کودکانه هایم تمامی ندارد

There Is No End To My Childhood

قدر آیینه بدانید چو هست...

۱. چه کسی می گوید زنها وقتی حالشان خراب است و کاری از دستشان برنمی آید موهایشان را کوتاه می کنند؟! کاری که من در چنین شرایطی انجام می دهم این است که شب بدون مسواک زدن می خوابم! (شرمنده هوپ!)


۲. نوشته بود نباید برای روشن تر نشان دادن شمع خود، شمع دیگران را خاموش کنیم. به نظرم این یکی از بهترین جملاتی است که تا به حال خوانده ام.

۳. مامان گفت: " دارم می روم به خاله طلا سر بزنم. نمی آیی؟" گفتم: "خاله ی من که نیست. خاله ی شماست." گفت: "حالش بدتر شده ها. اگر خدایی نخواسته اتفاقی برایش بیفتد پشیمان می شوی ها." بی توجه به "ها"ی هشداردهنده آخر جملاتش، گفتم: " مامان باور کن خیلی کار دارم". امروز صبح، وقتی کوچکترین خاله ام زنگ زد و خبر فوتش را داد، فقط توانستم یک "هیییییع" بلند بکشم و از آن وقت تا حالا حس می کنم دلم بی اندازه برای خاله طلا تنگ شده است و این که در طول سال نهایتا سه یا چهار بار او را می دیدم هم هیچ تاثیری روی کاهش این دلتنگی ندارد! کاش به دیدنش رفته بودم.
+ لطفا برای شادی روحش صلوات بفرستید. سپاس

۴. عادت دارم خبرهای فوت را ناگهانی و بی مقدمه بشنوم! یک روز عصر، بعد از این که در یک دور همی، از شدت خنده دلم درد گرفته بود، به خانه برگشتم و برادر نوجوانم را دیدم که با چشمهای خیس، سرش را به دستهایش تکیه داده و لب ایوان نشسته است و بقیه هم یک جوری هستند. پرسیدم: "چی شده؟" مامان گفت: "حالا بیا تو." برادر جان زد زیر گریه و گفت: "عمو تصادف کرده و مرده." چند سال بعد، یک روز صبح خیلی زود، برادر بزرگم، مرا از خواب بیدار کرد و با لحنی مضطرب گفت: "شارمین. بیدار شدی؟" با چشمهای نیمه باز پرسیدم: "چی شده؟" گفت: "زن عمو فوت کرده". و من ناگهان از جا پریدم و... و تا مدتها بعد حالم خوب نمی شد.
+ در هر دو موقعیت داداشها خودشان هم چنان در شوک بودند که اصلا به مقدمه چینی و این حرفها فکر نمی کردند.
++ چند سالی است تصمیم دارم در مورد این عمو و زن عمو و بچه هایشان یک پست بگذارم و هنوز فرصت نشده است!
Nilou far
۱۷ شهریور ۹۸ , ۲۰:۰۷

١:من ناخنامو میخورم😁دوست دارم موهامو کوتاه کنم ولی اجازه نمیده ایششش

۳:مامان منم یه خاله داره مریضه یه سری گفت بیا بریم ببینیمش نرفتم,کلا نمیتونم عیادت مریض برم,مخصوصا اگه حالشون بد باشه.

۴:ماهم چون ازفامیلا دوریم خبرهارو یهویی میشنویم بی مقدمه بعضی وقتا نصفه شب.کلا به تلفن و زود اومدن های بابام حساسیم فکرمیکنیم کسی مرده😁

 

پاسخ :

۱. اصلا این مو کوتاه کردن رو درک نمی کنم🤭
۳. من نه که نتونم. اون موقع حسش نبود. کار داشتم و فکرش رو هم نمی کردم که آخرین فرصت دیدنش باشه. حتی به مامان اعتراض کردم که چه طور نی تونه از احتمال مرگ خاله ش حرف بزنه😔
۴. خب من چون به روشهای متنوع غافلگیر شدم، رو چیز خاصی حساس نیستم😄
اتشی برنگ اسمان
۱۷ شهریور ۹۸ , ۱۴:۳۳

سللم

رمز لطفا

پاسخ :

فرستادم عزیزم
مهدی
۱۶ شهریور ۹۸ , ۱۳:۴۰

رمز لطفا

پاسخ :

الان می فرستم.

Reyhane R
۱۶ شهریور ۹۸ , ۰۹:۴۹

برای منم رمز رو بزار بی زحمت❤

پاسخ :

چشم عزیزم
محدثه
۱۶ شهریور ۹۸ , ۰۷:۳۳

در مورد گزینه اول اینکه من اصلا بدون مسواک و نخ دندون و یک کار دیگه که اینجا نمیشه گلت اصلا خوابم نمیبره.. من وقتی ناراحتم هی دستشویی میرم آخر شب و تا نیمه شب ادامه داره

پاسخ :

خوبه آدم به کارهای مفید در این حد عادت داشته باشه. قدر خودت رو بدون ^_^
اینم یه واکنش به استرسه. 
خورشید
۱۵ شهریور ۹۸ , ۱۷:۰۱

من یک وبلاگ دار تشنه رمزم عشقم 

پاسخ :

برات فرستادم خورشید جان
نیــ روانا
۱۵ شهریور ۹۸ , ۰۸:۴۲

درود بیکران

یک عدد وبلاگ دار خواهان رمز می‌باشم ♥️😂

پاسخ :

دروووود
❤😍😂
گندم بانو
۱۳ شهریور ۹۸ , ۲۱:۴۴

منم سه روزه مسواک نزدم!!! چمدون ته صندوقه، زیر یه خروار وسیله! دهنم بدمزه‌س :((

پاسخ :

آره اگه چند روز بشه یه حس چندشناکی به آدم دست میده. ان شالله تا الان زده باشی۰😉
غ ز ل
۱۲ شهریور ۹۸ , ۲۳:۳۱

یعنی نگی چرا نیستما

بیان سر ناسازگاری گذاشته با گوشیم

نمیتونم کامنت بزارم

عاقا منم دندونامو نمیشورررررررم و دلم میخواد تمام روز بخوابم اگرچه خوابم نمیبره

 

خدا رحمت کنه خاله رو

منم خیلی از این کاش رفته بودم ها دارم

خصوصا برای مادربزرگم

ولی دیگه بهشون فکر نمیکنم

پاسخ :

بیان کلا بی تربیت شده.
خب پس تو هم مث خودمی😍

ممنون غ زل جان. خدا مادربزرگت رو رحمت کنه.
وقتی یه مدت ازش بگیره میشه دیگه بهش فکر نکرد. الان فقط ۵ روز گذشته. عکسش رو گوشیمه. نگاش می کنم خییییییلی دلم میگیره
خودت باش
۱۲ شهریور ۹۸ , ۲۲:۳۳

خوب می کنی!

چقدر این جمله قشنگه.

خدا رحمتشون کنه...

 

پاسخ :

^_^
خیلی
سلامت باشی. خدا رفتگان شما و رفتگان مشترکمون رو بیامرزه
مهربانو
۱۱ شهریور ۹۸ , ۱۷:۳۹

شارمین جان روح رفتگان مخصوصا خاله طلا شاد باشه . کاش رفته بودی :(

 

پاسخ :

مرسی عزیز دلم. ان شالله هیچ وقت غم نبینی.
نمی دونی چه حسرتی باهامه. =(
حمیده
۱۰ شهریور ۹۸ , ۲۳:۳۲

نه خیالتون راحت من الان افسرده‌م، قسمت یادگیری ذهنم پکیده :-" :))

پاسخ :

بیبین کارادا ☹

همه ش من باید یه چشمم به شما دهه هفتادیا باشه برای شصتی و پنجاهیا بدآموزی نداشته باشید یه چشمم به هشتادیا که رو شما هفتادیا اثر بد نذارن. خدا به خیر کنه اون روزی که پای دهه نودیا به بلاگستان باز بشه😂
بانوچـ ـه
۱۰ شهریور ۹۸ , ۲۰:۵۷

روح همه رفتگان شاد

پاسخ :

آمین
...
۱۰ شهریور ۹۸ , ۱۶:۴۸

خب الان جا داره برای سلامتی خاله شارمین من که خاله ی مامانش فوت شده یه دستو جیغ و هورای بلند بکشید. 👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

خاله جونم ایشالا که همیشه خوشحال باشی و از بس خستگی شبه خوبت به دندونات گشنگی بدی😉 

البته اگه دیدید واستون هیچ موقعیت متفوتی پیش نمیاد خودتون برا تنوعم که شده یه شب تو ماه رو مسواک نزنید. خوب نیس آدم زیاد مثبت باشه.😜

با تشکر بچه آجی دهه هشتادی ♥شارمین♥

پاسخ :

عزیز دل منی دهه هشتادی خوشگل و دوست داشتنی خودم. 😍😍😍😘😘😘😘
خاله جون این حرفا رو نزن. حمیده میاد میخونه بدآموزی داره براش😂 

فدای تو دختر مهربون و نازنین.. ❤عشق خاله❤
سید جواد
۱۰ شهریور ۹۸ , ۱۱:۴۰

شب مسواک نزدن معناش میشه

گشنه گذاشتنِ دندونا

انگار که تقصیر اونا بوده :/

پاسخ :

چه تفسیر عرفانی سنگینی! =)
خورشید
۱۰ شهریور ۹۸ , ۰۱:۱۳

شایدم مسواک نزدن مال دردای کمه وکچل کردن مال دردای زیاد

آخه تو دنیای ما همه چی اندازه داره حتی درد

روح خاله طلا شاد جاش بهشت باشه ایشالا

برعکس تو من دلم میخواد خبرای بدرا یهویی بشنوم 

از مقدمه چینی واسه شنیدن خبر بد. بیزارم

پاسخ :

به نظرم برای هر کسی یه جوره. من در اوج درد و غم هم که باشم حاضر نیستم یه سانتی متر از موهام رو از دست بدم. دیگه نهایتش جمعشون می کنم و گوجه ای می بندم.
ممنون خورشید جان. روح رفتگان شما هم شاد.
از بعضی نظرا بهتره یهویی بشنوی. فکر کنم تا بخوان مقدمه چینی کنن آدم سکته بزنه! =)
ولی این یهوییها هم برای من خوب نبود. 

+ آدرست فیلتره؟!
گل بهی
۰۹ شهریور ۹۸ , ۱۶:۴۶

منم وقتهایی که بیحوصله و ناراحت باشم مسواک زدن رو از خودم دریغ میکنم :)

روح همه ی رفتگان شاد

پاسخ :

خب شدیم چهار نفر که یه نفرمونم یه خانم دکتر دندونپزشکه &)

آمین
بهامین ツ
۰۹ شهریور ۹۸ , ۱۵:۴۷

تسلیت میگم

روحشون شاد🌸

پاسخ :

ممنون عزیزم. ان شالله هیچ وقت غم نبینی.
حمیده
۰۹ شهریور ۹۸ , ۱۱:۴۵

خدا بیامرزتشون عزیزم :**

پاسخ :

مرسی حمیده جان. خدا رفتگانت رو بیامرزه
__PARNIAN __
۰۹ شهریور ۹۸ , ۰۹:۰۴

1دقیقااااا :D  منم شبا با خودم لج میکنم مسواک نزنم!

+خدارحمتشون کنه خاله‌تون رو...

پاسخ :

هیییچ اشکالی نداره عزیزم. خود دندونپزشکا هم توصیه نمی کنن تو این شرایط مسواک بزنیم =)

زنده باشی. خدا اموات شما رو هم رحمت کنه.
من ...
۰۹ شهریور ۹۸ , ۰۲:۵۴

سلام

پریشب هم عروس عمه جوانم با دوتا بچه کوچیک از دنیا رفت...

پشت تلفن فقط شنیدم فرزانه مرد...

پاسخ :

سلام.
آخی... چقدر ناراحت کننده =(. خدا رحمتشون کنه.
چقدر بده این یهویی گفتنها. مخصوصا وقتی یه فرد غیرمنتظره باشه.
هوپ ...
۰۹ شهریور ۹۸ , ۰۱:۳۱

دشمنت شرمنده! ببین منم شده وقتایی که خیلی داغونم مسواک نزنم بخوابم! 

خدا رحمتشون کنه. این یهویی گفتنا داغون میکنه روان آدمو

پاسخ :

آخیییییش دلم رو آروم کردی. خدا دلت رو آروم کنه! =)    (از اون روزی که بهت گفتم به جای مسواک قبل از خواب، موقع بیرون رفتن مسواک می زنم و دعوام کردی، جذبه ت منو گرفت دیگه هر شب مسواک می زنم به جز وقتی حال دلم خوب نیست. الان اینو گفتم که دعوام کنی خوب شم... خخخ).


سلامت باشی عزیزم. خدا رفتگان تو رو هم رحمت کنه.
لبخند ماه
۰۸ شهریور ۹۸ , ۲۳:۴۲

روح خاله طلا و عمو و زن عمو و همه ی درگذشتگان شاد...

 

پاسخ :

ممنونم لبخند جان.
روح همه درگذشتگان شما هم قرین آرامش
برای گرفتن آدرس کانال تلگرامم، کامنت خصوصی همراه با آدرس وبلاگتون بذارید
Designed By Erfan Powered by Bayan