کودکانه هایم تمامی ندارد

There Is No End To My Childhood

داماد نیلوفر اینا!😁

من و سپهر و مهدی کنار هم دراز کشیده ایم و سرمان تا گردن توی گوشی است که یک دفعه مهدی می گوید گلویش درد می کند. آن قدر هم با مسخره بازی و ادا درآوردن که ما اصلا باورمان نمی شد. خب گلویش درد می کرد ولی نه آن قدری که سعی می کرد نشان دهد و از آنجایی که مهدی صداقتی تر از خاله اش است، آن قسمتهایی که می خواست تظاهر به درد کند قیافه اش حسابی خنده دار می شد. من و سپهر و نوشین می مردیم از خنده و خود مهدی هم خنده اش می گرفت. 

رسید به آنجا که برگشت با حالت گریه و صدای لوس به مامانش گفت: "مامان فکر کنم نخاع گلویم شکسته. باید مرا ببری پیش دامپزشک!!!" من که فقط پشتم را به مهدی کرده بودم و از شدت خنده اشکم سرازیر شد. 

بالاخره وقتی فهمید دامپزشک دکتر حیوانات است اعلام کرد که باید برود پیش روانپزشک! یعنی اگر همین طور پیش می رفت، فکر کنم به پیش متخصص زنان و زایمان رفتن هم می رسید!

بعد از یک دور خندیدن دیگر، نشسته ام برایش توضیح داده ام که روانپزشک برای کسانی است که فکرهایشان مریض است نه بدنهایشان. بعد هم جهت روشنگری بیشتری به زبان خیلی ساده و همراه شوخی بعضی از نشانه های اسکیزوفرنی و وسواس را برایش گفتم تا بفهمد گلوی او ربطی به روانپزشک ندارد. اما تازه بیشتر مصمم شده که حتما باید برود پیش روانپزشک؛ به خاطر این که او هم مدام دارد به این فکر می کند که دنیا اول اولش چه جوری بوده است!!! 

بهش گفتم: "خاله جان این که سوال مریضی نیست. بچه ها فیلسوفهای کوچولو هستند و به خاطر همین به این چیزها فکر می کنند. مثلا تو خودت فکر می کنی دنیا اولش چه جوری بوده؟" گفت : "فکر می کنم خدا بوده و بقیه اش فقط تاریکی. همه جا تاریک بوده و هیچی نبوده. اما بعدش دوباره فکر می کنم خود خدا اولش چه جوری بوده و چه جوری به وجود اومده!" و با گفتن این جمله، در برابر چشمهای حیران من زد زیر گریه و یادآوری این که باید برود پیش روانپزشک و اصلا از بس به این سوال فکر می کند مغزش زغال شده است! 

این جور حرفها از این فسقلی سر به هوای بازیگوش و شاد و شنگول و شیطون بعید بود. آن قدر هم بامزه می گفت و اشک می ریخت که من به زور جلوی خنده ام را گرفته بودم و سپهر هم آن طرف تر به خودش می پیچید از خنده. به مهدی گفتم فلان درخت را یادت هست که خیلی بزرگ بود و هیچ کس یادش نمی آم چه کسی و چه زمانی آن را کاشته است؟ خدا هم مثل همان درخت است. هیچ کس نمی داند کی و چه طور به وجود آمده است. 

خلاصه که در نهایت ترجیح دادیم به همان نخاع شکسته ی گلو و متخصص زنان و زایمان بپردازیم و بیشتر از این وارد حیطه روانپزشکی و فلسفه و مابعد الطبیعه نشویم!
  • ادامه مطلب
غ ز ل
۲۲ ارديبهشت ۹۸ , ۱۴:۲۰
یعنی منم اینقدر زود به این چیزا میخندما
موندم ماه اک یه کم بزرگتر بشه دیگه از من حسابم میبره که با حرفاش و کاراش بیهوش میشم از خنده :)))

پاسخ :

بعدش پاشو یه دو تا حرکت مقتدرانه از خودت به نمایش بذار حساب کار بیاد دستش 😁
Nilou far
۲۰ ارديبهشت ۹۸ , ۲۲:۳۴
الهییییییی چه داماد فیلسوفی دارم،باید برم کتابای فلسفی بخونم پیشش کم نیارم یه وقت.
منم بچه که بودم فکر میکردم من همون خواهرمم که قبله من دنیا اومده بود و مرده بود.
نخاع گلو😂😂😂چه چیزایی به ذهنشون میرسه.

پاسخ :

بلند بلند بخون دخترتم بشنوه 😂
عزیزم؛ چقدر چلوندنی بودی! نکنه ناخودآگاه به تناسخ اعتقاد داشتی😂 

گلو و گردن رو یکی می دونست!😅
مهدی
۲۰ ارديبهشت ۹۸ , ۱۲:۲۸
فکر نمی کردم بچه های الان هم به ابن چیزها فکر کنند..!

پاسخ :

اتفاقا دیشب تو مهمونی صحبتش شد چند نفر دیگه م که بچه های کوچیک داشتن گفتن بچه های ما هم گاهی از این سوالا می پرسن.
حمیده
۲۰ ارديبهشت ۹۸ , ۰۴:۴۳
منم چون زیاد شوخی می‌کنم، وقتی هم راستشو میگم باورم نمیکنن :( :))))))

پاسخ :

به من که غالبا میگن شوخی و جدیت معلوم نیس😊
خودت باش
۱۹ ارديبهشت ۹۸ , ۲۳:۱۵
منم وقتی خوندم کلی شاد شدم دیگه وای به شماها که همه شو بصورت زنده دیدین.

پاسخ :

هنوزم دلم درد می کنه از بس خندیدم امروز
حمیده
۱۹ ارديبهشت ۹۸ , ۲۰:۰۴
آخخخی عزیزم ^_^

پاسخ :

😍
انقد خندیدیم بهش ولی طفل معصوم واقعا مریض بود. گلوش عفونت بدی داره.
هوپ ...
۱۹ ارديبهشت ۹۸ , ۱۷:۲۳
چند سالشه این جغله؟ :-)))
داماد نیلوفر اینا کیه دیگه؟

پاسخ :

کلاس اوله.=)
ببین بی اسمی آدم رو به چه کارهایی وادار می کنه ها! تو یه پست دیگه در مورد مهدی نوشته بودم. نیلوفر داوطلب شد مهدی رو به عنوان دامادش بپذیره!😁
آبی
۱۹ ارديبهشت ۹۸ , ۱۷:۰۹
وقت تون بخیر
کلا بچه ها دنیای خیلی قشنگی دارند هر رفتاری داشته باشند باز اون صداقت کاملا تو رفتارهاشون نمود پیدا میکنه خواهر زاده تون ماشاالله کلا بامزه ست کاملا واضح ست این خیلی دوست داشتنی ترش میکنه اصولا این طور بچه ها خیلی خواستنی تر و شیرین ترن .
لحظه ای که داشتم پست رو میخوندم با خودم تصور میکردم مهدی با لهجه اصفهانی هم اینا رو گفته باشه خیلی جالبه کلا عاشق لهجه اصفهانی ها هستم .
شارمین جان خاله بودن فوق العاده حس خوبیه منم دو خواهرزاده دارم و عاشقانه دوستشون دارم .
فکر کردن و رسیدن به چنین سوالاتی مغز بزرگسالان زغال میکنه چه برسه به مغز بچه ها البته طبیعیه همه در دوران کودکی با انبوهی از سوالات درباره خدا رو به رو میشن خودت که بهتر میدونی باید این سوالات به پاسخ های خوبی از طرف بزرگترها منتهی بشه و از این فضا بیرون بیاد باید این کنجکاوی مدیریت بشه چه خوب که خاله ای مثل تو در کنارش داره و براش روشنگری میکنه.
شارمین عزیز امروز در بخش بهترین پستهایی که خواندی (همیشه این بخش از پستهای منتخب از دیدگاه تو رو میخوندم) زیر پونز/مینیس خوندم خیلی تحلیل جالب و خوبی بود بعضیا خیلی قلم روان و نگاه عمیقی به مسائل اطرافشون دارند ازت ممنونم نوشته های خوب رو میذاری تا همه بخونند.

پاسخ :

وقت تو هم به خیر عزیزم.
آره واقعا آدم اگه دل بده به دنیای بچه ها چیزهای خیلی قشنگی پیدا می کنه. دنیاشون پر از آرامش و حسهای خوبه.
زنده باشی آبی جان. لطف داری. خدا خواهرزاده های نازنینت رو براتون حفظ کنه.
لهجه اصفهانی😍 اتفاقا من پارسال یه دانشجو تهرانی داشتم می مردم برای طرز حرف زدنش. وقتی کنفرانس داشت خودم بیشتر از بقیه سر تا پا گوش می شدم از بس ناز حرف می زد.

منم اون نوشته رو خیلی خوشم اومد. وقتی نوشته ای رو دوست داشته باشم حیفم میاد بقیه نخونند. گاهی از خودم می پرسم یعنی کسی حواسش به این لینکهایی که اضافه می کنم هست؟ و خوشحالم که تو می خونیشون.
Maryam mariyana
۱۹ ارديبهشت ۹۸ , ۱۵:۳۱
سلام 
چقدر قلمتون خوبه ، قشنگ تجسم کردم اما نمیدونستم وسه فسقلی چه جنسیتی و چه سنی رو تصور کنم ؟ 

بچه های این دوره زمونه برای هر چیزی منطق میخوان ، مثل ما نبودند که ساده اتل متل توتوله گاو حسن چه جوره رو خوب حفظ می کردیم و بازی می کردیم ، الان براشون اینو بخونی۴۰ تا سوال از توش طرح می کنند خخخخخخخ

پاسخ :

سلام مریم جان. 
مرسی. نظر لطفته. جنسیتش از اسمش (مهدی) مشخصه. کلاس اوله.

آره بچه های الان خیلی بیشتر از اون زمانای ما سوال می پرسن. ولی خب ما هم از بچگی ذهنمون پر از سوال بود؛ حتی شاید خیلی بیشتر از این بچه ها. فقط کسی دل به دلمون نمی داد که بپرسیم و در موردش گفتگو کنیم. 
برای گرفتن آدرس کانال تلگرامم، کامنت خصوصی همراه با آدرس وبلاگتون بذارید
Designed By Erfan Powered by Bayan