کودکانه هایم تمامی ندارد

There Is No End To My Childhood

کاین جلوه در محراب و منبر می‌کنند...

در همسایگی کلینیک، یک دفتر ازدواج و طلاق، با سابقه‌ای طولانی هست که مدیر آن روحانی است. 


دیروز برای پرسیدن سوالی که مربوط به همسایگی‌مان بود به دفترش رفتم. وقتی خودم را معرفی کردم کلی تحویلم گرفت و ازم خواست بنشینم. 


بعد حرف‌هایش را با مردی که آمده بود از او مشورت بگیرد ادامه داد و خیلی خوب راهنمایی‌اش کرد.


مرد که رفت، خانمی که منتظر نشسته بود گفت که با او نسبت فامیلی دارد و حاج آقا دهانش را باز کرد و با ادبیاتی بسیار سخیف شرووع کرد به بد و بیراه گفتن و نفرین‌های وحشتناک درباره مرد. حتی گفت زنم را فرستاده‌ام کربلا که نفرین کند این مرد به ذلت و خواری بیفتد و... 


نمی‌دانم دقیقاً چه کینه‌ای از او به دل داشت. ولی یک جایی داشت می‌گفت که او به خودم و زنم تهمت زده و تهمتی که به زنش زده بود را خیلی راحت با یک کلمه رکیک به زبان آورد. حالا بماند که "ج" را "ژ" تلفظ کرده بود و من لحظه اول نفهمیدم منظورش چیست. ولی وقتی دوباره و با وقاحت تمام، تکرارش کرد تازه دوزاری‌ام افتاد و حیرت‌زده شدم.


بعدتر زن در مورد همسر خودش حرف زد که بعد از دو دهه زندگی عاشقانه، تصمیم به جدایی گرفته‌اند. زن گفت: نمی‌تونم به خاطر اون حرفایی که بهم زد ببخشمش. و حاج آقا چشم در چشم زن، با خنده گفت: وقتی رفتید تو بغل هم می‌بخشی!


من فقط مبهوت مانده بودم و باورم نمی‌شد این‌قدر صریح حرف بزند، آن هم جلوی زن و مرد و پیر و جوان. لب و لوچه‌ام آویزان بود و حس می‌کردم می‌خواهم بالا بیاورم! فقط حیف که خودم را معرفی کرده بودم و نمی‌شد یک دفعه بگذارم و بروم...


نقطه اوج ماجرا این بود که برای توصیف خوبی‌های شوهر زن گفت: 

چند سال پیش یه خانمی اومد پیش من می‌خواست صیغه بشه و پول بگیره. من به شوهرت گفتم بیا این زن رو یه شب صیغه کن ببر. شوهرت گفت من زنم رو دوست دارم.


یعنی انقدر وقیح بود که حق به جانب و باافتخار به زن می‌گفت که من به شوهرت زن صیغه‌ای پیشنهاد کرده‌ام و زن هم لبخند روی لبش بود!


برای اولین بار در عمرم با کسی مواجه شدم که به معنی واقعی کلمه نفرت‌انگیز بود. 



+ این موضوع به این معنی نیست که همه حاج آقاها این طوری هستند. من روحانی درست و درمان هم می‌شناسم

**
۱۱ اسفند ۰۰ , ۱۴:۳۴

حتی دربین خوب خوباشون مقداری دریدگی به ویژه در امور عقد و ازدواج و طلاق هست. انگار ان چیزی که اینقدر تابو شده به ویژه برای خانمها که فقط در گوشی بگند احیانا--برای این قشر تخمه افتاب گردونه که میخورند و پوسته اش را تف میکنند به سرو کله همه.

پاسخ :

والا چه عرض کنم 🙄
واران ..
۱۱ اسفند ۰۰ , ۰۹:۱۲

سلام 

خارج از بحث این پست 

این آقا رو  میتونن از کار بی کار کنند فقط کافیه گزارش صحیحی از این اعمالش/کاراش بدست مرجع بالاترشون برسه !

دیدم که میگم .

اسم مرجع بالاترشون یادم نیست  میپرسم میگم .

البته اگر خودت بدونی مرجع بالاترشون چیه ؟! دیگه نیاز به پرسیدن منم نیست.

 

 

 

+

خدا همه رو به راه راست هدایت کنه !

 

پاسخ :

سلام عزیزم.

شاید لازمه‌ش اینه که پارتی نداشته باشه.

الهی آمین
سُکَیت کاتب
۱۱ اسفند ۰۰ , ۰۸:۱۳

یاد یکی از انیمیشن‌های ضد ایرانی اسلامی افتادم

 

گاهی برای زدگی از دین به شبهه سنگین اعتقادی نیازی نیست، برخورد با یک آخوند فاسد بهترین روشه.

 

کلا توی حوزه مشهوره کسی که دنبال پول در آوردن و بخور بخوره، میره دفتر ازدواج میزنه.

پاسخ :

کاملا قبول دارم این حرف رو.
البته من به درجه‌ای از عرفان! رسیده‌م که با دیدن این نمونه‌ها (که متاسفانه کم هم نیستند) از خود دین زده نمی‌شم ولی خب خیلی مهمه که آدم به نمایندگان دین هم دیدگاه خوبی داشته باشه.
غزل سپید
۱۱ اسفند ۰۰ , ۰۱:۳۲

من هنوز تو شوکم...

پاسخ :

آب قند بیارم؟ :)
ن. ..
۱۰ اسفند ۰۰ , ۱۵:۴۲

همون مراقب خودت باش خیلی زیاد 

 

کره خر بی صفت 

 

 

 

ببین 

به دانشجوهای دولتی حقوق نمیدن 

ولی به اونا میدن 

اونقدر میدن که راه میفتن میرن خواستگاری و ازدواج 

پاسخ :

چرا به دانشجوهای دانشگاه فرهنگیان حقوق می‌دن :)
ربولی حسن کور
۱۰ اسفند ۰۰ , ۰۶:۴۰

سلام 

حالا باز خوبه به طلاق تشویقش نکرده تا یه پولی گیرش بیاد 

پاسخ :

سلام. آخه آقاهه دوست قدیمیشبود. فکر کنم اگه طلاق هم می‌داد رایگان براش حساب می‌کرد :)
صبا ..
۱۰ اسفند ۰۰ , ۰۱:۵۶

مراقب خودت باش شارمین جان! حس خیلی بدی گرفتم! 

پاسخ :

باید تا حد امکان ازش دوری کنم. 

حق داری
خودت باش
۱۰ اسفند ۰۰ , ۰۰:۴۲

حاج آقا و فحش؟؟؟؟

تو عالم همسایگی مواظب خودت باش.

پاسخ :

باید بودی و می‌شنیدی 😥
چشم
حامد سپهر
۱۰ اسفند ۰۰ , ۰۰:۴۰

قاضی سراغ دارم با این خصوصیات و مقدار زیادی حال بهم زن‌تر از قضا آخوند هم هست 

درسته آدم خوب هم توشون هست ولی متاسفانه درصدشون خیلی پایینه:(

 

پاسخ :

من فکر می‌کنم شاید هم در صدشون خیلی پایین نباشه ولی حال‌به‌هم‌زن‌هاشون بولدترن و بیش‌تر به چشم میان. چون طبیعتا کسی که ادعای خدا و پیامبری داره باید خیلی آدم حسابی باشه و وقتی نباشه خیلی تو چشمه. 
سین
۰۹ اسفند ۰۰ , ۲۳:۵۷

فقط خواستم بگم واقعا روحانی درست و حسابی میشناسی؟ من که حقیقتا نمیشناسم! و خوب حتی اگر این رفتارها هم ازشون سر نزنه، پول درآوردن از راه دین به نظرم کار چندان شریفی نیست. فقط هم اسلام رو نمی‌گم، هر دینی...

و خوب در مملکت ما که دین، حکومتیست و عملا هزینه دستکم تحصیل این افراد از جیب تمام مردم (فارغ از نوع اعتقاداتشون و اینکه راضی به چنین هزینه‌ای باشند یا نه) تامین میشه ماجرا مشکل‌دارتر هم میشه!

پاسخ :

بله می‌شناسم. یکی‌شون همسایه‌مونه. یه روحانی از هر نظر نمونه.

من زیاد با نظراتت موافق نیستم. پول درآوردن از راه دین، لزوماً چیز بدی نیست به نظرم. 

این طوری که دانشجوهای دانشگاه‌های دولتی هم محکوم می‌شن! :)
محمد حسین
۰۹ اسفند ۰۰ , ۲۲:۵۴

سلااام

شما اگر این حرفا را از یه پسر بچه روستایی دهه 40 میشنیدید همین اندازه ناراحت میشدید؟

یه خان اون زمان چی؟

یه دلال چی؟

مسأله اینه که این چیزی که اسمش را گذاشتن روحانیت خیلی بی در و پیکره

و گاهی میشه اسباب به قدرت رسیدن عقب مانده ها از قافله

پاسخ :

سلام.
حرف حساب جواب نداره
Mani
۰۹ اسفند ۰۰ , ۲۲:۲۷

سلام شارمین جان 

 

مدیر دفتر به   " زباله غیر قابل بازیافت"   شبیه است

 

non recyclable garbage

 

 

 

پاسخ :

سلام عزیزم.
🤦‍♀️
هوپ ...
۰۹ اسفند ۰۰ , ۲۰:۴۳

هر پارافی که میخوندم بیشتر حالت تهوع میگرفتم!

پاسخ :

حق داری والا
زری ...
۰۹ اسفند ۰۰ , ۱۹:۵۸

ودف /:

0___0

 

پاسخ :

🙄
یاس ارغوانی🌱
۰۹ اسفند ۰۰ , ۱۹:۵۶

عجب!.😂😂😂😂😂

 

 

ببخشید من نمیدونم چرا افتادم رو دور خندیدن به همه چیز!!😂🤦🏻‍♀️


واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می‌کنند

چون به خلوت می‌روند آن کار دیگر می‌کنند

حافظ


اینو قبلا از زبون یک نفر شنیدم صداش تو گوشم میپیچه ولی هرچقدر فکر میکنم نمیدونم کی بود!. صداشم اشناس.

پاسخ :

همیشه خنده‌هات از ته دل باشه نرگس جون :)

حالا این نشه خارش مغزیت؟!🤦‍♀️
فاطمه صاد
۰۹ اسفند ۰۰ , ۱۸:۱۲

به امید روزی که وقتی از یه روحانی یه دکتر و یا هر کس دیگه‌ای که شغل و جایگاه خاص داره چیزی تعریف می‌کنیم دیگه توضیح ندیم که همه‌ی این فشر اینجوری هستم آدم خوب هم توشون هست، دیگه وقتشه یادمون بمونه این نکته‌رو.

خسته شدم.

پاسخ :

واقعا وقتشه
niloo niki
۰۹ اسفند ۰۰ , ۱۷:۴۷

وای 

بنظرتون برای همچین آدمی کلمه وقیح مناسب هست؟؟

پاسخ :

اصلا نمی‌دونم چه کلمه‌ای در وصفش به کار ببرم😥
یاسی ترین
۰۹ اسفند ۰۰ , ۱۷:۴۵

ای بابا ☹️ این از اوناش بود که :/

میگی همسایته‌، مراقب باش :(

پاسخ :

اره خودمم فکر کردم باید مراقب باشم
برای گرفتن آدرس کانال تلگرامم، کامنت خصوصی همراه با آدرس وبلاگتون بذارید
Designed By Erfan Powered by Bayan