کودکانه هایم تمامی ندارد

There Is No End To My Childhood

برای آنهایی که معتقدن همسایه ها باید یاری کنن تا اونا بچه داری کنن! 🤪

خانم ب یکی از بهترین و فعالترین و کاردرست ترین و متعهدترین همکارهایم است که همه در دانشگاه او را با همین ویژگیها میشناسند و همکار و دانشجو، بهش ارادت دارند. 

همکلاسی دوران دکتری ام هم بود. هفته آخر ترم اول، دومین بچه اش را به دنیا آورد. بچه اولش را هم اواخر شهریور ماه چهار سال قبلترش به دنیا آورده بود و مهر همان سال دانشجوی ارشد شده بود. معلم هم بود.

و در کنار همه اینها، جزء دانشجویان خوب محسوب میشد که علاوه بر این که فعالیتهای کلاسی را به نحو احسن انجام میداد، مقاله هم چاپ میکرد و در نوشتن چند کتاب هم فعالانه با من همکاری کرد.

اخلاق و رفتار بچه هایش عالی بود و گهگاه که در جلسات مربوط به نوشتن کتاب و... آنها را با خودش می آورد، آدم فقط دلش میخواست بنشیند و به رفتارهای پخته و به جای این مادر با دخترهایش نگاه کند.

و به همه اینها اضافه کنید که خانم ب بیشتر از من هوای همکلاسی شیرازیمان را داشت و هر وقت او نمیتوانست برای گرفتن امضای پروپوزال و کارهای دیگر به اصفهان بیاید، به جایش این کارها را انجام میداد. 

خب او چه طور توانسته بود همه این کارها را انجام دهد و موفق هم باشد؟ فکر میکنید ما همکلاسیها هوایش را داشتیم و کارهایش را انجام میدادیم یا همکارهای مدرسه یا دانشگاهش؟ هیچ کدام!

تنها کسی که به خانم ب کمک میکرد همسرش بود؛ یک استاد دانشگاه در یکی از دانشکده های مهندسی دانشگاه خودمان‌. و البته هر کجا که واقعا نیاز بود، مادرش هم دریغ نمیکرد. اما خود خانم ب هم بعد از شش/ هشت ماه مرخصی زایمان، یک سال هم مرخصی بدون حقوق گرفت تا باری روی دوش بقیه نباشد. 

برای دفاع از تز دکتری هم تاخیر داشت ولی خودش همه کارهایش را انجام داد و اصلا و ابدا از دیگران توقعی نداشت‌.

این را برای آنهایی نوشتم که فکر میکنند حق دارند هم بچه داشته باشند هم درس بخوانند هم کار کنند اما توانایی انجام همزمان هر سه یا حتی دو کار رو هم ندارند و حق مسلم خودشان میدانند که کسانی که بچه ندارند، جور آنها را بکشند تا آنها بتوانند از حقوق مسلمشان استفاده کنند و خیلی هم احساس روشنفکری بهشان دست داده است و فکر میکنند پرداختن همزمان به کار و تحصیل و بچه داری روی دوش دیگران، حق مسلم آنها است و ما خیلی دهاتی و غیرمنطقی و غیرمنصف هستیم که میگوییم به ما ربطی ندارد که شما از عهده همه اینها با هم برنمی آیید و اگر نمیتوانید با یک دست چند هندوانه بلند کنید، خب نکنید! 

این که دلتان میخواهد هم خدا را داشته باشید هم خرما را که دلیل نشد! اگر به دل است خب همه دلشان میخواهد! اما جز شما و همسرتان هیچ کس (مخصوصا همکارهایتان) هیچ مسوولیتی در قبال خواسته های دلتان ندارد. اگر خودتان و همسرتان از عهده اش برمی آیید انجامش دهید. ما هم ذوقتان را میکنیم و در وبلاگمان در موردتان مینویسیم!

در غیر این صورت لطفا بین اینها، یکی را انتخاب کنید و انتظار نداشته باشید انهایی که کار کردن را (و نه بچه داشتن را) انتخاب کرده اند، در محل کار، مسوولیتهای سخت تر را برعهده بگیرند یا برایتان بیگاری کنند تا شما خوش و خرم به همه خواسته های دلتان برسید!


+ معلوم است من دوباره جوش آورده ام؟! 🤦‍♀️😂
  • ادامه مطلب
x
۳۰ اسفند ۹۹ , ۱۲:۲۹

سال نو پیشاپیش مبارک 

امیدوارم سال جدید برات پر از آرامش و شادی باشه 

 

----- 

چه همکار جذابی داری :) دمش گرم 

پاسخ :

سال نو مبارک.
ممنون. برای شما هم همین طور.


:)
خودت باش
۲۹ اسفند ۹۹ , ۲۱:۱۲

چه زوج جذابی!!!

منم خیلی مواقع مواضعم رو اعلام میکنم بعدش متهم نیشم ب اینکه نه همکاری بلدم نه درک کردن!!!

پاسخ :

بله 😍
محلشون نذار؛ مهم خودتی
طیبه تی تی
۲۷ اسفند ۹۹ , ۲۲:۲۷

سلام عزیزم

من فکر می کنم می تونستم از اون خانم هایی باشم که تعریفش رو کردی چون یه کم تو موقعیت های نسبتا مشابه بودم ولی دلم نخواست باشم،ترجیح دادم مسیری رو ادامه بدم که راحت تر باشه 

 

پاسخ :

سلام طیبه جان.
به نظرم انتخابت کاملا قابل درکه و حق داشتی ترجیحت این باشه :)
سمانه
۲۷ اسفند ۹۹ , ۰۸:۰۲

مهمترین برگ برنده این خانم علاوه بر تلاش و همت خودشون ، همراهی همسرشون هست

انشالله که بهترینها برای این خانواده ها و خانواده های مشابه پیش بیاد

پاسخ :

بله کاملا باهات موافقم سمانه خانوم. یه زن و شوهر تحسین برانگیزن.

ان شالله 👌
نیــ روانا
۲۶ اسفند ۹۹ , ۱۵:۵۳

ایول بهش واقعا دمش گرم

درد و بلاش بخوره تو سر آنهایی که ... :))

پاسخ :

😂
خودتم از همین نوع آدمایی.
اگه کامنتهای پستی که تو متن لینکش رو گذاشتم بخونی، میبینی که قرار بوده مجسمه ت رو هم بسازیم 😉
حامد سپهر
۲۶ اسفند ۹۹ , ۰۹:۲۰

آخ آخ آی گفتین

بعضیا فقط و فقط با حساب روی کمک بقیه یه کاری رو شروع میکنن نمیدونم نقش خودشون این وسط چیه؟؟

یه دوستی داشتیم یه پیکان میخواست بخره زنگ زده بود به خواهرش گفته بود یه ماشین میخوام بخرم یه مقدار پول لازم دارم خواهرش هم گفته بود آره ، چقدر لازم داری اینم گفته بود دومیلیون و چهارصد بعد خواهرش گفته بود قیمت ماشین چقدره ؟ اینم گفته بود دو میلیون و چهارصدو پنجاه:))

پاسخ :

وااای 😂😂😂

معلوم الحال
۲۵ اسفند ۹۹ , ۲۰:۵۶

سلام

انصاها همیشه این خانما برام تحسین برانگیز بودن. واقعا توش موندم که چطور به آشپزی و خونه داری میرسن، سر کار میرن، بچه داری میکنن، شوهرداری میکنن، درسم میخونن. تازه به این و اونم سر میزنن. خدا همه این بزرگواران رو حفظ کنه و بهشون عمر دراز عنایت کنه.

پاسخ :

سلام.
بله واقعا قابل تحسینن.
معمولا یکی از دلایل این که تو همه این کارها موفقن (علاوه بر توانمندی خودشون) اینه که شوهرشونم خوب زن داری میکنه 😊
یه نفر(Arezooo)
۲۵ اسفند ۹۹ , ۲۰:۴۳

سلام...

یعنی حرف دل منو زدین:///

بعضی از اینایی که بچه دارن فکر میکنن بقیه بیکارن و فقط اونا هستن که سرشون شلوغه. یه سری دو تا از دختر عمه هام که فکر میکنن خیلی بامزه هستن داشتن به شوخی دعوا میکردن من بچه کدومو نگه دارم چون معتقدن من مجردم و بیکار:/// منم داشتم همین طور نگاشون میکردم و فکر میکردم چه جوابی بدم که مودبانه به نظر برسه. هرچند خودشون معتقدن تا بچه دار نشی نمیتونی بفهمی چقدر سخته و من اینجور مواقع دوست دارم بگم مگه مجبوری بیاری که نتونی مدیریت کنی:/// ولی حیف همیشه سکوت میکنم. حیییییییف:-)

پاسخ :

سلام عزیزم.
سکوت نکن. سکوت کنی متوجه نمیشن ناراحت شدی.

من چند سال پیش، تو یه شرایط مشابه همین چیزی که شما گفتی، بهشون گفتم حالا بچه رو که همه میتونن واسه آدم نگه دارن. ولی من بخوام این کار رو بکنم که شما نمیتونید به جای من برید سر کلاس درس بدید 😉
یاسی ترین
۲۵ اسفند ۹۹ , ۱۹:۲۳

ای وای اره معلومه 😂

یه لا اله الی الله  بگو 🤣 

واقعا همسر همراه چقدر تاثیر داره:)

و اینکه درس و کار با بچه واقعا سخته واقعااااا

من که عطاش رو به لقاش بخشیدم. حقیقتا نمیکشم، نمیتونم. و از کیفیت همه چیز کم میشه.

پاسخ :

🙈😂
بله. اگه همسر شرایط رو درک کنه و کمک و همدلی کنه، خارها گل میشوند! 🌵🌷
آدم هیییییچ کاری ام که نداشته باشه، باز بچه داری سخته. من در جهت مخالف تو عطاش رو به لقاش بخشیدم؛ دقیقا به خاطر حفظ کیفیت 😉
برای گرفتن آدرس کانال تلگرامم، کامنت خصوصی همراه با آدرس وبلاگتون بذارید
Designed By Erfan Powered by Bayan