم. اون‌طوری خودم رو درمان کردم 

 

روح به نظر منم شاهکار بی‌بدیل نبود. مخصوصا پایانش رو دوست نداشتم. کاش به دنیای بعد مرگ هم می‌پرداخت

پاسخ :

عزیزم 😅 چه قد چلوندنی بودی اون موقع که طاقت نیاوردی و سی‌دی رو دور انداختی 😍


آره باهات موافقم.
برای گرفتن آدرس کانال تلگرامم، کامنت خصوصی همراه با آدرس وبلاگتون بذارید
Designed By Erfan Powered by Bayan