کودکانه هایم تمامی ندارد

There Is No End To My Childhood

من یه سوال ۳۰یا۳۰ دارم!🙈

قبل از طرح سوالم بگم این سوال ربطی به این که چه چیزی رو قبول دارم یا ندارم نداره؛ در واقع فعلا هیچ موضع مشخصی در این باره ندارم بیش‌تر از هر چیزی برام جالبه که دلایل دو طرف رو بدونم و این لزوما به معنی اتخاذ موضع یکی از دو طرف نیست. ممکنه در نهایت هم‌چنان بر این باور بمونم که: شاید این طور باشه و شاید هم نه.

پس لطفا سعی نکنید قانعم کنید، فقط دلایلی که باعث شده خودتون به این باور برسید رو بهم بگید؛ قانع شدن یا نشدن رو به عهده خودم بذارید.


سوالم اینه:

بر اساس چه دلایلی معتقدید حادثه دیشب شیراز کار خودشون بوده؟ لطفا دلیلتون این نباشه که فلان جا هم کار خودشون بود چون این مثاله نه دلیل. اینم که هر چی بگی ازشون برمیاد باز دلیل نمیشه و نتیجه‌ش فقط می‌تونه یه حدس و احتمال باشه. دوست دارم بدونم دلایل واقعی‌تون چیه؟ و البته دلایل مخالف این باور رو هم دوست دارم بشنوم.


البته شاید کامنت‌ها رو تایید نکنم و فقط خودم بخونم. چون احتمال می‌دم اگه دو طرف جواب بدن، بحث درستی بینشون شکل نگیره و به هم توهین کنن.

+ تایید کردم. لطفا با هم دوست باشید :)

محبوب حبیب
۰۸ آبان ۰۱ , ۱۱:۴۲

در. خصوص کامنت اخر یاقوت و نتیجه گیری کلییی شون برای کل نیروی پلیس...

شارمین جان چه ربطی داشت تایید کردی؟ 

حالا پس اینم لطفاً تایید کن. 

خطاب به یاقوت و ... 

پس بگین برن فیلم کاااامل کشته شدن آرمان علی وردی، جوان ۲۱ ساله در اکباتان رو هم ببینن.

کاااامل هم ببینن اگر دلش رو دارن. کل اتفاق رو از دوربین های مدار بسته و دوستان شون... تا مراسمی که خونه واسشون گرفتن و دوستاشون چی میگفتن. برن خبر چی فیلمه ببینن‌

 

تا ببینن بین معترضین چه داعش هایی هست..

 

ولی این چه استدلالی هست مرتبط به مسأله شیراز؟ 

خوبه یکی هم بیاد اینو بنویسه بگه همه معترضین داعشن؟! 

 

برای خودمون و ایران مون خیلییی متاسفم با این استدلال کردن هامون!!

 

خیلیییی متاسفم.

 

من دیگه این پست رو نمی‌خونم. 

 

اعصابم نمی‌کشه بیشتر از این تحلیل های عالی رو ببینم. 

 

چون عمیقأ می فهمم چرا اینقدر درد و مشکلات داریم...

 

مشکل از مردم هم هست... مردم عادی!! 

پاسخ :

درسته با دیدن مصادیق نمیشه جمع‌بندی و نتیجه‌گیری کلی کرد. ولی به هر حال دیدن حتی یک مورد این‌چنینی در پلیس ج.ا. درد بزرگیه محبوب. 

ببین معترضین یه گروه مشخص و با ترکیب از پیش معلوم و قابل کنترل نیستند (قابل کنترل از این جهت که بشه کنترل کرد که چه کسانی وارد این گروه میشن) ولی پلیس یه سازمان تحت کنترل و نظارته و افرادش گزینش شده‌ و آموزش دیده‌ن. پس انتظاری که از اون‌ها می‌ره با انتظاری که از معترضین می‌ره خیلی فرق داره
یاقوت
۰۸ آبان ۰۱ , ۱۱:۱۴

متاسفانه بله .. ببین روز قبلش که چهارشنبه بود و تجمع بود ولی پنج شنبهنه .. چون شب پنج شنبه بود و بازار شلوغ اینا می ترسیدن که باز شروع بشه می خواستن متفرق کنن ولی متاسفانه با فریاد فحش ناموسی می دادن به مردم عادی و با باتوم می زدن چیزایی که سر راهشان بود ...

پاسخ :

این که بخوان مردم رو متفرق کنن قابل درکه ولی روششون نه
یاقوت
۰۸ آبان ۰۱ , ۱۰:۴۲

عصر پنجشنبه من و خواهرم رفتیم بازار .. بازار مرکز شهر هستش .. شهر ما کوچیک هستش بعد اذان مغرب ما رفتیم مسجد نماز خوندیم بر گشتیم یهو دیدیم حدود بیست موتور یگان ویژه که دونفر رو هر ترک موتور نشسته بود با سرعت داشتن می رفتن یه خیابون دیگه و نگم برای برخوردشان با مردم عادی .. اینو خودم با چشمام دیدم .. بعدش رفتن و با باتوم می زدن موتور و در و دیوار و می گفتن برین خونه هاتون با فحش های ناموسی .. ببین تجمعی برای اعتراض نبود مردم داشتن خرید می کردن .. سه تا دختر از فروشگاه شیرین عسل اومدن بیرون با صدای بلند بهشون گفتن فحش ناموسی که آدم شرم می کنه ..نه به قول برخی دوستان اینا ساختگی نبود .. من دیدم که اینا نه ناموس پرستن نه مدافع ملت .. همردیف همون پلیسهای آمریکان به قول دوستان

پاسخ :

واقعا؟!😯 به مردمی که داشتن خرید می‌کردن و هیچ شعاری نمی‌دادن و هیچ تجمع عمدی نداشتن فحش ناموسی می‌دادن؟! 🤯
سما
۰۸ آبان ۰۱ , ۰۹:۲۵

سلام شارمین جان

گفتی از کجا بعضیا میگن کار خود حکومته

ازونجایی در ۴۰سال گذشته رویه اشون تشون داده که برای اونها هدف وسیله رو‌توجیه میکنه و در این راه جان و مال مردم کوچکترینارزشی براشون نداره.هرجا که منافعشون در خطر بوده منافع مردم رو قربانی کردن.رجوع شود به ماجرای هواپیمای اوکراینی که اگرشواهد متقن بیمالمللی  اعم از رادارها و جعبه سیاه و...موجود نیودن و اطلاعات توشون ثبت نشده بودن هنوزم در حال انکار بودن و اموالشما باورشون کرده بودن.نمونه دیگرش فدا‌کردن سرمایه مردم‌در بورس بخاطر نجات حکومت از بحران اقتصادی و نمونه ههای بیشماردیگه

وقتی حکومتی مدام به مردم دروغ میگه و اعتماد مردم از بین میره این طبیعیه که دیگه مردم به هیچیشون اعتماد نکنن

ضمن اینکه سیاست های کلی کشورهای دیکتاری مثل همه.بهتره دراین‌مورد پست اخر صبای غارتنهایی من رو بخونید .به جون همانداختن مردم برای پیشبرد اهدافشون.چجوری؟شاهچراغو زدن برای اینکه به مردم عادی بگن دیدین اگر اغتشاش کنین وقت پلیس ها وسربازان گمنام رو میگیرین  و دیگه نمیتونن براتون امنیت برقرار کنن؟اونوقت داعش و طالبان  و منافقین که همه نابود شده بودن یهو ازناکجا سر در میارن و میان لت و پارتون میکنن. داعش شاید ساخته دست امریکا و غرب باشه ولی ج.ا هرجا که لازم باشه دست دوستیبه سوی  گروههای تروریستی هم درازمیکنه.کی فکرشو‌میکرد ج.ا حکومت طالبانی رو که جنایت های اشکار در افغانستان انجام داده روبه رسمیت بشناسه و ازش حمایت کنه؟!

ضمن اینکه این بهانه ای به دست نیروهای امنیتی میده تا شدت سرکوب رو بیشتر کنن .چون میگن ببینین مردم اگر این اغتشاشگرها !روادب نکنیم خودتون ضرر میکنین ها!بعد هم یه خوراک‌ تبلیغاتی 

میخواستن برای اخبارشون و گزارش های تخیلی تلویزیونیشون که اذهان رو از سمت بگیر و بکش های مردم عادی منحرف کنه و جمعیت  همفکرشون  به بهانه تشییع شهدای شاهچراغ بیان تو خیابونا و قدرتشون روبه رخ ما و کشورای دیگه بکشن

امیدوارم دوستان کمی بیشتر تحلیل کنن و ذهنشونو از هرگونه تعصب کور خالی کنن،نه رسانه های اونوری نه اینوری.همشون رو ببینینولی خودتون نتیجه گیری کنین

در نهایت اینده همه چیز رو روشن خواهد کرد.به امید رو شدن دست جنایتکاران و برقرای عدالت اجتماعی

 

پاسخ :

سلام سما جان.
ممنون که وقت گذاشتی و برام نوشتی🌺
محبوب حبیب
۰۸ آبان ۰۱ , ۰۹:۰۴

نکته مهم بعدی 

 

مستقل از اینکه بعدا به صورت علمی مشخص شود کار کیست...

 

مردم این روزها از رسانه های آن ور آب می شوند ؛کار خودشونه؛

و این ترس رو خیلی تشدید میکنه. کسی که بکشه و گردن نگیره خیلیییییی خطرناکه

 

 

ولی تا حالا یک لحظه فکر کردن اگر اون ور آبی ها کار خودشون باشه

 

خیلیییی خطرناک تر از داعش هستند؟

 

 

پس اینقدر راحت نگویید کار خودشونه! به هیچ کس...

بگذارید به صورت کارشناسی مشخص بشه

 

 

در این مدت هم استدلالهای هر دو طرف را بشنوید. بهترین منبع توییتر هست. 

 

 

بعد که مشخص شد. شدیدا از طرف مقابل که ادعا میکرد ؛کارخودشونه؛ بترسید!!

 

اینها از داعش خیلی خیلی خطرناک تر هستند!

پاسخ :

🌺
محبوب حبیب
۰۸ آبان ۰۱ , ۰۸:۴۴

فیلم نیروهای واکنش ریع پلیس فارس رو ببینید که در کمتر از 1.5 دقیقه اونجا بودن رو ببینید خیلی چیزها روشنه

 

یکی این 1.5 دقیقه مشخص میکنه چقدر نزدیک بودن

 

یکی از ماموران حین دویدن کلاه از سرش میفته و حتی برنمیگرده برداره

در حالی که حمله تروریستی گزارش شده و از چند و چونش خبر نداره. 

بدون توجه به اینکه اگر تیر به سرش بخوره دیگه زنده نمی مونه! 

میدوه و برنمیگرده سمت کلاهش!

 

اگر این پلیس توی آمریکا بود الان مدال افتخار بهش داده بودن مردم. میکردنش ؛قهرمان ملی؛

 

 

 

پاسخ :

🌺
محبوب حبیب
۰۸ آبان ۰۱ , ۰۸:۳۵

یه نکته ی دیگری برای اینکه چون این اتفاق در حرم افتاده است پس حتما کار نظام بوده!

 

عزیزانی که دارن استراتژی مطلوب برای پلیس رو تصور می کنند میشه به این سوال پاسخ بدن؟

 

اگر در نقاط شلوغ دیگر که تجمعات برای چهلم بود این اتفاق افتاده بود به نظرشان احتمال اینکه کار خود نظام باشد چقدر بود؟

 

یک درصد فکر نمی کنید بایست نظام اولویت را میداد به نقاط تجمع دیگر در روز چهلم؟

 

شاید هم فکر می کنید برای همه ی نقاط شلوغ در کل کشور نیرو داریم؟! 

 

لطفا یک آماری از تعداد پلیس بدهید ما هم روشن بشویم. 

 

پاسخ :

🌺
سیسو -
۰۷ آبان ۰۱ , ۲۰:۱۱

و اینکه یه چیز دیگه یه حساب توییتری روز بعد از حادثه تونسته حساب منتشر کننده اون عکس رو هک کنه و متوجه شده طراحی عکس برای ساعت ۳ ظهر بوده.

حساب توییتری رو براتون پیدا میکنم میدم بهتون 🤝🏻

پاسخ :

🌺🌺🌺
سیسو -
۰۷ آبان ۰۱ , ۲۰:۰۸

۷ آبان روز کوروش کبیر و فراخوان های متعدد مبنی بر حضور مردم در پاسارگاد .

۴ ابان  روز چهل اُم مهسا امینی و فراخوان های متعدد با این حال اینترنت قطع نشد.

۴ آبان ظهر متروپل میریزه که خوشبختانه خسارتی نداشت.برای پرت کردن حواس کافی نیست حادثه ای که تلفاتی نداره-

۴ مهر هنگام اذان مغرب یک فرد با اسلحه وارد حرم میشه بدون اینکه بازرسی بهش گیر بده میگیم تهدید کرده که صددرصد کرده و ویدیو هاشم هست که بازرسی تهدید شدن.حراست حرم با بازرسی فرق میکنه،من خودم شیرازیم حراست جداست.حراستی ها یه سری آدم خیلی کله گنده و هیکلین و این ادم باید دربرابرشون زانو میزد که اصلاااااا اون لحظه انگار همه حراست مرده بودن ولی در واقع زنده بودن -یکی از دوستان گفته بود ترسیده بودن لابد،سوال من ازش این بود که پس چرا مسئولیت حراست شدن رو به گردن گرفتن وقتی میترسن؟-

خلاصه که میاد و وارد حرم میشه و ۱۳ نفر رو شهید میکنه.

اما سوال اینجاست، چرا این حادثه رو اون فرد اگر تروریست بود توی مشهد یا قم انجام نداد که حتی خبراش هم بیشتر میپیچه چون زیارتگاه های مهم ترین؟چرا شیراز؟و چرا دقیقا ۳ روز قبل از فراخوان های پاسارگاد؟

سوال بعد.رسانه های حکومتی -صدا و سیما- به محض حمله آماده خبر رسانی بودن یکم عجیب نیست؟حتی سانحه های دیگه هم که خود حکومت پوشش میده انقد سرعت وجود نداره.

سوال بعد.چرا یه پوستر باید دقیقا ۲ دقیقه بعد از اتفاق منتشر بشه از طرف گروه های حکومتی؟

زمان اتفاق سانحه بر اساس زمان دوربین های مداربسته ۱۷:۴۳

زمان انشار پوستر که حتی یه ادیتور قوی هم نمیتونه یه پوستر به این سنگینی رو توی ۲ دقیقه تموم کنه و انشار بده ۱۷:۴۵

راستی مسئولان هر روز یا ۵ تا پرواز از فرودگاه امام دارن فرار میکنن دیگه طرفدارشون نباشیم بهتره👀

و اینکه اینم بدونید اینکه اون طرفی که میمیره معترض باشه سرکوبگر باشه یا یه آدم بی گناه مثل شهدای شاهچراغ،اونا هم ایرانی ان ما سوگوار همشونیم :)💔

پاسخ :

ممنون که وقت گذاشتید 🌺
دُردانه ‌‌
۰۷ آبان ۰۱ , ۱۶:۱۲

تو گوگل بزنی تفاوت عملیات انتحاری و استشهادی و انغماسی و... میاره یه چیزایی.

پاسخ :

ممنون🌺
سارا
۰۷ آبان ۰۱ , ۱۲:۳۳

هنوز کامنتم تائید نشده ولی فکر کنم چندتا اشتباه تایپی داشته باشم. محکوم و سلب. عذر می‌خوام:))

پاسخ :

خواهش می‌کنم عزیزم. مهم محتواست :)
سارا
۰۷ آبان ۰۱ , ۱۲:۲۳

سلام

اول این‌که من هرگونه خشنونت رو مخکوم می‌کنم. خشنونت از هر طرفی که باشه واسه من پذیرفته نیست. کشته‌های ما و کشته‌های اونا نداره، هر کسی که ناجوانمردانه و بی‌گناه گشته بشه باید برای ما عزیز باشه وگرنه باید به انسانیتمون شک کنیم. کسایی هم که قربانی کشتار وحشیانه شیراز شدن هم هم‌وطنانمون هستند و مرگشون بسیار ناراحتمون کرد. من برای بازماندگان این حادثه هم آرزوی صبر و سلامتی دارم.

دوم هم این‌که استدلالمون بر پایه اعتمادیه که تو این سال‌ها ازمون صلب شده. یک موردش ماجرای هواپیمای اوکراینیه، با این‌که می‌دونستند خودشون مقصرن و "کار خودشونه" ولی با بی ‌شرمی دروغ گفتن. همین‌طور به نظر می‌رسه که اگه توی اون پرواز شهروند کانادایی و اوکراینی وجود نداشت و پیگیری این کشورها نبود، ایرانی‌ها هیچ وقت به کارشون اعتراف نمی‌کردند و چه بسا تقصیر رو گردن دشمن می‌ذاشتن. حالا بگذریم از این‌که بعدش کسی بابت این خطای انسانی محکوم نشد و بگذریم از این ‌که برای آروم کردن اذهان عمومی فقط یک روز یه نوار مشکی گوشه تلوزیون دیدم و خبری از راهپیمایی‌های معروف بعد از نماز جمعه و اعلام همبستگی با بازماندگان و قربانیان این حادثه نبود. سوگیری حکومتی کاملاً در این جریان مشهوده.

سوم هم این‌که تجربه نشون داده که داعش یا هر گروه تروریستی دیگه برای ایجاد وحشت و بالا بردن آمار جنایاتشون هم در تعداد قربانیان حادثه‌های تروریستی اغراق می‌کنن و هم گاهی حتی مسئولیت حملاتی که درشون نقش نداشتن رو بر عهده می‌گیرن ( در حادثه شیراز این مورد دوم بیراه به نظر نمی‌رسه.)

چندین بار تلاش کردم کامنتم رو ارسال کنم، امیدوارم این دفعه بشه.

پاسخ :

سلام سارا جان. مرسی که وقت گذاشتی و با تلاش، بالاخره کامنتت رو ثبت کردی. 
بله واقعا هر کشتاری دردناکه و تک تکشون برامون عزیزن حتی اگه تو جبهه فکری و اعتقادی ما نبوده باشن.

بابت نوشتن نکات دیگه هم ممنونم🌺
محمد حسین
۰۷ آبان ۰۱ , ۰۰:۱۸

من برای اینکه کارش بوده دلیل ندارم برای اینکه نبوده هم دلیل ندارم
اما دلیل روشن اینه که حکومت میخواد این را ربط به اعتراضات مردم و این خیلی کار کثیفیه

پاسخ :

بله اشکارا این کار رو می‌کنه
دُردانه ‌‌
۰۶ آبان ۰۱ , ۲۳:۵۷

در جواب اون دوستی که راجع به نحوۀ کار این تروریست نوشته بود و نقد کرده بود که چرا مثل داعشیای انتحاری نبود،

یه پستی خوندم راجع به عملبات انغماسی. شاید مفید باشه:

 

 

https://www.instagram.com/p/CkQGNWzo64c/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

پاسخ :

مرسی عزیزم.
متاسفانه به اینستا دسترسی ندارم. 
دُردانه ‌‌
۰۶ آبان ۰۱ , ۲۳:۲۹

یه نکته تو این پست هست راجع به تقویم که قابل تأمله:

 

http://safaeinejad.ir/1401/08/06/%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%A7%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%82%D8%A7%D8%AA-%D8%AC%D8%A7%D8%B1%DB%8C

پاسخ :

مرسی.
بله به نظرم می‌شه این رو هم در نظر گرفت
مهرداد ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏
۰۶ آبان ۰۱ , ۲۲:۲۲

تو وبلاگ خودم به صورت آدرس گذاشتم

خود داعش عملیات رو تو هفته نامه‌اش تایید کرده و خبرگزاری های رویترز و ... هم تایید کردن

یه چیز بگم ای کاش فیلترشکن  خوب می‌داشتین  تویتر محل اصلی جنگ رسانه‌ای شده اونجا بهتر می‌تونستین دنبال کنین چون مثل سعودی نشنال و من و تو و بی بی سی یک طرفه نیست.

پاسخ :

مرسی زحمت کشیدید.🌺
واقعا این فیل‌.تر شکن خوب نداشتن از هر جهت برام معضل شده متاسفانه
خودت باش
۰۶ آبان ۰۱ , ۲۱:۵۶

من در اینباره اصلا قضاوتی ندارم. فقط از فکر بچه‌هایی که این صحنه رو دیدند، بیرون نمیام...

پاسخ :

منم اولین چیزی که به ذهنم رسید همین بود. حتی اگه آسیب جسمی ندیده باشن، تا آخر عمر اضطراب باهاشونه 😢
مهرداد ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏
۰۶ آبان ۰۱ , ۲۰:۵۶

بعضی از روزنامه‌های عربی که تاریخ ۳۰ربیع‌الاول چاپ شدن:

https://bayanbox.ir/thumb/1205861921836751550/IMG-20221028-192712-028.jpg

تاکید دوباره داعش بر مجری بودن اون عملیات:

فکر کنم هفته‌نامه باشه:

https://bayanbox.ir/thumb/1387183269143277762

/IMG-20221028-172824-672.jpg

 

پاسخ :

تشکر.
متاسفانه کیفیت عکس‌ها طوری نیست که بشه چیزی ازش متوجه شد
𝙇𝘶𝘯𝘢𝘭𝘪𝘯 --
۰۶ آبان ۰۱ , ۱۵:۳۷

این رشتو رو هم چک کنین بد نیست.

پاسخ :

متاسفانه قندشکندرست و درمون ندارم عزیزم
Hmmm
۰۶ آبان ۰۱ , ۱۵:۰۶

'نکته! خبرگزاری داعش در خبرش اعلام کرده «قالت مصادر امنیة لوکالة اعماق» یعنی منابعی امنیتی (که اسم نبرده از کجا) به آنها گفته‌اند عملیات #شاهچراغ کار داعش بوده. مدل داعش تا الان اینجور بوده که هر کس از هر جای دنیا اعلام پیوند بکند داعش او را از خود می‌داند. «منبع» خبر داعش کیست؟'

MJ_Akbararin

پاسخ :

مرسی.
متاسفانه من چون فیل.تر شکن درست و درمونی ندارم خیلی چیزها رو نمی‌تونم ببینم
پریسا
۰۶ آبان ۰۱ , ۱۴:۰۳

سلام شارمین عزیز

از شما ممنونم به خاطر مدیریت  فضای سالم برای ابراز نظرات متفاوت 

و  تبریک میگم به شما به خاطر حوصله و سعه صبر شما در پاسخ به کامنت ها 

این روزها  اکثر وبلاگها فضا دو قطبی هست پر از نفرت پراکنی و کینه ورزی و فحاشی با ادعای روشنفکری.

خدا حفظتون کنه

 

 

پاسخ :

سلام پریسا جان.
خیلی ممنون از لطفی که بهم داری.

بله متاسفانه این دشمنی و دعوا بین مردم عادی بدترین چیزیه که داره اتفاق می‌افته. امیدوارم با نزدیک‌تر شون قلب‌هامون به هم، اتفاق‌های بهتری بیفته

سلامت باشی🌺
محبوب حبیب
۰۶ آبان ۰۱ , ۱۲:۲۶

خوب شارمین جان مثل اینکه صبر هم نداری و حتما بایست امروز جمع بندی کنی :دی 

 

این یه وجه قضیه ی تاریخ گفته شده. تقدیم به شما

 

https://bayanbox.ir/info/6462881959496160223/video

 

خود اینجانب لاک پشتی میرم جلو. 

چون به هر پاسخ سریعی، باز انتقادی جدید هست... 

 

پاسخ درست نهایی بعدا کم کم مشخص میشه توسط متخصصان همون حوزه.

 

مخلص اون ور آبی ها (منظورم رسانه های اون ور آبی) هم هستم اگر متخصص هر حوزه رو جدا ببینن. یه آدم همه چیز دان نیاد در مورد همه چیز صحبت کنه!

من کهیر میزنم این چیزا رو می بینم از رسانه ها.

چه این وری چه اون وری. 

 

حالا مردم نشستیم دور هم یه چیزی میگیم قابل درک هست تا حدی ولی اصلا نمی تونم هضم کنم رسانه ی یک دسته ای، بیاد اینطوری دورهمی بگیره! 

پاسخ :

نه عزیزم جمع‌بندی نمی‌کنم. سعی می‌کنم همیشه آماده دریافت ادله و نظرات جدید باشم.سعی می‌کنم چیزی رو در ذهنم قطعی نکنم. به نظرم ممکنه پاسخ درست نهایی هرگز روشن نشه. چون همون طور که قبلا هم گفتم متخصصان هم ممکنه سوگیری داشته باشن. 

مرسی :)
محبوب حبیب
۰۶ آبان ۰۱ , ۱۲:۱۱

شارمین عزیز. چشم به خاطر گل روی شما آپلود میکنم توی فضای بیان خودم و لینکش رو میگذارم اینجا.

 

منتها دنبال اثبات چیزی نیستم. من خودمم الان در مرحله بررسی هستم. 

 

 

ولی این جمله بعدی ام خطاب به همه است. شارمین جان به خودت نگیر. کلی هست این جمله، برای هر کسی دنبال حقیقته. 

 

بجویید می یابید. 

 

من قبل این اتفاقات تمااااامی شبکه های اجتماعی خارجی رو داشتم. اینستا، تلگرام و ... 

همه نوع فیلترشکن هم. 

هر روز هم دنبال فیلترشکن جدید هستم. 

 

الان از شهریور برای اولین بار در عمرم، شبکه های داخلی هم نصب کردم.

و کدام شأن و چند تا؟ تقریبا همه شأن. 

 

تا ببینم ماجرا چیست... 

 

چقدر کار درستی است؟ 

احتمال هک شدن گوشی ام خیلی بالاست، مثلا فیلترشکن ها امنیت برای شما ندارند در اصل، ولی مجبورم به خاطر پیدا کردن حقیقت... 

به از دست دادن یک سری چیزها، می ارزد...

 

 

به شارمین: 

 

عزیزم رفتم دانلود و سپس آپلود کنم واست.

چون خیلی گلی. 

 

البته یه فکری کنین همگی واسه فیلترشکن و ... 

نمیشه همه چیزو آپلود کنم. 

من الان دنبال حقیقتم و کلییی فایل دارم میخونم و می‌شنوم و ... خیلی هاش حواب سوالات برخی از دوستان اینجا هست به طور علمی. 

ولی توی شبکه ای که یافت فیلتره یا شبکه اجتماعی داخلی هست که عموما دسترسی نیست.

 

یه کار دیگه هم میشه کرد. 

صبر :) 

به زودی جمع بندی میشه این جریانات. و نظرات کارشناسی ها عمومی میشه. مثلا در آپارات و ... فیلمها رو میگذارن.

پاسخ :

لطف می‌کنی عزیزم.🌺
من
۰۶ آبان ۰۱ , ۱۱:۳۲

بغض آدمو به کجا میرسونه؟ خود داعش گفته ما انجام دادیم. اینترنشنالی که از هیچ دروغ و شایعه‌ای دریغ نمیکنه هم اینجا دیگه کوتاه اومده میگه داعش انجام داده. ولی بازم بعضی از مردم میگن کار خود نظامِ

پاسخ :

گویا شبهاتی در این مورد وجود داره.
من
۰۶ آبان ۰۱ , ۱۱:۲۴

چطور باور کنم حکومت یک منطقه  که موی دماغ اسراییل اینقدر بی عرضه وبدبخته که برای ساکت کردن مخالفای خودش بیاد داخل خاک کشورخودش  خودزنی کنه که بسترساز ابروریزی منطقه ای تنزل امنیت و مشکلات اقتصادیه،حالا هرزگی رسانه های لژنشین خارجی به جایی رسیده که واقعا یکسری از مردم رو چنان نسبت به حکومت مستقر متاثر کرده که کاری رو به حکومت منتسب میدن که احمق ترین حکومتهای تاریخ هم نکردن،این دیگه جنگ رسانه ی نیست تجاوز رسانه ی به مغز مردم

پاسخ :

🌺🌺🌺
محبوب حبیب
۰۶ آبان ۰۱ , ۱۱:۲۰

راستی در خصوص تاریخ فایل پوستر و ....

 

کارشناس این حوزه میشه یک کسی که رشته اش علوم کامپیوتر یا مرتبط به اون باشه. 

 

لذا کسان دیگری بیان بحث کنن، فایده نداره. 

 

 

برای منم سوال بود این قضیه پوستر.

 

رفتم به یه جواب تخصصی رسیدم.

 

یه فایل ویدیویی هست که تحلیل این ماجراست. یه گروهی که تخصص رشته کامپیوتر داره تحلیل می‌کنه چرا این تاریخ ها اینطور هستن. کاملا هم داره صرف نظر از محتوای فایل، با دید تخصصی رشته خودش این کارو می‌کنه.

توی اینستا، گروهی به اسم آنتی فکت. دوستان علاقمند برند اونجا نظرات رو بخونن و نقدها رو. 

آیا نقدی بهشون نیست؟ 

بله. آدمی نداریم نقد بهش وارد نباشه. 

اما

کیا میتونن نقد درستی کنند تحلیل این گروه رو؟ یعنی نقد وارد.

 

متخصصان همون حوزه.

 

بقیه ما با تخصص های دیگه، مثل پزشک و ... باید صبور باشیم و ببینیم آخرش حق با کیه. تحلیل کارشناسی میخواد.

همین. 

 

یا اگر اینجا دوستان سعی دارن تحلیل کنن، در نظر بگیرن که حرفهای این مدلی، که من و شما بزنیم، قابل اثبات نیست.

 

صرفا گمان هست. 

همین. 

پاسخ :

من اینستا رو نمی‌تونم استفاده کنم. می‌تونی فیلمش رو آپلود کنی؟
حمید
۰۶ آبان ۰۱ , ۱۰:۴۵

چند سال پیش ادمینهای اینترنتی داعش به دست سپاه افتادن و بعد از اون حملات ساختگی به ایران شروع شد؛ لحن و کلام و ادبیات بیانیه های این چند تا حمله به ایران کاملا متفاوت با گذشته داعشه. حتی همین استفاده از لفظ ولایت فارس و اهواز (به جای احواز) کاملا مخالف ادبیات رایج داعشه. سرعت انتشار بیانیه هم باز متفاوت از حملات همیشگی داعشه. دم خروس بدجوری بیرونه!

پاسخ :

مرسی از کامنتتون 🌺
محبوب حبیب
۰۶ آبان ۰۱ , ۱۰:۴۱

راستی یه سوتی دیگه هم دادم.

 

مطلب اون پست منظورم نبود. کامنت اول پست که خودم نوشتم منظورمه. 

 

ببخشید. قاطی ام امروز. 

پاسخ :

ادمیم دیگه. اشتباه می‌کنیم :)
محبوب حبیب
۰۶ آبان ۰۱ , ۱۰:۳۳

نیت تو هر چی باشه، من نبایست قضاوت کنم.

 

این حد رو فهمیدم که قضاوت در. مورد نیت یه شخص، به احتمال نود و نه و نه دهم درصد اشتباه خواهد بود. 

لذا عقلم من رو منع کرده از قضاوت در مورد نیت افراد چون می‌دونه دانشش کامل نیست.

 

هر فردی، فقط خودش می‌تونه خودش رو قضاوت کنه و خدای خودش.

 

....

این حرکت شما، منجر به فرهنگ سازی میشه. 

و من ازش ممنونم.

 

با هر نیتی که باشه.

 

حتی اگر آخرش جمع بندی اینجا، خلاف جمع بندی من باشه، بازم ازت ممنونم. 

پاسخ :

زنده باشی🌺
محبوب حبیب
۰۶ آبان ۰۱ , ۱۰:۱۷

در اون حد قاطی نکردما. یه لحظه اشتباه لپی شده بود.

 

 

و یه چیزی به شخص خودت بگم.

 

 

برای این پست ممنونم. 

 

این فرهنگ سازی هست. 

 

خیلی حرکت قشنگیه. خیلییی.

 

روی ماهت رو می بوسم. نظر خودت هر چی باشه. 

پاسخ :

اهان :)

خواهش می‌کنم عزیزم. البته قصد من فرهنگ‌سازی نبود. واقعا می‌خواستم ذهن خودم روشن بشه (با شنیدن نظرات دو طرف). ولی خوشحال شدم که همه حرف زدند و هیچ کس توهین نکرد.
محبوب حبیب
۰۶ آبان ۰۱ , ۱۰:۱۱

اون پیام قبلی خودمم اولا :دی

 

 

دوماً قاطی کردم.

 

سوما، چرا تو و یاسی هر دو روانشناسی خوندید اصلا. من اعتراض دارم.

 

 

چهارما، لطفا لینک رو بخون. دید من آسیب شناسی رفتار اکثریت ایرانی هاست. از هر دو طرف. حوزه تخصصی شماست. خیلی ببخشید جفت پا اومدم توش. نظر کارشناسی ام نیست ها. غلط کنم در حوزه ای غیر رشته خودم نظر کارشناسی بددم بدون لینک دادن به یه کارشناس اون حوزه.

 

فقط درد دلمه. بخوان لطفاً. 

هم شما هم یاسی هم همه دوستان. چه روان شناس، چه غیره

 

پاسخ :

من و یاسی رو قاطی کردی؟! 😂

باشه عزیزم، می‌خونم
هدیه
۰۶ آبان ۰۱ , ۰۹:۵۲

من میگم کار خودشون نیست، همممه هم اینو میدونن چون اگه کار خودشون بود الان اینتر نشنال و بی بی سی و مسیح و ...همه اومده بودن برا خونخواهی ، چون اونا منتظر همینن. چرا مثل همون کاری که برای هواپیمای اوکراین کردند رو انجام نمیدن؟چون مطمئن هستند کار جمهوری اسلامی نبوده و کار همدستای خودشونه

اگه کار خودشون بود هشتک شاهچراغ هم مثل مهسا الان تو اینستاگرام قابل استفاده بود و حذف نمیشد ، 

پاسخ :

اینم حرفیه.
مرسی کامنت گذاشتی عزیزم
محبوب حبیب
۰۶ آبان ۰۱ , ۰۸:۳۱

راستی یاسی جان

 

من لینک دادم به دست شما در این پست خودم

 

https://mahboobehabib.blog.ir/1401/08/06/%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%B2%D8%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B2%D8%A7%D9%87%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%87%D9%85%D9%87-%D9%86%D9%82%D8%A7%D8%B7-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86

 

 

از این لحظه اگر کامنتی با اسم من ولی بدون اکانت بیان خودم بود، لطفا تایید نکن. یعنی فقط از اکانتم باشد، یعنی منم. 

ممنون. 

پاسخ :

الان مخاطبت منم یا یاسی؟
محبوب حبیب
۰۶ آبان ۰۱ , ۰۷:۳۴

یک بنده خدایی بچه اش سرطان گرفت. بردش دکتر. دکترای مختلف، خیلی زیاد..

 

درمان شد.

 

بهش گفتن برو جشن پایان سرطان بگیر. توده بدخیم از بین رفت.

 

چند سال به جون پزشکان دعا کرد. 

 

بعد چند سال ,دوباره یه عده سرطانی در بدن بچه اش در اومد. پزشک آخری این رو گفت. 

 

دیگه نرفت پیش پزشکان. نه قدیمی ها. نه این جدیده

 

الان داره فحش میده که همه، همه ی پزشکان دروغ گو هستن. اول گفتن برو جشن بگیر سرطان درمان شد! حالا میگن سرطانه.

 

صرفا جهت اطلاع!!

پاسخ :

🌺🌺🌺
محبوب حبیب
۰۶ آبان ۰۱ , ۰۶:۵۶

یه سوال دیگه: 

 

ایران وقتی جشن گرفت پایان داعش رو معنی اش چی بود؟ 

گزینه اول: 

داعش رو نسل کشی کرده بود و حتی یک عدد داعشی نمونده بود؟ 

 

 

گزینه دوم:

همه می‌دونیم که داعش ده هزار نفر بودن کلا، ولی همین ده هزار نفر. تهدید بزرگی محسوب میشدن. خبرگذاری های همه دنیا سرخط خبرهاشون این ده هزار نفر بود.

آیا منظور ایران از جشن پایان داعش، صرفا این بود که دیگه تا اطلاع ثانوی، که احتمالا به این زودی ها نیست، برای ما، تهدید نیستن؟  فعلا دیگه نگران نباشید... 

یا منظور چیز دیگه ای هست؟ سوال بعدی، بعد از جشن اتمام داعش، هیییچ حرکتی نکرد داعش؟ کلا مقطوع النسل شدن؟ یه نفر داعشی هم وجود نداشت دیگه؟...

 

گزینه سوم: 

ایران با جشن پایان داعش، تضمین داده بود تا قیام قیامت دوباره تکفر داعشی رشد نمی کنه و دیگه هییییچ وقت داعش نیروگیری نمی کنه و تمام شد که تمام شد؟ 

 

پاسخ :

یه جایی خوندم اون موقع پایان حکومت داعش رو جشن گرفته‌ن نه نسل داعش
پروانه
۰۶ آبان ۰۱ , ۰۱:۳۵

سلام

من هیچ دفاعی راجع به این نظام ندارم،یعنی اصلا بخوام دفاع هم کنم ازشون ادبیاتی و کلمه ای برای دفاع ندارم به شخصه

اما خیلی سوال دارم راجع به این همه توهین متداول

اینکه یه نظامی سرکار هست و چندین ساله داره حکومت میکنه ایا اینکه کسی بره پلیس بشه یا تو نهاد خاصی فعالیت کنه بخاطر عقب افتادگی و مزدور بودن و بد بودنشه؟ مگه من که تو این نظام درس خوندم دلیل بر تایید همه چیز این حکومت بوده؟فرق من با اون پلیس چیه؟

هممون دنبال یه اینده و شغلیم دنبال گذراندن زندگی هستیم،یکی پلیس شده تو این نظام یکی پزشک و یکی مهندس.

فرض میکنیم پلیس ۱۰۰ نفر ادمیه که با باتوم مردم‌و کشته اما ایا همه پلیس و خانواده اشون به همین خلاصه میشه؟

میشه تصور کنید چقدر زجراوره یه کسی که نظامیه و هروقت پاشو از خونه بیرون میذاشته ممکن بوده دیگه برنگرده؟و خانواده اش چقدر با استرس و فشار و ترس زندگی میکردن و اینکه چقدر اسیب دیدن 

درسته عملکرد ۱۰۰ نهه ۱۰۰۰ تا پلیس بی وجدان رو به پای تمام کسایی نوشت که برای امنیت کشور جلوی هزارتا قاچاقچی و دزد و متجاوز ایستادن؟درسته به پلیس توهین کرد؟درسته خانواده های اینها که از مردم عادی کشورن رو اینجور رنجوند؟؟

بعضی پزشکانی هستند که اینقدرررررر بی وجدانن که تابه حال زندگی خیلی ادمارو تباه کردن من جمله خود بنده و با وقاحت تمام تو چشمام زل زدن و عین خیالشونم نبوده

ایا درسته من بخاطر اسیب زیادی که دیدم بیام حکم صادر کنم همه پزشکا بد هستن؟؟در صورتی که بخوام صادقانه بگم به قدری از این جماعت اسیب دیده ام که واقعا درونم پراز خشم و نفرته ازشون 

ولی من معیار نیستم

خیلی دوست دارم با خودم تکرار کنم هر روز که در این شرایط مخصوصا من و افکارم معیار ارزیابی چیزی نیستیم

من خیلی دلم گرفته از همه چی چون خیلیا خودشون رو محور همه چیز گذاشتن و برای هرچیزی حکم قطعی صادر میکنن و حتی خیلی ارزشارو از بین بردن و باعث ناراحتی ادمای دیگه شدن

حرف از ازادی میزنن اما خودشون تحمل حرف مخالف رو ندارن و سریع یا بلاک میکنن یا به شدت فحش های رکیک میدن

یا برچسب میزنن هرکس مثل ما نباشه عقب مانده ذهنیه و تا الان نفهمیده از الانم نمیفهمه

درکل من با هردو طرف مشکل دارم

و فکر میکنم هر دو طیف به حق نیستند

چون ذهن من حداقل نمیتونه کسی که اسیبی به کسی بزنه چه با فحش چه با کتک یا حتی کسی و برنجونه رو به حق بدونه

من هم با اینایی که میگن کار ما نبوده مشکل دارم

هم با اونایی که میگن کار خودشون بوده

و دلیلی هم ندارم جز یه احساس خستگی و ناراحتی و غم و ناامیدی از دوطرف.

ببخش که نوشته هام ربطی به سوالت نداره

فقط دلم میخواست بنویسم اینارو

پاسخ :

سلام عزیزم.
پروانه جون من کاملا باهات موافقم. معمولا از این جنبه به این ماجرا نگاه نمی‌کنیم 😥
مرسی که نوشتی. 🌺
یاقوت
۰۶ آبان ۰۱ , ۰۱:۲۶

خوب بخوابی عزیزم .. ولی من اعصابی برام نمونده ..ببین تاریخ ممکن درست باش .. من کاری حتی به کانال فلان و اینا ندارم ..من فیلم  رو مد نظرم هست .. فیلم نشون می ده تو گیت بازرسی بدنی هیچکسی نیست و تروریسته براحتی با تفنگ میاد تو بعدش یه تیر می زنه بعدش تفنگش گیر می کنه دوباره قفلش رو باز می کنه باز قفل میشه دوباره خیلی راحت برا خودش هر کاری می کنه .. ریگی رو که تو آسمون دستگیر کردن  حالا یه داعشی  عصر روز چهارشنبه تو مکان زیارتی معروف تو مرکز کشور براحتی جولان می ده  یاللعجب.. قالیباف انداخت گردن معترضین که زمینه ساز شدن .. جالبه تعداد معترضین رو صد نفر می دونن با این تعداد کم که نیروی امنیتی زمینگیر نمیشه که یه داعشی بیاد براحتی ترور کنه ..مگر اینکه ....

نمی دونم درست تایپ کردم یا نه جمله بندیم درسته یا نه  ولی دلم به حال مردمم می سوزه 

پاسخ :

حق داری عزیز دلم.😥
منم خیلی دلم به حال مردمم می‌سوزه؛ مردمی که واقعا شریف و نجیب و مظلومن.
آبان ...
۰۶ آبان ۰۱ , ۰۰:۵۳

من نمیگم قاطع کارخودشون بود 

ولی قاطع میگم کار مردمی که حق دارن اعتراض کنن نبود 

و قاطع میگم سیستم امنیتی که ۴۰ روزه اماده باشه اگه نتونه یکی از مهم ترین مراکز ایتراژدیک شهر کنترل کنه باید بره رو خودش کار کنه 

خسته نباشه 

پاسخ :

به نظر منم ربطی به مردم نداره.سبک اعتراض مردم این نیست حتی با وجود این که خشونت‌هایی هم دارن.
یاقوت
۰۶ آبان ۰۱ , ۰۰:۱۴

تو توضیحات بعدی نحوه ی محاسبه رو گفته بود که در شیعه فک کنم رویت هلال 

این کارشناس نجوم با تصریح اینکه استهلال هم در بعد علمی و هم فقهی مبنایی برای مطالعه کارشناسان است، گفت: در بعد علمی بیش از ۲۰۰ سال است که کارشناسان در این خصوص بررسی می‌کنند و از نظر فقهی نیز لزوم آگاهی دقیق از بعضی مناسبت‌ها و آغاز و پایان ماه‌های مختلف قمری مسئله استهلال را به امری مهم بدل کرده است.

وی در خصوص نحوه کار در عربستان سعودی گفت: مبنای کار در این کشور این است که آیا هلال ماه بعد از غروب خورشید در آسمان هست یا نه، اگر براساس محاسبه‌ها ماه بعد از غروب خورشید در آسمان باشد، روز بعد را عید فطر اعلام می‌کنند 

اینم جالب بود :

حکم دادگاه مبنی بر اثبات دیده شدن هلال در غروب روز اول ماه‌های حساس (کشور عربستان سعودی در ماه‌های رمضان، شوال، ذیقعده و ذی الحجه)[نیازمند منبع]

برخی کشورها مبنای خاصی نداشته و از اعلام آغاز ماه دیگر کشورها پیروی می‌کنند

 

متابعت از عربستان: کشورهای قطر، کویت، امارات، عمان، یمن، بحرین، سوریه، لبنان، ترکیه، افغانستان و.:

 

 

پاسخ :

الان باید خواب باشیما. اگه گذاشتن :))))

خب این فکر کنم در مورد ماه رمضون باشه فقط. نمی‌دونم. این که آیا تقویمشون از قبل مشخصه کدوم ماه ۳۰ تاییه کدوم ۲۹ مهمه. کاش یه عرب پیدا می‌کردیم ازش می‌پرسیدیم تو کشورتون امروز چندمه! :)

البته خب این تاریخه فقط یکی از ادله‌س
یاقوت
۰۵ آبان ۰۱ , ۲۳:۴۲

شارمین من نمی دونم چجوری آدرس همون صفحه رو بدم فقط کپی کردم یه مقدار از صفحه رو اینجا می دارم

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) شعبه فارس، «محسن شریفی» کارشناس نجوم، ظهر امروز ۳ مهرماه در جمع خبرنگاران با یادآوری لزوم اطلاع‌رسانی در خصوص رؤیت هلال ماه شوال به مردم گفت: لازم است که افکار عمومی با اطلاع از این تفاوت در خصوص استهلال روشن شود.

شریفی با بیان اینکه در مذهب تشیع، دیدن هلال ماه سفارش شده است، گفت: در مذهب تسنن دیدن هلال ماه سفارش نشده و به همین دلیل مبنای کار در کشور عربستان محاسبه است نه رویت هلال ماه.

 

پاسخ :

مرسی عزیزم.
اینم می‌دونی که آیا این محاسبه، همون تقویم قراردادیه یا فرق داره؟
یاقوت
۰۵ آبان ۰۱ , ۲۳:۱۲

بله خوندم .. برو سایت fars.iqna.ir به تاریخ سه مهر هشتاد و هفت ..داعش تقویمش مثل بسیاری از کشورهای سنی براساس تقویم عربستان هست و عربستان تقویمش بر اساس محاسبه هست نه رویت .. 

پاسخ :

نتونستم اون صفحه رو تو سایتشون پیدا کنم یاقوت جان. میشه آدرس خود اون صفحه رو برام بذاری؟
محبوب حبیب
۰۵ آبان ۰۱ , ۲۲:۴۷

آهان.

منم واسم جالبه. قبلا هم کفتم که من باب علاقه به همین مسأله اینجام.

فقط همین.

 

فقط دوستان حواسمون باشه این بحث جمع بندی نخواهد داشت. :)) 

 

.... 

من برام جالب بود دلایل مردم عادی رو بخونم

برگرفته از: behappy.blog.ir (شارمین امیریان)

پاسخ :

فکر کنم از متن پست هم کاملا مشخصه که نه قراره کسی بقیه رو قانع کنه نه من قصد جمع‌بندی و اعلام نتیجه دارم. فقط به نظرم خوبه و لازمه که آدم استدلال‌های دو طرف رو بدونه تا بهتر درکشون کنه (هر چند لازمه این درک، تایید نیست، ولی وقتی دنبال درکیم ممکنه با هم مهربون‌تر باشیم). به احتمال زیاد در نهایت موضع من به یکی از این دو موضع، دست کم نزدیک‌تر خواهد شد و شاید همین الان هم شده باشه. ولی قرار نیست شارمین امیریان بر اساس کامنت‌ها، نتیجه‌گیری‌ای رو اعلام کنه یا بگه خب پس این درسته اون غلط. 
یاقوت
۰۵ آبان ۰۱ , ۲۲:۳۲

درباره تاریخ من نظرمو بگم .. داعش سنی هستن و رویت هلال فقط مختص شیعه هست دوستان ...

پاسخ :

اینو جایی خوندی یاقوت جان؟ من از دو تا سایتی که خوندم کلی گفته بود ماه‌های قمری این طوری حساب میشه (که تو جواب کامنت الی نوشتم). حرفی از شیعه و سنی نزده بود. برای ماه رمضونم تا جایی که تو ذهنمه در مورد همه کشورهای مسلمون، صرفه‌نظر از شیعه و سنی همینو می‌گن.
محبوب حبیب
۰۵ آبان ۰۱ , ۲۲:۳۰

همونایی که میگفتن در حادثه‌ی ١١سپتامبر بن‌لادن برج‌های دوقلوی آمریکارو ترکوند الان میگن شاهچراغ کار خود نظامه
از نظر اونا بن‌لادن میتونست تو دل آمریکا لایه‌های حفاظتی رو رد کنه، هواپیما گیر بیاره، پدافند رو رد کنه، اما یه داعشی نمیتونه در ورودی حرم ‎#شاهچراغ رو رد کنه و آدم بکشه.

حسین دارابی.

.........
شارمین جان مشخصه انتقادم به چیه؟ 

بررسی کارشناسی واقعه از دید یک سری غیرکارشناس!!

چه این وری چه اون وری....

کلا در این پست نمیشه هیییچ چیزی رو فهمید.

برای همین گفتم من فقط من باب ایرانی شناسی اینجام. 

نه اینکه ببینم بالاخره کی بوده مسیول جنایت شیراز. کار کارشناسی میخواد یا ما ملت همیشه کارشناس در همه امور رو؟ 

پاسخ :

عزیزم به نظرم این بررسی،کارشناسانه نیست. در هر موضوعی هر فردی، به غلط یا درست نظراتی داره با دلایلی. من برام جالب بود دلایل مردم عادی رو بخونم و بدونم. ضمن این که یک کارشناس هم ممکنه با سوگیری تحلیل کنه (و البته ممکنم هست بدون سوگیری تحلیل کنه)
Faez eh
۰۵ آبان ۰۱ , ۲۲:۱۹

سلام 

راجب ساعت پوستر من راجبش خوندم( فعلا تایید نمی‌کنم فقط توضیحات و تصویرش ر  مطالعه کردم)

کسی که گفته پوستر زودتر منتشر شده در شهرBolzano در شمال ایتالیا زندگی می‌کرده که عنوان کرده پوستر رو زودتر زدن. درصورتی که ساعت اون شهر یک ساعت و نیم با ساعت ایران متفاوت بوده. یعنی پست ساعت ۱۹:۱۵ دقیقه به وقت ایران برای این شخص ۱۷:۴۵ دقیقه نمایش داده می‌شه
البته پست مرتبط رو پس از اینکه متوجه شدند  پاک کرده.

ولی همین باعث مطرح شدن این موضوع بین افراد شده.

 

 

پاسخ :

سلام.
فائزه جان میشه بگی اینو کجا خوندی؟ ادرسش رو می‌ذاری؟
الی
۰۵ آبان ۰۱ , ۲۱:۴۰

1- داعش از سال 2019 هیچ صفحه رسمی نداره یعنی در تمام شبکه های اجتماعی به دلیل اینکه تروریستی شناخته شده نمیتونسته صفحه رسمی داشته باشه در حالی که به سرعت اعلام کردن از طریق صفحه رسمی اعلام کرده مسئولیت عملیات با منه

2- گروه منتسب به داعش امروز از طریق صفحه صابرین نیوز اعلام کرده که آنچه در کانالهای ایرانی عنوان شده و دروغه و مسئولیت رو نپذیرفته یعنی در ساعات اولیه به سرعت دروغ گفتن در حالیکه داعش ترسی از پذیرش مسئولیت نداره

3- دوست عزیزی گفتن عربها تاریخ مشخص ندارن و فقط مبنای رویت ماه هست! خیر همچین چیزی صحت نداره اونها بعد از تعیین روز ماه رمضان و شوال بقیه ماهاا رو بر اون اساس تنظیم میکنن و و امسال ربیع الاول 29 روزه بوده، اگر سرچی در نحوه تاریخ قمری حتی به فارسی در گوگل بزنن متوجه میشی جز رمضان بقیه ماهها تکلیفش معلومه و آخر هر ماه نمیرن ماه رو رویت کنن

4- دوربین جایی مثل حرمها و اماکن مشخص معمولا تنطیمات دقبق داره چون به علت حساس بودن ورود و خروج افراد و اینکه این مکانها و مکانهای دولتی زیر نظر ارگانهای رسمی هستند و تصاویر اونها از نظر مراجع قانونی قابل استناد دادگاهی هست همیشه تنظیمات تاریخ و ساعت دارند. پس دوربین شخصی ما نیست که ساعت تنظیم نداشته باشه بنابراین نمیشه 17/42 تروریست وارد بشه و فرزاد نریمان زاده 17/45 پوستر تسلیت رو در کانال تلگرامش در فضای مجازی بیسج آذربایجان شرقی آپلود کنه

5- گروه های تروریسی مثل داعش در عملیاتهاشون تا الان سابقه نداشته با چهره باز و اینطوری دستپاچه عمل کنن، یعنی میخواید بگید داعش قرار بیاد در شهری بزرگ غیر مرزی مثل شیراز عملیات تروریستی انجام بده و همچین نیروی دستپاچه ای بفرسته؟ فیلم رو دقت کنید طرف با چهره بدون ماسک وارد میشه (اصلا در عملیاتهای داعشی سابقه پیدا بودن جهره نبوده) چهره بازه که بعدا همون شخص رو بیارن 20/30 تا افکار عمومی رو راضی کنن همون شخص بوده (تحلیل شخصی من) بعد طرف یه تیر شلیک میکنه تفنگ گیر میکنه و گلنگدن رو میکشه و افاقه نمیکنه خشاب رو در میاره دوباره جا میزنه برمیگرده عقب دوباره از همون نقطه شلیک میکنه و هیچکس هم نیست جلوش رو بگیره، اینهمه دستپاچگی از مثلا یه داعشی آموزش دیده که قراره بره عملیات برون مرزی بکنه اونم با چهره مشخص بدون هیچ کمربند انتحاری اما با یه اسلحه گنده تو دستش وسط شهر شیراز تو اون ساعت شلوغ بدون هیچ مشکلی رسیده اونحا و اومده زخمی شده تا بعد ازش اعتراف بگیرن در 20/30 همه براشون کف بزنن

بگدریم که اون موردی که گفتید نگید چون قبلا این اتفاق ها افتاده الانم هست و ..... که همه اونها قابل استناده و باعث گمان بد میشه

پاسخ :

۱. متوجهش شدم.
۲. آدرس این صفحه رو داری؟
۳. چیزی که من از این سایت متوجه شدم اینه که به طور قراردادی ماه‌های فرد رو ۳۰ روزه و ماه‌های زوج رو ۲۹ روزه در نظر می‌گیرن و ربیع‌الاول سومین ماه قمری و در نتیجه فرده. ولی برای مناسبات مذهبی هر ماه استهلال دارن
نکات ۴ و ۵ قابل توجهن

مرسی که وقت گذاشتی الی جان
رهگذر خاموش
۰۵ آبان ۰۱ , ۲۰:۳۱

این لینک رو هم ببینید و همینطور کامنت ها. از یه سایت داخلی:

https://www.rouydad24.ir/fa/news/321760/%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D8%AA%D8%B1%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D9%87%D8%A7-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%AD%D8%A7%D8%AF%D8%AB%D9%87-%D8%AA%D8%B1%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%B3%D8%AA%DB%8C-%D8%B4%D8%A7%D9%87%DA%86%D8%B1%D8%A7%D8%BA-%D8%B4%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%D8%B3%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D8%B3%D8%AA-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%AF

 

الان که رفتم لینک رو کپی کنم دیدم یه اعلامیه جدید از دانش منتشر شده که گفته حمله دیروز به خاطر انتقام از حکومت بابت کشته شدگان مظلوم در اعتراض به قتل مهسا امینی بوده!!!!

آیا در شعارهای معترضین کسی از داعش حمایت کرده بود؟! داعشی که دستش به خون مردم مظلوم آلوده ست هوادار مظلومین شده؟! اگه قصد انتقام از حکومت رو داشته چرا به یک جای حکومتی حمله نکرده؟ چرا به یه عده مردم مظلوم دیگه رو کشته؟!

همه این سوالات و ابهاماته که آدمی رو دچار شک می‌کنه.

انشاءالله مسببین کشتار مردم بیگناه در شیراز رسوا و مجازات بشن.

 

 

پاسخ :

خوندمش. مرسی.

ان‌شالله مسببین همه خون‌هایی که در همه جای سرزمینمون به ناحق ریخته شد به سزای عملشون برسن
رهگذر خاموش
۰۵ آبان ۰۱ , ۲۰:۱۲

 

سلام
برخی دلایلی رو که میخواستم بگم در کامنت دوستان بود، از جمله همون تاریخ ۳۰ ربیع الاول در اعلامیه داعش در حالیکه ربیع الاول ۲۹ روزه ست یا اطلاعیه های محکومیت این اتفاق توسط گروهای نزدیک به حکومت که ساعت ۱۷:۵۵ منتشر شده در حالیکه دوربین مداربسته ساعت ورود مهاجم رو ۱۷:۵۲ ثبت کرده یعنی هنوز خبر رسانه ای نشده یه عده اطلاعیه ها رو آماده کرده بودند!
۲.چند سال قبل سردار سلیمانی در نامه به رهبری نابودی داعش رو تبریک گفت. در این سال‌ها هم داعش در بقیه کشورها چندان فعال نبود. چرا باید در این مقطع بخواد در ایران چنین کاری بکنه؟ چه منفعتی براش داره؟ قدرتش رو به رخ بکشه؟ ایران رو ناامن نشون بده؟ از ایران انتقام بگیره؟ 
سال ۹۶ در حمله داعش به مجلس آیا کسی شک و شبه ای وارد کرد؟
اینکه در چهلم مهسا امینی که فراخوان تجمع داده شده چنین حادثه ای رخ بده اتفاقیه؟
اینکه بعد از انتشار این خبر، رسانه های حکومتی دارن ربطش می‌دن به اعتراضات منطقیه؟ اینکه فردا قراره بعد از نماز جمعه راهپیمایی کن و لابد علیه معترضان شعار بدن چطور؟
۳.من به نقل از چند شیرازی خوندم که اطراف شاهچراغ چند کلانتری و ایست بازرسی هست، و جلوی ورودی هم سفت و سخت بازرسی بدنی صورت می‌گیره، اینکه چند نفر با اسلحه به اون گندگی بتونن وارد حرم بشن عادیه؟
شاید حقیقت ماجرا هیچوقت روشن نشه اما وقتی تو همین هفته های اخیر کلی روایت متضاد توسط حکومت از یه واقعه منتشر میشه(مثل مرگ اسرا پناهی در اردبیل، اوین، حمله به هنرستان و...) آیا اعتماد مردم خدشه نمی بینه؟ هنوز خوب یادمون هست که تا سه روز بعد سرنگونی هواپیمای اوکراینی تمام مقامات می‌گفتن سقوط کرده اما حقیقت پشت ابر نموند.
۴.دوستانی که به معترضین می‌گید اغتشاشگر! اگه فرصت شد تلویزیون رو خاموش کنید و فیلمهایی که در فضای مجازی توسط مردم منتشر میشه رو ببینید. ببینید چه کسانی دارن به سمت مردم شلیک می‌کنن، به سمت پنجره‌های خونه ها تیراندازی می‌کنن، با باتوم به سر و صورت زنان می کوبن، موتور و ماشین مردم رو تخریب می‌کنن و...
از عقل و منطق و شرافت برای داوری هاتون استفاده کنید.

 

پاسخ :

سلام.
مرسی که وقت گذاشتید و دیدگاهتون رو کامل نوشتید.


محبوب حبیب
۰۵ آبان ۰۱ , ۱۸:۲۹

راستی یکی از نظرات دوستان هم جالبه. 

در خصوص وظیفه درست پلیس: 

پلیس ما همزمان هم خیابون رو تخت کنترل داشته باشه، و چون پیش بینی حمله هست، حالا پاساژ ها و ... هر مرکز شلوغ و .. مساجد و حرم‌ها و ..سختگیری رو چند برابر کنه.

 

 

میشه آمار بدید پلیس ما چند نفرن؟ 

 

و برای دوبرابر کردن خودشون باید از کجا نیرو وارد کنن؟ ببخشید چرا گفتم دو برابر. برای هزار برابر کردن خودشون. چون این جاهای شلوغ یکی دو تا نیست...

 

پاسخ :

چی بگم
دُردانه ‌‌
۰۵ آبان ۰۱ , ۱۸:۲۸

من این سؤالتو تو گروه هم‌کلاسیای دورۀ کارشناسیم هم مطرح کردم. به‌جز یه نفر که معتقد بود کار خودشون نیست بقیه با همون دلایلی که گفتی قابل‌قبول نیستن و قیاسن تا دلیل، گفتن کار خودشونه. چون nتا کار قبلی کار خودشون بوده کار n+1ام هم کار خودشونه. در واقع احتمال می‌دادن و مبناشون پیش‌فرضای ذهنیشون بود.

در مورد اون سوتی که هوپ تو کامنتش اشاره کرد، یه عده می‌گفتن تاریخی که داعش اشاره کرده نمی‌دونم چندِ ربیع‌الاوله و تو کشورهای عربی این‌طور نیست و با ایران فرق داره. که استدلال بی‌پایه و اساسیه. کلاً تو کشورهای عربی تاریخ بر اساس رویت ماهه و قاعدۀ خاصی نداره. تو ایران هم فکر کنم یک در میان 29 و 30 روز میشه و فقط روی ماه رمضون حساسیم. منظورم اینه که سوتی نیست و یه عده می‌خواستن به هر نحوی ثابت کنن اونو داعش ننوشته.

این قضیۀ عکس رو هم مطمئن نیستم. در حد حرف شنیدم و بعیده صحت داشته باشه. تاریخ عکس رو با اینکه میشه بررسی کرد، ولی بستگی به ساعت تنظیم سیستم هم داره. اینکه طراحش ایران باشه و ساعتشو کدوم شهر و کشور تنظیم کرده باشه و بر اساس جی‌پی‌اس باشه یا نه. می‌تونه خودش دستی هم جابه‌جا کنه. مثلاً ما یه دوربین داشتیم، تاریخش برای بیست سال بعد تنظیم شده بود. هر عکسی می‌گرفتیم تاریخش بیست سال بعد بود. 

پاسخ :

این توضیحات هم واقعا جالب و قابل تامل هستن. مرسی مطرح کردی دردانه جان.
𝙇𝘶𝘯𝘢𝘭𝘪𝘯 --
۰۵ آبان ۰۱ , ۱۸:۲۶

میگم مشکوکه چون هنوز تعداد دقیق کشته های کرونا اونم با ثبت درست پزشکی قانونی مشخص نیست، ولی این هست:)

چیزی که خانم/آقای هوپ گفتن هم درست بود-موافقم باهاشون-

 

+اولن خدا نکنه، بعدشم من روحم پیره، خودم هنوز 15 سالمه:>>

پاسخ :

اهان

+ امیدوارم شادی به قلبت بیاد عزیزم
محبوب حبیب
۰۵ آبان ۰۱ , ۱۸:۱۹

به خبر دقیقی که هم اکنون به دستم رسید توجه بفرمایید.

 

 
فیلم‌هایی که از پلیس منتشر شده که دارن خشونت میکنن، مردمو میزنن، موتور و ماشین‌ هارو تخریب میکنن،
 همش دروغه،
 همشون اغتشاشگرانی هستن که لباس شبیه پلیس پوشیدن تا پلیسو تخریب کنن تا راحت‌تر اغتشاش کنن و مردمو همراه کنن.


منبع خبر: همون منبعی که میگه ‎#شاهچراغ کار خود نظامِ


حسین دارابی.

 

 

آفرین به هوش آقای دارابی. 

 

قشنگ نشون داد منبع خبر موثق یعنی چی. 

و اگر هر چیزی دلمون خواست بگیم و مسیولیت هیچ چیزی رو قبول نکنیم، سنگ روی سنگ بند نمیشه...

چه این وری چه اون وری....

پاسخ :

البته الان، حداقل این‌جا، دو طرف دارن سعی می‌کنن دلایلشون رو بگن محبوب جان. 
𝙇𝘶𝘯𝘢𝘭𝘪𝘯 --
۰۵ آبان ۰۱ , ۱۶:۳۸

1.لیست کشته ها و مفقودی ها و دوربینای مدار بسته خیلی سریع دراومد و مشکوک بود حتی.

2.قبل از این هم ثابت کردن برای پرت کردن حواس مردم هرکاری ازشون بر میاد، درواقع تاریخ مدام خودش رو تکرار میکنه.

3.مدتهاعه که معترضین دارن میگن به جان و مال کسی آسیب نزنین؛ همه میدونن اینایی که آتیش میزنن و چادر از سر بقیه میکشن از خودشونن. چه برسه به ریزش متروپل و حادثه شاهچراغ.

4.«زیاد فرقی نمیکنه دیگه داعش با این رژیم، برای زندان شریف تا دانشگاه اوین»

5.من توی خونواده ای بزرگ شدم که مادرم مذهبی شدیده(خداروشکر به لباسای من گیر نمیده) و الان موافق اصلاحاته نه تغییر رژیم و پدرم کسیه که اگه دخترش 2 ساله نبود سال 88 هم میرفت بیرون اعتراض؛ برای همین از همون بچگی هردو سمت رو دیدم..و یه جورایی حرفای بابام و توضیحاتشون با منطقم بیشتر جور در میومد:)

 

+عنوان پستتون رو اول 20 یا 30 خوندم -عینک نداشتم..پیر شدم دیگه- و سی ثانیه داشتم فکر میکردم که خدایا بیست یا سی دیگه چیه...TT xD

پاسخ :

۱. یعنی می‌گی آماده بودن این اتفاق بیفته و سریع لیست کنن؟

مرسی از کامنتت عزیزم.


+ 😂 تو که بگی پیر شدم که من دیگه باید تو گور باشم :))))
پریسا
۰۵ آبان ۰۱ , ۱۴:۲۱

متاسفانه دیروز شاهد ترور ناجوانمردانه عوامل خبیث داعش در حرم مطهر شاه چراغ ع بودیم که ۱۵نفر از عزیزان زائر به شهادت رسیدند و تعدادی هم مجروح 

🔹گوشه و کنار تحلیل های زیادی نوشته شده که یکی از دلایل مهم این ترور، اغتشاشات یک ماه اخیر به بهانه مرگ مهسا امینی بوده که از نظر بنده هم درسته 

ممکنه بگید چطور ؟

🔹جدای از اعترافاتی که تا همین الان رهبران داعش و کومله داشتند یه نکته مهم و باید دقت کنیم 

با یه مثال توضیح میدم 

🔹تو همین تهران غالبا از سمت میدان فردوسی به سمت انقلاب که برید ،تا قبل اغتشاشات غالب روزها شاهد بودیم که سر میدون مامورین راهنمایی ایستاده بودند و به موتور سوارانی که احیانا کلاه ایمنی یا مدارک نداشتند تذکر میدادند و بعضاً هم اعمال قانون و جریمه و بعضاً هم توقیف موتور سیکلت

🔹اما تو این یک ماه اخیر شما هیچ مأموری در هیچ نقطه از تهران مشاهده نمیکنی که بخواد به موتور سواری تذکر بده یا هر چیز دیگه، حتی جوری شده که از خط ویژه هم عبور کنی کسی باهات کاری نداره 

خب دلیل ؟ چرا کاری ندارن ؟ قانون عوض شده؟

🔹معلومه که نه...قانون همونه ...اما چون مسئله امنیت و کنترل فضای شهر مهمه ،فعلا همگی مشغول مدیریت اغتشاشات هستند. 

🔹همین مثال ساده کافیه تا فکر کنیم که وقتی میگن ذهن و فکر و توان کشور مشغول اغتشاشات بوده و یهو ناغافل یکی میاد ترور می‌کنه یعنی چی!

اینکه میگیم کسایی که بر طبل این اغتشاشات میزنن همچنان،اینا هم مقصر هستند دقیقا یعنی همین!

 

پاسخ :

مرسی از نظرت پریسا جان
محبوب حبیب
۰۵ آبان ۰۱ , ۱۴:۱۳

سلام شارمین جان.

 

من آنقدر کامنتهای باحال گرفتم که کلا بیام دکترای روانشناسی هم بگیرم از منطق یه سریا سر در نمیارم. البته در. خصوص این سوال نبوده ها.

 

 

ببخشید من نظر نمیدم ، چون تو پست آخرم گفتم. فقط اومدم نظرات رو بخونم ببینم چطور داعش از خودشونه.

جهت ایرانی شناسی. 

پاسخ :

سلام عزیزم.
بالاخره هر کس منطقی داره که بر اساس تجارب زیسته‌ش ممکنه متفاوت باشه. طبیعیه. مهم اینه که همه با هم دوست باشیم یا دست کم دشمن هم نباشیم. 

اتفاقا شک داشتم کامنت‌ها رو تایید کنم یا نه. ولی در نهایت تصمیم گرفتم این کار رو بکنم
یاقوت
۰۵ آبان ۰۱ , ۱۴:۰۲

اینو یادم رفت ما از کشته شدن و زخمی شدن مردم ناراحتم هیچ خونی رنگین تر از خون دیگه نیست معترض و حامی حکومت فرقی نداره ...

پاسخ :

کاش همه این طوری بودن یاقوت جان. قلبم به درد میاد وقتی کسی مرگی رو بی‌اهمیت جلوه می‌ده، از هر طرف که باشه
زری シ‌‌‌
۰۵ آبان ۰۱ , ۱۳:۵۶

خود سایت داعش اعلام کرد کارش بوده .

البته این طوری که به دستم رسیده . کلیک

پاسخ :

چه مشمئزکننده نوشته😥 آدرس سایتشون رو داری؟ البته فکر کنم با سرچ بتونم پیدا کنم
یاقوت
۰۵ آبان ۰۱ , ۱۳:۵۴

شارمین برو وبلاگroogaa.blog.ir کامنتای پست آخر رو بخون استدلال های خوبی کردن پردیس و خانم معلم ...

پاسخ :

می‌خونم وبلاگش رو عزیزم. اتفاقا خانوم معلم برای خودمم کامنتی گذاشته که به نظرم تحلیل خوبیه
خانوم معلم
۰۵ آبان ۰۱ , ۱۲:۵۴

سلام.

ببینید من هم مطمئن نیستم کار خودشون بوده یا نه اما قطعا به این جنایت آلوده هستن.

چون شما ببینید توی خیابون تا یکی می‌آد شعار می‌ده سریع بساط بگیر و ببند راه می‌اندازن و از دانش‌آموز تا بزرگسال رو مورد نوازش خودشون قرار می‌دن.

دیروز برای معترضین روز مهمی بوده. اصولا تاریخ نشون داده که چهل روز بعد از رخداد یک اتفاق تازه پختگی‌ها و واکنش‌های اصلی بروز می‌دن. پس اگر حکومت حواسش به تمام تجمعات خیابانی هست(طبق ادعای خودشون و گزارش خبرگزاری تسنیم، دیروز تا قبل فاجعه سریع نیروی انتظامی تجمعات محدود رو متفرق کرده) باید قطعا فشار امنیتی این چهل روز رو دو برابر کنه که واقعا هم کرده‌بود. چطور می‌شه حکومتی که مدعیه معترضین اسلام رو هدف گرفتند، توی سکولارترین شهر ایران از مراکز مذهبی غافل بشه؟

توی روزهای عادی حرم شاهچراغ و حرم‌های مطهری که بازرسی دارن، خیلی جدی کارشون رو انجام می‌دن و گاهی از شدت سختگیری کار به دعوا می‌کشه. اگر به این باور داره حکومت که مردم دنبال سرنگونی نظامن پس باید به این احتمال فکر کنه که حتما حمله به مساجد و حرم‌ها صورت می‌گیره پس سختگیری رو چند برابر می‌کنه مثل عراق.

ولی برای من قابل باور نیست یهو، دم اذان مغرب، نیروهای ویژه اون‌قدر نباشند یا اون‌قدر ناتوان باشند که یک نفر رو هم نتونند کنترل کنن و اون شخص نه تنها محوطه‌ی مابین باب‌الرضای حرم تا شبستان رو خیلی شیک رد کنه، بلکه تا دم ضریح هم بره و تا ۶۰ گلوله فرصت به رگبار بستن داشته‌باشه.

 

سناریو یه چیزی شبیه ۸۸ هست. با بهونه‌ی توهین به ائمه بیفتیم به جون هم و هم رو مقصر بدونیم در حالی که نخ نما شده و فقط تضعیف بیشتر حکومته.

محال ممکنه حکومتی که خود مردم رو دشمن تحریک شده از طرف خارج می‌دونه، خطر دشمنان خارجی رو در نظر نگیره و این‌قدر سهل‌انگاری کنه.

چه اون شخص مستقیما از طرف حکومت گماشته شده‌باشه چه نه، این نظام در این فاجعه مقصره.

پاسخ :

سلام عزیزم.
کامنتت خیلی قابل تامله برام‌. لطف کردی نوشتی.🌺
فرشته ی روی زمین
۰۵ آبان ۰۱ , ۱۲:۰۳

واقعا همه چیز پیچیده شده...

 اهل صحبت تو همچین جریاناتی نیستم..بیشتر "سعی میکنم" صحبتهای هر دو طرف رو "درست" بشنوم و فکرکنم و شاید در نهایت یه نتیجه ای تو دلم برای خودم بگیرم..و سعی میکنم فاصله بگیرم از اونایی که تعصبی رفتار میکنن چون باعث کور و کر شدن و جهالت میشه.

و این پستتون هم چون در راستای تفکرم بود و سوگیری نداره صرفا "دوتا از  فکرهای بدونِ سوگیری" که تو مغزم معلقن رو میگم..

۱_اینکه هرچی میشه یه عده میگن کار نظامه...خب نظام چقدر باید احمق باشه که همچین کارایی اونم در نامناسب تریییین زمان و مکان ممکن انجام بده؟!! به این همه هزینه ای که داره براش می ارزه؟؟قطعاااا نه!!

یه چیزیم جالبه که میگن کلا داعش رو ایران ساخته :) بابا سازندش خودش بارهااا اعتراف کرده که داعش کار ما بوده و حمایتهای مختلف ازش انجام داده..نکنه اعتراف آمریکایی ها هم سناریوی خود نظامه؟! 

کلا تنها نتیجه گیری قطعی اینه که این حرف که داعشو ایران ساخته و فلان بیسار تو جاده خاکیه :) 

و این ادعا که این کشته سازیها هم کار نظامه هم یجوریه..همینجوری مشکل هست تو این کشور ، و نظامی که بخواد بمونه هم نمیاد با دست خودش مردم رو به جون خودش بندازه..اونم تازه با کارایی که هر دو گروهِ مردمی که طرفدارشن و مردمی که قبولش ندارن رو نشونه بگیره و باعث خشم هر دو بشه!

 

پی نوشت۱_به فرض اینکه کار نظامه ، چرا مثل بقیه ی قربانیهایی که گفتن کار نظامه برای مظلومیتشون توئیت و هشتگ زده نمیشه؟ چرا اینستا هشتگ شاهچراغ رو محدود کرده؟ (برخلاف بقیه ی هشتگهای این چندوقت اخیر) چرا کسی از مظلومیت اون مادر و اون بچه ی یه ساله ای که تو شاهچراغ کشته شد چیزی نمیگه؟؟ چرا برای این بچه پوستر طراحی نمیشه؟؟

راستش من میترسم از خودمون..یه نظام وحشتناک درون تک تک ما ها هست که کم ترسناکتر از ظالمای بیرونی نیست...

 

۲_تو حادثه ی شاهچراغ آخهه چجورییی این اسلحه تا مرکز حرم رفته؟!

 

 

من دنبال یه ایرانم مستقل و آزاد..‌که نه اینجوری باشه که الان هست و نه جوری باشه که رجوی و تجزیه طلب ها و هرچی خونخوار تو دنیاست حمایت کنن ازش...

خستم..یه کورسوی ریز امید درونم هست هنوز..امیدوارم بتونم نگهش دارم...

پاسخ :

منم سعی می‌کنم همین طور باشم. ولی واقعا تلاش سختیه و آدم نمی‌تونه هیچ قضاوتی نکنه. ممکنه خیلی جاها اشتباه کنیم.

همه‌مون خسته‌ایم فرشته جان... فقط بعضیامون امیدمون به اصلاحاته و بعضیامون به انقلاب. 
دُردانه ‌‌
۰۵ آبان ۰۱ , ۱۱:۲۶

سؤال منم هست. از نظر حقوقی و قضایی، و حتی از زاویۀ دید یه زبان‌شناس قضایی، وقتی کسی انجام یه فعلی رو بر عهده می‌گیره، نمیشه بر اساس حدس و گمان و قیاس و... یه فاعل دیگه برای این فعل در نظر گرفت.

پاسخ :

کامنت‌ها نظرات متفاوت و قابل تاملی رو بیان کردن. اگه از زاویه دید زبان‌شناسی قضائی، بازم به نتیجه‌ای رسیدی، لطفا به منم بگو :)
ناشناس
۰۵ آبان ۰۱ , ۱۰:۵۹

دلیلش اینه که اینایی که این تفکر رو دارن توی این وضع می‌خوان برای هرچیزی یه بهانه‌ای درست کنن، میگن بعید نیست خودشون این کارو کردن تا قائله جمع بشه!!!

یکی کشته میشه بعدش برای اعتراض شلوغ‌پلوغ میشه یه‌سریای دیگه کشته میشن بعد بیان برای تموم شدن قائله یه عده رو قتل عام کنن؟ واقعا مسخره است...

معلوم بود مملکتی که اوضاعش رو امنیتی کنن تروریست هم بیکار نمیشینه و از آب گل‌آلود ماهی میگیره، همینو می‌خواستن؟

سوال مهم‌تر اینه که چرا برای کشته شدن افراد بی‌گناه توی شیراز هشتگ نمی‌زنن و خونشون به جوش نمیاد؟  مگه نمیگن مهسا امینی رو نظام کشت این کار هم کار نظامه پس چرا سکوت می‌کنن و هیچی نمیگن؟؟! چون به نفع منافعشون نیست...

پاسخ :

برای منم سواله که چرا خیلی‌ها ابراز ناراحتی نمی‌کنن و هشتگ نمی‌زنن.
هوپ ...
۰۵ آبان ۰۱ , ۱۰:۲۱

از اون‌جایی که با بررسی مشخصات عکسی که بعد به عنوان تسلیت شیراز مطرح کردن و دست خونی روی ضریح بود، دیدن طراحی عکس مال ساعت ۱۵ بوده. در صورتی که حادثه چند ساعت بعد اتفاق افتاده.

از اون‌جایی که بخوای بری توی حرم فندک هم نمیتونی ببری، ولی این یارو راحت رفته تو و مردم رو کشته.

از اون‌جایی که ندیدی رفتارشون رو با مردم در این ۴۰ روز که دست کمی از داعش نداره و در واقع داعش خودشونن. که اگه اشوبگرا به قول خودشون بودن، تفنگ دستشون میومد به حوزه علمیه یا بسیجی‌های گوشه خیابون حمله میکردن نه مردم بی‌گناه حرم. این اشوبو راه انداختن که اقلیت گوش و چشم بسته‌ای که هنوز تو جبهه.ی اون‌ها هستن رو بیشتر عصبانی کنند.

این دلیل رو هم صبح با چشمای خواب‌الود خوندم دقیق یادم نیست ولی توی تاریخی که بیانیه مثلا داعش منتشر کرده، سوتی بوده.

بعد هم شارمین جانم. واقعا بشین فکر کن. اییییین همه اخبار مننشر میکردن که فلان گروهک تروریستی رو گرفتیم و نداشتیم بمب بزنن یا بکشن، چطور جلوی اینا رو نتونستن بگیرن؟؟ واقعا چرا باید به حرم حمله کنن؟ چرا به مردم توی خیابون نه؟؟ 

پاسخ :

مرسی عزیزم.
کی اون عکس رو بررسی کرده و به این نتیجه رسیده؟
** دلژین **
۰۵ آبان ۰۱ , ۱۰:۲۰

۱-فرض کن اینکه قصد براندازی حکومت جمهوری اسلامی به دست داعش و انگلیس و امریکاست... به قول خودشون به دست دشمن ... ایا دشمن اونقدر احمقه که دقیقا در روز فراخوان اعتراضات ، روز چهلم مهسا ، پاشه بیاد همچین کاری بکنه ، بعدم بگن دیدین دست دشمن بود ؟ دیدین اینا قصدشون خدا و پیغمبره ؟ دیدین کار داعشه همه اش ...؟ 

اینایی که گفتی مثاله ، اتفاقا مثال نیست ، ادله هست ! مثال چیه ؟ 

من از شما میپرسم ایا به موارد زیر میگی فقط مثال و اتفاق ؟ 

۱/برخورد اتفاقی دو موشک سپاه به هواپیمای اوکراینی 

۲/ریزش مجدد کاملا اتفاقی متروپل

۳/سوخته شدن اتفاقی ۶۰۰ نفر در رکس ابادان و همزمان با کباب شدن تن ابادان ، چاپخونه ها در لندن اتفاقی پوسترها و اعلامیه های خمینی رو به تیزاژ جنون منتشر میکردن و اتفاقی هزینه اش از جیب انگلیس پرداخت میشد 

۴/اتفاقی سانچی در اتش سوخت و اتفاقی و به طور مثال هیچ کس درباره اش توضیح نداد 

۵/اتفاقی در حرم مشهد بمب ترکید و متهمی که دستگیر شد خیلی اتفاقی در روز بمب گذاری در زندان حمیدیه اهواز بود ؟

۶/اتفاقی بچه های کوی دانشگاه گازانبری از پشت بام به پایین پرت شدن و اتفاقی بی بی سی فیلم ان شب را سال ها بعد منتشر کرد ؟

۷/اتفاقی اینترنت فیلتر شد تا بچه های دانش بنیان نظام اتفاقی تر فیلتر شکن بفروشن و چرخ بیزنس خانوادگیشون اتفاقی از بدبختی ملت بچرخه ؟

۸/اتفاقی کاووس سید امامی که تشعشعات اتمی رو در کویر دیده بود خودکشانده شد؟ همونطور که دکتر رامین پوراندرجانی و حتی سعید امامی خودشون هم اتفاقی شد ؟ 

کدوم اتفاق و فاجعه مثاله و اتفاقی ؟

+مگه قدرت اول منطقه نیستن ؟ چطور یک نفر به راحتی یه متر اسلحع میندازه کولش تو شهر میچزخه اونم چنین روز امنیتی که تو ادم عادی میخوای از خیابون رد شی میریزن سرت کیف و کوله ات رو میگردن (همسایه ی ما رفته نون بگیره تو شلوغی بوده گرفتنش جلو نونوایی :)) ) ! چطور داعش از سر مرز اومده وسط کشور ؟ کدوم داعش ! ؟  

ظهر با متروپل شروع شد و شب با شاهچراغ شیراز ! از قضا حتی اینترنت هام این بار قطع نبود ! 

هر بار که اوضاع داشت از دستشون خارج میشد یک فاجعه سازی رقم زدن  

از هفته ها قبل همه پیش بینی چنین فاجعه ای رو میکردن 

+توهین ؟ دقیقا زدی به خال 

من یکی ذیگه زبونم نرم نمیچرخه :) از بالا و پایین هر انکس که طرفداری این داعشی ها رو میکنه یکی میکنم 

جان به لب اومده 

پاسخ :

عزیزم مرسی از کامنتت.
نه نمی‌گم اتفاقی! می‌گم کسی که نمی‌دونه چرا این حادثه رو می‌گید کار خودشونه، ممکنه حوادث دیگه رو عم ندونه. پس نگید چون اون کار خودشون بوده اینم هست. 
به هر حال ممنون که دلیل آوردی.

+ ای بابا :)
برای گرفتن آدرس کانال تلگرامم، کامنت خصوصی همراه با آدرس وبلاگتون بذارید
Designed By Erfan Powered by Bayan