کودکانه هایم تمامی ندارد

There Is No End To My Childhood

از دفترچه خاطرات یک خاله و جدیدا عمه! (۴)

۱. درسا (۴ساله_دختر یکی از دخترهای فامیل) در اتاق نشسته بود و چشم از نرجس (۱۵ ساله_ دومین خواهرزاده ام) برنمیداشت. موهای نرجس کاملا کوتاه بود و یک تی شرت مشکی و شلوار جین تنش بود و داشت مانتویش را میپوشید. بعدا که درسا و مامانش به خانه رفتند، به بابایش گفته بود: "ولی اون پسره خیلی بلند بود"... نرجس را میگفت 🤦‍♀️ حدود یک ماه بعد مامانش بهش گفته بود: "میخوایم بریم خونه فلان فامیلمون؛ همون جا که خاله شارمین باهات بازی میکنه." و درسا جواب داده بود: "یه پسر خیلی بلندم دارن که پسره ولی مانتو میپوشه."😂


۲. روزهایی که آرمین به تازگی برای همیشه رفته بود، کیان (۵ ساله_ پسر یکی از پسرهای فامیل که همسایه هم هستیم) مرا در حال گریه دیده و رفته با ناراحتی به مامانش گفته: "شارمین داره گریه میکنه چی بهش بگم؟" 😍


۳. بابای سارا (خواهرزاده ۹ ساله ام) که آمد، همگی سریع حجاب گرفتیم. سارا با خوشحالی گفت: "آخیش به ارزوم رسیدم؛ بابام اومد یه بارم شما روسری سر کنید." (در واقع دلش پر بود که چرا وقتی شوهر خاله اش به خانه ما می آید دو تا دخترخاله هایش چیزی سر نمیکنند و او باید روسری سر کند! حسادت و رقابت تا کجا! 🤦‍♀️)


۴. به محض این که ظرف بیسکوییت را جلوی مهدی (خواهرزاده ۹ ساله ام) گرفتم، اول ماسکش را کشید پایین، بعد تازه به بیسکوییتها نگاه کرد و یکی برداشت. بهش گفتیم حالا چرا ماسکت رو میکشی پایین؟ با نگاه عاقل اندر سفیه گفت: "واسه این که بتونم بیسکوییتو بخورم."


۵. از وقتی آرمین رفته است، مهدی عادت کرده هر بیسکوییت یا شکلاتی که میخواهد بخورد، قبلش برای او فاتحه میخواند؛ حتی اگر بهش بگوییم نیازی نیست. یا مثلا اگر دو تا شکلات بهش بدهیم، حتما دو تا فاتحه میخواند.


۶. آرتمیس (برادرزاده ۷ ماهه ام)، از ۴ ماهگی، همین که ما عمه ها را میدید گریه میکرد؛ یک بار (دو ماه پیش) با حالت مسخره بازی، بهش گفتم: آرتمیس یک دو سه میگم گریه کن... یککککک.... دوووووو.... سهههههه". قشنگ تا ۳ لب ورچید و به محض شنیدن سه زد زیر گریه! 🤦‍♀️

+ حدود دو ماه است که با دیدنمان گریه نمیکند و وقتی کلی دلقک بازی برایش دربیاوریم، لبخند محوی در حد ۳ ثانیه یا کمتر روی لبهایش ظاهر میشود! 😐


۷. هنوز هم گاهی اشتباها به آرتمیس میگوییم خاله! یک بار داشتم از خودم و او که روی پایم نشانده بودمش فیلم میگرفتم و با شوخی میخواستم که نصیحتش کنم که عمه هایش را دوست داشته باشد و با دیدنشان گریه نکند! برگشتم گفتم: ببین خاله! ادم باید همیشه عمه هاش رو دوس داشته باشه!" 🤦‍♀️


۸. مهدی افتاده روی دور لوس بازی. میگوید: شما همیشه با سارا مثل دختر امپراتور رفتار میکنید ولی با من هیچ وقت مثل پسرامپراتور رفتار نمیکنید. من یه تنهای بیچاره م! (البته وقتی به مواردی که مثل پسرامپراتور باهاش رفتار کزده بودیم اشاره کردیم فقط لبخند تحویلم دهد و رفت!) کمی بعد دارد با شیطنت برای مامان سارا که سر به سرش میگذارد حاضر جوابی میکند. میگویم: "پس تو انگار یه تنهای بیچاره بودی خاله! حالا که خوب باچاره ای." با لبخند شیطنت آمیز جواب میدهد: "نخیرم. من یه تنهای بیچاره قوی ام که از خودم دفاع میکنم!"


۹. پسر کلاس اولی دوستم پرسید اسم بچه هات چیه؟ اسم خواهرزاده هایم را گفتم.چند ساعت بعدش هی میگفت عکس زبل رو نشونم بده! و من نمیدانستم منظورش چیست. در نهایت فهمیدم منظورش سپهر (خواهرزاده ۱۶ ساله ام) است!


۱۰. سارا بین من و مامانش و رو به من خوابید. مامانش گفت: منم پشتمو به شما میکنم. سارا برگشت گفت: نه! اون وقت چشمای قشنگت رو از دست میدم


۱۱. مهدی به هر مناسبتی برای من دستبند و گردنبند درست میکند یا نقاشی میکشد. 😍


۱۲. با مهدی قرار میگذارم بعد از ناهار، طی یک عملیات سری برویم برای همه چیپس بخریم. کلی نقشه میکشیم. در زمان مقرر، مهدی از مامانش اجازه میگیرد که با خاله شارمین بیرون برود. طبق نقشه، تنها توضیحی که به او و بقیه میدهیم این است که: "میخوایم بریم آمپولمون رو بزنیم و برگردیم!" این چیزی است که وقتی بچه بودم، خیلی از مامانها به بچه هایشان میگفتند تا موقع بیرون رفتن، بچه ها را از سر خودشان باز کنند. البته مامان من که میدانید چقدر به اصول روانشناسی اهمیت میدهد! همیشه رک و راست میگفت فلان جا میروم و شما را هم با خودم نمیبرم! بگذریم. من و مهدی، به بچه های دیگر اطمینان دادیم که رفتنمان به نفع آنها هم هست و وقتی برگشتیم متوجه میشوند. یک خرید ساده را مثل یک عملیات بزرگ انجام دادیم. به چیپس میگفتیم محموله، به سوپرمارکتها، مقر مورد نظر! گوشی من بیسیم بود و پل عابرپیاده ای که بیخودی از آن رد شدیم، تونل مخفی برای لو نرفتن عملیات. هر کسی هم از کنارمان رد میشد باید با قدرتهای ذهنیمان میفهمیدیم جاسوس است یا نیروی خودی! آن قدری که این بازی به مهدی چسبید، چیپسها نچسبید!


۱۳. به بچه ها گفته ام از این به بعد هر کس وسایلش را خانه ما بگذارد، به نام خودم توقیفشان میکنم و جزء دارایی من محسوب میشود! جمعه مهدی ساعت مچی محبوبش را جا گذاشته است. ساعت را میبندم روی دستم و عکس میگیرم. عکس را میفرستم در گروه و زیرش مینویسم: مهدی نظرت در مورد ساعت جدیدم چیه عزیزم؟ جواب میدهد: چند میفروشی؟ مینویسم: معلومه حسابی ازش خوست اومده ها. مینویسد: آخه یکی عین این داشتم گمش کردم! پدرصلواتی آن قدر طبیعی مسخره بازی درمی آورد که شک میکنم فهمیده  ساعت خودش است یا نه!


۱۴. مامان بابای مهدی، که هنوز پایبندی عجیبی به قرنطینه دارد، در تماس تلفنی، به مهدی گفته است: "مامانجون! دستاتو ببر بالا و دعا کن کرونا زودتر تموم بشه." و مهدی جواب داده: "من دستامو میارم پایین و خوب میشورم تا کرونا تموم بشه!"


۱۵. مهدی از سر و کولم بالا میرود که: "خاله جایزه ای که قرار بود برام بخری چی شد؟" هر چه توضیح میدهم که فلان موقع میخرم گوشش بدهکار نیست. با لحن شوخی میگویم: " خاله اصلا بهت دروغ گفتم؛ برات جایزه نمیخرم. میدونی که من یه خاله ی دروغگوم." با لبخند شیطانی میگوید: "اگه تو یه خاله دروغگو باشی، پس اینم که گفتی بهم دروغ گفتی رو دروغ گفتی؛ پس برام جایزه رو میخری."

خودت باش
۲۷ بهمن ۹۹ , ۱۴:۱۵

مهدی هیچ وقت ساکت نبود اونی که همیشه ساکت و آرومه مامان شه...

 

پاسخ :

یادت نمیاد قبلترهاش رو... خیلی آروم بود. بیشتر کارهای سارا را نگاه میکرد. یهو از وقتی رفت مدرسه زبون درآورد‌. تقریبا از همون زمانی که من در آستانه دفاع از تزم بودم و هی بهم تیکه مینداخت نیم وجبی 😂
ربولی حسن کور
۲۶ بهمن ۹۹ , ۲۲:۰۱

سلام

یه تا؟

یزدی شد!

پاسخ :

سلام
🤦‍♀️😁
اولش نوشته بودم دو سه تا... بعد گفتم شاید مبالغه باشه و تصمیم گرفتم بنویسم حداقل یکی! دیگه ویرایش اینجوری در اومد! خودمم الان که گفتید متوجه شدم.
هوپ ...
۲۶ بهمن ۹۹ , ۲۱:۰۲

آخ که چقدر این مهدی شیرین زبون و حاضر جواب و نمونه یک اصفهانی زیرکه!

عاشق بازی گانگستریتون شدم رفت.

تبریک میگم تونستی ارتمیس رو بالاخره لبخند بر لب کنی.

پاسخ :

دس بوس شوماس 😊

دیگه حالا این بازی رو ول نمیکنه! امروز ت  خیابون بهش گفتم "وضعیت قرمزه، سعی کن خیلی طبیعی رفتار کنی!" دیگه با این ترفند یه کم کمتر حرف از دشمن و ذهن خوانی و... زد😁


عاقا جدیدا فهمیدم وقتی صدامو کلفت کنم و بگم میخوام آرتمیس رو بخورم هم خوشش میاد و لبخندهاش یه کوچولو بیشتر از دالی بازی میشه 😂
یاسی ترین
۲۶ بهمن ۹۹ , ۱۷:۴۲

چه خوبه 

خوش به حالتون چقدر خانواده پرجمعیت خوبه.

من همیشه جزو آرزوهام بود 

شاید واسه همینه بچه زیاد دوست دارم بیارم!

مهدیتون خیلی بلاس

سارا خیلی احساسی فکر کنم 

آرتمیس خیلی بانمکه ، پوکر فیس :|

پاسخ :

بله من خانواده و فامیل پرجمعیتی دارم و با وجودی که یه سری نکات منفی هم داره این شلوغی، ولی باز به خانواده و فامیل خلوت ترجیح میدم. 

چه توصیف درستی از هر سه تاشون کردی یاسی 🤩
ربولی حسن کور
۲۶ بهمن ۹۹ , ۱۵:۴۵

سلام

ممنون

یادم دادین برای پیدا کردن سوژه لازم نیست فقط توی مطب حواسم باشه! همه جا میتونه منبع پست باشه.

شماره 14 عاااالی بود

پاسخ :

سلام.
با نکته بینی و مهارتی که شما تو شکار لحظه ها دارید، مطمئنم اگه خارج از مطب حواستون باشه حداقل به اندازه روزی یه تا پست عالی، مطلب دستتون میاد 😃

😁
صبا ..
۲۶ بهمن ۹۹ , ۱۰:۰۰

ماشالله به مهدی تون، چه حاضر جوابه و تیز هست👌 

پاسخ :

سلامت باشی.
والا از وقتی رفته مدرسه این طوری شده. تا سه سال پیش یه بچه ساکت و مظلومی بود که دومی نداشت! :)))
☁️𝐴𝑦𝑙𝑖𝑛 🌱𝑆𝑒𝑛𝑝𝑎𝑖
۲۶ بهمن ۹۹ , ۰۷:۳۷

فقط مورد 15، چه باحالXD

پاسخ :

😁
نگار
۲۶ بهمن ۹۹ , ۰۰:۴۶

من خاله نمیشم، عمه هم حالا حالا نخواهم شد..

ولی نمیدونم چی در من می‌بیننن که عمه صدام می‌کنن بچه های دور و بر... از اولین روزهای زبون باز کردن، بدون اینکه کسی یادشون داده باشه😅

لینکی که قسمت وب گذاشتم رو باز کنید😘

+

برای بچه ها نمایش عروسکی اجرا می‌کنم..یکی از بچه‌ها، مامان معلم صدام می‌کنه...یکی نگار جون..یکی خاااااللللله..یکی خانوم معلم و..... عاشقشونم واقعا..

پاسخ :

این که عمه صدات میکنن، نشونه خوبی نیستا! 😉

خیلی بامزه بود 😁 نمیدونستم وب داری

بچه ها عالی ان.😍
سین دال
۲۵ بهمن ۹۹ , ۲۳:۲۸

مهدی اتون بی نظیره😎😎😎😁😁😁

 

خدا حفظتون کنه واسه هم :)

پاسخ :

😁
مرسی عزیزم. خدا عزیزات رو برات حفظ کنه
محمد حسین
۲۵ بهمن ۹۹ , ۲۲:۴۶

از همون خاطره اول گفتم مهدی را میبرم، هر بار بیشتر دوستش میدارم 

 

پاسخ :

اتفاقا فکر کنم روحیاتتونم به هم بیاد 😉
نیــ روانا
۲۵ بهمن ۹۹ , ۲۲:۲۴

نقش مهدی خیلی پررنگ تر از بقیه بودا

این پست رو بخونه متوجه میشه نه فقط تنهای بیچاره نیس که خود امپراطوره 

پاسخ :

آخه خودش بلاتر از بقیه س😁
😂
محسن رحمانی
۲۵ بهمن ۹۹ , ۲۲:۰۴

سلام 

 

چه جالب وحال خوب کنن بچه های کوچولو وبامزه.

پاسخ :

سلام.
بله. من که خیلی دوستشون دارم
برای گرفتن آدرس کانال تلگرامم، کامنت خصوصی همراه با آدرس وبلاگتون بذارید
Designed By Erfan Powered by Bayan