کودکانه هایم تمامی ندارد

There Is No End To My Childhood

همونجاست😱

هنوز پاییز از راه نرسیده، سرما خورده ام؛ آن قدر محکم که دیروز گفتم همه مراجعهایم را کنسل کنند و کلا در خانه ماندم و مامان سوپ و دمنوش سرماخوردگی و لیمو شیرین و... در گلویم کرد.
دیشب مثلا بهتر شده بودم و بلند شدم که خودم برای خودم دمنوش بگذارم. وقتی آب جوش آمد، از مامان پرسیدم که دمنوش را کجا گذاشته است و جواب او، مثل همیشه، "همون جا" بود! 
من که این همه سال نفهمیدم، "همون جا" دقیقا به کجای آشپزخانه می گویند و البته پرسیدن هم بی فایده است. چون مامان مثلا می گوید: "تو کابینت اولی." بعد من کابینت اولی را زیر و رو می کنم و هر چه می گویم: "مامان به جان خودم این جا نیست." در کمال ارامش جواب می دهد که: "همونجاست". 
در نهایت هم خودش می آید و شیء مورد نظر را از کابینت سوم یا چهارم پیدا می کند و با نگاه عاقل اندر سفیه می دهد دستم و می گوید: "وقتی میگم فلان جا ست یه ذره این ور و اون ورش رو هم نگاه کن!" 😳 
"یه ذره"؟؟؟؟!!!! 
تازه یک بار که زن دایی محترم هم در صحنه بود، ضمن ابراز همدردی صمیمانه با مامان جان، فرمود که: "اینها فامیلی همین طورن! دایی و پسر داییهاشم وقتی بهشون میگی یه چیزی فلان جا است میخوان دقیقا همون جا باشه." 
و مامان، پا گذاشت روی هر چه خواهرشوهرانگی است و به نشانه تاسف و همدلی سر تکان داد.
اصلا انگار نه انگار که دایی و پسر دایی های من،  شوهر و پسر و یا برادر و پسربرادرهای خودشان هستند و اصلا از هر طرف که حساب کنی، زن دایی آن قدر نسبتهای فامیلی جورواجور با ما دارد که گفتنش یک پست جداگانه مطلبد!  
گذشته از  اینها! اخر مادر من! زن دایی من! من و دایی و پسر دایی هایم اگر بخواهیم دنبال چیزی بگردیم که نمی آییم از شما بپرسیم کجاست؟ وقتی می پرسیم یعنی میخواهیم یک ضرب برسیم به اصل مطلب! وگرنه اگر بخواهیم کمی این ور و آن ورتر را نگاه کنیم که از اول خودمان می رویم می گردیم!
خب... برگردیم به ماجرای دیشب! 
مامان به عادت مالوف، گفت: "همون جا است،." و من "همون جا" را نگاه کردم و یک بسته نایلونی کوچک، شبیه همانی که دیروز دست مامان بود دیدم و برداشتم دمنوشم را درست کردم و با این که زیاد رنگ نگرفته بود، دو تا لیوان بزرگ با کلی عسل خوردم ولی اصلا مزه نداد. تازه تفاله باقیمانده ته قوری هم، با تفاله های سری قبل خیلی فرق داشت! 
و وقتی مامان قوری را برداشت تا تفاله ها را بریزد، نمی دانست بخندد یا حیران بماند در کار دخترش که انگار سرماخوردگی به همه جایش زده بود!
حدس بزنید من به جای دمنوش چه چیزی درست کرده بودم: لوبیا سبز خشک شده ی خیلی ریز خرد شده !!!!!
(سوت زنان و دست در جیب، صحنه را ترک می کند!)
در ضمن شک نکنید که خود خود خود وزارت علوم کشور به من دکتری داده است!
گندم بانو
۱۵ مهر ۹۸ , ۲۲:۱۰

:||||||| اصولا نمیشه پشت به کابینت وایساد و دنبال چیزی گشت :////

شارمیییییین! ناامیدم کردی اصن! :))))

پاسخ :

😂😂😂 
دیگه حقیقتا این چیزا رو باید تو دبستان یادمون میدادن😂😂😂
گندم بانو
۱۵ مهر ۹۸ , ۱۷:۴۴

جای دقیق یعنی: طبقه بالای فلان کابینت سمت راست! دیگه دقیق‌تر از اینو کی میگه؟! :))

پاسخ :

نه دیگه همینم ابهام داره! مثلا هر طرفی وایسی سمت راست تغییر می کنه! (هشتگ بهانه های بنی اسراییلی)  =))))
گندم بانو
۱۴ مهر ۹۸ , ۲۲:۱۲

پای مدرک تحصیلی که به این ماجراها باز میشه من حرص میخورم! انگار تو دانشگاه این چیزا رو یاد میدن! :/ :)))

ولی من تا حالا به همسر نگفتم همونجاست، همیشه جای دقیق رو میگم و همسر گاهی پیدا نمیکنه! :/

پاسخ :

این اشارات شوخی وار من هم در واقع یه نوع اعتراض مسالمت آمیز به اینه که انتظار دارن تحصیلکرده ها همه چیزدان و "فاقد هر گونه خطا" باشند. پستی که با عنوان "من و دکتر ارنست" نوشته بودم یادته؟😁

خب گندم جان شاید تعریف "جای دقیق" از نظر تو و همسر فرق داشته باشه😂 شایدم همسرت یه نسبت فامیلی با ما داره😁
زُ ه ر ه 🦋
۱۴ مهر ۹۸ , ۱۲:۰۰

تا بوده مامانا همینطوری بودن :)

پاسخ :

فکر کنم تا آخر دنیا هم مامانها همین باشن😄
اینک
۱۴ مهر ۹۸ , ۰۸:۲۱

دمت گرم شارمین جان.

کلی اول صبحی خندیدم .

و حال مامانت رو قشنگ درک کردم که وقتی دیدند دمنوش اشتباهی خوردی...حتما کلی هم توی دل شون بهت خندیدند..

 

 

داشتم فکر می کردم این پسرایی که دنبال دختر تحصیل کرده می گردن واسه ازدواج،دقیقا واسه ی کدوم قسمت از زندگیشون می خوان؟😁😁😁

انشالله که بهتر بشی شارمین جان.

پاسخ :

ممنون
نازلی
۱۳ مهر ۹۸ , ۱۵:۱۸

سلام شارمین عزیز و دوست داشتنی

اون بخش "همونجا" گفتن مامان ، یک خنده بزرگ آورد روی صورتم . پی این موضوع مسرییه بین مادرها

تازه مامان من اینم اضافه میکنن "دو تاچشم داری اندازه دو تا گردو . چطور نمیبینی ؟"

منم مبتلای شدید به سرماخوردگی شدم سه روز گذشته از تخت بیرون نیومدم . سرماخوردگی پاییز چنان کنه هست که به سختی میره

امیدوارم الان بهتر باشی عزیزم

پاسخ :

سلام نازلی جانم. کجایی رفیق؟ دلتنگتم.
:)))) یعنی من عاشق این مامانهام. جمله ی مامانت رو برای مامانم خوندم کلی با هم خندیدیم. تازه فهمیدم مامان بزرگمم به مامانم می گفته مگه چشات پشت سرته😂😂😂


این که میگن سرماخوردگی خر است مال همین کقتاست😁 من سه روز کامل استراحت کردم امروز دیگه پاشدم رفتم سر کار. خدا رو شکر بهترم. ان شالله تو هم بهتر باشی عزیزم و حال جسم و دل خود و خونوادت خوب خوب باشه



حمیده
۱۳ مهر ۹۸ , ۱۰:۲۸

الکی مثلا خ و ک کنار همن :-""""

استانبولی ما حاوی گوشت، سیب زمینی، پیاز و گوجه‌ی فراوانه که قاطی برنج می‌کنیم کته میشه :-؟ :)))

 

مررررسی مررررسیییی ^_^

پاسخ :

خخخ
ما به اون میگیم دمپختی گوجه😁 لوبیا سبز جزء جدایی ناپذیر استانبولی پلوی ما ست.


بووووووس
حمیده
۱۲ مهر ۹۸ , ۲۱:۰۹

اره اصلا حس می‌کنم اون ۲۲ سالی که صرف درس کردی نیاز نبود، دختر سرخودی شما :))))))

 

عجب ○_○

 

چه تقارن باشکوهی *_*

پاسخ :

والا 😁 دکتر سر خود منظورته دیگه؟

مگه شما با چی استانبولی میپزید؟ اصلا می پزید؟

تولد تولد تولدت مبااااااااااررررررررررک😁😉😍❤💐🌹💃
حمیده
۱۲ مهر ۹۸ , ۱۷:۰۵

میخواستم بپرسما کی به تو مدرک داده، مرسی که پیش پیش منو از جهالت و گمراهی و ضلالت و تاریکی‌های فهم رهانیدی :-""" :))))))

 

بعد اون لوبیا سبزا مصرف ِ واقعیشون به غیر از دمنوش شدن چیه؟ :)))))))

پاسخ :

ولی باید می گفتی تو مدرک داشته باشی یا نداشته باشی دکتری برازندته و از سر تا پات دکتری می باره😂😂😂


استانبولی پلو


+ بعدا نوشت: سیزدهمین کامنت این پست در شب سیزدهم مهر 😍😍😍😍😍😍😍😍😍
خودت باش
۱۲ مهر ۹۸ , ۱۴:۰۳

من و دوستام معتقدیم همه مامانا تو یه مدرسه درس خوندن!

خیلی خوب بود کارت،کلی خندیدم...

دکترا!!!وزارت علوم!!!استاد!!!

پاسخ :

آره واقعا.
😂😂😂
اصلا خود وزیر علوم بر سرزنان و جیغ کشان با پای پیاده اومد در خونه مون مدرک رو پس گرفت و خودش و مدرک رو با هم آتیش زد😂😂😂
نیــ روانا
۱۲ مهر ۹۸ , ۱۳:۲۶

عوضش اگر حالتو بهتر کنه می‌ره جزو اکتشافات یهویی سرندپیتیاااا

و میتونی به اسم خودت ثبتش کنی :))

پاسخ :

😂 بهتر نکرد که! فقط سه روزه سوژه خنده اهل و عیال شده م😂😂😂
نیلو فر
۱۲ مهر ۹۸ , ۱۲:۴۸

:)))))

حالا افاقه کرد؟ 😁

ولی چه جالب. لوبیا سبز خشک! ما همیشه یه مقدار می‌پزیم میذاریم فریزر، برای وقت‌هایی که تازه و خوبش نیست. :)

پاسخ :

😉
نه والا... فقط کلی خوابیدم. چون لوبیا سبز خیلی سرده.😁

ما زیاد مواد غذایی فریزری استفاده نمی کنیم. خشک کردن رو ترجیح میدیم که خاصیت غذا رو حفظ کنه ^_^
آبان ...
۱۱ مهر ۹۸ , ۲۲:۱۶

باز خوبه تو حوصله داری دمنوش درست کنی ..من تهش یه چایی درست می کنم 

حالا خوشمزه  بود 😂..

پاسخ :

آخه فرایند درست کردنشون فرقی نداره. چرا البته... فرقش اینه که چایی واقعا "همونجاست" و نیازی نیست یه ذره این ور و اون ور تر رو هم بگردی😂

مزه ابجوش عسل میداد. 😉😂
کژال ..
۱۱ مهر ۹۸ , ۲۲:۱۴

وای منم یه هفتس سرما خوردم،ینی رسما دارم به فنا میرم 

وای ینی از مزش هم نفهمیدی این اون نیست؟ 😂😂

پاسخ :

بدی همینه که خوبم نمیشه نامرد!😒😉

انقد عسل توش ریخته بودم فقط مزه عسل میداد😂
لبخند ماه
۱۱ مهر ۹۸ , ۲۱:۳۹

استراحت. دوش گرم و آبلیمو عسل به شدت پیشنهاد میشود.

مادر جان را محکم ببوس. مامانا عشقن😚 فقط وقتی خوب شدی ببوسش سرما ندی بهش

پاسخ :

مرسی از ینشنهادات خوبت لبخند جان.
عزیزی. 😍 مامانا خود خود عشقن. 
وقتی خوب شدم حتما😉
لبخند ماه
۱۱ مهر ۹۸ , ۲۱:۱۷

دمنوش لوبیا سبز  خشک و خرد شده رو برای سرماخوردگی تجویز میکنید بانو؟😉

 

 

حالت چطوره الان؟

پاسخ :

از این جهت خوبه که قشششششنگ خوابت میکنه دیگه حالات نامساعد سرماخوردگی رو حس نمیکنی 😂😉

مرسی از احوالپرسیت. از دیروز فقط دراز کشیدم و سردرد و عطسه و سرفه و... فقط نمیدونم چرا اشتهام کم که نشده هیچ، تازه بیشترم شده!😂
عین الف
۱۱ مهر ۹۸ , ۲۱:۰۵

سلام علیکم

لوبیا سبز خشک‌شده‌ی خیلی‌ریزشده برای چه استفاده می‌شود؟

حالا شاید برای سرماخوردگی هم مفید باشد. این هم بشود یکی از آن داستان‌هایی که در مورد کشف‌های اتفاقی گفته می‌شود. :)

پاسخ :

سلام.
ما برای پختن استانبولی پلو، در فصلی که لوبیا سبز تازه پیدا نمیشه، ازش استفاده می کنیم.
😁 تاثیرش رو سرماخوردگی رو نمیدونم ولی چون طبیعتش سرد و خواب آوره، تا ده صبح فرداش چشمام باز نمیشد. باز خوبه با عسل خوردم😉
__PARNIAN __
۱۱ مهر ۹۸ , ۲۰:۰۱

واای چه پست شیرینانه ای بود =))

یعنی بگماااا، دقیقققاااا. دقیققااا توصیف درست کردی از این رفتار مامانا.

مامان منم میگن حاضر نیستی وقتی بهت میگن طبقه ی اول حالا یکم بالا پایینشم نگاه کنی =/

جمله ی آخرو خوب شد دوباره یاداوری کردی ^-^ D:

+خوب شوی زود :)

پاسخ :

😁
ژن مامانی مشترکه بینشون 😉
دیدم اگه دفعه قبل هم زیر سوال نرفته باشم، این دفعه حتما میرم! 😂
+سپاسگزارم🙏
مینا
۱۱ مهر ۹۸ , ۱۸:۳۰

با مزه بود.

پاسخ :

😊
هوپ ...
۱۱ مهر ۹۸ , ۱۷:۴۱

از این جا تا خود وزارت علوم پرانتز :-))))))

پاسخ :

😉😊😂
هوپ ...
۱۱ مهر ۹۸ , ۱۷:۴۱

از این جا تا خود وزارت علوم پرانتز :-))))))

پاسخ :

😂😂😂
پای وزیر علوم گیر کرد به پرانتزات نزدیک بود بخوره زمین😉
برای گرفتن آدرس کانال تلگرامم، کامنت خصوصی همراه با آدرس وبلاگتون بذارید
Designed By Erfan Powered by Bayan