کودکانه هایم تمامی ندارد

There Is No End To My Childhood

آغاز ترم نو، بی شادی و سرور!😒

امروز اولین روز شروع ترم جدید است و من علیرغم تمام جلسات ترم قبل، که با این آرزو که " ان شالله جلسه/ ترم آینده روی ماهتان را زیارت کنیم" تمامشان میکردم، در رختخواب دراز کشیده ام و منتظرم دست کم پیامی از طرف نماینده کلاس دریافت کنم. اما زهی خیال باطل!

ساعت ۸ باید کلاس داشته باشم. گفته اند این ترم، علیرغم ترم گذشته که فقط ۵۰ درصد کلاسها به صورت آنلاین برگزار شد و بقیه آفلاین بود (و خاطرات آن را در اولین فرصت خواهم نوشت) باید ۱۰۰ در صد کلاسها آنلاین باشد. اما هنوز لینک ورود به کلاس آنلاین برایمان فعال نشده است. 

این در حالی است که منی که به قول دوست و همکارم، شور دقیقه نودی بودن را در آورده ام، دیشب از ساعت ۱۲ تا ۲:۳۰ دقیقه صبح، تازه نشسته ام به چک کردن سرفصلهای دروس این ترمم که همگی جدید هستند و تصمیم گیری در مورد این که کدام کتابها را تدریس کنم و روش تدریس و ارزشیابی ام چه باشد و چه طور از تجارب ترم قبل، که ترمی بی اندازه نخواستنی بود استفاده کنم تا ترم بهتری داشته باشم.

نتیجه شد یک فایل خیلی شیک و تمیز که جلسه اول را به خوبی پوشش میدهد و یک استاد خوابالوی وظیفه شناس که راس ساعت ۸ صبح، یکی و نصفی از چشمهایش را باز کرده، دستش را از زیر پتو بیرون آورده، گوشی اش را برداشته، سامانه را چک کرده و دیده که هنوز لینک کلاسهای آنلاین فعال نشده است.

البته که این استاد ته دلش خوشحال هم شده است! اما چیزی که جای نگرانی دارد این است که همیشه (این همیشه ای که میگویم دقیقا یعنی در صد در صد موارد) وقتی چنین شرایطی پیش می آمد، گروه اساتید پر میشد از پی ام های تکراری و پشت سر هم که همکاران دلنگرانم خطاب به مدیرگروه و مسوول آموزش مینوشتند و سوالهای و ابراز نگرانیهای تکراریشان که:

 هنوز لینک فعال نشده، چیکار کنیم؟

میشه کلاسهامونو واتساپ برگزار کنیم؟

من اصلا وارد سامانه نمیشم.

تا کی اوضاع اینجوریه؟ کاش یه فکری بکنید.

من دارم در واتساپ تدریس میکنم.

وا! چطور شما نمیتونید وارد بشید؟ من و دانشجوهام تو کلاسیم

و....

اما امروز، به شکل مشکوکی، همه سکوت کرده اند و تا الان که ساعت نه و شش دقیقه صبح است، حتی یک دانه پیام هم در گروه اساتید ارسال نشده. احساس آن روزهای دوران کودکی را دارم که ظهر مرا به زور خواب میکردند و وقتی بیدار میشدم از سکوت و تاریکی خانه میفهمیدم مرا تنها گذاشته اند و هیچ کس در خانه نیست و من نمیدانم کجا رفته اند و کی برمیگردند و چه اتفاقی افتاده است و چرا مرا بیدار نکرده اند و با خودشان نبرده اند!

از آن طرف، گروهی که ساعت ۸ باهاشان کلاس داشتم، هنوز حتی گروه واتساپی شان را هم تشکیل نداده اند و من حدود ۴۰ دقیقه پیش، به نماینده شان پیام دادم که فلانی! برای درسی که با من دارید گروه واتساپی تشکیل ندادید؟ و نامبرده تا همین سه دقیقه پیش که نوتیفکیشن پیامش ظاهر شد، حتی آنلاین هم نشده بود! تازه الان هم جواب داده: "چشم استاد! الان تشکیل میدهم!"😒 من شور دقیقه نودی بودن را در  آورده ام؟! و خب باید بگویم این گروه، بدترین گروهی بود که ترم قبل با آنها کلاس داشتم و این هم از آغاز ترم جدیدشان بی شادی و سرور!


نیــ روانا
۱۹ بهمن ۹۹ , ۱۷:۳۴

سلام

هی دل منو خون کن با این ترم جدیدتون

ما تا آخر بهمن امتحانات ورودی جدیدامونه و گفتند از اول اسفند ترم جدید شروع میشه که البته اول اسفند جمعه س فکر کنم :دی

چون هم کلاسها و هم امتحانات تو وادانا برگزار میشه در نتیجه امکانش نیس دروس ورودی های قبلی رو تو سامانه تعریف کنند تا پایان تمام امتحانات

برای همین من فکر کنم حداقل تا نیمه اسفند هم کلاسها به تأخیر بیفته یا تق و لق باشه و بعضی دروس تعریف شده باشه و بعضیا نه

به این ترتیب یک جلسه تشکیل میدیم و بعدش میریم تعطیلات عید

بعد تو تعطیلات عید و بعدش هی بهمون پیام میدن جای اون دو سه هفته کلاس جبرانی برگزار کنید و مثل سال قبل تعطیلاتمون به فاک میره

الان که نوشتم تازه پی به عمق فاجعه بردم:))

پاسخ :

سلام.
منم تو اون دانشگاه که با ترم اولیها داشتم، هنوز امتحاناشون تموم نشده و در نتیجه ترم جدید هم شروع نشده. ولی خب خیلی دانشگاه ملوسیه. اصلا اذیتمون نمیکنه...

کل عید گوشیت رو خاموش کن و برو خوش باش 😉
گندم بانو
۱۹ بهمن ۹۹ , ۱۳:۲۷

دختر خواهر حمیدرضا حقوق میخونه. کلاسشون آنلاین بود. اینم اومده بود خونه مادربزرگش به هوای اینکه کلاسا آنلاینه و اینا. خلاصه ما بودیم و دو تا دیگه از دایی هاش. یهو استادش صداش کرد و مجبور شد جواب سوال استادشو بده. و چشمت روز بد نبینه همش از این چیز میزای بی ادبی بود! :)))) طفلی آب شد.

پاسخ :

😂
حالا تا دانشجوه خجالت میکشه. وقتی شاغل شد ببینش 😉
نگار
۱۹ بهمن ۹۹ , ۰۲:۱۰

یه استاد ماه و آدم حسابی دارم که هر وقت می‌بینمش(آنلاین) یاد شما می‌افتم. همسن و سال باید باشیید. 

پاسخ :

عزیزم مرسی که به من لطف داری
آبان ...
۱۹ بهمن ۹۹ , ۰۰:۰۰

دادگاه انلاین هم داریم 

برای زندانی ها میزدن یه مدت 

قسمت من نشده 😅

ولی انلاین خیلی خوبه برای این شهر اون شهر 

استقبال می کنم 

پاسخ :

چه باحال!
خدا قسمتت کنه 😀

حالا من مشاوره آنلاین رو فقط در حد صحبت با والدین  میتونم بپذیرم. با بچه ها اصلا نمیشه آنلاین کار کرد. هر چی کدچیکتر بدتر
خودت باش
۱۸ بهمن ۹۹ , ۲۳:۰۷

حالا یه بار هم که خودشیرینا خواب بودن،شما بگو چرا!!!

پاسخ :

اتفاقا بعدا یکی از همون خودشیرینکنا اومد گزارش تشکیل کلاسش تو واتساپ رو داد. ولی کسی محلش نذاشت 🤕
هوپ ...
۱۸ بهمن ۹۹ , ۲۲:۵۳

چقدر بی حس و حاله و تو ذوق آدم میخوره. واقعا خداروشکر که تو این زمان دانشجو نیستم، البته کلاس های بازاموزیمون هست و یه بار خوابم برد یادم رفت شرکت کنم.

 

شباهنگ رو هم درک میکنم. واقعا زور داره انقدر استرس بکشی و یهو ببینی به بقیه تایم دادن. 

پاسخ :

به معنی واقعی کلمه از کلاس آنلاین متنفرم!

من همون اوایل کرونا یه کارگاه اموزشی انلاین ثبت نام کردم و پشیمون شدم. 

آره منم درکش میکنم. ولی واقعا استادش رو درک نمیکنم. نه به اون امتحان سختگیرانه نه به این تمدید زمان ناگهانی! خب از اول وقت بیشتری میذاشتی. 😕
محمد حسین
۱۸ بهمن ۹۹ , ۲۰:۳۷

یه هفته کافیه؟ کی رسیدن انتخاب واحد کنن؟

اصلا پذیرایی نمیکنم :)) اصلا نمیخوام پژوهش کنم! نه به خاطر پذیراییا به خاطر موانع دیگه

چرا برای من ماجرا هندی بود منم میدونستم اما نمیپذیرفتم، نه این که گریه و زاری کنم ولی یه غم غروبانه ای روی دلم مینشست

البته بستگی به سن و شخصیت بچه داره

پاسخ :

والا تمام طول ترم رو که به استراحتن! دو هفته واسه امتحانا میخونن دوباره استراحتاشون شروع میشه. شما که خودتون دانشجویید باید بیشتر از من در جریان باشید 🤭
موانع دیگه؟! مثلا چی؟! (اقلا اینجا جلو ۴ تا غیراصفانی بوگو یه پذیرایی توپ میکونم! اینها الانه که جوک اصفانی بسازنا!😂).
غم غروبانه! چه سوسول 😉
بله دقیقا بستگی به سن و شخصیت داره و فضای خونواده.
دُردانه ‌‌
۱۸ بهمن ۹۹ , ۱۹:۳۰

بعدازظهر رسیدن کتابام.

دستام هنوز بی‌حسه و گزگز می‌کنه.

پاسخ :

خدا رو شکر رسید...
اخی... واقعا خودش چه جوری میخواد همچین امتحانی رو تصحیح کنه
آبان ...
۱۸ بهمن ۹۹ , ۱۸:۳۵

خدا را شکر می کنم که دوران دانشجویی من انلاین نبود .

چون مطمنم انلاین هیچی گوش نمیدادم 😅

پاسخ :

:) واقعا خدا رو شکر
و خوش به حالت که مجبور نیستی دادگاه آنلاین بری! 🙄
هانی هستم
۱۸ بهمن ۹۹ , ۱۵:۲۳

اصلن حال دانشگاه به حضورش بود. حضور توی یه شهر دیگه ، یه فضای دیگه و آدمای جدید و ...

الان با چه انگیزه‌ای صبا پا میشن بچه ها و اصلن با چه انگیزه‌ای کنکور دادن اصلن؟

پاسخ :

حالا من همیشه تو شهر خودم دانشجو بودم ولی بازم حضور در دانشگاه یه چیز دیگه س... ورودیهای پارسال و مخصوصا امسال خیلی طفلی ان... همیشه میگن دعا کنید ما هم طعم دانشجویی واقعی رو بچشیم.
دُردانه ‌‌
۱۸ بهمن ۹۹ , ۱۴:۳۵

پستچی نیومد. منم رأس ساعت ۱۲:۵۹ فرستادم پاسخنامهٔ ۴۴صفحه‌ایِ تشریحیمو!

بعدش اومدم واتساپ دیدم صدتا پیام دارم که یکیش اینه که باشه تا ۱۳:۳۰ تمدید کردم زمان امتحانو. کارد می‌زدی خونم درنمیومد از عصبانیت. در جواب استاد که در جواب خواهش دوستان زمان رو تمدید کرده بود نوشتم:

استاد ممنون که زمان امتحان رو تمدید کردید ولی من حین امتحان تمرکزم روی سؤالا بود نه اینجا، و زمانم رو طوری مدیریت کرده بودم که سه‌ساعته تموم کنم. و تازه الان متوجه شدم زمان رو تمدید کردید. اگر از قبل می‌دونستم تا ساعت یک‌ونیم وقت داریم رأس ساعت ۱۲:۵۹ با استرس و بدون مرور جواب‌هام ارسالشون نمی‌کردم و شاید توضیحات بیشتری براشون می‌نوشتم. لطفاً موقع تصحیح این مورد رو در نظر بگیرید.

گفت هنوز می‌تونی بری ویرایش کنی

گفتم ساعت ۱۲:۵۹ گزینهٔ اتمام آزمون رو زدم و وضعیت رو نوشته «پایان‌یافته». می‌ترسم دوباره وارد شم مشکلی پیش بیاد و دوباره آپلود نشه دیگه. چون آپلود همینا هم ده دقیقه طول کشید و از یه ربع به یک منتظر بودم آپلود بشن فایلام. حالا خدا رو شکر هیچ سؤالی رو بی‌پاسخ نذاشتم. ولی حین امتحان نزدیک صدتا پیام تو واتساپ ثبت شده بود و واقعاً نمیشه از دانشجو انتظار داشت هم اینجا پیام‌ها رو بخونه و از اتفاقات جدید مطلع بشه هم اون‌ور تمرکزش به امتحان باشه و سؤالا رو جواب بده. 

بعد دیدم ملت هنوز دارن پیام میدن که استاد تمدید کن و فلان! یه نفرم با من اعلام موافقت کرد. استاد به اونم گفت می‌تونه تا ۱۳:۳۰ ویرایش کنه. در جوابش پیام گذاشتم تو گروه که:

استاد بحثِ من سر اینکه دوباره بتونم وارد بشم یا نشم نیست. شما وقتی قبل از آزمون می‌گید تا ساعت یک وقت داریم، من به‌شخصه میام زمانم رو از همون سؤال اول مدیریت می‌کنم که تا ۱۲:۴۵ تموم بشه و یک ربع هم آپلود فایل‌ها طول بکشه. برای آپلود هم زمان کافی کنار می‌ذارم و وقتی می‌دونم فلان قدر وقت دارم به اندازهٔ فلان قدر جواب می‌دم. قبول کنید که این مدل تمدید کردن زمان تو واتساپ! در مقایسه با رفتار حرفه‌ای من یه مقدار غیرحرفه‌ای بود و رنجیدم. اسکوپوس و سیستم منم مشکل داشت و کند بود. وردم هم هنگ می‌کرد گاهی. ولی تا این لود بشه می‌رفتم سراغ اون‌یکی سؤال. ساعت اسکرین‌شات‌ها رو نگاه کنید می‌بینید که منظم نیستن. از سؤال آخر شروع کردم تا مشکل اسکوپوس سؤال اول حل بشه. همون ابتدا هم وقتی دیدم ۲۱ سؤاله و باید تا ۱۲:۴۵ تموم کنم که فرصت آپلود هم داشته باشم تپش قلب گرفتم. قطعاً اگر از تمدید و ارفاق‌های شما اطلاع داشتم آرامشم حین امتحان بیشتر بود.


هیچی دیگه. حق رو به من داد و گفت در نظر می‌گیرم این چیزا رو.

ولی همچنان عصبانی‌ام و تپش قلب دارم به‌خاطر فشاری که تو اون سه ساعت روم بود.

پاسخ :

واقعا که رفتارش غیرحرفه ای بوده! 😒 
ولی چه آزمون نفسگیری! خدا قوت... سه ساعت آزمون آنلاین! یه کم زیادی غیراستاندارده! 


کتابات چرا نمیرسن پس؟ چک کردی کجان؟ نکنه آورده باشن خونه نبودین؟! 
محمد حسین
۱۸ بهمن ۹۹ , ۱۱:۰۹

سلااام

چه قدر زود شروع شده

خداروشکر که من دیگه کلاس ندارم :))

وای خیلی بده که بچه یه دفعه ببینه بقیه نیستند البته منو تنهای تنها نمیذاشتن ولی هنوز تصویرش تو ذهنمه

پاسخ :

سلام.
فکر کنم یه هفته ای تعطیلات بین ترم داشتن. بسشونه دیگه!


واقعا خدا رو شکر :) ان شالله برای جلسه دفاعتون کرونا تموم شده باشه، حضوری و شلوغ برگزار بشه یه پذیرایی حسابی رو دستتون بیفته 😉

حالا دیگه انقدرام هندی نبود ماجرا! تهش میدونستم خونه یکی از فامیلان و ما ۹۰ در صد فامیلای نزدیکمون، همسایه یا حداقل هم محلیمون هستن. 
محسن رحمانی
۱۸ بهمن ۹۹ , ۱۰:۲۶

سلام 

استاد که خوابالو باشه شاگردها هم باید سکوت کنند :دی

پاسخ :

سلام.
اونا که نمیدونستن من خوابالوم
یاسی ترین
۱۸ بهمن ۹۹ , ۱۰:۰۷

آخیییی چه بد که ظهر پامیشدی کسی نبود 😢 چه بچه نجیبی بودی 😁😁😁 بچه‌های الان بودن که...

هم تدریس و هم تحصیل آنلاین خدایی سخته 

چه خوشحالم درسم تموم شده 😂

خدا قوت خانم دکتر❤

پاسخ :

عصر پامیشدم کسی نبود 😕 اصولا از همون اول بچه مستقل و خودساخته ای بودم😉 البته زیاد هم پیش نمی اومد این جریان. چون ما تعدادمون زیاد بود و معمولا پیش هم بودیم. 

خیلی سخت و حوصله سربره! من هم دلم برای تدریس آنلاین خودم میسوزه هم برای تحصیل آنلاین دانشجوهام!

قربونت ❤
دُردانه ‌‌
۱۸ بهمن ۹۹ , ۰۹:۵۸

اون درسی که سری پیش یه دیقه قبل از میان‌ترمش اومدم برات کامنت گذاشتم، دو دیقۀ دیگه امتحان پایان‌ترمش شروع میشه و اون کتابایی که دو هفته پیش خریدم و نمایشگاه کتاب گفت تا پنج روز دیگه می‌رسه دستم هنوز نرسیده و تنهام و طبقۀ دومیم و با شناختی که از شانس خجسته‌م دارم شک ندارم پستچی قراره وسط این امتحان مجازی‌ای که انقدر سؤال تشریحی داره که همین‌جوریشم وقت کم میاریم سر برسه و خلاصه آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا :|

پاسخ :

فقط بیا بغلم بلند بلند گریه کن نازت رو بکشم! 😉
خدا رو شکر من کتابام نسبتا زود رسید.
حالا دیگه امتحانت تموم شده. بیا بگو خوب دادی و به محض این که تموم شد، پستچی کتابهارو آورد. 😀
☁️𝐴𝑦𝑙𝑖𝑛 🌱𝑆𝑒𝑛𝑝𝑎𝑖
۱۸ بهمن ۹۹ , ۰۹:۲۵

آخرش چی شد؟ لینک برا همه خراب بود؟:)

پاسخ :

اصلا هنوز لینک نذاشتن. کلا کلاسای امروز تشکیل نشد. به دانشجوهام گفتم این جلسه رو بذارید به حساب جلسه اول کلاسهای حضوری که هماهنگ میکردید هیچ کدوم نمی اومدید سر کلاس :)
برای گرفتن آدرس کانال تلگرامم، کامنت خصوصی همراه با آدرس وبلاگتون بذارید
Designed By Erfan Powered by Bayan