کودکانه هایم تمامی ندارد

There Is No End To My Childhood

آزادگان به عشق خیانت نمی کنند...

یک زمانی خیانت به همسر، محدوده تعریف شده و مشخصی داشت! و البته به این شدت هم مد نبود! فقط افراد از خدا بی خبر و بوووووق خیانت می کردند و خیلی هم کارشان زشت بود! 
به جای پارتنر و کراش و عشق و مرلول (اسم مفعول از فعل رل زدن!!!) و بی اف و جی اف و بوی فرند و گرل فرند و جاست فرند و دوست اجتماعی و فیزیکی! و تاریخی و دینی و هدیه های آسمانی و سایر دروس مربوطه و ازدواج سفید و سیاه و سرخ و آبی و بنفش کمرنگ و خاکستری مایل به طلایی و سایر رنگها و روابط ضربدری و تقسیمی و تفریقی و تجمیعی و رادیکالی و کسری و گروهی و فردی و ذهنی و روانی و روحی و همجنس گرایی و دو جنس گرایی و هیچ جنس گرایی و خودجنس گرایی و بچه گرایی و نوجوان گرایی و جوانگرایی و بزرگسال گرایی و پیرگرایی و دوستی خیابانی و کوچه ای و بن بستی و مجازی و واقعی و ... هم فقط یک کلمه داشتیم: دوست پسر/دختر؛ که آن هم اگرچه بیشتر به قصد ازدواج بود (حداقل از طرف دخترها) و دستشان هم به هم نمیخورد باز هم کار جوانهای نااهل بود! 
اما حالا همه ی اینها هست و در کنار همه ی اینها باز از تعهد اخلاقی (حتی وقتی تعهد شرعی و قانونی وجود ندارد) دم می زنیم و با وجود آن، تعهد شرعی و قانونی را زیر سوال می بریم ولی داریم می بینیم که چیزی به اسم تعهد، چه شرعی چه قانونی چه اخلاقی، چقدر مظلوم واقع شده و خیانت با توجیهات گوناگون و با روشهای متفاوت و به روزرسانی شده، چقدر دارد جولان می دهد! 
و من گاهی به این فکر می کنم که خائنها، برای آسودگی خیال خودشان، خیانتهای خودشان را با توجیهات غیرعقلانی و مظلوم نمایی و تقصیر را گردن این و آن انداختن، از رده خیانت خارج می کنند تا با خیال راحت به خیانتشان ادامه دهند. اصلا انگار یک موج "گندزدایی از خیانت" و عادی سازی آن و عوض کردن جای خیانتکار و فردی که به او خیانت شده را افتاده است که به شدت هم حال به هم زن است!

خیلی دوست دارم بدانم در این "قَرَقاطی شدن" مرزهای خیانت، تعریف شما از خیانت چیست؟ در روابط زن و شوهر یا روابط عاشقانه/ متعهدانه ای که رسمی/ قانونی نشده، چه کارهایی برای زن و چه کارهایی برای مرد خیانت محسوب می شود؟ لطفا اگر کامنت ناشناس می گذارید یا اگر از اسمتان، جنسیتتان مشخص نیست، جنسیتتان را هم ذکر کنید. با سپاس 😊🌺

+ آنهایی که مرا بهتر میشناسند می دانند که چنان ارادت و وابستگی و تعلق خاطری به پله برقی دارم که هویت مکانی ام زیر سوال رفته و به مردمان عزیز شهر دیگری منتسب شده ام! امروز هم ترجیح می دادم به جای وصل شدن اینترنت، پله برقی های ایستگاههای بی آر تی درست می شد (قیمت بنزین و سایر مسائل و مشکلات هم که از این همه شور و حماسه مردمی معلوم است که حل شده!) مردم خشمگین و اراذل و اوباش عزیز! لطفا دفعه بعدی که چیزی گران شد و خواستید یکی دو روز هیجاناتتان را تخلیه کنید، کاری به پله برقیها نداشته باشید!

++ شاعر عنوان: شهریار

م.ت
۱۰ آذر ۹۸ , ۰۹:۱۶

ببخشید انقدر پر حرفی میکنم . 

با خوندن پست شما یاد این شعر سید مهدی موسوی افتادم  که چند سال پیش گفته بودن. که دقیقا شبیه حرف های شما هست. که امیدوارم به واقعیت تبدیل نشه 

1

پدرم رفت داخل خانه

پدرم دید مادرم را با ...

بعد،شب بود و حرکت چاقو

خون مامان و گریه ی بابا

 

مادرم سنگ قبر گمنامی ست

مادرم هرزه بود ، یک زن بد !

پدرم سمبل شرافت بود!

پدرم ماند توی حبس ابد

.

2

داخل خانه رفتم و دیدم

زن خود را کنار مرد جوان

بعد، دعوا و فحش بود و کتک

زنم و گریه پیش یک چمدان 

 

از تمامی خاطرات بدم

مانده یک عکس روی میز اتاق

بچه ای با لباس های کثیف

جای امضای برگه های طلاق

.

3

پسرم رفت داخل خانه

دید مردی نشسته پیش زنش

دید لبخند می زنند به هم 

دید که دست می کشد به تنش

 

پسرم با زنش معاشقه کرد

جلوی چشم های عاشق مرد

بعد هم از حضور سر زده اش

داخل خانه ، عذر خواهی کرد....

 

دقیقا تغیر برخوردهای سه نسل رو گفته.

فکر کنم الان نسل اول و دوم رو به چشم خودمون دیدیم . امیدوارم سومی رو نبینیم .

 

پاسخ :

اختیار دارید. این چه حرفیه.

چه شعر دردناکی بود. سومی هم فکر کنم در دست اقدام باشه!
pooria ebrahimi
۰۷ آذر ۹۸ , ۱۱:۲۲

مرسی عالی بود

پاسخ :

زنده باشید
خودت باش
۰۶ آذر ۹۸ , ۱۶:۱۶

خدا رو شکر،اما آلودگی هوا تشدیدش می کنه.

من اره رو بیشتر دوست داشتم!

پاسخ :

پس حالا حالاها خونه نشینی 😟
تو از اره استفاده کن. ولی در جریان تنوع ابزارها هم باش😉
حامد سپهر
۰۶ آذر ۹۸ , ۰۸:۴۵

حرف بعضی از دوستان که نوشتن هر عملی که دور از چشم همسر انجام میشه و براش ناراحتی به دنبال میاره خیانته قبول ندارم

باید قبول کنیم دنیای امروز دنیای ارتباطه و گریزی هم ازش نیست اینکه زن و شوهر همدیگه رو محدود کنن به روابط معمولی در سرکارشون، بنظرم بیشتر از اینکه مصونیت براشون بیاره حساسیت بیخود ایجاد میکنه

زن و شوهر بیشتر باید تلاش کنن روابط بین خودشون رو قوی کنن که لبخند فلان همکار یا شوخی فلان کس نتونه اونهارو از همدیگه دور کنه

پاسخ :

خب ببینید این چیزی که دوستان گفتن و منم باهاشون موافقم، در شرایط معمولی و نرماله. یعنی وقتی که ما حساسیتهای بیجا روی همسر نداریم و از قبل در مورد حدود رابطه با جنس مخالف با هم به توافق رسیدیم. حتی در مورد حساسیتهای بیجا (البته نه بیمارگونه) مخفیکاری کار رو بیشتر خراب می کنه. اگه حساسیتها در حد بیماری نباشه احتمالا میشه در موردش حرف زد و به توافق رسید. ولی وقتی یه نفر مخفی کاری میکنه بیشتر ذهن میره به این سمت که لابد یه ریگی به کفشش هست. اگه رفتارها واقعا بی منظور باشه و حساسیت بیمارگونه وجود نداشته باشه، به مرور اعتمادسازی هم میشه.

البته به نظرم یه معیار دیگه هم می تونه این باشه که تصور کنیم اگر فرد مقابلمون این کار رو انجام بده ما ناراحت میشیم یا نه. اگه میشیم پس خودمون هم نباید انجام بدیم.
حمیده
۰۵ آذر ۹۸ , ۱۹:۴۸

حالا شاید اره برقی همیشه در دسترس نباشه، ولی پیچ گوشتی رو همه دارن خودت باش جان ^_^ :)))

پاسخ :

کلا به تعداد زنها، راه برای از خجالت «شوور خائن» در اومدن هست!
جویا
۰۴ آذر ۹۸ , ۱۹:۵۰

به نظر من تعریف آدمها از خیانت تا حدودی به شرایط خانوادگی شون هم برمیگرده مسلما من نوعی که توی خانواده مذهبی بزرگ شدم با چارچوب خاص در رابطه با آقایون شاید حتی خندیدن من با همکارم از نظر همسرم خیانت به نظر برسه چون به هر صورت چارچوب ها را رد کردم . ولی به صورت کلی به نظرم هر گونه رابطه ای خارج از روابط زناشویی با جنس مخالف که با شخص دیگه باشه چه دوست اجتماعی و جاست فرند و .... که باعث بشه با اون حس بهتری نسبت به رابطه با همسرت داشته باشی خیانت است چون ممکن الان نباشه ولی به تدریج تاثیرش را روی رابطه زناشویی می گذاره

پاسخ :

همین طوره. به نکته خوبی اشاره کردی جویا جان. مصداق خیانت تو هر خانواده ای فرق می کنه ولی تعریف کلی به نظر میرسه مشترک باشه: قرار گرفتن تو رابطه ای که حس بهتری بهت میده
خودت باش
۰۴ آذر ۹۸ , ۱۹:۲۲

چقدر قشنگ کلمات رو چیدی!

اگه تو یه رابطه همسر جوری با کسی رفتار کنه که خوشش نیاد همسرش همون رفتار رو نسبت به بقیه انجام بده و بخواد مخفیش کنه یا ماست مالی...

حمیده اره رو خیلی خوب امدی.

پاسخ :

بهتر شدی؟
مرسی. خودشون چیده شدن. :)
اعلام موافقت زیاد 👍

@حمیده تزت طرفدار پیدا کرد
پا ییز
۰۴ آذر ۹۸ , ۱۶:۳۸

می خوام با خانم ناشناس مخالفت کنم 

اگه اشتباه زن باعث خیانت مرد میشد، که اسمش را خیانت نمی گذاشتند. و گناه نبود 

هوم? 

بقیه توضیحات را هم صاحب وبلاگ دادند 

 

 

 

 

 

 

 

+ آره برای همکارم غیرتی شدم

واقعا اگه شوهرم بود چی میشد 

پاسخ :

افرین. به نکته خوبی اشاره کردی پاییز جان

+ 😁
هوپ ...
۰۴ آذر ۹۸ , ۱۶:۲۲

به خدا هر گلی یه بویی داره! هم تو رو دوست هم مانته رو!

پاسخ :

خائنی دیگه... ولی چی کار کنم که دوسِت دارم😁
حمیده
۰۴ آذر ۹۸ , ۱۵:۵۳

من متاسفاته معتقدم همه چی باید سرجای خودش، بدون اشکال باشه. یعنی وقتی بین دو نفر لفظ همکار استفاده میشه، اونا حق ندارن رفتاری غیر از این محدوده و کلنه داشته باشن. ولی عملا دارم می‌بینم منی که خیلی رسمی با رئیسم که یه آقای بسیار شوخ و لوده‌س حرف می‌زنم، خیلی جاها کنار گذاشته میشم و اون همکارم انتخاب میشه و محبوب‌تره که با این آقا مثل خودش شوخی می‌کنه. اینم به نظر من خیانته. خیانت که لزوما بین زن و شوهر نیست! 

ولی در کل، یه اره برقی می‌کنم تو چشم شوورم اگه خیانت کنه ^_^ دیگه نیاز به حرص خوردن و اینام نیس، حق مطلب یهو ادا میشه :-" :)))))

پاسخ :

منم کاملا باهات موافقم؛ مخصوصا با قسمت اره برقی😉
Amir .M
۰۴ آذر ۹۸ , ۱۵:۳۱

دو-سه ماهی میشد که جدا شده بود ایشون، ولی خب ده نفر رو همراه شوهر سابقش معرفی کرده بود که ممکنه پدر بچه باشن

البته خیلی با اعتماد به نفس و جدی بود اون خانم😐😳

 

یه چیز دیگه هم در مورد خیانت اینه‌که گاهی ممکنه ما همسر داشته باشیم ولی توی ذهنمون یکی دیگه رو دوست داشته باشیم و مدام به اون فکر کنیم، اینجوری خودبه‌خود از همسرمون دور میشیم و اون هم قطعاََ متوجه میشه چون این حالت توی رابطه خودش رو نشون میده

یعنی هرچند در عمل کاری انجام ندادیم ولی به نوعی باز خیانت کردیم!

پاسخ :

یعنی قشنگ حق مسلم خودش می دونسته 🤦‍♀️

باهاتون موافقم. اینم خودش یه جور خیانته. ولی خود فرد خیانتکار هم اذیت میشه و شاید اگه ادامه پیدا کنه کم کم دیگه در حد فکر و احساس نمونه.
محدثه
۰۴ آذر ۹۸ , ۱۱:۱۷

خب اینجور که من فهمیدم مردم فقط اگر وارد رابطه جنسی با شخص سوم بشن رو خیانت میدونن و اینکه من با کسی حرف بزنم با وجود تاهل و اون شخص رو پنهان کنم خودم رو شامل خیانت نمیدونم. بله، شخصی که به کسی فکر میکنه و در ارتباط کلامی قوی و ارامبخشی به سر میبره هم داره خیانت میکنه و جالب اینجاست تمام اینها بخاطر عدم درک و نامهارتی تو حرف زدن و گوش دادن دچار مشکل تو زندگی شدن بعد به صورت استادانه‌ای همین مهارت ها رو تو رابطه سومشون به طرز عالی استفاده میکنن و رابطه دوستی گرم تر و رابطه زناشویی هر روز سردتر میشه! من فقط به بچه های نسل خودمون فکر میکنم!!! چه اتفاقی قرار براشون بیفته

پاسخ :

آفرین آفرین آفرین محدثه... کامنتت عالی بود.
خیلی وقتها علتش اینه که وقتی با یه نفر زندگی مشترک داریم، تو همه خوبیها و بدیهای این زندگی، سختیها و مشکلاتش و... شریکیم. چون تمام مدت با همیم احتمال دلزدگی و خستگی هست. نقاط ضعف هم رو می بینیم. ولی اون رابطه خارج از ازدواج فقط برای یه زمانهای خاصیه. هیچ مسوولیتی در قبال هم نداریم. انتطار خاصی نداریم. دغدغه خاصی نداریگ. فقط شور و هیجانه و بنابراین میشه به راحتی صعفهامون رو از هم مخفی کنیم و همه چیز رو خوب پیش ببریم. ولی وقتی با همون فرد گل و بلبل، رابطه رو جدی می کنیم همون مشکلات زندگی اول پررنگ میشه. چون در واقع ایراد در خود ما بوده!
ناشناس
۰۴ آذر ۹۸ , ۰۸:۳۱
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

سلام

از خطِ اوّل تا دهمِ مطلبِ شما فقط دوتا کلمه رو فهمیدم. عشق و خیانت. بقیه اصطلاحاتی که گفتید رو  دو سه تاش رو شنیده بودم و بقیه ش برام تازگی داشت. اینها یعنی چی؟

جنسیت: زن

به نظرم خیانت هرگز یک چوبِ «یک سرْ گُهی» نیست.

اگر یه روزی عکسی از همسرم با شورت و زیرپوش روی یه تخت با یه زنِ دیگه که با هم سلفی گرفتن، به دستم برسه، فقط و صرفا خیانتِ همسرم(شوهرم) محسوب نمیشه.

استارت این خیانت منم.

این من هستم که فضا رو طوری مهیا کردم تا به این غلط بیفته و همچین خبطی بکنه.

حالا یا کمبود محبت و یا کمبود روابط زناشویی. (فکر کنم الان معلوم شد من کی هستم)

من اون چیزی که امروز باب شده و بهش مین خیانت رو تجربه کردم. (سال ** اون هم بعد از * سال زندگیِ مشترک. )الان اسمشو میذارم خیانت اما تا چند لحظه ی پیش معتقد بودم و هستم هنوز، که فریب خورد و این فریب خوردن و محبت گرم و نرمی که دریافت کرد، فقط به خاطرِ کمبود چیزی بود که در دیگران جستجو میکرد.

{شاید اگر دیدگاه دوستان بیشتر بشه، بیشتر درموردش حرف بزنم}

واقعا اگر از نوع نگارش و نوشتنم معلومه که کی هستم، تأیید نکنید. /. لطفا

 

پاسخ :

سلام.
بعصی از روابطی که گفتم حالت طنز داشت و اصلا وجود خارجی نداره.

راستش من متوجه نشدم کی هستی. ولی تاریخی که بهش اشاره کردی رو حذف می کنم که بقیه هم اگه می شناسنت متوجه نشن کی هستی.

من واقعا بابت این که خیانت همسر رو تجربه کردی متاسفم.
اما با این موضوع که لزوما در خیانت، فرد خیانت دیده هم مقصره یا فرد خیانتکار فریب خورده چندان موافق نیستم و بیشتر معتقدم کرم از خود درخته! 
برداشتم از کامنت شما این بود که در خیانت همسرتون، خودتون و اون خانم رو مقصر می دونید. اگه واقعا منظورتون این باشه، به این معنیه که مرد رو یه موجود مظلوم و بی اراده و بی دست و پا نی دونید و زن رو یه ساحره ی افسونکار! مسوولیت حفظ یه زندگی فقط با زن نیست. مرد هم باید تلاش کنه. در شکل گرفتن یه رابطه مبتنی بر خیانت، فقط زن نقش نداره؛ چه بسا خود اون زن فریب خورده باشه و چه بسا مردهایی که با رفتار درست و موقرانه به زنهای اطرافشون می فهمونن که اجازه ندارن بهشون نزدیک بشن و حتی اگه شده ن وا نمیدن. پس اگه اتفاقی افتاد، احتمال زیاد خود مرد هم مقصره.
و در نهایت این که به نظرم حتی داشان بدترین زن/ شوهر دنیا هم مجوز خیانت نیست. دوستش نداری؟ تو رو ارضا نمی کنه؟ شجاعتش رو داشته باش که رابطه رو تموم کنی و بعد بری سراغ رابطه بعدی. به نظرم خیانت کار آدمهای ترسو و راحت طلبه. (البته قبول دارم گاهی ارضا نشدن در یه رابطه، باعث کاهش خودکنترلی هیجانی یا جنسی و لغزش فرد میشه. ولی این رو به عنوان عامل تطهیر کننده خیانت نمیدونم. اگه علتش فقط این باشه فرد به خودش میاد و واقعا احساس ندامت می کنه. اما اگه مستمر و همراه با توجیه باشه قضیه چیز دیگه س)
مهدی
۰۴ آذر ۹۸ , ۰۷:۳۴

مثل همیشه و با طنز اصفهانی طورت, خوووب مسئله رو باز کردی ;-)

پاسخ :

مرسی🙂
قصدم فقط دو خط نوشتن بودا... یهو شد این!
ناشناس
۰۳ آذر ۹۸ , ۲۲:۳۴

من یک زنم.

همسرم بهم خیانت کرده بود حدود دو سال پیش. من بخشیدم به خاطر خیلی مسائل که اینجا جای گفتنش نیست. 

 

من آدم مذهبی و دین داری نیستم. ولی تعریفم از خیانت خیلی خشک و جدی هست.

حتی یک sms به زن یا مرد نامحرم، بدون در جریان بودن همسر از نظر من خیانت محسوب میشه. دیگه چه برسه به رد و بدل کردن پیام های شبانه روزی و عکس فرستادن و دیدار و ...

 

من تو همین دنیای مجازی هم، از وقتی ازدواج کردم دیگه برای هیچ وبلاگ مردی کامنت نگذاشتم و حتی وقتی مردی برای وبلاگم کامنت گذاشت تائید نکردم چون این کار هم خیانت به همسرم میدونم.

پاسخ :

متاسفم بابت اتفاقی که برات افتاده و امیدوارم همسرت قدر بزرگواری تو رو بدونه و دیگه کارش رو تکرار نکنه.

منم موافقم کوچکترین ارتباط یواشکی یا ارتباطی که بدونی همسرت رو ناراحت میکنه خیانته
نسیم
۰۳ آذر ۹۸ , ۱۹:۲۷

به نظرم وقتی وارد یک رابطه شدیم، برقراری رابطه دیگه خیانت هست . 

 

یکی از دوستانم در مورد خیانت حرف خوبی زد ،میگفت اصلا خودتونو تو موقعیت خطر قرار ندید که معلوم نیست شما چند مرده حلاجین! 

پاسخ :

حتی اگه سطح دو تا رابطه فرق کنه؟ مثلا با یه نفر رابطه عاشقانه داریم با یه نفر دیگه دوست اجتماعی هستیم. به نظرت بازم خیانته یا نه؟


واقعا حرف دوستتون خیلی حکیمانه س. هیچ کس نمی تونه بگه من لغزش نمیکنم.
هوپ ...
۰۳ آذر ۹۸ , ۱۸:۵۹

یعنی فقط تو کف انواع روابطی که ترسیم کردی موندم! 

وفاداری و تعهد به نظر من به این معنی نیست که اصلا با هیچ فردی از جنس مخالف برخوردی نداشته باشیم، حرف نزنیم، چت نکنیم، شوخی نکنیم و ... 

به نظر من متعهد بودت یعنی اینکه قلبت فقط و فقط مال یک نفر باشه، کاری نکنی و رابطه ای برقرار نکنی که دلت به غیر از یارت برای کسی بلرزه، یا بخوای ازش مخفی کنی. 

پاسخ :

خودمم باورم نمی شد همچین کاری ازم بر بیاد!😂
به نظرم این که قلبت فقط و فقط برای یه نفر باشه، باید نمود بیرونی هم داشته باشه. دیدم و احتمالا دیدی مردهایی که هر خیانتی میکنن و به زنشون میگن اونها گذرا هستن و اصل تویی و من فقط تو رو دوست دارم. این که دوست داشتن نمیشه. (البته متوجه منظور تو شدم و میدونم منظورت چیز دیگه س)
مخصوصا با جمله آخرت موافقم: کاری نکنی که ازش مخفی کنی

+ حالا دیگه چتهایی که با مانته نیا داشتی رو مخفی نکن از من😉😂
آبان ...
۰۳ آذر ۹۸ , ۱۵:۳۸

من یه زمانی میگفتم خیانت یعنی هر رفتاری که جلوی همسرت انجام نمیدی ..یعنی می دونی که انجام دادنش باعث ناراحت شدن همسرت میشه 

ولی بعد ها تو یه رابطه تعریف خیانت را برام محدود کردند به رابطه جنسی و فرمودند تو زیادی حساسی وقتی می دونی چیزی نبوده ..نبود چیزی ..یعنی نبود رابطه !

البته که قانون گذار هم خیانت را محدود به رابطه جنسی میدونه !

پاسخ :

من با تعریف تو خییییییلی موافقم آبان. 
اکثر مردها وقتی خیانت میکنن گناه خودشون رو گردن حساسیت زن میندازن. اما متاسفانه یا خوشبختانه اکثر ما زنها خیلی زود متوجه خیانت میشیم (البته اگه برا خودمون توجیه نکنیم ). خوب می فهمیم رفتار یه مرد با یه زن دیگه بامنظوره یا بی منظور. از اون طرف، همون رفتاری که خودشون میکنن و در صورت اعتراض، میگن حساسی یا حسودی یا بدبینی، اگه زنشون بکنه، هزار و یه انگ میزنن
قانوگذارها هم مرد بودن.
پا ییز
۰۳ آذر ۹۸ , ۱۵:۰۲

سلام

اتفاقا منم چند وقت هست دارم فکر می کنم دقیقا خیانت چه چیزی هست? من خودم با آقایان شوخی می کنم اما واقعا آدمش هستم که شوخی مرد را با یک خانم ببینم? 

راستش یکبار سرکار، دو تا خانم "اونجوریتر" به عنوان مراجع آمده بودند، همکار آقام با اونی که همراهی بود همینجور ریز ریز حرف میزد و می خندید

بعد رفتم جلو و با چشم غره و مستقیم گفتم چی باهاشون گرم گرفتی? گفت خودشون می خوان :| 

اون آقا همکارم بود ولی من که خودم با تمام عالم همکارهام شوخی می منم غیرتی شده بودم! :| 

و به نظرم خیلی کارهمکار آقام زشت بود 

همکار آقائی هم دارم که با همه شوخبگی اش را دارد ولی عاشق همسرش است 

واقعا خیانت چیست? فکر کنم باید تعریف آن بین زن و مردی که باهمند، مشترک باشد

گرچه با خودم می گویم هرچه ارتباط با جنس مخالف کمتر باشد، خانواده کمتر ضرر می بیند

چون کمتر مقایسه انجام می شود

 

من حتما نظرات پای این پست را مطالعه می کنم 

پاسخ :

سلام عزیزم.
تو برای همکارت غیرتی شدی؟ :) همسرت بود چی میشد! 
این رو خیلی باهات موافقم که تعریف خیانت باید بین یه زوج مشترک باشه
🌱...Masoumeh ...🌱
۰۳ آذر ۹۸ , ۱۴:۱۹

سلام 

تعریف من  به شخصه از خیانت هر گونه ارتباط (مجازی یا واقعی )  با فرد سومی که در اون با پارنتر اصلی ت مقایسه انجام بدی یا حس خوشایند تری از رابطه اصلی ت بهت دست بده ! 

حالا میخواد در حد خوش و بش با فروشنده مغازه باشه یا همکار یا استاد یا افراد فامیل باشه . 

پاسخ :

سلام. تعریف جالبی بود. مخصوصا از این جهت که یه معیار کاملا شخصی دادی. یعنی با این معیار هر کسی خودش رو رصد می کنه تا مطمئن بشه خیانت نکرده. در واقع تعریف تو میگه من باید مرتقب خودم باشم که خیانت نکنم نه این که مراقب همسر یا پارتنرم باشم که خیانت نکنه.
البته به نظرم مقایسه بقیه با پارتنر اصلی یا گرفتن حس بهتر از اونها، یه کم اجتناب ناپذیر باشه گاهی. ولی اون وقتی خیانت میشه که با وجود این حسها، ارتباطت با اون فرد دوم رو هم ادامه بدی و سعی نکنی این مقایسه رو از خودت دور کنی یا سعی نکنه نقاط قوت پارتنر اصلی رو ببینی و حس خوبت رو بهش تقویت کنی.
Amir .M
۰۳ آذر ۹۸ , ۱۳:۲۸

باهمین فرمون همه‌ی اون دسته‌بندی‌هایی که گفتید کم‌کم توی جامعه جا باز میکنن و عادی میشن

یهو میبینی طرف با دوست معمولی و شوهر و همکلاسی دبیرستانش و دوست سفیدش توی یه خونه زندگی میکنن(یا برعکسش- زن و مردش مهم نیست)

یاد یه خانومی افتادم که شوهر داشت و برای تعیین پدر بچه‌ی توی شکمش اومده بود دادگاه، ایشون 11 نفر رو معرفی کردن که تست گرفته بشه... 

پاسخ :

متاسفانه همین طوره.
یاااااازده نفر؟!😳 شوهرش هم در جریان بود؟
برای گرفتن آدرس کانال تلگرامم، کامنت خصوصی همراه با آدرس وبلاگتون بذارید
Designed By Erfan Powered by Bayan