کودکانه هایم تمامی ندارد

There Is No End To My Childhood

چالش وبلاگی: شارمین به چند سوال پاسخ میدهد 😐

سلام.

بعد از پست قبلی، لازم دیدم یک پست با طعم چالشهای دهه هشتادیها بگذارم؛ البته فقط حدس میزنم که یومیکو دهه هشتادی باشد؛ چرایی این حدس را هم اگر به وبلاگش سر بزنید خودتان متوجه میشوید. :)


1-راست دستین یا چپ دست؟

راست دست. ولی چپ پا! البته اون زمانی که باید میدونستم، نمیدونستم که برتری طرفی چه اهمیتی داره و همین طوری بزرگ شدم دیگه! :)


2-نقاشی تون در چه حده؟

بچه بودم عاشق نقاشی بودم ولی نه به اندازه خواهر قبلی و بعدیم! و استعدادم هم در حد اون دو تا نبود. کم کم هم از فاز نقاشی خارج شدم در حالی که تا مدتها دوست داشتم بتونم پرتره های عالی و واقعی بکشم. الان با این که نقاشیم افتضاحه، سر کلاس (چه کلاسهای دانشگاه -البته وقتی حضوری بود- چه کارگاههای آموزشی)، برای ملموستر شدن مطلب یا گاهی برای انجام یه تکنیک، روی تابلو نقاشی میکشم و با دانشجوهام میخندیم!🙄 بهشون میگم مهم جرات داشتنمه که با یه همچین استعداد هنری ضعیفی، خودمو سانسور نمیکنم به شما هم جرات خودابرازی میدم 😁

 

3-اسمتونو دوس دارین؟

اسم واقعیم رو به اندازه یک خودشیفته، عاشقشم😍؛ البته دوست ندارم ه بچسبونن تهش! هر چند تو شناسنامه م هست. اسم وبلاگیم رو هم با وسواس زیاد انتخاب کردم و خیلی دوستش دارم؛ ولی فکر نمیکردم از همون اول، هی بیان بگن شارمین که پسره! ☹ (تاکید میکنم که شارمین دختره!)

 

4-شیرینی یا فست فود؟

تقریبا هیچ کدوم.😶 فست فود رو فقط وقتی مجبور بشم یا وقتی با دوستامم و اونا هوس بکنن میخورم. البته زمانی که داداش اولم مجرد بود و زمانی که هنوز آرمین رو داشتم هم یه وقتهایی با هم فست فود میخوردیم و اون فست فودها خیلی خیلی میچسبید. زیاد اهل شیرینی نیستم. ولی یه مدتی بود خیلی عطش شیرینی پیدا کرده بودم. از وقتی درمان کم خونی رو شروع کردم از بین رفته تقریبا.

 

5-دوس دارین که قد همسر ایندتون تقریبا چندسانت باشه؟ (سانت بگینااا)

به تنها چیزی که فکر نمیکنم سانتی متر قد ایشونه! :)))))

 

7-عمو یا دایی؟

عموهام رو دوست دارم (چه اونی که زنده س و خدا حفظش کنه چه اونی که 9 سال پیش از پیشمون رفت.) ولی داییهام رو عاشقشونم (نیاز به توضیح نیس که چه اونی که 5 تیر 99 تنهامون گذاشت چه اونایی که هستن و دلگرمیمونن).

 

8-خاله یا عمه؟

اینم مث سوال قبلی؛ با این تفاوت که خدا رو شکر همه شون پیشمونن.

 

10-عدد مورد علاقتون؟

شش. علتش یه کم شاید خنده‌دار باشه ولی میگم! من دوران راهنمایی، طرفدار پر و پا قرص کریم باقری بودم! 🤦‍♀️ و حس خوب به عدد شش از همون زمان در من نهادینه شده! :🤷‍♀️


11-اولین وبی که زدین رو، حذف کردین؟

خودم حذف نکردم ولی بعد یه مدت که رهاش کرده بود دیگه پیداش نکردم! احتمالا یه بنده خدایی که آدرس و رمزش رو داشت حذف کرده باشه!

 

12-با کی بیشتر از همه صمیمی این، تو بیان؟

اوممم... اگه فقط بیان رو در نظر بگیرم هوپ و نیروانا.


13-بابا و مامانتون تو بیان، کی عه؟

بابا و مامان؟؟؟!!!😯 من خودم قابلیت اینو دارم که مامان‌بزرگ کسی باشم! 😒 ولی قبلا یه نفر تو بیان بود که یه وقتایی یه حس پدرانه‌ای داشت! 😉


14-رو جنس مخالف کراشی؟ 

پس قبلنا میگفتن کراش داری! کراشی شده الان؟!🤔 من باید اعتراف کنم که هنوز دقیقا نمیدونم کراش یعنی چی! ظاهرا خیلی مفهوم پیچیده ایه و حتی برای دهه شصتیا، دهه هفتادیا و دهه هشتادیا به گونه های متفاوت ترجمه شده!🤨 ولی اگه همون معنی «خوش اومدن!» رو در نظر بگیریم من کلا سیستمم این طوریه که اگه از کسی ام خوشم بیاد سریع تموم میشه! خیلی سریعا! 😐

 

15-مترو یا قطار؟

مترو رو دوست ندارم. قطار رو تجربه نکردم تا حالا!


16-بنظرت شادی ینی چی؟

احساس رضایت قلبی از چیزهایی که داری و دوست داشتن آنچه که هست! و در کنارش داشتن انگیزه و امید برای رسیدن به چیزهایی که نداری و نیست؛ با مهمتر دونستن مسیر از مقصد!


17-سه تا از صفاتت؟

اگه به کسایی که منو میشناسن بگید سه تا از صفات خوب و بد شارمین رو بگو، 90 در صدشون به اینا اشاره میکنن: خوب: مهربون، پرتلاش، آروم (داشتن آرامش). بد: حساس (زودرنج)، بدغذا و نبوغم در گم شدن هم که معرف حضور همگی هست! :)


18-اگه میتونستی هویتت رو عوض کنی ، دوست داشتی جای کی باشی؟

واقعا دوست ندارم هویتم رو به طور کامل عوض کنم. ترجیح میدم بعضی از ویژگیهای فردی و شرایط محیطی و اجتماعیم رو که دوست ندارم رو میتونستم تغییر بدم.


19-الان..از چی ناراحتی یا چی اذیتت میکنه؟

نبودن آرمین و داییم... غصه خوردن اطرافیانم... مریضی سخت آقاجونم... و این که نمیتونم رابطه م با خدا رو درست کنم؛ با این که دیگه ازش شاکی نیستم.


20-به چی اعتیاد داری؟

شاید کار! گوشی و نت هم یه وقتایی ولی نه همیشه.


21-اگه میتونستی یه جمله بگی که کل دنیا بشنوه ، چی میگفتی؟

بیاین بیشتر از این دنیا رو خراب نکنیم، خواهش میکنم!😟


22- پنج تا چیز که خوشحالت میکنه؟

1. خوشحالی تک تک اعضای خونواده م

2. بیرون رفتن با دوستام

3. اسمس واریز پول

4. هدیه خریدن

5. وقت گذروندن با بچه ها به خصوص خواهرزاده ها و برادرزاده م

6. تدریس حضوری (راه نداشت اینو ننویسم!)


23-اگه میتونستی به عقب برگردی چه نصیحتی به خودت میکردی؟

با کسایی که دوستشون داری بیشتر وقت بگذرون ولی بیش از حد براشون حمایتگر نباش...

24-چه عادتا/رفتارایی دارین که باعث آزار بقیه ست؟

یه وقتایی میخوام همه چیز دقیقا اونجوری که من میخوام باشه و در نتیجه کنترلگر میشم... جدیدا زود گریه می افتم...وقتی میترسم جیغ میزنم... یه وقتایی نه میتونم جلوی بلند و ناگهانی خندیدنم رو بگیرم و نه میتونم خنده م رو تموم کنم...


25-صبحا اگه مامان/بابات بیدارت میکنه چجوری اینکارو انجام میده؟

بابام که کلا از لحظه ای که خودش بیدار میشه (حالا 5 صبح باشه یا 10 صبح) انقدر بلند بلند حرف میزنه و قاشق و بشقابها رو به هم میکوبه و صدای تلویزیون رو زیاد میکنه تا بالاخره خیالش راحت بشه که همممه بیدار شدن :))) مامانم در اتاقم رو باز میکنه میگه شارمین بیداری؟ 9 شد. بعد من نیم ساعت بعدش چشامو باز میکنم میبینم هفت و نیمه!😫


26-کراشاتون تو مدرسه؟ (با ذکر جزئیات)

یا خود خدا!!!! کراش مگه فقط مربوط به جنس مخالف نمیشد؟!😟 به خدا ما مدارسمون مختلط نبود🙄... میگم این کراش خیلی مفهوم پیچیده ایه ها! اصلا کاش میذاشتم یه وقتی که خواهرزاده های دهه هشتادیم اینجا هستن تو چالش شرکت میکردم. واقعا برای بعضی از سوالها، نیازه یه دهه هشتادی بغل دستمون باشه.🙃


27-تا حالا شده به یکی اشتباهی پیام بدین و دردسر بشه؟

دردسر نشد. پیام هم نبود و ایمیل بود! فقط اشتباهی ارسال کردم. دوستم یه فایل رو برایم ایمیل کرد تا بخونم و بعد بفرستم برای استاد راهنمام. تو متن ایمیل هم نوشته بود که شب قبل، خوابگاه مونده (خوابگاهی نبود و پیش دوستش مونده بود) و سرما خورده. من میخواستم اول جواب دوستم رو بدم بعد فایل رو دانلود کنم و بخونم و بفرستم برای استادم. نوشتم:  یه شبم نتونستی دور از مامانت سر کنی؟ همسنای تو بچه هاشون سرما میخورن. ارسال کردم. یه ربع بعدش استاد راهنمام ایمیل زد که خانم امیریان فایل رو بفرستید؛ شوخیتون با دوستتون رو فرستادید!!!😃


28-یه جمله تاثیرگذار برا مخ زنی؟

مخ زنی در یک جمله؟؟؟؟!!!😳 استغفرا... ربی و اتوب الیه... واقعا کسی رو این کره خاکی هست که با یه جمله مخش زده بشه؟!😧 دهه هشتادیا!!! نگا من کنید ببینم!🧐


29-چه فرقی بین شما تو فضای مجازی با اونی که تو واقعیت هستین وجود داره؟

فکر نکنم فرق زیادی باشه. یه کم مودبترم تو فضای مجازی! البته تو دنیای واقعی جزء انسانها مودب در حد پاستوریزه محسوب میشم. ولی تو فضای مجازی دیگه خیلی بیشتر!


30-یه دروغی که اینجا ب ما گفتین؟

خب اگه دروغ گفته باشم که قطعا نمیخواستم واقعیت رو بدونید که این کار رو کردم :)))  ولی یادم نمیاد دروغی گفته باشم. هر چند خیلی چیزها را اصلا یا کامل نگفتم که البته فکر کنم همه بلاگرها همین طور باشن.


31-تو بیان چندتا اکانت دارین؟

دو تا. همین که میبیند و این.تو دومی یه مدت که اینجا رو تعطیل کرده بودم، به صورت گمنام مینوشتم و کم کم به دو سه نفر آدرس دادم. پارسال هم یه چله برگزار کردم اونجا!


32-اولین دوستتون تو بیان؟

حقیقتا یادم نمیاد. شاید هوپ یا نازلی... شایدم کس دیگه. نمیدونم.

+بعدا نوشت: یادم افتاد که نازلی بیانی نبود.


33-چند بار تو وبتون ...ناله گذاشتین؟

یعنی ناله های الکی؟! یا در کل یعنی غر زدن و ناله کردن؟ نمیدونم فکر نکنم زیاد بوده باشه. خب البته شاید یه چیزایی رو یه نفر ...ناله بدونه یه نفر نه.


+سخت ترین قسمت یه چالش، انتخاب و دعوت افراد دیگه س. بنابراین من کل بیانیهایی که دنبالشون میکنم یا دنبالم میکنند (یا هر دو) رو دعوت به شرکت در چالش میکنم!

  • ادامه مطلب
خودت باش
۲۷ بهمن ۹۹ , ۱۴:۳۳

فقط اس ام اس واریز پول!!!

یه تحقیق اساسی درباره کراش بکن و نتیجه را با ما در میون بذار. علامه گوگل یه چیز میگه دهه هشتادیا یه چیز دیگه!!!!

پاسخ :

حسش فوق العاده س 😁
کامنتها رو بخون به مطالب مفیدی اشاره کردن 😏
☁️𝐴𝑦𝑙𝑖𝑛 🌱𝑆𝑒𝑛𝑝𝑎𝑖
۲۵ بهمن ۹۹ , ۱۵:۵۱

راستش، کراش توی مدرسه بیشتر معنی تحسینو میده. مثلا اینکه یکی رو تحسین میکنین و همش حواستون بهش هست 

منتهی ورژن خارج از مدرسش همون چیزیه که شما فکر میکنیدD:

به عنوان یه دهه هشتادی خودم تا 12 سالگی نمیدونستم داستانش چیه اصلاD:

پاسخ :

آهان... پس احتمالا کراش مدرسه رو هم تجربه کرده باشم...
کم کم دارم متوجه میشم بیشتر از شما دهه هشتادیا کراش داشتم! 😂

واقعا هم کراش مال ۱۲ سالگی به بعده 😉
نجمه
۲۵ بهمن ۹۹ , ۰۵:۴۰

شارمین جان، من و برادرم اختلاف سنی مون سه سال هست. من 69،ایشون 72.

والا منم ار اون این حرفارو می شنیدم

حالا یه کانالی داشتن تو دانشگاهشون، کی رو کی کراش داره. بعد ملت عکس می گرفتن می فرستادن به این کانال، که فلانی، بهمانی رو نگاه می کنه. بعد هر کی تو ماه کراش هاش بیشتر بود، جایزه داشت. 

یه چیز سمی بودا. بعد بالای چند هزار تا عضو دا‌شت! 

پاسخ :

واااای 😂 اینا دیگه چه موجوداتی ان🤦‍♀️

منم یه بار تو اینستاگرام یه پیج دیدم مال یکی از شهرستانهای کوچیک استان اصفهان بود. بعد دخترا و پسرا به ادمین پیام میدن و مشخصات کراششون رو میگفتن. ادمین هم تو پیج میذاشت که مثلا پسر مو بلندی که دیروز با یک کیف قهوه ای و تی شرت سفید تو فلان پاساژ بودی، یکی روت کراش داره! دایرکت بده. اگه کسی این فرد رو میشناسه بهش اطلاع بده که بیاد دایرکت بده! 😳 البته خوشبختانه فالورای این پیج زیاد نبود؛ حداقل اون زمان که من دیدم!
حمیده
۲۴ بهمن ۹۹ , ۲۱:۳۶

 هر دوتا پسر من راست دست چپ پا هستند، الان که شما گفتین رفتم یه سرچی کردم و چیز زیادی نفهمیدم! یعنی اینا احتمال بیشتری هست که دچار اختلالات یادگیری بشن؟؟ 

پاسخ :

بله این احتمال بیشتره.
باید دست و پا و چشم و گوش راست یا چپ بچه ها غالب باشه و اگه نبود با یه سری تمرین این غلبه رو ایجاد کنیم.
اگه از این چهار عضو، سه تاشون راست برترن، اون یکی هم باید راستش برتر بشه و اگه چپ برترن، چپش. اما اگه دو تاشون راست برترن و دو تاشون چپ برتر، باید برای راست دستها، اون دو عضو دیگه هم راست برتر بشه و برای چپ دستها، چپ. 
سرچ کنید احتمالا تمرینهاش هست تو گوگل
نگار
۲۴ بهمن ۹۹ , ۱۱:۰۲

کراش دو نوعه، کراش رو کسی که سلبریتی طوره و اصلا خبر نداره تو وجود خارجی داری:)))

و کراش رو کسی که میدونه تو وجود خارجی داری، ولی نمیدونه تو وجود تو نسبت به اون چه خبره، اگر هم بدونه، براش اهمیت عاطفی نداره...

خود کراش هم به نظرم دوست داشتن هیجانیه، در کراش خیلی با درونِ طرف کاری نداریم، مجذوب جذابیت های همه بخش های ظاهر طرفیم.

پاسخ :

مرسی نگار 😍 واقعا دریچه تازه ای به روم باز کردی... الان متوجه شدم تا حالا چقدر کراش داشتم 😂 
مثلا کراش نوع اول من، علاوه بر کریم باقری، حسین رفیعی بود! 🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️
کراش نوع دومم یادمه راهنمایی که بودم، یه پسر احتمالا دبیرستانی لاغر مو خرمایی چشم عسلی بود که تی شرت رنگی و شلوار جین میپوشید و من خیلی از تیپ و ظاهرش خوشم می اومد. همه هم میدونستن (مامانم و خواهرام و خاله هام و...)! داداش دوست خاله م بود. الان با تعریفی که کردی فهمیدم ایشون کراشم بوده 😂
سین دال
۲۴ بهمن ۹۹ , ۱۰:۳۶

همه میگن چه ظاهر چه نوشته هام به سنم نمیاد :/ :دی

 

ولی خیلی وب های عالی با نوشته های پرمغز از دهه هشتادی ها هستن ها

یکم جستجو کنید پیدا میکنید :) 

 

 

احساس میکنم نودی ها رو هنوز ندیدین :/

پاسخ :

خوبه که 😊

بله دهه هشتادیایی مثل خودت 😉

والا خاله دو تاشون و عمه یکیشون هستم! مراجعهامم اکثرا دهه نودی یا اواخر ۸۰ هستن! ولی تا حالا وب دهه نودی ندیدم و راستش رو بخوای از دهه هشتادیها هم انتظار نداشتم به وبلاگ رو بیارن. این رو به فال نیک میگیرم. نشون میده وبلاگنویسی اون قدرام که به نظر میاد در شرف نابودی نیس :)
هوپ ...
۲۴ بهمن ۹۹ , ۱۰:۰۹

تا بود دهه هفتادی دهه هفتادی میکردی تازگیا دیدی اونقدرام بد نیستیم به دهه هشتادیا گیر دادی؟! 

اف بر تو ای شارمین 

پاسخ :

از وقتی دهه هشتادیا وارد گود شده ن، حس میکنم شما هفتادیا از خودمونید 😏
سین دال
۲۴ بهمن ۹۹ , ۰۹:۴۵

منم دهه هشتادی ام و تعریف کراش رو همزمان با این چالش شنیدم (از یه دهه هشتادی دیگه) که همون تعریف خانم نگار بود :/

 

حالا کلمه اش رو شنیده بودما ولی نمیدونستم چی چی هست :/

پاسخ :

جدی هشتادی هستی؟! 😳 اصلا بهت نمیاد. من تصورم از دهه هشتادیای بلاگر یه وبلاگ پر از عکس و نوشته مربوط به بازیگرای کره ای هست و یه عالمه کل کل تو کامنتدونی و آبجی و داداش گفتناشون به جنس مخالف! 😂

جدی چرا هیشکی مسوولیت این واژه رو به عهده نمیگیره؟! 😉
نگار
۲۴ بهمن ۹۹ , ۰۸:۲۹

کراش کسیه که میشناسیش و میشناستت ولی نمیدونه تو از اون خوشت میاد.

من دهه هشتادی ام و این تعریف رو از دوست دهه شصتی‌ام شنیدم.

با تشچر:))

پاسخ :

نگار 😏 نگو که خودت چیزی نمیدونی و کراش رو از دهه شصتیا یاد گرفتی!
ولی کاملا هم مشخصه این تعریف یه دهه شصتیه.چون اصلا به ظرایف و نکات ریزی که تو کراش داشتن هست توجه نکرده و یه چیز کلی و دم دستی گفته! حالا بیا اطلاعات خودت رو بریز بیرون دخترم! 😏😂
Reyhane R .
۲۴ بهمن ۹۹ , ۰۱:۱۶

در مورد کراش و رل زدن و اینجور اصطلاحات اگه چیز بیشتری یاد گرفتی بیا به ما هم یاد بده خدا وکیلی 😅✋

+ سوال فقط سوال پنج 🙃

پاسخ :

اگه یه دهه هفتادی و یه دهه هشتادی اعلام آمادگی کنند، یه مصاحبه وبلاگی باهاشون میذارم که روشنمون کنن. تو هم دخترداری باید بدونی این چیزا رو 😂


+ واقعا 🤦‍♀️😁
نیــ روانا
۲۳ بهمن ۹۹ , ۲۳:۳۵

سلام

۱- فقط ایمیلت به استاد 😂😂

۲- مرسی که من جزو صمیمیام 😍

۳- اون ه من رو یاد آن شرلی انداخت که بر چسبوندن ه تاکید داشت اتفاقا (دوسش نداشتم) 🙄

۴- آقا کراش از اسمش معنای حمله و تخریب استنباط میشه آخه من نمیتونم مثبت نگاهش کنم

۵- شاید منظور فقط دوران مدرسه س ایشالا یا شاید مثلا معلم ناهمجنس 👀

پاسخ :

سلام عزیز دلم
۱. 😂😂😂
۲. من مرسی که تو جزء صمیمیام هستی!😍
۳. 🤦‍♀️😁
۴. 😂
۵. چی بگم والا 🤦‍♀️😁
محسن رحمانی
۲۳ بهمن ۹۹ , ۲۲:۲۱

حالا بگید شاید بشناسم من خیلی وقته تو بیانم.

پاسخ :

ایشون مدت زیادی تو بیان نبود و خیلی هم پست و کامنت نمیذاشت.
یاسی ترین
۲۳ بهمن ۹۹ , ۲۲:۱۶

جالبه! هرکس میبینم میگه از سنت خیلی کمتر بهت میاد 

این مدلش جدید بود که از روی کامنت هم کم سن‌تر به نظر بیام 😁 همینجوری پیش برم در ۷۰ سالگی یه پیرزن زنده‌دل میشم با رژ صورتی میرم دوچرخه سواری آخ جون 

 

آره سنمون به هم نزدیکه 😊😍

 

پاسخ :

چه بامزه 😂

😘
یاسی ترین
۲۳ بهمن ۹۹ , ۲۱:۵۰

نه عزیزم شصتی هستم

شهریور ۱۳۶۵

پاسخ :

نمیدونم چرا تو ذهنم هفتادی تصورت میکردم 🤦‍♀️
سنمون به هم نزدیکه پس.
یاسی ترین
۲۳ بهمن ۹۹ , ۲۱:۲۵

چجوری میتونی به قد همسر آینده‌ت فکر نکنی 😁

کراش واقعا برای منم خیلی مفهوم واضحی نیست ولی کمابیش درکش میکنم. 

فکر نمیکردم جنس موافق هم برای دگرجنس‌گراها البته کراش محسوب بشه 😂

فکر میکردم به اون میگن خوش اومدن

پاسخ :

😁 اصلا من قصد ادامه تحصیل دارم! 😐🤦‍♀️
من فکر میکردم کراش داشتن روی یه نفر، یعنی این که از یه نفر از جنس مخالف خوشت میاد و هی زیر نظرش میگیری و سعی میکنی باهاش وارد تعامل بشی ولی اون اصلا خبر نداره. دیگه واقعا کراش رو جنس موافق و به قول تو برای دگرجنسگراها خیلی مفهوم جدید و پیچیده تریه!😂

یاسی دهه هفتادی هستی؟ 
محسن رحمانی
۲۳ بهمن ۹۹ , ۲۱:۰۹

سلام 

مگه فوتبال بازی میکنید که چپ پا هستید؟

منم دست راست چپ پا هستم .

پدر تو بیان؟کی بودن؟ 

اینقدر رواسم شارمین پسر نیست تاکید داشتید که فکر کردم اسم واقعیتونه تا اینکه تو وبتون خوندم اسم واقعیتون نیست.

پاسخ :

سلام.
تو نوجوونی بازی میکردم! الانم وقتی میخوام روی یه پا بایستم روی پای چپ می ایستم!
اون زمانا کسی حواسش به چپ و راست دست و پاهای بچه ها نبود! :)
فکر نکنم بشناسید.
بله اسم واقعیم نیست. ولی دوست ندارم کسی تو فضای مجازی فکر کنه پسرم.
برای گرفتن آدرس کانال تلگرامم، کامنت خصوصی همراه با آدرس وبلاگتون بذارید
Designed By Erfan Powered by Bayan