کودکانه هایم تمامی ندارد

There Is No End To My Childhood

دروازه شیراز... دروازه شیراز یه نفر!

آقای راننده، ورودم را به تاکسی اش با این جمله خیر مقدم گفت: "من ر_ _م به سر تا پات"😳 (جای خالی را طوری پر کنید که گلاب به رویتان عملی بشود که فقط در دستشویی یا داخل پوشک انجام می شود!) البته که مخاطبش من نبودم و بلافاصله جواب سلام مرا با مهربانی تمام داد!

مرد میانسالی بود شاید حدود ۶۰ ساله با ظاهری شیک و موجه؛ طوری که اگر پشت رل ننشسته بود خیال می کردی دبیر بازنشسته باشد.

در این خط کار نمی کرد و داشت از آنجا رد می شد تا به محدوده خودش برود و کارش را شروع کند. من هم بیست دقیقه ای بود که  بی توجه به صدای بوق شخصیها، منتظر تاکسی ایستاده بودم و دریغ از یک تاکسی. یک دفعه با دیدن دو تا تاکسی پشت سر هم چشمهایم این جوری شد: 🤩 اولی سمند بود و دومی پیکان. سمند نگه داشت و همین که خواستم سوار شوم پیکان محکم و طولانی بوق زد و سرعتش را زیاد کرد و کمی به طرف سمند کج شد! 

به زبان راننده های تاکسی یعنی: "هوووووی! تو تاکسی این خط نیستی! این مسافر حق منه، سهم منه، مال منه!!!" و شاید چند تا فحش رکیک و نیمه رکیک و غیررکیک را در هم خودش داشته باشد که من پاستوریزه نفهمیدم.

به هر حال من اهمیتی ندادم و سلام کنان سوار سمند شدم و بلافاصله شنیدم که "من ر_ _دم به سر تا پات... سلام خانوم" شاید راننده پیکان هم چیزی گفته بود که این جواب را شنیده بود.

راننده سمند حدود پنج دقیقه افتاد دنبال راننده پیکان و غر زد و همین که رسید بهش شیشه را پایین داد و فریاد زد: "خیلی خری..." و مقداری از همین خزعبلات! البته اصلا هم عصبانی نبود. ولی دلش خواسته بود که فحش بدهد.

از پیکان جلو زدیم. در حالی که شیشه را می کشید بالا گفت: "هوا به این خوبی... اینا حتما دیشب خواب دیده ن امروز شورشی چیزی هست مدرسه ها رو تعطیل کردن" 😳

با نفسی عمیق، مقدار زیادی دود و سرب را به ریه هایم فرستادم و به قسمت دوم آخرین پست میرزا مهدی فکر کردم و هوس کردم همان طور که روی صندلی عقب تاکسی نشسته ام موز و سیب و انار بخورم!!!


+ دروازه شیراز اسم غیررسمی یکی از میدانهای معروف (میدان آزادی) در اصفهان است و نه در شیراز!

حمیده
۲۸ آذر ۹۸ , ۱۹:۳۹

قبیح کجاش بود؟ بده چهارتا اطلاعات ِ جدید یادت میدیم؟ :)))))

پاسخ :

نه خیلی ام ازتون ممنونم =/   :))))
خودت باش
۲۷ آذر ۹۸ , ۰۸:۲۵

اکثر راننده تاکسیا اگه فحش ندن انگاری زنگیشون یه چیزی کم داره!

پاسخ :

خیلی بده واقعا.
نیــ روانا
۲۶ آذر ۹۸ , ۲۱:۴۴

روزی که مردها فحش ندن و روزی که نیفتند دنبال ماشین طرف تا انتقام بگیرند

قطعا یا قیامت شده یا من دارم خواب می بینم

پاسخ :

اقلا کاش جلوی خانمها فحش نمیدادن. من خیلی بدم میاد.

ولی کامنتت خیلی خوب بود 😅
حمیده
۲۶ آذر ۹۸ , ۲۱:۲۳

اونا همونایین که سکته میکنن میفتن تو ای‌سی‌یو. آدم باید تخلیه روانی شه بالاخره :-" :))))

پاسخ :

😅
آخه با انجام اون عمل قبیح رو مردم؟! 😁😁😁

گندم بانو
۲۶ آذر ۹۸ , ۲۰:۳۳

اون "درواز شیراز" که دچار نوشته؛ لهجه شیرازیه!!! :))))

مثلا ما میگیم دروازسّعدی 😅😅

پاسخ :

اِ مگه دچار هم شیرازیه؟ چقد شیرازی داریم پس😊
کلا ما اصفهانیا عادت داریم کلماتمون رو طولانی بگیم و صدامون رو کش بدیم. برخلاف شما جنوبیا که تند تند حرف میزنید هر چی ام بتونید مخفف می کنید😁
گندم بانو
۲۶ آذر ۹۸ , ۲۰:۳۰

هااااا دروازه قرآنو یادم رفته بنویسم!!! دلتون سوز ما چارتا ددروازه داریم!!! :)))))

پاسخ :

اصلش همون دروازه قرآن بودا.
من برم یه دروازه دیگه واسه خودمون بسازم☹🤭
حامد سپهر
۲۶ آذر ۹۸ , ۱۵:۳۵

دیگه بنزین سه هزارتومنی همین مشکلات و ادببات رو هم به دنبال میاره

اگه تو سطح جامعه دقت کرده باشین میبینین کلا مردم خیلی بی اعصاب شدن چیزی که قبلنا اینجوری نبود

فشار اقتصادی مردم رو نامهربانتر کرده

 

پاسخ :

البته قبل از گرونی بنزین هم بعضی از راننده ها زیاد فحش میدادن.
به نظرم توجیه رفتار عامل انسانی صرفا با یه آیتم زیاد موجه و علمی نیست.
حمیده
۲۶ آذر ۹۸ , ۱۴:۱۰

باور کن پشت فرمون نشستن ناخداگاه باعث میشه این رفتار رو از خودت نشون بدی :)))) من سمت شاگرد که میشینم خیلی خوبما، پشت فرمون ولی دانسته‌ها و ندانسته‌هامو با بقیه به اشتراک می‌ذارم :-""" :)))))))

پاسخ :

پس اون همه راننده مودب، اختلال به اشتراک نگذاری دانسته ها و ندانسته هاشونو دارن؟! 🤔😂
دچارِ فیش‌نگار
۲۶ آذر ۹۸ , ۱۳:۱۳

@گندم

ه رو باید حذف کنی تا زبونت بچرخه

دروازشیراز :)

 

پاسخ :

خب این که سخت شد تازه 😅
روون تر از خود دروازه شیراز پیدا نمیکنید
گندم بانو
۲۶ آذر ۹۸ , ۱۰:۲۰

اصن تو زبونم نمیچرخه دروازه شیراز!!! ولی دروازه اصفهان و دروازه کازرون و یه دروازه هم داریم اسمش دروازه سعیدیه! :))) اینا رو من فقط بعد دروازه میتونم بشنوم! :)))

پاسخ :

😂 وای گندم منم همین که کامنت خاکستری رو خوندم اولین چیزی که به ذهنم رسید این بود که دروازه اصفهان اصلا تو زبون نمیچرخه؛ چه جوری میگن!😂😂😂
دروازه شیراز که خیلی روونه. 😁 دروازه تهران رو هم معمولا میگیم دروازه تِرون (با یه کم کشیدن کسره). یه دروازه دولتم داریم. فقط همینا. سه تا دروازه شما چه سخته😅😅😅

راستی اینا کدومش دروازه قرآنه؟!🤔
معلوم الحال
۲۶ آذر ۹۸ , ۱۰:۱۵

چه جالب! اومدم یه چیزی تایپ کنم دیدم خاکستری زحمتش رو کشیده :)

پاسخ :

:) 
شیرازیا یکی یکی دارن مشخص میشنا😉
هوپ ...
۲۵ آذر ۹۸ , ۲۳:۲۱

چون همه اش با اسنپ میرم اینطوری سرم دعوا نمیکنن یا بخوان دعوا کنن با خودم دعوا میکنن که چرا اسنپ گرفتی خانوم؟ همشهری؟ اسنپا خطرناکنا

پاسخ :

کلا ماها برای راننده تاکسیا خیلی عزیزیم. هم سرمون دعوا میکنند، هم تحلیلای سیاسیشون رو رایگان در اختیارمون میذارن.
+ اینا نمیدونن با کی دارن از خطر حرف میزنن😁
^_^ khakestari
۲۵ آذر ۹۸ , ۲۱:۳۲

و جالبه بدونی ما توی شیراز هم دروازه اصفهان داریم :)

و بقول تو اسم غیر رسمی هست.

پاسخ :

جدا؟! چه باحال😊
دروازه شیراز یه اسم خیلی قدیمیه. یه زمانی ته اصفهان بوده و از اونجا دیگه به طرف شیراز حرکت می کرده ن.
اون طرف شهرم دروازه تهران داریم که شروع مسیر تهران بوده
برای گرفتن آدرس کانال تلگرامم، کامنت خصوصی همراه با آدرس وبلاگتون بذارید
Designed By Erfan Powered by Bayan