کودکانه هایم تمامی ندارد

There Is No End To My Childhood

نمی دانم چه عنوانی بگذارم!

۱. حاج آقا فرمودند: مجردهایی که امکان ازدواج ندارند سعی کنند در خودشان قابلیتهای مربوط به همسری و والدی را به وجود آورند تا از همان ثوابها و مواهب الهی که همسرها و والدها دارند برخوردار شوند! و من به مادری فکر کردم که دو هفته است دارم در گوشش می خوانم تا راضی اش کنم روزی ۲۰ دقیقه ناقابل با بچه اش بازی کند و  هی بهانه می آورد و دلش می خواهد مشکلات رفتاری و عاطفی بچه اش صرفا به حول و قوه الهی برطرف شود! حاج آقا جان! برای مجردهای همسر و والدنشده به اندازه کافی راه هست تا ثواب و موهبت الهی جمع کنند. لطفا یک فکری به حال گناههای آنهایی بکنید که بدون هیچ قابلیتی همسر و والد شده اند و همچنان بدون هیچ قابلیتی به همسر و والد بودن خود ادامه می دهند!

 ۲. گفتم: "چقدر این کفش خشکه." آقای فروشنده صاف توی چشمهایم نگاه کرد و جواب داد: "خب کفش نو همینه دیگه"!!!!!! واقعا چقدر خوب شد این نکته را گفت! آخر من اولین بارم بود کفش نو می پوشیدم.😐 تازه بعدش هم اضافه کرد که: "به خاطر بلندی پاشنه ش هم هست"!!!! من هم که به عمرم کفش پاشنه بلند نپوشیده بودم (و اصلا همان موقع هم کفشم پاشنه بلند نبود!) کلی به اطلاعاتم اضافه شد!

۳. به نظرم یکی از بهترین اختراعهای بشر، زبان است و یکی از قشنگترین استفاده هایش از زبان، سرودن شعر.  من وقتی حالم خیلی بد یا خیلی خوب است بیش از هر چیز با استفاده از همین ابزار می توانم با هیجاناتم کنار بیایم. حتی گاهی فقط کافی است تصویر زمینه گوشی یا کامی یا لپتابم شعری باشد که به معنای واقعی کلمه، زبان حال من است. حال بدم بهتر می شود یا هیجان حال خوبم تعدیل و لذتبخشتر میشود. مثلا همین پنج کلمه "دست منو بگیر/ حالم جهنمه" یا کل شعر "فریاد" فریدون مشیری یا این بیت که "حالم این روزا حال خوبی نیست/ مثل حال ژکوند بی لبخند" از بار هیجانی رنجهای من می کاهد و این برش از آهنگ قشنگ رضا صادقی که "منو تو آغوشت بگیر خدا..." یا آهنگهایی مثل "خدا همین جاست" و "دوست دارم زندگی را" و "یکی همیشه هست که عاشق منه" حال خوبم را پر از لذت می کند و به من انرژی قشنگی می دهد.

۴. با این که دلم می خواست با آنها بروم، بهانه ای آوردم و نرفتم. خودم می دانستم کافی بود یکی از آن سه نفر یک کلمه بگوید تا تصمیمم را عوض کنم و بروم. اما شاید آنها هم می دانستند من آدمی نیستم که با آن ترکیبی که در جمع بود بیرون بروم. البته من جزئی از آن جمع بودم و در تصمیم گیری برای این که کجا برویم شرکت فعال داشتم و کلی پیشنهاد دادم و با هم شوخی کردیم و خندیدیم. اما انگار بیرون رفتن جنس دیگری داشت که به من نمی آمد! بعد از خداحافظی و جدایی از جمع، تا چند دقیقه ناراحت بودم و در عین حال می دانستم تصمیم درستی گرفته ام! اما باید در خودم می گشتم و دلایل قویترم را پیدا می کردم؛ قوی تر از آن که نکند کسی ما را ببیند! یک دلیل باید خیلی قویتر از این حرفها باشد تا بتواند حتی وقتی به طور روشن و واضح در خودآگاهم نیست دستم را بگیرد و نگذارد که بروم. تمام مسیر را پیاده رفتم و فکر کردم و خوشبختانه پیش از رسیدن به چهارراه، با خودم به صلح رسیده بودم و از خودم به خاطر تصمیم عاقلانه ام ممنون بودم!


۵. مدتی است که با کلینیک جدیدی همکاری می کنم که عاشق مدیرش هستم (البته به چشم مدیری صرفا😁). مردی متواضع، خونگرم، باهوش، فعال، قابل اعتماد، پر از انرژی مثبت و مهربان که حتی یک سلام و احوالپرسی ساده با او، وجودت را پر از حسهای خوب می کند. یک روز که منشیمان به طور ناگهانی مجبور شد مرخصی بگیرد، خودش به جای او نشست و با مراجعها سر و کله زد، نوبت داد، پایان وقت را یادآوری کرد، هزینه گرفت و حتی برایمان چای آورد! شما باشید عاشق چنین مدیری نمی شوید؟

  • ادامه مطلب
خودت باش
۲۳ اسفند ۹۷ , ۲۱:۳۸
١.کاش حاج آقا خطاب به مامان ها می فرمودندوقتی بجه شون رو به آدمای مجرد میدن هر٥دقیقه یکبار یک سری تذکرات من باب محکم بکیر،لوسش نکن و... رو نکن. ثوابش خیلی زیاده!
٢.من هیج وقت کفش ها رو نفهمیدم تا قبل از داغون شدن برام تنک هستند.
٣.فال کرفتن با هر کتاب شعری رو هم در این مواقع امتحان کن.
٤.نمونه عملی تقوا شدی!
٥.مدیر و این همه شعور؟؟؟؟

پاسخ :

💐💐💐
خودت باش
۲۳ اسفند ۹۷ , ۲۱:۳۷
١.کاش حاج آقا خطاب به مامان ها می فرمودندوقتی بجه شون رو به آدمای مجرد میدن هر٥دقیقه یکبار یک سری تذکرات من باب محکم بکیر،لوسش نکن و... رو نکن. ثوابش خیلی زیاده!
٢.من هیج وقت کفش ها رو نفهمیدم تا قبل از داغون شدن برام تنک هستند.
٣.فال کرفتن با هر کتاب شعری رو هم در این مواقع امتحان کن.
٤.نمونه عملی تقوا شدی!
٥.مدیر و این همه شعور؟؟؟؟

پاسخ :

۱. اسمس بده سمت خدا تذکر بده!
۲.خب یه شماره بزرگت  بگیر عشقم.😁
۳. این کارو من وقتایی که خیلی سرخوش باشم انجام میدم😃
۴. ایمان، تقوا، عمل صالح که میگن منما.
۵. والا منم موندم تو کارش. 
مری
۲۰ اسفند ۹۷ , ۱۴:۲۵
سلام  واقعا نوشتناتون خیلی جالبه .. رمزو به کی ها میدید؟به وبلاگ دارا یا هیچکی؟😀

پاسخ :

سلام.نظر لطفته.
فقط به دوستان نزدیکم که چند ساله با هم در ارتباطیم.
رضا
۱۹ اسفند ۹۷ , ۱۵:۰۵

2- حالا که اون آقای فروشنده دو تا نکته فنی در مورد کفش بهتون یاد داد باید کفش رو ازش می‌خرید دیگه! دیدن عکس کفشای اون یه نفر! تحریک‌تون کرد برای خرید کفش!؟

3-واقعا هیچ جایگزینی به لطافت، ظرافت، گویایی و اثرگذاری شعر وجود نداره(حتی برای بیان مضامین جدی یا تلخ). برای من سعدی یه جایگاه رفیع داره، نمی‌دونم چه جادویی در غزلیاتش هست که بعد از چند صدسال هنوزم مخاطب رو متحیر می‌کنه. برای من تاثیر شعر به همراه موسیقی چند برابر بوده و بارها همراه شنیدن آواز، شعرش رو زمزمه کردم.

راستی ژاکلین می‌گه خانم دکتر خیلی وقته شعری از خودشون نگذاشتن.


4-چون جمع مختلط بودید نخواستید برید؟

5-الان یاد یه نفر افتادم که اگه این بند رو می‌خوند به مدیر کلینیک غبطه می‌خورد!

در چنین محیطی، بازتاب این رفتار مدیر به خود و مجموعه‌اش هم بر‌می‌گرده، شما یا همکاری دیگه خودتون رو بخشی از اون مجموعه می‌دونید و طبعا انگیزه‌تون بیشتره.

پاسخ :

۱. خدا منو ببخشه روا نبود با چنین فروشنده ای این قدر سنگدلانه برخورد کنم!
نه چند ماهه میخوام کفش بخرم و چیزی باب مایلم پیدا نمی کنم. البته امروز یه مغازه ای رفتم تک تک کفشها رو پسندیدم ولی قیمتها رو که دیدم کلا فکر کفش خریدن و کفش پوشیدن رو از سرم بیرون کردم!

۳. غزلیات سعدی عالیه. لطیف و دلربا. ولی دیدگاههای تربیتی و اجتماعیش رو قبول ندارم.
به ژاکلین بگید گشنگی نکشیدی شاعری یادت بره!

۴. تابلو بود؟😁

۵. یادش به خیر!
دقیقا همین طوره. مقایسه ش می کنم با مدیری که چند سال پیش، کاری کرد که تک تک افراد اون مجموعه یکی یکی استعفا دادیم و الان دیگه "روسریمون" هم اونجا بیفته حاضر نیستیم بریم برداریم!
نازلی
۱۸ اسفند ۹۷ , ۲۲:۴۴
سلام شارمین جان
معمولا این در و گهرافشانی ها از حاج آقاها بعید نیست  جز این باشه جای تعجب داره
الان داشتم جوابیه یکی از همین حاج آقاها رو در مورد صحبت مهناز افشار میخوندم. گاهی فکر میکنی اینها حقیقتا در یک دنیای دیگه زندگی میکنند
متاسفانه همه ما بارها با این دست از فروشند ها که مصرند به مشتری القا کنند قدرت تشخیص داری روبرو شدیم
یک مقطعی شعر با زندگی من گره خورده بود.مدتهاست دغدغه و مشغولیات باعث فاصله شده اما هیچ چیزی با موسیقی که ترکیب نوا و شعره قابل مقایسه نیست  
کلمات جادو می‌کنند و  آواها تسخیر می‌کنند. این قانونیه که سالها دست نخورده باقی مونده وخواهد ماند
ندای قلب رو نمیشه  دست کم گرفت.  من هرزمان اینکار کردم از خودم ممنون شدم 
رئیس های منم خیلی خوبن درسته که اخلاقای خاصی دارن که گاهی کمتر کسی میتونه تحملش کنه و بفهمتش اما در مجموع خوبیهای قابل تحسینشون خیلی بیشتره 


پاسخ :

سلام عزیزم.
والا به نظر من اصل حرفش بد نبود. این که آدم یه سری قابایتها رو در خودش به وجود بیاره که باعث رشدش بشه خیلی خوبه. ولی زیاد ربطی به تجرد و تاهل نداره. تاهل لزوما باعث به وجود اومدن این قابلیتها نمیشه. 

تو این روزهای قبل عید هم که دیگه بدتر.

موسیقی گاهی معجزه می کنه. من زیاد اهلش نیستم ولی همون وقتهای کمی که گوش میدم واقعا تاثیرگذاره برام.

ندای قلب واقعا راهنمای خوبیه.

رییس خوب گلی است از گلهای بهشت! 😁
🍁 غزاله زند
۱۷ اسفند ۹۷ , ۲۳:۳۰
بله،بهم گفته بودید و من از شنیدنش خوشحالم :) ❤

پاسخ :

عزیزم😍
🍁 غزاله زند
۱۷ اسفند ۹۷ , ۱۹:۱۸
مورد ۴ ! چند روز پیش باهاش مواجهه شدم! چه جالب بود برام که حس‌های شما رو داشتم و بله! منم نرفتم و با خودم به صلح رسیدم! :)

پاسخ :

غزاله بهت گفته بودم چه قدر شبیه گذشته های منی؟ حالا باید اضافه کنم که شبیه همین روزهام هم هستی. =)
بی نام
۱۶ اسفند ۹۷ , ۲۳:۱۷
۱. حاج آقا برا خودش فرموده... اونم اگه تا به سن ما (من مثلا) مجرد میموند، همین قابلیت حاجی بودنش رو هم از دست میداد، بازم گلی به جمال من (شاید هم ما) :))

۵. خیلی شبیه مدیر ماست :) طفلی همیشه برامون چایی میاره، ما ناز میکنیم قبول نمی کنیم که پررو نشه :))

پاسخ :

1. =))) اصلا متاهلها سعی کنند قابلیتهای مجردها رو در خودشون به وجود بیارن ببینیم چند مرده حلاجند! والا =)

5. خدا همه مدیرهای خوب رو حفظ کنه و زیادشون کنه! دیگه شما هم ناز نکنید؛ مردم حسرت داشتن همچین مدیری دارن؛ شما کفران نعمت می کنید؟! =)
آبی
۱۶ اسفند ۹۷ , ۲۳:۱۵
وقت تون بخیر و شادی
1.حاج آقاها که کلا فازشون فرق داره استدلالهای جالبی برای رسیدن به ثواب دارند که از نظر من فقط حرفاشون حکم اینو داره که صرفا یه چیزی خواستن بگن .
به نظر من عوامل این بی قابلیتی ها زیاده البته نباید به چنین زنانی بعنوان گناهگار اصلی نگاه کرد هرچند یک اشتباه مرتکب شدن اونم اینکه با این روحیاتشون نباید یک بیگناه دیگه وارد این معرکه میکردن اینجا هم باز صد در صد مقصر نیستند به هر حال در مملکت ما هر زنی نمیتونه با تصمیم خودش مادر بشه اطرافیان و خانواده ها کاسه داغ تر از آش میشن خیلی از مردم به موضوع ازدواج و والد بودن به چشم انجام وظیفه و بستن دهان دیگران می بینند نه بعنوان یک موضوع مهمی که باید توانایی اش داشته باشند میدونی چیه خیلی ها خودشون دقیقا قربانی همین والدهای بی قابلیت هستند چطور باید توقع داشت اونا به نقش مادری شون درست توجه کنند در کل عوامل زیادی باعث این بی قابلیتی هاست فرهنگ و نوع تفکر یک جامعه اگر درست نباشه بی قابلیتی چیز عجیبی نمیتونه باشه طبیعی ست کمااینکه این اتفاق همیشه در جامعه می افته و برای همه عادی شده متاسفانه.
3.کاملا باهات موافقم گاهی واقعا هیچ چیزی به اندازه آهنگ و شعر حال آدمو خوب نمیکنه البته من بین شعر و آهنگ همان شنیدن آهنگ بیشتر انتخاب میکنم بسیار تاثیراتش روی خودم حس کردم
صدای هایده همیشه حال بد منو بهتر کرده هیجان حال خوب منو لذتبخش تر کرده بشدت دوستش دارم مخصوصا شانه هایت را برای گریه کردن دوست دارم همیشه برام تازه ست انگار همین دیروز خونده .صدای داریوش دنیای این روزهای من یا یاور همیشه مومن و .. کلا صدا این دو خواننده منو غرق لذت کرده و میکنه دوستشون دارم شعرهای تمامی آهنگاشون حفظ هستم.
شعرهای فروغ فرخزاد که در نوع خودش بینظیره نوشته های علی شریعتی هم دوست دارم .
4. شارمین جان من هم همیشه از خودم بخاطر تصمیمات عاقلانه ام ممنون هستم !
5. تا حالا به چشم های آدمها (مرد یا زن فرقی نداره )دقت کردی ؟ آدمهای خوب نگاهشون فرق داره من این مدلی هستم به احوالپرسی و رفتار آدمها توجه میکنم اما نگاهشون حال دلمو خوبتر میکنه حس امنیت عجیبی بهم میده.
آدمهای خوب همیشه کلی دلتنگ و عاشق دارن یک چیز طبیعی ست مثل خودت با اینکه ندیدمت اما نوشته هات خیلی شسته و رفته و متواضع ست معلومه برای دل خودت مینویسی .

پاسخ :

وقت شما هم به خیر آبی جان.

1. البته حاج آقای خوب هم داریم ولی متاسفانه اون قدر زیاد نیستند یا شاید هم ما ندیدیم =)
باهات موافقم. کاش به جای این همه مانور دادن روی فرزند بیشتر زندگی بهتر، روی احساس مسوولیت در قبال بچه ها، و ایجاد دانش و نگرش و مهارت درست فرزندپروری کار می کردیم. آدم یه بچه داشته باشه ولی خوب باشه. خیلی از این مامانها، جدای از همه چیزهایی که گفتی به شدت خودخواهند. می خواند همه چیزهای دیگه زندگیشون مث قبل باشه فقط بچه هم داشته باشن. در واقع هم خدا رو می خوان هم خرما رو.

3. من خیلی کم پیش میاد صدای خواننده های خانم رو دوست داشته باشم. بعضی آهنگهای داریوش رو دوست دارم. فروغ رو در نوجوانی زیاد می خوندم. الان کمتر. الان بیشتر شعرهای شاعرای جوون معاصر رو می خونم و البته سعدی که جایگاه خاص خودش رو داره! دکتر شریعتی هم نویسنده بزرگیه و افق دید گسترده ای داره.

4. چقدر خوب =)

5. آخ گفتی... چشمها... چشمها خیلی با دل آدم کار دارن. خیلی.
فدای محبتت آبی جان. لطف داری. منم کامنتهای خوب و تحلیلهای قوی و پخته تو رو خیلی دوست دارم.
حمیده
۱۶ اسفند ۹۷ , ۲۱:۴۱
حتما هم این مدیرتون مجرده :-دبیلیو

پاسخ :

نه خوشبختانه. =)
کژال ^_^
۱۶ اسفند ۹۷ , ۲۰:۵۵
جسارتاً میشه بپرسم شما شغلتون چیه؟روانشناس هستید؟! 

پاسخ :

بله عزیزم. مشاور کودکم. دانشگاه هم تدریس می کنم.
Nilou far
۱۶ اسفند ۹۷ , ۲۰:۳۴
۱:یعنی چی جوری؟
خداکنه من مثل اون مادر نباشم😢همش فکر میکنم از اون مامانای بی حوصله بشم.
۲:چقد اطلاعات مغازه دار جامع و کامل بود،ماهم اطلاعاتمون زیاد شد،تجربه ثابت کرده کفشی که خشکه تا آخر هم خشکه،به نو و کهنه بودن ربطی نداره .
۳:حالا من اصلا شعر دوست دارم،نوشته های کوتاه و بلند رو به شعر ترجیح میدم،اونم به خاطر اینکه هیچوقت مفهموم شعرهارو نمیفهمم و این باعث میشه بفهمم یه کم خنگم😁
۵:منم عاشقش شدم به چشم مدیر دوستمون،واقعا هم دوست داشتنی میشن اینجور آدمها.

پاسخ :

۱. مثلا یه همسر باید سعه صدر و گذشت داشته باشه. اینو تو مجردی تو خودمون به وجود بیاریم.
فکر نکنم نیلوفر. مامانهای اینجوری معمولا خودشون یه مشکلی مث افسردگی یا اضطراب دارن. البته بعضیهاشون هم خودخواه یا ناآگاهن یا اهمیت بعضی کارهای تربیتی رو درک نمی کنند. من فکر نمی کنم تو جزء هیچ کدوم از اینا بشی. گلدخترمون خیلی ام بهش خوش می گذره با این مامان باحالش.
۲. خخخ... جنس کفش بد بود. ولی مدلش قشنگ بود. می خواست هر جوری بود بهم بندازه.
۳. عزیزم. دور از جونت... البته شعرهایی که خواننده ها می خونن قابل فهمه. دوسشون داشته باش.😊
۵. خیلی زیاد. یه حس امنیت به آدم منتقل می کنه که خیلی خوبه و بهت اجازه میده در حالی که خودت هستی مقبول باشی.
برای گرفتن آدرس کانال تلگرامم، کامنت خصوصی همراه با آدرس وبلاگتون بذارید
Designed By Erfan Powered by Bayan