کودکانه هایم تمامی ندارد

There Is No End To My Childhood

زندگی در کتابها

اتفاق خوبی که وقتی داستان خوب میخوانم می افتد این است که یک روایتگر داستانی در درونم خلق میشود و جزئیات روزانه زندگی در حال جریانم را به سبک نویسنده ای که در حال خواندن کتابش هستم، برای خواننده های خیالی خودم شرح میدهد و این، بدون این که ارتباط مرا با دنیای واقعی قطع کند و از من یک داستانپرداز تخیلی بسازد، باعث میشود تمام مدت، به قول جان دیوئی، در "اینجا و اکنون" زندگی کنم و روی ریزترین مسایل درون و بیرونم (فکرها و اتفاقها) متمرکز شوم. 


اگرچه تجربه ای به شدت شبیه به تجارب دوران کودکی و نوجوانی ام است که یک کرم کتاب واقعی بودم، اما جنبه دلپذیرتری هم دارد: حالا برخلاف آن روزها، از این که با ادبیات نویسنده ای که در حال خواندنش هستم فکر میکنم، لذت میبرم و نگران این نیستم که این سبک، در کتابهای مشهور و محبوبی که قرار است وقتی بزرگ شدم بنویسم، منعکس شود و متهم به تقلید و نداشتن سبک بشوم!


دیشب "مامان و معنای زندگی" را قبل از نیمه شب تمام کردم و امروز از صبح دارم "مادربزرگ سلام رساند و گفت متاسف است" را میخوانم و چقدر متاسفم که رمانهای بیشتری نخریدم! 


امروز به شکل عجیبی حالم خوب است. شاید چون از صبح تا حالا، بدون هیچ دغدغه ای فقط دارم کتاب میخوانم و مثل قدیمها میتوانم یک کتاب حدودا ۴۰۰ صفحه ای را یک روزه تمام کنم! 😊 

  • ادامه مطلب
خودت باش
۰۲ فروردين ۰۰ , ۲۳:۵۳

سال نو +قالب نو=مبارک

اصلا رمان خوندن و پرواز با شخصیت های داستانیش  یکی از جذابیت های زندگی هست...

پاسخ :

سال نو تو هم مبارک 😘

حدود ۳۰_۱۲۰ صفحه از مادربزرگ مونده. ان شالله فردا بخونم و بهت بدم تو هم بخونی.
یه نفر(Arezooo)
۰۲ فروردين ۰۰ , ۲۱:۰۳

سلام...

من شروع یه کار برام خیلی سخته ولی وقتی واردش میشم همین طور جلو میرم. کتاب خوندنم دقیقا همین طوره شاید حتی تا چند صفحه کسل باشم ولی اواسط داستان که میرسم چند روز بیشتر طول نمی کشه تا تموم کنم کتاب رو. من بیشتر اوقات خودمو جای شخصیت داستان میذارم و توی افکارم از دنیای واقعی کامل جدا میشم🤦‍♀️ 

چه تم زیبایی داره وبلاگتون. وقتی باز کردم حال و هوای بهار و زندگی رو حس کردم...

دلتون همیشه سبز و عیدتون هم مبارک خانم دکتر:-)))

پاسخ :

سلام آرزو جون.
من معمولا از اول ولع خوندن دارم. ولی گاهی تو ذوقم میخوره.
این همذات پنداری با شخصیت داستانها خیلی لذتبخشه. 😀
مرسی عزیزم. زیبایی از نگاهته.
ان شاا... حال و هوای دلت همییییشه بهاری باشه😘 
یاسی ترین
۰۲ فروردين ۰۰ , ۱۸:۳۵

به‌به چه حالی داری الان 😁😍

پاسخ :

😎😁😘
ناشناس
۰۲ فروردين ۰۰ , ۱۶:۵۰

سلام

 

حقیقتش دیگه هیچ لیستی از کتاب و فیلم‌هایی را که مطالعه و تماشا می‌کنم، نمی‌نویسم، به نظرم این کار باعث میشه، حرص و ولع برای خواندن و دیدن پیدا کنم و این حرص هم موجب میشه از کیفیت کار کم کنم و بیشتر به کمیت اهمیت بدهم، حقیقتش الانم که لیست شما را دیدم، با وجود مطالعه بیشتر بر روی کتب تخصصی رشته خودم، یک لحظه دوست داشتم آن را رها کنم و برم سراغ رمان‌هام ... .

پاسخ :

سلام.
شاید بهتره یه تعادلی وجود داشته باشه و هیچ کدوم کنار گذاشته نشه. هر چند سخته این کار.
محمد حسین
۰۲ فروردين ۰۰ , ۱۴:۵۴

سلااام

سال نو و حال نو و قالب نو مبارک

پاسخ :

سلام.
سال نو مبارک
دلتون شاد
برای گرفتن آدرس کانال تلگرامم، کامنت خصوصی همراه با آدرس وبلاگتون بذارید
Designed By Erfan Powered by Bayan