کودکانه هایم تمامی ندارد

There Is No End To My Childhood

من و دکتر ارنست

۱. بعد از قبولی در مقطع دکتری، سوالها از "پس تو این دانشگاهها چی یاد شما میدن؟" به "پس تو چه دکتری هستی که نمی دونی؟" تغییر شکل داد و برای من عجیب بود که مگر به دکتر علم غیب الهام می شود که هر چیزی را صرفه نظر از رشته و تحصیلاتش بداند؟ تا این که بازپخش انیمیشن دوست داشتنی "خانواده دکتر ارنست" را دیدم  و با دکتری مواجه شدم که علاوه بر علم پزشکی، که تخصص اصلی اش است، در شکار انواع حیوانات و پرندگان و آبزیان، پرورش شترمرغ و گوسفند و مرغ، کاشت و برداشت انواع گیاهان، تولید نمک، ساخت خانه درختی، تولید کفش، قابلمه، کاسه، ملاقه و سایر ظروف مورد نیاز، روشن کردن آتش به شیوه انسانهای اولیه، شناخت میوه های خوراکی درختهایی که هرگز به عمرش ندیده است، دفع حیوانات وحشی و حشرات موذی و... یک پا متخصص است و تازه فهمیدم در دانشگاهها چه چیزی یاد می دهند و دکترها باید چه طور آدمهایی باشند و متوجه شدم مدرک دکتری من و امثال مرا باید انداخت در دریا تا آب آن را به همان جزیره ی ناشناخته دکتر ارنست و خانواده اش ببرد و دیگر هم برنگرداند. فقط نمی دانم مدرکم را در آبهای کدام دریا بیندازم که دقیقا به همان جزیره ببرد و مانده ام که "پس من چه دکتری هستم" و "در دانشگاه چه چیزی یادمان می دهند" که اسم دریای مشرف به جزیره ی دکتر ارنست اینها را نمی دانم!


۲. فلان استاد دانشگاه، یکی از آسیبهای سیاستهای جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه‌های ایران را "بسته بودن درهای ورودی آن به روی نخبگان علمی و پژوهشی غیرایرانی جهان" دانسته است!!! تو را به خدا فکر می کنید یک غیرایرانی می خواهد و اگر بخواهد چنان صبر جمیلی دارد که در سیستم معیوب دانشگاههای ما تدریس و پژوهش کند و این شما هستید که درها را به رویشان بسته اید؟! یعنی نمی دانید جنس بد بیخ ریش صاحبش است و شما درها را هم که باز کنید چیز خاصی عایدتان نمی شود؟!


۳. موضوع برنامه تلویزیونی، اعتماد به جوانها و سپردن مسوولیتهای مهم به آنها بود و داشتند در مورد این حرف می زدند که چرا، به قول خودت باش، "پیر و پاتالها میزهایشان را ول نمی کنند" و مگر خودشان در اوایل انقلاب، جوان نبودند که بر مسند قدرت نشستند؟ پس چرا حالا کنار نمی روند و همان فرصتی را که خودشان در جوانی از آن بهره بردند در اختیار جوانها نمی گذارند؟ و من وسط همه این حرفها، به استاد پنجاه ساله ای  فکر می کردم که بعد از مصاحبه ورودی دکتری من، با وجود تایید همه شایستگیها و توانمندیهایم و امتیاز خوبم در مصاحبه، به بقیه اساتید گروه گفته بود "خانم امیریان هنوز خیلی جوان است و زود است وارد مقطع دکتری شود و بهتر است او را برای سال بعد بگذاریم ."(انگار تا سال بعد من ۱۰ سال افزایش سن دارم!). آن وقت شما انتظار دارید مسوولین پستهای مهم را به نسل جوان بسپارند؟


+ التماس دعا

بهار شیراز
۲۵ خرداد ۹۸ , ۱۵:۵۰
سلام خانم دکتر...
فلونه و قدم زدن هاش تو بارون های استوایی اونم پا برهنه ....
دلم یه کاسه از سوپ های مامانش رو میخواد

پاسخ :

سلام بهار جون.
وای که من عاشق این دختر نیم وجبی ام.
اتفاقا یه قسمت، فلونه و مامانش و پسر کوچولوئه کیک پختن، منم بدجور هوس کردم مامان زحمت کشید برام پخت =)
الی
۱۴ خرداد ۹۸ , ۲۰:۱۳
واقعا متاسف شدم واسه استادت:(( خب حتما تواناییش رو داشتی که رسیدی مقطع دکتری دیگه😔

پاسخ :

این جور رفتارها برای من انگیزه می شد که هر چی می تونم توانمندتر بشم.:)
مهدی
۱۲ خرداد ۹۸ , ۰۹:۳۱
1. فقط قربون دستت اگر فهمیدی کدوم دریاست, یه خبری هم به من بده. اخه دکتر ارنست محبوب ترین کارتون زندگی من و بود و تنها کارتونی که من باهاش خیال پردازی می کردم. هنوز هم, تو همین شن, دوست دارم فردا پروازم سقوط کنه تو اون جزیره و..
2. چی بگم والا!!!
3. اون برنامه رو من هم دیدم و مثل برنامه های قبل, دریغ از جواب قانع کننده!
فقط سفسطه و سفسطه و سفسطه

پاسخ :

۱.😂 کارتون مورد علاقه منم بود و هنوزم هست. جزء معدود کارتونهای بود که ما رو چیزی فرض نکرده بودن! 😁 (البته دور از جون شما)
به اینم فکر کنید که شاید تا الان اونجا توسط آدمخورها تسخیر شده باشه! دکتر ارنست اینا خیلی وقت پیش اونجا بودنا!

۲. فکر کنم باید سکوت کنیم که این سکوت منطقی تره!

۳. آره والا! چیزی جز سفسطه نبود.
Merida aa
۰۹ خرداد ۹۸ , ۱۳:۵۹
خیلی خوشحالم که تنها نیستم د دیگران هم مشکل منو دارن :))

پاسخ :

=)
به قول کمال تبریزی ما همه با هم هستیم! :)
ناشناس
۰۹ خرداد ۹۸ , ۱۰:۱۵
سلام 
نه من روحانی نیستم. چون کارم یک کار تقریبا هنریه و ساختن چیزهای چوبی، همزمان که کار می کنم صوت دینی گوش می دم. ^_^. البته رشته ام کلا مهندسی بوده. 
تقریبا هیچ کدومش به هم نمی خوره. مهندسی و کار هنری و متن دینی^o^ 

پاسخ :

سلام.
اگه بودید خوب بود =)
چه جالب! معلومه بعد از مهندس شدن، دنبال علایقتون رفتید.
خودت باش
۰۸ خرداد ۹۸ , ۲۱:۲۳
1.مگه تو دانشگاه هل چیزی هم یاد میدن?
2.تو رو خدا!! استادجان در رو باز کن البته با رفتنت!
3.نیوتن قانونش رو ویرایش کرده:
پست و مقام هرگز از بین نمیرود بلکه فقط بین عده ای خاص جابه جا می شود!!

پاسخ :

۱. کمی تا قسمتی =/
۲. خخخ
۳. دستش درد نکنه. 😂
گندم بانو
۰۸ خرداد ۹۸ , ۱۸:۰۸
۱. انگار یه جورایی میخوان کوچیکت کنن که خودشون بزرگتر به نظر بیان! که یعنی بابا تو حالا چیزی هم نمیدونی خیلی هم به مدرکت نناز!
حالا من دکترا ندارم! ولی همون لیسانسمو هم که گرفتم بارها با طعنه مثلا بیل نشونم میدادن و میگفتن میدونی این چیه؟! :/
۲. مث اون جریان که هر فلان قدر تو ایران سرمایه‌گذاری کنه ما بهش تابعیت ایرانی میدیم! برادر شما بیا تابعیت ما رو هم بردار تازه! :)))
۳. البته بعضیاشون همون موقع هم پیر بودن!

پاسخ :

۱. ای بابا! بیل؟! عجب آدمایی! من این جوریش رو تجربه نکردم. اونایی که این جملات رو به من میگن واقعا براشون عجیبه که چرا من همه چیز دان نیستم. مخصوصا این که خیلیها فکر می کنن هر دکتری پزشکه!
۲. همینو بگو.
۳. آره والا 😂😂😂
دخترمعمولی
۰۸ خرداد ۹۸ , ۱۶:۴۳
میدونی به نظر من دکتر ارنست شدن بالقوه کاملا امکان پذیره، اما یه شرط داره و اون اینکه طرف علاقه داشته باشه. نمونه هاش تو تاریخ هستن، مثل ابن سینا، رازی و امثالهم. که وقتی نگاه می کنی می بینی از فلسفه گرفته تا پزشکی نظر داشتن و واقعا نظرهای معتبر و خوبی هم به نسبت زمان خودشون داشتن.
حالا بعضی ها میگن اون زمان علم مثل الان نبود و این چیزا ولی من وقتی می بینم ابن سینا چقدر دقیق نشسته مثلا واجگاه های حروف فارسی رو در زمان خودش به ثبت رسونده،‌ واقعا حیرت می کنم از میزان پیشرفتگی دانش این بشر تو همه چیز. گویی که این بشر یه دوره کلاس های آواشناسی رو رفته بوده اول!!! وقتی یه نفر نظریه پردازی می کنه راجع به یه چیزی،‌یعنی تا ته اون علم رو تو اون حوزه ای که مد نظرش بوده رفته واقعا که الان می تونه ایده بده. و یه زمانی یه عده این کارا رو واقعا کرده بودن. اما الان متاسفانه این جوری نیست، تو دنیای امروز که همه رو به شکلی (حالا چه فرهنگی، اجتماعی یا هرچی) مجبور میکنه برن تحصیل کنن،‌نمی شه انتظار داشت که همه همه چیو بلد باشن. هر وقت این اجبار برداشته بشه و مردم دوباره به چوپانی مشغول بشن و صرفا کسایی که واقعا قصد تحصیل علم رو دارن برن علم تحصیل کنن، مطمئنا دکتر ارنست ها و ابن سیناها (الان اینا در یه رده قرار می گیرن دیگه :D) سر و کله شون پیدا میشه.

در مورد بند آخر هم موافق پیرگرایی (!!) نیستم به هیچ وجه. اما میدونی وقتی نگاه می کنی می بینی خب اینی که ۷۰ سالشه،‌یه زمانی مثلا دکترا گرفته یا لیسانس گرفته که باب نبوده و این آدم اون زمان واقعا کسی بوده. اما الان که دانشگاها دارن کیلویی ارشد و دکترا میدن، خیلی نمیشه بر اساس مدرک تصمیم گرفت که طرف واقعا توانایی اون کارو داره یا نه.
یعنی میدونی یه مقداری از عدم اعتمادشون به جوون های الان قابل درکه به نظرم. اما خب این ضعف نظام آموزشیه که باید اصلاح بشه و نمیشه تا ابد پیرها رو سر کار نگه داشت که!!

پاسخ :

۱. آره از اون منظری که میگی باهات موافقم. البته اینم باید در نظر گرفت ابن سینا در کنار تلاش زیادش خیلی هم باهوش بوده. اما به هر حال ماها هم تو این شرایط از همه هوشمون استفاده نمی کنیم. تلاشمونم کمه.
+ یکی از الگوهای من تو زندگی که واقعا هم برام موثر بوده همین ابن سیناست! از دوران دبستان که فهمیدم فلان کتاب رو ۴۰ بار خونده تا بفهمه عاشقش شدم و شد الگوی تلاش کردنم!

۳. معمولی جان به نظرم حرفت درسته. ولی نه در مورد همه ی قدیمیها. اونا هم خیلیهاشون از طریق رانت اومده ن. یا مثلا اینم باید در نظر بگیریم اون موقع در کنار این که دانشگاه قبول شدن خیلی سخت بوده، ولی هر کسی مدرک میگرفته فورا استخدام میشده. اکثر این اساتیدی که الان هستن دانشجو که بوده ن می دونستن بعد از فارغ التحصیلی کرسی استادی منتظرشونه. و این اطمینان باعث رکودشون شده. نمی دونم تحصیلاتت رو تا چه مقطعی ایران بودی و تا چه حد تجرله اساتید پیر و پاتال ولی بی سواد ایرانی رو داری. کسایی که علمشون در حد همون زمانیه که تازه عضو هیات علمی شده ن و نه دانش به روزی دارن نه از تکنولوژی جدید می تونن استفاده نکنن نه هیچی. یعنی هر کدوم فقط یه مجموعه مشخص اطلاعات دارن که برای هر درسی تو هر مقطعی همونا رو ارائه میدن. تازه تو چند تا دانشگاه دیگه م به عنوان استاد مدعو میرن و واقعا همه جا رو دست میگیرن فقط به خاطر سن زیاد و این که عضو هیات علمی هستن. حتی بازنشسته هم میشن و نمیرن.
قبول دارم تو شرایط فعلی دانشگاهها به طرز وحشتناکی درشون رو به روی همه باز کرده ن. خودم حتی دانشجو تو مقطع دکتری داشتم که وقتی باهاش حرف می زدم دلم می خواست همون جا بشینم دونه دونه موهامو بکنم از بس بی سواد بود؛ چه به نظر علمی چه پژوهشی. اینا همه درست. ولی تو استخدامهای جدید هم خیلی وقتها به توانمندیها توجهی ندارن. به قول آبی باندبازی هست. یادمه خودت همین چند وقت پیش یه پست در مورد استخدام هیات علمی تو ایران نوشته بودی و من برات نوشتم که دقیقا میفهمم چی میگی و حتی بدترش رو هم دیدم. ایران واقعا دنبال توانمندی نیست خیلی وقتها. اگه آشنا و سفارش شده و... نداشته باشن بعد میرن ببینن کی توانمنده. وگرنه اولویت با آشناهاست. حتی تو حق التدریس هم همینه چه برسه به استخدام. نمیگم همه اینجوری وارد سیستم شده ن یا میشن. ولی اینم یه واقعیت خیلی پررنگه.
مهربانو
۰۸ خرداد ۹۸ , ۱۶:۳۰
جانااا سخن از زبان ما می گویی .. 
والا هر سه مورد تقریبا برام پیش اومده سر مورد دو که کلی خندیدیم .

راستی یادته دکتر ارنست چه خوشتیپ بود؟ چند روز پیش به مهردخت گفتم این دکتر ارنستو میبینی نصف دخترا روش کراش داشتن داشت می ترکید از خنده

پاسخ :

مورد دو واقعا هم خنده داره... البته گریه هم داره!
کراش رو دکتر ارنست 😂😂😂 الان که فکر می کنم می بینم پسرش بیشتر به معیارهای من نزدیکه! همه ش به درس و دانشگاه فکر می کرد!😂
آبی
۰۸ خرداد ۹۸ , ۱۵:۰۹
شارمین عزیز من نگفتم منظورت من بودم گفتم از اون جایی که کلی اشاره کردی به کسانیکه وبلاگ دارن رمز میدی منم وبلاگ ندارم درخواست رمز نکردم این اشاره ام فقط یک دلیل داشته میخواستم بهت بگم نوشته هات خوندنی و جذاب هستند اگر پستهای رمزی ازت رمز نخواستم دلیلش فقط همین بوده در کامنت قبل به خاطر گرفتن رمز چنین حرفی رو مطرح نکرده بودم از بابت لطفی که بهم داری ازت تشکر میکنم .
شماره یک مشخصه منظورت چی بوده میدونی چیه در مملکت ما متاسفانه اکثر فارغ التحصیلان مقاطع بالا و چه بسا دکتری حتی در زمینه رشته خودشون هم تخصص ندارند اینکه امثال تو موفق هستند یک بخشی از ماجراست قرار نیست کسی مثل دکتر ارنست که کاملا یک روایت رویایی ست بشه ولی کسی که تا مقاطع بالا درس خونده جدای از رشته خودش خیلی باید اطلاعات و آگاهی بالایی دارا باشه از این نظر گفتم مدرک این سیستم معیوب تو دریا هم انداخته بشه آب با خودش نمی بره خیلی مسائل مهم در دانشگاهها یاد نمیدن دانشجو باید خودش فعال باشه تا خودشو ارتقاء بده .
درباره شماره دو ازتون خیلی مچکرم که برام لینک گذاشتی استدلال دکتر خورسندی در اصل شاید درست باشه اما حتما از روی واقع بینی و منطق گفته نشد اینکه از توانایی ها و تجارب علمی همه استفاده بشه برداشت درستیه ولی با کدام منطق سیستم علمی ایران رو با سیستم علمی کشورهای پیشرفته مقایسه کرده اینجاست که به واقع بینی این استاد محترم باید شک کرد سیاستهای دانشگاهی در ایران راضی کننده و قابل دفاع نیست دانشگاهی که از توانایی ایرانی نتونه بهره ببره چطور میتونه از توانایی غیرایرانی استفاده کنه؟!!!گفته های ایشون با واقعیتهای موجود که من و تو شارمین عزیزم از نزدیک هم شاهدیم ااااصلا مطابقت نداره.
دکتر مهدی گلشنی یکی از اساتید برجسته و محترمی هستند که از منتقدان شیوه جذب هیات علمی ست یادمه قبلا درباره مسائل جذب هیات علمی با ایشون صحبت میکردم و دکتر گلشنی چندین بار با تاکید زیاد به باندبازی گسترده در سیستم دانشگاهها در زمینه جذب اشاره کردند و با یقین هر چه تمام تر میگفتند جذب هیات علمی اینجا ایرادات اساسی داره اصلا این شیوه جذب رو قابل پذیرش نمیدونستند و با ابراز ناراحتی معتقد بودن این ایران هست که داره نوابغ خودشو تحویل کشورهای پیشرفته میده ایشون خیلی از وضعیت موجود گلایه مند بودن به نظرم این استاد محترم واقع بینانه تر به مسائل نگاه میکرد.

پاسخ :

عزیزم تو هم محبت داری. به هر حال اگه هر زمانی مایل بودی پستهای رمزیم رو بخونی من خیلی هم خوشحال میشم بهت رمز بدم.

۱. الان متوجه منظورت شدم و کاملا باهات موافقم.
۲. درسته. اصلا واقع بینانه نیست حرفاش. متاسفانه تو کشور ما خیلیها این جورین که وقتی میخوان چیزی رو اصلاح کنن فوری میرن سراغ الگوهای غیرایرانی که ببین فلان کشور موفق این کار رو می کنه بدو بدو که ما هم همین کار رو بکنیم موفق بشیم! دیگه نمی بینن اون کشور تو چه بستر و با چه شرایطی داره اون کار رو میکنه. با حرفهای دکتر گلشنی خیلی موافقم. به قول تو واقع بینانه ست. ما نابغه های خودمون رو از دست ندیم، نمیخواد فکر جذب بقیه باشیم. باندبازی در جذب رو هم که حداقل من و تو که تو این سیستم هستیم عینا داریم می بینم. دکتر خورسندی فقط می خواسته حرفهای قشنگ بزنه لابد!
شنگول العلما
۰۸ خرداد ۹۸ , ۱۴:۰۲
اشکال اینه که بلد نیستیم چطوری جوون رو وارد کنیم. 
جوون باید بره کنار پیر وایسه. بعد کم کم کار رو دست بگیر.
و کم کم چسب میز پیر رو از دستش جدا کنیم^_^ 
ما یا کلا کار رو می دیم دست پیر  یا کلا جوون خام. 
ترکیبی کار نمی کنیم. 

پاسخ :

اتفاقا تو اون برنامه تلویزیونی هم همین بحث بود و به نظرم پیشنهاد کاملا معقول و پسندیده ای هم هست.
چقدر خوشم میاد شما همیشه حد وسط رو مد نظر دارید و از هیچ ور بوم نمی افتید.


فکر کنم چسبش خییییلی قوی باشه ولی =)
محبوب حبیب
۰۸ خرداد ۹۸ , ۱۰:۵۳
سلام :)
مدتیه اینجا رو میخونم. گفتم روشن بشم :) 
در دانشکده ما پیر و پاتالها نه تنها میزشون رو رها نمی کنند بلکه آزمایشگاه و فضاهایی که قدیمها گرفته اند را حاضر نیستند با همکاران جوان شیر کنند. جوان ها سرشان مانده بی کلاه و همه چیز دست همان پیر و پاتالهاست..

پاسخ :

سلام محبوب جان. خوش اومدی.
تصمیم بسیار به جا و خوبی گرفتی که روشن شدی. =)
امان از دست این پیر و پاتالهای خودخواه. حداقل کاش این امکانات رو از جوونها نمیگرفتن. دیگه آزمایشگاه رو که میشه در کنار هم استفاده کرد.
جالبه علمشون هم مال همون جونیشونه و اصلا به روز نیستن اغلبشون. ولی فقط به خاطر سنشون نگهشون میدارن!
هوپ ...
۰۸ خرداد ۹۸ , ۰۰:۳۷
١- معضل همیشگی من!! که مگه دکتر نیستی چرا نمیدونی فلان درد فلان قسمت بدن چطور درمان میشه؟ 
٣- یعنی رد شدی اون سال؟

پاسخ :

۱. یعنی تو اگه دندونپزشک واقعی هستی باید جراحی قلب هم بلد باشی، دیابت رو هم تشخیص بدی و درمان کنی، بفهمی چرا من سرم درد می کنه، تشخیص جنسیت جنین هم بلد باشی و... 
حتی منم که پزشک نیستم، بعضیا ازم انتظار اطلاعات پزشکی دارن. و البته اطلاعات فنی، مهندسی، سیاسی، تاریخی، اجتماعی، مذهبی، هنری، حقوقی و.... چون دکترم!
۳. نه. خوشبختانه بقیه اساتید منصف بودن و نتونست حرفش رو به کرسی بنشونه. فقط به گوشم رسید که چنین بحثی رو تو جمع اساتید دیگه مطرح کرده و بقیه باهاش موافقت نکرده ن.
آبی
۰۷ خرداد ۹۸ , ۲۳:۴۵
سلام عزیزم
شارمین بالاخره این پستهای سریالی تموم شدند از اون جایی که اشاره کردی به کسانیکه وبلاگ دارند رمز میدی خب منم وبلاگ ندارم ازت درخواست رمز نکردم به هرحال چندان پست رمزی نذاشتی یهو سریالی شو گذاشتی.
1.به نظر من مدرک دانشگاهی اینجا رو در آب دریا هم بیندازیم پس میزنه و با خودش جایی نمی برد کاملا جدی میگم شوخی نمیکنم .دختر خوب دانشگاههای این مملکت دکتر ارنست تحویل بده تکلیف علما و فضلا انقلابی چی میشه ؟!
2.لابد منظورش اساتید غیرایرانی کابل ،تاجیکستان ،ونزوئلا ،آنگولا ،کنگو ،عراق ،اتیوپی اینهاست اگر درهای ایران گلستان ترین کشور خاورمیانه و حتی جهان به روی غیرایرانیها باز بشه شک نکن اساتید بیکار همین کشورهای فقیر هم با شرط و شروطهای آنچنانی تشریف میارن اغراق گویی نمیکنم خودم استاد همین مملکت هستم کاش واقعا همینطور که این استاد محترم از روی اعتماد به نفس کاذب اظهارنظر کردند بود اما اینطور نیست شاید هم خواسته طنز تعریف بکنه یا اینکه جلب توجه کنه .
مشکل جذب اعضای هیئت علمی مواردهای دیگه ست که محاله این استاد مذکور خودش در جریان نباشه چه ربطی به ایرانی و غیرایرانی داره !!
3. حالا همه افراد سن بالا یک طرف سیستم یک آچار فرانسه داره طرف دیگه ماجراست ایشون در93 سالگی پست خیلی مهمی دارند اینطور پیداست ایشون تا 120 جلو برن از بازنشستگی خبری نیست جوان پیشکش باشه حتی بین میانسال ها هم چند نفر انگشت شمارن که دائم در حال پاس دادن به همدیگه هستند و بقیه کاره ای نیستند دایره تفکراتشون اون قدری نیست که بتوانند با جوانان کنار بیان یک جوان نمیتونه با افکار این آقایون سرسازش داشته باشه مگر اینکه اون جوان ذوب شده باشه هدفشون ذوب در ولایت بودنه کاری به شناسنامه و توانایی طرف ندارن .
همین محیط دانشگاه اساتید محترمی تشریف دارند که 30 سال بیشتر سابقه دارن همه جوره به حقشون هم رسیدند اما رها نمی کنند و به پاش بیفته چوب لای چرخ همه میذارن .
از مسوولین هیچ انتظاری ندارم بین قفل ساز و کلیدساز هم هیچ فرقی ندیدم و نمی بینم دهه اول و دوم انقلاب چی بوده که بخواد دهه چهارمش باشه ؟؟؟این همه ایرادات درشت و مشکلات ارزی در کشور وجود داره اونوقت الان گیر دادند به مدارس لاکچری تهران چرا؟؟دلیلش واضح ست در این مدارس نفوذ خوبی روی دانش آموزان ندارند وگرنه مدرسه ای که برنامه آموزش کامپیوتر داره زبان انگلیسی یاد میده اردوهای بی نظیری میذاره خیلی هم عالیه ولی سیستم دغدغه این مدلی هم داره چون به اصطلاح نگران جیب والدین این بچه ها هستند اما بچه های خودشون رو مدارس کانادا فرستادند این تناقضات بیش از این حرفاست حرف تحصیل و مدرک شد یکی از این موارد رو گفتم پس امید چندانی بهشون نیست این سیستم بر روی منافع شخصی بنا شده برای همین مملکت عقب هست.
در این بی تدبیرها و مشکلات فرهنگی ، اجتماعی ،اقتصادی ،علمی سهم مردم از سیستم کمتر نیست مردم فاقد بلوغ فکری و سیاسی هستند احتمالا یکی از دلایلی که سیستم دانشگاه معیوب بنا شد و نمیخوان جوانان مثل دکنر ارنست ها باشند همین باشه که هر چه مردم نادان باشند قدرت بر آنها سهل و آسون تره.
ریشه عقب ماندگی هر مملکتی برخاسته از ذهن های بسته و کم سواد مردمانش هست.

پاسخ :

سلام آبی جان.
عزبزم منظورم تو نبودی اصلا. این که به وبلاگ داشتن اشاره کردم به خاطر افراد ناشناسی بود که فقط برای پستهای رمزی سر و کله شون پیدا میشه و با اسمهای مختلف، ایمیل میذارن که رمز بگیرن. خب آدم نمی دونه اینها کی ان و چرا رمز میخوان و آشنان یا نه؛ چه طوری اعتماد کنه و رمز بده؟
در مورد تو، اتفاقا میخواستم بنویسم اگه دوست داشتی یه راه ارتباطی بذار تا بهت رمز بدم. ولی گفتم شاید نخوای، زور که نیس =) به هر حال الانم اگه حوصله خوندن ده تا پست طولانی رو داری بگو چطور برات رمز بفرستم.

۱. متوجه منطورت هستم آبی جان. ولی من یه بعد دیگه مد نظرم این بود. این که خیلی از مردم عادی فکر می کنند کسی که دکتره باید تو همه زمینه ها و رشته ها صاحب نظر باشه و دقت نمی کنن هر کسی فقط تو یه رشته خاص تخصص داره که اگه خیلی هنر کنه تو همون رشته خودش بتونه نظر بده و اطلاعات ارائه کنه.

۲. اتفاقا منم به همین کشورها فکر کردم. لینکش رو میذارم خودت ببین چی گفته.
http://rabnews.ir/9047/

۳. یادته حتی وقتی قانون منع به کارگیری بازنشسته ها تصویب شد دانشگاهها اعتراض کرده ن گفتن در مورد اساتید این قانون نباشه! درد زیاده متاسفانه. یکی دو تا نیست. سطحی و بی اهمیت هم نیست. گویا حل شدنی هم نیست!

چپ دست
۰۷ خرداد ۹۸ , ۲۲:۰۳
من عاشق این پستت شدم :))))
کاش میشد تزریقش کنم ب بدنم که ابدی بشه توی ذهن و بدنم:))))))))

پاسخ :

عزیزم. مررررررسی از لطفت. 
چه جمله ت قشنگ و غافلگیرانه بود. =)))
حمیده
۰۷ خرداد ۹۸ , ۲۱:۵۷
قاعدتا با اون همه کمالات باید بدونه :)))))) دختر بود میگرفتمش واسه پسرم، حیف بود همچین لعبتی :))))))))

پاسخ :

خوبه خودم برم تو کارش! 😁
صریح نویس
۰۷ خرداد ۹۸ , ۲۰:۵۲
پس منم ادامه تحصیل ندهم. خوش و خرم...

پاسخ :

از کجای پستم به این نتیجه رسیدی؟! =/
شما برو دانشگا سعی کن مث دکتر ارنست بشی 😁
حمیده
۰۷ خرداد ۹۸ , ۲۰:۱۷
اصلا اون دانشگاهی که فرق بین کراش و زید و کیس و عشق و جاست فرند و سوشال فرند رو به آدم یاد نمیده دانشگاه نیست که :-"""""""

پاسخ :

😂😂😂

یعنی دکتر ارنست اینا رو میدونه یا اونم باید مدرکشو بندازه تو دریا؟؟؟!!!
برای گرفتن آدرس کانال تلگرامم، کامنت خصوصی همراه با آدرس وبلاگتون بذارید
Designed By Erfan Powered by Bayan