کودکانه هایم تمامی ندارد

There Is No End To My Childhood

تولید مثل

تو گروه دوستای مامان (که من به نمایندگی از مامان عضوم و در سکوت به سر می‌برم) یه پیام گذاشتن در مورد یه خانم متولد ۶۴ که ۹ تا بچه‌ی قد و نیم‌قد، از ۲ تا ۱۶ ساله داره و خیلی هم خوشحال و شاد و خندانه و خدا رو شکر کرده که بهش بچه سالم و صالح داده!

من زبون به دندون گرفتم و نپرسیدم: 

"بچه دو ساله از کجاش معلومه که صالحه؟!"

البته همون ۱۶ ساله‌ش هم هنوز معلوم نیست.

یکی اومد نوشت:

"از ما که گذشت؛ به جوونا بگید."

یکی دیگه نوشت:

"خوش به حالش!"

دیگه منم دندونم رو از روی زبونم برداشتم و نوشتم:

"ان‌شالله که سالم و صالح باشن؛ فقط که تولید مثل مهم نیست."

و منتظر موندم که ریمو بشم!

ولی یکی ریپلای زد نوشت: 

"ان‌شالله"

یکی دیگه استیکر درود بر انسان‌های نیک‌اندیش گذاشت.🤭

هدیه
۲۶ دی ۰۰ , ۱۵:۳۵

این چیزی هست که خانم x بارها و بارها تو وبلاگش ازش حرف زده، نیازی به دیدن عکسش نیست و قضاوتی هم درباره اش نکردم

 

پاسخ :

حتما که شما درست می گی
هدیه
۲۶ دی ۰۰ , ۱۵:۱۰

سلام

خیلی جالبه کسایی که همه  معتقد به حفظ حریم خصوصی و قضاوت نکردن و آزادی عقیده هستند درباره ی این خانم اینجوری قضاوت میکنند و حتی درباره ی روش پیشگیری شونم توصیه میکنند.... مثلا اگه کسی درباره ی بچه دار شدن یا نشدن به خانم گندم توصیه کنند براشون پذیرفته است که ایشون اینطوری درباره ب خصوصی ترین مسیله مردم نظر میدن؟ 

یا ندیده درباره ی اضافه وزن ایشون صحبت میکنند 

چی میشه کسانی که اگه مراجع شون دوتا سوال معمولی ازشون بپرسه سریع جوری صحبت میکنند که جرات پرسیدن نداشته باشه الان سریع درباره وزن و اجاره خونه و.... کسی که حتی عکسشو ندیدن هم نظر میدن

 

پاسخ :

سلام.
چی می‌شه کسی که داره در مورد قضاوت نکردن نصیحت می‌کنه، در مورد نحوه برخورد مخاطبش با مراجعین قضاوت می‌کنه در حالی که حتی عکسشم ندیده؟
حامد سپهر
۲۶ دی ۰۰ , ۰۹:۲۱

 فقط اونیکه گفته خوش‌بحالش ساقیش حلال خوره:))

پاسخ :

😂
مامانم می‌گفت خودشون با این که همگی متولد دهه ۴۰و ۵۰ هستن، حداکثر ۴ تا بچه دارن
ن. ..
۲۶ دی ۰۰ , ۰۹:۰۹

گفتن ما اشتباه کردیم 

رییس بزرگ رسما اینو گفت و من با گوشای خودم شنیدم و با چشمای خودم دیدم 

پاسخ :

عججججب
غ ز ل بانو
۲۶ دی ۰۰ , ۰۸:۱۸

صالحانی که خودشون به کمک خودشون باید رشد کنند و بزرگ بشن واقعا :))

فکر کنم اون موقع از صالحاتشون چیزی نمونه

پاسخ :

نمی‌دونم واقعا... ان‌شالله که چه این‌ها چه خونواده‌های خلوت، فرزند صالح پرورش بدن
گندم بانو
۲۵ دی ۰۰ , ۲۳:۴۵

ما هیچ ما نگاه 😂😂😂😂😂

 

ولی یکی بیاد شوهر این خانمو با «کاندوم» آشنا کنه. 🤦🏻‍♀️

یعنی هر جور حساب میکنم این تولید مثل دلیل دیگه‌ای نمیتونه داشته باشه 😅

پاسخ :

گندم!!!!😂
ن. ..
۲۵ دی ۰۰ , ۲۳:۱۸

زنه رو تو تلویزیونم آورده بودن 

چیزی ازش مونده بود البته از رو چادر 

همین امروز منم دیدم 

یه استیکر هر هر خنده فرستادم 

پاسخ :

من موندم چه طوری از "فرزند کم‌تر، زندگی بهتر" رسیدن به این‌جا!
خودت باش
۲۵ دی ۰۰ , ۲۲:۲۰

بایست بهشون خداقوت بگی!!!

پاسخ :

نه دیگه از خدا قوت گذشته... باید بگی بشین سرجات دیگه!😂
آقای سین
۲۵ دی ۰۰ , ۲۱:۴۵

مهم تربیت فرزنده تعداد اصلا مهم نیست ؛ یکی یا دو تا به بهترین نحوه و با صرف وقت برا تربیتشون 

پاسخ :

بله مهم تربیته
آریامهر الوند
۲۵ دی ۰۰ , ۲۱:۲۸

تنها نکته عجیبش متولد 64 بودن بود(به نظر من) اگه دو سه دهه قبل تر میبود واقعا چیز عادی بود. ولی خب

"الان تقریبا همون تعجبی که بقیه کردند."

پاسخ :

بله دیگه تو این دوره زمونه آدم انتظار این چیزا رو نداره
x
۲۵ دی ۰۰ , ۲۱:۰۵

مغزم رگ به رگ شد :/

 

هر زایمان 

هر بچه 

کلی هزینه 

کلی اضافه وزن مادر 

و .... 

بعد کی به خانواده ی ۱۱ نفری خونه اجاره میده ؟!

 

پاسخ :

اتفاقا منم امروز همینو به مامانم می‌گفتم. به فرض که صالح و سالم هم باشن. اون زن بیچاره چیزی ازشون نمی‌مونه.

نمی‌دونم والا... شاید وضعشون خوبه خونه بزرگ دارن
یاس ارغوانی🌱
۲۵ دی ۰۰ , ۱۷:۳۷

این استیکرای مامنا و این مدلیا خیلی جالبن. من دختر خاله مامانم وقتی پیام صبح بخیر و این چیزا میفرسته یدونه سلامت باشید گل منگی براش میفرستم😂

پاسخ :

😂
تو این گروه مامان من، صبح تا شب دارن استیکر دعای خیر امام زمان بدرقه راهتان... سربلند و عزتمند باشید... خدا پشت و پناهتان.... عقبت به خیر باشید و.... می‌فرستن واسه هم. 🤭 
محمد حسین
۲۵ دی ۰۰ , ۱۷:۱۳

سلااام
شاید اسمش صالح باشه
خوب صبری دارن :))
اون وقت میدونستن این پیام از طرف خود شما بوده؟

پاسخ :

سلام.
مثلا صالح ۱، صالح ۲،.... صالح ۸، صالح ۹😂

من فکر می‌کنم به جز صبر یه چیز دیگه‌م هست 😐

بله می‌دونن. هر وقت چیزی رو از طرف مامان بخوام بگم اولش می‌نویسم "مامانم میگن..."
سما نویس
۲۵ دی ۰۰ , ۱۵:۲۴

یا خدا!9 تا!!!!!!!!!!!!!!!!!

ماشالله البته ولی خب چی بگم:)

پاسخ :

همون ماشالله فقط 😉
امیدوارم واقعا صالح و سالم بشن همگی
Reyhane R .
۲۵ دی ۰۰ , ۱۴:۲۷

۹ تا؟! 😲😲🙄

ماشالا! خیلیه ها.این خانمه دست تنها داره کم کاری بقیه خانوما تو سیاست های افزایش جمعیت را به دوش میکشه😁🤭

پاسخ :

فکر کنم تا ۴ سال دیگه که ۴۰ سالش بشه دو سه تای دیگه هم بیاره🤭

والا همینو بگو 😂😂😂
برای گرفتن آدرس کانال تلگرامم، کامنت خصوصی همراه با آدرس وبلاگتون بذارید
Designed By Erfan Powered by Bayan