کودکانه هایم تمامی ندارد

There Is No End To My Childhood

می شود کپی پیستان کنم لطفا؟!

 راستش را بخواهید حضور کاملا به موقع سر هر قراری برای من بی اندازه اهمیت دارد؛ چه قرارهای کاملا رسمی، مثل حضور در کلاسهای دانشگاه چه قرارهای خیلی خودمانی با رفقا.

برای این که چنین اهمیتی را با رسم شکل و نمودار بهتان نشان بدهم باید بگویم اینجانب هر کجا که دیرم شده باشد و چند دقیقه معطل شوم و حس کنم امروز از آن روزهایی است که تاکسی گیرم نمی آید، بلافاصله سوار اولین ماشینی که برایم بوق می زند می شوم!

مثل امروز  که سلام کنان نشستم توی پژو پارس سفید رنگ و تازه وقتی در را بستم متوجه راننده جوان باکلاس خوش تیپی شدم که کاملا به طرف من برگشته و بهم زل زده است.

نگاهمان که به هم گره خورد با اشاره دست پرسید: "مستقیم؟" گفتم: "بله" راه افتاد و در همان حین آینه ی جلو را طوری روی من تنظیم کرد که فقط یک جمله به ذهنم رسید: "باااااید همین جا پیاده شوم." اما قبل از این که این جمله از ذهنم به زبانم برسد یادم افتاد که دیرم شده و ساعت سه کارگاه دارم! می دانید که حضور به موقع برای من چقدر اهمیت دارد؟

جلوی زبانم را گرفتم اما بلافاصله کیف پولم را در آوردم تا نشان دهم که صرفا یک مسافرم. جوان که از توی آینه همه حواسش به من بود دوباره با اشاره پرسید چکار میکنی؟ و باز با همان زبان اشاره گفت که پول نمی گیرد و با همان زبان اشاره جواب اصرارم را داد!

خدای من! او ناشنوا بود و البته یک ناشنوای کاملا مهربان و انسان. اینه را روی من تنظیم کرده بود تا اگر چیزی گفتم یا خواستم پیاده شوم مرا ببیند و متوجه شود! چند بار با همان زبان اشاره ازم سوال کرد تا مطمئن شود دقیقا همان جایی که میخواهم پیاده ام می کند و حتی وقتی پیاده شدم حواسش به من بود که برای مسیر بعدی تاکسی بگیرم!

حقیقتا از خودم خجالت کشیدم که لحظه اول در موردش فکر بد کرده بودم و خودم را دوست داشتم که بی دلیل به قضاوت اولیه ام بها ندادم و کولی بازی در نیاوردم!
بله! داشتم می گفتم که من به خاطر اهمیتی که به سر وقت رسیدن می دهم، خیلی وقتها سوار ماشین شخصی می شوم اما خوشبختانه حتی یک بار هم دچار مشکل نشده ام و همیشه آدمهای درست و حسابی به تورم خورده اند!

شده راننده ی تاکسی دربستی در مسیر طولانی، سر و گوشش بجنبد و بخواهد خودمانی حرف بزند و من نوکش را چیده باشم! اما شخصیها همه بسیااااار انسان و یا دست کم معمولی بوده اند و شاید به خاطر همین خیالم راحت است.

  • ادامه مطلب
خسروان
۰۹ مهر ۹۸ , ۱۲:۴۳

چقدر خوب شد زود قضاوت نکردید. هر چند این مشکل واقعا تو جامعه وجود داره. و ربطی به زود قضاوت کردن نداره.

 

دیگه باید برم . بعدا پستاتون و میخونم. نوشته هاتون قشنگ بودن . قلمتون مانا

پاسخ :

درست میگید. از بس هست همیشه اولین گزینه ای که ذهن آدم سمتش میره همینه.

لطف دهرید. ممنون که همراه هستید. 🙂
لبخند ماه
۲۳ شهریور ۹۸ , ۲۱:۵۴

اینجاست که میگن زود قضاوت نکنیم😊

خدا خیرش بده

پاسخ :

دقیقا.
اتفاقا تو کارگاهی که برای به موقع رسیدن بهش سوار شخصی شده بودم، یکی از سرفصلهام قضاوت کردن بود و از همین خاطره تازه از تنور در اومده اشاره کردم! =)
بانوچـه ⠀
۲۳ شهریور ۹۸ , ۱۹:۵۷

سلام

آدم‌های بد شاید زیاد نباشن. اما دلیل نمی‌شه وجود نداشته باشن. یهو می‌بینی یکیشون هم که بعد از 1000 سال به پستت بخوره چنان ضربه‌ای به اعصاب آدم می‌زنه که جبران اون 1000 روز رو می‌کنه.

خدا رو شکر که تا حالا به پستتون نخوردن. اما احتیاط کنید.

پاسخ :

سلام بانو جان.
حرفت کاملا درسته. خوبه که شما و بقیه دوستان این موضوع رو بهم یادآوری می کنید. باید بیشتر احتیاط کنم.
ممنونم رفیق
میرزا مهدی
۲۳ شهریور ۹۸ , ۰۸:۳۵

سلام ولی من معتقدم در هر حال نباید سوار ماشینی شد که نشه از همون اول بهش اعتماد کرد. حتی تاکسی هایی که باعث میشن نوکشونو بچینی. اینو همیشه به همسر و خواهر هام توصیه کردم. گاهی هم که خودم دوربین یا ابزارهای کارم همراهم هست هم همینطور بااحتیاط سوار ماشین میشم. واگر هم سوار یه ماشین شخصی باشم و بعد از من برای یک خانم بوق بزنه با اطمینان میگم وقتتو تل نکن. سوار نمیشه. و واقعا نمیشه

پاسخ :

سلام.
شما درست میگید. منم هر بار به خودم میگم «حادثه هیچ گاه خبر نمی کند!» ولی انگار تاثیر تجربه های خوب بیشتره! چند سال پیش که تو شهرمون، یه راننده شخصی، برای یه دختر خانم مزاحمتی ایجاد کرده بود که منجر به مرگ دختر شد (خودشو از ماشین پرت کرده بود)، تا مدتها سوار شخصی نمیشدم. ولی الان دوباره وقتی مجبورم سوار میشم. ولی می دونم که باید توصیه برادرانه شما رو آویزه گوش کنم =)
حمیده
۲۲ شهریور ۹۸ , ۲۳:۰۳

چشمم روشن :| :-""""

نمیدونم چرا ولی حس کردم باید بگم :-"""

پاسخ :

😂
من که کار بدی نکردم🙄
دختر دماغ گوجه ای :)
۲۲ شهریور ۹۸ , ۲۰:۲۹

من همیشه سرقرارا زود میرسم ولی بقیه همون موقع کنسل میکنن، من سرگشته و حیران شوم !

بعضی وقتا، راننده های تاکسی و ماشین شخصی، یه داستان ها و روایت های قشنگی دارن که کل روز یه حس خوب همراهته :)

 

پاسخ :

اسمت چه باحاله ^_^

چه "بقیه"ی رو اعصابی &/

همین طوره. من زیاد تجربه کردم.
من ...
۲۲ شهریور ۹۸ , ۱۹:۴۵

سلام‎(:‎

من با شخصی مسافرت میرم😂 ولی خب با شرطها وشروطها و بنظرم توی این مورد پوشش تا حد زیادی از مزاحمت احتمالی رو کم میکنه

من که جسورتر شدم😁

پاسخ :

سلام عزیزم.
با این حساب اسکار جسارت در شخصی سوار شدن به شما تعلق میگیره!😂
در مورد پوشش و در کنارش نوع رفتار، تا حد زیادی باهات موافقم. ولی به نظرم عامل تعیین کننده قطعی نیست. خیلی وقتها برای دخترهایی که پوشش کاملا معمولی و مناسب دارن هم مزاحمت ایجاد میشه و خیلی وقتها برای دختری که پوشش نامناسب داره کسی ایجاد مزاحمت نمی کنه.

دیگه جسورتر از این نشو فقط 😂😂😂
محدثه
۲۲ شهریور ۹۸ , ۱۹:۰۴

برای منم خیلی پیش اومده اما در مورد آخر یه پژو پارس گرفتم و مجبوووور شدم گوشی سایلنت بچسبونم به گوشم و مثلا با مامانم در مورد تولد بچم که اون موقع تا حاملگی یک سال فاصله داشتم حرف بزنم و اینکه الان مصطفی قراره کیک بگیره و من باید برم دنبال فلان کار و حرفم که ته میکشید قطع و مثلا مصطفی زنگ زده حالا یک ربع با اون و وقتی پیاده شدم نفس چهل دقیقه ای حبس شده کشیدم و دیگه پشت دستم داغ کردم چون راننده یک بند زل زده بود بم

پاسخ :

اوووه... چه پروسه نفس گیری ^_^

من معمولا وقتی میخوام شخصی سوار شم ماشینهای مدل پایین تر مث پراید یا ماشینهای کمی درب و داغون رو انتخاب می کنم که مطمئن تر باشه!😂 ولی خب یه وقتایی آدم مجبوره از اصولش کوتاه بیاد و مثلا سوار پژو بشه🙄😂
ناشناس
۲۲ شهریور ۹۸ , ۱۸:۱۶

خودت باش

من تو عمر با عزتم دوبار سوار شخصی شدم. هر بار هم کرایه بیشتر گرفتن و در جواب اعتراض بنده گفتن ما شخصی هستیم!!!

پاسخ :

آره برا منم پیش اومده. ولی این که مزاحمت ایجاد کنند اصلا.
من زیاد شخصی سوار شدم؛ حالا چه شخصیهایی که کارشون مسافرکشیه چه شخصی که کارش این نیست ولی به دلایل دیگه بوق میزنه و نگه میداره!
مینا
۲۲ شهریور ۹۸ , ۱۶:۵۷

من یادمه که اون اوایل که اسنب اومده بود، شماره رو به راننده نشان می داد. من یه بار اسنب گرفتم و بعدش راننده برای دوستی بهم پیام داد. منم نامردی نکردم اسم و مشخصات اش رو دادم چندتا پیچ پرببننده پخش کنن.

 

واسم جالب بود که میگی تاحالا کسی از راننده ها ازت خوشش نیامده وبهت پیشنهاد دوستی نداده.

پاسخ :

خوب کاری کردی. خیلی خوشم میاد از دخترهایی که به جای غر زدن، یه اقدام اساسی می کنند که طرف براش درس عبرت بشه و پاش رو از گلیمش درازتر نکنه.


مینا جان دیدگاه من و تو در این مورد خیلی متفاوته.
هوپ ...
۲۲ شهریور ۹۸ , ۱۳:۱۹

قرار نبود آلرژیمو به روم بیاری :-))))))) 

پاسخ :

😂😂😂
ادم بی ظرفیت شنیدی؟! همین منم!😂
مائده ‌‌‌‌‌‌‌
۲۲ شهریور ۹۸ , ۱۱:۵۹

وای من توام یا تو منی :دی

من هم شدیدا روی زمان حساسم و حتی شده تایم گرفتم ببینم تا مقصد چقدر راهه که تنظیم کنم و به موقع برسم...

منم شخصی سوار میشم و مشکلی پیش نیومده تا الان! منتها یه بار تو یه روز بارونی که خر پر نمیزد(!) سوار یه شخصی شدم که هزاران بار ایت الکرسی خوندم! نه از بابت راننده ش بلکه ماشینش که تقریبا داشت از هم میگسست -_-

پاسخ :

واقعا کدوممون اون یکی هستیم؟! ^_^

من دبیرستانی که بودم بیشترم حساس بودم. یادمه سر قرار با دوستام فوقش ده دیقه می موندم. اگه نمی اومدن می رفتم و می گفتم من کللللللی منتظر موندم شما نیومدین. ولی از نظر خودشون فقط یه کم دیر کرده بودن.


ایت الکرسی برای ماشین😂😂😂
معلوم الحال
۲۲ شهریور ۹۸ , ۰۱:۵۳

آخی .. بیچاره :)

ما راننده زبون دار نصیبمون میشه، کرایه 2 تومنی رو 4 تومن ازمون میگیره، فحشمونم میده!

پاسخ :

^_^
یه زمانی سازمان تاکسیرانی از کلینیک ما خواسته بود برا راننده هاشون کلاس آموزشی بذاریم. به همکارام می گفتم یه دوره آموزشی بذاریم با عنوان "چگونه کرایه بیشتر نگیریم و بقیه پول مسافران را پس دهیم!"
هـی وا
۲۲ شهریور ۹۸ , ۰۰:۲۸

نمیدونم چرا اینقدر از ماشین های شخصی بد میگن!

من خودم مدتها مسافرکش بودم و برعکس قضیه برام پیش اومده! طرف کلی حرف زده و خواسته دلبری کنه و منم به قول شما نوکش رو چیدم! و طرف اونچنان ساکت شده تا آخر مسیر که الآنم که یادش افتادم خندم میگیره :))

ولی انصافا اگر شخصی ها نباشن که مردم باید کلی منتظر بمونن تا یه تاکسی سوارشون کنه!

پاسخ :

اتفاقا منم میگم اون راننده هایی که اذیت میکنن، در واقع دارن به مردهای "آدم حسابی" هم خیانت می کنند. چار تا شخصی که مزاحمت ایجاد کنند آدم اعتمادش از همشون سلب میشه.
برعکسش دیگه واقعا نوبره 😂
اره واقعا. من به شخصه مدیون شخصی ها هستم!
هوپ ...
۲۲ شهریور ۹۸ , ۰۰:۰۸

من اکثرا با نهایت ده دقیقه تاخیر میرسم. در جریانی که؟ البته همونم سعی میکنم تماس بگیرم و خبر بدم. 

و اصلا به تاکسی شخصی ها اعتماد ندارم. 

پاسخ :

تو وقتی ده دیقه دیر میرسی خودت اونقدر عذاب وجدان داری که تا ده دیقه بعدش بی اختیار اشک میریزی😂

من که تا حالا بدی ازشون ندیدم. ^_^
__PARNIAN __
۲۱ شهریور ۹۸ , ۲۱:۴۹

چقدر خوبه اوم برای وقت خودش و دیگران ارزش قائل باشه :))

و اینکه چه خوش شانس :))

پاسخ :

آره ولی تو دنیایی که دیر رسیدن کلاس داره، آدم اذیت میشه یه جاهایی. 

خوشبختانه ^_^
برای گرفتن آدرس کانال تلگرامم، کامنت خصوصی همراه با آدرس وبلاگتون بذارید
Designed By Erfan Powered by Bayan