کودکانه هایم تمامی ندارد

There Is No End To My Childhood

تجاوز و پنج داستان دیگر! =/

۱. نرجس از مامانش پرسید: "تجاوز یعنی چه؟" و چشمهایش طوری برق زد که معلوم بود این کلمه را در زمینه خوبی نشنیده است. مامانش هم این را فهمید و ماند که چه جوابی بدهد.پس گفت: "نمی دانم. از خاله شارمین بپرس." از من پرسید؛ با همان چشمهای برقناک. من اما خیلی معمولی جواب دادم: "یعنی این که کسی وارد حریم خصوصی کسی یا چیزی شود؛ بدون اجازه و رضایت او. مثلا تجاوز عراق به ایران یعنی عراقیها بدون این که ما اجازه بدهیم و راضی باشیم وارد خاک ما شدند." برق چشمان نرجس با لبخند پیروزمندانه ای همراه شد و قدرشناسانه گفت: "متوجه شدم." و من فهمیدم که همین تعریف کلی و محترمانه را به چیزی که پی آن بود ربط داده و آنچه را باید بفهمد فهمیده. این جا که بود خواهر گراممان (مادرش) ناگهان گند زد به آن لحطه پرشکوه که من مکفور برخورد تخصصی خودم و نرجس مشعوف از کشف بزرگش بود و بر اساس تعریف من از تجاوز، معنی تجاوز پسر به دختر را هم توضیح داد که البته هیچ نیازی به گفتنش نبود و نرجس خودش آن را فهمیده بود! 😒


۲. وقتی زنی موها و ناخنهایش را کوتاه می کند و برای گوشی اش جلد گل گلی نمی خرد و به خودش یک کوه زر و زیور آویزان نمی کند بیشتر مردها به زبان بی زبانی و حتی چه بسا به طور مستقیم به او می گویند که تو زن نیستی ... خواستنی نیستی... دلپذیر نیستی... ما در بین خودمان به قدر کافی آدمهایی با مو و ناخن کوتاه و جلد گوشی مشکی ساده و بدون زیورآلات داریم و نمیخواهیم شما هم مثل یکی از خودمان باشید و اصلا این که رنج با شما بودن را با همه ناز و ادایتان، و غرغرو بودنتان و مزاحمتهایتان موقع تماشای فوتبال و رفتارهای سرسام آورتان به وقت خرید و خیلی ار عیب و ایرادهای ذاتی دیگرتان را تحمل می کنیم به خاطر همان مو و ناخن بلند و جلد گوشی گل گلی و یک کوه زر و زیورتان است که باعث می شود با ما فرق داشته باشید و برخلاف ما جذاب و دوست داشتنی به نظر برسید!


۳. گاهی فکر می کنم چه قدر رابطه مان نابرابر است. من از آنچه تو نخواستی گذشتم، تو آنچه را که من می خواستم ندادی.... فراموشم می شود چه قدر از همه خوبی ها به من داده ای بی آن که کاری برایت کرده باشم.... راستی که چه قدر رابطه مان نابرابر است...


۴. وقتی یک نوزاد بغلتان است و دارید در خیابان یا پیاده رو راه می روید و متوجه دختری می شوید که با دیدن نوزاد گل از گلش می شکفد و دارد جانش در می آید برای یک لحظه بغل کردن نوزاد، خودتان مثل بچه آدم بیایید نوزاد را بگذارید در آغوشش تا کمی او را بچلاند و دستهایش را ببوسد. بعد هم بچه تان را بردارید و بروید دنبال زندگی خودتان. نمی میرید که!


۵. این پیام بازرگانی مایع لباسشویی را دیده اید که دختره چون لباسش را دوست ندارد با ماژیک خط خطی اش می کند یا با سینه توی کیک تولد شیرجه می زند یا... و بعد با غیظ می ایستد به پدر و مادر خندانش نگاه می کند که لباس را در ماشین می اندازند و از آن مایع لباسشویی رویش می ریزند و بعد لباس را مثل روز اول تحویل بچه می دهند؟ اگر دست من بود اول این بچه را به خاطر اختلال نافرمانی مقابله ای تحت درمان قرار می دادم بعد هم برای والدینش یک دوره مفصل فرزندپروری مثبت می گذاشتم تا بلکه بفهمند مشکل اصلی تمیز شدن یا نشدن لباس نیست و دو روز دیگر یک دختر عقده ای سرتق پرخاشگر انتقامجوی .... تحویل جامعه ندهند! در آخر هم حقوق شش ماه بعضی از این سازندگان پیامهای بازرگانی را قطع می کردم!


۶. گاهی چنان همه با هم سکوت می کنید و بعد ناگهان همه با هم پست می گذارید، کامنت می فرستید، کامنت جواب می دهید، لایک می کنید و... که با خودم فکر می کنم آن بلاگر متوهم نسبتا مشهور حق دارد که هی کامنترها و بلاگرهای مختلف را یکی می بیند و از کشفیات خود ذوق زده می شود! نکند همه شما یکی هستید اصلا؟!😅


+ امان از وقتی که یک بلاگر برای پستش عنوان پیدا نمی کند!

Nilou far
۰۳ اسفند ۹۷ , ۱۲:۰۲
۱:چه جواب خوبی دادین،نمیدونم من بودم اون لحظه چی میتونستم جواب بدم.
۲:دومی منم😁فقط با این تفاوت که از ترس شوهرجان نمیتونم موهامو کوتاه کنم.
۴:عههه این  هم که منم،محاله تو خیابون نینی ببینم و ذوق نکنم و ابراز نکنم،اما یه سری تو ماشین یه خانومه فوری بچه رو پوشوند و یه چیزایی زیر لبش خوند😢حس بدی بود
۵:منظورتون رو نفهمیدم،بالاخره کار کدوم اشتباه بود؟

پاسخ :

۱. کلا با سوالهای غیرمتعارف بچه ها باید عادی برخورد کرد. 
۲. منم تا حدودی هستم😁
۳. منم همین طور ولی از ترس این که بهم بگن خدا به خودت بده کمتر ابراز می کنم. 
ان شالله نی نی خوشگلت سلامت دنیا بود کیفیش رو بکنی.

۵. ببین کلا این بچه هه زیاده تخس بازی در میاره. از اون طرفم مامان باباهه مگه مجبورن لباسی رو به بچشون بپوشونن که دوست نداره؟ بعدم مگه مهم فقط تمیز شدن لباسه؟ تربیت بچه هیچی؟ لجبازی و انتقامجوییش مهم نیس؟
رضا
۱۹ بهمن ۹۷ , ۲۰:۲۳

2-از این زاویه هم می‌شه نگاه کرد! اما در عمل ثابت شد همون مخلوق اول همه چیز تموم بوده!

تامل و تعمق و تدبر از روز خلقت در وجود مردان به صورت پیش‌فرض وجود داشته! اگه یه درصدی ازش استفاده نمی‌کنند دلیلی بر نبود عقلانیت و درایت و وِزانت در آقایون نیست!

3-کم از این نوشته‌های مبهم ندارید! اونم منی که کُنه مطلب شما رو راحت در می‌یابم! ببینید این ابهام‌نویسی با دیگر خواننده‌ها چه‌ها که نمی‌کند!

 الان که این بند رو با تعمق خوندم، به مقصود و معنای نهفته در آن پی بردم!

 

پاسخ :

2- ما که همچین چیزایی ندیدیم. خدایا خودت بابت این شایعه سازیها ببخشش! =)))
3- تا جایی که یادم میاد شما غالبا داشتید سرتون رو به مانیتور می کوبیدید چون کنه مطلب رو درنمی یافتید! 😈😁
رضا
۱۹ بهمن ۹۷ , ۱۱:۱۹

1-چگونه در کسری از ثانیه هر چه رشته‌ایم پنبه می‌کنند!

2-همین که خدا اول آدم را خلق کرد و نه حوا یعنی جایگاه آقایون از روز خلق vip بوده! و پشت خواسته‌ها و توقعات آقایون هم دلیل و حکمتی نهفته است!!!

3-باز هم از اون نوشته‌های گنگ که خوانندۀ خاص رو به سمت کوبش سر به مونیتور سوق می‌ده!

4-آدم بهتره در این زمینه خودکفا بشه!

5-چند ماهه تلویزیون رو روشن نکردم، البته قبلش هم به دلیل عِرق ملی و مهینی! شبکه‌های داخلی رو نمی‌دیدم. به نظر می‌یاد صرف درآمدزایی از طریق آگهی باعث شده رو جنبه و اثرگذاری‌های دیگه آگهی‌ها دقت چندان صورت نگیره، فقط کافیه خانم‌ها شئونات مورد نظر رو در پوشش رعایت کرده باشند!

6-شاید!

+وقتی تیتر پست شبیه تیتر نشریات زرد می‌شود!

پاسخ :

۱. می بینید تو رو خدا؟!😥
۲. میگن خدا آدم رو که آفریده یه نگاه بهش کرده گفته بهتر از اینم می تونم. بعد حوا رو آفریده!
مرد و دلیل و حکمت؟؟؟؟!!! مگه داریم؟ مگه میشه؟!😁
۳. مشخصه که.
۴. 😒
۵. هدف تبلیغه حتی از طریق تحمیق! دور از جون همه، اکثر پیام بازرگانیها به آدم حس دانکی فرض شدن میده!
۶. خخخ
+ 😁
حمیده
۱۷ بهمن ۹۷ , ۲۱:۲۹
جا داره سوت بزنم :-"""""""

پاسخ :

اونم از نوع بلبلی! =))))
حمیده
۱۷ بهمن ۹۷ , ۱۷:۳۳
بلند بگو الهی آمیییین :))))))) دختر من کوش؟ ^_^

پاسخ :

اول باباش رو پیدا کن! =)))))
هوپ ...
۱۶ بهمن ۹۷ , ۲۳:۵۴
من به سختی جلوی خودمو میگیرم که بچه های مردمو گازگازی نکنم تا نگن چشمش کردی!

پاسخ :

=)
من بیشتر برای این جلوی خودم رو می گیرم که نگند خدا قسمت خودت کنه! =/  =)
خودت باش
۱۶ بهمن ۹۷ , ۲۱:۲۸
١.از خواهرجان خیلی بعیده!
٢.شما محل نده،خود خود خودت باش. مکه مردا همونی شدن که انتظار دارن زنا اونجوری بشن که خودشون میخوان!
٤.خیلی خوبه خیلی فقط کاش بفهمند…
٥.حرص نخور بوست خراب میشه…
٦.شکیبا باش

پاسخ :

۱. تازه خیلی ام خوشحال بود!😁
۲. والا! من که ابدا.
۴. نمی فهمند که! همین جوری رد میشن.
۵. مگه میذارن! تازه همه م میگن دوسش داریم! ان شالله خدا به تک تکشون یه دختر همین جوری بده؛ مخصوصا حمیده 😁
۶. چاره دیگه ای ندارم.
حمیده
۱۶ بهمن ۹۷ , ۱۳:۰۴
الان فرهیختگان حمله میکنن که یعنی مردا جذاب و دوست داشتنی نیستن؟ :))))))

وااااای من عاشق اون دختر بچه‌ام باهاش کاری نداشته باش خیلی بانمک حرص میخوره ^_^ :)))))))

پاسخ :

یعنی هستن؟!😁
فقط یه کتک مفصل می خواد؛ الکی مایع لباسشویی تبلیغ میکنن😒
برای گرفتن آدرس کانال تلگرامم، کامنت خصوصی همراه با آدرس وبلاگتون بذارید
Designed By Erfan Powered by Bayan