کودکانه هایم تمامی ندارد

There Is No End To My Childhood

این پست عیدانه نیست!

۱. لیست بلندبالایی نوشته ام از کارهایی که نشد انجام دهم و ناچار به سال جدید موکول شد. منی که کار امروز را حتی به فردا هم نمی انداختم، مجبور شدم کار امسال را به سال آینده بیندازم. کلی هم حرف دارم که در پست عمومی و خصوصی بنویسم. همان طور که مشغول کار هستم با خودم می گویم فلان چیز را هم بنویسم ولی وقتی گوشی دست می گیرم بیشترش از ذهنم می پرد. آن موضوعی هم که در دو پست قبل نوشتم می خواهم بنویسمش یادم رفت!


۲. تا یکشنبه شب سر کار بودم. روز بعدش به طور خودجوش اعلام کردم که من دیگر نمی آیم و لطفا دست از سرم بردارید تا بتوانم دستی به سر و روی اتاق بخت برگشته ام که یک سال تمام است فقط در حد حفظ ظاهر به آن رسیدگی کرده ام و نتوانسته ام همه ناکجاآبادهایش را تمیز کنم بکشم. حالا سه روز تمام است که دارم آن اتاق دو وجبی را می تکانم و مانده ام که چطور این همه چیز را(که البته غالب آنها کتاب و مجله و جزوه و سررسید و کاغذ است) در این دو وجب جا، جا داده ام. امروز وقتی بالاخره همه چیز تمیز و مرتب سر جایش قرار گرفت و گردگیری و جارو و سایر کارها تمام شد، حس کردم کل اتاق و وسایلش دارند از خوشحالی کل می کشند!😁


۳. نشد یک بار ایمو رو باز کنم و بدون سوتی دادن از آن خارج شوم! تا می آیم تکان بخورم یا به یکی زنگ زده ام یا پیغام صوتی ارسال کرده ام! آن هم به چه کسانی! اصلا دیگر می ترسم پایم را در ایمو بگذارم!


۴. این بار حاج آقا فرمودند که بی قید و شرط ببخشید؛ حتی کسی را که جوان شما را به تباهی کشاند! و حضرت علی هم اگر شهید نشده بود قطعا قاتل خود را می بخشید و پیامبر روز فتح مکه همه را بخشید و.... آن قدر گفت و گفت که کم مانده بود برسد به اینجا که بگوید هر کس به او ظلمی شد و ظالم را نبخشید آتش جهنم بر او حلال است!

حالا بماند که حضرت علی هم وصیت به قصاص کرده بود نه بخشش و بعد از شهادتش هم کسانی که قاتل را قصاص کردند امام بودند و پیامبر هم اگر روز فتح همه را بخشید، جنبه ای اجتماعی داشت و هدفش دلگرم کردن مردم به اسلام بود. بماند که در تاریخ و احادیث و روایات نمونه های زیادی داریم که ائمه فرد خطاکار را نبخشیدند. اصلا کاری به این بحثها ندارم. چیزی که باعث شد این را بنویسم، حدیثی از امام علی (ع) است که امروز دیدم: "آگاه ترین مردم به خدا کسی است که بیش از همه بتواند مردم را در برابر خطاهایی که مرتکب شده اند ببخشد، هر چتد عذر موجهی برای آنها نیابد." قشنگی این جمله را حس می کنید؟ امام بخشیدن دیگران را نشانه آگاهی می داند (برخلاف حاج آقا که بخشیدن را طوری توصیف می کرد که با آدم احساس زبونی و بیچارگی می داد). امام می گوید بیش از همه ببخشد نه این که همه را ببخشد. امام از لفظ بتواند استفاده می کند نه جملات دستوری و اجباری. یعنی توجه دارد که ممکن هم هست نتوانیم و این نتوانستن اصلا بد نیست. امام خیلی خوب است؛ کاش حاج آقاهای خوب زیادی داشتیم!

+ لطفا در مورد حاج آقاها قضاوتهای کلی نکنید! حتی اگر یک نفر آنها آن چیزی نباشند که شما در مورد همه شان گفته اید، به آن یک نفر مدیونید!


++ اگر حرفهایم یادم بیاید و فرصت بشود فکر کنم قبل از عید ۳_۴پست دیگر بگذارم!


  • ادامه مطلب
حمیده
۲۹ اسفند ۹۷ , ۱۹:۴۷
ظالم بذار نفس بگیریم بعد :| :)))))

پاسخ :

تو اصلا برو درس رو حذف کن =/  =)))
Nilou far
۲۹ اسفند ۹۷ , ۱۶:۳۴
۱:من اصلا لیست ندارم که بعدش عذاب وجدان بگیرم😁کلا هرچه پیش آید خوش آید.

۲:خسته نباشی،اینجور تمیز کردن خیلی میچسبه،اونروز به شوهرجان میگم کاش یه اتاق داشتم مخصوصه خودم،توش تا دلم میخواست ریخت و پاش میکردم،بعدش بخوای تمیز کنی کیف کنی.

۳:خوبه ایمو ندارما😁

۴:بعضی وقتا نباید بخشید،یادمه یه پسری برادرش رو کشته بود،خانوادش بخشیدن و آزاد شد،و بعد مادرش رو کشت!
مثلا من الان باید مادرشوهرمو ببخشم اما نمیتونم😁

پاسخ :

1. من از اول به زندگی لیستی و برنامه ریزی شده عادت کردم! هم خوبی داره هم بدی (بهتره بگم مزیت و محدودیت!!!)

2. سلامت باشی. آره خیلی کیف داره. حالا البته امسال که فکر نکنم همون خونه تکونی عمومی رو هم انجام داده باشی. سال دیگه هم که خانوم کوچولو نمیذاره!

3. برد با توئه =))

4. بعضی وقتها خدا رو هم خوش نمیاد ببخشیم! 
وای چه قدر وحشتناک. لابد یه چیزی میزده.
تو رو باید یه دوره ی ویژه ثبت نامت کنم تو کلاسهای عروس محترم خانم تا درست بشی =))))))
حمیده
۲۹ اسفند ۹۷ , ۱۶:۳۰
میگ میگ.

+ اعلام حضور بود :-" :))))

پاسخ :

=))))

حاضریت رو زدم. بعد از عید هم کلاسها از 14 فروردین تشکیل و حضور و غیاب «کما فی االسابق!!!» انجام میشه! میگ میگ یادت نره =))))
Reyhane R
۲۹ اسفند ۹۷ , ۱۴:۱۸
سلام علیکم.
مورد اول فک کنم مشکل خیلی از ماهاست.تو طول روز کلی سوژه و حرف تو سرمون جمع میشه واسه گفتن و تو ذهنمون کلی پست مینویسیم.ولی یا فرصتش نمیشه و یا فراموش میکنیم که چی بودن و یا کلا بیات و بی مزه میشن دیگه از زمانشون که بگذره.😁
مورد سوم هم من ایمو رو زمانی که مسافر خارج از کشور داشتیم برای تماس تصویری نصب کردم بعد همینجوری که میگی با یه اشاره کوچیک زنگ میزد به این و اون😅
حالا تصور کن گوشی من می افتاد دست دخترها.ملت عاصی میشدن از دست ما.پاکش کردم کلا.😋

پاسخ :

سلام عزیزم.
کامنتت کلا بهم دلگرمی داد. 😁
رضا
۲۹ اسفند ۹۷ , ۱۱:۵۰

این سومین سالی‌ست که عیدی رو بهتون تبریک می‌گم، نمی‌دونم سال بعد هم قسمت می‌شه(اگه مخفیگاهم توسط عزرائیل لو نره!)

امیدوارم  خواست، آرزو و رویاهاتون در سال جدید به شکلی دلخواه برآورده بشه. موفقیت‌ها در زمینه کاری ادامه پیدا کنه و در زندگی شخصی هم به "ع" روی خوش نشون بدین تا اون کوچه رو ول کنه! ما هم از یه شیرینی و شام بهره‌مند بشیم!

پاسخ :

نه شما بلدید کجا قایم شید! =)
ممنون از آرزوهای خوبتون (به جز آخری!)
ان شالله برای شما هم سال جدید پر از خیر و برکت باشه و اتفاقهای خوب و غیرمنتظره ای براتون بیفته طوری که همیشه لبخند رو لبتون و شادی و آرامش تو دلتون باشه
من ...
۲۹ اسفند ۹۷ , ۱۱:۴۸
افرادی که عموما جنگ روانی علیه اسلام داشتن و بعضی هاشون چون از خود جامعه مسلمانها بودن ضربه شون بیشتر بوده
چون پراکنده یادمه بینک براتون میذارم که بهتر بتونین بخونین
https://www.welayatnet.com/fa/news/55710

پاسخ :

خوندم. خیلی جالب بود. من اینها رو اصلا نمی دونستم. مرسی.

میم میم
۲۹ اسفند ۹۷ , ۱۱:۲۱
درموردش باهات موافقم

پاسخ :

🌺
میم میم
۲۹ اسفند ۹۷ , ۱۱:۱۹
منظورت از حاج آقاها کیا هستن

پاسخ :

روحانیون. افراد معمم.
من ...
۲۹ اسفند ۹۷ , ۰۳:۴۸
* نکته تاریخی: پیامبر در فتح مکه چند نفر رو نبخشیدن و اعلام کردن حتی اگر به پرده کعبه متمسک بودن اونها رو بکشید
(لطفا در منبر هوایی و بی منطق از اسلام مایه نگذارید ممنان‎(:‎

پاسخ :

واقعا؟ چه جالب؛ نشنیده بودم. اون چند نفر کیا بودن؟

اگه خیلی جاها برای قبولوندن حرفها و کارهای نامناسب خودمون به دیگران از اسلام مایه نمی ذاشتیم الان این همه دین گریزی و دین ستیزی تو جامعه زیاد نبود.
آبی
۲۹ اسفند ۹۷ , ۰۰:۱۳
سلام
1. دیشب دقت کردم متوجه شدم اکثر کارهایی که باید انجام میدادم انجام دادم دو مورد به سال دیگه موکول شد به نظرم مسله طبیعی ست به خاطر این موضوع از خودت دلخور نباش .چند روز دیگه برنامه سفر دارم درگیر کارهای مربوط به سفر هستم کلا این روزها برای همه فرصت و تمرکز کم ست شلوغی های قبل عید همینه دیگه حق داری دچار فراموشی بشی.
2.خسته نباشی دختر خوب . منم مفصل حواسم به خانه بود و کلی تمیزتر و مرتب تر شده .
4.شارمین عزیز امام علی (ع) یک امام معصوم و هدایت گر بود برگزیده خداست حاج آقا یک شخص معمولی ست که میتونه بد یا خوب باشه حتما حاج آقا خوب هم وجود داره اما کم هستند چون معمولی بودن و معصوم نبودن حقایق گویی براشون سخت میکنه . 
احادیث امام علی رو خیلی دوست دارم اینقدر این امام خوب بیان میکنه قشنگی جمله هاش بخاطر اینه که مخاطب خودشو انسان عاقل میدونه امام بندگان خدا رو محترم و ارزشمند فرض میکرد.
قضاوت نیست نقد هست متاسفانه بعضی از حاج آقاها با هر عنوانی وارد معرکه هدایت و ارشاد شدند جزء تحریف دین کار دیگری نکردند لحن اجبار و دستوری براشون به عادت مبدل شده من نمیفهمم چه خیری در اجبار هست که اینها میدونند ما مردم نمیدونیم؟! بخشش اجباری اصلا بخشش نیست بدترین نوع هرچیزی اجباره نه اینکه خودشون خیلی بی قید و شرط می بخشند!!
 
++عید که از راه رسیده فرصتی نمانده به هر حال مشتاق خوندن 3 -4 پست خوبت هستم .
اول تیتر پست نوشتی پست عیدانه نیست پس تبریک میذارم کامنت دیگه در پست جدیدت . 

پاسخ :

سلام عزیزم.
۱. شاید اگه یکی دو سال پیش بود به شدت خودم رو سرزنش می کردم. اما الان با وجود کارهاییکه باقی مونده از خودم راضی هستم. من می تونستم مثل همه سالهای گذشته همه کارهام رو تمون کنم ولی به شرط این که از تفریحاتم می زدم؛ کاری که سالهای قبل می کردم و خوشبختانه امسال کم پیش اومد بکنم.
سفرت بی خطر آبی جان.

۲. سلامت باشی. تو هم خسته نباشی.

۴. وای من چقد باهات موافقم. با تک تک جملاتی که در این بند نوشتی به شدت موافقم. 


++دلم میخواد تا شب فرصت کنم کامپیوتر رو روشن کنم بشینم یه دل سیر بنویسم! با گوشی سخته.
بی نام
۲۸ اسفند ۹۷ , ۲۳:۰۳
درباره ی بند ۴: چطور میتونیم ظلمی که داره بهمون از طرف مسئولین میشه رو ببخشیم؟! من با همه ی حاج آقاها کاری ندارم ولی این حاج آقا خیلی توقع داره ازمون... خودش جای ما... بهش منبر ندن و پول مول هم از حوزه اینا نگیره و توی این شرایط اقتصادی شرمنده ی خونواده ش بشه (مثل خیلی از پدرا) بازم میتونه بیاد از بخشش حرف بزنه؟! صداشون از جای گرم در میاد...

پاسخ :

آره واقعا. باهات موافقم.
من خودم کلا خیلی خیلی اهل بخشیدن دیگران هستم اما باز هم افرادی هستند که هرررررگززززز اونها رو نخواهم بخشید. حتی خود خدا هم یه جاهایی نمی بخشه که اگر غیر این بود قطعا چیزی به اسم جهنم و صفاتی مثل منتقم و سریع الحساب وجود نداشت. تازه همین که خدا از حق الناس نمی گذره نشون میده که ما حق داریم نبخشیم و خدا هم به شدت به این حق احترام می ذاره.
برای گرفتن آدرس کانال تلگرامم، کامنت خصوصی همراه با آدرس وبلاگتون بذارید
Designed By Erfan Powered by Bayan