کودکانه هایم تمامی ندارد

There Is No End To My Childhood

گر عشق مقصد است خوشا لذت مسیر

زیر سایه دلچسب درختهای سر به فلک کشیده، روی صندلیهای قهوه ای کنار خیابان بی نظیر چهارباغ عباسی نشسته بودیم و جایتان خالی، جعبه ویژه (جعبه ای شامل فیله مرغ، قارچ سوخاری و سیب زمینی سرخ کرده) می خوردیم و خلاصه با خودمان خوش بودیم که صدای خانمی از میز کناری توجهمان را جلب کرد: 

_ شما گرمتون نیس چادر سر کردید؟ من که همین جوریش پختم!

نگاهش کردم؛ زنی حدود ۵۵ ساله، با تیپ کاملا ساده، سر تا پا مشکی و موهایی که کمی پیدا بود. با لحن بدی سوال پرسیده و در واقع ما را زیر سوال برده بود.

اما من لبخند زدم و نگفتم:

_ خب می تونید یه مانتوی جلو باز حریر و یه روسری توری رنگ روشن بپوشید که گرمتون نشه!

لبخند زدم و گفتم:

_ گرم که هست؛ ولی دیگه "انتخابیه" که "خودمون" کردیم.

خانم دیگری که سر میز آن طرفی نشسته بود، با لحنی که مشخص بود از سوال آن خانم آزرده شده و می خواهد از ما دفاع کند گفت:

_ بالاخره ما هم با مانتوهای جلو بسته حسابی گرممون میشه.

به او هم لبخند تحویل دادم و گفتم:

_ به هر حال هر "انتخابی" محدودیتهای خاص خودش رو داره و وقتی بدونی چرا چیزی رو انتخاب کردی و انتخابت رو دوست داشته باشی، سختیهاش هم به چشمت نمیاد. مث مادری کردن که کار فوق العاده سختیه ولی هر مادری ازش لذت می بره و دوستش داره.

بعد برگشتم به طرف خانم اولی که حالت تحقیرآمیز نگاهش، به کنجکاوی و تعجب تغییر شکل داده بود و با همان لبخند گفتم:

_ اتفاقا برای منم همیشه سواله چه جوری یه سری از خانما موهای بلند و پرپشت و "خوشگلشون" رو باز میذارن تو این گرما! همه گردن و کمرشون رو میپوشونه. گرمه خداییه!

خانم محترم، متوجه منظور اصلی ام شد و این بار با حالت غیرتهاجمی،  گفت:

_درسته.

خلاصه این که گفتگویمان تمام شد و فقط انگشت حسرت به دندان گزیدیم که چطور یادمان نبود از این برخورد "غیرروشنفکرانه"ی یک خانم غیرمحجب با دو خانم چادری فیلم بگیریم و برای مینا علی نژاد قمی (خواهر حزب اللهی مسیح علی نژاد) بفرستیم تا به تنویر اذهان عمومی کمکی کرده باشیم!!!!

 

 

+ با احترام کامل به همه بانوان سرزمینم با هر نوع پوشش و اعتقادی.🌺

  • ادامه مطلب
خودت باش
۳۰ مرداد ۹۸ , ۲۲:۴۵

مجموعه ای از خوب و بد? توضیح بفرمایید استاد

پاسخ :

یعنی هر کدوممون یه سری ویژگیهای خوب و یه سری ویژگی بد داریم. هیچ کس خوب مطلق و بد مطلق نیس
مینا
۲۹ مرداد ۹۸ , ۰۲:۱۴

عزیزم، من شمارو هیچ وقت قضاوت نکردم.  شاید بد می نوسم.

یه سوال، اگه دوست داشتی و ناراحتت نمی کرد جواب کرد. اگه هم دوست نداشتی، یا نخواستی این بحث ادامه پیدا کنه، جواب نده. منم دیگه ادامه نمی دم. مرسی

 

شما نوشتی

هر آدم "عاقلی" برای رسیدن به هدف یه سختیهایی رو تحمل می کنه. 

می شه توضیح بدی،

1-دقیقا برای رسیدن به چه هدفی، چادرسرت میکنی؟

2- فکر می کنی وقتی به اون هدف برسی، دفیقا چه اتفاق مثبتی واسه خودت، یا اطرافیان ت می افته؟

3- برای رسیدن به اون هدف، حاضری چقدر هزینه کنی؟ (منظورم ازهزینه، فقط پول نیست ها)

4- برای رسیدن به اون هدف، حاضری تاکجا از سایر آرمانهای زندگی ت دست بکشی؟

پاسخ :

نه مینا جان؛ مایل نیستم جواب بدم. چون به نظرم اینها مسائل کاملا شخصی  هستند و یه هدف من از این پست همین بود که بگم کاری به مسایل شخصی همدیگه نداشته باشیم.
مینا
۲۸ مرداد ۹۸ , ۲۲:۰۹

من همش حس می کنم شما انگار با یه طورناراحتی دارین جواب کامنتهای من رو می دین؟ درست حس می کنم یا نه؟ دوست داری اصلا دیگه در این زمینه ها کامنت نذارم؟ یا اینکه کلا کامنت نذارم؟

 

1- با چه معیاری از لفظ "به شدت" برای توصیف مذهبی بودن من استفاده می کنی؟

بااین معیار ک شما حاضری گرما بخوری توی افتاب اما چادرت رو برنداری، بخاطر اینکه انتخاب ش کردی. 

 

2-تو با "اکثر" مجردهای چادری در مورد ازدواج حرف زدی و نظرشون رو پرسیدی که الان چنین ادعایی داری؟! چطور با وجود اطلاع از روشهای تحقیق که راههای مناسب رسیدن به قضاوت و ادعا هستند و اگاهی از خطاها و سوگیریهایی که در این زمینه وجود داره، این قدر ساده و راحت چنین متن سطحی یی رو به عنوان گواه ادعات مثال می زنی؟! از کجا میدونی نویسنده ش یه چادری مجرده؟! حتی یه نگاه سرسری به کامنتهای زیر اون مطلب نشون میده چه قدر دیدگاههای متنوع در این زمینه وجود داره چه بین معتقدین به حجاب و چه بین مخالفین.

 

من با اکثرشون صحبت نکردم. قبول دارم شاید خوب منظورم رو ننوشتم.  منظورم این بود که اکثر وقت ها این نظر رو از چادری های مجرد می شنوم. حالا اون لینکی واست گذاشتم فقط یک مثال بود از صدهانظری درجاهای مختلف و از ادمهای مذهبی می شنوم. 

من نمیدونم نوسینده اون متن، مرد یازنه. اما مطمئنم ک یه ادم مذهبی در حدشما حداقل هست. یعنی کسی که حاضره رنج و سختی بکشه و اما. ..

 

 

3-دقیقا تو کدوم جمله من نیازم به ازدواج رو کتمان کردم و یا بابتش خجالت کشیدم یا گفتم تحصیلات جایگزین مناسبه همسر و همراه داشتنه؟!

مگه من تا حالا گفتم که شما کتمان کردین. کامنت های من هست همین جا. ببینید

 

عزیزم، منم مثل شما مجردم و اما نیازم رو به داشتن همدم نه کتمان میکنم و نه از گفتن اش خجالت می کشم. تحصیلات در من هم هیچ کمکی به رفع این نیاز نمی کنه. (درشما رو نمی دونم)


در داخل پرانتز، به وضوح برای اینکه از حرف من برداشت اشتباه نشه، گفتم که در شما رو نمی دونم.  یعنی هیچ قضاوتی در موردتون نمی کنم اما شما داری قضاوت میکنی من رو.

 

3-اگه یادت باشه یه بار گفتی مطمئنی گفتگو با چادریها بی فایده است و چادریها خودشون رو کاملا بر حق میدونن. با وجود این اعتقاد، علت مطرح کردن این سوالها چیه؟!

آره یادم هست که یه حرفی به این مضمون قبلا بهت گفته بودم. دلیل اش هم اینکه اکثر کسی که چادر رو سرش می کنه از قبل تصمیم اش رو گرفته که بر حق هست و اگه بحث می کنه، قصد "هدایت" دیگران را داره نه اینکه در مورد "اعتقاد" خودش یه کمی ب چالش کشیده بشه.

علت مطرح کردن این سوال ها، در زمان های مختلف فرق می کرده.

بعضی وقت ها، صرفا از روزی کنجکاوی بوده، چون خودت گفته بودی هرچی دوست دارین ازم بپرسین.

بعضی وقت های دیگه، خواستم، منطق پشت اعتقادت رو به چالش بکشم  وپاسخ شما رو به برخی از سوالات در این زمینه بدونم. از لحاظ منطقی ایا ممکنه کسی هم مذهبی باشه و هم چادری و غیرجادری به یه اندازه از نظرش قابل احترام باشه؟ اگه جواب نه هست که هیچی ولی اگه اره ست، یه سری تناقضات به نظر من بپیش میاد، که دوست داشتم بدونم چطوری می توی توجیه اش کنی. فقط همین...

 

پاسخ :

بله من از این که مدام مورد قضاوتهای یک طرفه و سفت و سخت قرار بگیرم ناراحت میشم.

۱. اگه تعهد به انتخاب اگاهانه و تحمل سختی به خاطر اون رو به "شدت مذهبی بودن" میدونی، بله من سعی می کنم به شدت مذهبی باشم! هر آدم "عاقلی" برای رسیدن به هدف یه سختیهایی رو تحمل می کنه. 

۲. وقتی یه مثال از بین هزاران نمونه میخوای بزنی، منطقیش اینه که گویاترین و قویترین مثال رو انتخاب کنی که حق مطلب ادا بشه، نه دم دستی ترین و سطحی ترین. این اطمینانت به میزان مذهبی بودن اون نویسنده هم جای سوال داره و بر اساس همون پیشفرضهاته.

۳. از نظر دستور زبانی، "من هم مثل شما...اما..." جمله ای هست که کنار یک شباهت، داره به تفاوت هم اشاره میکنه. "در شما رو نمیدونم" با توجه به زمینه ای که در اون مطرح شده، یه جمله کنایه امیز به نظر میرسه. حالا اگه قصد شما چیز دیگه ای بوده، پس من اشتباه برداشت کردم. 

۴. الان همین چیزی که باز هم طبق پیشفرضهای نسنجیده به "اکثر" چادریها نسبت دادی رو من دارم تو کامنتهای خودت حس می کنم.

اگر کسی خودش رو در جایگاهی نبینه که آدمها رو بر اساس ظاهر و عقایدشون قضاوت کنه و اگر بین آدمها و اعمال/رفتارشون قائل به تفکیک باشه، به راحتی میتونه به همه احترام بذاره، بدون این که این احترام به معنی تایید باشه.
مینا
۲۸ مرداد ۹۸ , ۱۱:۲۹

عزیزم، من کجا همش در مورد ازدواج صحبت می کنم؟

شما یه پست صندلی داغ گذاشتی، گفتی هر سوالی داری بپرسین، منم واسم جالب بود که از شما به عنوان یه دخترچادری و ب شدت مذهبی، بپرسم چطور بر خلاف توصیه های اکید دین و امام ها و پیامبرت، تا حالا ازدواج نکرده ای؟؟؟؟

 

اینجاهم بحث در مورد احترام به عقاید مختلف بود. منم یادم اومد که یکی از مشکلاتی ک اکثر چادری های مجرد، حتی تحصیل کرده هاشون، با انسان های روشن فکر دارن، اینه ک فکر می کنن اونها عامل مجرد موندشون تا این سن هستند. مثلا اینجا رو ببین 

https://www.alef.ir/news/3980528022.html

منم خواستم بببینم که نظر شما در این مورد چی هست؟

 

عزیزم، منم مثل شما مجردم و اما نیازم رو به داشتن همدم نه کتمان میکنم و نه از گفتن اش خجالت می کشم. تحصیلات در من هم هیچ کمکی به رفع این نیاز نمی کنه. (درشما رو نمی دونم). فقط خواستم نظرتون رو بدونم به عنوان یه زن مذهبی و چادری، و در موردش باهم صحبت کنیم. اگه می دونستم که ناراحت میشن، صراحتا و بی کنایه بگین، دیگه ازتوننمی پرسیدم. 

 

پاسخ :

خب کل کامنتهات موجوده. غالبشون در مورد همین سه موضوعه: ازدواج، پست داک، چادریها.
سوال شما در پست صندلی داغ،با این چیزی که الان اینجا نوشتی دو تا مطلب کاملا جدا از همه. اونجا بحث این بود که علت مجرد بودن من پیشنهاد مناسب نداشتنه یا اولویت نداشتن ازدواج نه این که چرا به دستورات ائمه در مورد ازدواج بی توجهم!!!! البته یادمه همونجا هم سوالت رو عوض کردی. اولش گفتی چون کسی خودشو به آب و آتیش نزده برات ازدواج نکردی بعدش گفتی من بحثم عشق نیست و صرفا میگم پیشنهاد مناسب!

یه سری واژه ها رو هم واقعا نمیدونم با چه جور ارزیابی بهش رسیدی؟! با چه معیاری از لفظ "به شدت" برای توصیف مذهبی بودن من استفاده می کنی؟ تو با "اکثر" مجردهای چادری در مورد ازدواج حرف زدی و نظرشون رو پرسیدی که الان چنین ادعایی داری؟! چطور با وجود اطلاع از روشهای تحقیق که راههای مناسب رسیدن به قضاوت و ادعا هستند و اگاهی از خطاها و سوگیریهایی که در این زمینه وجود داره، این قدر ساده و راحت چنین متن سطحی یی رو به عنوان گواه ادعات مثال می زنی؟! از کجا میدونی نویسنده ش یه چادری مجرده؟! حتی یه نگاه سرسری به کامنتهای زیر اون مطلب نشون میده چه قدر دیدگاههای متنوع در این زمینه وجود داره چه بین معتقدین به حجاب و چه بین مخالفین.


دقیقا تو کدوم جمله من نیازم به ازدواج رو کتمان کردم و یا بابتش خجالت کشیدم یا گفتم تحصیلات جایگزین مناسبه همسر و همراه داشتنه؟! بهتره یه نگاهی به جوابهای من در پست صندلی داغ بندازی.

جواب سوالت رو که تو همون کامنت قبلی دادم. ولی اگه یادت باشه یه بار گفتی مطمئنی گفتگو با چادریها بی فایده است و چادریها خودشون رو کاملا بر حق میدونن. با وجود این اعتقاد، علت مطرح کردن این سوالها چیه؟! (حالا بماند که هر بار تو، اینجا، وارد بحثهای اینطوری شدی، حتی دخترهای غیرچادری و غیرمذهبی هم کامنت گداشتن و به شکلی با نطرت یا دست کم شیوه بیان نظرت مخالفت کردن)
من بارها و بارها گفته م که از بحثهای بی طرفانه و محترمانه که در اون هر دو طرف به دنبال گسترش مرزهای تفاهم و شناخت هستن به شدت استقبال می کنم و با کسی ام تعارف ندارم حتی با صمیمی ترین دوستانی که اینجا دارم و این رو در عمل هم نشون دادم. ولی نه این که هر جا بحث از ازدواج یا مذهب یا چادر میشه منو روی صندلی داغ بنشونی و بدون این که حتی جوابم به کامنتهات رو دقیق بخونی، فقط دنبال رسیدن به جیزی باشی که از قبل در ذهن داری. مطمین باش مینا جان که با این شکل بررسی و با این تفتیش عقاید یه دختر چادری، به هیچ چیز خاصی نمی رسی مگر این که هدفت تایید پیش فرضهای قبلیت باشه‌.
خودت باش
۲۸ مرداد ۹۸ , ۱۰:۰۸

هر کسی یه انتخابی داره دیگه!

والا چادریا اینقدام بد نیستن باهاشون مهربون باشید!

پاسخ :

جمله اولت طلاست! اگه همین رو قبول می کردیم نصف راه رو رفته بودیم.
خخخخ.... خوب و بد تو همه قشری هست. تازه هر فردی هم مجموعه ای از خوب و بدهاست. همه با هم مهربان باشیم!
مینا
۲۸ مرداد ۹۸ , ۰۱:۰۳

عزیزم، من که چادری نیستم

می دونی، یه مشکل من با بعضی از خانم های چادری جیه؟

اینکه خیلی از اونها که سن شون بالا رفته و مجردن، فکر می کنن ک باعث مجرد موندن و پیشنهاد ازدواج نداشتن شون، دخترهای خوشتیپ و روشن فکر و امروزی هست.

می گن، که شما دخترهای روشن فکر و امروری، باعث می شین که مردها سراغ زنهای چادری واسه ازدواج نیان؟؟؟

نظر شما چیه در این مورد؟

به نظرتون دخترهای روشن فکر، باعث بالارفتن سن ازدواج حتی در میان چادری ها هستند؟

پاسخ :

اتفاقا تویی که چادری نیستی باید با حجاب اجباری بجنگی! برای من که اجباری وجود نداره و کاملا انتخابی و اختیاریه. حالا بماند که اصل بحث من تو این پست، احترام متقابل و مرز نذاشتن بر اساس ظاهره نه اجباری و اختیاری بودن حجاب.

بالا رفتن سن ازدواج حاصل یه مجموع عوامله نه فقط یه عامل. و البته روشنه که سن ازدواج به طور کلی بالا رفته و نه فقط در یک قشر خاص.


کلا برام جالبه با وجود تحصیل کرده بودن، یه همچنین دغدغه هایی داری. به جز چند تا کامنت محدود که در مورد پست داک گذاشتی بقیه همه در مورد ازدواجه (و البته مشکلاتت با چادریها😉).
آبان ...
۲۷ مرداد ۹۸ , ۱۵:۴۸

این نشستن وسط چهارباغ و خوردن جعبه سیب زمینی و فیله  داره کم کم میشه یه تفریح خوب :))

چهارباغ از وقتی این مدلی شد بیشتر دوستش دارم 

و هیچ وقت  حوصله این بحث ها را ندارم ..ترجیح می دهم با خودم و جهان درصلح باشم  فکر می کنم ..اگه کسی انتخابش بی حجابی باشه در دنیایی سرشار از اطلاعات ..سخن من روش تاثیری نداره ....

پاسخ :

دیگه شده ابان جان ^_^
آره منم عاشق این مدلیشم. یه حال خوبی داره.
من گفتگوی ملایم منطقی رو دوست دارم. نه به خاطر تغییر دادن نظر طرف مقابل؛ بیشتر به خاطر وسعت دادن به دید خودم. ولی خب یه جاهایی هم لازم می بینم با همون ملاطفت و لبخند ملیح به کسی که پاش رو تو حریم خصوصیم میذاره و تو کارم دخالت میکنه یه پاسخ در خور بدم که خودشو جمع کنه! با این حال ترجیح منم اینه که به صلحی که با خودم و جهان دارم پایبند باشم.
با جمله آخرت هم کاملا موافقم. 
__PARNIAN __
۲۷ مرداد ۹۸ , ۱۵:۰۰

شارمین عزیز بعد از خوندن توضیحاتت کاملا قصد و منظورت رو متوجه شدم و درک کردم و قانع شدم :)

من هم دوستان نزدیک چادری دارم، من هم هیچ مشکلی با چادر و یا هر پوشش دیگه ای ندارم. اون چیزی که تو ذهن من اومد حاصل سو تفاهم بود که حل شد :)

پاسخ :

خدا رو شکر که حل شد ^_^
مینا
۲۷ مرداد ۹۸ , ۱۴:۱۱

شما حق داری چادر داشته باشی ولی اگه واقعا با حجاب اجباری مخالفی و این حرف هایی که می زنی ژست و  ادای روشن فکری نیست، باید به وسط میدان بیای و مبارزه کنی.

وگرنه حرف زدن که خرجی نداره، و چیزی که خرجی نداشته باشه اصفهانی های عزیز حتما انجام ش می دن

پاسخ :

تو وسط میدانی و مبارزه می کنی؟
حمیده
۲۷ مرداد ۹۸ , ۱۳:۲۵

منو نمیبری چهارباغ که جفت پا برم تو شکمش همون اول کار، این همه نخوایین حرف بزنین اون کالری‌ها حیف و میل شن :-""""

پاسخ :

دخترم دو تا نفس عمیق بکش قربونت برم.😁

عزیزم تو افتخار بده از اصفهان که رد میشی یه گوشه چشمی به ما داشته باش بعد بگو منو نمیبری چارباغ. تازه با این حرفت که کلا نمیبرمت😂😉
هوپ ...
۲۷ مرداد ۹۸ , ۱۲:۲۹

اگه مردم به پوشش و انتخاب بقیه کار نداشتن چقدر خوب میشد!

طرف نمیدونسته با شارمین خوش اخلاق ما داره صوبت میکنه فکر میکرد حالا با پرخاش جوابش رو میدی!

پاسخ :

والا...
قربون محبتت دکتر جان.❤
__PARNIAN __
۲۷ مرداد ۹۸ , ۱۲:۰۹

با تمام احترام و دوستی‌یی که برات قائلم، پستت به شدت آزرده‌م کرد. ولی اصلا نمیخوام بحث کنم. امیدارم با هر ایمان و انتخابی که داری، سلامت باشی.

پاسخ :

پرنیان عزیزم. کاش بهم می گفتی چی توی تین پست آزرده ت کرد تا اگر سوء تفاهمی بود برطرف می کردم و اگه اهانتی کردم ازت عذر میخواستم.
به هر حال، به عنوان یه توضیح کلی بهت بگم که وقتی آخر پست می نویسم با احترام به همه، یه تعارف یا ادای روشنفکری درآوردن نیست و من واقعا بین چادریها و غیرچادریها، باحجابها و بی حجابها مرز جداکننده ای قرار نمیدم و اتفاقا به همون تعداد که دوست چادری محجب دارم، دوستانی هم دارم (حتی صمیمی و نزدیک) که هیچ اعتقادی به حجاب ندارن و از نظر پوشش ظاهری زمین تا آسمون با هم فرق داریم ولی هرگز این موضوع بینمون فاصله ننداخته و اصلا حتی به چشممون هم نیومده. همین جا، در همین فضای بلاگستان هم تقریبا همه دوستان خانمم از نظر پوشش ظاهری با من فرق دارن ولی همچنان با هم دوست هستیم و هندیگه رو دوست داریم، قبول داریم و هیج توهینی به همدیگه نمی کنیم. یا مثلا در دانشگاه، بارها پیش اومده که دانشجوهام میان شکایت و درددل گیر دادنهای حراست رو پیش من، که یه استاد چادری و محجب هستم میکنن. و خب طبیعتا دلیل این اعتماد و راحتیشون اینه که من هیچ کقت نگاه متعصبانه ای به این موضوع ندارم.
پرنیان جان. این که این پست باعث آزارت شده احتمالا به این دلیله که مدت کمیه که با هم دوست هستیم و با روحیات من زیاد آشنا نیستی. به کامنت قبل و بعد از خودت نگاه کن. هیچ کدوم از این دو تا دوستم چادری نیستن. ولی منو خوب می شناسن و میدونن منظورم از این پست اهانت به هیچ کس نیست. و چه در دنیای واقعی و چه در فضای مجازی، رفتار و دیدگاه و تفکراتم در رابطه با محجبها و غیرمحجبها هیییییچ فرقی نمیکنه.

ببین مطمئنا تو هم بارها و بارها تو کوچه و خیابون با افرادی مواجه شدی که به خاطر تیپ و حجابت برخورد درستی باهات نکردن و از این بابت رنجیدی. خب این در مورد ما چادریها هم صدق می کنه. ما هم شاید به اندازه شما تجربه برخوردهای اهانت آمیز رو صرفا به خاطر ظاهرمون داشتیم و داریم و ما هم به اندازه شما از این بابت دلگیر میشیم.
اگه من در جواب اون خانم به موی باز دخترها اشاره کردم نه از این بابت که واقعا برام سوال یا دغدغه باشه. به من ربطی نداره. حتی اگه کارشون رو درست ندونم و قبول نداشته باشم، باز هم به من ربطی نداره. ولی مطرح کردنش فقط از این جهت بود که به اون خانم بفهمونم مشکلش در واقع گرما نیست، بلکه چادره! وگرنه که باید از این تیپ خانمها هم چنین سوالی رو می پرسید.

وقتی قراره بین آدمها احترام برقرار باشه این احترام فقط و فقط در صورتی ایجاد میشه و پایدار می مونه که متقابل باشه. "ما" به هم احترام میذاریم. نه تو به من و من به تو.

من هدفم از این پست همین نکته بود و خب مسلما وقتی خودم چادری هستم میتونم به رفتار نامناسب یه غیرچادری با یه چادری اشاره کنم که خودم تجربه کردم. و این به این معنی نیست که نمیدونم خیلی وقتها هم چادریها و باحجابها به طرف مقابل توهین میکنند و رفتار درستی باهاشون ندارن.


عزیزم بازم اگه با این توضیحات، دلخوریت سر جاشه، بگو که با هم حلش کنیم😊
مهربانو
۲۷ مرداد ۹۸ , ۱۲:۰۸

ای جااان دلم خانم دکتر من ، عززیز دل من ، با فرهنگ و متمدن و باکلاااس من . 

خیلی قشنگ بود این مکالمه و خیلی افتخار میکنم که در دایره ی دوستان تو هستم عزیزم . 

کاش این ارزو به واقعیت تبدیل بشه و یک روز برسه که همه ی انسانها با همه ی انتخاب های متفاوتشون با عشق  و احترام در کنار هم زندگی کنند :-)

پاسخ :

جانت سلامت مهربانوی مهربونم.
فدای تو بشم. اتفاقا دیروز بعد از این قضیه، برای دوستم از تو گفتم که چقدر خوب و نازنینی و با همه تفاوتهامون چقدر دوستت دارم.

حتما یه روز این آرزو میشه واقعیت قشنگ زندگیهامون.❤
برای گرفتن آدرس کانال تلگرامم، کامنت خصوصی همراه با آدرس وبلاگتون بذارید
Designed By Erfan Powered by Bayan