کودکانه هایم تمامی ندارد

There Is No End To My Childhood

خودش کجاهاست؟ خدا می‌دونه...

یکی از قشنگ‌ترین اتفاق‌های هر ساله‌ی ماه رمضان برای ما (که دیگر هرگز تکرار نخواهد شد)، افطاری شب سوم، خانه‌ی دایی محسن بود.


از وقتی یادم می‌آید ما سومین شب ماه رمضان، مهمان دایی محسن بودیم و حتی همیشه به شوخی می‌گفتیم دیگر عادت کرده‌ایم! دعوت هم نکنید خودمان می‌آییم. 


هر سال، ما دخترهای فامیل، از روز اول ماه رمضان، ذوق این مهمانی را داشتیم. همه‌ی مهمانی‌های دیگر یک طرف، مهمانی خانه‌ی دایی محسن یک طرف. خودمان هم نمی‌دانستیم از بین آن همه مهمانی، چرا این یکی این‌قدر می‌چسبد. اصلا انگار در و دیوار آن خانه، انرژی مثبت داشت. همیشه آنجا حال خوب و خنده‌های از ته دل را تجربه می‌کردیم.


سوم رمضان، تولد قمری دایی جان بود و او همین را بهانه‌ی مهمانی هر ساله‌اش می‌کرد. نه این که تولد بگیردها! فقط افطاری می‌داد. و البته ما هر سال تصمیم می‌گرفتیم برایش کادو بگیریم و یادمان می‌رفت!🤦‍♀️ خودش هم که در قید و بند این چیزها نبود و هرگز از کسی انتظاری نداشت. تولد فقط برایش بهانه بود. 


اما بالاخره ماه رمضان ۱۳۹۸ با خریدن کادوهای مختلف، غافلگیرش کردیم. واقعا خوشحال شد ولی آن قدر از ته دل راضی به زحمت نبود که حتی نمی‌خواست اجازه دهد پیراهنی را که کمی برایش کوچک بود ببریم عوض کنیم!


رمضان ۹۹ به خاطر کرونا، هیچ کس مهمانی نگرفت... اما دلمان قرص بود که همه‌ی میزبان‌ها، از جمله دایی محسن، در خانه‌هایشان، کنار خانواده نشسته‌اند و می‌توانستیم برای دورهمی‌های سال‌های بعد منتظر بمانیم.


اما حالا... سومین شب ماه رمضان ۱۴۰۰، مهمانی‌های ثابت خانه‌ی دایی جان، برای همیشه تمام شده است و من که ۹ ماه است نتوانسته‌ام پایم را در خانه‌ای بگذارم که او دیگر در آن نیست، دلم برای خودش و گوشه گوشه‌ی خانه‌ای که بوی نفس‌هایش را می‌دهد و تک تک خاطراتش تنگ شده است و نمی‌خواهم شب از راه برسد...

  • ادامه مطلب
خودت باش
۲۸ فروردين ۰۰ , ۲۳:۳۹

علی؟

هنوزم از نبود رفیقش غصه داره...

پاسخ :

اوهوم
😥
یه نفر(Arezooo)
۲۸ فروردين ۰۰ , ۱۹:۵۷

سلام...

روحشون در آرامش...🌹

چقدر با این پست دلم گرفت و کاملا درکتون می کنم. یادمه مادربزرگم که فوت کرد با اینکه سنم کم بود و اواخر عمرشون آلزایمر داشتن و کسی رو به خاطر نمیاوردن با این حال هنوزم که هنوزه وقتی از کوچشون رد می شم یا عکسای آلبوم رو می بینم دلم میگیره...

چقدر سخته روزها بگذره و عزیزانمون دیگه کنارمون نباشن:(((

پاسخ :

سلام 
روح مادربزرگت شاد...

بدتر از نبودنشون، استمرار این نبودنه!
پشمآلِ پشمآلو
۲۸ فروردين ۰۰ , ۱۷:۲۱

بنظرم اتفاقا حالا وقتی کرونا تموم شد کاریو ک دوس داشته بازم ب رسم اون انجام بدین .. حالا برا اینکه ب خانوادش فشارم نیاد وسایل افطارو خانواده ها خودشون بیارن

اینجوری میبینه رسم خیرش پا بر جا مونده خوشحال میشه

روحشون تو ارامش باشه

پاسخ :

اتفاقا دیشب پسرش برای همه‌مون غذای نذری فرستاد. همسرش و پسراش هزار برابر ما دلشون گرفته بود.

مرسی عزیزم
مهربانو
۲۸ فروردين ۰۰ , ۱۴:۵۸

کاش وقتی نباشم مثل دایی محسن تو ، ازم یاد کنند . 

روحشون شاد 

پاسخ :

دور از جونت عزیزم
نرگس بیانستان
۲۸ فروردين ۰۰ , ۱۲:۳۶

روحشون شاد باشه 

عزیزدلم... چقدر غمت دام رو ب درد آورد... خدا به دل همه تون آرامش بده... آرامشی از جنس خودش 

 

پاسخ :

سلامت باشی عزیزم.
ممنون از محبت و همدلی‌ت. ان شالله هیچ وقت غم نبینی🌺
گندم بانو
۲۸ فروردين ۰۰ , ۱۱:۱۵

چقدر حیفن بعضی آدما... چقدر خدا خوبا رو زود میبره :(

روحشون شاد و قرین رحمت باشه انشالا

پاسخ :

اوهوم :(
مرسی عزیزم. روح رفتگان شما هم در ارامش و عمر عزیزانت طولانی🌺
خاموش
۲۸ فروردين ۰۰ , ۰۳:۲۲

سلام                                                                                                                 پیشنهاد می کنم برنامه زندگی پس از زندگی را از شبکه ۴ ببینید ساعت شش و ربع عصر و تکرار یک شب و یازده صبح                                                                  راجع به افرادی است که تجربه مرگ داشتند شاید به آرامش شما کمک بشود                 مهمان دیشب وقتی تعریف کرد که گریه های مادر وخواهرهایش را می دیده است و باعث عذابش می شده یاد شما افتادم گفتم شاید دیدن این برنامه کمکی به شما باشد نه به این جهت که غمتان را از یاد ببرید بلکه شاید و شاید مسیر این سوگ را با آگاهی و آرامش  بیشتری  طی کنید همین 

پاسخ :

سلام. ممنون🌺
خودت باش
۲۷ فروردين ۰۰ , ۲۳:۲۹

خدا رحمتش کنه...

 

پاسخ :

مرسی. خدا داداش‌هات رو برات نگه داره. تو بعضی عکس‌های دایی‌م داداشت هست. :)
یاسی ترین
۲۷ فروردين ۰۰ , ۱۷:۴۷

چقدر خوبه وقتی نیستیم ازمون اینقدر به خوبی یاد بشه. خوش به حال ایشون. روحشون شاد و در آرامش ❤

پاسخ :

بله. دقیقا...
دایی‌م واقعا آدم درستی بود یاسی. از اونا نبود که آدم از سر مرده‌پرستی تعریفش رو بکنه. همسر و پسراش هم خیلی خیلی مهربون و دوست‌داشتنی‌ان.


مرسی عزیزم. خدا خانواده و همه‌ی کسانی که دوستشون داری رو حفظ کنه
برای گرفتن آدرس کانال تلگرامم، کامنت خصوصی همراه با آدرس وبلاگتون بذارید
Designed By Erfan Powered by Bayan